Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ανάγκη & εφικτότητα παροχής επιμόρφωσης Α΄ επιπέδου με αμελητέο κόστος για όλους

Δημοσίευση: 29/10/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Π. Πλατάρος Μαθηματικός

Τακτικότατα  πλέον τον τελευταίο καιρό γινόμαστε αποδέκτες  παραπόνων εκπαιδευτικών που δεν έχουν επιμορφωθεί καθόλου στο Α΄ επίπεδο και διακαώς επιθυμούν την επιμόρφωσή τους. Γνωρίζουμε ότι το ΙΤΥΕ  «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» έχει προγραμματίσει την προσεχή  περίοδο πιστοποιήσεις και για το Α΄ επίπεδο. Όχι όμως και επιμορφώσεις από μηδενική βάση. Εν τω μεταξύ, έχει διέλθει δεκαετία από την τελευταία παροχή της βασικής αυτής επιμόρφωσης που πλέον δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτικός που να υποστηρίξει ότι μπορεί να είναι προαιρετική, όταν θεωρείται ήδη νομικώς  ως προαπαιτούμενο προσόν.

Στο παρόν σημείωμα θα προσπαθήσουμε να λύσουμε ένα πρόβλημα, ουσιαστικά  να παρουσιάσουμε την θεωρητική του λύση, για το πώς δηλαδή θα παρασχεθεί σε όλους αυτή η επιμόρφωση, με την μέγιστη δυνατή εγκυρότητα, με καθολικότητα και με ελάχιστη  δημοσιονομική επιβάρυνση.

Την παρουσιάζουμε:

•    Η διάρκειά της δεν θα είναι πλέον 50 ώρες όπως παλιά, αλλά τουλάχιστον 78 ώρες , παρεχόμενες σε όλο το Σχολικό έτος, εντός διδακτικού ωραρίου (8.00-14.00)  με ένα τρίωρο την εβδομάδα επί 26 εβδομάδες  στο τέλος μια συγκεκριμένης ημέρας (λ.χ. Παρασκευή) όπου θα υπάρχει πρόβλεψη για απαλλαγή των ενδιαφερομένων από το  ωρολόγιο πρόγραμμα του Σχολείου τους.

•    Η επιμόρφωση πρέπει να παρέχεται σε όλους και άρα θα υπάρχει πολιτική δέσμευση για την υποχρεωτική παροχή σε όλους , όπου στις πρώτες περιόδους θα είναι προαιρετικής συμμετοχής, αλλά με την υποχρεωτική πρόβλεψη.  Δεν ξέρω πώς ακούγεται ή εκλαμβάνεται η  «υποχρεωτικότητα», αλλά έχουμε πει ότι πρέπει να είναι εντός υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου, άρα δύναται να είναι απαιτητή η υποχρεωτικότητα και νομικά και ηθικά και -αν θέλετε- και συνδικαλιστικά. Υποχρεωτικότητα -χωρίς εισαγωγικά- θα υπάρξει αναγκαστικά στην πιστοποίηση που θα πρέπει να λειτουργήσει σε λίγες ακόμα περιόδους  έως ότου καλυφθεί πλήρως ο πληθυσμός και έκτοτε θα καλύπτει μόνο νεοδιόριστους που δεν πρόλαβαν να επιμορφωθούν ως αναπληρωτές.

•    Πάροχοι της επιμόρφωσης θα είναι κατ΄ αρχήν οι Πληροφορικοί του Σχολείου που έχουν πτυχίο ή μετ/κό τίτλο Πληροφορικής και δεν συμπληρώνουν ωράριο στο Σχολείο τους. Αυτοί πιστώνονται 3 διδακτικές ώρες για το πρόγραμμα  συν 1 διδακτική για εξ αποστάσεως παρακολούθηση των επιμορφούμενων (διόρθωση απλών εργασιών-ανατροφοδότηση) μέσω μιας βοηθητικής πλατφόρμας Moodle που μπορεί εύκολα να δημιουργήσει το ΥΤΙΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ μέσω του υψηλής κατάρτισης προσωπικού του και της τεράστιας τεχνογνωσίας, που  αντικειμενικά διαθέτει   στο αντικείμενο.  Οι Πληροφορικοί που θα πάρουν μέρος στο έργο λαμβάνουν και την σχετική βεβαίωση στην διδασκαλία ενηλίκων για τις 78 ώρες.

•    Θα υπάρχει η λογική επιμόρφωσης όμορων Σχολείων, έτσι ώστε να έχει πραγματικά στοιχεία ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

•    Σε συνδυασμό με ΤΠΕ1 που απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα και ανεξάρτητα.  

•    Η σχεδίαση πρέπει να γίνει φέτος για του χρόνου. Το κόστος κατά Μ.Ο. είναι όσο ένας Αναπληρωτής πλήρους ωραρίου ανά νομό όπου μπορεί να λειτουργούν 4-5 τμήματα εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων και για 4-5 σχολικά έτη, έως ότου επιμορφωθεί όλος ο πληθυσμός.

Ευελπιστώ να υιοθετηθεί κάτι τέτοιο από τον συνδικαλισμό μας, που δεν πρέπει να ξεχνά την επαγγελματική ανάπτυξη του κλάδου μας, ώστε να μπορέσει μετά να περάσει ομαλά στα Β1 και Β2 επίπεδα επιμόρφωσης όπου προαπαιτείται  το Α΄ επίπεδο, πιστοποιημένο. Φέτος, δόθηκε το δικαίωμα να υποβάλλουν αιτήσεις για το Β1 και σε όσους δεν είχαν πιστοποιηθεί στο Α΄ επίπεδο, κατ΄ εξαίρεσιν και μόνο για φέτος λόγω κάποιων προβλημάτων διαχειριστικού επιπέδου. Υπάρχει ακόμα σοβαρός αριθμός συναδέλφων που δεν έχουν τις δεξιότητες Α΄ επιπέδου και πρέπει όλοι να ενταχθούν στην λογική της ουσιαστικής επιμόρφωσης ανεξαρτήτως επαγγελματικής ηλικίας.

Σχόλια (31)

 
NikTheGreek
29 Οκτ 2018 09:35

Η ιδέα αυτή είναι εξαιρετική και κυρίως χωρίς ιδιαίτερο κόστος. Μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για την επιμόρφωση (σταδιακά) όλων των εκπαιδευτικών, όλων των ειδικοτήτων, με την ενεργή συμμετοχή των ΠΕΚΕΣ.
Πιστεύω ότι το Υπουργείο πρέπει να την εξετάσει με προσοχή.

 
Πολύδωρος Σταυρόπουλος
29 Οκτ 2018 09:44

Εξαιρετική πρόταση.
Όμως επιπροσθέτως θα πρότεινα να συμπεριληφθεί η απαλλαγή όσων είναι κάτοχοι πιστοποίησης στις βασικές γνώσεις υπολογιστών από τις ιδιωτικές εταιρείες πιστοποιήσεων που αναγνωρίζονται από τον ΑΣΕΠ και έχουν διαπίστευση.
Μία ακόμη σκέψη είναι για την καλλίτερη εγκυρότητα της βεβαίωσης πιστοποίησης που χορηγείται από το Υπουργείο Παιδείας ίσως ο ΕΟΠΠΕΠ σαν οργανισμός πιστοποίησης προσόντων θα πρέπει να συμμετέχει στη διαδικασία.
Οι μέχρι τώρα "βεβαιώσεις πιστοποίησης δεξιοτήτων και γνώσεων στις ΤΠΕ" που έχουν εκδοθεί φέρουν τη σφραγίδα του υπουργείου παιδείας και την υπογραφή του γενικού γραμματέα. Ένα σημαντικό ερώτημα που δημιουργείται είναι: έχει γίνει διαπίστευση για χορήγηση αυτών των πιστοποιήσεων στο Υπουργείο Παιδείας και από ποιόν?
Πολύδωρος Σταυρόπουλος
Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός
MSc STEM στην εκπαίδευση
Παιδαγωγικό τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ
Πιστοποιημένος Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου.

 
Πλατάρος Γιάννης
29 Οκτ 2018 13:16

Μια μικροδιόρθωση: Η παροχή επιμόρφωσης Α΄επιπέδου, έχει παρασχεθεί για τελευταία φορά το 2000, συνεπώς έχουμε όχι, 10 , αλλά 18 χρόνια που έχουν περάσει.

 
ασεπίτης
29 Οκτ 2018 14:33

Κύριε Διευθυντά, φίλε Γιάννη άνοιξες τους ασκούς του Αιόλου!!!!

 
Ηλίας Σ. (ΠΕ86)
29 Οκτ 2018 21:00

Μερικά από τα προβλήματα της πρότασης

1) Ένα 3ωρο μία συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας σημαίνει πως κάποιο ή κάποια σχολεία θα πρέπει να τελειώνουν πρακτικά στις 11.00. Πέρα από τα πολλαπλά πρόβληματα που θα δημιουργηθούν στα σχολεία στα οποία θα γίνεται η επιμόρφωση, θα υπάρξουν και προβλήματα στα σχολεία των επιμορφούμενων (μετάβαση στο -όμορο- σχολείο επιμόρφωσης κτλ)

2) Η καθολική επιμόρφωση, έστω και σε βάθος χρόνου, μάλλον δε λαμβάνει υπόψη τους περιορισμούς που τίθενται από την κατάσταση πολλών ΣΕΠΕΗΥ (αρκετά είναι παλιά ή/και μη συντηρημένα, ανομοιογενή, με σοβαρές ελλείψεις) την οποία ο γραφών μάλλον αγνοεί ή ...σκοπίμως δε θίγει. Για να μην αναφέρω πολλά, υπάρχει λόγος που τέτοια προγράμματα επιμόρφωσης ανατίθενται σε πιστοποιημένα ΚΣΕ.

3) Για την επιμόρφωση ΤΠΕ Α' Επιπέδου υπάρχει μητρώο επιμορφωτών. Πολλοί διορισμένοι πληρ/κοί δεν είναι καν γραμμένοι σε αυτό. Έστω και αν θεωρήσουμε πως το προηγούμενο ζήτημα λύνεται εύκολα, θα σας αναφέρω πως η εκπ/ση ενηλίκων (μη τυπική εκπ/ση) έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από την τυπική εκπ/ση (σχολείο). Αν θέλουμε η επιμόρφωση να έχει ένα κύρος δεν μπορεί η οργάνωση να είναι επιπέδου "τσατ-πατ" (κακά τα ψέματα... η επιμόρφωση και η πιστοποίηση ΤΠΕ1 έχει τουλάχιστον αμφιλεγόμενο κύρος καθώς πολλοί έχουν το "χαρτί" -και τα μόρια- και πολλοί λιγότεροι τις γνώσεις!).

4) Εδώ τίθεται ένα άλλο, μπορώ να πω πολλαπλό, ζήτημα... Οι εκπ/κοί ΠΕ86 είμαστε από τους λίγους κλάδους που καλύπτουμε ωράριο σε Π/θμια, Δ/θμια, ΙΕΚ. Ήδη ο κλάδος ΠΕ86, με το πλεόνασμα που τεχνητά έχει δημιουργηθεί επί σειρά ετών, έχει "μπαλώσει" κενά άλλων κλάδων στην Π/θμια και Δ/θμια σε βάρος της διδασκαλίας της πληροφορικής στο σχολείο. Η δημιουργία μίας νέας "ανάθεσης", που θα είναι ουσιαστικά η θεσμοθέτηση της επιμόρφωση ενηλίκων, ξεφεύγει από το ρόλο του εκπ/κού. Ως εκπ/κός ΠΕ86 θα ήθελα να αναβαθμιστούν τα μαθήματα πληροφορικής του σχολείου και να περιλαμβάνουν την απαιτούμενη ύλη και τις απαραίτητες ώρες διδασκαλίας. Και που σταματάει αυτός ο νέος ρόλος? Γιατί να μη γίνει το ίδιο και στα Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά... και μάλιστα και στους εργαζόμενους όλου του δημοσίου! Το να κάνουμε "εκπτώσεις" για να βρούμε "τζάμπα επιμορφωτές" το βρίσκω τραβηγμένο. Προσωπικά, θα θεωρούσα θετικό βήμα ο καθένας να ασχοληθεί με τα προβλήματα του κλάδου του και του τομέα της εκπ/σης που τον αφορά.

Όποιος θέλει να επιμορφωθεί, ξέρει τον τρόπο. Υπάρχει τρόπος! Όσοι έχουν έστω και ένα τυπικό προσόν που δεν αποκτήθηκε στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο τον ξέρουν. Αν πρέπει να γίνουν και πάλι επιμορφώσεις ΤΠΕ Α' επιπέδου, υπάρχουν και ευρωπαϊκά κονδύλια. Έτσι γίνονταν και γίνονται ακόμα, απ' όσο γνωρίζω, και πλήθος άλλων επιμορφώσεων (συμπεριλαμβανομένου και του Β1 επιπέδου).

Και για να κλείσω, ίσως θα πρέπει να εξετάσουμε το γεγονός ότι θεωρούμε επιβεβλημένη την επιμόρφωση μερίδας 40άρηδων, 50άρηδων και 60άρηδων αλλά ταυτόχρονα, όχι απλά δεν ασχολούμαστε καν με την καθολική εκπαίδευση των αυριανών πολιτών (και εργαζομένων) στο ίδιο αντικείμενο στα πλαίσια του σχολείου αλλά είμαστε διατεθειμένοι να τη θυσιάζουμε "επ' αόριστο" προς όφελός μας. Και σκεφτείτε πως το σχολείο και η εκπ/ση εφήβων είναι η δουλειά μας και το κύριο μέλημά μας!

Ηλίας Σ. (ΠΕ86)

 
Πλατάρος Γιάννης
29 Οκτ 2018 23:33

@Ηλία του 86
1) Για το πρόβλημα που δημιουργείται στο πρόγραμμα:
Απάντηση:
ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
Οι υποψήφιοι επιμορφούμενοι μπορούν σε ένα μικρό Σχολείο 130 μαθητών, 6 τμημάτων, να είναι έως και 5 που θα τελειώνουν το πρόγραμμα 11 την Παρασκευή και να επιμορφώνονται. Όλα προγραμματίζονται. Εργασίες, εφημερίς, όλα. Εύκολα, λειτουργικά. το ξέρουν όλοι οι σχετικοί με τα προγράμματα, αρκεί να έχει προβλεφθεί πόσοι και ποίων ειδικοτήτων θα παρακολουθήσουν. Όπου υπάρξει άλλου είδους πρόβλημα λ.χ. παράλληλη διδασκαλία Πληροφορικής -Τεχνολογίας, θα λυθεί και αυτό. Όλα λύνονται.
2) Τα εργαστήρια θα κληθούν να υποστηρίζουν εφαρμογές office και διαδίκτυο. Αν δεν μπορεί να ανταποκριθεί ένα εργαστήριο στοιχειωδώς σε αυτά , πρέπει να συλληφθεί ο Διευθυντής και ο Πληροφορικός του Σχολείου. Ακόμα και οι προδιαγραφές εργαστηρίων Πληροφορικής για ΚΣΕ είναι ΕΛΑΧΙΣΤΟΤΑΤΕΣ.
3) Το μητρώο Επιμορφωτών Α΄, καλά κάνει και υπάρχει. Το μητρώο Επιμορφωτών Β΄, επίσης καλά κάνει και υπάρχει. Η πρότασή μου είναι άλλη. Η μέθοδος διδασκαλίας, είναι πολύ μοντέρνα και αρχαία μαζί. Αλληλοδιδακτικό Σχολείο. Μαθητεία κάνουμε. Ενδοσχολική επιμόρφωση κάνουμε. Την επιμόρφωση ενηλίκων να την επικαλεστείς αλλού. Το μόνο αξιόπιστο φίλτρο που έβαλα για όσους το κατάλαβαν είπα να έχουν οι εκπαιδευτές πτυχίο ή μεταπτυχιακό Πληροφορικής. Δεν το αναλύω αυτό, όσοι ξέρουν, καταλαβαίνουν.
4) Μπορεί να γίνει εκτεταμένη ενδοσχολική αλληλοδιδακτική επιμόρφωση, για όλα τα αντικείμενα . Εκεί πάμε στην έλλειψη χρημάτων που θα έχουμε για τα επόμενα 40 χρόνια. Η Πληροφορική έχει πρώτη προτεραιότητα και αναγκαιότητα καθολικής , άρα υποχρεωτικής εφαρμογής. Γι αυτό λέμε την Πληροφορική.
Επίσης δεν κατάλαβες την αναγκαιότητα επιμόρφωσης όλων. Δεν είναι προαιρετικό. Ούτε επιπρόσθετο προσόν. Είναι αναγκαία συνθήκη για να συνεχίσουν οι συνάδελφοι να είναι καθηγητές και εκπαιδευτικοί και να μην απολυθούν. Δεν ξέρω αν είναι και ικανή, αλλά αναγκαία είναι.
Δεν το αναλύω αυτό, διότι το θεωρώ αυτονόητο.
Ως προς το κλείσιμο του σημειώματός σου, θα έμαθες φαντάζομαι ότι γίνεται ενδοσχολικό φροντιστήριο για πιστοποίηση ΤΠΕ 1 που θα αρχίσει το δεύτερο διδακτικό τετράμηνο, τον Γενάρη του 2019. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με την εκπαίδευση των μαθητών. Αν εσύ συμπληρώνεις ωράριο στο Σχολείο σου, δεν σε αφορά η πρόταση. Οι -τυχόν- δικοί σου ανεπιμόρφωτοι θα πάνε στο διπλανό Σχολείο. Κι αν είναι πάρα πολύ μακρυά (15' το πολύ) θα σχολάνε την Παρασκευή στο τρίωρο για να προλάβουν να πάνε.
Επίσης μου προξενεί κατάπληξη που δεν ενστερνίζεσαι την αναγκαιότητα της καθολικής -υποχρεωτικής παροχής του Α΄επιπέδου, πράγμα που με οδηγεί στο συμπέρασμα και μου δημιουργεί βεβαιότητα ότι μόνο ΠΕ-86 δεν είσαι και λυπάμαι που τρολάρεις εντέχνως. Όμως δεν έχει σημασία που δηλώνεις ΠΕ-86. Σου απαντάω κανονικά, διότι αυτά μπορεί να είναι απορίες και συναδέλφων καλής πίστεως.
Η επιμόρφωση Α΄είναι μια απολύτως αναγκαία επιμόρφωση και έχει 18 χρόνια να παρασχεθεί και εσύ συνάδελφε, μου γράφεις «αντιπολιτευτικό λόγο» σε μια πρόταση επίλυσης μιας απίστευτης αβελτηρία της Πολιτείας που διαρκεί πλέον 18 έτη!
Αν είναι δυνατόν!...
ΥΓ Ποτέ κανείς Έλληνας δεν διατυπώνει δική του πρόταση. Περιμένει τον άλλον να διατυπώσει την δική του για να της κάνει επικριτική. ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ! Νιός ήμουν και γέρασα με αυτό το φαινόμενο, καθώς έχω δεκάδες χιλιάδες ώρες ενεργούς συμμετοχής στα κοινά και το ξέρω πολύ καλά το φαινόμενο.

 
Μικροδιόρθωση στη μικροδιόρθωση!
29 Οκτ 2018 23:57

Όχι πως έχει ιδιαίτερη σημασία αλλά τελευταία "φουρνιά" επιμορφώσεων έγινε το 2007-2008.

 
Ηλίας Σ.(ΠΕ86)
30 Οκτ 2018 12:56

@κο.Πλατάρο Γιάννη

Σπάνια σχολιάζω άρθρα και ακόμα σπανιότερα επανέρχομαι. Εδώ δε μου δίνετε τη δυνατότητα να το κάνω και νομίζω πως πρέπει να απαντήσω (ή να αποδείξω πως δεν είμαι ελέφαντας). Δε βλέπω που ακριβώς, στο σχόλιό μου, trollάρω τα όσα γράφετε στο άρθρο σας. Δε θίγω το πρόσωπό σας, δεν σας απαξιώνω, δεν γράφω άσχετα πράγματα, δεν αποπροσανατολίζω, δεν γράφω κάτι για να σας προκαλέσω. Η δυσπιστία σχετικά με τον κλάδο στον οποίο ανήκω δεν ξέρω από που πηγάζει και δεν την κατανοώ αλλά αν το θεωρείτε απαραίτητο μπορώ να σας δώσω τα υπηρεσιακά μου στοιχεία, ιδιωτικά όμως, στο email που μας παρέχει το ΠΣΔ. Όσα γράφω είναι μεν καθαρά προσωπικές μου απόψεις αλλά τουλάχιστον προέρχονται από την καθημερινή επαφή και την εμπειρία, άρκετών χρόνων και σε αρκετές σχολικές μονάδες, σχετικά με τις ανάγκες και τις ελλείψεις της. Μπορεί, σύμφωνα με την πρότασή σας (λόγω πλήρους ωραρίου), να μην επιμόρφωνα κανένα αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν με αφορά η πρότασή σας? Στο κάτω κάτω αναφέρεστε στον κλάδο μου και έμμεσα έστω με αφορά. Ο αντίλογος (και όχι trolling) κατατίθεται εδώ για να τονιστούν τα όσα, κατά την άποψή μου πάντα, δεν είναι στη σωστή κατεύθυνση. Δεν είναι "στείρα αντιπολίτευση", ούτε καν αντιπολίτευση. Λυπάμαι που το βλέπετε έτσι. Ίσως η ενασχόλισή σας με τα κοινά, που λέτε και εσείς, να σας έκανε λίγο πιο "ευαίσθητο" με όσους δεν συμφωνούν απόλυτα μαζί σας. Η άποψή μου κατατέθηκε πιο πάνω με κάθε σεβασμό προς το άτομό σας και όσους μας διαβάζουν. Ο χαρακτηρισμός μου ως troll είναι εντελώς αβάσιμος.

Ως ελάχιστο χρέος και θεωρώντας πως δεν πρέπει να αφήνουμε κάποια πράγματα χωρίς απάντηση και για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις, θα σας αναφέρω το εξής από τη θέση του εκπ/κού πληροφορικής: Δεν είναι πως δεν θεωρώ την επιμόρφωση ΤΠΕ1 απαραίτητη για τον καθένα και γνωρίζω όσα προτίθεται να κάνει το υπουργείο για του μαθητές των γυμνασίων. Όμως θα πρέπει να σας πληροφορήσω πως η επιμόρφωση στις ΤΠΕ είναι απόκτηση δεξιοτήτων, ενώ η πληροφορική στο σχολείο (ειδικά στογ/σιο και το Δ.Σ) είναι, και επίσημα πλεόν, ο "ψηφιακός εγγραμματισμός" των μαθητών. Αυτός είναι που λείπει από το ελληνικό σχολείο και γενικά από την ελληνική κοινωνία, τις δεξιότητες εύκολα τις αποκτά κάποιος! Ο ψηφιακός εγγραματισμός υστερεί μεν λόγω της ύλης αλλά και πολύ περισσότερο λόγω του ελάχιστου χρόνου που αφιερώνεται σε αυτόν (1ώρα/εβδομάδα). Δεν αναφέρομαι καν στις ανάγκες των ΓΕΛ. Πέρα από άλλα πρακτικά προβλήματα και σημαντικά πράγματα που προσπερνάτε, το βασικό της διαφωνίας με όσα γράφετε σχετικά με την αξιοποίηση των ΠΕ86 είναι πως εσείς θεωρείτε σωστό το πλεόνασμα να αξιοποιηθεί στην εκπ/ση μερίδας συναδέλφων (μάλλον θεωρώντας πως η πληροφορική στο σχολείο γίνεται σωστά και επαρκώς). Εγώ, από την άλλη, θεωρώ πως η διδασκαλία της πληροφορικής στο σχολείο χάνει, ακριβώς λόγω του πλεονάσματος που εσκεμμένα δημιουργεί το υπουργείο για άλλους λόγους, και πως οι ΠΕ86 πρέπει πρωτίστως να καλύπτουμε τις ανάγκες των μαθητών. Και ναι, έτσι όπως το θέτετε, η επιμόρφωση ενηλίκων, όταν γίνεται από εκπ/κούς που θα έπρεπε να διδάσκουν επαρκώς στα σχολεία, έρχεται σε βάρος των μαθητών. Ας φτιάξει το υπουργείο το φορέα επιμόρφωσης, και να αποσπάσει/μετατάξει τους καταρτισμένους εκπ/κούς εκεί ως επιμορφωτές ενηλίκων. Όχι να μπλέκουμε τον καθηγητή πληροφορικής με επιμόρφωση ενηλίκων αντί να τον διαθέτουμε για την επαρκή διδασκαλία.

Θα μπορούσαμε να κάνουμε μία τουλάχιστον όμορφη συζήτηση εδώ μέσα, έστω μέσα από διαφωνίες, και ίσως να έβγαινε και κάτι καλό. Είχα και άλλα πράγματα να γράψω αλλά δεν έχει νόημα αν θεωρείτε πως δεν υπάρχει σεβασμός από μέρους μου και με αντιμετωπίζετε αναλόγως. Κριτική έκανα σε μία πρόταση που εσείς δημοσιεύσατε.

Υ.Γ : Προσωπικά, κράτησα τη χρήση πληθυντικού ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού.

Καλό απόγευμα

 
Πανί Τενκάτε
30 Οκτ 2018 13:04

Κρατιστής 300% ο προτείνων! Προτείνεται για σύγκριση με αντίστοιχη πρόταση του ΚΚΕ (με δεδομένο τη δηλωμένη κομματική τοποθέτηση του προτείνοντος -στην άλλη άκρη).

Εξοργιστική και "απρεπής" η υποπρόταση της 3ωρης απαλλαγής από τα διδακτικά καθήκοντα των επιζητούντων - αναγκαιούντων την επιμόρφωση. Και η πίτα ολόκληρη - κι ο σκύλος χορτάτος! Τι ευλύγιστες λογικές σκέψης βγάζει η Καλαμάτα! Ονομάζονται και "Καλαματιανές! Και να κολακέψει/προκαταλάβει τους όποιους ενδιαφερόμενους - και να φορτώσει τα βάρη του 3ωρου αυτού σε άλλους! Να αναστατώσει- να διαλύσει τη σχολική σειρά και τάξη.

Θυμούμαι προ καιρού το τόλμημα του συγκεκριμένου αρθρογράφου (γιατί άραγε τον προβάλλετε από τη σελίδα σας) - να εισχωρήσει και να αρθρογραφήσει σε γλωσσολογικά ζητήματα (όντας με σπουδές ΠΕ03). Το αποτέλεσμα: Δημιουργία άρθρου για αυτόν στη σελίδα του Σαραντάκου! Προσωπικά, μετά από αυτή τη δημοσίευση στου Σαραντάκου, αν ήμουν ο περί ου ο λόγος, θα έκοβα τη σύνδεση στο ίντερνετ.

Τι το πιο απλό, να πάνε οι ενδιαφερόμενοι σε κάποιο ΚΕΚ και να αποκτήσουν το πιστοποιητικό Π1; Και να τονωθεί η απασχόληση κι η επιβίωση των ΚΕΚ. Η φοίτηση να είναι με "διατακτική" του Υπουργείου Παιδείας. Αν όμως δεν πάρουν το Π1, τότε να τους καταλογισθεί το κόστος, με πληρωμή σε τοπική Δ.Ο.Υ.

Από το άρθρο αυτό τελικά προκύπτει το ερώτημα:
Σε τι διαφέρουν πρακτικά οι συνδικαλιστές στελέχη της ΔΑΚΕ, από τους αντίστοιχους του ΚΚΕ!

 
Τώρα κάτι είπαμε!!!
30 Οκτ 2018 15:24

Πολύ ωραία ιδέα αλλά εφαρμόζεται μόνο υπό προϋποθέσεις.

Πολύ θα ήθελα να δω το υπουργείο να επιμορφώνει κάτι 50-60άρηδες που δεν ξέρουν από που ανοίγει ο υπολογιστής και όσοι δεν θέλουν να επιμορφωθούν (γιατί αν ήθελαν, τόσα χρόνια κάτι θα είχαν μάθει) να τους απολύουν!!!

Ο αρθρογράφος έχει κάνει και Διευθυντής Δ.Ε! Να υποθέσω επί κυβέρνησης Σαμαρά και υπουργείας Αρβανιτόπουλου?

(λίγο η Μεσσηνία, λίγο η λέξη "απόλυση" που κρέμεται απ' τη γλώσσα...)

 
ο λύκος και ο πέτρος
30 Οκτ 2018 15:43

Δε χρειάζεται να τσακωνόμαστε παιδιά!

Το ΕΣΠΑ "τρέχει" μέχρι το 2020. Αν θέλουμε μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε αντίστοιχες επιμορφώσεις.

Δεν θέλουμε? Ας ζητάει το υπουργείο ECDL από τους νεοδιόριστους! Τόσους και τόσους έχει κάνει το κράτος πλούσιους για να δίνουν την ελπίδα στον κόσμο πως θα βολευτεί μία μέρα στο Δημόσιο!

Θα είχε ενδιαφέρον η άποψη της κοινής γνώμης αν οι καθηγητές θα απαλάσσονται από την εργασία κατά τη διάρκεια του εργασιακού ωραρίου για την παρακολούθηση επιμόρφωσης από την οποία θα μοριοδοτούνται κιόλας.

 
Πλατάρος Γιάννης
30 Οκτ 2018 15:50

@ Πανί Τενκάντε
Πραγματικά μου εξηγήσατε μια χρόνια απορία μου σχετικά με την αναγκαιότητα ερωτήσεων κατανόησης κειμένου στα Νέα Ελληνικά στην Γ΄Λυκείου. Είναι απίστευτο να μην κατανοείτε μια σαφή πρόταση και να γράφετε αντίλογο σε φανταστική, παρανοητική, δική σας πρόταση. Σαφώς και δεν γνωρίζετε Ελληνικά και με κατηγορείτε γι αυτό τον λόγο. Η πρόταση που δεν καταλάβατε, που δεν αντεληφθείτε, αφορά διεξαγωγή επιμόρφωσης ΕΝΤΟΣ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ που είναι το γνωστό 8.00-14.00 που αποτελεί πάγιο αίτημα του κλάδου να γίνονται οι επιμορφώσεις εντός ωρολογίου προγράμματος με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα μέρους της ημέρας, όπου θα τους συμπληρώνει πάλι εντός διδακτικού του ωραρίου, ο Πληροφορικός που δεν συμπληρώνει ωράριο στο Σχολείο του. Το εξήγησα σαφώς, δεν το καταλάβατε, καλά κάνετε και με ειρωνεύεστε και με λοιδορείτε, αυτοϋπονομευόμενος...

@Ηλία
Επιμένετε ευγενικότατα, να απαιτείτε ιδιότητα εκπαιδευτή ενηλίκων από τους Πληροφορικούς, ώστε να έχουν δικαίωμα να διδάξουν συναδέλφους τους με την διδακτική τεχνική της Αλληλοδιδακτικής σε μια οιονεί ενδοσχολική επιμόρφωση. Εγώ λέω, ότι δεν χρειάζεται πτυχίο στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Επίσης δεν καταλαβαίνω που βρίσκετε ότι η επιμόρφωση γίνεται σε βάρος των μαθητών που το γράφετε δύο φορές στα σχόλιά σας, όταν γράφω, ότι η επιμόρφωση θα στοιχίσει κατά Μ.Ο. «Έναν Αναπληρωτή πλήρους ωραρίου/νομό» Το αν χρειάζεται αύξηση διδασκαλίας των ωρών Πληροφορικής είναι άλλο θέμα , εντελώς ξένο και δεν αφορά την πρόταση. Υπέρ αυτού είμαι αν έχετε περιέργεια , αλλά δεν είμαι και υπουργός να έχει βαρύτητα αποφασιστική η γνώμη μου.

Και ένα γενικό σχόλιο:
Φυσικά και εκλαμβάνω ως αφύσικες αντιπροτάσεις του τύπου «να πάτε σε ΚΕΚ να επιμορφωθείτε» ή «να γίνεται από Εκπαιδευτές Ενηλίκων»
Σας διαβεβαιώ, ότι τα λεφτά τέλειωσαν και αναζητούνται τρόποι να ακολουθηθεί το τρένο της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας που συνεχίζει σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο, χωρίς να νοιάζεται για την χρεοκοπημένη Πατρίδα μας ούτε αν θα το διεξάγαγουν ειδικοί της Πληροφορικής με μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων ή αν θα γίνει στα ιδιωτικά ΚΕΚ. Φυσικά και οι απόψεις σας τρολάρουν γιατί έρχεται η πρότασή μου σε σύγκρουση συμφερόντων με τα ιδιωτικά ΚΕΚ (γι αυτό χαρακτηρίζομαι ...«κρατιστής(!) » ή με εσάς που έχετε κάποιοες σπουδές στην Εκπαίδευση ενηλίκων και σας χάλασε η λογική της πρότασή μου από «κοινούς» συναδέλφους της Πληροφορικής, ΜΕ πτυχίο Πληροφορικής (που δεν είναι αυτονόητο)

 
the boy next door
30 Οκτ 2018 15:59

Λύνει το πρόβλημα, χώνοντας άλλο κλάδο και για να μη γκρινιάξει... του δίνει και βεβαίωση!!! Χουβαρδά μου εσύ..!

 
Πλατάρος Γιάννης
30 Οκτ 2018 16:51

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ :
Επειδή οι σχολιάζοντες διαστρεβλώνουν σκόπιμα τα που έγραψα, τα διευκρινίζω εντελώς «λιανά»:
***Υπάρχει το εργασιακό ωράριο, το γνωστό 8-2. Αυτό θεωρητικά είναι 5 εργάσιμες Χ6ώρες ανά ημέρα =30 ώρες.
*** Στις 30 ώρες μέχρι την κατάργηση των Σχολικών Συμβούλων, υπεισέρχετο το φίλτρο -οδηγία λ.χ. «Να λαμβάνεται μέριμνα, έτσι ώστε οι Φυσικοί (ΠΕ4.0Χ) εκάστη Τετάρτη να είναι απαλλαγμένοι από το ωρολόγιο πρόγραμμα μετά τις 11.00 έτσι ώστε να μπορούν να μετέχουν στις επιμορφωτικές πρωτοβουλίες του Σχολικού Συμβούλου Φυσικών» το ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ των 18, 20, 23 ωρών, ΑΝΕΤΑ χωράει στο 30 με αναγκαία ΚΕΝΑ ανάπαυσης του συναδέλφου και σχόλασμα μετά την τρίτη διδακτική ώρα εκάστη Παρασκευή, έτσι ώστε να :
1) Συμπληρώνει ωράριο ο Πληροφορικός.
2) Να είναι εντός εργασιακού ωραρίου έτσι ώστε να μπορεί να γίνει απαιτητό από την Πολιτεία ως προς την υποχρεώτικότητά του.
3) Να μην παρακωλύεται καμία άλλη λειτουργία του Σχολείου (Εφημερίες, εξωδιδακτικές άλλες εργασίες)
4) Πλέον Σχολικοί Σύμβουλοι ΔΕΝ υπάρχουν και η ενδοσχολική επιμόρφωση ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ μιας πάγιας οδηγίας δεκαετιών σε πολλές ΠΔΕ της Χώρας (λ.χ. Πελοποννήσου)
5) Εξασφαλίζεται συναίνεση του Συνδικαλιστικού κινήματος.
6) Εξασφαλίζεται ΚΑΘΟΛΙΚΟΤΗΤΑ στην παροχή ενός εξαιρετικά αναγκαίου επιμορφωτικού αγαθού, που αυτονοήτως συνιστά αναγκαίο εκπαιδευτικό προσόν. Το τελευταίο όσοι δεν το κατανοούν είναι εκτός πραγματικότητος. Επειδή ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, με την μη ύπαρξη στοιχειωδών δεξιοτήτων, από όλους τους συναδέλφους, γι αυτό προτείναμε και την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ και ΕΦΙΚΤΗ αυτή λύση.
Είπαμε κοστίζει έναν αναπληρωτή ανά νομό. ΜΟΝΟ. Αφορά τα 4-5 τμήματα ανά νομό Χ 4 ώρες του Πληροφορικού = 16-20 ώρες .
Εκ των πραγμάτων και της χρεωκοπίας της οποίας η κορύφωση αναμένεται το ....2060 (!) η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ με μεθόδους ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ και ΑΛΛΗΛΟΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ , λαμβάνει ΜΟΝΟΔΡΟΜΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. Μπορεί όποιος θέλει να πιστεύει κάτι άλλο...

 
Σχολείο
30 Οκτ 2018 20:07

Το σχολείο είναι για τους μαθητές όχι για την επιμόρφωση των καθηγητών.

Άνθρωποι 50-55 ετών δεν είναι ούτε ανήλικοι ούτε υπερήλικοι, μπορούν να μεριμνήσουν μόνοι τους για να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις του επαγγέλματός τους.

Ούτε ζούμε στο 1985 για να είναι οι Η/Υ κάτι το "εξωτικό" για τα περισσότερα σπίτια.

 
ΤΠΕ Α' Επιπέδου
30 Οκτ 2018 21:41

Ύλη εξέτασης στο Α' επίπεδο είναι:

α) Εισαγωγικές έννοιες Πληροφορικής (πχ. τι από τα παράκατω είναι συσκευή εισόδου; τα ηχεία, το πληκτρολόγιο, ο εκτυπωτής, το ποντίκι)

β) Επεξεργασία κειμένου (πχ. να αφαιρεθεί η αρίθμηση από τις παραγράφους ενός κειμένου)

γ) Υπολογιστικά φύλλα (πχ. χρήση συνάρτησης SUM)

δ) Λογισμικό παρουσίασης (πχ. μορφοποίηση διαφανειών - φόντο, γραμματοσειρά, εισαγωγή εικόνων)

ε) Διαδίκτυο και επικοινωνίες (πχ. αποθήκευση επισυναπτόμενου αρχείου από email σε φάκελο στον υπολογιστή)

Είναι δυνατόν κάποιος να διδάσκει σε σχολείο τα τελευταία 15 χρόνια και να μην έχει ενδιαφερθεί να μάθει όλα τα παραπάνω; Και ακόμα περισσότερα, να προσθέσω.

Να περάσουμε κάποτε και στις *ικανές συνθήκες* για να είναι κάποιος εκπαιδευτικός, γιατί η πραγματικά ουσιαστική επιμόρφωση θα έπρεπε να γίνει στη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού όχι σε βασική χρήση προγράμματος κειμενογράφου και λογιστικών φύλλων, που χρησιμοποιείται ευρέως εδώ και μια εικοσαετία τουλάχιστον.

<Είναι αναγκαία συνθήκη για να συνεχίσουν οι συνάδελφοι να είναι καθηγητές και εκπαιδευτικοί και να μην απολυθούν. Δεν ξέρω αν είναι και ικανή, αλλά αναγκαία είναι.>

 
Πλατάρος Γιάννης
30 Οκτ 2018 23:33

@ Σχολείο
Λανθάνετε λάθος μέγα!
Το Σχολείο ΔΕΝ είναι ΜΟΝΟ για τους μαθητές, αλλά ΚΑΙ για τους εκπαιδευτικούς!
Δεν έχετε ακούσει την έννοια «ενδοσχολική επιμόρφωση;» Πώς κάνετε τέτοιο λάθος; Η ενδοσχολική επιμόρφωση είναι μια παγκόσμια σύγχρονη έννοια και αφορά ό,τι λέει και ο τίτλος της. Αναζητείστε στην Γκούγλ την έννοια. Δεκάδες εργασίες . Παλιές και νέες. Δεν υπάρχουν πλέον Σ.Σ. για τις εκ του σύνεγγυς επιμορφώσεις. Θα γίνονται ΟΛΕΣ εξ αποστάσεως. Με ΑΝΑΓΚΑΙΑ προϋπόθεση την ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ενός εκπαιδευτικού στο να μπορεί να πληκτρολογεί ένα κείμενο και να το μορφοποιεί στοιχειωδώς και να χρησιμοποιεί ακουστικά κάμερα μικρόφωνο για εξ αποστάσεως εκπαιδευτικές συνεδρίες. Το ΤΠΕ1 δεν είναι μόνο αναγκαία προϋπόθεση για παρακολούθηση του Β1 και του Β2, αλλά προϋπόθεση αναγκαία για την παρακολούθηση ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗΣ!
Έχουμε λογισμικά που κάνουν θαύματα εποπτείας εννοιών, πολλαπλών αναπαραστάσων, εκπαιδευτικά, διερευνητικά, δυναμικά, και πολλά άλλα. Έχουμε λογισμικά που κάνουν θαύματα. Μεριμνείστε για την επαγγελματική σας ανάπτυξη. Μεριμνήστε για την διατήρηση της ιδιότητάς σας ως καθηγητές. Δεν είναι αυτονόητο που έχετε πτυχίο. Επιμορφωθείτε δια βίου. Οι δεξιότητες στην Πληροφορική είναι το αναγκαίο εργαλείο ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
Γι το καλό του κλάδου εκφέρω την πρόταση. Δεν έχω υστεροβουλία. Η προσωπική μου ιστορία το λέει για όποιον μπει στον κόπο να καταλάβει γιατί δημοσίευσα για όλο τον κόσμο το 2011 τις απαντήσεις των θεμάτων για ΟΛΟΥΣ τους υποψηφίους συναδέλφους στις 120 μελέτες περίπτωσης. Το έκανα για να «κονομήσω» , να δώσω τα θέματα στους «δικούς μου» και να τα κρύψω από «τους άλλους» Όποιος θυμάται ας αποτιμήσει τα όποια κίνητρα αυτής μου της πράξης για την οποία στοχοποιήθηκα. Αλλά έλαβα και κάποιες ευχές οπότε πρέπει να συνεχίζω να μοιράζω «αντίδωρα» στον κλάδο μας...
Διαβάστε παρακαλώ το άρθρο μου με πρώτη σκέψη «μήπως έχω δίκιο» και με δεύτερη «μήπως έχω άδικο»
Ευχαριστώ.

 
Ηλίας Σ. (ΠΕ86)
30 Οκτ 2018 23:34

Η παραπάνω πρόταση βασίζεται στο πλεόνασμα ωρών τουλάχιστον μίας μερίδας πληροφορικών (κλ. ΠΕ86). Το σημερινό πλεόνασμα του κλάδου ΠΕ86 δημιουργήθηκε τεχνητά, επι σειρά ετών με συμπίεση των πραγματικών αναγκών, προκειμένου οι υπάρχοντες πληροφορικοί όχι μόνο να καλύπτουν τις ανάγκες των σχολείων, αλλά να μπορούν να καλύψουν μέρος των κενών σε δασκάλους και μέρος των κενών σε μαθηματικούς.

Μία ενδεχόμενη θεσμοθέτηση της αξιοποίησης του διδακτικού προσωπικού για την επιμόρφωση των εκπ/κών (και όχι την εκπ/ση των μαθητών) ως συμπλήρωση ωραρίου θα σημαίνει ουσιαστικά την αποδοχή και παγίωση στις "εκπτώσεις" στη διδασκαλία διδακτικών αντικείμενων στα σχολεία που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια. Ο ρόλος του εκπ/κού του σχολείου είναι να εκπαιδεύει παιδιά, όχι να επιμορφώνει ενήλικες εργαζόμενους.

Αν κάποιος ενστερνίζεται την άποψη πως όλη η κουβέντα γίνεται για να διασφαλίσουμε τα κέρδη των ιδιωτικών ΚΕΚ και ΚΣΕ ας βγει μία βόλτα από το σπίτι το απόγευμα να δει τις ουρές των πιτσιρικάδων έξω από τα κέντρα εκμάθησης υπολογιστών, πιστοποίησης ECDL, εκπαιδευτικής ρομποτικής και να δει τα "κατορθώματα" των Ελλήνων και τις αρνητικές "πρωτιές" λόγω απουσίας γενικότερης κουλτούρας χρήσης και αξιοποίησης των ΤΠΕ. Αναλογιστείτε και τα οικονομικά συμφέροντα που κρύβονται πίσω από κάθε διδακτικό αντικείμενο που δεν διδάσκεται επαρκώς στο σχολείο, ειδικά όταν αυτά σχετίζονται άμεσα με προσόντα που ζητώνται από εργοδότες (π.χ ξένες γλώσσες, ΤΠΕ κτλ).

Και τέλος, οι δεξιότητες ΤΠΕ Α' επιπέδου δεν είναι και τίποτα. Πλέον ένας απλός αλλά αξιοπρεπής υπολογιστής μπορεί να αποκτηθεί με περίπου 100€. Εύκολα όποιος θέλει μπορεί να ασχοληθεί λιγάκι και να μάθει τα βασικά στο word, το excel και τα windows, όχι για χάρη της πιστοποίησης ή υπό το φόβο της απόλυσης, αλλά για να κάνει τη ζωή του πιο εύκολη και να γίνει πιο αποδοτικός. Αλλά, πραγματικά, πιστεύουμε πως κάποιος που πορεύτηκε στην εκπ/ση μέχρι το 2018 χωρίς να προσπαθήσει, έστω και μόνος του, να μάθει τα βασικά του υπολογιστή θα αλλάξει ουσιαστικά στάση και νοοτροπία μέσα από μία επιμόρφωση μερικών δεκάτων ωρών?

 
Ζωή Πρέντζα
31 Οκτ 2018 09:30

Μία στιγμή γιατί νομίζω πως εγώ ζω σε άλλη χώρα!

Όταν χρειάστηκε να μάθω Αγγλικά, πλήρωσε ο πατέρας μου και πήγα έμαθα! Όταν , ενήλικας πλέον, θέλησα να μάθω γαλλικά, πήγα πλήρωσα και έμαθα!

Το σχολείο πρέπει να επιμορφώνει τους εκπαιδευτικούς για εκπαιδευτικά θέματα. Επιμόρφωση για νέες μεθόδους διδασκαλίας, αξιολόγησης, υποστήριξης μαθητών με εκπαιδευτικές ανάγκες κτλ. Η επιμόρφωση για τη χρήση Η/Υ, για την εκμάθηση αγγλικών, γαλλικών και... πιάνου είναι κάτι που το αναλαμβάνει ο καθένας μόνος του! Λέγεται προσωπική εξέλιξη..! Κάποιοι την κυνηγάμε και κάποιοι άλλοι, δυστυχώς, όχι! Σε σχολείο βρίσκομαι και συναναστρέφομαι εκπαιδευτικούς. Έχω την αίσθηση πως όσοι δε γνωρίζουν έστω τα βασικά ακόμα και σήμερα είναι από επιλογή.

 
Δάσκαλος
31 Οκτ 2018 09:41

Στο 7/Θ Δ.Σ που υπηρετώ δεν υπηρετεί πληροφορικός, έρχεται από άλλού.

Νομίζετε πως όταν έχεις μία τάξη στο δημοτικό μπορείς να "την κάνεις" μία μέρα την εβδομάδα από την 3η ώρα γιά ένα χρόνο..? Και σε ποιον θα φορτώσουμε τα παιδιά..? Και στο σχολείο μου να έκαναν την επιμόρφωση, ένα τρίωρο τη μέρα δεν μπορώ να διαθέσω.

Τα νηπιαγωγεία τι θα κάνουν? Θα λειτουργούν 4 ημέρες την εβδομάδα? Δεν είναι όλα τόσο απλά και βολικά στην Α/θμια.

 
φρΟυτοπία..!
31 Οκτ 2018 10:25

Σε τι ουτοπία ζουν μερικοί???

Μερικοί από εμάς όταν βλέπουν έναν απόφοιτο πανεπιστημίου για 20 ή 30 χρόνια να δίνει θέματα χειρόγραφα καταλαβαίνουν πως δεν είχε την ευκαιρία να μάθει... γιατί εγώ καταλαβαίνω πως ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ να μάθει.

Οι οργανισμοί που επιμορφώνουν το προσωπικό τους, το κάνουν πάντα για τις νέες εξελίξεις. Αν είσαι τεχνικός του ΟΤΕ για παράδειγμα, θα σε επιμορφώσει για τις νέες τεχνολογίες στις επικοινωνίες, τα νέα μηχανήματα, θέματα ασφαλείας, εξυπηρέτησης πελατών κτλ. Δεν μαθαίνει στους υπαλλήλους του υπολογιστές το 2018. Ίσως πολλά χρόνια πριν να το έκανε στους παλιούς, όχι το 2018 όμως! Το 2018 απαιτεί από τους νέους να γνωρίζουν (αλλιώς δεν τους προσλαμβάνει!) και τους παλιούς, αν δε διαθέτουν βασικά προσόντα μέχρι σήμερα, τους στέλνει σπίτι με εθελουσία ή τους βάζει να σηκώνουν τηλέφωνα, να βαράνε σφραγίδες ή να κολλάνε γραμματόσημα!!! Επίσης οι περισσότερες άλλες επιχειρήσεις, τους ευχαριστούν για τη συνεργασία και τους δείχνουν το δρόμο για το λογιστήριο (με αυτό το τελευταίο δε συμφωνώ αλλά το αναφέρω επειδή είδα τον κο.Πλατάρο να μιλάει για απόλυση σε ένα σχόλιο).

 
Απόλυτο δίκιο
31 Οκτ 2018 11:37

Η πρόταση είναι θετική αλλά απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς πριν το 1998 όχι μετά το 2018. Δεν μπορεί οποιοσδήποτε εργαζόμενος στην εκπαίδευση στη σημερινή εποχή να μην ξέρει να χειρίζεται κειμενογράφο ή να κάνει επισύναψη και αποθήκευση ενός αρχείου.

Έχουν απόλυτο δίκιο οι σχολιαστές.

Οι μαθητές "αναγκαστικά" καταφεύγουν σε ιδιωτικά φροντιστήρια για αμφιβόλου ποιότητας μαθήματα και πιστοποιήσεις καθώς το σχολείο δεν προσφέρει τις απαραίτητες ώρες και το σωστό περιβάλλον διδασκαλίας σε ορισμένα μαθήματα.

Οι Ξένες Γλώσσες και η Πληροφορική πρέπει να διδάσκονται στο Γυμνάσιο σε ολιγομελή τμήματα, ανάλογα με το επίπεδο του κάθε παιδιού, τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα για να υπάρχει ποιοτικό αποτέλεσμα και ουσιαστική πρόοδος στις γνώσεις.

 
ΠΕ86
31 Οκτ 2018 12:43

Να φανταστώ πως του χρόνου που ενδέχεται να μειώθουν οι ώρες των ΠΕ03 στα λύκεια, ο Πλατάρος θα προτείνει να πάνε οι μαθηματικοί να επιμορφώσουν όσους συναδέλφους που δεν την παλεύουν με τις πράξεις ... και μάλιστα με απαλλαγή από το μάθημα!!!

 
Πλατάρος Γιάννης
31 Οκτ 2018 14:04

Πείσθηκα ότι επήλθε σύγχυση σχεδόν όλων των σχολιαστών. Εκπλήσσομαι...
Παραθέτω τα (ρητορικά) ερωτήματα:
1) Υπάρχει έστω και ένας εκπαιδευτικός που δεν παραδέχεται την μέγιστη αναγκαιότητα κατοχής δεξιοτήτων ΤΠΕ από το ΣΥΝΟΛΟ των εκπαιδευτικών;
2) Υπάρχει κάποιος ΝΟΜΙΜΟΣ δυνητικός τρόπος σύμφωνα με τον οποίον η ΠΟΛΙΤΕΙΑ, να μπορεί να απαιτήσει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ την κατοχή αυτών των δεξιοτήτων ;
3) Υπάρχει κάποιος που να μην γνωρίζει ότι το Σύνταγμα απαγορεύει την απόλυση των Δημοσίων Υπαλλήλων;
4) Υπάρχει κάποιος που να πιστεύει ότι είναι ΗΘΙΚΟ (εργασιακή , συναδελφική, επαγγελματική ηθική) να διατείνεται ότι «εγώ δεν ξέρω να ανοίγω τον Η/Υ ούτε θέλω να μάθω, ούτε θα μάθω;»
Βάσει των παραπάνω είναι η πρόταση.....

@ΠΕ-86
Τόσες διευκρινήσεις έδωσα ακόμα δεν καταλάβατε ότι η φιλοσοφία της πρότασης πρωταρχικά και κύρια είναι η οικονομική εφικτή επίλυση του ψηφιακού αναλφαβητισμού σε έναν χώρο όπου οι ΤΠΕ επελαύνουν διεθνώς ; Η συμπλήρωση ωραρίου των Πληροφορικών είναι μια ευμενής παρενέργεια, που συνιστά πλεονέκτημα στην πρόταση.
@Απόλυτο δίκιο
Δεν έμαθες συνάδελφε ότι αν έχεις λ.χ. ECDL με πιστοποίηση επίσημη που επιβεβαιώνεται το γνήσιον του τίτλου με απλή πληκτρολόγηση ενός αριθμού σε μια πλατφόρμα ελεύθερης πρόσβασης, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να παρακολουθήσει το Β1 και το Β2 ; Παρασχέθηκε αυτή η δυνατότητα κατ΄εξαίρεσιν και μόνο για φέτος, επειδή δεν υλοποιήθηκε για γραφειοκρατικούς λόγους ένα πρόγραμμα ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΠΕ1 και άρα ΔΕΝ θα υπήρχε η αναγκαία ΠΡΟΣΦΟΡΑ για το Β1 που ήταν προϋπολογισμένη για την επιτυχία του Β1; Ο Διόφαντος είπε «...μπορείτε και σεις , μόνο για φέτος, με δική σας ευθύνη, εφ΄όσον νοιώθετε επαρκείς» Κάτι τέτοιο.... Όμως συνάδελφε ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ; Θα την βγάζουν καθαρή κάτω κάτω έτσι ανεπιμόρφωτοι; Πώς θα ανακάμψει το μαθησιακό αποτέλεσμα αν δεν μπορούν α χειριστούν έναν διαδραστικό πίνακα; Να μην μπορούν να κάνουν μια απλή προβολή; Δεν πάμε στα εκπαιδευτικά λογισμικά. Εκεί θέλει δεξιότητες Β2 Εκεί όμως είναι ο στόχος ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΔΙΟΤΙ ΟΛΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ (λ.χ.MySchool)
Θα μείνουμε ως Ελλάδα πίσω, επειδή δεν υπάρχουν λεφτά;
Δεν πρέπει να βρούμε μια εφικτή και φθηνή και έγκυρη λύση;

@ Φρουτοποία
Ισχύει το 3) που έχω γράψει παραπάνω, σε συνδυασμό με το ότι Ο,ΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΠΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, είναι απολύτως αναγκαία η πιστοποίηση στις ΤΠΕ1 Αμφιβάλετε;
@ Δάσκαλος
Εσάς ειδικά με το πρόβλημα που θέτετε, θα τελειώνετε την 4η ώρα όχι την 3η και θα σας κάνει μάθημα ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΣ Πληροφορικός αν δεν δεχθεί ο ήδη υπηρετών να πάρει 4 υπερωρίες (διότι είναι ευτελής η αντιμισθία) Και το δικό σας πρόβλημα είναι επιλύσιμο με το ίδιο κόστος.
@ Ζωή Πρέντζα
Όταν χρειάστηκε να μάθετε ό,τι σας αρέσει πληρώσατε και καλά κάνατε στα πλαίσια της ελευθερίας σας. Όταν όμως Η ΑΝΑΓΚΗ έχει ξεπεράσει το «τι μας αρέσει» και υπάρχει ΑΔΗΡΙΤΗ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΙΑΣ ΞΕΞΙΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΥΠΑΡΧΟΝ ΣΥΝΟΛΟ, οι δυνατότητες που έχουμε ΔΕΝ υπακούουν στην ΕΛΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ αυτονοήτως και πρέπει να βρούμε μια λύση που να λύνει ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Μια τέτοια λύση προέτεινα. Έχετε κάποια εσείς ή πιστεύετε ότι «όποιος θέλουν να επιμορφωθούν στις ΤΠΕ1, προαιρετικά, ας ...επιμορφωθούν;»
Πιστεύω ότι έχει εξαντληθεί το θέμα σφαιρικώς.
Ευχαριστώ.

 
Πλατάρος Γιάννης
31 Οκτ 2018 14:28

@ ΤΠΕ1 για Νηπιαγωγούς κτλ
Μόνον για όσους στερούνται δεξιοτήτων ΤΠΕ1 θα διεξαχθεί ένα ταχύρυθμο επιμορφωτικό σεμινάριο στο διάστημα 1-10 Σεπτεμβρίου, με διδακτικό αντικείμενο «Εκμάθηση πλατφόρμας εξ αποστάσεως Blachboard» Πώς ανοίγουμε τον υπολογιστή, πώς εκκινούμε τα μικρόφωνα, πώς την κάμερα, πώς εκαθιστούμε τα λογισμικά γι αυτά κτλ Το υπόλοιπο θα το παρακουλουθήσουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως μέσω το λάπτοπ που θα τους δανείσει το Σχολείο τους για την επί τούτω επιμόρφωση ΤΠΕ1 , από προγράμματα που θα παρέχονται σε επιμορφούμενους απ΄όλη την Ελλάδα που μένουν σε νησιωτικές ακριτικές περιοχές κτλ .
Και με αυτό έχουμε καλύψει 100% το θέμα.

 
Blachboard, vlahboard ή blackboard;
31 Οκτ 2018 19:42

Όχι τίποτε άλλο αλλά μπορεί να προκύψει και διπλωματικό επεισόδιο! Κι είναι κι οι μέρες δύσκολες!

 
Επιμόρφωση ΤΠΕ
01 Νοε 2018 11:59

Νομίζω πως η πλειοψηφία των, μη πιστοποιημένων, συναδέφων έχει τουλάχιστον βασικές γνώσεις χειρισμού Η/Υ. Ξέρω αρκετούς χωρίς πιστοποίηση που δουλεύουν μία χαρά στον Η/Υ. Μην ξεχνάμε πως οι νεότερες γενιές είτε μέσα από το παν/μιο, είτε μέχρι να διοριστούμε ή με τον Α ή Β τρόπο γνωρίζουμε αρκετά. Όλοι αυτοί, αν υπήρχαν κέντρα πιστοποίησης σε κάθε νομό, θα μπορούσαν να έχουν πιστοποιηθεί. Φυσικά, δεν λείπουν τα κέντρα πιστοποίησης μόνο, αλλά και το κίνητρο καθώς ο "πιστοποιημένος" μόνο περισσότερες αρμοδιότητες αναλάμβάνει και ποτέ δεν του αναγνωρίζεται καν η προσπάθεια της προσωπικής του βελτίωσης. Λίγη πίεση χρειάζεται και αναγνώριση του κόπου που κάνουμε!

Αν το ψάξουμε, θα δούμε πως σήμερα οι παντελώς άσχετοι με τους Η/Υ εκπ/κοί (που χρειάζονται το 2018 επιμόρφωση από το ΜΗΔΕΝ) είναι λίγοι, ίσως ένα 10%. Δείτε πόσοι φέρνουν ασκήσεις για τα παιδιά χειρόγραφες ή πόσοι καθηγητές πηγαίνουν με θέματα διαγώνισμάτων γραμμένα στο χέρι.

Η συντριπτική πλειοψηφία από αυτούς είναι συνάδελφοι με αρκετά χρόνια υπηρεσίας, ίσως και λίγο πριν τη σύνταξη, που είχαν περισσότερες από μία ευκαιρίες στο παρελθόν να επιμορφωθούν και ελάχιστοι που "εκ πεποιθήσεως" δε θέλουν καμία επαφή με τις νέες τεχνολογίες. Εγώ που επιμορφώθηκα το 2007, θυμάμαι πως είμασταν κατά κύριο νεοδιόριστες δασκάλες και ορισμένοι μόνο παλιότεροι.

 
...ο παλιός την είδε αλλιώς!
01 Νοε 2018 12:16

Και εγώ έχω μία πρόταση!!!

Όποιος έμαθε, έμαθε..! Οι υπόλοιποι που δεν ξέρουν μέχρι σήμερα και δεν φρόντισαν να μάθουν, αφού οι ΤΠΕ είναι βασικές και δεν μπορείς να είσαι καθηγητής χωρίς αυτές, να αναλάβουν βοηθητικά καθήκοντα! Να σηκώνουν τηλέφωνα, να φέρνουν κιμωλίες, να ξαναγεμίζουν μαρκαδώρους, να πλένουν το σφουγγάρι, να βγάζουν φωτοτυπίες, να κάνουν τις εφημερίες, να αναλάβουν να ζεσταίνουν το φαΐ στο ολοήμερο και για να μη βαριούντε να μου κρατάνε τον καφέ ζεστό όσο έχω μάθημα!

Στα σχολεία να δουλέυουν αυτοί οι εκπαιδευτικοί που αγαπούν τη γνώση και τη μάθηση και που, όχι απλά δε χάνουν κάθε ευκαιρία, αλλά δημιουργούν τις ευκαιρίες από το πουθενά για να μάθουν! Αυτοί που με την ίδια τη στάση ζωής τους αποτελούν παράδειγμα για τα παιδιά και όχι αυτοί που πρέπει να τους υποχρεώνεις και να τους απειλείς για να κάνουν οι ίδιοι αυτό που τους ζητάς να μάθουν στα παιδιά!

 
Στρίβειν δια του αρραβώνος???
01 Νοε 2018 12:27

"...Πιστεύω ότι έχει εξαντληθεί το θέμα σφαιρικώς..."

Ε, όχι! Να προτείνεις, με την καμπούρα ενός άλλου, να γίνει η δουλειά που θες και όταν, αντί για τα εύσημα που περιμένεις, η "καινοτομία" γυρίζει μπούμερανγκ... πετάς ένα "έχει εξαντληθεί το θέμα" και να φεύγεις!!!

 
Ανάγκη επιμόρφωσης
02 Νοε 2018 11:57

Ναι υπάρχει ανάγκη επιμόρφωσης γενικά. Αυτό που αναφέρει το άρθρο στην αρχή, δηλαδή ότι οι εκπ/κοί "διακαώς" επιθυμούν την επιμόρφωση στις ΤΠΕ Α' επιπέδου δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει γενικά ή είναι απλά η αίσθηση του γραφόντα.

Όμως νομίζω πως οι ανάγκες επιμόρφωσης των εκπ/κών έχουν ξεφύγει πλέον από "τις βασικές δεξιότητες στις ΤΠΕ" και δεν ξέρω πόσους θα αφορά πραγματικά κάτι τέτοιο. Το Β' επίπεδο νομίζω χρηματοδοτείται, όπως και πάρα πολλά άλλα πράγματα συμπεριλαμβανομένου και τους αναπληρωτές μας, από το ΕΣΠΑ. Από εκεί μπορούν να χρηματοδοτηθούν πολλές επιμορφώσεις.

Επίσης, δε βλέπω που είναι το κακό η επιμόρφωση να γίνεται το απόγευμα.Την πρόταση να γίνει μέσα στο εργασιακό ωράριο τη θεωρώ προκλητική και χωρίς αιτιολογία. Κάλλιστα, θα πει ο οποισδήποτε, η επιμόρφωση να γίνει όταν τα σχολεία δε λειτουργούν (διακοπές, καλοκαίρι και μέχρι τις 10 Σεπτέμβρη) και μάλιστα πιο εντατικά.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean