Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Αποχαιρετιστήρια επιστολή Σχ. Συμβούλου: Δεν συμμετείχα σε διαδικασίες που κατήγγειλα ως αναξιοκρατικές

Δημοσίευση: 15/10/2018
Σχολεία
Alt Text: 
Σχολεία
Title Text: 
Σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στην πρόσφατη διαδικασία επιλογής στελεχών - με το νέο «νόμο» για τις δομές της εκπαίδευσης - δεν συμμετείχα, γιατί, ανεξάρτητα από τις παράλογες και αντιφατικές προϋποθέσεις  που θέτει το νέο πλαίσιο, πιστεύω ακράδαντα, ότι δεν μπορεί  κάποιος – δεοντολογικά – να συμμετέχει σε μια διαδικασία επιλογής, την οποία απορρίπτει και καταγγέλλει ως αναξιοκρατική και άκρως συγκεντρωτική και ως εκ τούτου συντηρητική και αυταρχική.

Τα παραπάνω τονίζει ο Σχολικός Σύμβουλος  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων Γιάννης Α. Αναγνώστου   , στην αποχαιρετιστήρια επιστολή .

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ                     

Αισθάνομαι την ανάγκη να σας γνωστοποιήσω ότι, από τις 3 Οκτωβρίου 2018, έχω καταθέσει αίτηση παραίτησης από τη Δημόσια Εκπαίδευση.

Η εκπαιδευτική ζωή και η πορεία μας σε αυτή δεν πρέπει να είναι μια ευθεία του χρόνου διαδρομή, αλλά μια αλυσίδα από κύκλους, τους οποίους οφείλουμε,  με βαθμό αυτογνωσίας, να γνωρίζουμε πότε να τους ανοίγουμε και πότε να τους κλείνουμε. Εκτιμώ ότι, σε ότι με αφορά, έχω κλείσει πλέον τον τελευταίο κύκλο της πορείας μου στη Δημόσια Εκπαίδευση. Ό,τι είχα να δώσω, το έδωσα, ό,τι μου προσφέρατε, το πήρα και μάλιστα με το παραπάνω.

Σας γνωρίζω, επίσης, και όσο αυτό ενδιαφέρει, ότι στην πρόσφατη διαδικασία επιλογής στελεχών - με το νέο «νόμο» για τις δομές της εκπαίδευσης - δεν συμμετείχα, γιατί, ανεξάρτητα από τις παράλογες και αντιφατικές προϋποθέσεις  που θέτει το νέο πλαίσιο, πιστεύω ακράδαντα, ότι δεν μπορεί  κάποιος – δεοντολογικά – να συμμετέχει σε μια διαδικασία επιλογής, την οποία απορρίπτει και καταγγέλλει ως αναξιοκρατική και άκρως συγκεντρωτική και ως εκ τούτου συντηρητική και αυταρχική.

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/σσες

Με αυτή μου την τελευταία, θεσμικά, επιστολική επικοινωνία μαζί σας, θα μου επιτρέψετε να μοιραστούμε δυο-τρεις προβληματισμούς. Γνωρίζετε, σαφώς, ότι  η Εκπαίδευση έχει πρώτιστα κέντρο αναφοράς το μαθητή και γενικότερα τη νέα γενιά της πατρίδα μας.  Όμως, οι προσδοκίες και το μέλλον της χώρας έχει ως προυπόθεση και κέντρο αναφοράς τον εκπαιδευτικό-Δάσκαλο.

Γι’ αυτόν, λοιπόν, θα εκθέσω τις λίγες σκέψεις μου.

Η εσωτερική μας καλλιέργεια αποβλέπει στην ανάπτυξη εκείνων των αρετών, οι οποίες εξανθρωπίζουν την εκπαιδευτική ζωή τοποθετώντας την στη φυσική της υπόσταση. Η παιδεία μας, ως εσωτερική, ειδική αγωγή, είναι εκείνη που καθαρίζει τον μέσα άνθρωπο, για να λάμπει το μεγαλείο μας στις ασέληνες νύχτες, όταν οι άνθρωποι ζητούν έναν ΄΄άνθρωπο΄΄, ένα φως, για να βγουν από το λαβύρινθο και το φόβο των Μινώταυρων. Αν τα κηρύγματα της διαπαιδαγώγησής μας αποβλέπουν στην παράδοση σε εκείνους που δεν διστάζουν, τότε αυτή η παιδεία μας είναι ο Δούρειος ίππος των ισχυρών, για να λεηλατούν τη ζωή των πολλών. Είναι η κερκόπορτα για να συντρίβει η βαρβαρότητα το μεγαλείο του εκπαιδευτικού- Δασκάλου.

Ο εκπαιδευτικός είναι ο πνευματικός εισαγγελέας του πολιτισμού, ο σεισμογράφος που αναγγέλλει τις δονήσεις που έγιναν, καταγγέλλει τα αίτια και συνθέτει τη μέθοδο που μπορεί να μας φτάσει στα Ηλύσια Πεδία, χωρίς να πληρώσουμε όλη την εκπαιδευτική σοδειά στα πορθμεία της Αχερουσίας λίμνης. Η γνώση είναι απέραντη, ο άνθρωπος σχετικός, το ανθρώπινο πνεύμα εξαντλείται σε κάποιο σύνορο, ενώ η πνευματική - εκπαιδευτική περιπέτεια δεν σταματά ποτέ… Ο εκπαιδευτικός – Δάσκαλος παραμένει πάντα ο παιδαγωγός, ο επιστημονικός ανταποκριτής και κριτής και οικοδόμος αυτής της περιπέτειας, της μάχης του πνεύματος και θα την παραδίδει κάθε φορά στους νέους πολεμιστές, με νέα όπλα, με νέα δύναμη, με μεγαλύτερο ενθουσιασμό.

Ως εκπαιδευτικοί ζούμε δύσκολους καιρούς. Η σκληρή καθημερινότητα μας συνθλίβει και δεν μας επιτρέπει να ανοίγουμε κύκλους ανανέωσης, αναγέννησης. Η επαγγελματική ΄΄ασφάλεια΄΄ δημιουργεί ψευδαισθήσεις, οι οποίες ενισχύουν το τέλμα της ευθείας του χρόνου διαδρομής μας. Θυμίζει, χρονικά, τη διάρκεια του Μεσοπολέμου, όπου συναντούμε τους πασιφιστές – μια κοινωνική ελίτ – η οποία ζούσε με την ψευδαίσθηση ότι πλέον ο κόσμος θα ζει ειρηνικά και άρα μπορούμε να οργανώνουμε τη ζωή μας στη βάση των υλικών απολαύσεων και των προσωπικών μας συμφερόντων, την ίδια στιγμή που τα τύμπανα του πολέμου ηχούσαν δίπλα τους.

Από την άλλη, δυο σχεδόν δεκαετίες μετά, στον Ξένο του Αλμπέρ Καμύ, διαβάζουμε το σπαραγμό μιας γενιάς που πολέμησε για ιδανικά, για να διαψευστεί τελικά κι έτσι να φουντώσει το κίνημα της αμφισβήτησης σε όλα τα πλάτη και μεγέθη τα γης. Αυτό το καλώς εννοούμενο κίνημα αμφισβήτησης οφείλουμε, ως εκπαιδευτικοί, να το κρατήσουμε ανοιχτό. Αυτός είναι ο πιο όμορφος, δημιουργικός και μη εμπορεύσιμος εκπαιδευτικός δρόμος.

Αγαπητοί/τές συνάδελφοι/σσες

Ο Νίκος Καζαντζάκης γράφει:

Τρεις οι δάσκαλοί μου, ο Μπέρξον, ο Νίτσε, και ο Ζορμπάς. Και στον τελευταίο λέει: «Ζορμπά, μάθε με να χορεύω».

Σε σας, ως συνοδοιπόροι και δάσκαλοί μου, οφείλω ένα Μεγάλο Ευχαριστώ, αφενός για ό,τι σε αυτή μου τη διαδρομή μου προσφέρατε και αφετέρου, γιατί με μάθατε να …. χορεύω!!!                   

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Γιάννης Α. Αναγνώστου                                   

Σχόλια (18)

 
Στράτος
15 Οκτ 2018 15:03

Άλλος ένας πρώην Σχολικός Σύμβουλος που δεν μπορούσε να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής ΣΕΕ επειδή δεν πληρούσε την προϋπόθεση γνώσης ξένης γλώσσας Β2 επιπέδου.

 
ΒΡΟΙΚΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
15 Οκτ 2018 16:14

ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΓΙΑΝΝΗ -ΦΕΥΓΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΣΕ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΙΣΑΙ ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ- ΚΑΛΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ -Ο ΤΕΛΕΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ-ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ -ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ-ΦΛΩΡΙΝΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΠΑΝΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ-ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΣΧΑΡΟ ΛΟΓΟ.ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΣΟΥ-ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ ΓΙΑΝΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ-ΤΟ ΛΕΩ ΜΕ ΠΙΚΡΙΑ-ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ-ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ -ΣΕ ΑΣΠΑΖΟΜΑΙ ΑΔΕΛΦΙΚΑ -ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΡΟΙΚΟΣ

 
Επιτέλους πια
15 Οκτ 2018 16:56

Όπως γράφει και ο ίδιος: Ό,τι είχα να δώσω, το έδωσα, ό,τι μου προσφέρατε, το πήρα και μάλιστα με το παραπάνω.

Δεν υπάρχουν αναντικατάστατοι.

Άλλο θέμα η αξιοκρατία στη διαδικασία επιλογής (πολλά μπορούν να ειπωθούν, διαχρονικά) και άλλο να μένουν πάνω από οκταετία σε θέσεις ευθύνης συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί.

 
monica smith
15 Οκτ 2018 17:44

OΛΟΙ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΠΙΚΡΙΑ ΓΙΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ!!!!
ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑΦΟΡΗ ΑΔΙΚΙΑ

 
monica smith
15 Οκτ 2018 18:10

OΛΟΙ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΠΙΚΡΙΑ ΓΙΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ!!!!
ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑΦΟΡΗ ΑΔΙΚΙΑ

 
Χριστόφορος
15 Οκτ 2018 18:27

@Στράτο
Εσύ και οι σύντροφοι σου σε λίγο καιρό θα είστε παρελθόν... Λίγη υπομονή και η αποκαθήλωση πλησιάζει... Κι όλοι οι αδικηθέντες θα αποζητήσουν την επαναφορά της δικαιοσύνης... Αλίμονο σε όσους έχουν διαπράξει αυτά τα αίσχη...

 
Απορία για Σχολ.Συμβούλους
15 Οκτ 2018 20:26

Αφού οι περισσότεροι ΣΣ έγιναν Συντονιστές ΕΕ προς τί αυτός ο θόρυβος;Πόσοι ΣΣ δεν έγιναν ΣΕΕ;Ελάχιστοι στο σύνολο τους και όμως ο θόρυβος συνεχίζεται περιέργως.Και μάλιστα με απειλές για μετεκλογική ρεβάνς.Η απορία μου είναι αφελής.Αφού οι περισσότεροι ΣΣ έγιναν ΣΕΕ και υλοποιηθεί η απειλή για μετεκλογική ρεβάνς άρα οι νυν ΣΣΕ και πρώην ΣΣ θα ξαναγίνουν ΣΣ και πρώην ΣΕΕ.Στις θέσεις που θα περισσέψουν θα πάνε οι ΣΣ που δεν έγιναν ΣΕΕ.Άρα πάλι επανερχόμαστε στα ίδια ισόβια πρόσωπα.Ελπίδα να γίνει κανένας καινούργιος νεότερος θα υπάρξει; Επίσης έχω και μια σοβαρή απορία.Αυτήν την στιγμή υπάρχουν οι ΣΣ που δεν πάνε σχολείο και λαμβάνουν και το επίδομα θέσης.Ταυτόχρονα υπάρχουν και οι ΣΕΕ που αρχίζουν να λαμβάνουν (;) το επίδομα θέσης και δεν πάνε στο σχολείο.Πόσοι είναι αυτοί όλοι;Πάνω από χίλιοι;Αν αύριο μου την βαρέσει και δεν θέλω να πάω στο σχολείο μέχρι που οι μεν να αναλάβουν καθήκοντά και οι δε να γυρίσουν στις οργανικές τους θα έχω άδικο;Αισθάνομαι πλέον κορόιδο που δουλεύω και χωρίς επίδομα.

 
ΝΑΝΑ
15 Οκτ 2018 21:42

Είναι άραγε ελάχιστοι ή είναι πολλοί αυτοί που αποκλείστηκαν λόγω γλώσσας;

 
monica
15 Οκτ 2018 21:56

ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΛΗ ΠΙΚΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΣ !! ΑΣ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΣΟ ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΟΙ

 
Ερώτηση για τον κ.Αναγνώστου
16 Οκτ 2018 02:08

Και όλους τους σχολικούς συμβούλους. Συνεχώς φωνάζετε ότι η προϋπόθεση της γλώσσας Β2 έγινε για να αποκλειστείτε ειδικά και μόνο εσείς.Ο νόμος όμως αφορούσε όλους τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς και όχι μόνον εσάς.Άρα δεν πήραν μέρος στην διαδικασία και εκπαιδευτικοί που δεν ήταν σύμβουλοι επειδή δεν είχαν αυτό τα κριτήριο.Γιατί λοιπόν ισχυρίζεστε συνεχώς και ανακριβώς ότι ο νόμος που αφορά όλους έγινε για να "αποκλειστείτε" μόνο εσείς και όχι οι υπόλοιποι;Δεν νομίζετε ότι πρέπει να αλλάξετε επιχειρηματολογία;Εξ άλλου οι περισσότεροι από εσάς γίνατε συντονιστές.Πόσοι ήσαστε που δεν είχατε αυτό το κριτήριο;Αν ήθελε το Υπουργείο να σας αποκλείσει θα επέμενε στις δύο θητείες ή στην αύξηση των διδακτικών ετών που δεν θα είχατε.Αντίθετα οι περισσότεροι ,και οι αρθρογραφήσαντες στο εσος σύμβουλοι,γίνατε συντονιστές.Όσο για αποκλεισμούς δεν χρειάζεται να σας υπενθυμίσω την εγκύκλιο της Διαμαντοπούλου το καλοκαίρι του 2011 που αποκλείστηκαν πάνω από τους μισούς συν υποψήφιοι σας.Εκείνος ήταν αποκλεισμός και όχι αυτό που λέτε.

 
ΤΙΡΑΝΤΑΚΙΑΣ
16 Οκτ 2018 11:16

@Στράτος
Απορία ΨΑΛΤΟΥ βιξ. Γιατί αυτό το κόλλημα με το Β2; Μήπως δεν το έχεις αποκτήσει;

 
Κωνσταντίνος
16 Οκτ 2018 12:35

Προς τιραντάκια:Ο βήξ γράφεται με ήτα κι όχι με γιώτα.Αυτό που λέτε εσείς είναι το φάρμακο βιξ γιά την αποσυμφόρηση των βλεννογόνων.Αν έκανες τέτοιο λάθος στο πιστοποιητικό ξένης γλώσσας Γ2 θα σε πετάγανε έξω. Εύχομαι στις επόμενες κρίσεις οποιωνδήποτε εκπαιδευτικών στελεχών να μπεί το Γ1 ως προϋπόθεση γιά να τρέξετε λίγο όπως τρέχει η νεολαία.Δεν είναι ανάγκη να είσαι ΣΥΡΙΖΑ γιά να το καταλάβεις ότι τα εκπαιδευτικά στελέχη πρέπει να είναι στην πράξη αναβαθμισμένα.

 
ΤΙΡΑΝΤΑΚΙΑΣ
16 Οκτ 2018 14:13

@Κωνσταντίνος
Ευχαριστώ για την πάσα. Το ΨΑΛΤΟΥ με κεφαλαία δεν σε προβλημάτισε; Αυτό και εγώ αναφέρω: βιξ γιά την αποσυμφόρηση του ΙΕΠ. Κάτι ξέρει ο Στράτος.

 
ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ
16 Οκτ 2018 19:13

@ΝΑΝΑ
Πάνω από 200 από όσους συμμετείχαν. Οι περισσότεροι κατείχαν το Β2 χωρίς μετάφραση. Ο σκοπός ήταν το "τσάκισμα" των ΣΣ. Οι ψυχολόγοι και κοινωνιολόγοι του μέλλοντος θα δώσουν κάποια εξήγηση.

 
Μιλτιάδης
17 Οκτ 2018 00:00

@ Κωνσταντίνος
Κανένας μα κανένας δεν θέλει και δεν λέει τα εκπαιδευτικά στελέχη να είναι υποβαθμισμένα! Εκείνο που λένε όλοι είναι γιατί τώρα, με αυτόν τον νόμο, τα ΜΟΝΑ στελέχη που οφείλουν να έχουν τουλάχιστον Β2 ξένης γλώσσας είναι οι ΣΕΕ. Γιατί όχι και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, γιατί όχι και οι Περιφερειακοί Διευθυντές; Γιατί μόνο οι ΣΕΕ αποκλείονται από τις επιλογές αν δεν το έχουν;

 
smith
25 Οκτ 2018 14:16

@ ΑΔΙΚΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ!!

 
psarogiatros
11 Νοε 2018 17:31

Kαθόλου άδικο το θέμα της γλώσσας! Υποτίθεται ότι οι Σύμβουλοι είναι συχνά οι πρεσβευτές μας όταν έρχονται εκπαιδευτικοί από το εξωτερικό. Είναι στοιχειώδες να ξέρουν καλά μια ευρωπαϊκή γλώσσα!

 
Δεν μας τα λέτε καλά!
11 Νοε 2018 19:30

Ο αξιοσέβαστος πρώην Σύμβουλος, από τη μια ομολογεί ότι «έχει κλείσει πλέον τον τελευταίο κύκλο της πορείας του στη Δημόσια Εκπαίδευση» και από την άλλη μας ενημερώνει ότι δεν συμμετείχε στη διαδικασία επιλογής για τους ΣΕΕ γιατί τη θεωρεί «αναξιοκρατική και άκρως συγκεντρωτική και ως εκ τούτου συντηρητική και αυταρχική» και διαφωνεί με «τις παράλογες και αντιφατικές προϋποθέσεις που θέτει το νέο πλαίσιο».
Από την επιστολή του αλλά και από τα σχόλια των αναγνωστών προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:
α) Εάν δεν συνέτρεχαν αυτές οι αρνητικές και αποτρεπτικές, κατά τον ίδιο, συνθήκες, θα είχε συμμετάσχει στη διαδικασία; Δεν θα είχε κλείσει τότε ο κύκλος της εκπαιδευτικής του πορείας;
β) Ενώ οι προσωπικές απόψεις καθενός είναι σεβαστές, δεν παύουν να είναι προσωπικές! Αυτό που για κάποιον είναι απαράδεκτο, για κάποιον άλλον είναι αποδεκτό. Δυστυχώς, σε κάθε διαδικασία επιλογής στελεχών, ή άλλου είδους προσωπικού, υπάρχουν κάθε φορά διαφορετικά κριτήρια ή/και τα ίδια κριτήρια μοριοδοτούνται διαφορετικά σε κάθε διαδικασία! Κάθε φορά κάποιοι είναι αδικημένοι και κάποιοι ευνοημένοι, κάποιοι αποκλείονται και κάποιοι όχι! Αυτό δεν συνιστά μια διαχρονική αδικία;
γ) Πώς γνωρίζετε οι περισσότεροι σχολιαστές ότι ο πραγματικός λόγος που δεν συμμετείχε στην διαδικασία ήταν η έλλειψη γνώσης ή/και πιστοποίησης μιας ξένης γλώσσας σε επίπεδο Β2; ο ίδιος δεν το αναφέρει πουθενά στην επιστολή του!
δ) Εάν όντως ισχύει αυτό που γράφουν οι σχολιαστές (δηλ. η έλλειψη πιστοποίησης Β2 σε ξένη γλώσσα), όλη αυτή η φασαρία γίνεται μόνο για αυτό; Δηλαδή «οι παράλογες και αντιφατικές προϋποθέσεις που θέτει το νέο πλαίσιο» και η «αναξιοκρατική και άκρως συγκεντρωτική και ως εκ τούτου συντηρητική και αυταρχική διαδικασία επιλογής» αναφέρεται μόνο στην έλλειψη ενός απλού Lower;
ε) Σε όσους όσοι διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους σχετικά με την αδικία του αποκλεισμού από τη θέση του ΣΕΕ λόγω μη κατοχής ενός πιστοποιητικού Β2, αλήθεια γνωρίζετε τι σημαίνει σήμερα (το τονίζω, σήμερα) μια πιστοποίηση σε επίπεδο Β2; Σημαίνει μια πολύ στοιχειώδη, πολύ βασική γνώση της ξένης γλώσσας. Σε επίπεδο εκπαίδευσης είναι σαν να λέμε ότι κάποιος έχει απολυτήριο Γυμνασίου!
στ) Δεν θεωρείτε ότι οι πρώην Σ.Σ. και νυν ΣΕΕ, οι κατ’ εξοχήν φορείς της επιστημονικής, διδακτικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, οφείλουν να γνωρίζουν άριστα περισσότερες της μιας ξένες γλώσσες, έτσι ώστε να έχουν άμεση εποπτεία των επιστημονικών, ερευνητικών και εκπαιδευτικών πεπραγμένων παγκοσμίως; Κατά την άποψή μου, τα κριτήρια θα έπρεπε να είναι πολύ αυστηρότερα: τουλάχιστον Γ1 (για να μη πω Γ2) στα Αγγλικά υποχρεωτικά και τουλάχιστον Β2 (για να μη πω Γ1) σε μια άλλη ξένη γλώσσα!
ζ) Δεν θεωρείτε ότι οι πρώην Σ.Σ. και νυν ΣΕΕ θα έπρεπε να αποδείξουν ότι κατέχουν αυτή την (όποια) γλωσσομάθεια με την προσκόμιση έγκυρων και αναγνωρισμένων πιστοποιητικών; Πως αλλιώς θα γινόταν και η μοριοδότησή τους;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ