Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το ΙΕΠ κατηγορεί τις Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών ότι ακούσια υπονομεύουν τη δημόσια εκπαίδευση

“Απαξιώνουν το έργο χιλιάδων εκπαιδευτικών συναδέλφων τους, που μοχθούν καθημερινά στις σχολικές τάξεις για ποιότητα στην εκπαίδευση”
Δημοσίευση: 19/10/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για μηνύματα, που πριμοδοτούν ακούσια την υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης, κατηγορεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής τις Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών , με αφορμή τα   «πυρά» που εξαπέλυσαν  ότι   «το σχέδιο Κ. Γαβρόγλου αχρήστευσε το Γυμνάσιο και τώρα διαλύει το Λύκειο» .

Το ΙΕΠ χαρακτηρίζει αβάσιμους αυτούς τους χαρακτηρισμούς, διότι όπως τονίζει  απαξιώνουν «το έργο χιλιάδων εκπαιδευτικών συναδέλφων τους, που μοχθούν καθημερινά στις σχολικές τάξεις για ποιότητα στην εκπαίδευση και μείωση των μορφωτικών ανισοτήτων».

Ειδικότερα το ΙΕΠ στην απάντηση τονίζει τα εξής:

Ούτε «εμμονή» ούτε   «ιδεολογικοποίηση»

Η μείωση του «εξεταστικού φόρτου» και γενικότερα η προσαρμογή των σχολικών προγραμμάτων στις πραγματικές δυνατότητες των παιδιών δεν συνιστά ούτε «εμμονή» ούτε κάποιου είδους «ιδεολογικοποίηση».

Αντίθετα, προέκυψε ως έλλογο αίτημα της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας, που τεκμηρίωσε, και θεωρητικά και ερευνητικά, τη θέση ότι τα προγράμματα σπουδών και τα σχολικά βιβλία, σε όλα σχεδόν τα διδασκόμενα μαθήματα, προβάλλουν υπερβολικές απαιτήσεις, τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο (βλ. π.χ. 8ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ και τα δημοσιευμένα πορίσματα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου).
     
Ξένο προς τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις

Είναι ξένο προς τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις το επιχείρημα ότι ένα μάθημα / μια επιστήμη καταξιώνεται στα μάτια της εκπαιδευτικής κοινότητας μόνον εφόσον συμπεριλαμβάνεται στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου.

Αντίθετα, η διεθνής εκπαιδευτική πραγματικότητα παρέχει πληθώρα εναλλακτικών πρακτικών, που δίνουν έμφαση στην άμεση και συστηματική υποστήριξη των παιδιών (διαμορφωτική αξιολόγηση) έναντι μιας τελικής, γραπτής εξέτασης.

Βαρύτατο ολίσθημα

Συνιστά βαρύτατο ολίσθημα να χαρακτηρίζεται συλλήβδην το Γυμνάσιο «άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα» και «τρίχρονο parking παιδιών», και το δημόσιο σχολείο, για το οποίο όλοι μας καθημερινά πασχίζουμε,  «σχολείο της αμάθειας».

Με τέτοιους αβάσιμους χαρακτηρισμούς απαξιώνεται το έργο χιλιάδων εκπαιδευτικών συναδέλφων τους, που μοχθούν καθημερινά στις σχολικές τάξεις για ποιότητα στην εκπαίδευση και μείωση των μορφωτικών ανισοτήτων.

Ταυτόχρονα τέτοιοι χαρακτηρισμοί εκπέμπουν προς την κοινωνία εσφαλμένα μηνύματα, που πριμοδοτούν ακούσια την υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ατεκμηρίωτοι  αφορισμοί

Είμαστε βέβαιοι ότι ο κόσμος που υπηρετεί με αφοσίωση και ανιδιοτέλεια τα γράμματα και τις επιστήμες, και μέσα από τις επιστημονικές ενώσεις, επιθυμεί κριτικές προσεγγίσεις που διακρίνονται από νηφαλιότητα, ορθολογισμό, έγκυρο και απροκατάληπτο επιστημονικό λόγο, και αποστρέφεται τις ακρότητες, τους εύκολους αλλά ατεκμηρίωτους αφορισμούς και βεβαίως τους απαράδεκτου ύφους προσωπικούς χαρακτηρισμούς.

Το ΙΕΠ γνωμοδοτεί και το υπουργείο αποφασίζει

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αρμόδιο για την επιστημονική διερεύνηση των θεμάτων που συνδέονται με τη σχολική εκπαίδευση και το σχεδιασμό  εκπαιδευτικής πολιτικής, γνωμοδοτεί προς τον εποπτεύοντα φορέα που τελικά αποφασίζει, δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με τον οποίο η συνεργασία είναι συστηματική και πλήρης.

Σχόλια (15)

 
εντος
19 Οκτ 2018 14:00

το θεμα ειναι οτι οι ενωσεις περεγραψαν την πραγματικοτητα

 
Βαγγέλης
19 Οκτ 2018 14:10

Το ΙΕΠ δεν περιόρισε με ορθολογικό τρόπο τις γραπτές εξετάσεις, αλλά εξαφάνισε βασικά μαθήματα και εμφάνισε την Κοινωνιολογία!
Όσο για το γυμνάσιο η συνεχής μείωση ύλης (πχ σε Φυσικη, Χημεία) και οι λίγες ώρες διδασκαλιας έχουν οδηγήσει σε υποβάθμιση του ρόλου του. Αυτή η απαξίωση προέρχεται απο τους το Υπουργείο, το ΙΕΠ κλπ..

 
Οικονομολόγος
19 Οκτ 2018 14:42

Γνωστές οι μέθοδοι και οι προτάσεις-γνωμοδοτήσεις του ΙΕΠ εδώ και χρόνια. Το ΙΕΠ Κοινωνιολογιοκρατείται. Κοινωνιολογία ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα στη θέση των Λατινικών. Οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα θα αποκτήσουν κοινωνιολογικό περιεχόμενο. Έχουν καταργηθεί από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όλα τα οικονομικά μαθήματα στην εποχή της οικονομικής ύφεσης και στη θέση τους εισήχθησαν μαθήματα για το περιεχόμενο(κυρίως κοινωνιολογικό) των οποίων δεν υπήρξε καμία τεκμηριωμένη επιστημονική έρευνα. Πολιτικές Παιδείες, Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών, Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών, Σύγχρονος Κόσμος- Πολίτης και Δημοκρατία, Κοινωνιολογία και έπεται συνέχεια. Τώρα αποδομεί το ΓΕΛ μειώνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα. Είναι πλέον γνωστό το έλλειμμα της εγγραμματοσύνης των Ελληνοπαίδων.

 
Στέφανος
19 Οκτ 2018 19:28

Το ΙΕΠ έγινε στη θέση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, χωρίς να έχει αρμοδιότητες, ούτε δυνατότητες . Διορίζεται η ηγεσία του ΙΕΠ από την πολιτική ηγεσία . Δεν υπάρχει η ορθολογική δομή που είχε νομοθετικά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Η κατάργηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου έχει κόστος για τους εκπαιδευτικούς , διότι αποτελούσε μια ομπρέλα που τους προστάτευε, ενώ παράλληλα αποτελούσε και καταληκτικό βαθμό για όλους τους εκπαιδευτικούς που είχαν φιλοδοξίες. Παράλληλα είχε σπουδαίο ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία για δεκαετίες .
Η αποδυνάμωση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου έγινε σταδιακά. Ενώ είχε τμήματα Πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και Τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, τμήματα έρευνας, επιμόρφωσης , αξιολόγησης , ιδρύθηκαν παράλληλα ,
* Το κέντρο εκπαιδευτικής έρευνας
* Το κέντρο επιμόρφωσης
με προέδρους , διοικητικά συμβούλια , αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, κτίρια, πρόσθετους εξοπλισμούς κλπ. με σημαντικό κόστος
Αν δεν λειτουργούσαν σωστά τα τμήματα έρευνας και επιμόρφωσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου έπρεπε να εξορθολογισθούν, όχι να δημιουργηθούν παράκεντρα για προφανείς λόγους . Το αποτέλεσμα ήταν να ...διαχέεται ότι υπάρχουν 3 παιδαγωγικά ινστιτούτα.....και μάλιστα με μελέτη ...μελών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, και διαφόρων άλλων . Έτσι αποφασίσθηκε ....να καταργηθούν ...τα 3 παιδαγωγικά ινστιτούτα , και ...να γίνει ένα και έτσι προέκυψε το ΙΕΠ .

 
βασικά μαθήματα
19 Οκτ 2018 19:31

εντός εξετάσεων πρέπει να είναι τα βασικά μαθήματα. Το θέμα είναι ότι δεν γνωρίζουμε ποια είναι αυτά και έτσι παραμένουμε εκτός λογικής.

 
@εντός
19 Οκτ 2018 19:35

πες τα χρυσόστομε, βγήκαν από την ύλη σχεδόν τα πάντα, αέρια, κολλοειδή διαλύματα και μετά βγήκε και από τις εξετάσεις

 
ΜΙΚΗΣ
19 Οκτ 2018 20:46

Από τα παραπάνω προκύπτει ατεκμηρίωτη η πρόταση του ΙΕΠ.Είναι αυτή απάντηση επιστημονικού φορέα;

 
Πέτρος
19 Οκτ 2018 21:24

Καλύτερη απάντηση, στην αποτυχία του ΙΕΠ, δεν υπάρχει από την έξαρση των φροντιστηρίων στο δημοτικό και το γυνάσιο.
Κατά τα λοιπά, χωρίς απολύτως καμία τεκμηρίωση, κοινωνικές επιστήμες από παντού και παντού. Διαρκής μείωση των θετικών επιστημών (οι αθεόφοβοι, δε βλέπουν τι συμβαίνει στον υπόλοιπο πλανήτη) και έχει πήξει το πρόγραμμα από Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών, Πολιτική Παιδεία, Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών, Σύγχρονος Κόσμος- Πολίτης και Δημοκρατία, Κοινωνιολογία κοκ. Μαθήματα που αυτοεπαναλαμβανονται και αλληλοκαλύπτονται. Τυχαία επιλογή; Δε νομίζω...

 
Εντός εκτός και επι τα αυτα
19 Οκτ 2018 21:46

@εντος
Μαλλον πρέπει να αλλάξεις το nickname σε εκτός, γιατί σταδιακά ανα τον κόσμο αλλάζουν τα δεδομένα.. Τα "φυσικα", πατρογονικα και birthright δικαιωματα που νομίζουν κάποιοι κλαδοι πως έχουν στην εκπαιδευση κλωνιζονται. Η εποχη έχει ανάγκη αλλά πράγματα και κυρίως σκέψη. Εξέλιξη επιστημών γαρ...

 
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ ΑΣΟΕΕ
20 Οκτ 2018 09:00

Προς ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟ : Συμφωνώ μαζί σου . Αλλά θυμάμαι ότι ποτέ τα οικονομικά μαθήματα δεν είχαν στερεη παρουσία στη Β/θμια εκπ/ση. Αρχικά η Πολιτική Οικονομια μόνο Γ λυκειου η οποία αντικατεστησε την Κοινωνιολογια, στη συνέχεια προέκυψε το Αρχές Οικονομιας στην Α Λυκείου χωρίς συνέχεια στη Β λυκειου , ΑΟΔΕ στην τεχνολογικη κατεύθυνση που η κατεύθυνση αυτή είχε 2 κύκλους και τέλος το ΑΟΘ το οποίο προσφερόταν ως επιπλέον μάθημα απαιτώντας από τους υποψηφίους να εξετάζονται σε περισσότερα μαθήματα από ότι όλοι οι υπόλοιποι. Απ όλα αυτά συναγεται ότι οικονομική εκπ /ση στη Β/θμια λυκειου εκπ /ση ποτέ δεν υπήρξε ώστε τώρα να υποβαθμιζεται. Η Οικονομική Επιστήμη είναι κοινωνική επιστήμη και ορθώς πρέπει να διδάσκεται στο λύκειο μέσα από το πλαίσιο των κοινωνικών επιστημων. Εξάλλου στην Πολιτική Παιδεια αρκετά κεφάλαια προσφέρουν σοβαρή επαφή με την οικονομική επιστήμη. Να συμπληρώσω ότι η οικονομική επιστήμη χρησιμοποιεί εργαλεία επιστημονικά για να λύσει ή να αμβλύνει διάφορα προβλήματα κάθε φορά εντός διαφορετικών κοινωνικών και πολιτικών συνθηκών. Όταν αυτες οι οικονομικες-κοινωνικες-πολιτικες συνθήκες ,οι οποίες μεταβαλλονται δυναμικά , είτε αγνοούνται είτε δεν αξιολογούνται επιστημονικά μέσα στο προαναφερομενο πλαίσιο είναι βέβαιο ότι τα οικονομικά εργαλεία δεν είναι αποτελεσματικα ως προς τους στόχους τους οποίους καλούνται να επιτύχουν. Τρανή πρόσφατη απόδειξη είναι το αποτυχημένο οικονομικό πείραμα του μνημονίου στη χώρα μας για το οποίο μέχρι και το ΔΝΤ παραδέχτηκε ότι ήταν λανθασμένο πρόγραμμα δημοσιονομικης προσαρμογής. Τουλάχιστον τώρα έχουμε ως 1η ανάθεση όλα τα μαθήματα κοινωνικών -οικονομικών επιστημων και επιτρέπουν στο σύνολο των μαθητών να γνωρίσει τις κοινωνικές επιστήμες. Όσο για την αντικατασταση των Λατινικων από την Κοινωνιολογια με βρίσκει απολύτως συμφωνο όπως και ο περιορισμός του εξεταστικου φόρτου των μαθητών για λόγους τους οποίους έχω ήδη εκθέσει στο πρόσφατο παρελθόν. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα στους ΠΕ 78 ΚΕ 80 αλλά συνέργεια ώστε να ωφελειται ο μαθητής. Πτυχιούχος ΑΣΟΕΕ τμημα ΟΔΕ.

 
Εκπαισευτικός
20 Οκτ 2018 09:46

Καλές οι κοινωνικές επιστήμες αλλά δεν μας είπε το ΙΕΠ για Ποιό λόγο δεν υπάρχει στην ύλη της Φυσικής καμία αναφορά σε καμία τάξη Γυμνασίου Λύκειο στη Συγχρόνη Φυσική και στον Ηλεκτρομαγνητισμό;
Δυστυχώς στην Ελλάδα η Φυσική αρχίζει και τελειώνει στον Νεύτωνα και στον Κουλόμπ!!!

 
Θανάσης
20 Οκτ 2018 10:14

Η συνεχής μείωση του «εξεταστικού φόρτου» και γενικότερα η προσαρμογή των σχολικών προγραμμάτων στις «πραγματικές δυνατότητες των παιδιών» είναι «εμμονή» και «ιδεολογικοποίηση» και φυσικά ταύτιση με τις απόψεις της πολιτικής ηγεσίας της ελάχιστης προσπάθειας και προσαρμογής του εκπαιδευτικού συστήματος στο κατώτερο σημείο ικανότητας των μαθητών. Με αυτά δεν πάει κανείς πολύ μακριά.
Αντί να γίνεται προσπάθεια να τραβήξουν προς τα πάνω τους μαθητές «με τις κακές πραγματικές δυνατότητες», πιέζουν και τους καλούς μαθητές να υποβαθμισθούν προς τα κάτω. Χαλαρά…..
Οι μαθητές θα πρέπει να μάθουν ότι η πρόοδος και η αποφοίτηση από το σχολείο είναι κατάκτηση στόχων και όχι χαριστικές διαδικασίες, όπως έχει καθιερωθεί….ψευτοδημοκρατικά. Δημοκρατία και ευθύνη πάνε μαζί.
Οι σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις που ανακάλυψε το ΙΕΠ , δεν καταργούν εξετάσεις . Αντίθετα, μετρούν κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα για να διαπιστώσουν το βαθμό απόδοσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλα τα εκπαιδευτικά αντικείμενα. Στόχος είναι να διαπιστώσουν τα αδύνατα σημεία των μαθητών και να τους βοηθήσουν να βελτιωθούν. Και βεβαίως δεν μπορεί ο καλός μαθητής να έχει την ίδια μεταχείριση με τον κακό μαθητή, ( ούτε βεβαίως ο κακός καθηγητής την ίδια μεταχείριση με τον καλό καθηγητή ) αυτό είναι η αποθέωση της αδικίας και της διάλυσης του σχολείου.
Ως προς τα εξεταζόμενα μαθήματα , θα πρέπει να εξηγήσει το ΙΕΠ, γιατί τα μεν και όχι τα δε, επιστημονικά και όχι ιδεολογικά.
Βέβαια το ΙΕΠ θα πρέπει να μάθει πως μετρούν στην εκπαίδευση. Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα διεθνώς περιλαμβάνουν σύστημα αξιολόγησης.
Και βεβαίως το ΙΕΠ δεν έχει σχέση με τις σύγχρονες επιστήμες και την τρομακτική ταχύτητα των εξελίξεων που συμβαίνουν στον κόσμο , με στόχο την ανάπτυξη, την παραγωγικότητα, την ανταγωνιστικότητα στο διεθνοποιημένο περιβάλλον , τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την οικονομία και την παραγωγή, για να βελτιωθεί το επίπεδο ζωής.
Η δημόσια εκπαίδευση υπονομεύεται από τις επιλογές του ως ανεπαρκής για τη σύγχρονη πραγματικότητα.

 
Γιώργος Π.
20 Οκτ 2018 21:27

Μπορεί το ΙΕΠ να έχει δίκαιο και να
"Είναι ξένο προς τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις το επιχείρημα ότι ένα μάθημα / μια επιστήμη καταξιώνεται στα μάτια της εκπαιδευτικής κοινότητας μόνον εφόσον συμπεριλαμβάνεται στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου"
ρώτησε όμως τη γνώμη των
"χιλιάδων εκπαιδευτικών που μοχθούν καθημερινά στις σχολικές τάξεις για ποιότητα στην εκπαίδευση και μείωση των μορφωτικών ανισοτήτων."
των εκπαιδευτικών που καθημερινά ακούνε από μυριάδες και όχι μόνο χιλιάδες παιδιά, πολλές φορές με τη σύμφωνη γνώμη των γονιών τους "αυτό δε με ενδιαφέρει δεν θα εξεταστώ σε αυτό", είτε πρόκειται για τις τελικές εξετάσεις είτε για τις πανελλήνιες, των χιλιάδων φιλολόγων και όχι ΠΕ4 που είδαν τα τελευταία χρόνια να έρχονται παιδιά στο Λύκειο με σαφώς λιγότερες γνώσεις στα Αρχαία όταν σταμάτησαν να εξετάζονται στο Γυμνάσιο
Όπως συνήθως γίνεται το κάρο μπήκε μπροστά από το άλογο. Ας δούμε πρώτα πως θα αντιμετωπίσουμε αυτό το γενικό πρόβλημα, δηλαδή "διαβάζω μόνο ότι εξετάζεται", στις όποιες εξετάσεις και μετά να απλοποιήσουμε ή να καταργήσουμε τις εξετάσεις.
Τέλος να σημειώσω ότι το ΙΕΠ με λογικό άλμα ταυτίζει
" έλλογο αίτημα της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας, που τεκμηρίωσε, και θεωρητικά και ερευνητικά, τη θέση ότι τα προγράμματα σπουδών και τα σχολικά βιβλία, σε όλα σχεδόν τα διδασκόμενα μαθήματα, προβάλλουν υπερβολικές απαιτήσεις" με την "μείωση του «εξεταστικού φόρτου»",
Δεν είναι το ίδιο πράγμα, μπορεί να είναι λιγότερη και απλούστερη η ύλη και να εξετάζεται.

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ 22 ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΊΑΣ
21 Οκτ 2018 09:46

Διαβάζω διάφορα σχόλια για το θέμα της κατάργησης του εξεταστικου φόρτου στο λύκειο και συμπεραίνω ότι κάθε ειδικοτητα καθηγητών θέλει να υποστηρίξει ότι τα μαθήματα που διδάσκει είναι σημαντικα . Μέχρι εδώ συμφωνώ διότι όλα τα γνωστικά αντικείμενα είναι χρήσιμα για τους μαθητές αφού προσφέρουν επιστημονικα ερεθίσματα σ αυτούς τα οποία θα τους είναι ωφέλιμα γνωστικά , τουλάχιστον .Όμως τα επιχειρήματα που υποστηρίζουν ότι πρέπει να εξετάζονται τα " βασικά " μαθήματα είναι ανεδαφικα αφού στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης. Επαναλαμβάνω : κανένα μάθημα δεν υπερτερεί του άλλου σε σημασία όταν αυτό εξετάζεται στις εξετάσεις. Το κύρος του κάθε μαθήματος αναδεικνυεται σίγουρα από τον εκπαιδευτικό όταν συνεργαστεί με το μαθητή - μικρό ερευνητή. Και μη μου πείτε ότι ο μαθητής μαθαίνει όταν υπάρχουν εξετάσεις.

 
ΙΕΠ και Ενώσεις
22 Οκτ 2018 08:34

Η σύγκρουση είναι μεταξύ παλιού και νέου, όχι μεταξύ ΙΕΠ και Ενώσεων.
Για να μην παρεξηγηθώ, δεν εννοώ ότι το ΙΕΠ εκφράζει το νέο, αλλά σίγουρα ότι οι Ενώσεις εκφράζουν το παλιό.
Η Εκπαίδευση πρέπει να πάει στο επόμενο βήμα με ομαδοσυνεργατική μάθηση, ΤΠΕ και ερευνητικές εργασίες, κριτική και υπολογιστική σκέψη.
Υπάρχουν πολυάριθμα κείμενα πολιτικών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (κάποια είναι στα αγγλικά όμως και δεν γίνονται αντιληπτά), υπάρχουν και οι δείκτες που κατατάσσουν την Ελλάδα στις τελευταίες θέσεις. Κάποιοι μπορούν να διαβάσουν τα κείμενα μέχρι την πρόταση: "απαιτείται αύξηση ωρών των φυσικών επιστημών" και δεν διαβάζουν παραπέρα. Η συζήτηση για τις εξετάσεις γίνεται κυρίως από την Παραπαιδεία και την φροντιστηριακή εκπαίδευση, στου Κασίδη το κεφάλι...

Σε αυτό που έχουν δίκιο -όσοι το λένε όμως- είναι ότι αυτή η αλλαγή κουλτούρας και στάσεων απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και εκτεταμένη επιμόρφωση. Απαιτεί προετοιμασία του εκπαιδευτικού κόσμου για το νέο όραμα. Για αυτά πρέπει να μας πει το ΙΕΠ και όχι για τις οδηγίες του "Σύγχρονου Κόσμου".

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean