Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Δελφικό Πανεπιστήμιο με 7 Σχολές και 15 τμήματα στη Στερεά Ελλάδα προτείνει η Επιτροπή “Πανούση”

Η πρόταση στηρίχθηκε στις απόψεις και προτάσεις 48 καθηγητών/ειδικών (38 εγγράφων απαντήσεων και 10 προφορικών)
Δημοσίευση: 12/10/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με αφορμή την απόφαση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου να συγκροτήσει Ακαδημαϊκό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Έρευνας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (Α.Σ.Ε.Ε.Π.Σ.Ε ) με έδρα τη Λαμία, με σκοπό να μελετήσει τις προϋποθέσεις ίδρυσης ΑΕΙ και Ερευνητικού Κέντρου στη Στερεά Ελλάδα, το esos υπενθυμίζει την πρόταση της  Επιτροπής “Πανούση” (σ.σ. συγκροτήθηκε από την Κεντρική Ενωση Δήμων)  για μετεξέλιξη του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας σε   “Δελφικό Πανεπιστήμιο” με 7 Σχολές και 15 τμήματα στη Στερεά Ελλάδα.

Η πρόταση έχει ήδη παραδοθεί στα χέρια του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου με τις ακόλουθες επισημάνσεις:

Α. Η πρόταση στηρίχθηκε στις απόψεις και προτάσεις 48 καθηγητών/ειδικών (38 εγγράφων απαντήσεων και 10 προφορικών), ενώ η επιλογή των καθηγητών/ειδικών έγινε με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια, λόγω της εξειδικευμένης ερευνητικής δραστηριότητάς τους καθώς και της εμπειρίας τους σε ζητήματα οργάνωσης των ΑΕΙ.

Β. Η αυτοδιοίκηση, σύσσωμα κι εκφράζοντας απόλυτα την κοινή γνώμη της Στερεάς Ελλάδας, επιχειρηματολόγησε υπέρ του δικαίου αιτήματος για την ίδρυση αυτόνομου και αυτοδύναμου Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας.

Γ. Οι κυβερνητικοί βουλευτές της Περιφέρειάς μας, που συμμετείχαν στη συνάντηση, στήριξαν και τάχθηκαν απολύτως υπέρ της διεκδίκησης των Στερεοελλαδιτών.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ
(Ο Συντονιστής της  Γιάννης Πανούσης Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλη:  Γ. Γερολούκα-Κωστοπαναγιώτου Π. Ιακωβής, Δ. Κατσούλης, Π. Λάμψας, Β. Μαστρογιάννης, Γ. Παναγιάρης)

Προτείνουμε ένα μοντέλο Πανεπιστημίου-Δίκτυο, δηλαδή ενός Συνολικού Ιδρύματος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, πολυεδρικού, πολυτασικού, πολυμορφικού, πολυγλωσσικού, πολυερευνητικού και πολυδομικού. Προτείνουμε νέα γνωστικά αντικείμενα [οριζόντιας κι όχι κάθετης γνώσης], σπουδές με διαρθρωτικά προγράμματα, διατμηματικά μεταπτυχιακά, πρακτική άσκηση στις επιχειρήσεις της Περιφέρειας, αρχική εγγραφή των φοιτητών στη Σχολή κι όχι σε Τμήμα κ.λ.π.

Το σχεδιασθέν ΑΕΙ Στερεάς Ελλάδας [για την εσωτερική δομή του οποίου συνεκτιμήθησαν όλες οι ιστορικές αναφορές και τοπικές ιδιομορφίες] είμαστε βέβαιοι ότι θα συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη, την αύξηση της παραγωγικότητας, τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων, την απασχολησιμότητα, την κοινωνική κινητικότητα, τη δημογραφική ισορροπία και ζωτικότητα, τη μείωση της ελληνικής μετανάστευσης και τη διαχείριση/ένταξη των προσφύγων, τη συνεργασία ΑΕΙ/ΤΕΙ/Ερευνητικών Κέντρων και Παραγωγικών Μονάδων [στη λογική της Technopolis, δηλαδή συνδυασμού high technology, industrial complex, residential space] κλπ. Στη λογική αυτή θα πρέπει να ενταχθούν και τα διετή προγράμματα επαγγελματικής κατεύθυνσης αλλά κρίθηκε ότι είναι πολύ πρώιμο να συζητηθεί σ’ αυτό το στάδιο.

Eίναι αυτονόητο ότι η κατατεθείσα αρχική πρόταση μπορεί να βελτιωθεί και να επεκταθεί [ελπίζουμε χωρίς να χάσει τα βασικά της καινοτόμα χαρακτηριστικά] εφόσον το Υπουργείο Παιδείας την αποδεχθεί επί της αρχής, [επαν] ιδρύσει το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας [βλ. πειστική επιχειρηματολογία Π. Ιακωβή, μέλους της Ο. Τ] και ορίσει Διοικούσα Επιτροπή για τα περαιτέρω. Η Διοικούσα θα πρέπει ν’ αξιοποιήσει τους επιφανείς έλληνες καθηγητές [εσωτερικού κι εξωτερικού], οι οποίοι θα συμβάλλουν με τις γνώσεις και την πείρα τους στην καλύτερη δυνατή στελέχωση των Τμημάτων.

Ως προς το θέμα της χωροθέτησης, δηλαδή σε ποιές πόλεις θα έχουν έδρα τα Τμήματα, η Ο. Τ. θεωρεί ότι δεν αποτελεί αντικείμενο της εξουσιοδότησής της, αλλά απόφαση του Υπουργού μετά από εισήγηση της Διοικούσας.

Η Ο. Τ. μπορεί πάντως να διαβεβαιώσει την πολιτική ηγεσία και τις τοπικές κοινωνίες ότι υπάρχουν, σε πολύ καλή κατάσταση, οι βασικές υποδομές για την άμεση λειτουργία Τμημάτων, αλλά και πολύ ενδιαφέρουσες υποδομές για λειτουργία e- university, e-learning, summer schools, καθώς και δομές για ειδικά σεμινάρια, σε πολλές πόλεις της Στερεάς. Το θέμα αυτό το είχε άλλωστε αξιολογήσει θετικά από το 2003 η σχετική Μελέτη σκοπιμότητας του Καθηγητή Κόνσολα. Έτσι η Στερεά Ελλάδα θα έχει όλες τις προϋποθέσεις για να καταστεί η Καρδιά του ακαδημαϊκού ιστού της χώρας.

Η Ομάδα Τεκμηρίωσης αισθάνεται, σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη τιμή που είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει σε αυτή την ακαδημαϊκά και κοινωνικά δίκαιη πρωτοβουλία, να μελετήσει και να καταθέσει αυτή την πρόταση. Οι σχετικές διαφοροποιήσεις των προτάσεων ορισμένων μελών της Ο. Τ, σε σχέση με την τελική πρόταση, αποδεικνύει τον πλούτο των ιδεών και την ανάγκη περαιτέρω αξιοποίησης των μελών στη Διοικούσα Επιτροπή.

Μετά από την κατάταξη, επεξεργασία, μελέτη, συγκερασμό, σύνθεση και ένταξη των προτάσεων των καθηγητών και ειδικών [Παράρτημα] [βλ. και χρησιμότατο συγκεντρωτικό πίνακα Γ. Γερολούκα-Κωστοπαναγιώτου, μέλους της Ο. Τ.] στο αρχικό σχέδιο, η τελική πρόταση, με συνεκτίμηση και αξιοποίηση όλου του υπάρχοντος υλικού, διαμορφώθηκε ως εξής:

ΔΕΛΦΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΣΧΟΛΗ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τμήμα Πολιτισμών της Διασποράς και πολιτισμικών Γεωμπλόκων

  • Ινστιτούτο Θρησκειών και Δογμάτων
  • Ινστιτούτο Παγκόσμιας Γεωγραφίας και Διεθνούς Οικονομίας

[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείου Εξωτερικών, διεθνούς διπλωματίας κλπ]

Τμήμα Ιστορίας των Πολέμων και Ειρηνευτικών σπουδών

  • Ινστιτούτο Θεωρίας της Ηγεσίας και της Στρατηγικής Διπλωματίας o Ινστιτούτο Διαχείρισης Κρίσεων

[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ΑΣΕΙ, κλπ]
[Λόγω του ειδικού αντικειμένου χρειάζεται μιά λεπτομερέστερη τεκμηρίωση.

Από τον Πελοποννησιακό πόλεμο(431-404 π. Χ) [Θουκυδίδης, Ξενοφών] μέχρι τους Παγκόσμιους πολέμους κι από τον Κλαούζεβιτς μέχρι τον Κονδύλη, το ιστορικοπολιτικό πλαίσιο Θεωρίας και Ερμηνείας των Πολέμων καθώς και η Στρατηγική σκέψη [Κ. Κολιόπουλος] πάντοτε ενδιέφεραν. Στη σημερινή πλανητική εποχή ο Πόλεμος ως υψηλή στρατηγική, ο Κυβερνοπόλεμος, η Διοίκηση και το Ηθικό, το λεγόμενο Security Dilemma αφορούν σε όλο το διεθνές σύστημα Ασφάλειας και τη Νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων. Η στρατηγική ανάλυση των ιστορικών αντιπαραθέσεων μέσα στο σύγχρονο Γεωπολιτικό περιβάλλον, απαιτεί νέες προσεγγίσεις ακόμα και στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων σ’έναν αν-ισόρροπο κόσμο [Κ. Τσουκαλάς, Πόλεμος και Ειρήνη] όπου κάθε στιγμή η ειρηνική συνύπαρξη των λαών τίθεται σε κίνδυνο]

Κέντρο Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς της Ειρήνης και της Δημοκρατίας

  • Ινστιτούτο Διεθνών Οργανισμών και Διεθνών σχέσεων
  •  Ινστιτούτο Κινημάτων Ειρήνης, Συνεργασίας και Συνύπαρξης των Λαών

Μεταπτυχιακές σπουδές: Λογοτεχνία Ειρήνης και Πολέμου, Γεωπληροφορική Summer schools: Ιστορία, Αρχαιολογία μεσογειακών λαών [δίγλωσσα]

ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Τμήμα Μεταναστευτικών σπουδών κα μεταναστευτικής πολιτικής o Ινστιτούτο Πληθυσμιακών και Δημογραφικών ερευνών
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείου Μεταναστευτικής πολιτικής, Εσωτερικών, Δήμους κλπ]

Τμήμα Κοινωνικής οικονομίας, ψηφιακής οικονομίας και Κοινωνικής διοίκησης o Ινστιτούτο Ελεγκτικής και Λογιστικής
[απορρόφηση πτυχιούχων σε Συνεταιρισμούς και σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείων, Επιχειρήσεων κλπ]

Μεταπτυχιακά: Επιστήμες Διοίκησης και Οικονομίας Summer schools: Διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων

ΣΧΟΛΗ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Τμήμα Διαχείρισης αγροτικών προϊόντων και αγροτικής επιχειρηματικότητας o Ινστιτούτο Πράσινης Καινοτομίας

Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών μονάδων

  • Ινστιτούτο Τουριστικής πολιτικής και Εκπαίδευσης

Τμήμα Αστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης [να επανέλθει από το Πάντειο] [απορρόφηση πτυχιούχων σε όλους τους τομείς παραγωγής]

Κέντρο Ερευνών και Τεχνολογίας [Τεχνολογικό πάρκο]

  • Ινστιτούτο διαχείρισης φυσικών πόρων και μεταλλευμάτων
  •  Ινστιτούτο θαλάσσιας τεχνολογίας και ρύπανσης περιβάλλοντος

Μεταπτυχιακά:Διοίκηση επιχειρήσεων, διοίκηση συστημάτων εφοδιασμού
Summer schools: Ιαματικός τουρισμός, Εναλλακτικός τουρισμός, Αγροδιατροφή, Αξιοποίηση Γλυκών νερών

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

Τμήμα
 Ινστιτούτο Γονιδίων και γονιδιακών προϊόντων o Ινστιτούτο Ανθρωπολογικής Διερεύνησης
Βιο-τεχνολογίας

Τμήμα
 Ινστιτούτο Τεχνητής Νοημοσύνης και Ρομποτικών εφαρμογών o Ινστιτούτο Εικονικής πραγματικότητας
[απορρόφηση πτυχιούχων σε ΜΜΕ, Επιχειρήσεις βιομηχανίας βιοτεχνολογίας, Δημόσιες υπηρεσίες, Ερευνητικά κέντρα, κ.λ.π.]

Μεταπτυχιακά: Μηχανικοί διεργασίας και Εφαρμοσμένων επιστημών, Μηχανικοί Επιστήμης των Υπολογιστών

Summer schools: Ειδικά θέματα Πληροφορικής, Αυτοματισμού

ΣΧΟΛΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Τμήμα Πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και κινδύνων

Τμήμα Αντεγκληματικής Πολιτικής και Αστυνομικών σπουδών
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείων Προστασίας του πολίτη, Περιβάλλοντος, Ενέργειας, Ψηφιακής τεχνολογίας]

Μεταπτυχιακά: Διαχείριση συστημάτων ασφάλειας, Κυβερνοασφάλεια Summer schools: Διεθνής και Ευρωπαϊκή συνεργασία Ασφαλών πόλεων

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΖΩΗΣ

Τμήμα Νοσηλευτικής [ήδη λειτουργεί στο ΤΕΙ]

Τμήμα Φυσικοθεραπείας [ήδη λειτουργεί στο ΤΕΙ]
Επιστήμης των Υπολογιστών

Κέντρο Αποκατάστασης [ειδικά προγράμματα Προπονητικής, Λογοθεραπείας, Κινησιοθεραπείας κλπ]
[απορρόφηση στους οικείους κλάδους όπως σήμερα] Μεταπτυχιακά: Ποιότητα ζωής ειδικών κατηγοριών Summer schools: Θεραπευτικός και Ιαματικός Τουρισμός

ΣΧΟΛΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Τμήμα σπουδών επιστημών Διαδικτύου

Τμήμα Οπτικοακουστικών Μέσων και παραγωγής [απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες ΜΜΕ]

Μεταπτυχιακά: Εφαρμοσμένες επικοινωνίες, Διαχείριση κοινωνικών δικτύων

Summer schools: Τέχνες, Πολιτισμός, Επιστήμες-Αξιοποίηση τεχνολογίας για Εκπαίδευση

ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
[ή ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΙΚΗΣ ΙΔΕΑΣ]

Ινστιτούτο Ιστορίας των Επιστημών

Ινστιτούτο Τεχνών και Γραμμάτων της Κλασσικής εποχής [αρχαία ελληνική μουσική
κλπ] και Αρχαιογνωστικές επιστήμες

Ινστιτούτο Παγκόσμιας Μυθολογίας

Ινστιτούτο Ιστοριογραφίας, Παλαιογραφίας και Κωδικολογίας

Ινστιτούτο σπουδών Μνήμης και Μνημείων

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ο νέος homo universalis δεν κινείται μόνο στο πεδίο της ελευθερίας του λόγου, της κριτικής σκέψης, των ηθικών αξιών αλλά και στο πεδίο των κοινωνικών συναινέσεων για τη στήριξη των δημοκρατικών θεσμών. Το Πανεπιστήμιο συνιστά ένα δίαυλο ανάμεσα στην κοινωνία και στην τεχνο-επιστήμη, ανάμεσα στο Ωραίο, το Αληθές και το Δίκαιο, έναν ιμάντα μεταβίβασης ιδεών και απόψεων, ανατροφοδότησης της παράδοσης και διαμόρφωσης νέων συνειδήσεων.

Μέσα στην παγκόσμια ακαδημαϊκή κοσμογονία το ελληνικό Πανεπιστήμιο ψάχνει νέα ταυτότητα, νέο ρόλο, νέο ύφος, νέα αισθητική. Είμαστε πεπεισμένοι πως σε αυτή την κατεύθυνση το υπό σύσταση Δελφικό Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας έχει πολλά να προσφέρει, καθώς όλοι ευελπιστούμε να μην είναι ένα ακόμη Πανεπιστήμιο αλλά ένα Άλλο Πανεπιστήμιο.

Αθήνα 17 - 4 -2018
Ο Συντονιστής της Ο. Τ
Γιάννης Πανούσης
Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Τα μέλη της Ομάδας Τεκμηρίωσης
Γ. Γερολούκα-Κωστοπαναγιώτου Π. Ιακωβής
Δ. Κατσούλης
Π. Λάμψας
Β. Μαστρογιάννης Γ. Παναγιάρης

Σχόλια (29)

 
Επιτελους
12 Οκτ 2018 14:08

Ειναι προσβολη στα νεα παιδια να φτιαχνονται τμηματα χωρις κανενα γνωστικο αντικειμενο και κανενα αντικρυσμα στην αγορα εργασιας. Τμηματα που μοναδικο στοχο εχουν να ικανοποιησουν τις αναγκες της τοπικης κοινωνιας (ενοικια, καφετεριες κλπ). Επιτελους αυτη η κωμωδια πρεπε να σταματησει. Κυριε υπουργε εχετε ευθυνη! Μην επιτρεπετε τετοιες τραγελαφικες καταστασεις!!!

 
Λάρισα
12 Οκτ 2018 15:29

Αυτό τι είναι τώρα? Άλλο Πανεπιστήμιο στη Λαμία? Πόσα Πανεπιστήμια θα έχει η Λαμία!! Αδικία για τις υπόλοιπες πόλεις!!! Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με Τμήματα στη Λαμία! Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας με έδρα τη Λαμία!!! Δελφικό Πανεπιστήμιο με έδρα τη Λαμία!!! Μπράβο κ. Μπακογιάννη!!!
Αγοραστός ακούει???

 
Δελφική κoροϊδία
12 Οκτ 2018 17:07

Απαράδεκτα σχέδια εξάπλωσης των ΑΕΙ που δεν πρέπει ούτε σαν αστείο να εξεταστούν ως ενδεχόμενα.

Τα θεμέλια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εχουν αδυνατίσει από τους πειραματισμούς τόσων δεκαετιών, πρώτα με τα τμήματα των ΤΕΙ, μετά με τη διόγκωση και τον πολλαπλασιασμό των πανεπιστημιακών τμημάτων και ακόμα και σήμερα προχωράμε χωρίς σαφή προσανατολισμό για τα επόμενα δέκα χρόνια.

Η οικονομική κρίση σε μερικά χρόνια θα είναι παρελθόν, η εκπαιδευτικη κρίση και κατάπτωση όμως θα παραμείνει.

 
ΠΕΤΡΟΣ
12 Οκτ 2018 17:34

Ιπποκράτειο Πανεπιστήμιο στη Λάρισα με Σχολές Υγείας και αγροδιατροφικές σχολές. Με τις άριστες κτιριακές υποδομές ( ΤΕΙ ) και την δυναμική και την Ιστορία της πόλης (κέντρο της Ελλάδος - κεντρο αγροτικού κοσμου και πρωτοπωρα στα Κεντρα Αποκαταστασης και Ιατρικά κέντρα κ.α. πολλά) κ Υπουργέ νομίζω ότι θα μένατε στην Ιστορία αν το επιχειρουσατε αυτό άλλα το πρόβλημα είναι μην πειραχτεί το υπάρχον πανεπιστήμιο Βόλου , που όμως ότι είχε να δώσει το έδωσε .

 
Κωστας
12 Οκτ 2018 18:50

Στη Λάρισα ο Υπουργός δίνει τις ευχές του και στη Λαμία Πανεπιστήμια!!

 
lol
12 Οκτ 2018 18:53

"Τμήμα Πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και κινδύνων"

 
Δελφικά πανηγύρια
12 Οκτ 2018 21:58

Μεγάλα λόγια, προτάσεις υψιπετείς, πρακτικό αποτέλεσμα μηδέν.
Τα πανεπιστημιακά τμήματα που προτείνονται θα δίνουν πτυχία με ανούσιες εξειδικεύσεις, δίχως αντίκρυσμα και επαγγελματικές διεξόδους.

 
Μάρκος
13 Οκτ 2018 00:49

"Πανούσιες" μπαρούφες! Παλιά πρόταση. Κάηκε με το "καλημέρα". Της κάνανε και μνημόσυνα ήδη. Πάμε παρακάτω. Το ΣΝ για τη "διασπορά" του σημερινού ΤΕΙ στα 3 Πανεπιστήμια περιμένουμε.

 
kaldis
13 Οκτ 2018 10:23

Αυτοί που υπογράφουν την πρόταση αυτή, που εξαφανίστηκαν και δεν έχουν βγει να την υποστηρίξουν τόσο καιρό; Κρίμα δεν είναι να πηγαίνει χαμένη;

 
Κωνσταντίνος
13 Οκτ 2018 10:35

Καλημέρα σας.Καμιά πρόταση και σχέδιο δεν κάηκε ποτέ.Ειδικά τώρα που είναι και πολλαπλή εκλογική περίοδος.Το νομοσχέδιο γιά τη συγχώνευση των δύο ΤΕΙ και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έχει αρκετά "αγκαθωτά"σημεία μέσα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας πόσο μάλλον που περιλαμβάνει τμήματα από τη Στερεά Ελλάδα,γιά τα οποία υπάρχουν επίσης αντιθέσεις:
1α)Το Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος με έδρα το Καρπενήσι,β)το Τμήμα Αγροτικού κι Εναλλακτικού Τουρισμού και Πολιτισμού και γ)το Τμήμα Υδατοκαλλιέργειας και Βιολογίας με έδρα την αντίστοιχα είναι μακριά από την έδρα του Γεωπονικού στην Αθήνα.Ήδη,έχουν εκφραστεί δυνα μικές αντιθέσεις κυρίως από καθηγητές του Γεωπονικού γι'αυτό όσο και γιά το ότι δεν ταιριάζουν με το χαρακτήρα του Πανεπιστημίου.2)Το Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού στη Θήβα επίσης είναι αντικείμενο διαμαρτυριών επειδή δεν ταιριάζει με τις σπουδές στη Γεωπονία και μάλιστα έντονων.
3)Εκφράζονται ήδη αντιθέσεις με την ίδρυση τμήματος Φυσικοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με έδρα τη Λαμία ως τμήματος της Σχολής Επιστημών Υγείας και θέλουν να το υπαγάγουν στη Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής με έδρα τα Τρίκαλα ή τη Λάρισα με σημαντική εμπειρία από αντίστοιχες σχολές στο εξωτερικό.4)Όμοιες αντιρρήσεις διατυπώνονται έντονες γιά το Τμήμα Αεροδιαστημικής επιστήμης και Τεχνολογίας στα Ψαχνά που λένε ότι δεν ταιριάζει με το αντικείμενο σπουδών της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ. 5)Τέλος,πολλή διαφωνία προκαλεί η ένταξη του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών στα Ψαχνά σε σχολή με αντικείμενο την Αγροτική Παραγωγή!
Εννοείται,ότι η Σχολή Θετικών Επιστημών στη Λαμία με τα τμήματά της,θα παραμείνει ως Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Όμως,γιά να μη χαθούν όλα αυτά τα τμήματα και επιστρέψουν πάλι στην αγκαλιά της Αθήνας,όπως μάλλον πάει να γίνει,είναι καλύτερα να ιδρυθεί τώρα αυτό που εσείς ειρωνεύεστε κι απαξιώνετε,το Δελφικό Πανεπιστήμιο και να συμπεριλάβει όλ'αυτά τα τμήματα.Κι αυτό,όχι μόνο λόγω προεκλογικής περιόδου,αλλά και γιά δύο άλλους πιό σημαντικούς λόγους:α)Να διατηρηθούν τα τμήματα στη Στερεά Ελλάδα,β)Να μειωθούν οι περισσότερες δυσκολίες, αντιφάσεις και διαφωνίες που υπάρχουν στο νομοσχέδιο γιά το νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μόνο σ'αυτές που αφορούν τις ενδοθεσσαλικές διαμάχες.
Ευτυχώς,ο υπουργός,έστω και στο παραπέντε,έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει από την αρχή.

 
@Κωνσταντίνος
13 Οκτ 2018 13:50

Κυριε μου η Στερεα Ελλαδα ειχε Πανεπιστημιο για 10 χρονια. Τι εκανε γι αυτο; Μηδεν εγκαταστασεις, 2 τμηματα, ελαχιστο εκπαιδευτικο προσωπικο.
ΣΕ 10 ΧΡΟΝΙΑ!!!! ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ? ΔΕΝ ΛΥΠΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ?

 
Δελφικό Πανεπιστήμιο
13 Οκτ 2018 13:59

Πρέπει οι πολίτες να αρχίσουν να σκέπτονται σε τι ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ πανεπιστήμια θα σπουδάσουν τα παιδιά τους αντί να απαιτούν ένα τμήμα στην πόλη τους.

Είναι μεγάλο λάθος το Δελφικό Πανεπιστήμιο και ο σχολιασμός παραπάνω δείχνει ότι ακόμα και σήμερα δεν έχουμε συνειδητοποιήσει σε πόσο στραβή κατεύθυνση βαδίζαμε τόσα χρόνια.

Όλα αυτά τα νέα τμήματα δεν έχουν λόγο ύπαρξης, ούτε στα υπάρχοντα ούτε σε νέα ιδρύματα. Η Στερεά Ελλάδα και η Θεσσαλία δε θα ενισχυθούν ως περιφέρειες με την ίδρυση αδύναμων και απαξιωμένων σχολών, αντιθέτως θα σπαταληθούν για άλλη μια φορά πολύτιμοι πόροι.

Οι συζητήσεις και οι επιτροπές δεν νομιμοποιούν τον παραλογισμό στον κεντρικό σχεδιασμό του ακαδημαϊκού χάρτη.

https://www.esos.gr/arthra/59390/prasino-fos-k-gavrogloy-gia-idrysi-neoy...

 
Κωνσταντίνος
14 Οκτ 2018 00:21

Προς τον κύριο που λέει ότι το Πανεπιστήμιο Στερεάς λειτουργούσε γιά δέκα χρόνια με μηδενικό αποτέλεσμα:
Ξέρετε κύριε,εγώ ψάχνω και δεν αφήνω να πέσει τίποτα κάτω.Θα σας παίξω στο ίδιο γήπεδο γιατί από την αρχή το επιχείρημά σας γιά τα δέκα χρόνια του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας μου φαινόταν λειψό.Έτσι λοιπόν,με χαρά σας παρουσιάζω τμήμα από την πρώιμη ιστορία ενός Πανεπιστημίου που πρόσφατα συγχωνεύτηκε και πήρε ως προίκα νέα τμήματα και που θεωρείται μέγα και τρανό.Αυτό είναι το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων,το οποίο ιδρύθηκε και λειτούργησε το 1964,και μέχρι το 1976 είχε μόλις τρία τμήματα.Αυτό,σε τίποτα δεν το εμπόδισε ν' αναπτυχθεί με τη βοήθεια φυσικά και των πολιτικών και τοπικών αρχόντων και σήμερα να έχει 26 τμήματα.
Θέλετε και δεύτερο παράδειγμα;Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,που στην αρχή υπήρχε η Παιδαγωγική Ακαδημία Φλώρινας,που την ολοκληρωτική της κατάργηση όχι μόνο απέτρεψε ο μακαρίτης μητροπολίτης Αυγουστίνος, αλλά κι έπεισε τους τότε πολιτικούς στη θέση της να γίνουν δύο τετραετή τμήματα Παιδαγωγικής Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών στη Φλώρινα ως παραρτήματα του ΑΠΘ. Πολύ γρήγορα φυτεύτηκαν άλλα τρία τμήματα εκεί πάλι ως παραρτήματα του ΑΠΘ και μέσα στο άψε σβήσε έγινε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας μέσα σε είκοσι περίπου χρόνια.Αν δουλεύα νε οι Μακεδόνες με τη δική σας λογική θα έπρεπε να το κλείσουν γιατί είναι κοντά στη Θεσσαλονίκη,πιό κοντά απ' ό,τι το Στερεάς Ελλάδας στην Αθήνα. Όμως θα συγχωνευτούν με το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και ενώ τα δύο ιδρύματα μαζί συγκεντρώνουν με βία μόλις 18-19 τμήματα,πιέζουν όλοι οι φορείς τοπικοί,εκκλησιαστικοί,πολιτικοί κλπ κι έτσι θα φυτρώσει στα σύνορα ένα τεράστιο Πανεπιστήμιο με 25 τμήματα.Όποιος βάζει στόχους,πετυχαίνει.
Αυτά.

 
@Κωνσταντίνος
14 Οκτ 2018 00:33

Χαιρομαι για την ιστορικη αναδρομη προ 30-40 ετων. Επι της ουσιας. Η Στερεα Ελλας τι εκανε για το Πανεπιστημιο που ειχε; Θα μας πειτε; Τι εγκαταστασεις δημιουργησε; Μηπως ξερετε που λειτουργουσε το τμημα της Λιβαδειας; Μηπως ξερετε που λειτουργει το τμημα της Λαμιας; Τα εχετε επισκεφτει;

 
Viki
14 Οκτ 2018 10:32

Ενα πανεπιστημιο ειδικα στην Στερεα ακουγεται καλο παντως.εχει πολλα εργοστασια στην περιοχη.θα μπορουσαν να λειτουργησουν και διετη προγραμματα.

 
@Viki
14 Οκτ 2018 11:38

Καταπληκτικο επιχειρημα. Επειδη εχει εργοστασια να φτιαξουμε Πανεπιστημιο. Μνημονια μεχρι να σβησει ο ηλιος.

 
Πανεπιστήμια στην Ελλάδα
14 Οκτ 2018 13:29

Μακάρι να συγχωνευόταν και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Δυστυχώς πολλοί πολίτες ακόμα βλέπουν με τοπικιστικά κριτήρια την ανάπτυξη των ΑΕΙ: πόσα τμήματα έχουν στη Μακεδονία, πόσα στην Ήπειρο; ας φτιάξουμε άλλα τόσα σε Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλία...

Όταν οι "στόχοι" κάθε περιφέρειας υποσκάπτουν την εθνική πολιτική μόνον ζημία προξενούν, τόσο σε περιφερειακό επίπεδο όσο και σε επίπεδο χώρας.

 
Viki
14 Οκτ 2018 19:34

Ναι γτ σας ακουγεται περιεργο?Το ΠΑΔΑ μετα διετη του προγραμματα θα καλυψει τις ειδικοτητες που λειπουν απ τα ναυπηγια ,τα εργοστασια ης γυρω περιοχης.Αλλαζουν τα πραγματα,ιδιωτικοποιουνται ολα,θα ρθουν επενδυσεις,εργατες χρειαζονται οχι δημοσιους υπαλληλους....

 
Viki
14 Οκτ 2018 19:36

Α επισης μνημονια μεχρι να σβησει ο ηλιος θα εχουμε ουτως η αλλως με η χωρις το δικο μου σχολιο....

 
@ Κωνσταντινος
14 Οκτ 2018 21:06

Και από τα Τρίκαλα, κατέβηκε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ και ο εκπρόσωπος του μητροπολίτη να πιέσουν τον Υπουργό Παιδείας... Καλύτερα για τα ΑΕΙ και την Ελλάδα του 21ου αιώνα να επικρατήσει ο ορθολογισμός και όχι ο τοπικισμός.

Τα παιδιά των κατοίκων των Τρικάλων μπορούν ήδη να σπουδάσουν και στα Ιωάννινα, την Πάτρα, τον Βόλο, τη Λάρισα, τη Θεσσαλονίκη, την Ξάνθη, την Κρήτη - όλα τα ΑΕΙ είναι προσβάσιμα σε όλους τους πολίτες και είναι χρέος όλων να αναβαθμιστούν. Με το να πολλαπλασιάζουμε τα τμήματα και τις σχολές τόσα χρόνια μόνο δυσλειτουργίες προξενήσαμε στη χώρα μας.

 
@Viki
14 Οκτ 2018 21:21

Θα ρθουν επενδυσεις, ο ουρανος ειναι γαλαζιος, τα πορτοκαλια ωριμαζουν ...Εργατες λοιπον θα παραγουν τα πανεπιστημια...και η ζωη κυλαει ωραια...

 
@Viki
14 Οκτ 2018 21:26

Αν δεις τις επενδυσεις να ρχονται κρατα μου δυο τρεις σε παρακαλω. Επισης θα ηθελα να μου εξηγησεις γιατι χρειαζομαστε Πανεπιστημιο για να παραγουμε εργατες. Αυτη ειναι η αποστολη του Πανεπιστημιου;

 
Ίδρυση τμημάτων
14 Οκτ 2018 21:57

Μπορείτε να δείτε συντεύξεις πολλών ακαδημαϊκών του εξωτερικού για το πώς αντιμετωπίζουμε την ίδρυση τμημάτων στην Ελλάδα.

Τα διασκορπισμένα και υποβαθμισμένα τμήματα δεν κλείνουν επειδή τα έσοδα από τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα και τα καταστήματα εστίασης (καφετέριες, εστιατόρια κτλ.) συντηρούν τις τοπικές κοινότητες.

Αυτό το πρόσκαιρο κέρδος έχει στερήσει κάθε προοπτική ανάπτυξης στη χώρα, διότι η Ελλαδα πρέπει να βασιστεί στην εκπαίδευση για να αναμορφώσει το κράτος και την κοινωνία της.

Δεν υπάρχει καμία επαφή αυτών των σχολών ΑΕΙ ούτε με την εκπαίδευση ούτε με την έρευνα ούτε με την οικονομία.

 
Viki
14 Οκτ 2018 23:16

Μολις λοιπον ολοκληρωθουν αυτες οι ενεργειες και ερθει καποιος αλλος με διασυνδεσεις αυτος που θα φτιαξει και τα ιδιωτικα πανεπιστημια να δω τι θα λετε.Που σας χαλανε τα δημοσια πανεπιστημια.Επισης πανεπιστημια χρειαζομαστε γτ εκεινα θα εχουν τα διετη προγραμματα.Μα καλα παρακολουθειται καθολου τις εξελιξεις?ολα εγω θα σας τα λεω??δεν ξερετε γι αυτα τα προγραμματα??

 
Στοιχεία ΑΣΕΠ για προσλήψεις
15 Οκτ 2018 00:07

Το 2018, σε σύνολο 13.569 θέσεων, οι προσλαμβανόμενοι ειδικοί επιστήμονες είναι μόλις 138 (1,01%) και οι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι μόλις 1.339 (9,86%).

Δηλαδή, φέτος μόνο το 11% των θέσεων στη Δημόσια Διοίκηση (μέσω προκήρυξης ΑΣΕΠ) αφορούσαν κατόχους πανεπιστημιακού τίτλου σπουδών ή άλλων τίτλων αυξημένων προσόντων. Οι υπόλοιπες θεσης προφανώς θα καλυφθούν από εποχιακούς εργαζόμενους, αποφοίτους Λυκείου ή άλλες τεχνικές κατηγορίες.

Είναι κάτι που πρέπει να σκεφτούν όσοι τάσσονται αναφανδόν υπερ της γιγάντωσης των περιφερειακών και κεντρικών ΑΕΙ, με τμήματα σε κάθε χωριό και πόλη, αγνοώντας το τεράστιο κόστος σε ποιότητα σπουδών, δαπάνες προσωπικού κτλ.

Μια χώρα που ο δημόσιος και ιδιωτικός της τομέας αδυνατεί να απορροφήσει το εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό πρέπει να αξιολογεί πολύ αυστηρά κάθε πρόταση προσθήκης νέων τμημάτων στον ακαδημαϊκό χάρτη: χρειαζόμαστε λίγα και καλά πανεπιστήμια, προκειμένου να έχουν ελπίδα και προοπτική οι απόφοιτοί τους.

 
@viki
15 Οκτ 2018 08:56

Συνειδητοποιεις τι λες; Να φτιαξουμε ενα Πανεπιστημιο σε καθε περιφερεια για τα 2ετη προγραμματα;;; Μα ειναι δυνατον;;;; Οι ανεργοι πτυχιουχοι με τα αστεια προγραμματα σπουδων που προτεινονται που θα απορροφηθουν;;; Γιατι πρεπει ΚΑΘΕ περιφερεια να εχει Πανεπιστημιο; Ποιος θα πληρωσει για εγκαταστασεις, προσωπικο, εξοπλισμο κλπ του Πανεπιστημιου; Εσυ Viki; Γιατι παιζετε με τα παιδια και τομελλον τους; Τα γεωμπλοκα ειναι το μελλον;; Viki;;

 
Viki
15 Οκτ 2018 11:46

Δεν μιλησα για ολες τις περιφερειες αλλα για την συγκεκριμενη..δεν καταλαβαινω την οργη σου προς το προσωπο μου..Οσο για το ποιος θα πληρωσει αυτο το πανεπιστημιο ναι εγω,εσυ,ο ενας,ο αλλος οπως γινεται και για τα υπολοιπα...

 
@viki
15 Οκτ 2018 12:16

Ξαναρωταω...χρειαζεται ενα ολοκληρο Πανεπιστημιο με ο,τι αυτο συνεπαγεται για να φτιαξουμε τα διετη προγραμματα; Ειναι δυνατον να το λες αυτο; Γιατι να μην παρουν τα εργοστασια σου κοσμο απο τα διετη των μεγαλων Πανεπιστημιων; Ποιος ο λογος για ενα ακομα Πανεπιστημιο; Μπορεις να μου εξηγησεις;

 
Iδιωτικά πανεπιστήμια
15 Οκτ 2018 16:23

Κανείς σοβαρός ιδιώτης δε θα επενδύσει για να φτιάξει πανεπιστημιακή σχολή σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

Το θέμα ειναι τα παιδιά της περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας - και κάθε άλλης περιφέρειας - να σπουδάζουν σε σωστά δομημένα Πανεπιστήμια. Δεν είναι απαραίτητο να έχουν σχολές ακριβώς δίπλα στο σπίτι τους.

Τι καταφέραμε τόσα χρόνια στην Ελλάδα με τα διάφορα ΤΕΙ (Χαλκίδας, Λαμίας, Ιονίων Νήσων, Σερρών κτλ.); Επετεύχθη ανάπτυξη τότε για να έρθει τώρα με τα διετή προγράμματα τύπου ΙΕΚ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ