Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Περί των σχολικών βιβλίων των Μειονοτικών Σχολείων της Θράκης

Δημοσίευση: 23/10/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η αναγκαία διαδικασία αναπροσαρμογής των εγχειριδίων του ελληνόφωνου προγράμματος που διδάσκονται σήμερα στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης εύλογα προϋποθέτει την καταγραφή των διαφορετικών επιπέδων γλωσσικών ικανοτήτων των μαθητών,  την κατάλληλη επιμόρφωση των δασκάλων, τόσο του ελληνόγλωσσου όσο και του τουρκόγλωσσου προγράμματος, στη βάση της ανάδειξης –και όχι της αποσιώπησης- των πολιτισμικών στοιχείων με τα οποία οι Θρακιώτες μαθητές, πλειονοτικοί και μειονοτικοί, έρχονται εμπειρικά σε επαφή.

Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ελληνική Ένωση  για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, με  αφορμή τη σύσταση της σχετικής επιτροπής από το υπουργείο Παιδείας και σημειώνει: “Το θεμελιώδες δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση των μαθητών της μειονότητας, που δεν θα υπολείπεται ποιοτικά σε σχέση με όλα τα άλλα ελληνικά σχολεία, μπορεί και πρέπει να υλοποιηθεί μέσω μιας σύγχρονης, ολοκληρωμένης και ψύχραιμης επιστημονικής προσέγγισης”.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μετά την πρόσφατη ένταση που προκλήθηκε στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, κατόπιν κινητοποιήσεων των γονέων με αίτημα την καλύτερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε τη δημιουργία επιτροπής που θα εξετάσει το ζήτημα.

Τα σχολικά εγχειρίδια του ελληνόφωνου προγράμματος που διδάσκονται σήμερα στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης  είχαν εκπονηθεί στο πλαίσιο του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων. Το εγχείρημα αυτό, που έλαβε  για πρώτη φορά υπόψη τις ειδικές γλωσσικές ανάγκες των μαθητών, αλλά και την αρχή της αμφίδρομης διαπολιτισμικότητας, αποτέλεσε βαθιά τομή βελτίωσης στα μειονοτικά σχολεία.  Σήμερα,  μετά από 20 χρόνια εμπειρίας, διαπιστώνει κανείς ότι ορισμένα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού ήδη έχουν πολύ  καλύτερες επιδόσεις ελληνομάθειας.

Με  αφορμή τη σύσταση της επιτροπής, η Ελληνική Ένωση  για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου τονίζει, ως συμβολή στο διάλογο, ότι η αναγκαία διαδικασία αναπροσαρμογής των εγχειριδίων εύλογα προϋποθέτει την καταγραφή των διαφορετικών επιπέδων γλωσσικών ικανοτήτων των μαθητών,  την κατάλληλη επιμόρφωση των δασκάλων, τόσο του ελληνόγλωσσου όσο και του τουρκόγλωσσου προγράμματος, στη βάση της ανάδειξης –και όχι της αποσιώπησης- των πολιτισμικών στοιχείων με τα οποία οι Θρακιώτες μαθητές, πλειονοτικοί και μειονοτικοί, έρχονται εμπειρικά σε επαφή.

Το θεμελιώδες δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση των μαθητών της μειονότητας, που δεν θα υπολείπεται ποιοτικά σε σχέση με όλα τα άλλα ελληνικά σχολεία, μπορεί και πρέπει να υλοποιηθεί μέσω μιας σύγχρονης, ολοκληρωμένης και ψύχραιμης επιστημονικής προσέγγισης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean