Η ΠΕΚΑΠ για τις Αλλαγές στο Γενικό Λύκειο

24/09/2018

Ενημερώθηκε: 24/09/2018, 12:12

Άκουσε το άρθρο

Με αφορμή τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στο Γενικό Λύκειο, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. κατόπιν προσεκτικής μελέτης, σημειώνει ότι είναι αποσπασματικές και επικεντρώνονται μόνο στην τελευταία τάξη, την οποία μετατρέπει σε προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ως Ένωση, υποστηρίζουμε ένα μαθητοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο προσφέρει Λυκειακή εκπαίδευση, που θα καλλιεργεί και θα διαμορφώνει προσωπικότητες με κριτική και δημιουργική σκέψη, με περιορισμό της στείρας αποστήθισης γνώσεων. Επιπρόσθετα, διεκδικούμε ένα Λύκειο που θα υλοποιεί καινοτόμες δράσεις και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με χρήση Νέων Τεχνολογιών και θα ενισχύει τον Πληροφορικό Γραμματισμό των μαθητών.

Προς αυτήν την κατεύθυνση προτείνουμε τις εξής βελτιώσεις και αλλαγές στο Γενικό Λύκειο:

•    Στην Α τάξη, μετατροπή του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» σε Γενικής Παιδείας, που να καλύπτει τόσο τις διαχρονικές γνώσεις και ικανότητες, όσο και τις νεότερες όπως έχουν διαμορφωθεί από τις σύγχρονες εξελίξεις στην Επιστήμη της Πληροφορικής.

•    Στη Β τάξη, το μάθημα Γενικής Παιδείας «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», θα πρέπει να διδάσκεται περισσότερες ώρες την εβδομάδα, από τη μια ώρα που διδάσκεται σήμερα, προκειμένου να καλύψει βασικούς στόχους όπως:

1.    Την καλλιέργεια και ανάπτυξη της αναλυτικής, συνθετικής, υπολογιστικής και κριτικής σκέψης, όπως και την απόκτηση της προγραμματιστικής αντίληψης μέσω της επίλυσης αυθεντικών  προβλημάτων.

2.    Την προσέγγιση περισσότερο απαιτητικών θεματικών ενοτήτων που αναφέρονται στον Προγραμματισμό, στα Λειτουργικά Συστήματα, στις Βάσεις Δεδομένων και στα Δίκτυα Υπολογιστών.

•    Στη Γ τάξη, η Πληροφορική θα πρέπει να είναι διδασκόμενο και Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα για τους μαθητές που είναι υποψήφιοι για όλες τις Σχολές ΑΕΙ, ως μάθημα επιστημονικά συμβατό με το αντικείμενό τους (όπως Πληροφορικής, Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών), αλλά και Τμημάτων των Θετικών Σπουδών, που έχουν ως βασικό άξονα στα προγράμματα σπουδών τους την Πληροφορική (Μαθηματικών, Στατιστικής, Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων,  Γραφιστικής, Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας  κ.α.)

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο της διαβούλευσης με τους φορείς, για να αναπτύξει διεξοδικά και με την αντίστοιχη επιχειρηματολογία τις παραπάνω θέσεις, με μοναδικό στόχο τη συμβολή στην ανάπτυξη ενός εφαρμόσιμου σχεδίου, με μορφή και περιεχόμενο, που μπορεί να εμπνεύσει και να κερδίσει την εμπιστοσύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας και το στοίχημα της νέας ψηφιακής εποχής. Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνουμε με έμφαση το γεγονός, ότι οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να αφορούν τους μαθητές που πρόκειται να φοιτήσουν στο Γενικό Λύκειο το επόμενο σχολικό έτος, ώστε να μην αισθανθούν αιφνιδιασμένοι οι  μαθητές και οι γονείς τους.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (12)

ΣΕΕ
|

Οι θέσεις της ΠΕΚΑΠ ειναι στη σωστή κατεύθυνση. Ιδού η Ρόδος Πρόεδρε...

Καθηγητης Πληροφορικής
|

Οι θέσεις των πανεπιστημιακών τμημάτων τον Φεβρουάριο του 2015 για το μάθημα της Πληροφορικής είναι αποκαλυπτικες!Το υπουργείο ας βγάλει επιτέλους τις παρωπίδες!

Π86
|

Αν και καθυστέρησε πολύ η ανακοίνωση, οι θέσεις της ΠΕΚΑΠ κινούνται προς τη σωστή κατεύθυσνη.

Βαγγελης
|

@ Αντωνης,
δημιουργείς φανταστικές καταστάσεις και πρόσωπα (Στράτος;) και απαντάς επιθετικά χωρίς να εχω προκαλέσει κανένα. Αν είσαι μέλος της ΠΕΚΑΠ αυτό το ύφος σίγουρα δυσφημεί και την την ένωση σου. Στο χώρο της εκπαίδευσης προέχει η ευγένεια και ο σεβασμός μεταξυ των ειδικοτήτων, κάτι το οποίο εσύ το αγνοείς.

Πληροφορική
|

το μαθημα εφαρμογές πληροφορικης (που αναφερεται στο memo) ειναι εκτος λυκειου απο το 2013
δεν μειναμε τοτε....

Προτάσεις ΠΕΚΑΠ για Πληροφορική
|

Για την Α' Λυκείου:

1. «Μετατροπή του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» σε Γενικής Παιδείας, που να καλύπτει τόσο τις διαχρονικές γνώσεις και ικανότητες, όσο και τις νεότερες, στην Επιστήμη της Πληροφορικής».

Δηλαδή, η επαφή των μαθητών με την Πληροφορική -όπως και η προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις- δεν πρέπει περιορίζεται στην τελευταία τάξη, αλλά να γίνεται με ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ τρόπο σε όλες τις τάξεις του Λυκείου (και του Γυμνασίου, να προστεθεί). Όπως ακριβώς συμβαίνει με τα άλλα βασικά μαθήματα, ιδιαίτερα των Μαθηματικών και της Φυσικής, πρέπει να ξεκινά από τα βασικά κεφάλαια τα οποία θα εμπλουτίζονται σε κάθε επόμενη τάξη

Παράδειγμα από μάθημα Φυσικής: Εισαγωγική διδασκαλία Μηχανικής και Κινηματικής σε Α' Λυκείου, εμβάθυνση ίδιων κεφαλαίων στην Γ' Λυκείου.

Για τη Β' Λυκείου:

1. «Καλλιέργεια και ανάπτυξη της ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ και ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ κριτικής σκέψης. Απόκτηση της προγραμματιστικής αντίληψης μέσω της επίλυσης ΑΥΘΕΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ».

Απολύτως σωστό. Πρέπει τα προβλήματα που θα τίθονται να είναι στο ίδιο επίπεδο δυσκολίας με τα αντίστοιχα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας και των Μαθηματικών Β' Λυκείου.

2. «Προσέγγιση περισσότερο ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΩΝ θεματικών ενοτήτων που αναφέρονται στον Προγραμματισμό, στα Λειτουργικά Συστήματα, στις Βάσεις Δεδομένων και στα Δίκτυα Υπολογιστών».

Ομοίως, εξαιρετικά εύστοχη πρόταση. Πρέπει οι μαθητές στον 21ο αιώνα να διδάσκονται εισαγωγικές ενότητες για όλα αυτά τα πεδία της θεωρίας και των εφαρμογών της Πληροφορικής (Βάσεις Δεδομένων, Δικτύωση Η/Υ, Λειτουργικά Συστήματα και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, Προγραμματισμό).

Για τη Γ' Λυκείου:

1. «Η Πληροφορική θα πρέπει να είναι διδασκόμενο και Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα για τους μαθητές που είναι υποψήφιοι για όλες τις Σχολές ΑΕΙ, ως μάθημα ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΜΒΑΤΟ με το αντικείμενό τους (όπως Πληροφορικής, Μηχ. Πληροφορικής και ΗΜΜΥ), αλλά και Τμημάτων των Θετικών Σπουδών, που έχουν ως βασικό άξονα στα προγράμματα σπουδών τους την Πληροφορική (πχ. Μαθηματικών, Στατιστικής, Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων κ.α.)»

Απαραίτητη προϋπόθεση: Να δημιουργηθεί μια ΕΝΙΑΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΜΑΘΗΣΗΣ σε όλες τις τάξεις του Λυκείου που να καθιστά την Πληροφορική ΙΣΟΤΙΜΗ με τα υπόλοιπα εξεταζόμενα μαθήματα.

Τότε θα μπορούν να εξεταστούν οι διάφοροι συνδυασμοί στα εξεταζόμενα μαθήματα (*): πχ. για τμήματα Χημικών Μηχανικών (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Πληροφορική), για τμήματα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική, Κοινωνιολογία ή Χημεία + Σχέδιο), για τμήματα Βιολογίας (Μαθηματικά, Βιολογία, Φυσική, Χημεία + Πληροφορική ως ελεύθερο μάθημα)

Η Πληροφορική μπορεί να προσφέρεται σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές ως μάθημα Γενικής Παιδείας, χωρίς να περιορίζεται σε εξάσκηση σε απλές εφαρμογές γραφείου. Ακόμα και οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης (μελλοντικοί Νομικοί, Αρχαιολόγοι, Φιλόλογοι) μπορούν να επωφεληθούν από αυτό.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι καθηγητές Πληροφορικής στη Β'θμια είναι απολύτως ικανοί να εφαρμόσουν ένα απαιτητικό και πλήρες αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών για την Επιστήμη της Πληροφορικής, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο - ας τολμήσει και το υπουργείο να πάρει τις αναγκαίες αποφάσεις.

(*) Δεδομένη θεωρείται η εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας-Έκθεσης Ιδεών για την εισαγωγή σε ΑΕΙ.

Logic Suggests
|

@Βαγγέλης
Εν μέρει σωστό το ότι "Τα 4 υπάρχοντα μαθήματα στην θετική κατεύθυνση καλύπτουν αυτόν τον στόχο".
Είναι όμως μόνο αυτά τα 4 μαθήματα που καλύπτουν αυτό το στόχο;
Μήπως κάποια άλλη τετράδα τον καλύπτει καλύτερα;
Μήπως η τετράδα αυτή είναι Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική.

Αντώνης
|

να και νέο επιχείρημα: τα εξεταζόμενα μαθήματα δεν ειναι προαπαιτούμενα για τις σχετικές σχολές. Βαγγέλη, είσαι μια νέα έκδοση του Στράτου, αλλά ασχολείσαι μόνο με τη χημεία.

Δηλαδή σύμφωνα με το..σκεπτικό σου, τα εξεταζόμενα υπάρχουν ως συμπλήρωμα (όντως ισχύει για τη χημεία), και αρκεί στη θετική που είναι η πιο απαιτητική κατεύθυνση να είναι δύσκολα (μαθηματικά και φυσική).

Τότε γιατί μπηκε η κοινωνιολογία; Ο Υπουργός είπε οτι αυτό συνέβη διότι πολλές σχολές την απαιτούν ως γνώση.
Εν πάση περιπτώσει είναι τόσο έωλο το σκεπτικό αυτό που προτάσσεται που προκαλεί θυμηδία. Θα πας στη βραδιά του Ερευνητή την Παρασκευή; Είδες ποιες είναι οι θετικές επιστήμες;

Έκθεση, Μαθηματικά, Φυσική + Βιοχημεία ή Πληροφορική.
Ας ρωτήσουμε τις σχολές για το 4ο μάθημα και θα δούμε.

ΥΓ: σε παρακαλώ μην γράψεις για την ύλη της ΑΕΠΠ πάλι, εξέπληξέ μας και βρες κάποια ουσιαστικά επιχειρήματα.

@Βαγγέλης
|

Άρα όλα καλά με αυτό το σύστημα,έτσι;

Επιστήμη Υπολογιστών
|

Προφανώς (κάποιοι στ)η ΠΕΚΑΠ συμφων(ουν)εί με το εκτρωματικό επιστημολογικά και επιστημονικά πεδίο σπουδών οικονομίας και πληροφορικής. Αν το Υπουργείο δώσει πρόσβαση σε τμήματα Μαθηματικών και Γραφιστικής (γιατί σε πολυτεχνικές σχολές δεν θα δώσει) τότε όλα καλά.
Το έπιασα σωστά; 1 λεπτού σιγή και για την λογική.

Βαγγέλης
|

Οι μαθητές της Γ Λυκείου δεν στοχεύουν μόνο σε συγκεκριμένες σχολές, αλλά σε μια τεράστια ομάδα σχολών. Τα εξεταζόμενα μαθήματα δεν είναι ευθέως προαπαιτούμενα για τις σχολές. Τα 4 υπάρχοντα μαθήματα στην θετική κατεύθυνση καλύπτουν αυτόν τον στόχο.

ΠΕΚΑΠ
|

μόνο με 3 βδομάδες καθυστέρηση έβγαλε ανακοίνωση η ΠΕΚΑΠ. 1 λεπτού για τα αντανακλαστικά της ψηφιακής εποχής.
όχι καλύτερα από αυτά του Υπουργείου δυστυχώς.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ