Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Κ. Μητσοτάκης: Ιδιωτικά Πανεπιστήμια υπό δημόσια εποπτεία Ανεξάρτητης Αρχής υψηλού κύρους

“Αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, καθιέρωση πρότυπων δομών και ισότητα ευκαιριών”
Δημοσίευση: 06/11/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την τροποποίηση  του άρθρου 16 του Συντάγματος που θα δώσει τη δυνατότητα λειτουργίας  Ιδιωτικών Πανεπιστημίων  υπό δημόσια εποπτεία Ανεξάρτητης Αρχής υψηλού κύρους, είναι η πρόταση της ΝΔ στην αναθεώρηση του Συντάγματος, τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Μητσότακης, μιλώντας σήμερα στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος .

“Ισχύει η πλήρης αυτονομία των δημοσίων Α.Ε.Ι., αλλά αλλάζει το άρθρο 16 και λειτουργούν επιτέλους ιδιωτικά πανεπιστήμια υπό δημόσια εποπτεία Ανεξάρτητης Αρχής υψηλού κύρους” είπε χαρακτηριστικά ο Κ. Μητσοτάκης και διερωτήθηκε: “πραγματικά πώς θα προσέλθει ο ΣΥΡΙΖΑ στην επιτροπή για την αναθεώρηση για να εξηγήσει με ποιο σκεπτικό δεν κρίνει αναθεωρητέο το άρθρο 16;  Πως θα υποστηρίξει ότι δεν είναι μια αναγκαία μεταρρύθμιση που, επιτέλους, πρέπει να γίνει στη χώρα μας, για να αφήσουμε πίσω μας ιδεοληψίες που οδηγούν σε τεράστιες οικονομικές απώλειες δεκάδες χιλιάδες ελληνικές οικογένειες και δεν μας επιτρέπουν να γίνουμε ένας εκπαιδευτικός πρωταγωνιστής σε όλη την περιοχή της Νοτιανατολικής Μεσογείου;”.

Ο πρόεδρος της ΝΔ σημείωσε επίσης ότι “Όπου η (σημερινή) κυβέρνηση θα προτείνει τον ασφυκτικό έλεγχο του κράτους σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, εμείς θα προτείνουμε αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, την καθιέρωση πρότυπων δομών και την ισότητα ευκαιριών. Αυτόνομα δημόσια πανεπιστήμια, αλλά, ναι, και ιδιωτικά πανεπιστήμια, κάτω από αυστηρό θεσμικό έλεγχο”.

Ο Κ. Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι “Ήδη, παρουσιάσαμε τις ιδέες μας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση σε εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν πολλοί πανεπιστημιακοί. Για την αναβάθμιση των πανεπιστημίων μας, των δημοσίων πανεπιστημίων, ώστε να γίνουν πιο εξωστρεφή και να συνδεθούν με την οικονομία και την αγορά εργασίας.”

Αναφερόμενος, ο αρχηγός της ΝΔ στην ανομία στα ΑΕΙ. υπογράμμισε:

  • Η κοινωνία παρακολουθεί άφωνη ξεκαθαρίσματα λογαριασμών μεταξύ νονών της νύχτας, μια κοινωνία παραδομένη στο φόβο και την ανασφάλεια.
  • Όπως παρακολουθεί και την απόπειρα -επιτυχημένη δυστυχώς με την απόλυτη ανοχή της κυβέρνησης- άλωσης των πανεπιστημιακών χώρων από τους Ρουβίκωνες, από τραμπούκους, από συμμορίες, από βαποράκια.
  • Δυστυχώς, τα  πανεπιστήμιά μας είναι σήμερα ο καθρέφτης μιας χώρας που βρίσκεται σε απόλυτη παρακμή.
  • Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση δεν έχει καμία διάθεση να προστατεύσει το πανεπιστήμιο, δεν έχει καμία διάθεση να προστατεύσει την ακαδημαϊκή κοινότητα.
  • Επιτρέπει, ενθαρρύνει αυτό το περιβάλλον κατατρομοκράτησης φοιτητών και καθηγητών.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε αντίθεση με αυτούς οι οποίοι κυβερνούν τη χώρα, οι πολίτες δεν έχουν αυταπάτες. Στην μεγάλη, τη συντριπτική τους πλειοψηφία πιστεύουν ότι η χώρα πηγαίνει προς τη λάθος κατεύθυνση. Δεν έχουν άδικο. Η σημερινή μας συνεδρίαση πραγματοποιείται ενώ η δημόσια σφαίρα, η δημόσια ατμόσφαιρα έχει επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο από κυβερνητικούς χειρισμούς εντός και εκτός συνόρων.

Στο Σκοπιανό, η Συμφωνία των Πρεσπών συσσωρεύει διαρκώς αρνητικά τετελεσμένα, όπως φαίνεται από την αναθεωρητική διαδικασία στη γειτονική χώρα. Όσα προωθούνται προς αναθεώρηση στο νέο Σύνταγμα των Σκοπίων είναι ακόμη χειρότερα και από την ίδια τη Συμφωνία των Πρεσπών. Για να το πω πολύ απλά: Με τις επιλογές της η κυβέρνηση επέτρεψε στα Σκόπια να εμπαίζουν πλέον την Ελλάδα. Όλα αυτά, ενώ στην Αθήνα, η κοινή γνώμη παρακολούθησε και παρακολουθεί άναυδη όσα ειπώθηκαν μεταξύ του κ. Κοτζιά και του κ. Καμμένου, για μυστικά κονδύλια, για ύποπτες χρηματοδοτήσεις. Αυτά ειπώθηκαν εντός του υπουργικού Συμβουλίου. Το  αποτέλεσμα ποιο ήταν;  Η έξοδος του κ. Κοτζιά από την κυβέρνηση. Και είναι πρωτοφανές -και θέλω να το τονίσω αυτό- στην ιστορία της μεταπολίτευσης να διερευνά η Δικαιοσύνη εκατέρωθεν κατηγορίες δύο υπουργών της ίδιας κυβέρνησης, εντός του υπουργικού Συμβουλίου.

Για άλλη μια φορά ρωτώ γιατί δεν δίνεται στη δημοσιότητα η επιστολή παραίτησης του κ. Κοτζιά; Και γιατί δεν δίνονται στη δημοσιότητα τα πρακτικά του επίμαχου υπουργικού συμβουλίου, όταν αυτά έχουν γίνει ακόμα και αντικείμενο μηνύσεων, αλλά και δικαστικής έρευνας; Ο κ. Τσίπρας είναι πλέον και υπουργός Εξωτερικών. Ενώ περιμένουμε να έρθει προς κύρωση η Συμφωνία για τα Σκόπια στην ελληνική Βουλή, για να δούμε με τι είδους πλειοψηφία θα γίνει αυτό και αν ο κ. Καμμένος θα φύγει από την πόρτα ή το παράθυρο. Είναι μια κυβέρνηση την οποία, όμως, ο κ. Καμμένος εξακολουθεί να στηρίζει-προφανώς γιατί υπάρχουν πολιτικά γραμμάτια εκατέρωθεν. Πρόκειται για πρωτοφανείς χειρισμούς σε ένα κρίσιμο εθνικό θέμα. Έχουμε να κάνουμε με έναν αδιανόητο συνδυασμό τυχοδιωκτισμού και αυθαιρεσίας.

Θα το ξαναπώ άλλη μια φορά: Η Νέα Δημοκρατία δεν θα ψηφίσει τη συμφωνία των Πρεσπών, ούτε τώρα ούτε μετά τις εκλογές. Και ο μόνος τρόπος να μην κυρωθεί μετα βεβαιότητας ποτέ αυτή η συμφωνία είναι να γίνουν εθνικές εκλογές πριν αυτή έρθει στη Βουλή. Είναι, όμως, φανερό ότι ο κ. Τσίπρας έχει αναλάβει την υποχρέωση να περάσει το Σκοπιανό από την ελληνική Βουλή πριν η χώρα πάει σε κάλπες και ότι αποβλέπει σε κάποιου είδους ανταλλάγματα. Ένα είναι βέβαιο: δεν πρόκειται για ανταλλάγματα που θα ωφελήσουν τη χώρα. Αλλά για κάποια πρόσκαιρα πολιτικά ωφελήματα τα οποία ο κ. Τσίπρας έχει την ψευδαίσθηση ότι θα εξυπηρετήσουν τον ίδιο και το κόμμα του.

Κυρίες και κύριοι, δεινή είναι η θέση της χώρας και στην οικονομία. Η Ελλάδα υποτίθεται ότι βγήκε από το πρόγραμμα, συνεχίζει όμως να μην έχει πρόσβαση στις αγορές γιατί δεν μπορεί να δανειστεί με κανονικά επιτόκια. Όπως δηλαδή δανείζονται σήμερα, η Κύπρος, η Πορτογαλία, η Ιρλανδία, χώρες που μπήκαν σε προγράμματα την τελευταία δεκαετία και βγήκαν στην πραγματικότητα από τα προγράμματα αυτά. Η Ελλάδα συνεχίζει, σήμερα, να μην έχει ανάπτυξη, να μην προσελκύει επενδύσεις, να υπεροφορολογεί τους πολίτες της και να επιβαρύνει εργαζόμενους και εργοδότες, με υπερβολικές ασφαλιστικές εισφορές. Υποχωρεί, δυστυχώς, και σήμερα που μιλάμε σε όλες τις κατατάξεις διεθνών οργανισμών. Κάποιοι, εντός και εκτός Ελλάδας, έχουν το θράσος να ισχυρίζονται ότι τα πράγματα πάνε καλά στη χώρα μας. Είναι οι ίδιοι που πανηγύρισαν το τέλος του τρίτου μνημονίου γιατί πολύ απλά τους βόλευε να κρύψουν το ελληνικό πρόβλημα κάτω από χαλί.

Ο κ. Τσίπρας έχει βάλει τη χώρα σε διαρκές Μνημόνιο, δεσμεύοντας την σε πολιτικές λιτότητας για πολλά χρόνια ακόμα. Και η κυβέρνηση παίζει ένα παιχνίδι επιδομάτων αποβλέποντας στο να δημιουργήσει σχέσεις εξάρτησης με κοινωνικές ομάδες, τις οποίες η ίδια έχει καταστήσει πια πολιτικά ευάλωτες. Όμως τα επιδόματα δεν φτάνουν, η χώρα φτωχαίνει και η ανομία εξαπλώνεται. Η πατρίδα μας διψάει για ανάπτυξη γιατί ξέρει ότι μόνο έτσι θα λυτρωθεί από τον φαύλο κύκλο απαξίωσης και φτωχοποίησης. Η κοινωνία παρακολουθεί άφωνη ξεκαθαρίσματα λογαριασμών μεταξύ νονών της νύχτας, μια κοινωνία παραδομένη στο φόβο και την ανασφάλεια. Όπως παρακολουθεί και την απόπειρα -επιτυχημένη δυστυχώς με την απόλυτη ανοχή της κυβέρνησης- άλωσης των πανεπιστημιακών χώρων από τους Ρουβίκωνες, από τραμπούκους, από συμμορίες, από βαποράκια. Δυστυχώς, τα  πανεπιστήμιά μας είναι σήμερα ο καθρέφτης μιας χώρας που βρίσκεται σε απόλυτη παρακμή. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση δεν έχει καμία διάθεση να προστατεύσει το πανεπιστήμιο, δεν έχει καμία διάθεση να προστατεύσει την ακαδημαϊκή κοινότητα. Επιτρέπει, ενθαρρύνει αυτό το περιβάλλον κατατρομοκράτησης φοιτητών και καθηγητών. Με τον ίδιο τρόπο που είναι φανερή η προσπάθεια χειραγώγησης της Δικαιοσύνης μέσα από πολιτικές διώξεις που έχουν ξεκάθαρη σκοπιμότητα.

Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση επιχειρεί με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο να αποτρέψει ή να αναβάλλει την εισαγγελική έρευνα για τους 99 νεκρούς στο Μάτι. Το κάνει αυτό για να αυτο-προστατευθεί, αλλά για να προστατεύσει κιόλας πρόσωπα στον χώρο της αυτοδιοίκησης ή της δημόσιας Διοίκησης που συνδέονται στενά μαζί της. Και, στο μεταξύ, σκάνδαλα της κυβέρνησης που δήθεν ισχυρίζεται ότι έχει ακόμα ηθικό πλεονέκτημα, έρχονται στην επιφάνεια το ένα μετά το άλλο.

Μετά τις πωλήσεις βλημάτων στη Σαουδική Αραβία, χρειάστηκε να παρέμβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για να γλιτώσει το Δημόσιο 700 εκατ. ευρώ τα οποία κάποιοι υπουργοί πήγαν να δωρίσουν στους παραχωρησιούχους του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Και όταν αυτοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με την καινούρια πρόταση της επιτροπής που τους είπε, με πολύ απλά λόγια, πως είναι δυνατόν να πουλάτε αυτό το περιουσιακό στοιχείο για λιγότερο από 500 εκατ. ενώ αξίζει πάνω από 1,1 δισ., το δέχτηκαν αμέσως. Η OLAF ερευνά τη διασπάθιση σημαντικών κονδυλίων που δόθηκαν για την ανακούφιση των μεταναστών. Μετανάστες και πρόσφυγες που κατέληξαν στο κάτεργο, στο κολαστήριο της Μόριας. Και μόλις προ ημερών -το αναδείξαμε στην εθνική αντιπροσωπεία- ο κ. Σπίρτζης έκανε το πρωτοφανές: άλλαξε εκ των υστέρων τους όρους διαγωνισμού για να ευνοηθεί μια συγκεκριμένη εταιρεία στο Εμπορευματικό Κέντρο του Θριάσιου Πεδίου.

Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ δεν είναι τίποτα άλλο από μια κυβέρνηση σκανδάλων κι οι Έλληνες το συνειδητοποιούν αυτό κάθε μέρα και περισσότερο. Και μην έχετε αμφιβολία ότι όσο πλησιάζει το τέλος τους, τόσο θα μαθαίνουμε και περισσότερα για τις σκοτεινές τους συναλλαγές.

Κυρίες και κύριοι, από αυτό το ζοφερό περιβάλλον, επιχειρεί να δραπετεύσει η κυβέρνηση, μετατρέποντας το Σύνταγμα σε εργαλείο αντιπερισπασμού. Προκειμένου να αποσπάσει την προσοχή από το οικονομικό, κοινωνικό και ηθικό της ναυάγιο, ο κ. Τσίπρας θυμήθηκε ξαφνικά τη συνταγματική αναθεώρηση που είχε εξαγγείλει για πρώτη φορά, θυμίζω, πριν από 2,5 χρόνια. Όμως, σε μια Δημοκρατία, μια ουσιαστική διαδικασία αναθεώρησης προϋποθέτει συναίνεση. Κάτι που δεν είναι ούτε μέσα στις δυνατότητες ούτε στις προθέσεις αυτής της κυβέρνησης. Μιας κυβέρνησης που πάει να δρομολογήσει τσάτρα-πάτρα μια συνταγματική αναθεώρηση της τελευταίας στιγμής-μόνο και μόνο για να αποτρέψει τελικά -όχι για να υλοποιήσει, για να αποτρέψει- κάθε μεγάλη θεσμική αλλαγή. Γιατί, δεν θέλουν η Ελλάδα να πάει μπροστά. Δεν θέλουν η χώρα να μείνει απλά στάσιμη. Θέλουν η χώρα να πάει πίσω. Να πάνε τη χώρα πίσω στα θεσμικά, όπως την πήγαν πίσω στην οικονομία, την παιδεία, την κοινωνική πολιτική, την ασφάλεια, τη δικαιοσύνη, παντού. Μέσω απαράδεκτων προβλέψεων, μέσω μιας σειράς από πρόχειρες αναδιατυπώσεις, η κυβέρνηση επιχειρεί επί της ουσίας να ματαιώσει για μια δεκαετία κάθε γενναία, κάθε μεγάλη αλλαγή του Συντάγματος. Επιχειρεί να χειραγωγήσει αυτή την ύψιστη κοινοβουλευτική διαδικασία μόνο και μόνο για να εμποδίσει έναν γνήσιο εκσυγχρονισμό του Συντάγματος τον οποίον -μετα βεβαιότητος- θα έφερνε στον Καταστατικό Χάρτη η επόμενη κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Το μεγάλο ερώτημα που θα κληθούμε στη διάρκεια της επιτροπής, στις ψηφοφορίες που θα γίνουν σε αυτή τη Βουλή, αλλά και στην επόμενη να απαντήσουμε όλοι μας είναι αν, μετά την αναθεώρηση του 2008 -αναθεώρηση περιορισμένης έκτασης- αντέχουμε ως χώρα να χάσουμε άλλη μια δεκαετία για να έχουμε την ευκαιρία να αποκτήσουμε ένα πραγματικά νέο Σύνταγμα για μια νέα Ελλάδα. Διάβασα με προσοχή τις 23 σελίδες της κυβερνητικής πλειοψηφίας, της πρότασης των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Τι περιλαμβάνουν εκτός από μια σειρά από κούφιους βερμπαλισμούς; Μια διάταξη, πολυδιαφημισμένη από την κυβέρνηση, της οποίας εδώ και χρόνια είχα προσωπικά ζητήσει την αλλαγή της: Το περιβόητο άρθρο περί ευθύνης υπουργών. Το άρθρο 86 του Συντάγματος.

Δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό να υπενθυμίσω ότι όταν έκανα την πρόταση αυτή, προ ακριβώς δώδεκα ετών, νέος βουλευτής τότε το 2006, μαζί με επτά άλλους συναδέλφους -μαζί και ο εισηγητής μας, ο κ. Τασούλας- το  κόμμα του κ. Τσίπρα τότε σφύριζε αδιάφορα.

Tι άλλο περιλαμβάνει η εισήγηση του ΣΥΡΙΖΑ; Προτάσεις επικίνδυνες, όπως Δημοψηφίσματα, προσέξτε, με λαϊκή πρωτοβουλία και με συλλογή υπογραφών ακόμα και από το facebook. Προτάσεις ατελέσφορες, όπως επαναλαμβανόμενες  ψηφοφορίες για ένα εξάμηνο για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας. Προτάσεις θεσμικά διαλυτικές, όπως η συνταγματική κατοχύρωση της απλής αναλογικής ως μόνιμο εκλογικό σύστημα που θα οδηγήσει τη χώρα σε μόνιμη ακυβερνησία. Και, τέλος, μια σειρά από ρυθμίσεις, όπως π.χ. αυτές που αφορούν τις σχέσεις Εκκλησίας-Κράτους. Δεν χρειάζεται καμία συνταγματική νομοθέτηση για να πετύχουν το σκοπό τους. Αρκούν απλές νομοθετικές παρεμβάσεις.

Αποτελεί πολιτική ύβρη να εισηγείται μια κυβέρνηση τη διεύρυνση του θεσμού των δημοψηφισμάτων, όταν η ίδια ευτέλισε τον θεσμό αυτόν με το φιάσκο του καλοκαιρού του 2015, το αποτέλεσμα του οποίου το άλλαξε η ίδια μέσα σε 24 ώρες. Είναι αστείο σήμερα -όχι το 2015- να μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ για μόνιμο δημόσιο έλεγχο της ενέργειας και των υδάτων, την ώρα που διαπραγματεύεται την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και έχει εκχωρήσει το σύνολο της δημόσιας περιουσίας -ακόμη και αρχαία μνημεία- στο υπερταμείο για 99 χρόνια. Μέχρι και αυτό έκαναν. Έβαλαν στο υπερταμείο ακόμη και τη Βεργίνα, τον Λευκό Πύργο, την Κνωσσό, τμήμα των Φιλίππων. Και δεν ντρέπονται. Μέχρι τώρα ξέραμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ υποθηκεύει το μέλλον μας. Τώρα μαθαίνουμε ότι υποθηκεύει ακόμη και την ιστορία μας.

Είναι προσβολή της νοημοσύνης των πολιτών -και όσων ήμασταν σε αυτή την αίθουσα και συμμετείχαμε στην κυβέρνηση από το 2012 έως το 2014- να ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ νέο τρόπο εκλογής Προέδρου Δημοκρατίας «για να μη διαταράσσεται η πολιτική συνέχεια», ενώ το 2014 εκείνος δεν πρότεινε καν υποψήφιο, ανατινάζοντας τη χώρα για να μην συνεχίσει το έργο της η τότε κυβέρνηση. Είναι επίσης απόλυτη υποκρισία, αυτοί που τις μονές μέρες αποζητούν τη στήριξη της Εκκλησίας, τις ζυγές να την απαξιώνουν στο όνομα μιας ψευδεπίγραφης  «θρησκευτικής ουδετερότητας». Είναι θλιβερό η κυβέρνηση να ζητεί τη συναίνεση των δημοκρατικών δυνάμεων, για μια διαδικασία που από τη φύση της πρέπει να έχει συναινετικά χαρακτηριστικά, ενώ ταυτόχρονα επιδίδεται σε ένα άνευ προηγουμένου πογκρόμ κατά κάθε πολιτικού αντιπάλου, μέσω ευτελισμένων εξεταστικών και προανακριτών επιτροπών.

Το κυβερνητικό κείμενο που διάβασα μόνο προοδευτικό δεν είναι. Είναι ένα αντιδραστικό αναχρονιστικό μονοπάτι προς ένα συνταγματικό τέλμα το οποίο θα οδηγήσει τη χώρα ακόμη πιο πίσω. Προσέξτε λίγο ποια κεφάλαια δεν ακουμπά καν η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ: Δημόσια Διοίκηση, Εκπαίδευση, Ανάπτυξη, Δικαιοσύνη, καλή Νομοθέτηση, Δημοσιονομική Σταθερότητα. Με άλλα λόγια, μένουν τελείως άθικτες οι δομές που συνέτειναν στη σημερινή οπισθοδρόμηση. Γιατί ακριβώς σε αυτές ποντάρει ο ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να φέρει στα δικά του μικρά μέτρα όλο το πολιτικό σύστημα. Θα το πω πολύ απλά: με την πρότασή του ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να «συριζοποιήσει» ακόμη και το Σύνταγμα. Δεν θα το επιτρέψουμε.  

Από το βήμα αυτό, λοιπόν, τους προειδοποιώ: Στην Ελλάδα ζούμε σε συντεταγμένη Πολιτεία. Όχι σε ένα ιδιότυπο αυταρχικό καθεστώς όπου η κυβέρνηση έχει το μονοπώλιο της αυθαιρεσίας. Ας σταματήσει ο κ. Τσίπρας να φέρεται ως αριστερός Ορμπάν της Μεσογείου. Ας πάψει να ονειρεύεται ανατροπή της πολιτειακής τάξης μέσω συντακτικής συνέλευσης που σύμφωνα με τον αρμόδιο Υπουργό -και, όπως αντιλαμβάνομαι, εισηγητή της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας κ. Κατρούγκαλο- «θα προκύψει... κινηματικά με καταλύτη την Αριστερά». Η Νέα Δημοκρατία δεν θα επιτρέψει κανέναν αναθεωρητικό λαϊκισμό που θα υπονομεύσει τη Δημοκρατία. Αυτά να τα ξεχάσουν.

Αγαπητοί συνάδελφοι, απέναντι στον σκοτεινό κόσμο της κυβερνητικής πολιτικής, η Ν.Δ. αντιπαρατάσσει το δικό της ρεαλιστικό πρόγραμμα. Είναι το σχέδιο για μια Ελλάδα με φως και ελπίδα. Στη Θεσσαλονίκη είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το όραμά μας για μια αναγεννημένη Ελλάδα. Είχα την ευκαιρία να αναδείξω παραμέτρους μιας οικονομικής πολιτικής με συγκεκριμένα μέτρα, ορισμένα από τα οποία είδα ότι έσπευσε ήδη να αντιγράψει, άτσαλα κι αποσπασματικά, ο κ. Τσίπρας. Όμως οι δικές μας επιλογές κινούνται προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση: Δεν μειώνουν διαρκώς τον εθνικό πλούτο για να μοιράζουν, μετά, ένα ελάχιστο τμήμα του, ως μικρά αντίδωρα σε υποψήφιους πελάτες του κόμματος. Αλλά με επενδύσεις και δουλειές, οι επιλογές της Ν.Δ. αυξάνουν το συνολικό εισόδημα της Ελλάδας. Και, μαζί του, το συνολικό εισόδημα όλων των Ελλήνων. Σε ειδικές συναντήσεις συζητάμε τις θέσεις μας με όλους τους εκπροσώπους της πραγματικής οικονομίας. Για τη μείωση των φορολογικών συντελεστών σε επιχειρήσεις και σε φυσικά πρόσωπα, για τη μείωση των εισφορών, για τον μειωμένο ΦΠΑ και για τις ρυθμίσεις των δανείων. Σε δήμους και περιφέρειες -μιας και έρχονται οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές- εξετάζουμε όλα τα τοπικά προβλήματα. Εξετάζουμε όμως και τα θέματα χρηματοδότησης της αυτοδιοίκησης.

Ήδη, παρουσιάσαμε τις ιδέες μας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση σε εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν πολλοί πανεπιστημιακοί. Για την αναβάθμιση των πανεπιστημίων μας, των δημοσίων πανεπιστημίων, ώστε να γίνουν πιο εξωστρεφή και να συνδεθούν με την οικονομία και την αγορά εργασίας. Και μιλάμε βέβαια συνέχεια με τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας γιατί είμαστε δίπλα τους. Συζητάμε μαζί τους για το πώς μπορούμε να έχουμε ένα αποτελεσματικό δίχτυ κοινωνικής προστασίας. Για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα προς 800.000 συμπολίτες μας, το αφορολόγητο των 1.000 ευρώ για κάθε παιδί και την εξασφάλιση θέσης σε κάθε παιδί ελληνικής οικογένειας σε παιδικούς σταθμούς. Ενώ πολύ σύντομα, μες στον επόμενο μήνα, και ως αποτέλεσμα της δουλειάς που έχει γίνει στη σχετική επιτροπή, θα παρουσιάσουμε και τις θέσεις μας για τη μεγάλη εθνική απειλή του δημογραφικού προβλήματος.

Στα θεμέλια, όμως της πολιτικής μας βρίσκονται λόγια που εγώ τα έχω πει εδώ και πολύ καιρό: «Η νέα Ελλάδα χρειάζεται ένα νέο Σύνταγμα». Γι’ αυτό και είχα προτείνει -στην πρώτη μάλιστα συνάντηση που είχα με τον κ. Τσίπρα, ένα μήνα αφότου εκλέχτηκα πρόεδρος της ΝΔ -το επαναλαμβάνω και σήμερα- μια τολμηρή πρόταση: να υπερψηφιστεί, τώρα, το σύνολο των άρθρων που θα τεθούν προς αναθεώρηση από όλα τα δημοκρατικά κόμματα, από μια μεγάλη, διευρυμένη πλειοψηφία της Βουλής. Ώστε στην επόμενη Βουλή, να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για μια μεγάλη, μια τολμηρή, μια ριζική αναθεώρηση, αφού, όμως, πρώτα έχουν λάβει τον λόγο οι πολίτες με την ψήφο τους στις εκλογές.

Με τον τρόπο αυτόν, οι επόμενες εκλογές δεν θα αφορούν μόνο τη διακυβέρνηση της χώρας αλλά και το περιεχόμενο του ίδιου του καταστατικού χάρτη. Το ποιος φοβάται την ετυμηγορία των πολιτών θα το αφήσω στην κρίση όσων μας παρακολουθούν. Σε κάθε περίπτωση, και διαψεύδοντας τις κυβερνητικές προσδοκίες, εμείς θα συμμετέχουμε κανονικά στην επιτροπή αναθεώρησης που θα συσταθεί άμεσα. Και εκεί θα αντιπαρατεθούμε με την οπισθοδρόμηση σε κάθε λέξη, σε κάθε άρθρο και σε κάθε παράγραφο του Συντάγματος:

Όπου η κυβέρνηση προτείνει τη στασιμότητα μέσω της διατήρησης της γραφειοκρατίας και των εμποδίων στις αποκρατικοποιήσεις, εμείς θα προτείνουμε ασφαλές φορολογικό και επιχειρηματικό περιβάλλον και εξασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού. Κίνητρα για επενδύσεις και ταχεία απονομή της Δικαιοσύνης.

Όπου η κυβέρνηση θα προτείνει τον ασφυκτικό έλεγχο του κράτους σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, εμείς θα προτείνουμε αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, την καθιέρωση πρότυπων δομών και την ισότητα ευκαιριών. Αυτόνομα δημόσια πανεπιστήμια, αλλά, ναι, και ιδιωτικά πανεπιστήμια, κάτω από αυστηρό θεσμικό έλεγχο.

Όπου η κυβέρνηση διατηρεί μια στάσιμη δημόσια διοίκηση εμείς θα καθιερώσουμε κανόνες ακεραιότητας, διαφάνειας, αξιοκρατίας και υψηλής αίσθησης ευθύνης των κρατικών λειτουργών απέναντι στους πολίτες. Όπου η κυβέρνηση θα επιχειρεί να χειραγωγήσει τις περιφέρειες και τους δήμους, εμείς θα προτείνουμε αυτοτελείς πόρους στην αυτοδιοίκηση, αλλά και διαδικασίες λογοδοσίας για τα πεπραγμένα της. Με το πνεύμα αυτό προσέρχεται η Ν.Δ. στη συζήτηση ως υπεύθυνη δύναμη του τόπου. Καταγγέλλοντας την προσπάθεια εργαλειοποίησης μιας σοβαρής -της πιο σοβαρής- θεσμικής διεργασίας από τον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά και προβάλλοντας με σαφήνεια τη δική μας ολοκληρωμένη πρόταση. Μια πρόταση που θα στηρίζεται σε τρεις κεντρικές αρχές:

Πρώτον, το νέο Σύνταγμα πρέπει να είναι λιτό, χωρίς περιττές και αναχρονιστικές διατάξεις. Να εξασφαλίζει τη συνέχεια και κυρίως την αποτελεσματικότητα του κράτους, να διαχωρίζει τις εξουσίες, να αναβαθμίζει το Κοινοβούλιο και να θωρακίζει τη Δικαιοσύνη. Να καθιερώνει τη λογοδοσία, τη διαφάνεια και την αξιολόγηση, να προστατεύει τον πολίτη και να αποκαθιστά την τιμή του πολιτικού συστήματος.

Αυτά σημαίνουν στην πράξη ότι: Καθιερώνεται σταθερός εκλογικός κύκλος και περιορίζονται οι λόγοι πρόωρης διάλυσης της Βουλής, ώστε οικονομία και κοινωνία να απεξαρτηθούν από την ομηρία των κομματικών σκοπιμοτήτων. Η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας αποσυνδέεται πλήρως από την πρόωρη διάλυση της Βουλής. Σε περίπτωση που αποβούν άκαρπες δύο ψηφοφορίες με αυξημένη πλειοψηφία, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα εκλέγεται μεταξύ των δύο επικρατέστερων υποψηφίων απευθείας από τον λαό. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα διατηρήσει τις αρμοδιότητες που έχει και επιπλέον  θα έχει τη δυνατότητα να συγκαλεί -και θεσμικά κατοχυρωμένα, πια- το Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών. Ενισχύεται η λειτουργία της Βουλής, με κανόνες καλής νομοθέτησης. Αποκτά πια συνταγματική κατοχύρωση η καταπολέμηση της κακονομίας και της πολυνομίας και η κωδικοποίηση της νομοθεσίας. Η τοπική αυτοδιοίκηση αναλαμβάνει νέες αρμοδιότητες και δικούς της αυτοτελείς πόρους, αλλά και νέες ευθύνες λογοδοσίας. Και φυσικά, αλλάζει το άρθρο για την ασυλία των βουλευτών και την ευθύνη των υπουργών. Και η Βουλή απεμπλέκεται από δικαστικές λειτουργίες. Τέλος, η Δικαιοσύνη απεξαρτάται από την κυβέρνηση. Η επιλογή των ανωτάτων δικαστικών περιέρχεται στη Βουλή και ενισχύονται οι συνταγματικές εγγυήσεις ανεξαρτησίας όλων των δικαστικών λειτουργών.

Δεύτερον, το νέο Σύνταγμα εγγυάται το σταθερό οικονομικό περιβάλλον, τη δημοσιονομική σταθερότητα και την ανάπτυξη της χώρας. Αυτά σημαίνουν ότι: Καθιερώνονται συνταγματικοί κανόνες και μηχανισμοί που αποτρέπουν τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό της χώρας και οι προϋπολογισμοί του κράτους οφείλουν να είναι πάντα ισοσκελισμένοι. Ο υγιής ανταγωνισμός και η ανάπτυξη τονώνονται, οι στρατηγικές επενδύσεις ενισχύονται, ενώ δεν θα επιτρέπεται πλέον η επιβολή φόρων και άλλων βαρών με αναδρομική ισχύ. Το περιβάλλον προστατεύεται αποτελεσματικά, διασφαλίζοντας απολύτως την έννοια του περιβαλλοντικού ισοζυγίου. Η προστασία από την κλιματική αλλαγή, τη μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζει μακροπρόθεσμα η χώρα μας, βρίσκει τη θέση της στο Σύνταγμα. Ισχύει η πλήρης αυτονομία των δημοσίων Α.Ε.Ι., αλλά αλλάζει το άρθρο 16 και λειτουργούν επιτέλους ιδιωτικά πανεπιστήμια υπό δημόσια εποπτεία ανεξάρτητης Αρχής υψηλού κύρους. Αναρωτιέμαι πραγματικά πώς θα προσέλθει ο ΣΥΡΙΖΑ στην επιτροπή για την αναθεώρηση για να εξηγήσει με ποιο σκεπτικό δεν κρίνει αναθεωρητέο το άρθρο 16. Πως θα υποστηρίξει ότι δεν είναι μια αναγκαία μεταρρύθμιση που, επιτέλους, πρέπει να γίνει στη χώρα μας, για να αφήσουμε πίσω μας ιδεοληψίες που οδηγούν σε τεράστιες οικονομικές απώλειες δεκάδες χιλιάδες ελληνικές οικογένειες και δεν μας επιτρέπουν να γίνουμε ένας εκπαιδευτικός πρωταγωνιστής σε όλη την περιοχή της Νοτιανατολικής Μεσογείου.

Τρίτον, το νέο Σύνταγμα εξασφαλίζει την κοινωνική αλληλεγγύη και τις ίσες ευκαιρίες ως όχημα κοινωνικής κινητικότητας και συνθήκη ευημερίας για όλους. Αντιμετωπίζει τις πελατειακές δομές του κράτους, και ενισχύει την κοινωνία των πολιτών. Αυτό σημαίνει: Κανένας πολίτης απροστάτευτος, όλοι με πρόσβαση στην Υγεία, την Παιδεία και τον Πολιτισμό. Το ΑΣΕΠ ενισχύεται στον ρόλο της επιλογής των στελεχών της Διοίκησης. Η αξιολόγηση καθιερώνεται, πια, συνταγματικά σε όλα τα επίπεδά της. Και βέβαια, προτείνουμε την υπό προϋποθέσεις διευκόλυνση της ίδιας της διαδικασίας της συνταγματικής αναθεώρησης. Να μην χρειάζεται να περιμένουμε μια πενταετία για να εκκινεί και πάλι η διαδικασία. Ο κόσμος σήμερα αλλάζει με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από ό,τι άλλαζε όταν γράφτηκε το αρχικό κείμενο του Συντάγματος, πριν από περισσότερα από 40 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι το Σύνταγμα μας πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται, όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο -πάντα από αυξημένες πλειοψηφίες- με μεγαλύτερη ευελιξία από όση σήμερα το ίδιο το Σύνταγμα επιτρέπει.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είμαστε έτοιμοι με μία γενναία, συγκροτημένη και απολύτως επεξεργασμένη παρέμβαση. Η ταυτότητα της αναθεωρητικής πρότασης της Νέας Δημοκρατίας συνίσταται πάνω απ’ όλα στην ανάδειξη του κράτους στην υπηρεσία του πολίτη, αλλά και στην εμπέδωση της εμπιστοσύνης στους θεσμούς. Και αυτές τις θέσεις μας για τολμηρές αλλαγές, θα τις στηρίξουμε μέσα στο φυσικό χώρο της δημοκρατίας, στο εθνικό κοινοβούλιο. Αυτά επί της ουσίας.

Και για να είμαστε ξεκάθαροι και επί της διαδικασίας:

Πρώτον: Θα επαναφέρουμε την πρότασή μας να έλθουν προς αναθεώρηση σε αυτή την Βουλή όλα τα άρθρα που θα προταθούν από τα δημοκρατικά κόμματα  -και σίγουρα τα δύο μεγάλα που έχουν τη δυνατότητα να εκκινήσουν τη διαδικασία καθώς έχουν πάνω από 50 βουλευτές- όπως ορίζει το Σύνταγμα, για να εκκινήσει η διαδικασία αναθεώρησης. Και, αφού τοποθετηθούν οι πολίτες για την κατεύθυνση των αλλαγών αυτών με την ψήφο τους, η επόμενη Βουλή να έχει τη δυνατότητα να προβεί σε μια ευρεία και τολμηρή αναθεώρηση, σεβόμενη τη βούληση του λαού. Είναι στο χέρι της κυβέρνησης να δεχτεί αυτή την έντιμη και καθαρή πρότασή ή να λειτουργήσει ως συντηρητική τροχοπέδη στην αναβάθμιση των θεσμών.

Δεύτερον: Θα καταθέσουμε σε 10 μέρες όταν ξεκινήσει η διαδικασία στην αρμόδια επιτροπή την πλήρη δική μας αναθεωρητική πρόταση. Θα συμπεριλαμβάνει προφανώς και όλα τα άρθρα τα οποια κρίνουμε ότι πρέπει να αναθεωρηθούν, καθώς και το σκεπτικό πίσω από την πρότασή μας. Μια πρόταση που θα προσφέρει πραγματική αναπτυξιακή προοπτική, θα καταργήσει αναχρονιστικούς θεσμούς, θα κάνει το Σύνταγμά μας πιο λιτό, θα απαλείψει αδικαιολόγητα προνόμια, θα εγγυηθεί επί της ουσίας ένα μοντέλο μιας νέας λειτουργικής δημοκρατίας. Απέναντι στην ανεπαρκή και πολιτικά υστερόβουλη πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, εμείς θα θέσουμε στην κρίση του κοινοβουλίου και του ελληνικού λαού μια πρόταση γενναία, στη βάση της οποίας θα καλέσουμε όλες τις πολιτικές δυνάμεις να συζητήσουμε.

Τέλος, δηλώνω απερίφραστα ότι η Νέα Δημοκρατία σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να συναινέσει σε μια εργαλειακή αναθεώρηση που θα κρατήσει τη χώρα δέσμια σε αναχρονιστικές δομές. Δεν θα επιτρέψουμε άλλη μια χαμένη ευκαιρία ανασύνταξης των θεσμών. Είναι στο χέρι της κυβέρνησης να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, αν δεν το κάνει όμως, η Νέα Δημοκρατία δεν θα κάνει πίσω στις αρχές της. Είναι μεγάλη η ευθύνη όλων μας απέναντι στις επόμενες γενιές για να επιτρέψουμε μια συρρικνωμένη αναθεωρητική πρωτοβουλία που θα τελματώσει τη συνταγματική μας τάξη για τουλάχιστον μια δεκαετία. Εμείς θα εμποδίσουμε αυτή την εξέλιξη με κάθε μέσο που η ίδια η έννομη τάξη, που το ίδιο το Σύνταγμα, μας παρέχει, σήμερα ως αξιωματική αντιπολίτευση, και αύριο στην αναθεωρητική Βουλή με την εμπιστοσύνη των πολιτών ως η επόμενη κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κλείνω με τις εξής σκέψεις: στο δρόμο προς τις εκλογές που με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο πλησιάζουν, η κυβέρνηση χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη. Είναι σίγουρο ότι, στην προσπάθειά της να κερδίσει λίγους μήνες ακόμη στην εξουσία, θα συκοφαντήσει κι άλλο πολιτικούς αντιπάλους με προπαγάνδα, με λάσπη, με ψέματα. Η συνταγματική αναθεώρηση προβάλλει για όλους μας ως μια ακόμα ευκαιρία, ως  ένα ακόμη σοβαρό πεδίο όπου θα αντιπαρατεθεί η αλήθεια με το ψέμα, η μιζέρια με την ελπίδα, η συντήρηση με την πρόοδο. Θα αξιοποιήσουμε την ευκαιρία να προτείνουμε καινοτόμους θεσμούς για την Ελλάδα του μέλλοντος να ξεφύγουμε από το σημερινό τέλμα. Θα τους αντιμετωπίσουμε έντιμα -ακόμη και σε αυτό το πεδίο- για να αποκαλύψουμε την υποκρισία τους.

Σήμερα έχουμε κάθε λόγο να είμαστε ικανοποιημένοι γιατί οι επιλογές μας δικαιώνονται, και γιατί ολοένα και περισσότεροι πολίτες στρέφονται προς τη Νέα Δημοκρατία. Προδομένοι ψηφοφόροι, που κάποτε παρασύρθηκαν από τις σειρήνες της δημαγωγίας, επιστρέφουν στο δρόμο της ρεαλιστικής ελπίδας. Παλαιοί φίλοι που με το χρόνο απομακρύνθηκαν, επιστρέφουν πίσω στο φυσικό τους σπίτι. Πολίτες που κάποια στιγμή εμπιστεύτηκαν άλλα κόμματα, βλέπουν τις μεγάλες ιδεολογικές διαφορές του παρελθόντος να ξεθωριάζουν μπροστά στην απάτη του λαϊκισμού και συμπορεύονται σήμερα μαζί μας. Όλοι, πλέον, αναγνωρίζουν ότι προϋπόθεση για την ανάταξη της Ελλάδας είναι μία μεγάλη πολιτική αλλαγή. Και ότι κεντρικός φορέας αυτής της μεγάλης προοδευτικής προσπάθειας είναι η Νέα Δημοκρατία.

Έχουμε ήδη μπει στην τελική ευθεία για τις κάλπες. Το μόνο που απομένει στον κ. Τσίπρα είναι να ορίσει τον ακριβή χρόνο των εκλογών. Θα γίνουν όμως μέσα στους μήνες που έρχονται. Στο επόμενο διάστημα εμείς θα μιλάμε για το αύριο. Ένα αύριο με θεσμούς που θα δημιουργήσουν ελπίδα, προοπτική και ευημερία στους Έλληνες. Ενώ αυτοί θα μιλάνε για το χθες, γιατί εκεί θέλουν να οδηγήσουν τη χώρα. Κοιτάμε τους πολίτες στα μάτια. Γιατί στα μάτια τους βλέπουμε να καθρεφτίζεται η ελπίδα τους για ένα καλύτερο μέλλον. Ξέρουμε πως οι πολίτες θέλουν να πάμε επιτέλους την Ελλάδα μπροστά. Η απάντησή μας στις αγωνίες τους είναι μόνο μια λέξη: Μπορούμε!

Σχόλια (16)

 
Παλαιοκομματικός λόγος
06 Νοε 2018 19:30

Τα Ιδιωτικά πανεπιστήμια ούτε νέα ιδέα είναι ούτε είχαν επιτυχία στην πραγμάτωσή τους, διεθνώς. Το επίπεδο τους είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένο και καμία ανεξάρτητη Αρχή δεν εγγυάται ποιοτικές σπουδές.

Ας μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα, στα δημόσια ΑΕΙ, επιλέγουν να σπουδάζουν κάθε χρόνο χιλιάδες Κύπριοι φοιτητές. Η κινητικότητα είναι φυσική και τα ακαδημαϊκά ιδρύματα δεν μπορούν να εξυπηρετούν αποκλειστικά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια (πχ. εισροή συναλλάγματος).

Η φοιτητική μετανάστευση και, πιο σημαντικά, η μετανάστευση των αποφοίτων σχετίζονται κυρίως με τη διαφορά δυναμικότητας που έχουν οι μεγάλες και ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες σε σχέση με τις πιο μικρές και αδύναμες. Το Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, προσελκύει φοιτητές από όλον τον κόσμο στα Πανεπιστήμια του λόγω της βιομηχανικής και οικονομικής του ανάπτυξης, που είναι ικανή να απορροφήσει εξειδικευμένο δυναμικό.

Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα απλώς θα φορτώσει το εκπαιδευτικό σύστημα με μια αχρείαστη παράμετρο.

Καμία ουσιαστική πρόταση για την Εκπαίδευση δεν περιλαμβάνεται στον παραπάνω λόγο. Η αναθεώρηση του Άρθρου 16 του Συντάγματος, όταν και εαν γίνει, δε θα έχει καμία επίδραση στην πορεία της χώρας: Πόσοι επιθυμούν να σπουδάσουν στα ιδιωτικά πανεπιστήμια της Τσεχίας, για παράδειγμα;...

 
Νικόλαος
06 Νοε 2018 20:47

Η πρόταση του κ. Μητσοτάκη δεν θα έχει κανένα θετικό αντίκρυσμα στην οικονομία, παρά μόνο αρνητικό. Εάν δοθούν κίνητρα, αλλά και η θεσμική δυνατότητα...,τότε τα δημόσια πανεπιστήμια μπορούν να προσφέρουν σπουδές σε αλλοδαπούς σπουδαστές. Ο κ. Μητσοτάκης φάσκει και αντιφάσκει, καθώς άλλες φορές υποστηρίζει ότι πρέπει να μπει η βάση εισαγωγής, διότι δεν μπορούν να σπουδάζουν χαμηλής ποιότητας φοιτητές και άλλες φορές υποστηρίζει τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων για να σπουδάζουν αυτοί οι σπουδαστές. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απλώς θα οδηγήσουν πολλούς σπουδαστές που τώρα επιλέγουν την περιφέρεια να μείνουν στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Οι συνέπειες θα να είναι καταστροφικές, καθώς τα πανεπιστήμια της περιφέρειας όχι μόνο προσφέρουν ανθρώπινο κεφάλαιο στις περιοχές που εδράζουν, αλλά συγκρατούν και τον νεανικό πληθυσμό.

 
Απόστολος
06 Νοε 2018 20:53

Επιτέλους. Σύγχρονος Λόγος. Ο Κυριάκος αποτελεί το Ευρωπαϊκό αύριο της χώρας. Την επανάσταση της κοινής λογικής. Ο άνθρωπος εισάγει τις Ευρωπαϊκές αρχές και αξίες σε μια χώρα που μετά το ΣΥΡΙΖΑ επιτέλους ωρίμασε και δέχεται γόνιμα τις αυτονόητες αρχές της αριστείας, της αξιολόγησης του υγειούς ανταγωνισμού και της προόδου.

 
ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
06 Νοε 2018 21:58

Επιτέλους πλησιάζει η ώρα που η χώρα θα αποκτήσει κανονικότητα σε όλους τους τομείς της. Η Παιδεία για το λόγο αυτό, δεν μπορεί να μείνει απέξω. Οι πειραματισμοί τύπου Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, συνενώσεις χωρίς αντίκρυσμα των Πανεπιστημίων με τα ΤΕΙ κ.λ.π. σύντομα λαμβάνουν τέλος και θα αποτελούν μια ζοφερή ανάμνηση.

 
Γιώργος
06 Νοε 2018 22:00

@Νικόλαος
Βρίσκεσαι εκτος πραγματικότητας. Ποιος ακριβώς σου είπε εσένα ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι ανοικτά για τους πάντες; Το ότι πληρώνεις δεν σημαίνει ότι πέρνεις πτυχίο και σίγουρα δεν σημαίνει ότι θα σου ανοίξουν τις πόρτες να μπεις. Σε χώρες όπως η Ιταλία και η Αγγλία απαξ και κοπείς πάνω απο 2 φορές σε μάθημα ξέχνα το πτυχιο, απλά σε στέλνουν σπίτι σου. Δεν ξέρω γενικά τι συμβαίνει στα κεφάλια σας και τι πιστευεται ότι πετυχαίνεται εκτοξεύοντας ένα σωρό ψεματα και μπούρδες. άμα είσαι αντίθετος τουλαχιστον βρες χειροποιαστά επιχειρήματα. μόνο τους απαίδευτους και πολιτικά φανατικά αριστερούς μπορείς να ικανοποιήσεις με αυτά που γράφεις. Σοβαρότης μηδεν...
Επίσης, το επιχείρημα ότι έχουν λιγότερο κύρος σε σχέση με τα δημόσια πάλι είναι πατάτα. @Παλαιοκοματικος λόγος επιλέγουν την ελλάδα οι κυπριοι καθάρα και μόνο λόγω μόδας και κουλτούρας, οτι και καλά κάνουν κρα οι κυπριοι να ερθουν στο εκπα και στο απθ με τους ναρκομανεις και τους αναρχικους για καλυτερη γνωση(ασχολιαστο...). τελος, υπάρχουν ενα σωρό νέοι(ελληνες, ρωσοι, ιταλοι,κυπριοι,τουρκοι) που πάνε σε ρουμανια, βουλγαρία, ιταλια, γιατί λοιπόν να μην έρχονται εδώ; γενικά, μείνεται όσο πίσω απο τον ήλιο θέλετε, έχει ξοφλήσει η όλη κοσμοθεωρία σας και απλά δεν το συνειδητοποιείται. καλή χώνεψη ωστόσο ;)

 
GAF
06 Νοε 2018 22:41

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια που θα θεραπεύσουν ανάγκες σε τομείς τεχνολογικής αιχμής δεν πρόκειται να δούμε ποτέ, γιατί απλά δεν έχουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Επιστήμες που απαιτούν εργαστηριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμούς, αναλώσιμα και υποστηρικτικές - εφαρμοστικές εσωτερικές και εξωτερικές δομές, ενέχουν υψηλότατου κόστους υλοποίησης , αλλά και λειτουργίας. Αυτό που εννοούν Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο μάλλον είναι αυτό που έχουμε στο μυαλό μας οι περισσότεροι. Πίνακας, προβολικό, αίθουσα, μαρκαδόρος και πάμε. Αν ο σαματάς γίνεται για αυτό, μάλλον θα πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους ο αγώνας για κονόμα των επιχειρηματιών .

 
Τα ίδια και τα ίδια
06 Νοε 2018 23:24

Αυτά που λέει ο κ. Μητσοτάκης είναι παρελθόν σε όλο τον κόσμο Τα ακούμε εδώ και 20 χρόνια. Ξέρει κανένας κάποιο σοβαρό ιδιωτικό Πανεπιστήμιο στην Ευρώπη? Εννοώ σοβαρό! Οχι απλά στην ταμπέλα αλλά σε δείκτες. Ολα τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια που είναι πρώτα σε δείκτες είναι κρατικά και τα περισσότερα δωρεάν. Ολα τα άλλα που διαβάζουμε είναι λόγια ανούσια που τα γράφουν άνθρωποι που είτε δεν γνωρίζουν είτε έχουν σκοπιμότητα.

 
Πανεπιστημια κανονικα, οχι τεχνολογικα κτλ
07 Νοε 2018 08:38

Δεν παρατηρείτε ότι τα ένα λόγω «πανεπιστήμια» ΔΕΝ θα εποπτεύονται από την ΑΔΙΠ αλλά από άλλο ανεξάρτητο φορέα ; Δεν σας λέει κάτι αυτό για τα στάνταρ που θα ακολουθήσουν; Τότε να δείτε Λέκτορες χωρίς διδακτορικό αλλά και Καθηγητές πρώτης βαθμίδας με 1-2 δημοσιεύσεις.. Πάρτε Μητσοτακη..

 
@Απόστολος
07 Νοε 2018 08:40

Έχετε απόλυτο δίκιο. Είναι Σύγχρονος Λόγος που διατυπώνεται εδώ και 25+ χρόνια.

Προφανώς δεν έχετε καμία σχέση με εκπαίδευση και αναπαράγετε επιχειρήματα που δεν κατανοείτε. Ποια η σχέση άραγε των Ευρωπαϊκών αρχών/αξιών με τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια (η απάντηση αναζητείται...).

 
@Απόστολος
07 Νοε 2018 10:31

Αφού ο Μητσοτάκης είναι το ευρωπαικό αύριο της χώρας η αδελφή του να μην είναι βουλευτής και ο ανηψιός του υποψήφιος Δήμαρχος Αθήνας και αύριο υποψήφιος πρωθυπουργός.Τρεις Μητσοτάκηδες στην πολιτική ,συν δυο Παπανδρέου σε λίγο,συν τρεις Κεφαλογιάννηδες ,συν δυο Καραμανλήδες ,συν,συν κλπ ευρωπαικό αύριο δεν είναι αλλά καθεστώς χωρών που προέκυψαν από την κατάρευση της ΕΣΣΔ.Ευρωπαική χώρα με αφρικανούς υπηκόους που έλεγε και ο μακαρίτης Χάρυ Κλιν.

 
Δημόσια ΑΕΙ σε Ελλάδα και Ευρώπη
07 Νοε 2018 12:52

Πολύ εύκολα ακυρώνουν ορισμένοι το υψηλό επίπεδο σπουδών που επιτυγχάνεται, παρά τις αντιξοότητες και τις στρεβλώσεις, στα ελληνικά Δημόσια ΑΕΙ.

Οι Κύπριοι δεν έρχονται να σπουδάσουν στη Νομική Αθηνών λόγω "μόδας" ή για τη γλωσσική ευκολία (μαθήματα στα Ελληνικά). Το να περιγράφονται οι ελληνικές πανεπιστημιουπόλεις από τα ΜΜΕ ως "στέκια ναρκομανών και αναρχικών" απέχει χιλιόμετρα από την πραγματικότητα που βιώνουν χιλιάδες φοιτητές καθημερινά.

Το σωστό θα ήταν να υπάρχει μια μέριμνα ώστε να ενισχυθούν οι εγκαταστάσεις αλλά κανένας φοιτητής και καθηγητής δεν κρίνει μια σχολή μόνο τις υποδομές.

1) Οι φοιτητές που φεύγουν για τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία, Σουηδία, Ολλανδία κτλ.) ΔΕΝ σπουδάζουν σε ιδιωτικά ιδρύματα, αλλά σε δημόσια ΑΕΙ, που χρηματοδοτούνται από ισχυρά βιομηχανικά κράτη, με ακαδημαϊκή παράδοση αιώνων.

Πώς να συγκριθεί με αυτά η Ελλάδα, στην οποία οι πρώτες γενικές εισιτήριες εξετάσεις για εισαγωγή στα πανεπιστήμια διοργανώθηκαν μόλις το 1964 και μέχρι τη δεκαετία του '70 ήταν κυρίως αγροτική χώρα;

2) Σε αυτή την οικονομική συγκυρία σε ποιο κοινό θα απευθύνονται τα ιδιωτικά ιδρύματα; Ακόμα και σήμερα όμως, η Ελλάδα ΔΕΝ μπορεί να απορροφήσει τους αποφοίτους και οι καλύτεροι μεταναστεύουν στις ανεπτυγμένες οικονομίες. Δεν είναι δυνατόν να ανταγωνιστεί οικονομίες σαν την Αγγλική.

Τέλος, στο καθαρά ακαδημαϊκό κομμάτι:

3) Πόσοι απόφοιτοι Λυκείου θέτουν ως πρώτο στόχο να σπουδάσουν μια επιστήμη σε ΙΔΙΩΤΙΚΟ πανεπιστήμιο στην Κύπρο, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία; Δύσκολα τα ελληνικά ιδιωτικά ιδρύματα θα μπορέσουν να προσφέρουν καλύτερο επίπεδο σπουδών από αυτό, το οποίο είναι ήδη τελευταία επιλογή, κυρίως για όσους δεν πέτυχαν υψηλή βαθμολογία στις πανελλαδικές.

4) Είναι όμως κύρια αποστολή των ΑΕΙ, δημοσίων και ιδιωτικών, η εισροή διδάκτρων ή η συνεισφορά στην διδασκαλία και την έρευνα για την προετοιμασία της επόμενης γενιάς επιστημόνων και επαγγελματιών;

Αυτά είναι τα ερωτήματα που οφείλουν να απαντήσουν τα επιτελεία των πολιτικών κομμάτων, αν έχουν ουσιαστικό όραμα για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 
Νικόλαος
07 Νοε 2018 14:18

@Γιώργος ... προφανώς δεν έχετε καταλάβει τί γράφω, διαβάστε καλύτερα ... εσείς μιλάτε για την αξιολόγηση των προπτυχιακών φοιτητών (αυτό είναι ένα άλλο θέμα), ενώ εγώ μιλάω για την τρόπο εισαγωγής των φοιτητών στα ιδιωτικά πανεπιστήμια... επιπλέον οι πληροφορίες που δίδετε τουλάχιστον για τη Μεγάλη Βρετανία είναι ανακριβείς ... ο μηδενιστικός και αγενής λόγος που χρησιμοποιείτε σας χαρακτηρίζει ...μιλάτε για επιχειρήματα, αλλά δεν χρησιμοποιείτε, παρά χαρακτηρίζετε συνομιλητές που δεν γνωρίζετε,... και επιμένω ότι η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων θα αποδομήσει την περιφέρεια με πολλές αρνητικές συνέπειες για όλη τη χώρα...

 
Έλεος...
07 Νοε 2018 14:28

Σε ποια άλλη χώρα απαγορεύεται συνταγματικά η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων; Πείτε μου μία! Και ποιος ο λόγος να συμπεριλαμβάνεται μια τέτοια απαγόρευση στο Σύνταγμα; Αυτή είναι η συζήτηση... Όποια άλλη συζήτηση σχετικά με το ποια πανεπιστήμια είναι καλύτερα ιδιωτικά ή δημόσια είναι εκτός θέματος... Είναι επιχείρημα επιπέδου: επειδή οι πατάτες Νευροκοπίου είναι οι καλύτερες θα απαγορεύσω συνταγματικά την παραγωγή πατάτας οπουδήποτε αλλού... Απορώ για το βαθμό ιδεοληψίας με την οποία κατάντησαν να σκέπτονται οι Έλληνες...

 
ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ
07 Νοε 2018 15:30

Το αρθρο 16 μιλά οτι τα ΑΕΙ ειναι ΝΠΔΔ, δηλάδη Νομικά Προσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΣΤΕΝΟΣ ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ). Αυτό απεχει απο την αλλή ακρη που είναί τα καθαρα Ιδιωτικά ΑΕΙ.
Αντί λοιπόν και οι δυο πλευρές να κατατρέχονται απο τις ιδεοληψίες τους θα ήταν κατι θετικό για τα Ελληνικά ΑΕΙ να αποδεχθούν την μετατροπή τους σε ΝΠΙΔ, Νομικά Προσωπα Ιδιωτικού Δικαιου, στα οποία διασφαλίζεται ο Δημόσιος χαρακτήρας, όποιος Ιδιωτικός Φορέας θέλει με διαδικασίες και Νόμο θα μπορεί να Δημιουργεί ΑΕΙ ( όπως πχ το Ωνάσειο Καρδ/κο κέντρο, το ΙΤΕ, κλπ) . Ταυτόχρονο θα πρέπει ΟΛΑ τα ΑΕΙ να εξαιρεθούν απο την υπαγωγή τους στους ΦΟΡΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ που τα στραγκαλίζει διαχειριστικά. Απόρώ οταν η ΝΔ μιλά για "Ιδιωτικά" ΑΕΙ και ταυτόχρονα ο Αρχηγός της αρνείται στην ομιλία του στους Πανεπιστημιακούς να εξαιρέσει τα Δημόσια ΑΕΙ από τους φορείς γενικής διακυβέρνησης. Φοβάμαι οτι ολη η συζήτηση γίνεται καθαρά επικοινωνιακά κουβαλώντας ο καθένας τις εμμονές του. Απόρω επίσης με το ΣΙΡΥΖΑ που λεεί οτι θα κανει την Εκκλησία απο ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ ( αλλοίως πως θα την επιχορηγεί??) αλλά δεν μπορεί να κανει τα ΑΕΙ !!!
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ Αρθ. 16. ΟΛΟΙ ΒΟΛΕΒΟΝΤΑΙ !!

 
Απόστολος
08 Νοε 2018 15:44

Προφανώς και δεν έχω σχέση με την εκπαίδευση και αυτό για μένα είναι τιμητικό. Γιατί επιθυμώ την αξιολόγηση και την αριστεία των καλύτερων. Γιατί επιθυμώ τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια υπό τον έλεγχο του Ελληνικού Κράτους όπως γίνεται σε όλες τις υπανάπτυκτες χώρες του κόσμου όπως την Αγγλία, τις ΗΠΑ, την Κύπρο, την Ισπανία κλπ. Επειδή επιθυμώ τα Δημόσια Πανεπιστήμια όπου φοιτούν τα Ελληνόπουλα να υπηρετούν την υπανάπτυκτη Επιστήμη και να εκδιώκονται οι θύλακες του πολιτισμού και της τέχνης όπως οι Ρουβίκωνες, τα ναρκωτικά και το παρεμπόριο....

 
@Nikolaos
09 Νοε 2018 09:18

Ας μας αναφέρετε σε ποια θέση διεθνώς βρίσκονται τα ελληνικά ΑΕΙ για να καταλάβουμε, πέρα από θεωρίες για αγρίους, ότι και αυτά πάσχουν από την ασθένεια του ελληνικού δημόσιου τομέα είτε θέλετε να το αντιληφθείτε είτε όχι. Τα πανεπιστήμια δεν είναι στρατόπεδα για να δουλεύουν τα τοπικά σουβλατζίδικα. Με 5000 διδακτορικά μόνο την τελευταία 5ετία δύσκολα κάποιος θα επέλεγε λέκτορα χωρίς phd.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean