Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η ΟΛΜΕ απορρίπτει τις αλλαγές «Γαβρόγλου» στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ

“Οι προτεινόμενες αλλαγές είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση”
Δημοσίευση: 21/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση οδηγούν οι αλλαγές που εξήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης των υποψηφίων στα ΑΕΙ, τονίζει σε σημερινό ανακοινωθέν το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών, η ΟΛΜΕ.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απορρίπτει το σχέδιο για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ζητάει την απόσυρσή του., διότι όπως υποστηρίζει:

•    Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.

•    Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.

•    Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

•    Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για  την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

•    Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής,  σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.

•    Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.

•    Αυξάνεται το άγχος των  εξετάσεων  με  την οργάνωση τους σε επίπεδο δήμων και νομών  για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ, τονίζεται στο ανακοινωθέν,  είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί  το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.

Είμαστε αντίθετοι , σημειώνει η Ομοσπονδία των καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα .

Σχόλια (10)

 
Πλατάρος Γιάννης
22 Σεπ 2018 10:33

Το σκεπτικό και αιτιολογικό απόρριψης των αλλαγών στο Λύκειο, είναι λογικό, συνεπές, άρτιο, μη αντιφατικό.
Επειδή κατά καιρούς επικρίνω την ΟΛΜΕ, είναι καιρός να πώ και ένα ΜΠΡΑΒΟ!
Ο αντίλογος που εκφράζει η ΟΛΜΕ, δεν είναι ως συνήθως συνθηματικός, αλλά επιστημονικός.
Το κύριο επιχείρημα, είναι ότι καταργείται ο χαρακτήρας του Λυκείου ως σχολείου γενικής Παιδείας.
Με την ευκαιρία, έχω να προτείνω και ένα ευφάνταστο (=ρεαλιστικό) σύστημα πρόσβασης για να μας αφήσουν μια και καλή ήσυχους όλοι να κάνουμε μάθημα.
Το σκιαγραφώ:
1. Οι εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια, διενεργούνται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου.
2. Διενεργούνται αποκλειστικά με εξετάσεις πολλαπλής επιλογής (4 επιλογές ανά ερώτηση με αρνητική βαθμολογία.
Η διόρθωση γίνεται από κομπιούτορες.
3. Υπάρχουν ερωτήσεις κρίσεως και μόνον ερωτήσεις κρίσεως διαβαθμισμένες και σταθμισμένες πλήρως.
4. Υπάρχουν 4 τεστ των πολλών ερωτήσεων (άνω των 30)
Το πρώτο γενικών γνώσεων, απ΄όλα τα μαθήματα που καλύπτει ύλη Δημοτικού και Γυμνασίου . Το δεύτερο τεστ ύλη Λυκείου Γενικής Παιδείας, όλων των μαθημάτων , ΕΥΚΟΛΟ. Το τρίτο τεστ με ερωτήσεις Μαθηματικών και Θετικών Επιστημών, για όλους τους υποψηφίους, απολύτως διαβαθμισμένο από εύκολες μέτριες και δύσκολες ερωτήσεις. Το τέταρτο τέστ , ομοίως με το τρίτο σε ύλη Γλώσσας και θεωρητικών επιστημών.
Η επίδοση σε κάθε τεστ καθορίζει 4 διακριτούς βαθμούς. Και η εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ γίνεται με κατά το δοκούν συντελεστές που καθορίζουν οι Σχολές, όπου το άθροισμα των συντελεστών στα 4 τεστ (ένα μέρα παρά ημέρα) είναι 10.
Τα θέματα υπάρχουν σε τράπεζα θεμάτων (10.000-15.000 θέματα /διαβαθμισμένο τέστ)
Αν για λόγους υγείας χάσει κάποιος κάποιο τεστ το δίνει ομοίως εντός Σεπτεμβρίου (η διόρθωση γίνεται με την παράδοση του απαντητικού δελτίου μέσω Η/Υ)
Διασφαλίζεται ο χαρακτήρας της Μέσης Εκπαίδευσης ως Σχολείου Γενικής μόρφωσης.
Τα παραπάνω αποτελούν σκιαγράφηση..

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
22 Σεπ 2018 12:26

Οι προτεινομενες αλλαγές στο λύκειο αντιμετωπιζουν την παθογένεια της ανύπαρκτης Γ λυκειου. Γιαυτό και οι αλλαγές αυτές είναι απαραίτητες αφού αντιμετωπιζουν την προαναφερομενη πραγματικότητα. Αυτή η παθογένεια φθειρει κ τη Β λυκειου. Απλώς να υπάρξει μέριμνα μέσω κάποιου μηχανισμού από το υπουργείο ότι οι εξετάσεις για τη λήψη του απολυτηριου να γίνονται σε ισοδύναμα θέματα για όλες τις ομάδες σχολείων ώστε να διασφαλιστεί η ισοτιμία για όλους τους μαθητές .

 
Γονιός
22 Σεπ 2018 15:39

Ημίμετρο είναι και αυτό!
Μία είναι η λύση: α) Ολοκλήρωση της γενικής και ενιαίας παιδείας μέχρι την Α΄Λυκείου που πρέπει να ενσωματωθεί στο Γυμνάσιο.
β) Διετές γενικό ή επαγγελματικό Λύκειο με απολυτήριο ανάλογο του διεθνούς απολυτηρίου.
γ) Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το απολυτήριο και μόνο και με βάση τα κριτήρια που θέτουν οι Σχολές , οι οποίες θα διενεργούν εξετάσεις αν έχουν μεγάλο αριθμό υποψηφίων.

 
Κωστας_Δ
22 Σεπ 2018 18:38

Ένα ακόμη λάθος του νέου συστήματος είναι και η κατάργηση των μαθημάτων βαρύτητας.
Δεν είναι δυνατόν να έχει την ίδια βαρύτητα για εισαγωγή π.χ. σε πολυτεχνεία η Γλώσσα με τα Μαθηματικά ή σε ιατρικές η Γλώσσα με τη Βιολογία.

 
Νίκος
22 Σεπ 2018 21:28

Η ΟΛΜΕ στον παραδοσιακό της ρόλο, του επικριτή. Απαράδεκτο κείμενο, καθαρά κομματικής σκοπιμότητας. Αλήθεια, αυτοί που το συνέταξαν διδάσκουν σε σχολεία; Μερικές ερωτήσεις: 1) Πότε γινόταν -και γίνεται- μάθηαμα Γενικής Παιδείας στη Γ' Λυκείου; Η ώρα του παιδιού, κυριολεκτικά και μεταφορικά, εκτός κι αν έχουν πολλές ασκήσεις για το φορντιστήριο οι μαθητές, οπότε λόγω φόρτου εργασίας δεν προλαβαίνουν να κάνουν φασαρία... Το γνωρίζει η ΟΛΜΕ; 2) Από το μέσο της Β' Λυκείου οι μαθητές προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές (!) κι έχουν το σχολείο γραμμένο στα παλιά τους τα παπούτσια. Το γνωρίζει η ΟΛΜΕ; 3) Από το Μάρτιο και μετά ψάχνεις μαθητές στη Γ' Λυκείου, γιατί όλοι απουσιάζουν, λόγω φροντιστηρίων, το γνωρίζει η ΟΛΜΕ; 4) Οι μαθητές σήμερα οργανώνουν από τη Α' Λυκείου τα φροντιστήριά τους, σύμφωνα με τον προσανατολισμό που θα ακολουθήσουν στη Γ' Λυκείου, το γνωρίζει η ΟΛΜΕ; 5) Το ότι οι μαθητές προσέχρονται στις προαγωγικές εξετάσεις με μιλημένα θέματα, ώστε όλοι να "περάσουν την τάξη, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο το Σπετέμβριο, το γνωρίζει η ΟΛΜΕ; 6) Για τις ευθύνες των εκπαιδευτικών, που το Λύκειο έχει πάψει να είναι σχολείο εδώ και 25 χρόνια, θα μιλήσει ποτέ η ΟΛΜΕ; Όταν μιλήσει για αυτά η ΟΛΜΕ, θα την ακούσουμε. Έως τότε, περαστικά της. Και δυστυχώς, μας παρασύρει μαζί της προς τα κάτω...

 
Πέτρος
22 Σεπ 2018 21:35

Αγαπητή μας ΟΛΜΕ. Ας αναλάβετε τις ευθύνες σας για την κατάντια του Λυκείου και την απαράδεκτη παρουσία των μελών σου μέσα κι έξω από τις αίθουσες και μετά κάνεις και κομματικό συνδικαλισμό. Όσο για το κείμενο, τα χιλιάδες μέλη της Ένωσης Φροντιστών Ελλάδας, θα γελάνε με όσα γράφονται εκεί μέσα!

 
28 χρόνια εκπαιδευτικός
23 Σεπ 2018 01:04

Ποια είναι η πρόταση της ΟΛΜΕ; Μα, δεν υπάρχει πρόταση!
Διαβάζω: "Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.". Δηλαδή, τώρα τι είναι; Εκτός κι αν διδάσκω σε άλλη χώρα...
Διαβάζω: "Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.". Έχει να γίνει μάθημα γενικής παιδείας στη Β' και στη Γ' Λυκείου εδώ και δεκαπέντε χρόνια! Εκτός κι αν διδάσκω σε άλλη χώρα...
Διαβάζω: "Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών." Ξυπναρούδια σας εκεί στην ΟΛΜΕ. Τώρα το πήρατε χαμπάρι ότι η ύλη στα βασικά μαθήματα είναι ένας αχταρμάς, χωρίς αρχή, μέση και τέλος; Μάλλον εσείς διδάσκετε σε άλλη χώρα...
Διαβάζω: "Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση." Η Β' Λυκείου από τον Ιανουάριο και μετά δεν υπάρχει και στη Γ' Λυκείου όλοι ασχολούνται μόνο με τα εξεταζόμενα μαθήματα των Πανελληνίων. Εκτός κι αν διδάσκω σε άλλη χώρα...
Διαβάζω: "Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες." Τόσες μελέτες, που δείχνουν την άνιση κοινωνική κατανομή των εισακτέων στις σχολές υψηλού κοινωνικού status μάλλον τις διαβάζουμε εμείς, που δεν συνδικαλιζόμαστε, τελικά...
Διαβάζω: "Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων με την οργάνωση τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.". Όχι, οι μαθητές δεν έχουν άγχος.Τελικά, μάλλον διδάσκω σε άλλη χώρα...
Διαβάζω: "Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ, τονίζεται στο ανακοινωθέν, είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση." Και ποια είναι η αντι-πρόταση; Ποιο σχέδιο έχει να προτείνει η ΟΛΜΕ των συνδικαλιστών; Τόσα χρόνια τι συγκεκριμένο έχει προτείνει, εκτός από άρνηση;
Οι εκπρόσωποί μας νοιάζονται μόνο για την κομματική τους ανέλιξη . Αυτοί που χθες ήταν στα κάγκελα, σήμερα είναι σε πολιτικά γραφεία υπουργών.
Τώρα καταλαβαίνω ακόμα περισσότερο γιατί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί αδιαφορούν αν υπάρχει ή δεν υπάρχει η ΟΛΜΕ...

 
Λευτέρης
23 Σεπ 2018 09:04

Προς Νίκο και Πέτρο
Έχετε απόλυτο δίκιο !

 
Mr. Νίκος
23 Σεπ 2018 12:08

Ας αρχίσω με το ότι η ΟΛΜΕ εδώ έχει δίκιο και μπράβο της (ενώ συνήθως δεν έχει) και τουλάχιστον σε αυτό μιλάει (σε ότι δεν τη συμφέρει εξακολουθεί να μη μιλάει). Το σημαντικό σημείο είναι το "Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου." Για να απαντήσω τον υπουργό, αλλά και σε σχολιαστές, πράγματι αυτή τη στιγμή οι μαθητές της Γ τάξης ενδιαφέρονται μόνο για το πανεπιστήμιο, αλλά αυτό είναι κατάντια και απαξίωση του σχολείου. Το σχολείο και οι καθηγητές του δεν θα έπρεπε να έχουν καμία σχέση με τις εξετάσεις, να μην επιτρέπεται σε κανένα καθηγητή να κάνει φροντιστηριακό μάθημα στην τάξη. Έχετε δει πουθενά τέτοια πράγματα στα αναλυτικά προγράμματα; Στις οδηγίες; Στο νόμο που περιγράφει το σκοπό του Λυκείου; Έρχεται λοιπόν ο υπουργός μας και δίνει φιλοσοφικό υπόβαθρο στην κατάντια, κάνει το σχολείο φροντιστήριο μόνο και μόνο επειδή ξέρει ότι αυτό θέλουν οι ψήφοι των γονιών.
Όσο για το κατά πόσο οι εξετάσεις θα μπορούσαν να γίνουν από τα πανεπιστήμια και όχι από πανελλήνιες, η συνταγή είναι γνωστή και αποτυχημένη, θα δουλέψει η διαφθορά όπως συνήθως.

 
Δημήτρης Π.
23 Σεπ 2018 18:47

Καλά ρε συνάδελφοι, γιατί ασχολείστε με την ΟΛΜΕ;
Γράψανε κάτι, για να θυμίσουν ότι υπάρχουν. Γκρίνια για τη γρκίνια.
Και ποιος τους υπολογίζει;
Μόλις και μερικές εκατοντάδες εκπαιδευτικών εκπροσωπούν, και αν.
Για δείτε πως συμπεριφέρεται η ΟΛΜΕ στους αναπληρωτές. Λες και δεν υπάρχουν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ