Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση στη Βουλή για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Χρ. Κέλλας: «Το υπουργείο Παιδείας πιστό στο ραντεβού του με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών»
Δημοσίευση: 23/10/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Σε ένα σχολείο με 200 μαθητές, υπάρχει μόλις ένας εκπαιδευτικός, με αποτέλεσμα οι γερμανικές αρχές να αναρωτιούνται για ποιόν λόγο διαθέτουν αίθουσες στην ελληνική κοινότητα από τη στιγμή που αυτές παραμένουν άδειες! Τα ίδια, βέβαια, είχαν συμβεί και πέρυσι, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην μπορούν να γιορτάσουν ούτε την 28η Οκτωβρίου.

Σοβαρά κενά έχουν σημειωθεί στο πρόγραμμα διδασκαλίας, καθότι αυτό έχει τροποποιηθεί σε δίωρα ανά επίπεδο, σε εβδομαδιαία βάση.

Δεν υπάρχει οδηγία από το Υπουργείο σχετικά με το πόσες διδακτικές ώρες αντιστοιχούν σε κάθε επίπεδο”.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία ήρθαν στο φως μέσα από τη δημοσίευση της επιστολής-καταγγελίας της Ένωσης Συλλόγων Ελλήνων Γονέων και Κηδεμόνων Βάδης-Βυρτεμβέργης. Για μια ακόμα φορά, η κατάσταση στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού είναι εξαιρετικά απογοητευτική"

Τα ανωτέρω επισημαίνει ο Αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Χρήστος Κέλλας με ερώτησή του προς τον υπουργό Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, σημειώνοντας:

"Η άκαμπτη στάση του Υπουργείου στο θέμα επανεξέτασης των αναχρονιστικών διατάξεων, που εισήγαγε ο ν.4415/16, οδηγεί για μια ακόμη χρονιά σε αδιέξοδο την ελληνόγλωσση εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, αν και έχουμε φτάσει στο τέλος Οκτωβρίου, τα κενά και οι ελλείψεις στην Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση της Γερμανίας είναι απελπιστικά, ενώ φαίνεται ότι το Υπουργείο στερείται – και φέτος – συνολικού οργανωτικού και εκπαιδευτικού σχεδιασμού.

Όπως έχουμε επανειλημμένα τοποθετηθεί στο παρελθόν, τα παραπάνω είναι απότοκα της ιδεοληπτικής εμμονής και της απουσίας “πυξίδας” του Υπουργείου Παιδείας για τα θέματα της παιδείας των ελληνοπαίδων του εξωτερικού. Δυστυχώς, όλη αυτή η πρωτοφανής καταιγίδα αρνητικών και ανεπανόρθωτων για την ελληνική διασπορά εξελίξεων δεν φαίνεται να συγκινεί κανέναν ιθύνοντα στο Υπουργείο Παιδείας. Μαθητές και γονείς έχουν πάρει την κατάσταση στα χέρια τους, καταφεύγουν στα ξενόγλωσσα σχολεία και “εκλιπαρούν” το υπουργείο να συναισθανθεί τις ευθύνες του".

Κλείνοντας την ερώτησή του, ο Λαρισαίος πολιτικός ερωτά τον αρμόδιο υπουργό:

1. Προτίθεστε, συναισθανόμενος τις ευθύνες σας για τις αδικαιολόγητες ελλείψεις και την καθυστέρηση αποσπάσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού, να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες απόσπασης των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού;

2.    Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες αναθεώρησης του υφιστάμενου αγκυλωτικού θεσμικού πλαισίου και, προκειμένου να στελεχωθούν οι σχολικές μονάδες, να δώσετε τη δυνατότητα απόσπασης κατά προτεραιότητα των εκπαιδευτικών χωρίς επιμίσθιο στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού, πέραν της πενταετίας;»

Σχόλια (2)

 
Κώστας Π
23 Οκτ 2018 11:56

Πες τα χρυσόστομε!

 
Παυσίλυπος
23 Οκτ 2018 18:37

Ερώτηση με σαφή πολιτική στοχοθεσία, μακριά από το ενδιάφερον για την ουσιαστική και έγκαιρη κάλυψη των κενών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού.

Φέτος, οι εκπαιδευτικοί (και οι διοικητικοί υπάλληλοι) αποσπάστηκαν στην ώρα τους και η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει ομαλά. Στην πλειοψηφία των Συντονιστικών Γραφείων Εξωτερικού, όπου και αποσπώνται οι εκπαιδευτικοί και στη συνέχεια τοποθετούνται ανά χώρα και σχολείο, το ποσοστό κάλυψης ξεπερνά το 80%.

Η δε ρύθμιση για την επαναφορά της διατήρησης της οργανικής θέσης, απέδωσε και συνέβαλλε στην άρση ενός σημαντικού αντικινήτρου. Επίσης, έγιναν 2 προσκλήσεις ενδιαφέροντος, ενώ ο προϋπολογισμός για την ελληνόγλωσση είναι αισθητά αυξημένος σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Οι βουλευτές πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί όταν καταθέτουν ερωτήσεις.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean