Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Πλήρες μέλος της ευρωπαϊκής βάσης βιοδεδομένων ΕLIXIR η Ελλάδα

Δημοσίευση: 04/10/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Ελλάδα έγινε πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ερευνητικής Υποδομής βιοδεδομένων ELIXIR με την υπογραφή του Αναπληρωτή Υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη.

Το ELIXIR είναι η πανευρωπαϊκή ερευνητική υποδομή που στηρίζει τη φύλαξη, την ανάλυση και τη διαχείριση των τεράστιου όγκου δεδομένων που παράγονται διεθνώς από τις βιοεπιστήμες, και αποτελούν πλέον τη βάση για την ανάπτυξη της βιολογικής και βιοϊατρικής έρευνας, της βιοτεχνολογίας, και της καινοτομίας στις Επιστήμες της Ζωής.

Ως πλήρες μέλος του ELIXIR, η Ελληνική κοινότητα της βιοπληροφορικής θα έχει τη δυνατότητα να ενώσει πλήρως τις δυνάμεις της με τις δραστηριότητες του ELIXIR, και να επεκτείνει τη συνεργασία της με τους άλλους Κόμβους του ELIXIR.

Ο Καθηγητής Κώστας Φωτάκης δήλωσε: «Χαίρομαι που μπορώ να υπογράψω το ELIXIR Consortium Agreement εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης. Η λειτουργία μιας εύρωστης παν-ευρωπαϊκής υποδομής για τα δεδομένα στις βιοεπιστήμες είναι απολύτως απαραίτητη για να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες της σύγχρονης Βιολογίας. Προσδοκούμε να μοιραστούμε την εμπειρία μας με τους εταίρους μας στο ELIXIR και να εμβαθύνουμε τη συνεργασία μας με την Ευρωπαϊκή ερευνητική κοινότητα.»

Το ELIXIR αριθμεί τώρα 22 μέλη και έναν Παρατηρητή (Κύπρος), και είναι πλέον η μεγαλύτερη Ερευνητική Υποδομή ESFRI, όσον αφορά τον αριθμό μελών.

Το ELIXIR-GR υποστηρίζει την έρευνα στις επιστήμες της ζωής και την εφαρμογή τους στην ιατρική, τις βιοεπιστήμες και την κοινωνία προσφέροντας παράλληλα έναν κατάλογο εργαλείων, υπηρεσιών και αναφορών για μέτρηση επίδοσης, εξασφαλίζοντας βέλτιστες πρακτικές, βιωσιμότητα και διαλειτουργικότητα με άλλες υποδομές βιολογικών και ιατρικών επιστημών.

Ο ελληνικός κόμβος του ELIXIR απαρτίζεται από 15 Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα και το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας & Τεχνολογίας ΕΔΕΤ ΑΕ, συντονίζεται από το Ερευνητικό Κέντρο Βιοϊατρικών Επιστημών "Αλέξανδρος Φλέμιγκ" - εποπτευόμενος φορέας της ΓΓΕΤ- και υποστηρίζεται για τα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας του από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Το ELIXIR-GREECE, χάρη στη συνεργασία των συμμετεχόντων φορέων, παρέχει ήδη μια σειρά υπολογιστικών εργαλείων και βάσεων δεδομένων και αναπτύσσει μια σημαντική υπολογιστική υποδομή για την ελληνική βιοεπιστημονική κοινότητα.

Η Ελλάδα συμμετείχε στο ELIXIR από τα πρώτα του βήματα ως Παρατηρητής. Μετά την υπογραφή του ELIXIR Consortium Agreement γίνεται πλήρες μέλος, με δικαίωμα συμμετοχής σε Ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα του ELIXIR.

Σχόλια (16)

 
Θανάσης Δρίβας
04 Οκτ 2018 17:16

Βάσεις Δεδομένων, Διαμοιρασμός δεδομένων με HUBs και Portals, ΑΙ και Data Mining, DNA Analysis και segmentation και εμείς ακόμα την Πληροφορική εκτός Θετικής. Δεν φαντάζεστε τι κακό κάνετε στους μελλοντικούς επιστήμονες.

 
Πληροφορική όχι ΑΕΠΠ
04 Οκτ 2018 20:02

Οι φοιτητές και οι επιστήμονες Πληροφορικής μπορούν να προχωρήσουν και χωρίς τη διδασκαλία της ΑΕΠΠ στην Γ' Λυκείου.

 
Θανάσης Δριβας
04 Οκτ 2018 21:57

Το ιδιο μπορεί να ειπωθει για καθε μαθημα. Αφορισμοι τετοιου τυπου γραφονται απο ατομα ασχετα με την ευρυτερη επιστημονικη και ερευνητικη κοινοτητα, ατομα πολεμαρχους του πληκτρολογιου, αποντες στις διεθνεις εξελιξεις..

Και ναι, η ΑΕΠΠ καλλιεργεί ενα απο τα σημαντικοτερα στοιχεια ενος επιστημονα, την υπολογιστικη και αλγοριθμικη σκεψη.. Το νεο σας παραμυθι ειναι εξυπνο, αλλα δεν εχει δρακο..

 
εντος
05 Οκτ 2018 00:45

θαναση δριβα εννοεις χωρις μαθηματικα θα μπορουσαν να εισαχθουν σε σχολες πληροφορικης λες θα υα μαθουν εκει?

 
Βιοεπιστήμες & Βιοπληροφορική
05 Οκτ 2018 10:51

Το αστείο είναι ότι η είδηση αναφέρεται στον αναπτυσσόμενο χώρο της Βιο-πληροφορικής και της Βιο-επιστήμης, δηλαδή τον χώρο που κατεξοχήν αξιοποιεί γνώσεις Χημείας και Βιολογίας.

Πλησιάζουμε το 2020 και μερικοί νομίζουν ότι η Πληροφορική ειναι ασύνδετη με τις υπόλοιπες επιστήμες, μακριά από τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία, τη Γεωλογία κ.α. Ίσως είναι ικανοποιημένοι με την αποκλειστική συσχέτιση των σπουδών της με τις Οικονομικές Σχολές, ενάντια σε κάθε επιστημονική παράδοση της εξέλιξης της συγκεκριμένης επιστήμης.

Νομίζουν επιπλέον ορισμένοι ότι πριν την εισαγωγή της ΑΕΠΠ το 1999 τα νέα παιδιά έμπαιναν παντελώς απροετοίμαστα, σαν "τυφλά" και "κουτσά", στα πανεπιστήμια και έτσι δυστυχώς δεν έκαναν λαμπρά μεταπτυχιακά και διδακτορικά στην Πληροφορική και σε όποια άλλο κλάδο της επιστήμης επιθυμούσαν...

Το να συζητάμε ακόμα και σήμερα χωρίς να έχει προηγηθεί σοβαρή μελέτη των εκπαιδευτικών συστημάτων του εξωτερικού και να αρκούμαστε, συνήθως με καθυστέρηση δεκαετίας, στο copy-paste της εκάστοτε μόδα δε θα κάνει την ελληνική επιστημονική κοινότητα μέτοχο των συγχρονων εξελίξεων.

Συνοψίζοντας:

1) ΝΑΙ στην Πληροφορική και την Κοινωνιολογία - και σε κάθε γνωστικό αντικείμενο - αλλά στο ΣΩΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.

2) ΟΧΙ στη βεβιασμένη εισαγωγή διαφόρων μαθημάτων (βλ. πρόσφατο παράδειγμα της επαναφοράς της Κοινωνιολογίας, στα τέλης της δεκαετίας του '90 ήταν η Βιολογία και η ΑΕΠΠ) με το άγχος μην "μας ξεπεράσουν οι εξελίξεις" - είναι μια σίγουρη συνταγή αποτυχίας για τη νέα γενιά.

 
Θανάσης Δριβας
05 Οκτ 2018 15:11

Δεν ειναι δυισμός, δεν ειναι άσπρο και μαυρο, κανω η δεν κανω λαμπρη καριέρα. Ειναι το γεγονος οτι η διδασκαλια της πληροφορικης σε κανει να σκεφτεσαι αναλυτικότερα και πιο ορθολογικά οταν αντιμετωπίζεις προβλήματα, ειδικά στο χώρο της έρευνας. Κατά συνέπεια αποτελεί σημαντικο υπόβαθρο ενος επιστημονα το να εχει γαλουχηθει στον τροπο σκεψης που προάγει, κτιζει και ενισχυει η Πληροφορική Επιστήμη.
Τι δεν καταλαβαίνετε; Βουίζει ο πλανητης για την αλγοριθμικη σκεψη, η esa κανει δυο μαθητικους διαγωνισμούς - projects (astro pi και εναν δευτερο π.χ. Can sat/ climate detectives) σχετικούς και με πληροφορικη, διοργανώνει workshops για καθηγητές σε ολλανδια και Βέλγιο για την ενισχυση της πληροφορικης παιδειας και εμεις αναρωτιομαστε το αυτονόητο..
Το τραγικοτερο δε ολων ειναι οτι δεν διεκδικουμε ωρες κτλ, διεκδικουμε να ειμαστε σε μια κατεύθυνση που φυσει και θέσει ανήκουμε a priori.

 
Eπιστήμη και Πληροφορική
05 Οκτ 2018 17:41

Ακριβώς, δεν είναι άσπρο ή μαύρο: δε σημαίνει ότι όποιος δεν έκανε ΑΕΠΠ στα 17 είναι καταδικασμένος να μη σπουδάσει ποτέ Πληροφορική και φυσικά δεν είναι η Πληροφορική το "βαρόμετρο" της επιστημονικής σκέψης.

Η θέση της Πληροφορικής είναι δεδομένη, ακριβώς δίπλα στις υπόλοιπες επιστήμες, δηλαδή τα Μαθηματικά και τη Φυσική και τη Χημεία και τη Βιολογία - οχι σε μια ξεχωριστή, προνομιακή θέση λες και δεν υπήρχε ερευνητική δραστηριότητα πριν την θεμελίωση των αρχών της.

Τον 20ο αιώνα ήταν κυρίως Μαθηματικοί, Φυσικοί και Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί εκείνοι που θεμελίωσαν την Πληροφορική και την καθιέρωσαν σαν επιστήμη.

Στο προκείμενο (που είναι και ελαφρώς άσχετο με το θέμα):

1) Για την εισαγωγή σε όλες οι σχολές Πληροφορικής (τετραετείς ή πενταετείς) οι υποψήφιοι θα έπρεπε να εξετάζονται σε Μαθηματικά και Φυσική ως μαθήματα βαρύτητας, ακριβώς όπως συνέβαινε τόσα χρόνια.

Αντίθετα, το μόνο που διεκδικούν ορισμένοι -όχι όλοι- από τον χώρο της Πληροφορικής είναι η εξέταση σε ένα οικονομικό μάθημα να αρκεί για την εισαγωγή στα πενταετή τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής και ΗΜΜΥ, δηλαδή στις περιζήτητες Πολυτεχνικές Σχολές, προκειμένου να αναβαθμίσουν το "κύρος" του μαθήματός τους, που τώρα περιορίζεται σε ένα πεδίο.

2) Το απίστευτα προβληματικό βιβλίο και η ελλιπέστατη ύλη της ΑΕΠΠ δεν επαρκούν για μάθημα Πληροφορικής Λυκείου, ειδικά ένα πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα που θα καθορίσει τη φοίτηση σε πανεπιστημιακό τμήμα.

Αλλά, επειδή από το 1999 διδασκόταν με αυτόν τον παρωχημένο τρόπο υποχρεωτικά στην Τεχνολογική Κατεύθυνση, ήταν όλοι ικανοποιημένοι... Εκτός από τους μαθητές, εννοείται, που διαπίστωναν ότι οι γνώσεις από ένα ετήσιο μάθημα της Γ' Λυκείου δεν επαρκούν ούτε για τα βασικά του Προγραμματισμού, των Δομών Δεδομένων και των Διακριτών Μαθηματικών που υποχρεωτικά διδάσκονται στο Α' Εξάμηνο, δηλαδή μέσα σε τρεις μήνες.

Για ποια προετοιμασία για έρευνα και για ποια καλλιέργεια επιστημονικής σκέψης μιλάμε όταν σε ένα ΟΛΟΚΛΗΡΟ βιβλίο της Γ' Λυκείου (ΑΕΠΠ) δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΘΕΩΡΗΜΑ, ούτε μια απόδειξη, και προφανώς ούτε ένα σύνθετο πρόβλημα βασισμένο στην κατανόηση της θεωρίας;

Έχουμε ανάγει τις εντολές για τον υπολογισμό μέσων όρων και την ταξινόμηση πίνακα σε ιερή μυσταγωγία και μετά αναρωτιόμαστε τι πάει στραβά με τα σχολεία μας...

3) Καλύτερα να γίνουν όλες οι σχολές 4 έτη, ώστε να γίνουν πιο αποδοτικά τα προγράμματα σπουδών και να πάψει ο διαχωρισμός μεταξύ πτυχιούχων πανεπιστημίου vs διπλωματούχων πολυτεχνείου.

Αυτά είναι τα σημαντικά ζητήματα που επείγουν, όχι η τοποθέτηση των σχολών στα πεδία.

 
Ακροβάτης
05 Οκτ 2018 19:04

Γίνεται συνέλευση στην Κάνιγγος για να βρεθούν επιχειρήματα ή ψάχνετε να βρείτε ορολογίες ;;;

 
Πληροφορική
05 Οκτ 2018 22:44

Η Πληροφορική (software και hardware) είναι θετικό γνωστικό αντικείμενο και η θέση της στην Θετική Κατεύθυνση - Α ΔΕΣΜΗ.

 
Brouwer
06 Οκτ 2018 00:53

Ο Προγραμματισμός είναι η Αριθμητική που έπρεπε να διδάσκεται ήδη από το Δημοτικό. Κάθε συνάρτηση από το ℕ στο ℕ της Γλώσσας της ΑΕΠΠ είναι αναπαραστάσιμη στην Αριθμητική Robinson και κάθε αναπαραστάσιμη συνάρτηση στην Αριθμητική Robinson είναι μια συνάρτηση από το ℕ στο ℕ στην Γλώσσα της ΑΕΠΠ . Είναι πολλοί αυτοί που ενοχλούνται, αλλά η εξέλιξη είναι αναπόφευκτη.

 
Πληροφορικός
06 Οκτ 2018 17:17

Είμαι πληροφορικός με 20 χρόνια διδασκαλίας στο μάθημα της Γ Λυκείου και φέτος το καλοκαίρι ένας φοιτητής μου ζήτησε να του διδάξω C++ και Java. Μετά από έξι μαθήματα μου είπε πως είχε διδαχθεί ΑΕΠΠ στο λύκειο αλλά του ήταν τελείως άχρηστη και δεν θυμόταν τίποτα.
Πιστεύω πως έχει δίκιο.
Δυστυχώς η μαύρη αλήθεια είναι πως το μάθημα αυτό είναι πολύ παρωχημένο και βοηθάει ελάχιστα ή καθόλου τα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με προγραμματισμό.
Καλύτερα να αντικατασταθεί με μία μοντέρνα γλώσσα προγραμματισμού.

 
dski
06 Οκτ 2018 22:04

@Πληροφορικός

Το να συζητάμε αν και πως το μάθημα της ΑΕΠΠ θα εμπλουτιστεί ή θα ανανεωθεί είναι ένα πράγμα. Το να συζητάμε όμως ότι το μάθημα είναι πολύ παρωχημένο και βοηθάει ελάχιστα τους υποψήφιους φοιτητές είναι κάτι άλλο... Ο δομημένος προγραμματισμός που διδάσκεται στην ΑΕΠΠ εξακολουθεί να είναι το Α και το Β στον προγραμματισμό. Αν δεν τα κατακτήσεις δεν πας παρακάτω (πως να μιλάς για αντικείμενα, κληρονομικότητα και όλα τα άλλα ωραία της C++ και της Java αν δεν έχεις κατανοήσει τις βασικές προγραμματιστικές δομές);

Γνωρίζω κι εγώ φοιτητές -και μάλιστα σε τμήματα πληροφορικής- που έχουν πρόβλημα σε μαθήματα προγραμματισμού. Πρόκειται για φοιτητές που μπήκαν από θετική κατεύθυνση και οι οποίοι τυπικά διδάχτηκαν ΑΕΠΠ στη Γ' Λυκείου όμως επειδή εκεί το μάθημα είναι μεν διδασκόμενο αλλά όχι πανελλαδικά εξεταζόμενο, το δίωρο του μαθήματος είναι, για τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών, μια ευκαιρία είτε για ξεκούραση είτε για μελέτη των μαθημάτων των πανελλαδικών... Κάνω μια μαντεψιά ότι και ο δικός σου φοιτητής ανήκει σε αυτή την περίπτωση. Και όχι, δεν κατηγορώ τους μαθητές. Εφόσον οι πανελλήνιες είναι ο υπέρτατος στόχος στη Γ' Λυκείου καλά κάνουν και είναι απόλυτα στοχοπροσηλωμένοι. Μην κατηγορούμε όμως και την ΑΕΠΠ ότι δεν τους προσέφερε τίποτα και τους φαίνεται άχρηστη...

 
Καθηγήτρια Πληροφορικής
07 Οκτ 2018 11:37

Νομίζω ότι στόχος του σχολείου είναι να διδάξει αλγοριθμικη σκέψη και όχι μια συγκεκριμένη γλώσσα με συντακτικους κανόνες.αν καταλαβαινουν αυτα που διδάσκονται και οχι να μαθαινουν συγκεκριμένες στάνταρ μεθοδολογίες θα τα καταφερουν σε οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού συναντησουν στο Πανεπιστήμιο

 
Πληροφορική
07 Οκτ 2018 15:46

Στην Κύπρο, με βασικά μαθήματα στις εξετάσεις Μαθηματική και Φυσική και 4ο μάθημα Πληροφορική, χημεία, Βιολογία κλπ.
εξετάζονται pascal με ΙΔΙΑ ουσιαστικά ΥΛΗ, αλλά έχουνε θέματα ιδιαίτερα πιο εύκολα στις εξετάσεις τους στον προγραμματισμό.
Οπότε διαβάζουμε με ενδιαφέρον τις απόψεις των καθηγητών "πληροφορικής" στο esos και προβληματιζόμαστε για το σκεπτικό τους.

 
Δεν καταλαβαίνουν οι μαθητές
07 Οκτ 2018 16:18

Οι μαθητές δεν καταλαβαίνουν τις αρχές του προγραμματισμού και της επιστήμης της Πληροφορικής μέσω της ΑΕΠΠ. Θέλει ριζική αναδιοργάνωση το συγκεκριμένο μάθημα, υστερεί πολύ σε σχέση με τα υπόλοιπα.

 
ΠΕ86
07 Οκτ 2018 16:38

Δεν χρειάζεται να τσακωνόμαστε και ούτε καλούμαστε να ευφέρουμε τον τροχό απ' την αρχή! Πολλοί λέτε πως οι μαθητές, αυριανοί επιστήμονες Πληροφορικής, θα τα κατάφερναν και χωρίς την ΑΕΠΠ. Ναι! Αλλά και στο εξωτερικό τα καταφέρνουν χωρίς να έχουν διδαχθεί την ύλη της Γ' ή της και της Β' λυκείου! Τι σημαίνει αυτό? Πως τα καταργούμε όλα? Ο σκοπός του σχολείου δεν είναι να βγάλει "φτασμένους επιστήμονες" αλλά να δώσει μία σφαιρική εκπαίδευση και να προετοιμάσει καλύτερα τον απόφοιτο για ό,τι κληθεί να αντιμετωπίσει μεταλυκειακά. Το να απουσιάζει παντελώς ένα μάθημα αλγοριθμικής από το σχολείο στη σημερινή εποχή το θεωρώ "μείον".

@Καθηγήτρια Πληροφορικής
Εδώ νομίζω πως κάπου κάνεις λάθος. Ναι ο βασικός σκοπός είναι η εκμάθηση αλγοριθμικής σκέψης αλλά αυτός ο σκοπός δεν αναιρείται από τη διδασκαλία μίας πραγματικής γλώσσας. Ίσα ίσα ενισχύεται! Μαθαίνοντας μία γλώσσα προγραμματισμού δεν μαθαίνεις κάποιες μεθολογιές προγραμματισμού της συγκεκριμμένης γλώσσας αλλά καθολικούς κανόνες αλγοριθμικής που ισχύουν σε οποιαδήποτε γλώσσα. Παράλληλα έχεις την ευκαιρία να προχωρήσεις και σε υψηλότερο επίπεδο αν θες ή αν σου χρειαστεί. Υπάρχουν γλώσσες με απλό συντακτικό, επιπέδου ΓΛΩΣΣΑΣ σχεδόν, με πολύ μεγαλύτερη ευελιξία, περισσότερες δυνατότητες και αξιοποιήσιμες στον πραγματικό κόσμο (επαγγελματικά, ακαδημαϊκά κτλ) που μπορούν να διδαχθούν σε μαθητές και μάλιστα σε ηλικίες μικρότερες και των 17-18! Δεν είναι το ίδιο, ένας απόφοιτος, να γνωρίζει τη Χ πραγματική γλώσσα προγραμματισμού με το να γνωρίζει την ΓΛΩΣΣΑ της ΑΕΠΠ της οποίας η αξία είναι μόνο εκπαιδευτική και χρησιμοποιείται μόνο στην Γ' τάξη του λυκείου!

Και μαθηματικά θα μπορούσαμε να μάθουμε με τη λατινική αρίθμηση και έκθεση θα μπορούσαμε να γράψουμε σε Esperanto. Αλλά γιατί δεν το κάνουμε? Γιατί κάτι τέτοιο δεν θα είχε καμία αξία έξω από τους τέσσερις τοίχους της αίθουσας! Το σχολείο, ασχέτως που στην Ελλάδα το ξεχνάμε, οφείλει να σε προετοιμάζει για τον πραγματικό κόσμο!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ