Υπουργός: Άψογες και αντικειμενικές οι επιλογές Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου

“Οι εκπαιδευτικοί θα εμπιστευθούν και θα αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που παρέχει ο νέος θεσμός υποστήριξης του έργου τους”

16/10/2018

Ενημερώθηκε: 16/10/2018, 13:49

Άκουσε το άρθρο

Άψογες και αντικειμενικές χαρακτήρισε, με γραπτή δήλωση,  ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου  τις  διαδικασίες επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου από τα  13 Περιφερειακά  Συμβούλια Επιλογής.

Ο υπουργός Παιδείας, με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του νέου θεσμού των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) , τόνισε

Α. Είναι βέβαιο ότι οι εκπαιδευτικοί θα εμπιστευθούν και θα αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που παρέχει ο νέος θεσμός υποστήριξης του έργου τους.

Β. Είναι μία σημαντική ημέρα στην πορεία αναβάθμισης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από σήμερα αρχίζει η λειτουργία των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.).

Γ. Στο επίκεντρο του νέου θεσμού των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. βρίσκεται η σχολική́ μονάδα. Οι νέες δομές υπηρετούν τον μαθητή, παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς ολοκληρωμένη επιστημονική υποστήριξη από εξειδικευμένους συναδέλφους τους και κάλυψη των αναγκών που προκύπτουν στην εκπαιδευτική πράξη μέσα από́ μια ολιστική́ προσέγγιση.

Δ. Με βάση τις ανάγκες αυτές θα σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί η κατάλληλη επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών.

Ε. Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλα τα στελέχη των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. που διαθέτουν αυξημένα ακαδημαϊκά και διοικητικά προσόντα  και επιλέχθηκαν μέσα από τις άψογες και αντικειμενικές διαδικασίες των 13 Περιφερειακών Συμβουλίων Επιλογής.  

Έναρξη της λειτουργίας του νέου θεσμού των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)

Αρχίζει από σήμερα, 16 Οκτωβρίου, τη λειτουργία του ο νέος θεσμός των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) σε εφαρμογή του νόμου 4547/18  για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.

Με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ., τονίζει το υπουργείο,  μεταβιβάζεται η ευθύνη υποστήριξης της σχολικής κοινότητας από το μονοπρόσωπο όργανο των Σχολικών Συμβούλων -που μετά από 35 χρόνια καταργείται- σε μια διεπιστημονική́ ομάδα που θα συμβάλλει με συλλογικό και συνεργατικό τρόπο στην αντιμετώπιση των σύνθετων προβλημάτων της σύγχρονης σχολικής πραγματικότητας.

Με το νέο όργανο, σημειώνει το υπουργείο Παιδείας, δίνεται έμφαση στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών, την οργάνωση της επιμόρφωσης καθώς και την υποστήριξη του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση.

Σχόλια (31)

ΚΡΙΜΑ
|

Άλλα περίμενε κανείς από την σημερινή ηγεσία. Θα ξανασυναντηθούμε όμως σε λίγους μήνες.

Ντριμ-Ντριμ τραλαλό
|

Πόσο απέχει από την πραγματικότητα ο κ. Υπουργός!

Τάκης
|

Το πιο μεγάλο ανέκδοτο που έχει πει ο Γαβρόγλου.

Αννα
|

Αν ο υπουργός θεωρεί ότι άψογες και αντικειμενικές διαδικασίες επιλογής ΣΣΕ σημαίνει, ενδεικτικά, ότι τίτλοι σπουδών δεν αναγνωρίσθηκαν σε μερικά Περιφερειακα Συμβούλια Επιλογής (π.χ. Αττικής) είτε γιατί δεν ήταν μεταφρασμένοι, είτε γιατί δεν προσκομίστηκε αντίγραφο του πρωτότυπου τίτλου ενώ είναι αναγνωρισμένοι από το ΔΟΑΤΑΠ και καταγράφονται στο Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών ενώ άλλα Περιφερειακά Συμβούλια τους έκαναν αποδεκτούς (π.χ. Στερεάς Ελλάδας, Μακεδονίας, κλπ) λόγω διαφορετικης ερμηνείας του νόμου από τις νομικες υπηρεσιες των Περιφερειακών Διευθύνσεων θεωρώ ότι μιλάμε διαφορετική γλώσσα. Σε αυτές τις επιλογές είχες την αίσθηση ότι έγινε προσπάθεια να αποκλειστούν κάποια ικανά και καταξιωμένα στελέχη της εκπαίδευσης. Για αυτό υπήρξε προσήλωση στον τύπο και την ερμηνεία του νόμου, η οποία ήταν διαφορετική ανάλογα την Πετιφερειακή Διεύθυνση, στις περιπτώσεις που αυτό συνέφερε και ευνοούσε την επιλογή κάποιων υποψηφίων και τον αποκλεισμό άλλων. «Καληνύχτα Κεμαλ, αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ. Καληνύχτα....» όπως λέει ο ποιητής Νίκος Γκάτσος.

Ξ.Α.Π.
|

Πώς ήταν μονοπρόσωπο όργανο οι Σχολικοί Σύμβουλοι; Δεν συνεργάζονταν όλοι της Πρωτοβάθμιας και όλοι της Δευτεροβάθμιας στις Περιφέρειές τους, με κοινές τακτικές συσκέψεις, απολογισμούς κ.λπ.; Τώρα με τη συστέγαση, τη "συνεργασία" μεταξύ ΣΕΕ της Π/θμιας & της Δ/θμιας και τη γραφειοκρατία θα τα λύσουμε τα προβλήματα της Εκπαίδευσης; Όπου λαλούν πολλοί κοκόροι, αργεί να ξημερώσει, λέει ο λαός και η Εκπαίδευση θα αργήσει να δει το ξημέρωμα που της αξίζει!
Αλλά, τώρα που διώξαμε τους "κακούς" Σχ. Συμβούλους, έτσι χωρίς καν να αξιολογηθεί το έργο τους, χωρίς καν να διερευνηθεί η άποψη των εκπαιδευτικών, χωρίς καν να μας προβληματίσει η βελτίωση του θεσμού και όσα λέχθηκαν και γράφτηκαν από τόσους επιστήμονες και φορείς και, αφού εκλέξαμε με άψογες και αντικειμενικές διαδικασίες τους ΣΕΕ, ας κοιμηθούμε πάνω στα χαλάσματα κι ας ονειρευτούμε την άψογη λειτουργία του συλλογικού ΠΕΚΕΣ (όταν καλυφθούν τα κενά, όταν γίνει το ΚΕΣΣΥ, όταν γίνουν τα γραφεία, όταν, όταν, όταν...)
Μπράβο πάντως στους Σχ. Συμβούλους που από τη μια ήταν κάθετοι και λαλίστατοι για τις αδυναμίες των δομών κι από την άλλη έσπευσαν να ενταχθούν σε αυτές.

@εκπαιδευτικός
|

Τι σκοτώνεστε ρε παιδιά να αποδείξετε τα αυτονόητα; Δεν ιδρώνει το αυτί τους. Δεν έχετε καταλάβει ακόμα ότι αυτή είναι η τακτική τους; Μετά την τραγωδία στο Μάτι με 99 νεκρούς, αυτοί έδιναν συγχαρητήρια στην πυροσβεστική... Έτσι και τώρα ο Γαβρόγλου αγνοώντας τις ανελέητες καταγγελίες των αιρετών μελών των Συμβουλίων, της ΠΕΣΣ και τις αναρίθμητες δικαστικές προσφυγές αυτοπαινεύεται για τις άψογες διαδικασίες επιλογών. Τελειώνει το παραμύθι...

Απόστολος
|

Κατάλαβε κανείς τι άλλαξε σε σχέση με τα καθήκοντα των ΣΣ πέραν της μείωσης των θέσεων και της μεταφοράς της έδρας στις περιφέρειες πράγμα που σημαίνει απομάκρυνση των συντονιστών από τα σχολεία;

Ελιο
|

Εκτος τόπου και χρόνου!!!

K.M.
|

Αν ο υπουργός νομίζει οτι έγιναν άψογες και αντικειμενικές διαδικασίες στην επιλογή ΣΕΕ, είναι κακώς ενημερωμένος.
Εν τέλει, εφ'όσον ακούει τον "θόρυβο" περί του θέματος, γιατί δεν το διερευνά;

A.M.
|

οι πρόγονοι μας είχαν πει για κάθε άρχοντα (σήμερα κυβερνώντα) του τόπου το παρακάτω που έπρεπε να υπάρχει έξω από το γραφείο ειδικά κάθε υπουργού (αλλά ακόμη και στη βουλή). Ο άρχοντας
"άρχει κατά το νόμο
άρχει ανθρώπων
δεν άρχει πάντα"

τ. Σχ. Σύμβουλοι
|

Μάλλον μιλάμε για τις άψογες και αντικειμενικές κρίσεις που έγιναν μια φορά κι έναν καιρό σ' ένα πλανήτη μακρινό...
Ωραία η ιδέα για μια παράθεση των προσόντων των ΣΣ και των ΣΕΕ..., όταν μάλιστα οι δεύτεροι θα κληθούν να αξιολογήσουν τους πρώτους...
Αλλά, οι ΣΣ τι δουλειά είχαν σε αυτές τις κρίσεις, όταν η ΠΕΣΣ και η Επιστημονική Κοινότητα γενικά ήταν αντίθετη με τις νέες δομές;

Ράπτης Ηλίας, πρώην σχολικός σύμβουλος Π.Ε.
|

Ούτε άψογες ούτε φυσικά και αντικειμενικές. Απλά, απλούστατα βαθύτατα κομματικές, όπως και όλες οι προηγούμενες βέβαια. Σε ό,τι αφορά τώρα αυτό καθαυτό το θεσμό ένα είναι βέβαιο: Εξ ορισμού γραφειοκρατικός - όπωε αρέσκεται να δηλώνει συχνά ο κ. Υπουργός - ούτε θα τσουλίσει ούτε θα περπατήσει κι ούτε θα μακροημερεύσει.
Ο θεσμός του σχολικού συμβούλου, κ. Υπουργέ, μαζί με το Ν. 1566/85 ήταν δυο σημαντικά και προοδευτικά νομοθετήματα που ψήφισε η πρώτη κυβέρνηση του πάλαι ποτέ πανίσχυρου ΠΑ.ΣΟ.Κ. Οι ίδιοι οι πασόκοι ήταν αυτοί που με τις πρακτικές τους απαξίωσαν το θεσμό αυτό μετατρέποντάς τον σε μηχανισμό άσκησης κομματικής επιρροής - χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Η Ν.Δ. απ' την πλευρά της ...βιάστηκε να γίνει η ίδια ΠΑΣΟΚ στη θέση του ΠΑΣΟΚ. Και τι κάνατε εσείς; Κατασκευάσατε έναν γραειοκρατικό μηχανισμό - βαπτίζοντάς τον ''δομές'' - καταργώντας έναν κυριολεκτικά δασκαλογένητο θεσμό αντί να τον βελτιώσετε. Αλλά θα μου πείτε τέτοιες ώρες τέτοια λόγια...

Δεν πάμε καθόλου καλά!
|

Αυτός ο υπουργός είναι ο χειρότερος από όσους πέρασαν γιατί είναι άσχετος και νομίζει ότι είναι παντογνώστης!!

Τριαντάφυλλος
|

Δεν πειράζει κύριε Υπυργέ.....Ο καιρός της αλλαγής πλησιάζει.....Το θέμα είναι ότι αφήνετε μπόλικη δουλειά στους επόμενους.Γιατί έτσι πως τα κάνατε, ζόρικη η κατάσταση που θα κληροδοτηθεί...Θα μείνετε στην ιστορία για αυτή την πρωτοφανή κατάσταση που δημιουργήσατε.....Πρώτη χρονιά που τα σχολεία βρίσκονται κυριολεκτικά στο έλεος του Θεού και όλα εξαρτώνται από το φιλότιμο του εκάστοτε εκπαιδευτικού.......Για τις αδικίες τι να πρωτοπούμε; Ότι εξοστρακίσατε τα πλέον ικανά πρόσωπα που θα μπορούσαν να καθοδηγούν τα σχολεία; Ότι ούτε καν να καλύψετε τις παρατυπίες μπορέσατε; Είναι πια μαθηματικά βέβαιο ότι θα είστε παρελθόν σε λίγο καιρό... Εσείς και τα άψογα νομοσχέδιά σας!

Ο Μεσίτης
|

Άψογες διαδικασίες για την επιλογή στελεχών με ερωτήσεις του τύπου (Ποια είναι η γνώμη σας για τις παρελάσεις και πια η γνώμη σας για την σημαια) Κατά τα άλλα πάλι ο Υπουργός πουλάει για μια ακόμη φορά //παραθαλάσσια οικόπεδα σε χαραδρες// Κατά πάσα πιθανότητα η μάλλον είναι βέβαιο ότι αυτή η ατάκα θα χαρακτηρίζει την όλη θητεία του στο Υπουργείο!

Κεκροπούλου Μαρία, τ. Σχολική Σύμβουλος
|

Το αν λειτούργησαν άψογα οι διαδικασίες επιλογής των Συντονιστών Ε.Ε. το έχει ήδη κρίνει η σχολική κοινότητα που μπορεί "αναλυτικά και δημιουργικά" να αξιοποιήσει όλες τις προσφερόμενες πληροφορίες (εννοώ τις προερχόμενες από όλες τις πολιτικές πλευρές). Το σίγουρο είναι ότι η διαδικασία αυτή δεν πληρούσε το τεκμήριο της ισότητας, αφού συγκροτήθηκαν δεκατρείς διαφορετικές επιτροπές και, κατ' ανάγκην, λειτούργησαν με διαφοροποιημένα κριτήρια. Αν στις προηγούμενες κρίσεις των Σχολικών Συμβούλων η επιτροπή ήταν μία και εκφράστηκαν οι συνάδελφοι με έντονη δυσπιστία για αξιοκρατική διαδικασία, στην προκειμένη περίπτωση, με τον πιο κομψό τρόπο θα μπορούσε να μιλήσει ενδεχόμενα κάποιος για αδικίες. Μας ξενίζει ίσως ακόμη πιο πολύ ο κατηγορικός τρόπος έκφρασης για τη διαδικασία επιλογής. Ήταν άψογη! Όταν κάποιος επιθυμεί κάτι πολύ και θα ήθελε να επιτύχει, εκφράζεται με τέτοιον τρόπο που στο τέλος το πιστεύει! Αυτό σύμφωνα με τους ψυχολόγους ονομάζεται "γνωστική ασυμφωνία" και διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1959 από τον Dr Festinger στο Παν/μιο του Στάνφορντ. Έκτοτε έγιναν πάρα πολλές έρευνες επιβεβαιώνοντας και διευρύνοντας τα αποτελέσματα. Η γνωστική ασυμφωνία κατά τους ερευνητές γίνεται ακόμη πιο εμφανής όταν οι πεποιθήσεις μας είναι αντίθετες από τη συμπεριφορά μας... τότε οι πράξεις μας τη διαψεύδουν... Ο πιο εύκολος τρόπος, λένε οι ειδικοί, να απενεχοποιηθεί κάποιος για τις πράξεις του είναι μέσω της αποποίησης της ευθύνης (το λεγόμενο blame game). Και φυσικά όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, παίζει καθοριστικό ρόλο στην αξιολόγηση συνθηκών και στη λήψη αποφάσεων.

Εκπαιδευτικός 1
|

Αυτό λέγεται πρόκληση που θα απαντηθεί σύντομα .

Μιχάλης
|

Σε όλη τη Β. Ελλάδα οι συντονιστές βρίσκονται στις διευθύνσεις και όχι στην έδρα του ΠΕΚΕΣ.

σχολιάζων
|

ο νόμος στον οποίο παραπέμπει δεν προβλέπει ολοκλήρωση και της διαδικασίας για τους ΚΕΣΥ για να λειτουργήσουν οι δομές ή όχι; καλά, για τις άψογες διαδικασίες τι να πούμε, χαχαχα...

Μιλτιάδης
|

"Υπουργός: Άψογες και αντικειμενικές οι επιλογές Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου"
Χα! Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;;

Σωτήρης
|

Απ'το κακό στο χειρότερο πάμε κύριε Υπουργέ!Τι υποστήριξη θα έχουμε; Ούτε που θα ασχολείται κανείς μαζί μας...Αλλά το κάνατε όλο αυτό, για να αλλάξετε απλά κάτι...Πειράματα δηλαδή στο κεφάλι των εκπαιδευτικών... Οι ΣΣ θα επιστρέψουν στο εγγύς μέλλον, γιατί...δεν πρόκειται να δουλέψει τίποτα από αυτά...Αναστάτωση για το τίποτα για ακόμη μια φορά...

Πλατάρος Γιάννης
|

Στην επαρχία με λιγότερες αιτήσεις ή ίσες αιτήσεις ή λίγο παραπάνω αιτήσεις από τις θέσεις, είναι δύσκολο να γίνουν παρασπονδίες.
Παρ΄όλα ταύτα, ο Υπουργός Παιδείας, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΞΕΡΕΙ αν έγιναν ή όχι. Ξέρει μόνο όσες τυχόν Διοικητικές ενστάσεις υπεβλήθησαν.
Για ποινικές ή διοικητικές προσφυγές, δεν ξέρει, δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει.
ΑΡΑ ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ......
Πολύ απλό δεν είναι; Δεν έχει έναν σύμβουλο να του το πει ή το έκανε για να «απαντήσει» σε μια κραυγαλέα περίπτωση καταφανούς σφαγής που έγινε ; Δεν είμαστε παρόντες, δεν ξέρουμε τα πρακτικά του Συμβουλίου, ξέρουμε τον άνδρα.
Επίσης υποσημειώνω, ότι η Δικαστική εξουσία, είναι ανεξάρτητη από την Εκτελεστική και δεν λαμβάνει υπ΄όψιν της τις ευαρέσκειές της προς τα Συμβούλια Επιλογής, για τις διαδικασίες των οποίων δεν μπορεί να γνωρίζει, παρά μόνον να εικάζει όπως και μεις άλλωστε ...

Σωκράτης
|

«Άψογες και αντικειμενικές οι επιλογές Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου.» Έλεος πια σταματήστε να υποτιμάτε την νοημοσύνη του ελληνικού λαού με τέτοιο θράσος .Κρίμα !!!

Δημήτρης
|

Τι άψογες και αντικειμενικές διαδικασίες επιλογής μας λέει ο κ. Υπουργός.
Αν τις ήθελε έτσι δεν είχε παρά να τις κάνει κεντρικά όπως οι προκάτοχοί του. Αλλά είπε να διασπάσει τις "δυνάμεις" του αντίπαλου και προχώρησε στον τραγέλαφο των 13 επιτροπών (βλ. διαφορετικά κριτήρια αποκλεισμού, ανακοινωποιήσεις, προθύστεροι αποκλεισμοί, ανοικτές επιστολές κ.λπ.).
Κυκλοφόρησε δε ευρέως πως υπήρξε λογάριθμος για τον προσδιορισμό της βαθμολογίας στη συνέντευξη, ώστε κάποιοι/-ες να αποριφθούν με διαφορά δεκαδικών ψηφίων.
Γι' αυτά θα μας απαντήσει ο κ. Υπουργός ή λόγω "αριστερού" προσίμου είναι εξαγνισμένα και καλά καμωμένα;

ΠΟΛΥΞΕΝΗ
|

Απλά οι άνθρωποι δεν υπάρχουν!!!!! Δεν έχω ειλικρινά λόγια να χαρακτηρίσω όλο αυτό το μπάχαλο.

ΣΤΡΙΠΙΚΛΟ
|

Να αναρτήσουμε τα βιογραφικά μας οι έκπτωτοι ΣΣ και οι νέοι ΣΕΕ για να δει ο υπουργός τι σημαίνει να τσακίζουν αξιολογότατους ΣΣ.

teacher
|

Καλή αρχή. Τα όποια προβλήματα θα λυθούν όπως σε όλους τους νεοσύστατους οργανισμούς.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλα τα στελέχη των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. που διαθέτουν αυξημένα ακαδημαϊκά και διοικητικά προσόντα και επιλέχθηκαν μέσα από τις άψογες και αντικειμενικές διαδικασίες των 13 Περιφερειακών Συμβουλίων Επιλογής.
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΜΗΠΩΣ ΞΕΧΝΑΤΕ ΠΟΣΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΕΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΑΤΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ?????????

Παναγιωτης
|

Το απόλυτο τίποτα.με τόσα σχολεία στην πλάτη τους τίποτε δεν θα κάνουν.

ΝΙΚΟΣ
|

Τι αλλο θα ακουσουμε! Σε ποια πληρη λειτουργια αναφερεται το αρθρο. Που ειναι οι εδρες των ΠΕΚΕΣ που δεν τις ξερει κανενας εκπαιδευτικός. Η εδρα της Παιανιας ειναι στο Γερακα, του Αμαρουσιου στην Αγια Παρασκευη και της Αθηνας στην Ηλιουπολη!! Δεν υπαρχουν γραφεια, προσωπικο, σφραγιδα,, τιποτα απολυτως. Ολα ειναι στον αερα και οι ΣΕΕ πηγαινουν σε αλλα γραφεια και εδρες με αγνοια κινδυνου. Η δομη δεν θα επρεπε να λειτουργει καθως δεν εχουν ολοκληρωθει ολες οι διαδικασιες και ειναι νομικα αιωλη. Κατα τα αλλα ολα αψογα. Ελλας, το μεγαλειο σου!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ