Διευθυντής Εκπαίδευσης εισηγείται στον Κ. Γαβρόγλου παύση του θεσμού των ΔΥΕΠ και την ένταξη ΟΛΩΝ των Προσφυγόπουλων σε τυπικά σχολεία

“Οι ΔΥΕΠ απομακρύνουν τα προσφυγόπουλα από τους Έλληνες συμμαθητές τους”

27/09/2018

Ενημερώθηκε: 27/09/2018, 19:53

Άκουσε το άρθρο

Την παύση της εφαρμογής του θεσμού των ΔΥΕΠ και την ένταξη ΟΛΩΝ των Προσφυγόπουλων σε τυπικά σχολεία με την υποστήριξη διαδικασιών ελληνομάθειας σε Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ Ι, εισηγείται ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης , με υπόμνημα στον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου

Για τη μεταβατική περίοδο ο κ. Σαβελίδης προτείνει  ενέργειες δια των οποίων θα πραγματοποιείται ενημέρωση των στελεχών της υπηρεσίας μας αλλά και του κοινού για το πνεύμα και το γράμμα της ισχύουσας νομοθεσίας η οποία προάγει τη φοίτηση των προσφυγόπουλων σε τακτικό σχολείο.

Ο ΔΔΕ Μαγνησίας επισημαίνει στον υπουργό Παιδείας ότι:

Οι  ΔΥΕΠ απομακρύνουν τα προσφυγόπουλα από τους έλληνες συμμαθητές τους:  Οι  ΔΥΕΠ παρότι κατά γενική ομολογία ήταν η αμεσότερη λύση το χρόνο ίδρυσής τους, σήμερα, απομακρύνουν τα προσφυγόπουλα από τους Έλληνες συμμαθητές τους, συντελούν στην απομόνωσή τους, ευνοούν στην κακώς εννοούμενη ομαδοποίηση με όλα τα ανεπιθύμητα αποτελέσματά της, στερούν τη δυνατότητα ένταξής τους στην κοινωνία και περιορίζουν όλα τα προαναφερθέντα ωφελήματα για το ελληνικό σχολείο και τους ήδη φοιτώντες μαθητές.

Οι “ευχαριστημένοι”  από τη φοίτηση των προσφυγόπουλων σε ΔΥΕΠ : Άποψή μας αποτελεί το ότι εκείνοι οι οποίοι «είναι ευχαριστημένοι» από τη φοίτηση των προσφυγόπουλων σε ΔΥΕΠ είναι όσοι θέλουν ή ευκολύνονται να απομονώσουν τα προσφυγόπουλα από τους έλληνες μαθητές, πράγμα το οποίο επιτυγχάνεται με τον πιο «ανώδυνο» τρόπο, με τη φοίτησή τους σ’ αυτές.

Το δίλημμα: Αντιμετωπίζοντας το θέμα στην ουσία του, αντιμετωπίσαμε το δίλημμα στο να μεριμνήσουμε για τη φοίτηση των προσφυγόπουλων σε ΔΥΕΠ ή να προβούμε στις συνήθεις διαδικασίες εγγραφής τους σε τυπικά σχολεία με την υποστήριξη Τάξεων Υποδοχής. Βεβαίως το δίλημμα δε διήρκεσε πολύ αφού η φοίτηση των προσφυγόπουλων σε τυπικό σχολείο αποτελεί την επιλογή με τα περισσότερα πλεονεκτικά χαρακτηριστικά τόσο για την κάλυψη της αναγκαιότητας της ουσιαστικής εκπαιδευτικής ένταξης των παιδιών προσφύγων όσο και για το όφελος των ήδη φοιτούντων μαθητών των τυπικών σχολείων με πρωταρχική ωφέλεια την καλλιέργεια των αρχών του ανθρωπισμού.  

Οι πιέσεις: Επιχειρήσαμε και πετύχαμε τη δρομολόγηση της ένταξη ΟΛΩΝ των προσφυγόπουλων σε τυπικό σχολείο με υποστήριξη Τάξεων Υποδοχής. Όμως στην προσπάθειά μας αυτή, δεχθήκαμε σημαντικές πιέσεις στο να κατευθύνουμε, μεγάλο αριθμό αυτών των παιδιών σε ΔΥΕΠ. Αυτές οι πιέσεις δεν προέρχονταν από πολίτες οι οποίοι αυτοαποκαλούνται «ανθρωπιστές» αλλά εφευρίσκουν χίλια προσχήματα για να μη καθίσουν τα ελληνόπουλα στο ίδιο θρανίο με προσφυγόπουλα… Οι πιέσεις αυτές προέρχονταν από υπηρεσιακά στελέχη δια προφορικών εντολών ή σχετικών εισηγήσεων αλλά κι από συνδικαλιστές, χωρίς κανένα ευσταθές επιχείρημα –κατά την άποψή μας-.

Ισότητα , απαλοιφή των διακρίσεων: Τα προαναφερθέντα μας οδηγούν στη διαπίστωση ότι στο πεδίο της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων, παρουσιάζεται το φαινόμενο του να προάγονται, μάλλον αθέλητα, τακτικές αντίθετες στις αρχές του εκπαιδευτικού μας συστήματος όπως αυτές προσδιορίζονται από το Άρθρο 1 του Ν 1566/85 περί ανθρωπισμού, ισότητας, απαλοιφής των διακρίσεων, της αποτελεσματικότητας της ένταξής τους στο σχολείο και την κοινωνία αλλά και της ανάπτυξης της πολυδύναμης ικανότητας του ελληνικού σχολείου.

Σχόλια (12)

Ντίνος
|

@Γιώργος Π
Και εγώ προβληματίζομαι μαζί σας.Γιατί λοιπόν όλοι οι προβληματισμένοι δεν μαζευόμαστε νσ κάνουμε γκρουπ με τέτοια παιδιά και να τους κάνουμε δωρεάν μαθήματα καθημερινά μετά το σχολείο αμισθί;Για να συνηθίσουν δε το ελληνικό περιβάλλον να τα παίρνουμε και στα σπίτια μας να έχουν και συνεχή τριβή με την ελληνική γλώσσα. Οι 18άρηδες στα σπίτια μας εύκολα θα μάθουν.Θα συμφωνήσει και ο κος Σαβελίδης.Ο ανθρωπισμός είναι ατομικός και όχι να φορτώνεται σε όλους τους άλλους.Ας δώσουμε αγαπητέ το παράδειγμα και μην τα περιμένουμε όλα από τους άλλους και να υλοποιήσουμε επιτέλους τους προβληματισμούς μας.Συμφωνείτε;

Δώσε μου πίσω τη χώρα μου.
|

@ Κε Σαβελίδη.Έβλεπα πριν μια ταινία με τον μακαρίτη τον Κωνσταντάρα που έκανε βόλτα στο καθαρότατο και ασφαλέστατο τότε Πεδίο του Άρεως.Μετά στην καθαρή και ασφαλέστατη Ομόνοια.Θέλω τη χώρα μου πίσω που μου την πήρατε.Αν δεν μπορείς κ.Σαβαλίδη τουλάχιστον προτίμα την έντιμη σιωπή .

Γιώργος Π.
|

Προβληματίζομαι...
Στο σχολείο μας θα λειτουργήσει Τ.Υ. Τα παιδιά που θα έλθουν είναι 16 - 18 χρονών. Κάποια από αυτά, όπως μας πληροφόρησαν οι γονείς ή οι ορισμένοι κηδεμόνες τους, δεν έχουν πάει καθόλου σχολείο και δεν ξέρουν να γράφουν ούτε στη γλώσσα τους. Στην καλύτερη περίπτωση έχουν πάει 3 χρόνια στο σχολείο.
Θα παρακολουθήσουν 15 ώρες σε τάξη υποδοχής ελληνικά (ποιος θα τα διδάσκει; είναι ειδικός; ξέρει;)
Θα παρακολουθήσουν επίσης σε κανονική τάξη:
Μαθηματικά Α΄λυκείου στα ελληνικά. Μπορούν;
Επίσης Φυσική Αγωγή. Εντάξει, γίνεται.
Επίσης Πληροφορική. Μπορούν; Ίσως.
Επίσης ξένη γλώσσα. Μπορούν αν δεν ξέρουν ήδη;
Τελικά ..... κάνουμε αλήθεια ότι μπορούμε για αυτά τα παιδιά;;;
Προβληματίζομαι..... θα δούμε!!!

Σχολιαστής
|

Κύριε Σαβελίδη, να σας θυμίσω τη θέση ευθύνης σας: Δ/ντής Δ/θμιας Εκπ/σης. Η θέση σας, ΔΕΝ σας επιτρέπει να κάνετε κανενός είδους πολιτική παρέμβαση. Η πολιτική ασκείται από το επίπεδο Γενικού Γραμματέα και πάνω. ΟΧΙ από τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Αλήθεια, πώς ακριβώς παρακάμψατε τη διοικητική ιεραρχία και απευθυνθήκατε στον Υπουργό αντί του Περιφερειακού Δ/ντή, ο οποίος είναι και ο άμεσα ιεραρχικά προϊστάμενός σας, ακόμα και για θέματα που δεν εξουσιοδοτείστε να εκφέρετε υπηρεσιακώς άποψη;;
Ξέρετε, όλοι έχουμε την άποψή μας, όμως, την εκφέρουμε σε προσωπικό επίπεδο.
Περιμένω με χαρά απαντήσεις στα παραπάνω.

Jony
|

Ποια επιπτωση θα εχει στην ποιοτητα του μαθηματος μια μαζικη εισαγωγη μαθητων με κακη γνωση της γλωσσας μας σε μια τυπικη ταξη; Καμία;

@ Σαβελίδη
|

Τι προτάσεις κ.Σαβελίδη έχετε κάνει για τα παιδιά των Ελλήνων νεομεταναστών που τα άφησαν εδώ οι γονείς τους για να μεταναστεύσουν λόγω ανεργίας; Τι ψυχολογική στήριξη δώσατε στα παιδιά αυτά που αποχωρίστηκαν από τους γονείς τους χωρίς να το θέλουν;Τί κάνατε κ.Σαβελίδη για τα παιδιά αυτά που πριν μεταναστεύσουν οι φορολογούμενοι γονείς τους πλήρωναν τον μισθό και το επίδομα θέσης σας;Ο δικός μου ο γιός κύριε Σαβελίδη με σπουδές δουλεύει σκληρά 7-8 ώρες την ημέρα και δεν παίρνει ούτε το επίδομα της θέσης σας.Το τονίζω ,ούτε το επίδομα της θέσης σας.Για αυτόν τον γιό και τους χιλιάδες άλλους γιούς και κόρες που είναι έτσι έχεις κάποια πρόταση; Οι φορολογούμενοι που σε πληρώνουν δικαιώματα δεν έχουν;

ΕΣΠΑ, τεχνικό δελτίο
|

κατευθυνόμενη πρόταση για να αξιοποιηθεί το ΕΣΠΑ στην γενικη εκπαίδευση και να μαγειρευτούν πίνακες και διορισμοί με ανακατάξεις.
Όσο έξυπνοι και αν είστε, θα υπάρχουν πάντα εξυπνότεροι, απλά δεν θέλουμε να ασχολούμαστε άλλο μαζί σας..

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Πόσα παιδιά πήρες στο δικό σου σπίτι κύριε Σαβελίδη; Δώσε πρώτος το παράδειγμα και πάρε τρία τέσσερα στο σπίτι σου.Δώσε πρώτος το καλό παράδειγμα.Όχι λόγια κύριε και προτάσεις με λεφτά άλλων.Πόσα παιδιά πήρες στο σπίτι σου;

Γραικός
|

με αυτόν τον τρόπο πως θα απορροφηθεί ΕΣΠΑ κύριε Διευθυντά;; Από την άλλη.. θα εγκατασταθούν εδώ;

Σωστή η πρόταση του διευθυντή
|

αλλά για να ολοκληρωθεί θα πρέπει να πάρει και στο σπίτι του και 1-2 ίσως και 3 παιδάκια για να νοιώσουν τη θαλπωρή της οικογένειας και τη ζεστασιά ενός πραγματικού σπιτιού. Στη συνέχεια να τα σπουδάσει και να τους βρει και καμιά δουλίτσα μη τυχόν και φύγουν στο εξωτερικό όπως τα δικά μας.

Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
|

Καλα περσυ μας λεγανε ειναι προσωρινα στην Ελλαδα. Οχι οτι σας πιστεψαμε οι αλλεργικοι στο ΣΑΝΟ...

Πολύ σωστό - Άψογο !
|

Με το να δημιουργούμε δομές εκτός του σχολείου δεν βοηθάμε τα παιδιά και δεν προωθούμε την ένταξή τους στην κοινωνία.

Άψογο !

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ