Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Χαμηλοί τόνοι από τις επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών επί των αλλαγών στο Λύκειο που εξήγγειλε ο υπουργός Παιδείας

Δημοσίευση: 25/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Χωρίς κριτική και σχολιασμούς επί των αλλαγών στο Λύκειο  και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, που πρόσφατα εξήγγειλε  ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, οι Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών εξέδωσαν σήμερα σχετική ανακοίνωση.

Οι Επιστημονικές Ενώσεις όπως τονίζουν στην ανακοίνωση επιφυλάσσονται   να τοποθετηθούν «επί του συνόλου του σχεδίου μεταρρύθμισης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να διασφαλίζεται η οργανωμένη, σύγχρονη, χρήσιμη και αποτελεσματική Γενική Παιδεία και ο παιδαγωγικός και παιδευτικός χαρακτήρας της Εκπαίδευσης».

Παράλληλα οι Ενώσεις θεωρούν αυτονόητο ότι οι Φυσικές Επιστήμες στο Λύκειο θα διδάσκονται και θα εξετάζονται ως διακριτά μαθήματα.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Οι Επιστημονικές Ενώσεις (ΕΕ) Βιοεπιστημόνων, Γεωλόγων, Φυσικών και Χημικών συναντήθηκαν την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018 στα γραφεία της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, στο πλαίσιο της στενής συνεργασίας τους για τα θέματα της Εκπαίδευσης για να συζητήσουν τις αναγγελίες για το Λύκειο.

Κοινός τόπος στην επεξεργασία των θέσεων υπήρξε η παραδοχή ότι διανύοντας τον 21ο αιώνα, το Εκπαιδευτικό Σύστημα απαιτεί μια θαρραλέα, μακριά από λαϊκισμούς, πελατειακές σχέσεις και με όραμα μεταρρύθμιση, η οποία θα χαρακτηρίζεται:

1.    Από ενιαία φιλοσοφία σε ότι αφορά στους σκοπούς και τους στόχους της, συνοχή και συνέχεια σε ότι αφορά στην αλληλουχία των γνωστικών αντικειμένων. Σταθερά θεωρούμε ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο εξεταστικό θα πρέπει να είναι απόρροια της μεταρρύθμισης του Λυκείου και γενικότερα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο την ενίσχυση του γνωστικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα του σχολείου και να βρει εφαρμογή στους μαθητές της Α Λυκείου της σχολικής χρονιάς 2018-2019.

2.    Από πλήρη και διαφανή σχεδιασμό όλης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  και όχι μόνο του συστήματος πρόσβασης, ώστε να είναι δυνατή η εκτίμηση για το αν η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εκπληρώνει τον βασικό της σκοπό: να είναι φυτώριο των υπεύθυνων, δημοκρατικών, ενημερωμένων και ευαισθητοποιημένων πολιτών του 21ου αιώνα. Οι πολίτες θα πρέπει να είναι σε θέση να σταθούν κριτικά και να μετάσχουν στη διαμόρφωση θέσεων για τις μεγάλες προκλήσεις, τεχνολογικές περιβαλλοντικές, διατροφικές, διαχείρισης πρώτων υλών, ηθικές σε ότι αφορά στην λειτουργία της επιστήμης και της τεχνολογίας του 21ου αιώνα. Είναι αταλάντευτη η θέση μας ότι για τον πολίτη του μέλλοντος πρέπει να διασφαλίζεται μια συνεκτική, σύγχρονη και καλά οργανωμένη ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ένας από τους βασικούς ΠΥΛΩΝΕΣ της οποίας θα είναι οι ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, οι οποίες σήμερα βρίσκονται παραγκωνισμένες στο Εκπαιδευτικό σύστημα.

Με βάση τα προηγούμενα και το γεγονός ότι οι μοναδικές πληροφορίες που υπάρχουν αφορούν αποσπασματικά στην Γ Λυκείου και στο εξεταστικό σύστημα οι ΕΕ:

•    Επιφυλάσσονται να τοποθετηθούν επί του συνόλου του σχεδίου μεταρρύθμισης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να διασφαλίζεται η οργανωμένη, σύγχρονη, χρήσιμη και αποτελεσματική Γενική Παιδεία και ο παιδαγωγικός και παιδευτικός χαρακτήρας της Εκπαίδευσης.

•    Επεξεργάζονται από κοινού συνολική την πρόταση για ένα σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών Φυσικών Επιστημών, το οποίο να διατρέχει όλη τη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τόσο σε ότι αφορά στο περιεχόμενο των μαθημάτων της γενικής παιδείας, όσο και στο περιεχόμενο των μαθημάτων προσανατολισμού.

•    Μελετούν το σχέδιο που έχει ανακοινωθεί, ώστε να αναδείξουν τα κενά και τις ασάφειες με στόχο να προτείνουν βελτιωτικές ρυθμίσεις, προς όφελος των μαθητών/τριών και της κοινωνίας.

•    Εκτιμούν ότι η απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου πρέπει να διασφαλίζεται με μια σειρά από αξιόπιστες, αδιάβλητες και κοινές για όλους τους μαθητές διαδικασίες αντικειμενικού χαρακτήρα.

•    Θεωρούν αυτονόητο ότι οι Φυσικές Επιστήμες στο Λύκειο θα διδάσκονται και θα εξετάζονται ως διακριτά μαθήματα.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ-ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΕΩΛΟΓΩΝ-Κλάδο Γεωλόγων ΓΕΩΤΕΕ
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ    ΑΣΗΜΙΝΑ ΑΝΤΩΝΑΡΑΚΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ     ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΜΠΡΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ    ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ    ΦΙΛΛΕΝΙΑ ΣΙΔΕΡΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ    ΠΑΝΑΓΟΥΛΑ ΚΟΛΛΙΑ

Σχόλια (5)

 
yliko
25 Σεπ 2018 22:23

Η ανακοίνωση των ενώσεων είναι όπως αναμενόταν, το λύκειο του μέλλοντος σχεδιάζεται...

 
Πέτρος
25 Σεπ 2018 19:34

Αγαπητέ μου φίλε και συνάδελφε Νίκο, θα μπορούσαν οι ενώσεις να τοποθετηθούν πιο συγκεκριμένα, θέτοντας τα δικά τους προαπαιτούμενα για το νέο σύστημα, θεωρώντας ως δεδομένη την νέα μορφή της Γ Λυκείου.
Ως προς τους πληροφορικούς, συμφωνώ ότι σκόπιμα προσπαθούν να μπερδέψουν τη χρήση των υπολογιστών με τον προγραμματισμό. Ας τους θυμίσω πως οι μαθητές μας είναι εξαιρετικοί χρήστες των νέων τεχνολογιών, χωρίς να γνωρίζουν μία από προγραμματισμό. Μια χαρά χρησιμοποιούν όλες τις προσομοιώσεις, τους κειμενογράφους, τα φύλλα εργασίας στο excel και πληθώρα άλλων προγραμμάτων. Δεν κατανοώ την απαίτησή τους να γνωρίζουν προγραμματισμό οι μαθητές από το Γυμνάσιο. Στο τέλος τέλος, κι εμείς που τον μάθαμε, που μας χρησίμευσε;

 
Νίκος
25 Σεπ 2018 18:14

Καλά, εσείς της πληροφορικής το έχετε τερματίσει.
Δηλαδή, όποιος δε γνωρίζει προγραμματισμό σε Java ή C++ ή ό,τι άλλο δεν μπορεί να σπουδάσει γιατρός ή φυσικός ή χημικός ή δικηγόρος ή φιλόλογος; Γιατί τα διαβάσαμε κι αυτά. Αν δε γνωρίζω HTML δε θα σπουδάσω τίποτα; Κατανοητό το πρόβλημα της υπεραριθμίας σας, αλλά ας μην εκτίθεστε με τέτοιο τρόπο.
Ορθή η μετρημένη στάση των ενώσεων. Λείπουν πολλά δεδομένα, ώστε να τοποθετηθεί κανείς με αυστηρά επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια.

 
DLA
25 Σεπ 2018 13:05

"Σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών Φυσικών Επιστημών" χωρίς Προγραμματισμό Υπολογιστών δεν υπάρχει και το ξέρετε (μάλλον). Συνεπώς, αν θέλατε πραγματικά κάτι τέτοιο, θα απαιτούσατε το μάθημα της ΑΕΠΠ να εξετάζεται για την εισαγωγή σε όλες τις σχολές Φυσικών Επιστημών.

 
Φυσικές Επιστήμες
25 Σεπ 2018 12:12

ESOS, έχεις μεγάλη αίσθηση του χιούμορ. ...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.