Placeholder

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Επιμόρφωση Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου

Τα θεματικά αντικείμενα επιμόρφωσης
Δημοσίευση: 31/10/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Καθορίστηκε από το υπουργείο Παιδείας η   διαδικασία  Επιμόρφωσης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου   που   στελεχώνουν τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ- ΚΕΣ) των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΔΕ), η αποστολή των οποίων είναι, μεταξύ άλλων, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός, η παρακολούθηση, ο συντονισμός και η στήριξη του εκπαιδευτικού έργου, η επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών καθώς και η υποστήριξη του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευ- τικού έργου σε περιφερειακό επίπεδο.

 Η επιμόρφωση είναι συνολικής διάρκειας 18 ωρών για κάθε τμήμα επιμόρφωσης.

Τα θεματικά αντικείμενα επιμόρφωσης, ενδεικτικά, είναι:

- Ο ρόλος των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. στον Προγραμματισμό και την Αποτίμηση του Εκπαιδευτικού Έργου.

- Εκπαιδευτική Ηγεσία και Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών.

- Ζητήματα ενταξιακής εκπαίδευσης.

Μεθοδολογία υλοποίησης

Ορισμός Επιστημονικού Οργάνου Εμπειρογνωμόνων από μέλη ΔΕΠ για τον σχεδιασμό των θεματικών αντικειμένων της επιμόρφωσης με σχετική απόφαση του Υπουργού Π.Ε.Θ.

Αντικείμενο του Επιστημονικού Οργάνου Εμπειρογνωμόνων, μελών ΔΕΠ, είναι:

1. Η διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος των θεματικών αντικειμένων της επιμόρφωσης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, συνολικής διάρκειας 18 ωρών.

2. Η εισήγηση συγκρότησης μητρώου Επιμορφωτών, μελών ΔΕΠ, με ειδίκευση στα ανωτέρω θεματικά αντκείμενα, βάσει της οποίας εκδίδεται σχετική απόφαση του Υπουργού Π.Ε.Θ.

3. Η επιμόρφωση των Επιμορφωτών στους στόχους της επιμόρφωσης και των σχετικών θεματικών αντικει-μένων που έχει διαμορφώσει το Επιστημονικό Όργανο Εμπειρογνωμόνων, καθώς και στη διαμόρφωση του επιμορφωτικού/υποστηρικτικού υλικού του κάθε θεματι- κού αντικειμένου.

Η αμοιβή εκάστου εμπειρογνώμονα για τα παραπάνω, μέσω σύμβασης έργου, ορίζεται σε 700 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένων ασφαλιστικών εισφορών.
Επίσης, προβλέπονται δαπάνες για υποστήριξη της επι- μόρφωσης Επιμορφωτών , καθώς και για τις μετακινήσεις των Εμπειρογνωμόνων και Επιμορφωτών .

Το επιμορφωτικό/υποστηρικτικό υλικό κάθε θεματι- κού αντικειμένου εκπονείται από τον αντίστοιχο Εμπειρογνώμονα του επιστημονικού οργάνου και τους αντίστοιχους Επιμορφωτές του μητρώου Επιμορφωτών κάθε θεματικού αντικειμένου της επιμόρφωσης.

Το ύψος της αμοιβής έκαστου συμμετέχοντα (εμπειρογνώμονα και επιμορφωτή) για την εκπόνηση του επιμορφωτικού/υποστηρικτικού υλικού κάθε θεματικού αντικειμένου, μέσω σύμβασης έργου, ορίστηκε  στα 500 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένων ασφαλιστικών εισφορών.

Υλοποίηση επιμόρφωσης

Για την υλοποίηση της επιμόρφωσης καθορίζονται:

-Ο αριθμός τμημάτων επιμόρφωσης και οι συμμετέχοντες επιμορφούμενοι ΣΕΕ σε κάθε τμήμα επιμόρφωσης

- Ο χώρος υλοποίησης των επιμορφώσεων.

- Η έναρξη και λήξη των τμημάτων επιμόρφωσης.

- Η κατανομή των Επιμορφωτών κάθε θεματικού αντικειμένου στα τμήματα επιμόρφωσης.

Η αμοιβή των Επιμορφωτών, μέσω σύμβασης έργου, ορίστηκε  στα 40 ευρώ ανά ώρα επιμόρφωσης μη συμπεριλαμβανομένων ασφαλιστικών εισφορών.

Επίσης, προβλέπονται δαπάνες για ενοικίαση αιθουσών διεξαγωγής της επιμόρφωσης, καθώς και για τις μετακινήσεις των Επιμορφωτών και των επιμορφούμενων.

Εποπτεία-επιτόπια παρακολούθηση και υποστήριξη διεξαγωγής επιμόρφωσης στα τμήματα επιμόρφωσης

Για την εποπτεία-επιτόπια παρακολούθηση και υποστήριξη διεξαγωγής επιμόρφωσης στα τμήματα επιμόρφωσης, συμπληρώνονται καθημερινά αναλυτικά παρουσιολόγια με υπογραφές των επιμορφωτών και των επιμορφούμενων τα οποία επιβεβαιώνονται και συνυπογράφονται από αρμόδιο υπάλληλο των Π.Δ.Ε που έχει οριστεί ως Επόπτης του τμήματος επιμόρφωσης.

Εμπλεκόμενοι φορείς του ΥΠΠΕΘ στην υλοποίηση της Δράσης Επιμόρφωσης

 • Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας του ΥΠΠΕΘ

Η ΕΔ ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας του ΥΠΠΕΘ, δικαιούχος της πράξης, είναι υπεύθυνη για τα ακόλουθα:

1. την έκδοση των απαραίτητων Αποφάσεων και διοι- κητικών εγγράφων για την υλοποίηση της πράξης.
2. την επεξεργασία, αποθήκευση και μεταβίβαση δε- δομένων συμμετεχόντων (microdata) της πράξης.
3. τη συλλογή και επεξεργασία των συνολικών στοι- χείων της πράξης.
4. τη γενική παρακολούθηση και έλεγχο της πράξης και την υποστήριξη των Π.Δ.Ε για τη διεξαγωγή της επι- μόρφωσης.
5. τη σύνταξη και πληρωμή των απαραίτητων συμβά- σεων όλων των συμμετεχόντων.
6. την ενοικίαση και πληρωμή των αιθουσών και του εξοπλισμού όπου είναι απαραίτητο.
7. τη σύνταξη αποφάσεων μετακίνησης, όπου κρίνεται απαραίτητο, και την πληρωμή τους.

• Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ.

Η Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ, είναι υπεύθυνη για τα ακόλουθα:

1. την παραλαβή των παραδοτέων του αντικειμένου του Επιστημονικού Οργάνου Εμπειρογνωμόνων και την παραλαβή του επιμορφωτικού/υποστηρικτικού υλικού κάθε θεματικού αντικειμένου της επιμόρφωσης μέσω αρμόδιας τριμελούς επιτροπής παραλαβής.

2. τον καθορισμό των τμημάτων επιμόρφωσης και την έναρξη και λήξη της επιμόρφωσης για κάθε τμήμα επιμόρφωσης.

3. την κατανομή των επιμορφωτών από το εγκεκρι- μένο μητρώο των επιμορφωτών στα τμήματα της επι- μόρφωσης.

4. τον γενικό συντονισμό, καθώς και την υποστήριξη των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για την διεξαγωγή της επιμόρφωσης στα τμήματα επιμόρφω- σης.

• Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) του ΥΠΠΕΘ

Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ είναι υπεύθυνες για τα ακόλουθα:

1. τη διεξαγωγή της επιμόρφωσης στα τμήματα επι- μόρφωσης και συγκεκριμένα:
- την υποστήριξη των ΣΕΕ για τη συμμετοχή αυτών στο αντίστοιχο τμήμα επιμόρφωσης όπως εγκρίνονται από το ΥΠΠΕΘ.
- την εξεύρεση κατάλληλων χώρων επιμόρφωσης σε δομές του ΥΠΠΕΘ, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΔ ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας του ΥΠΠΕΘ.
- την υποστήριξη της ΕΔ ΕΣΠΑ Τομέα παιδείας του ΥΠ- ΠΕΘ για την εξεύρεση των αιθουσών και του κατάλληλου εξοπλισμού προς ενοικίαση, όπου κρίνεται απαραίτητο τον καθορισμό Επόπτη για την καθημερινή παρακολούθηση-εποπτεία και υποστήριξη της διεξαγωγής επιμόρφωσης του κάθε τμήματος επιμόρφωσης (από την έναρξη έως τη λήξη του τμήματος επιμόρφωσης).
- την παραλαβή συμβάσεων ενοικίασης αιθουσών/ εξοπλισμού κ.λπ. κατά την ολοκλήρωση της διεξαγωγής της επιμόρφωσης μέσω αρμόδιας τριμελούς επιτροπής παραλαβής, όπου απαιτείται.
- την επιβεβαίωση διεξαγωγής της επιμόρφωσης μέσω της συνυπογραφής από τον Επόπτη των καθημερινών αναλυτικών παρουσιολογίων με τις υπογραφές επιμορφωτών και επιμορφούμενων κάθε τμήματος επιμόρφωσης.
- τη συλλογή παρουσιολογίων των συμμετεχόντων και την έγκαιρη αποστολή στην ΕΔ ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας του ΥΠΠΕΘ προκειμένου να γίνουν οι πληρωμές των επιμορφωτών τη συλλογή των παραστατικών μετακίνησης επιμορφωτών και επιμορφούμενων και την έγκαιρη αποστολή στην ΕΔ ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας του ΥΠΠΕΘ, προκειμένου να γίνουν οι σχετικές πληρωμές.
- την έκδοση βεβαίωσης παρακολούθησης του προ- γράμματος επιμόρφωσης των ΣΕΕ, σύμφωνα με τα σχετικά παρουσιολόγια που τηρεί ο Επόπτης παρακολούθησης και υποστήριξης της διεξαγωγής επιμορφώσεων του κάθε τμήματος επιμόρφωσης. Η βεβαίωση παρακολούθησης εκδίδεται εφόσον ο επιμορφούμενος ΣΕΕ έχει παρακολουθήσει το σύνολο των ωρών επιμόρφωσης.

 

Σχόλια (7)

 
Δεν ξεχνώ
31 Οκτ 2018 23:23

3 χρόνια καμία επιμόρφωση στους Σχολικούς Συμβούλους. Στο παραπέταμα. Τώρα λεφτά υπάρχουν .

 
Νίος
01 Νοε 2018 08:48

Τι επιμόρφωση, ακόμα δεν έχετε τοποθετήσει κόσμο στα ΠΕΚΕΣ σε ολόκληρε περιφέρειες. Ποιός θα τις κάνεις τις επιμορφώσεις;

 
Γιάννης
01 Νοε 2018 09:07

Να θυμηθούμε ότι από το καλοκαίρι το Υπουργείο υποσχόταν πως αρχές Σεπτεμβρίου θα επιμορφώνονταν οι εκπαιδευτικοί για το καινούριο βιβλίο Μαθηματικών της Ε΄ Δημοτικού;
Να πούμε ότι δεν έγινε καμία επιμόρφωση από κανέναν σε κανέναν και ο κάθε εκπαιδευτικός πορεύεται όπως νομίζει;
Κατά τα άλλα... καταργήσαμε τα ΠΕΚ, καταργήσαμε τους Σχολικούς Συμβούλους και ΤΩΡΑ σχεδιάζουμε το πώς ΘΑ επιμορφωθούν οι Συντονιστές...
Παράλογο;;;

 
εκπαιδευτικός
01 Νοε 2018 09:08

να μας πουν ποσο κοστολογουν την επιμορφωση και για πιο λογο αυτη η επιμόρφωση θα ειναι καλυτερη απο την επιμορφωση στα πεκ που καταργήθηκαν. Ερώτηση: τώρα θα συσταθούν και θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες; οι συντονιστες έχουν ενα μηνα που κάθονται χωρις αντικείμενο ....προχειρότητα σε οτι εχει σχέση με αυτές τις δομές

 
ΣΣ
01 Νοε 2018 10:44

Λεφτά υπάρχουν για τα δικά μας παιδιά. Οι παλιοί ΣΣ που είχαν επιμορφωθει με εξοδα της πολιτείας σε όλα τα παραπάνω θέματα, ακόμη και στον προγραμματισμό_αποτίμηση που η λογική του είναι η ίδια με την αυτοαξιολόγηση, απλά δεν δημοσιοποιούνται, συγκρίνονται τα αποτελέσματα, δεν τους έκαναν. Έπρεπε να φύγουν για να γίνουν νέα προγράμματα να ξοδευτούν κονδύλια. Η εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα είναι τοσα χρόνια η γάτα που κυνηγά την ουρά της. Εχουν ξοδευτεί πολλα κονδύλια σε απειρες, αποσπασματικες επιμορφώσεις χωρίς συνέπεια και συνέχεια και χωρίς κεντρικό σχεδιασμό και όραμα, με αποτέλεσμα ελάχιστα αποτελέσματα στη σχολική πραξη. Θυμίζω για την ιστορια θεματικες επιμορφωσεων και αντιστοιχων εκκπαιδευτικω πολιτικών που περασαν στις καλένδες. Ευέλικτη ζώνη, ολοήμερο σχολείο, διαπολιτισμική εκπση, σχολεία ΕΑΕΠ, Νεο Σχολείο, Σχολικός εκφοβισμός, Μείζον Πρόγραμμα, Νεα ΠΣ, ΩΠ ΕΤΟΔΣ, Φωτοδεντρο, ψηφιακοί μετασχολιασμοι, νεα ΠΣ Θρησκευτικών Αυτοαξιολόγηση κ.α. πολλά που ξεχνάω. Τόσοι οικονομικοί και εμψυχοι πόροι καταναλώθηκαν και ελάχιστα άλλαξαν στην καθημερινότητα της σχολικής πράξης. Όχι άλλη ματαίωση. σε λίγο θα εχετε καψει τους εργατικούς εκπκους...

 
Βασίλης -απογοητευμένος ΣΕΕ
01 Νοε 2018 12:16

Πραγματικά όλη η διαδικασία από την ψήφιση του νομοσχεδίου μέχρι και την ανάληψη υπηρεσίας από τους ΣΕΕ θα παραμείνει στην ιστορία της εκπαίδευσης ως παράδειγμα τραγέλαφος. Όλο το οικοδόμημα στήθηκε με σημαία τη συνθηματολογία και το χάιδεμα αυτιών, από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν ή δε θέλουν η δομή των ΠΕΚΕΣ να είναι αποτελεσματική και κοντά στον εκπαιδευτικό και στα πραγματικά του προβλήματα. Και ως τέτοιο είναι άκρως γραφειοκρατικό και δυσκίνητο. Πάλι οι ΣΕΕ θα στοχοποιηθούν και θα πληρώσουν την ανοργανωσιά και την έλλειψη προγραμματισμού του ΥΠΠΕΘ. Τα σχολεία τηλεφωνούν, οι ΣΕΕ απαντούν με αοριστίες του τύπου: τώρα πρέπει μόνοι σας να λύσετε τα προβλήματα, θα σας απαντήσουμε αφού επιμορφωθούμε και δούμε ποιος είναι ο ρόλος μας, απευθυνθείτε στο ΚΕΔΔΥ, πρέπει να το εξετάσουμε συλλογικά, να το φέρουμε στην ολομέλεια κλπ. Αλήθεια τι θα απαντήσει το ΥΠΠΕΘ όταν φθάσει ένα πρόβλημα σε αυτό; Θα πει περιμένετε να σκεφθούμε ποιος είναι υπεύθυνος, δεν έχουμε ξεκαθαρίσει ακόμα τα καθήκοντα, να βρούμε πρώτα γραφεία, τηλέφωνα,Η/Υ, καρέκλες για τους ΣΕΕ ή θα στείλει εντολή στο ΠΕΚΕΣ ως σωστή προϊστάμενη αρχή να του απαντήσει τι ενέργειες έκανε και γιατί δεν επιλύθηκε; Ο λαϊκισμός και η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο!!! Κρίμα, γιατί και οι λίγες προσδοκίες που είχα για το θεσμό χάθηκαν από το μέγεθος της ανοργανωσιάς και της σύγχυσης που επικρατεί.

 
ΜΙΚΗΣ
01 Νοε 2018 14:45

Σφύρα μας κλέφτικα όποτε γίνει.Για όλα τα παραπάνω χρειάζονται μήνες. ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ, ΑΝΟΡΓΑΝΟΣΙΑ!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean