Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

“Έσπασαν” όλα τα «ρεκόρ» οι φετινές εγγραφές στα ΕΠΑΛ

Οι εγγραφές στα ημερήσια ΕΠΑΛ αυξήθηκαν κατά 7,7%, και κατά 13% στα εσπερινά
Δημοσίευση: 12/10/2018
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ολα τα «ρεκόρ» της τελευταίας δεκαετίας “έσπασαν” φέτος οι εγγραφές μαθητών στα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας  μαθητές και οι μαθήτριες που σπουδάζουν στα δημόσια Ημερήσια, Εσπερινά και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια κατά τη φετινή σχολική χρονιά ανέρχονται σε 93.387, αριθμός ρεκόρ για την τελευταία δεκαετία.

Σημειώνεται πως σε σχέση με το προηγούμενο σχολικό έτος (2017-2018), παρατηρείται αύξηση του μαθητικού δυναμικού στα ΕΠΑΛ κατά 7,7%, ενώ συνεχής αυξητική τάση καταγράφεται στην προσέλευση των μαθητών/τριών στα Εσπερινά ΕΠΑΛ (φετινή αύξηση σε σχέση με πέρσι: 13%).

Όλο και περισσότεροι και περισσότερες νέοι και νέες «επιλέγουν ΕΠΑΛ». Οι αλλαγές που προωθήθηκαν στα ΕΠΑΛ συμβάλλουν στην παροχή αφενός στέρεων γενικών γνώσεων και αφετέρου εξειδικευμένων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση. Το Επαγγελματικό Λύκειο αποτελεί ισότιμη επιλογή των αποφοίτων Γυμνασίου, προσφέροντας ελκυστικά προγράμματα σπουδών που ανταποκρίνονται στις κλίσεις των μαθητών/τριών και τις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας.

Για το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, η ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αποτελεί προτεραιότητα. Τα τελευταία χρόνια, μια σειρά από μεταρρυθμίσεις συνηγορούν προς αυτήν την κατεύθυνση (νέα δομή με Τομείς και Ειδικότητες, Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας, πρόσληψη ψυχολόγων, εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία, πρόσβαση σε ΑΕΙ  κ.α.).

Η διαρκής αύξηση του μαθητικού δυναμικού στα δημόσια Επαγγελματικά Λύκεια, επιβεβαιώνει με θετικό πρόσημο τον σχεδιασμό, τις νομοθετικές πρωτοβουλίες και την υλοποίηση του «Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας», ισχυροποιώντας έναν βασικό πυλώνα Β’ βάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Ετικέτες: 
ΕΠΑΛ

Σχόλια (14)

 
Δημήτρης
13 Οκτ 2018 10:00

Μήπως επειδή πήραν χαμπάρι ότι μπαίνουν ευκολότερα στα ΑΕΙ μέσω των πανελλαδικών;

 
@Δημητρης
13 Οκτ 2018 11:52

Βασικά τα τελευταία χρόνια μπαίνουν (παν)εύκολα στα ΑΕΙ από παντού μιας και εισάγονται (σχεδόν) όλοι με απολυτήριο λυκείου. Όταν βλέπεις βάσεις 2-3-4-5 στα 20 καταλαβαινεις, ότι είσαι στα ΑΕΙ με μηδαμινή προσπάθεια διαβάσματος. Το αυτό με τα ΕΠΑΛ είναι ότι (θα) μπαίνουν πιο εύκολα στα τμήματα των ΑΕΙ μεγάλης ζήτησης από ό,τι από τα ΓΕΛ.

 
Δίκαιο
13 Οκτ 2018 13:35

Δημήτρης, νομίζετε ότι είναι ευκολότερα. Στην πληροφορική για παράδειγμα το μάθημα που εξετάζονται στον προγραμματισμό είναι σε γλώσσα python, ενώ στο γενικό για αντίστοιχες σχολές πληροφορικής εξετάζονται στην αλγοριθμική , ένα μόλις κεφάλαιο από τα 7-8 της ύλης των ΕΠΑΛ. Εκτός και αν ευκολότερο εννοείτε ότι δεν υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός η ότι δεν απαιτούνται ιδιαίτερα των 20-30 ευρώ την ώρα για μερικές ώρες την εβδομάδα. Υπό αυτή την έννοια για κάποιους είναι ευκολότερο. Όπως ευκολότερο είναι να τελειώσεις νομική στη Κομοτηνή από το να τελειώσεις νομικη στο ΑΠΘ!
Εξάλλου ο κόσμος τώρα άρχισε να καταλαβαίνει τις πολλαπλές επιλογες-διεξοδους που παρέχει στο μαθητή ανάλογα με το πώς αυτός ανταποκρίνεται στα μαθήματα. Και από επιλογές έχει αρκετές.

 
Βικτωρία
13 Οκτ 2018 21:24

Δεν μπαίνουν από όλες τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ ευκολότερα στα ΑΕΙ, ούτε καν στα ΤΕΙ. Απλά σε κάποιες ειδικότητες που έχουν λίγους υποψηφίους καταλήγουν να είναι περισσότερες οι θέσεις από τους εξεταζόμενους. Σε άλλες όμως ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και η ύλη πολύ απαιτητική (όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε στο προηγούμενο σχόλιο). Το θέμα είναι να καταλάβουν οι νέοι και οι οικογένειές τους πως όταν έχεις αποφασίσει να γίνεις π.χ ηλεκτρολόγος ή μαία ή τεχνικός Η/Υ είναι ανόητο να πηγαίνεις στο Γενικό Λύκειο. Από το ΕΠΑ.Λ έχεις μετά την αποφοίτηση 4-5 διαφορετικές επιλογές (σπουδές, 2ετή προγράμματα, μαθητεία κ.λ.π) ενώ από το Γενικό Λύκειο ουσιαστικά καμία. Το μόνο που μένει είναι να ξεπεράσει τις προκαταλήψεις της η ελληνική οικογένεια και η ελληνική κοινωνία.

 
Υποχρεωτική Ενιαία 14χρονη Εκπαίδευση
13 Οκτ 2018 22:27

Τα ΕΠΑΛ δεν είναι η λύση για τα προβλήματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και το πρόγραμμα των μαθημάτων γενικής παιδείας υστερεί κατά πολύ σε σχέση με τα Λύκεια.

Η μόνη θετική προοπτική είναι την επόμενη δεκαετία η υποχρεωτική εκπαίδευση να απαιτεί 14 έτη (2 χρόνια προσχολικής αγωγής και 12 χρόνια σχολικής εκπαίδευσης), με αναδιαμόρφωση του Δημοτικού (4 χρόνια) και του Γυμνασίου (6 χρόνια).

Το Λύκειο θα πρέπει να απευθύνεται σε παιδιά 16 έως 18 ετών και τα τεχνικά μαθήματα να παρέχονται συμπληρωματικά της γενικής παιδείας.

Είναι εκπαιδευτικός παραλογισμός οι μαθητές της Β' Λυκείου στα ΕΠΑΛ να διδάσκονται και να εξετάζονται σε λογιστικά φύλλα και Αγγλικά για επιχειρήσεις...

 
Ιδεολογικές εμμονές
14 Οκτ 2018 10:59

@Υποχρεωτική Ενιαία 14χρονη Εκπαίδευση, δυστυχώς η πραγματικότητά σας διαψεύδει καθώς στις περισσότερες αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης η δευτεροβάθμια τεχνικη-επαγγελματικη εκπαίδευση έχει υψηλά ποσοστά , υψηλοτερα του γενικού λυκείου σε μερικές χώρες, κατι το οποίο διαπίστωσα ιδίοις όμμασι επισκεπτόμενος τεχνικά σχολεία σε μερικές Ευρωπαϊκές χώρες στο πλαίσιο του προγράμματος Comenious.
Δεν ισχύει αυτό που λέτε ότι στη οι μαθητές της Β' Λυκείου στα ΕΠΑΛ να διδάσκονται και να εξετάζονται σε λογιστικά φύλλα και Αγγλικά . Στη Β ΕΠΑΛ στην πληροφορική γενικής παιδείας διδάσκονται και εξετάζονται στην αλγοριθμικη, μικρογραφια του ΑΕΠΠ που δίνουν στη Γ γενικού λυκείου!

 
Βιομηχανία Ευρώπης και Ελλάδας
14 Οκτ 2018 12:37

Οι ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης έχουν και αντίστοιχα ανεπτυγμένη βιομηχανική παραγωγή που μπορεί να απορροφήσει εργάτες με τεχνικές ειδικότητες.

Στην Ελλάδα αντιθέτως η οικονομία έχει μεταβληθεί με τη συρρίκνωση του πρωτογενή και δευτερογενή τομέα από τη δεκαετία του '60.

Δεν μπορούμε να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω πενήντα χρόνια και να αλλάξουμε την ιστορία. Επομένως, είναι απλώς κοροϊδία προς μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς να προωθείται η φοίτηση στα ΕΠΑΛ ως βιώσιμη εναλλακτική για τη νέα γενιά μαθητών (γεν. στην Ελλάδα μετά το 2000).

@ Ιδεολογικές εμμονές

Ούτε στα Γενικά Λύκεια ούτε φυσικά στα ΕΠΑΛ διδάσκεται μάθημα "Αλγοριθμικής", με επιστημονικό προσανατολισμό.

Το αναλυτικό Ωρολόγιο Πρόγραμμα των ΕΠΑΛ για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 μπορούν όλοι να το διαβάσουν στο δημοσιευμένο ΦΕΚ.

Αναφέρεται χαρακτηριστικά:

ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ - Β ́ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΠΑ.Λ

Αρχές Λογιστικής: 3 ώρες θεωρία και 2 ώρες εργαστήριο

Χρηματοπιστωτικές Συναλλαγές - Λογιστικά Φύλλα (EXCEL): 2 ώρες εργαστήριο.

https://www.esos.gr/arthra/57466/orologio-programma-kai-v-epal-poy-tha-i...

 
Δημητρης
16 Οκτ 2018 09:15

@ Βιομηχανία Ευρώπης και Ελλάδας, δεν απαντάτε σε αυτό που ανέφερα, "Στη Β ΕΠΑΛ στην πληροφορική γενικής παιδείας διδάσκονται και εξετάζονται στην αλγοριθμικη...". Εσείς αναφέρεστε σε ειδικότητα και μάλιστα λογιστικής και παρουσιάζετε ως αρνητικό τι ότι σε αυτή την ειδικότητα διδάσκονται λογιστικά φύλλα! Γνωρίζετε τις εργασίες ενός λογιστικού γραφείου; Οι μαθητές που υλοποίησαν το πρόγραμμα μαθητείας σε αυτές τις ειδικότητες έχουν τελείως διαφορετική άποψη σύμφωνα με την εμπειρία τους.
Και εσείς αναφέρεστε στις "τεχνικές" ειδικότητες με όρους του 18 αιώνα. Π.χ. οι τεχνικοί Η/Υ, οι βοηθοί φυσικοθεραπευτές, οι βοηθοί νοσοκόμων, οι οδοντοτεχνίτες και οι βοηθοί φαρμακοποιού έχουν άμεση απορρόφηση και μέσω του προγράμματος μαθητειας. Προσπαθειστε τουλάχιστον να μην είστε προσβλητικός απέναντι σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα των ΕΠΑΛ και αν θέλετε να επικαιροποιησετε τις γνώσεις σας για τα ΕΠΑΛ επισκεφτείτε και ενημερωθείτε γιατι προφανώς έχετε άγνοια !

 
Νέο πρόγραμμα ΕΠΑΛ
16 Οκτ 2018 12:47

Όλα τα προβλήματα στα ΕΠΑΛ είχαν συζητηθεί αναλυτικά με αφορμή την ημερίδα της παρουσίασης του νέου προγράμματος (ΜΝΑΕ).

Είναι πλέον τόσες οι σωρευμένες δυσλειτουργίες, τόσο στο διδακτικό σκέλος όσο και στην μαθητεία, που πρέπει να γίνουν δραστικές αλλαγές. Αν συνεχίσουμε να χώνουμε το κεφάλι μας στην άμμο δεν προσφέρουμε καμία βοήθεια στους μαθητές.

https://www.esos.gr/arthra/58518/mia-nea-arhi-sta-epal-mnae-pilotiko-pro...

 
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ στα ΕΠΑΛ
16 Οκτ 2018 13:02

Στη Β' Τάξη των ΕΠΑΛ διδάσκεται «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» - ένα μονόωρο εβδομαδιαίο μάθημα όπου εντελώς επιγραμματικά αναφέρονται στοιχεία βασικού προγραμματισμού, χωρίς επιστημονική ανάλυση.

Ούτε το βιβλίο ούτε οι σημειώσεις προετοιμάζουν επαρκώς τους μαθητές για σπουδές στην Πληροφορική.

Μην ξεχνάμε ότι το επίπεδο γενικών δεξιοτήτων και γνώσεων σε πολλά τμήματα ΕΠΑΛ είναι χαμηλό. Παιδιά που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα Μαθηματικά και τη Νεοελληνική Γλώσσα του Γυμνασίου δύσκολα μπορούν να ανταπεξέλθουν σε πιο εξειδικευμένα μαθήματα.

 
Μεταλυκειακή Τεχνική Εκπαίδευση
16 Οκτ 2018 13:20

Στον 21ο αιώνα, ας αντιληφθούμε πως η ειδίκευση στα Τουριστικά Επαγγέλματα ή την Μηχανολογία μπορεί να μετατεθεί μετά την αποφοίτηση από το σχολείο...

Στα ΙΕΚ φοιτούν ενήλικες καταρτιζόμενοι οι οποίοι γνωρίζουν τις ανάγκες τους και έχουν υποχρεωτική παρουσία για δυόμιση έτη.

Επιπλέον, υπάρχουν τμήματα με καταρτιζόμενους απόφοιτους ΑΕΙ και ΤΕΙ σε ποσοστά που αγγίζουν το 30% και οι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές έχουν υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα (μεταπτυχιακούς ακόμα και διδακτορικούς τίτλους). Συνεπικουρούνται από πολύ έμπειρους επαγγελματίες από την αγορά εργασίας (μη μονίμων).

Ορισμένοι ακόμα υποστηρίζουν ότι πρέπει από 16 ετών οι νέοι να κατηγοριοποιούνται σε "επαγγελματικά" και "γενικά" λύκεια, με τα πρώτα να είναι σαφέστατα υποβαθμισμένα εκπαιδευτικά και κοινωνικά (ούτε στο 2% τα ποσοστά πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση).

https://www.esos.gr/arthra/59030/ti-tha-ginei-epiteloys-me-tin-arhiki-ep...

 
ΠΕ86
16 Οκτ 2018 15:37

Μπράβο στα ΕΠΑΛ, στους συναδέλφους και ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ στους μαθητές και τις οικογένειές τους που εμπιστεύονται την Επαγγελματική Εκπ/ση.

@Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ στα ΕΠΑΛ

Διδάσκω το μάθημα σε ΓΕΛ από την 1η μέρα που μπήκε στο ΠΣ. Θα σου πω πως, όντας 1ωρο, λίγοι μαθητές καταφέρνουν να κατανοήσουν και να αφομοιώσουν επαρκώς την ύλη. Δεν ξέρω τι είδους επιστημονική ανάλυση περιμένεις από το μάθημα και κατά πόσο αυτό είναι εφικτό στο πλαίσιο της 1ωρης διδασκαλίας του, όμως το μάθημα, έστω και στο επίπεδο που είναι, δυσκολεύει και μαθητές των ΓΕΛ με αρκετά καλές επιδόσεις σε γλωσσικά ή/και άλλα θετικά μαθήματα.

Αυτό που αναφέρεις για τις δυσκολίες στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά του Γ/σίου, πέρα από διαπίστωση, μήπως πρέπει να μας προβληματίσει και λίγο για το πως γίνεται η δουλειά σε αυτά τα μαθήματα τόσα χρόνια? Ασχέτως με τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, ένα ανησυχητικά υψηλό ποσοστό αποφοίτων γ/σίου αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα σε αυτούς τους τομείς και αυτό δεν είναι φαινόμενο των τελευταίων 5 ετών ή της κρίσης αλλά μιλάμε για 15ετία συν...

 
Ηλίας
16 Οκτ 2018 15:42

Δε θα έλεγα πως οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ μπαίνουν στα ΤΕΙ ή ΑΕΙ με ευκολότερα μαθήματα! Δείτε τα εξεταζόμενα μαθήματα της Γ' ΕΠΑΛ και συγκρίνετε με την ΑΟΘ, Λατινικά, ΑΕΠΠ...

...τώρα βάλτε και στο μυαλό σας καλά πως στα αντίστοιχα μαθήματα των ΕΠΑΛ δεν υπάρχουν φροντιστήρια σε κάθε γωνία και ο μαθητής πρέπει να διαβάσει και να μάθει στα πλαίσια του σχολείου και μόνο!!!

 
Στην ουσία
16 Οκτ 2018 19:54

Aυτό που περιμένουμε όλοι είναι να πάψουμε να ευλογούμε τα γένια μας, για μια λυκειακή εκπαίδευση που δεν υπάρχει ούτε στα χαρτιά. Αναφέρεται παραπάνω "Αλγοριθμική" σαν μάθημα λες και αυτό όντως διδάσκεται σε κάποιο ιδανικό Λύκειο, Γενικό ή Επαγγελματικό.

Το να κατευθύνονται παιδιά στα ΕΠΑΛ επειδή «αναζητούν άμεση πρόσβαση σε κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα είτε από οικονομική ανάγκη για να ζήσουν την οικογένειά τους, είτε για να αναλάβουν μια υφιστάμενη επιχείρηση που έχει ο πατέρας τους» είναι ομολογία αποτυχίας στην εκπαίδευση της νέας γενιάς.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος στον 21ο αιώνα ΟΛΑ τα 18χρονα παιδιά να μην ολοκληρώνουν την εγκύκλιο εκπαίδευσή τους σε ενιαίο σχολικό περιβάλλον. Η ειδίκευση και η οικογενειακή επιχείρηση ας περιμένουν, μετά το Απολυτήριο Λυκείου.

Αυτό φυσικά προϋποθέτει αναδιάρθρωση της Β'θμιας και της Α'θμιας - αλλά, ειλικρινά, τόσα χρόνια με τα νομοθετικά "μπαλώματα", τις αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις και την υποβάθμιση του σχολείου (ελλείψεις προσωπικού, υποδομών κτλ.), τι χειρότερο φοβόμαστε και δεν τολμούμε;

Αν δεν έχουμε το θάρρος να κάνουμε γενναίες τομές θα χαθεί και η επόμενη δεκαετία, σε μεταρρυθμίσεις καλών προθέσεων -όλοι οι υπουργοί αυτό θα πουν για τα στελέχη τους και τους σχεδιασμούς τους- αλλά ελάχιστης ουσίας. Είναι αδύνατο να εντοπιστεί προσπάθεια συντονισμένης αναβάθμισης για ικανό χρονικό διάστημα, με αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.

Τα ΕΠΑΛ είναι κι αυτά μέρος του προβλήματος και δεν αποτελούν βιώσιμη λύση για μια σύγχρονη Β'θμια εκπαίδευση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ