Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Οι ενστάσεις της ΑΔΙΠ στη συγχώνευση Πανεπιστημίων και ΤΕΙ

Δημοσίευση: 24/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νικήτας Χιωτίνης
Κοσμήτωρ Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσίευση στο έγκυρο esos , «η ΑΔΙΠ, με τη νέα ετήσια έκθεση που παρέδωσε στον πρόεδρο της Βουλής, θεωρεί ακατάλληλο τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζεται η ένταξη υφιστάμενων προγραμμάτων σπουδών των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα σε Ιδρύματα του Πανεπιστημιακού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η ένταξη αυτή, κατά την άποψη της ΑΔΙΠ θα έπρεπε να γίνει μετά από αξιολόγηση του συνόλου των δομικών στοιχείων των προγραμμάτων σπουδών, της φυσιογνωμίας και του σκοπού τους, του γνωστικού τους αντικειμένου και της διάρθρωσής τους σε μαθήματα, στο διαθέσιμο  διδακτικό προσωπικό και των σχετικών υποδομών και υποστηρικτικών υπηρεσιών.»

Επιστημονικώς αν δούμε το ζήτημα, η ΑΔΙΠ έχει δίκιο. Είχα μάλιστα συχνά επισημάνει πως μερικά Τμήματα ΤΕΙ έπρεπε να κλείσουν ή να μετατραπούν σε διετείς επαγγελματικές σχολές και τα υπόλοιπα να παραμείνουν τετραετή και να μετονομαστούν σε Πανεπιστήμια. Γιατί  δεν μπορεί η Πολιτεία να εξαπατά τους νέους, να χλευάζει τις επιστήμες και να αρνείται τον διεθνώς υιοθετημένο τρόπο διάρθρωσης των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων: 1-2 χρόνια οι σχολές επαγγελματικής  κατάρτισης, 3-4 χρόνια τα Πανεπιστήμια, πανεπιστημιακό πτυχίο και  1 ή 2 χρόνια για μάστερ και μετά 3 χρόνια για το διδακτορικό.   

Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όμως ,  καταδήλως και εναγωνίως, επιχειρεί να εντάξει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στα διεθνώς τεκταινόμενα και στο διεθνή τρόπο να συνεννοούμαστε. Αυτό προσπαθεί να το κάνει γρήγορα –γιατί έχουμε υπερβολικά καθυστερήσει με τεράστιες αρνητικές συνέπειες για τη χώρα-   αλλά και  «αναίμακτα».   Νομίζω πως ορθώς σκέπτεται έτσι και αναλόγως πράττει.  Εξηγούμαι:    η Ελλάς είναι ένα κράτος  ηλικίας λιγότερο των δύο αιώνων ως τέτοιο, δηλαδή ως βεστφαλιανό έθνος-κράτος, ενώ τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά  έχουν ηλικία άνω των πέντε αιώνων. Έπρεπε λοιπόν οι εξελίξεις εδώ να γίνουν πολύ γρηγορότερα, ασχέτως της ενδεχόμενης «αντιεπιστημικότητάς» τους. Φαντάζομαι πως δεν συμφωνούμε με τον Κοραή που αρχικώς αποκήρυξε την Ελληνική Επανάσταση, γιατί «οι Έλληνες έπρεπε πρώτα να αποκτήσουν Παιδεία».  Εξελιχθήκαμε επιτυχώς και φτάσαμε να συμβαδίζουμε με τα υπόλοιπα προηγμένα ευρωπαϊκά κράτη, κάνοντας άλματα, συχνά μη επιστημονικώς ορθά και ενίοτε απερίσκεπτα, συχνά μάλιστα με σοβαρά αρχικά λειτουργικά προβλήματα και λάθη που ακόμα πληρώνουμε, αλλά άνευ αυτών ακόμα θα βρισκόμασταν  στον 19ο αιώνα των υπολοίπων ευρωπαϊκών κρατών. Το 1844 ο Γάλλος πρέσβης  έγραφε πως οι Έλληνες ζητούν Σύνταγμα χωρίς να ξέρουν τι σημαίνει η λέξη. Ίσως έτσι να ήταν, αλλά καλά έκαναν και το ζήτησαν.   

Ελπίζουμε πως η προσπάθεια σύνδεσης του ελληνικού εκπαιδευτικού τοπίου με τα διεθνώς τεκταινόμενα θα συνεχιστεί και δεν θα επανέλθουμε στο «γαλατικό χωριό του Αστερίξ και του Οβελίξ» που είμαστε μέχρι τώρα……..

Σχόλια (14)

 
ΓΣ
24 Σεπ 2018 13:45

"Επιστημονικώς αν δούμε το ζήτημα, η ΑΔΙΠ έχει δίκιο." λέει ο κ. καθηγητής. Αλλά φυσικά δε μας ενδιαφέρει το επιστημονικό του πράγματος, αλλά το βόλεμα, οι ιδέες στο μυαλό μας, οτιδήποτε άλλο απο το να τακτοποιήσουμε ορθολογικά και επιστημονικά το τοπίο. Περαστικά μας.

 
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ-ΠΟΙΗΣΗ ΤΕΙ
24 Σεπ 2018 14:18

Επιτέλους μερικά Τμήματα ΤΕΙ πρέπει να κλείσουν ή να μετατραπούν σε διετείς επαγγελματικές σχολές και τα υπόλοιπα να παραμείνουν τετραετή και να μετονομαστούν σε Πανεπιστήμια. Έκανε και κάτι σωστό η ΑΔΙΠ.

 
Νικήτας Χιωτίνης
24 Σεπ 2018 14:25

Κε ΓΣ, σας παρακαλώ να προσπαθείτε όταν διαβάζετε ένα κείμενο να μη σταματάτε στην πρώτη παράγραφο, αλλά να το διαβάζετε όλο ....

 
TEI καταργηθήκανε
24 Σεπ 2018 15:04

Τα ΤΕΙ (οι οδηγοί σπουδών τους με 7 εξάμηνα μαθήματα και 1 εξάμηνο πρακτική+πτυχιακή) καταργήθηκαν/συγχωνεύθηκαν/απορροφήθηκαν, τέλος λέμε. Όσοι εργαζόμενοι είχαν τακτοποιηθεί εργασιακώς εκεί, τακτοποιήθηκαν. Το μόνο κρίμα οι 40-50ρηδες διδάκτορες συμβασιούχοι ΔΕΠ με πολυετή εμπειρία και προσόντα (συνήθως περισσότερα από τους μόνιμους), που ξαφνικά έμειναν άνεργοι.

Και οι σχολές επαγγελματικής κατάρτισης (ΙΕΚ) δεν είναι 1-2 έτη, αλλά ήδη στα 2,5 έτη σπουδών!
Και τα ΑΕΙ πανεπιστημιακού τομέα (που θα υπάρχουν μόνα τους πια) δεν είναι 3-4 ετών, αλλά παλαιόθεν 4-6 ετών και ορισμένα από αυτά με 5ετές πρόγραμμα σπουδών ήδη ως integrated master (και επίπεδο 7 του ΕΠΠ).

 
Αντικειμενικά
24 Σεπ 2018 15:45

το ζήτημα είναι να μπορέσουμε να συμβαδίσουμε με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. Συμφωνώ ότι αργήσαμε πολύ, ακόμα και εντός των μνημονίων μας πήρε 5 χρόνια για να κάνουμε το πρώτο βήμα. Πόσο πια ακόμα θα χρονοτριβούμε;
Νισάφι!!
Αλλάξτε τα όλα σήμερα!

 
ΓΣ
24 Σεπ 2018 16:30

@Νικήτας Χιωτίνης: Πάμε παρακάτω λοιπόν. "...επιχειρεί να εντάξει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στα διεθνώς τεκταινόμενα". Γιατί τα διεθνώς τεκταινόμενα είναι να ανωτατοποιεί το Υπουργείο ένα ίδρυμα με μια υπογραφή, ή να βαφτίζει το ΤΕΙ Πανεπιστήμιο, χωρίς καμια αλλαγή σε υποδομή, προσωπικό ή οτιδήποτε άλλο ουσιώδες, να μετατρέπει διδάσκοντες ΤΕΙ σε καθηγητές ΑΕΙ με "επιτροπή του υπουργείου" και κλειστές διαδικασίες. Διεθνώς τεκταινόμενα είναι και αυτά κύριε Χιωτίνη; Ξέρετε άλλη χώρα στην οποία συνέβησαν; ΕΣΣΔ ίσως;

 
Απόφοιτος ΑΕΙ Πειραια ΤΤ
24 Σεπ 2018 16:58

Κύριε ΓΣ, γνωρίζετε αλήθεια ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ;

 
Απόφοιτος
24 Σεπ 2018 17:04

Κύριε Χιωτίνη.

Διεθνώς δεν υπάρχει περίπτωση να συγχωνεύονται δυο ανώτατα ιδρύματα και να μην υπάρχει πρόνοια δια μέσω αντιστοιχίας των πτυχίων των αποφοίτων.Η βιασύνη του κυρίου υπουργού τον οδηγεί σε αντισυνταγματικές παγκόσμιες πρωτοτυπίες...

 
Σοφία PhD
24 Σεπ 2018 17:26

@ΓΣ

Αστην ΕΣΣΔ εκεί που είναι! πίστεψε με αν είχαμε το εκπαιδευτικό της σύστημα δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα στην παιδεία μας! Διάβασε λίγο ιστορία της παιδείας στην ΕΣΣΔ και τα επιτεύγματα της στην χώρα και στον κόσμο. Εκτός αν έχεις να μας αναφέρεις για την γερμανική παιδεία πριν το 1945 ? Μήπως είσαι πιο ενήμερος σχετικά.

ΑΕΙ ΤΕΙ δεν υπάρχει Κύριε. Το έχουμε χιλιοπεί. ΤΕΙ πανεπιστήμια έχουμε.

Δεν βαφτίζεται κανένα ΤΕΙ Πανεπιστήμιο, αλλά είναι η φυσική εξέλιξη τους αφού πήρανε πολλά ΤΕΙ εξαιρετικές βαθμολογίες και δόθηκαν και δυνατότητες για διδακτορικά απ'το Υπουργείο.

Τώρα άμα κάποιους τους πιάνει ένας Αντι-Τεισμός ή αντικομμουνισμός είναι άλλο ζήτημα.

 
Καλωσήρθατε
24 Σεπ 2018 19:04

@ΓΣ, κύριε έχετε πλήρη άγνοια σύμφωνα με αυτά που λέτε. Ενημερωθείτε και καλό είναι πριν ενημερωθείτε να επιδειξτε μια συστολή στο γραπτό μας λόγο γιατί θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε!

 
Μηχανικός Αυτοματισμού
24 Σεπ 2018 19:19

Κύριε Χιωτίνη,δεν βλέπω η κυβέρνηση και το ΠαΔΑ να βιάζεται και για τα πτυχία μας.Στο εξωτερικό θα ήταν η πρώτη κίνηση που θα έκαναν.Μόνο σε αυτό δεν ακολούθησαν τις διεθνείς πρακτικές...Εδώ απλά τα ακύρωσαν...!!!

 
@Σοφία PhD
25 Σεπ 2018 11:31

Κυρία Σοφία, εχω διαβάσει εγώ για τα επιτεύγματα της ΕΣΣΔ. Μην την υμνείτε. Αυτό που ξέρω να σας πω και το ξέρουν όλοι, είναι ότι όσο υπήρχε κανένας από τον υπόλοιπο κόσμο δεν ήθελε να μετακομίσει εκεί, ενώ πολλοί από αυτούς κατοικουσαν εντός της ήθελαν να φύγουν (αλλά δεν τους άφηναν). Οπότε μη μας λέτε τι καλά που έκανε το ένα ή το άλλο. Ελεος.

 
Σοφία PhD
25 Σεπ 2018 12:38

@ΓΣ

Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.. Σου αναφέρω για την Παιδεία της Ε.Σ.Σ.Δ. γενικότερα ,και μου αναφέρεις προσωπικές απόψεις σου για το σύστημα της χώρας και αντικομμουνιστικές αντιλήψεις.

Όσο αναφορά του Καθηγητές που διδάσκουν σε Τεχνολογικά Ιδρύματα ποιό είναι το πρόβλημα σου εφόσον πληρούν ακαδημαϊκά προσόντα ( κατοχή διδακτορικού, προϋπηρεσία , ερευνητικό έργο) να διδάσκουν στα Νέα Πανεπιστήμια ώς Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι; Κάποιο πρόβλημα έχεις με τα Τ.Ε.Ι γενικότερα εσύ.
Εξήγησε μου καλύτερα, γιατι κάποια Πανεπιστήμια, πχ.. Χαροκόπειο έιχαν στην αξιολόγηση της ΑΔΙΠ χαμηλές βαθμολογίες σε τομείς όπως Διδακτορικα πχ? Και δεν είναι μόνο το Χαροκόπειο αλλα και άλλα πολλά.
Αν αναλογιστείς τις χρηματοδοτήσεις που λαμβάνουν τα Α.Ε.Ι πανεπιστημιακού τομέα σε σχέση με αυτές που λαμβάνουν τα Α.Ε.Ι. τεχνολογικού τομέα θα δούμε τραγικές διαφορές. Οπότε πώς τα αγαπημένα σου πανεπιστήμια δεν εκμεταλλεύονται αυτές τις χρηματοδοτήσεις παράγοντας έργο;

Μην συγκρίνεις ανόμοια πράγματα, αν είχαν τα ΤΕΙ το ΄΄ελεύθερο΄΄ για εκπόνηση διδακτορικής και μεταδιδακτορικής έρευνας, αν λάμβαναν χρηματοδότηση επαρκή όπως τα πανεπιστήμια, και αν υπήρχε και η σιγουριά για τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα για ορισμένες σχολές ΤΕΙ, θα είχαμε ένα τελείως διαφορετικό τοπίο σήμερα.

 
Thomas Paschalis
25 Σεπ 2018 14:10

@Σοφία PhD
25 Σεπ 2018 11:31
«Κυρία Σοφία, εχω διαβάσει εγώ για τα επιτεύγματα της ΕΣΣΔ. Μην την υμνείτε. Αυτό που ξέρω να σας πω και το ξέρουν όλοι, είναι ότι όσο υπήρχε κανένας από τον υπόλοιπο κόσμο δεν ήθελε να μετακομίσει εκεί, ενώ πολλοί από αυτούς κατοικουσαν εντός της ήθελαν να φύγουν (αλλά δεν τους άφηναν). Οπότε μη μας λέτε τι καλά που έκανε το ένα ή το άλλο. Ελεος.»

Συγνώμη που θα σε διαψεύσω, αλλά αυτή τη στιγμή η Ρωσία είναι η τέταρτη χώρα σε αριθμό ξένων φοιτητών οι οποίοι ανέρχονται σε 243.752.
https://www.esos.gr/arthra/59012/37484-ellinopoyla-spoydazoyn-se-xena-pa...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ