Η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων Μηχανικών

Από την Έκθεση δεν προκύπτει οικονομική επιβάρυνση του κρατικού προυπολογισμού

09/11/2018

Άκουσε το άρθρο

Εκδόθηκε από το Γενικό Λογιστήριο  του Κράτους η Έκθεση για την πρόταση νόμου ρύθμισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Πτυχιούχων Μηχανικών.

Από την Έκθεση  δεν προκύπτει οικονομική επιβάρυνση του κρατικού προυπολογισμού, εάν ψηφιστεί από τη Βουλή το σχετικό Σχέδιο Νόμου.

1. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΛΚ

2. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΣΗ ΝΟΜΟΥ

3. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

 

Σχόλια (33)

Εκθέσεις ΑΔΙΠ για ΤΕΙ
|

1) Εκ των πραγμάτων τα ΤΕΙ δεν αξιολογήθηκαν για τον τρίτο κύκλο σπουδών (διδακτορικά), τον οποίο δεν μπορούν να οργανώσουν.

2) Επιπλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις η αναφορά για την ιδρυματική στρατηγική έρευνας των ΤΕΙ είναι αρνητική.

3) Σχεδόν σε ολα τα ΤΕΙ ζητήθηκε να θέσουν σαφέστερους μακροπρόθεσμους στόχους, δύο εκ των οποίων μάλιστα έλαβαν 'Partially positive evaluation' (2/4)

Αν διαβάσετε αναλυτικά τις εκθέσεις (πχ. για το πρωην ΤΕΙ Αθηνών, για το πρώην ΤΕΙ Θεσσαλίας και άλλα) αναφέρονται συγκεκριμένα σε χαρακτηριστικά της Τεχνικής Εκπαίδευσης (πχ. υποχρεωτική πρακτική άσκηση, σύνδεση με τοπική κοινωνία) και λιγότερο σε ακαδημαϊκά επιτεύγματα.

Ας έχουν όλοι κατά νου ότι τα ΤΕΙ μέχρι το 2017 ήταν 14, απλωμένα σε όλη την επικράτεια, δηλαδή να μην βγάζουν συμπεράσματα βασιζόμενοι στα θετικά αποτελέσματα τριων ή τεσσάρων μεγάλων ΤΕΙ.

Όσα αναφέρονται ως στόχοι στην ιστοσελίδα της ΑΔΙΠ δεν συμβαδίζουν με τα κριτήρια που εφαρμόστηκαν στην πραγματικότητα στις αξιολογήσεις, ακόμα και ανάμεσα σε πανεπιστήμια.

Ακόμα και από την ανομοιομορφία στην έκταση και τη δομή των σχολίων στις υποενότητες είναι φάνερο ότι δεν υπήρχε ενιαία αντιμετώπιση όλων των ΑΕΙ.

Είναι φανερό ότι σε ορισμένα ιδρύματα αξιολογήθηκαν με περισσότερη επιείκεια λόγω των δυσμενών εξωτερικών παραγόντων (πχ. νομικό πλαίσιο, οικονομική συγκυρία), ενώ σε άλλα δε συνυπολογίστηκαν με τόση βαρύτητα οι αρνητικές επιδράσεις του περιβάλλοντος.

Χαρακτηριστικές περιπτώσεις: το Πανεπιστήμιο Πατρών κρίθηκε με βάση τα διεθνή δεδομένα και έλαβε 'positive evaluation' (3/4) ενώ μέλος της επιτροπής πρότεινε να δοθεί η ανώτατη αξιολόγηση, το ΔΠΘ έχει συνολικά καλύτερους επιμέρους δείκτες σε σχέση με άλλα ιδρύματα που έλαβαν 'worthy of merit' (4/4, ανώτατη) αξιολόγηση κ.ο.κ.

Οι εκθέσεις αξιολόγησης είναι διαθέσιμες, αξίζει όλοι να τις μελετήσουν αναλυτικά και να μην αρκεστούν μόνο σε δυο γραμμές.

Στο εξωτερικό υπάρχει στάθμιση των βαθμολογιών ανάλογα με την κρισιμότητα της λειτουργίας, η ΑΔΙΠ ποτέ δεν υποστήριξε ότι εφάρμοσε αντίστοιχη μεθοδολογία.

Όλα μετράνε, αλλά προφανώς δεν είναι το ίδιο ένα ΑΕΙ να λαμβάνει υψηλή αξιολόγηση στην έρευνα, τη διδασκαλία και τη φοιτητική μέριμνα με το να λαμβάνει υψηλή αξιολόγηση για την περιβαλλοντική πολιτική του.

@Αξιολόγηση ΑΔΙΠ για ΤΕΙ 13 Νοε 2018 17:42

@Αξιολόγηση ΑΔΙΠ για ΤΕΙ
|

Δεν έκανες κάν κόπο να μπεις στην σελίδα της ΑΔΙΠ όπου μεταξύ άλλων λέει:

"...Σκοπός της ΑΔΙΠ είναι να διαμορφώσει και να εφαρμόσει ένα ενιαίο σύστημα διασφάλισης ποιότητας ως σύστημα αναφοράς για τα επιτεύγματα και το έργο που επιτελούν τα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης. Επίσης, να συγκεντρώσει και να κωδικοποιήσει τις κρίσιμες εκείνες πληροφορίες που θα καθοδηγήσουν την Πολιτεία στην αποτελεσματική ενίσχυση της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας..."

Τα ΤΕΙ αξιολογούνται ως ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως όλα τα υπόλοιπα.

@Αξιολόγηση ΑΔΙΠ για ΤΕΙ
|

«Οι επιτροπές της ΑΔΙΠ προφανώς έκριναν τα ΤΕΙ με αλλά κριτήρια , τόσο στη διδασκαλία όσο και την έρευνα..»
Αυτό το είδες πουθενά η απλά το συμπέρανες από τη σημαντική σου εμπειρία ως ..(τι ακριβώς;) !
Φίλε μου είσαι από τις περιπτώσεις που συνήθως γελάμε με την «παντογνωσία» τους αλλά δεν μπόρεσα να μην σχολιάσω το συγκεκριμένο απόφθευγμα..

Ένα απλό μέλος ΔΕΠ ΤΕΙ..

Αξιολόγηση ΑΔΙΠ για ΤΕΙ
|

Πού ακριβώς αναφέρεται ότι τα ΤΕΙ, ακόμα και όσα έλαβαν positive ή worthy of merit evaluation, προσφέρουν καλύτερου επιπέδου σπουδές στους φοιτητές τους σε σχέση με τα ελληνικά Πανεπιστήμια; Ή καλύτερες συγκριτικά προοπτικές για τους αποφοίτους;

Οι επιτροπές της ΑΔΙΠ προφανώς έκριναν τα ΤΕΙ με άλλα κριτήρια, τόσο στη διδασκαλία όσο και την έρευνα. Δεν μπορεί ο καθένας να διαβάζει ό,τι θέλει.

Παπαδημήτρης Ιάκωβος
|

φεύγετε ... να φεύγουμε

ελα Κυριάκο να βάλεις τάξη να τελειώνουμε .... διαλυθήκαμε

κόλαση

Έκθεση αξιολόγησης ΑΔΙΠ
|

Αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Ως επί το πλείστον, το ίδρυμα φαίνεται να είναι καλά οργανωμένο. Απολαμβάνει εξαιρετική φήμη χάρη σε ένα υποσύνολο κορυφαίων καθηγητών και σπουδαστών του οι οποίοι διεξάγουν έρευνα υψηλού επιπέδου. Στα χρόνια λειτουργίας του αυτοί οι κορυφαίοι απόφοιτοι και καθηγητές του ιδρύματος έχουν κάνει σημαντικές συνεισφορές στο Έθνος και λειτουργουν ως λαμπροί πρεσβευτές της ελληνικές Επιστήμης και Τεχνολογίας παγκοσμίως».

Προφανώς, πρόκειται για μια απολύτως θετική αξιολόγηση του Πολυτεχνείου Αθηνών. Επομένως, δεν υπήρχε κανένας λόγος να ιδρυθεί ένα δεύτερο πολυτεχνείο στην ίδια πόλη, εκατό χρόνια μετά την ίδρυση του πρώτου. Δεν μπορούμε ως χώρα να περιμένουμε άλλα σαράντα χρόνια προκειμένου να φτάσουν σε αντίστοιχο επίπεδο τα ΤΕΙ, στερώντας από τα πανεπιστήμια πολύτιμους πόρους.

Η Ελλάδα δεν μπορεί να συντηρεί 25 ΑΕΙ και είναι πλέον φανερό σε όλους διεθνώς ότι στην Ανώτατη Εκπαίδευση οι ανάγκες υπερκαλύπτονται από τη δομή και τη φιλοσοφία των πανεπιστημιακών σχολών, με έμφαση στη σωστή θεμελίωση των γνώσεων.

@ Αναλογίες
|

Το ΕΜΠ ιδρύθηκε τον 19ο αιώνα. Φυσικά θα μπορούσε να είχε ενταχθεί ως Πολυτεχνική Σχολή στο ΕΚΠΑ, αλλά αυτό δε θα άλλαζε την πορεία του.

Η χώρα αναπτύχθηκε μέσα στον 20ο αιώνα και μετά το 1960 διευρύνθηκε η Ανώτατη Εκπαίδευση.

Το 1980, 20 χρόνια μετά, ενώ ήδη λειτουργούσαν Πανεπιστήμια σε Αθήνα (ΕΚΠΑ, ΕΜΠ και ισότιμες σχολές Γεωπονική, Πάντειος, ΑΣΟΕΕ, Βιομηχανική Πειραιά), Θεσσαλονίκη (ΑΠΘ, Βιομηχανική Μακεδονίας), Πάτρα, Κρήτη, Ιωάννινα και Θράκη ποια ανάγκη υπήρχε για την ίδρυση των 11 ΤΕΙ;

Τα οποία ουσιαστικά ενσωμάτωσαν τα τμήματα των ΚΑΤΕΕ και δεν είχαν καμία σχέση με πανεπιστημιακές σπουδές;

St
|

@@Σοφια

Αυτο έλειπε να μην έχουν και "ανοιχτές πόρτες " οι απόφοιτοι του ΕΜΠ, όλη η Ελλάδα ζει για να αποφοιτήσει στο ΕΚΠα και στο ΕΜΠ! Φυσικό και επόμενο είναι να έχουν επαγγελματική και ακαδημαϊκή σταδιοδρομία κάποιοι απόφοιτοι του ΕΜΠ, καθώς διαθέτουν υψηλό ακαδημαϊκό στατους, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν βοηθάει και το όνομα του Πανεπιστημίου που αποφοίτησαν. Πόσοι απόφοιτοι ΤΕΙ κάνουν ακαδημαϊκή καριέρα στο εξωτερικό (μηχανικοί και άλλοι) αφού η "ρετσινιά" του ΤΕΙ δεν τους βοηθάει να εξελιχθούν στην χώρα μας? Ίσως πρέπει να ανοίξουμε τα μάτια μας και να αξιολογήσουμε κάθε αει βάσει των σημερινών συνθηκών. Το γεγονός ότι απόφοιτοι μηχανικοί Τεχνολογικού Τομέα εγγράφονται σε ξένα επιμελητήρια και το ΤΕΕ κάνει τα στραβά μάτια παραπέμπει σε ταινία επιστημονικής φαντασίας!

Εκθέσεις αξιολόγησης ελληνικών ΑΕΙ
|

Η ΑΔΙΠ δημοσίευσε τις συνολικές εκθέσεις για τα ιδρύματα το 2015 και το 2016. Οι εκθέσεις για τα τμήματα και τις σχολές όμως είναι πιο παλιές, αφορούν κυρίως την περίοδο 2010-2014.

Πότε θα ανακοινωθεί νέος κύκλος αξιολόγησης; Έχουν ήδη περάσει πάνω από πέντε χρόνια από τα τελευταία στοιχεία.

https://www.esos.gr/arthra/48463/tria-sta-deka-aei-piran-arista-stin-ex…

αναλογίες
|

Το προηγούμενο σχολιό μου ήταν απάντηση στον @ΤΗΟΜΑΣ 14¨:52
Φυσικά δεν απάντησε ότι με την ίδια χρονολογική λογική που υιοθετεί θα έπρεπε να μην υπήρχε και να μην είχε ιδρυθεί το ΕΠΜ.

Άρθρο από καθηγητή ΤΕΙ
|

Άρθρο ενός καθηγητή ΤΕΙ και στα σχόλια τονίζει ότι τελικά δεν ήταν απαραίτητα τα διδακτορικά και η αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών «καθώς τα ΤΕΙ λειτουργούσαν καλύτερα, είχαμε καλύτερο υλικό σπουδαστών και επίπεδο σπουδών πριν το έτος 2000»...

https://www.esos.gr/arthra/59655/i-katargisi-tis-stef-toy-tei-thessalias

Μαντέλος Γεώργιος
|

Σύντροφε Χιωτίνη για άνέλυσε την κατάσταση .... ελα εσύ ξέρεις ...πρωην συντροφοι σου είναι

@ Σοφία
|

Οι νόμοι και τα ιστορικά στοιχεία είναι σαφέστατα, όπως και τα βιογραφικά των διδασκόντων στα τμήματα των ΤΕΙ από το 1983 μέχρι και σήμερα (μέχρι το 2022).

https://www.esos.gr/arthra/54969/diataxi-gia-toys-kathigites-efarmogon-…

Το ΕΜΠ έλαβε απολύτως ΘΕΤΙΚΗ αξιολόγηση για την ποιότητα της έρευνας του (με ειδική αναφορά στο ΕΠΙΣΕΥ) και την εξέλιξη των αποφοίτων του. Αντιθέτως, δεν παρουσίασε καλά αποτελέσματα αναφορικά με τη σύνδεση του τυπικού συστήματος αξιολόγησης με τα υπόλοιπα πληροφοριακά συστήματα, τα ηλεκτρονικά διπλώματα και την ιστοσελίδα του (!). Οι αξιολογητές φυσικά αναγνώρισαν τη σημαντική συνεισφορά του στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση στη χώρα.

Ομοίως και τα υπόλοιπα πανεπιστήμια, όλα έλαβαν θετικές έως εξαιρετικές αξιολογήσεις για την έρευνα και την ποιότητα σπουδών, παρά τις δυσμενείς συνθήκες.

Να σημειωθεί ότι τα κριτήρια για μερικά πανεπιστήμια ήταν πιο αυστηρά σε σχέση με άλλα.

Αντιθέτως στα ΤΕΙ οι θετικές αναφορές περιορίζονται στην πρακτική άσκηση και την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων και όχι στην ακαδημαϊκή ποιότητα των σπουδών. Στα περισσότερα ΤΕΙ αναφέρονται η έλλειψη κεντρικής στρατηγικής, τα προβληματικά και διεσπαρμένα τμήματα και η ανεπαρκής συμμετοχή του προσωπικού σε προγράμματα έρευνας.

Δεν είναι ευθύνη της ΑΔΙΠ να καταρτίσει ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για τα ΑΕΙ της Ελλάδας.

Το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης αφορά όλα τα ΑΕΙ πλέον, και δεν τεκμηριώνεται από καμία αξιολόγηση -εγχώρια ή διεθνή- ότι πρέπει να εμποδιστεί η ανάπτυξη των Πανεπιστημίων, ούτε στο παρελθόν ούτε στην παρούσα φάση, για να δοθεί έμφαση σε νέου τύπου ιδρύματα.

Σοφία
|

@Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Κάνεις λάθος, για αυτό σου λέω και εγώ οτι είναι διαθέσιμη η αξιολόγηση και του ΕΜΠ και των άλλων αει πανεπιστημιακού τομέα τα οποία έδειξαν αξιολογήσεις κάτω των προσδοκιών για το μέγεθος του ονόματος τους. Η positive evaluation κατ εμέ δεν εκφράζει το ΕΜΠ και τα σχόλια των αξιολογητών για βελτιώσεις είναι αρκετά. Αν λάβουμε υπόψη τις γενναίες χρηματοδοτήσεις που έχει πάρει όλα αυτά τα χρόνια θα βγάλουμε διάφορα συμπεράσματα..

Εσύ που είδες ότι τα περισσότερα αει τεχνολογικού τομεα έλαβαν "μέτριες έως αρνητικές" αξιολογησεις? Συστήνω να μην βάζεις την δική σου αξιπλοήγηση που μάλλον είναι αρνητικη καθώς οι αξιολογήσεις αλλα λένε. Αν εξαιρέσεις 1_2 περιπτώσεις ΤΕΙ πχ Δυτικής Ελλάδας που πήραν χαμηλή, όχι απλά το positive evaluation πήγαινες και ερχόταν αλλά οι εξωτερικοί αξιολογητές απορούσαν σε πολλές περιπτώσεις γιατί δεν δίνει το δικαίωμα η πολιτεία στα ΑΕΙ Τεχνολογικού τομέα να διοργανώνουν τρίτο κύκλο σπουδών.

Νομίζω η ιστορία επαναλαμβάνεται, αυτό έχει δείξει άλλωστε. Τώρα οσο αναφορά τα σχόλια σου και τις εσωτερικές αναζητήσεις σου περί του ρόλου ύπαρξης των ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα έχουμε διάφορες απαντήσεις. Εγώ θα πω τις δικές μου γνώμες που είναι αρκετές. 1) Δημιουργία τεχνολογικών ιδρυμάτων για εκπαίδευση φτηνού εργατικού προσωπικού/επιστημονων χαμηλότερου κύρους από αυτών των πανεπιστημίων όπου με λιγότερα χρήματα θα καταλήγουν να βγάζουν περισσότερη δουλειά.
2) Δημιουργία πελατειακού κράτους,
ουδέποτε υπήρξαν κριτήρια ακαδημαϊκά για την "κατασκευή" των ΤΕΙ.
Έλα μου όμως, που τελικά οι αξιολογήσεις και η εξελίξεις αλλα δείχνουν. Φυσικό και επόμενο είναι τα ΤΕΙ να μετεξελιχθουν σε Πανεπιστήμια, καθώς έχουν ξεπεράσει τον ιστορικό τους ρόλο, και τα προγράμματα σπουδών τους αντιστοιχούν σε πανεπιστημιακά προγράμματα αντίστοιχων σχολών του εξωτερικού.

Πανεπιστήμια και ΤΕΙ
|

Τα ΤΕΙ αξιολογήθηκαν από την ΑΔΙΠ μόνο ως Τεχνολογικά Ιδρύματα (χωρίς τρίτο κύκλο σπουδών) και έλαβαν τα περισσότερα μέτριες έως αρνητικές αξιολογήσεις για την ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών τους, την ασάφεια του ρόλου τους και την ερευνητική τους στρατηγική.

Το ΕΜΠ πήρε εξαιρετική αξιολόγηση για το ερευνητικό και διδακτικό έργο. Οι εκθέσεις της ΑΔΙΠ είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο.

Επιπλέον, οι εκθέσεις της ΑΔΙΠ φανερώνουν τις τεράστιες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και την υποχρηματοδότηση των ΑΕΙ, ελλείψεις που μόνο θα επιδεινώθηκαν την τελευταία δεκαετία.

Ποιο ακριβώς ήταν το σχέδιο για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2000 ή το 2010;

Να λειτουργούν 25+ ΑΕΙ στην Ελλάδα; Ή να καταργηθούν τα παλαιότερα πανεπιστήμια και να προσπαθήσουμε από μετατρέψουμε σε πανεπιστήμια τα ΤΕΙ, τα οποία ιδρύθηκαν το 1983 χωρίς καν τις προϋποθέσεις για να ανήκουν στην ανώτατη εκπαίδευση;

Είναι παραλογισμός να φέρνουμε αναλογίες της Ελλάδας του 19ου-αρχές 20ου αιώνα με την Ελλάδα των τελευταίων 30 ετών.

Το ΕΜΠ όταν πρωτολειτούργησε όντως κάλυπτε πραγματικές ανάγκες για τεχνίτες στην οικονομία. Όταν στα τέλη του 19ου αιώνα μετασχηματίστηκε σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, πάλι ικανοποιούσε τις απαιτήσεις για υψηλού *πανεπιστημιακού* επιπέδου Τεχνολογική Εκπαίδευση, στα πρότυπα των γαλλικών σχολών.

Ομοίως, η Γεωπονική και η Πάντειος στις αρχές του 20ου αιώνα.

Για τον ίδιο λόγο ιδρύθηκε το ΑΠΘ το 1924, για να καλύψει τις ανάγκες του Νέου Ελληνικού Κράτους που πλέον είχε διπλασιάσει την έκτασή του και έπρεπε να προσφέρει πανεπιστημιακές σπουδές και στα νέα βόρεια εδάφη του.

Τη δεκαετία του '60, καθώς η Ελλάδα έπαυε να είναι αγροτική χώρα, επιχειρήθηκε η διεύρυνση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με τη σταδιακή ίδρυση πανεπιστημίων σε άλλες πόλεις, πρώτα στην Πάτρα, και στη συνέχει στα Ιωάννινα, τη Θράκη και την Κρήτη.

Φτάνοντας στο 1983, για ποιο λόγο τα παλιά ΚΑΤΕΕ μετασχηματίστηκαν σε ΤΕΙ;

Ποιες ανάγκες φιλοδοξούσε να καλύψει στον 21ο αιώνα ένα ίδρυμα στο οποίο οι σπουδές διαρκούσαν 3 έτη και οι καθηγητές δεν είχαν διδακτορικό, ενώ οι απόφοιτοι είχαν κυρίως τεχνικό-διοικητικό προσανατολισμό, σχολές ΣΤΕΦ και Σχολές Διοίκησης και Οικονομίας, σε μια χώρα που δεν είχε ούτε βαριά βιομηχανία ούτε ανεπτυγμένο χρηματοπιστωτικό τομέα;...

Δηλαδή, το 1983, λειτουργούσαν ήδη οι σχετικές σχολές στο Πανεπιστήμιο Πατρών και Πανεπιστήμιο Κρήτης - ποιος ο λόγος να ιδρυθούν αντίστοιχες σχολές ΤΕΙ σε Πάτρα και Ηράκλειο;

Με ποια προοπτική; Να γίνουν μετά από σαράντα χρόνια κι αυτές πανεπιστημιακές;...

Εκτός από την Αττική -όπου κι εκεί χρειάζονται άμεσα συνενώσεις μεταξύ πανεπιστημίων και ενοποιήσεις σχολών- καμία άλλη ελληνική πόλη δεν έχει την κρίσιμη πληθυσμιακή μάζα και οικονομική δραστηριότητα ώστε να φιλοξενεί περισσότερααπό ένα ΑΕΙ.

Επίσης, δεν είναι ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟ να διασπώνται τα ΑΕΙ σε περισσότερα του ενός campus, κάτι το οποίο επίσης επισημαίνεται στις εκθέσεις της ΑΔΙΠ.

α) Από τη στιγμή που ιδρύθηκε Πανεπιστήμιο Πατρών (1964) δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα ούτε για την ίδρυση του ΤΕΙ Πατρών ούτε για την ίδρυση του Παν. Πελοποννήσου.

β) Δεν είναι σωστό να λειτουργούν Πανεπιστήμιο (1973) - Πολυτεχνείο (1977) και ΤΕΙ (1983) στην Κρήτη, και είναι φανερό ότι πρέπει να συνενωθούν.

γ) Το ΟΠΑ (πρώην ΑΣΟΕΕ), το ΠΑΠΕΙ (πρώην Βιομηχανική Σχολή), η Πάντειος και η Χαροκόπειος πρέπει να συνενωθούν σε ένα Αττικό Πανεπιστήμιο Οικονομικών και Κοινωνικών Σπουδών, με συγχωνεύσεις μεταξύ τμημάτων (πχ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικά, Πληροφορική)

δ) Το ΕΜΠ θα μπορούσε να συγχωνευτεί διοικητικά με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.

ε) Δεν είναι σωστό να λειτουργεί το Παν. Μακεδονίας με σχολές ανεξάρτητες από το ΑΠΘ.

στ) Το Παν. Αιγαίου με σχολές σε 6 νησιά, και τώρα το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, έχουν τεράστια διασπορά μεταξύ των τμημάτων και αυτό το μοντέλο ανάπτυξης δεν ωφελεί την εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα ενός ΑΕΙ.

κ.ο.κ.

Η Ελλάδα χρειάζεται περίπου 10-12 ΑΕΙ, μαζί με ειδικές περιπτώσεις, όπως Ακαδημία Καλών Τεχνών, στρατιωτικές σχολές κτλ.

Τα ΑΕΙ ήδη υπάρχουν στην Αττική (3-4 ΑΕΙ), τη Θεσσαλονίκη (ΑΠΘ), την Πελοπόννησο (Παν. Πατρών), την Θράκη (ΔΠΘ), τη Θεσσαλία (Παν. Θεσσαλίας) και την Κρήτη (Παν. Κρήτης, με την απορρόφηση του Πολυτεχνείου).

Σοφία
|

Απλά οι φίλοι μας οι "πανεπιστημονες" τα θέλουν όλα δικά τους και θέλουν να κάνουν αναφορές στο παλιό παρελθόν των ΤΕΙ. Βλέπεις δεν είδαν την αξιολόγηση του ΕΜΠ το οποίο σύμφωνα με τις γενναίες χρηματοδοτήσεις του δεν πήρε και τις καλύτερες βαθμολογίες. (ΑΔΙΠ 2016).

Κωνσταντίνος
|

Προς Αναλογίες:α)Αν και προστέθηκαν 7 νέα τμήματα στο ΕΚΠΑ κι έτσι έφτασε τα 40 τμήματα το 2018 με τον κόμβο της Χαλκίδας,το μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της χώρας παραμένει το ΑΠΘ με 41 τμήματα.
β)Η ίδρυση,επέκταση,ανωτατοποίηση του ΕΜΠΑ αφορά κι άλλα ιδρύματα όπως την τότε Ανωτάτη Γεωπονική,την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών,την Ανώτατη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών,την ΠΑΣΠΕ,τη Χαροκόπειο Α.Σ.Ο.Ο.,τις Ανώτατες Βιομηχανικές Σχολές Πειραιά και Θεσσαλονίκης και προπαντός τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες,τις Σχολές Νηπιαγωγών,τις ΕΑΣΑ και τη ΣΕΛΕΤΕ. Όλα αυτά τα ιδρύματα,εκτός του ΕΜΠΑ έγιναν μετά τη δεύτερη δεκαετία του 20ού αιώνα κυρίως στο Λεκανοπέδιο,σε μία προσπάθεια των τότε κυβερνήσεων να τονώσουν ένα ογκώδες διαχρονικό κύμα αστυφιλίας προς την πρωτεύουσα σα να μην αρκούσαν οι πρόσφυγες από τη Μικρασία και την Ανατολική Ρωμυλία. Αυτό έγινε φυσικά μέσα σ'ένα κλίμα διεύρυνσης του κράτους και πάντα κατά μίμηση αντίστοιχων ευρωπαϊκών σχολών.
Αυτή η προσκόλληση των κυβερνήσεων στην πρωτεύουσα ξεκίνησε στα μέσα του 19ου αιώνα με την ίδρυση του ΕΜΠΑ,συνεχίστηκε όλο τον 20ό γιά να μη σταματήσει ποτέ,επιβεβαιώθηκε δε από τα παρακάτω:
α)Γιά να γίνει αντιληπτό πόση ασφυκτική γοητεία ασκούσε τότε η πρωτεύουσα στους Έλληνες,αποφασίστηκε η έδρα της ΑΓΣΑ να είναι στην Αθήνα!γεγονός που δεν αμφισβητήθηκε ποτέ από καμία κυβέρνηση.
β)Ως επίσημη πολιτική ιδεολογία γιά το κλείσιμο της Ιόνιας Ακαδημίας το 1864,που είχε ακριβώς τις ίδιες σχολές και τμήματα με το ΕΚΠΑ, χρησιμοποιήθηκε ακριβώς αυτό,ότι δηλαδή ήταν ανταγωνιστική! προς το τότε μεγαλύτερο κατ'εσάς Πανεπιστήμιο της χώρας.
γ)Όταν πήγε ο διακεκριμένος μηχανικός Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή να ιδρύσει το Πανεπιστήμιο της Ιωνίας με εντολή του Βενιζέλου τη δεκαετία 1920-30,εμποδίστηκε μεν από τη Μικρασιατική καταστροφή,αλλά δε συνεχίστηκε η προσπάθεια στα νησιά του Αιγαίου,γιατί τότε θυμήθηκαν από την Αθήνα,έστω και καθυστερημένα ότι έπρεπε να ιδρυθεί και να ενισχυθεί το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη.

Πανεπιστήμια και ΤΕΙ
|

Τα ΤΕΙ αξιολογήθηκαν από την ΑΔΙΠ μόνο ως Τεχνολογικά Ιδρύματα (χωρίς τρίτο κύκλο σπουδών) και έλαβαν τα περισσότερα μέτριες έως αρνητικές αξιολογήσεις για την ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών τους, την ασάφεια του ρόλου τους και την ερευνητική τους στρατηγική.

Επιπλέον, οι εκθέσεις της ΑΔΙΠ φανερώνουν τις τεράστιες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και την υποχρηματοδότηση των ΑΕΙ, ελλείψεις που μόνο θα επιδεινώθηκαν την τελευταία δεκαετία.

Ποιο ακριβώς ήταν το σχέδιο για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2000 ή το 2010;

Να λειτουργούν 25+ ΑΕΙ στην Ελλάδα; Ή να καταργηθούν τα παλαιότερα πανεπιστήμια και να προσπαθήσουμε από μετατρέψουμε σε πανεπιστήμια τα ΤΕΙ, τα οποία ιδρύθηκαν το 1983 χωρίς καν τις προϋποθέσεις για να ανήκουν στην ανώτατη εκπαίδευση;

Είναι παραλογισμός να φέρνουμε αναλογίες της Ελλάδας του 19ου-αρχές 20ου αιώνα με την Ελλάδα των τελευταίων 30 ετών.

Το ΕΜΠ όταν πρωτολειτούργησε όντως κάλυπτε πραγματικές ανάγκες για τεχνίτες στην οικονομία. Όταν στα τέλη του 19ου αιώνα μετασχηματίστηκε σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, πάλι ικανοποιούσε τις απαιτήσεις για υψηλού *πανεπιστημιακού* επιπέδου Τεχνολογική Εκπαίδευση, στα πρότυπα των γαλλικών σχολών.

Ομοίως, η Γεωπονική και η Πάντειος στις αρχές του 20ου αιώνα.

Για τον ίδιο λόγο ιδρύθηκε το ΑΠΘ το 1924, για να καλύψει τις ανάγκες του Νέου Ελληνικού Κράτους που πλέον είχε διπλασιάσει την έκτασή του και έπρεπε να προσφέρει πανεπιστημιακές σπουδές και στα νέα βόρεια εδάφη του.

Τη δεκαετία του '60, καθώς η Ελλάδα έπαυε να είναι αγροτική χώρα, επιχειρήθηκε η διεύρυνση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με τη σταδιακή ίδρυση πανεπιστημίων σε άλλες πόλεις, πρώτα στην Πάτρα, και στη συνέχει στα Ιωάννινα, τη Θράκη και την Κρήτη.

Φτάνοντας στο 1983, για ποιο λόγο τα παλιά ΚΑΤΕΕ μετασχηματίστηκαν σε ΤΕΙ;

Ποιες ανάγκες φιλοδοξούσε να καλύψει στον 21ο αιώνα ένα ίδρυμα στο οποίο οι σπουδές διαρκούσαν 3 έτη και οι καθηγητές δεν είχαν διδακτορικό, ενώ οι απόφοιτοι είχαν κυρίως τεχνικό-διοικητικό προσανατολισμό, σχολές ΣΤΕΦ και Σχολές Διοίκησης και Οικονομίας, σε μια χώρα που δεν είχε ούτε βαριά βιομηχανία ούτε ανεπτυγμένο χρηματοπιστωτικό τομέα;...

Δηλαδή, το 1983, λειτουργούσαν ήδη οι σχετικές σχολές στο Πανεπιστήμιο Πατρών και Πανεπιστήμιο Κρήτης - ποιος ο λόγος να ιδρυθούν αντίστοιχες σχολές ΤΕΙ σε Πάτρα και Ηράκλειο;

Με ποια προοπτική; Να γίνουν μετά από σαράντα χρόνια κι αυτές πανεπιστημιακές;...

Εκτός από την Αττική -όπου κι εκεί χρειάζονται άμεσα συνενώσεις μεταξύ πανεπιστημίων και ενοποιήσεις σχολών- καμία άλλη ελληνική πόλη δεν έχει την κρίσιμη πληθυσμιακή μάζα και οικονομική δραστηριότητα ώστε να φιλοξενεί περισσότερααπό ένα ΑΕΙ.

Επίσης, δεν είναι ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟ να διασπώνται τα ΑΕΙ σε περισσότερα του ενός campus, κάτι το οποίο επίσης επισημαίνεται στις εκθέσεις της ΑΔΙΠ.

α) Από τη στιγμή που ιδρύθηκε Πανεπιστήμιο Πατρών (1964) δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα ούτε για την ίδρυση του ΤΕΙ Πατρών ούτε για την ίδρυση του Παν. Πελοποννήσου.

β) Δεν είναι σωστό να λειτουργούν Πανεπιστήμιο (1973) - Πολυτεχνείο (1977) και ΤΕΙ (1983) στην Κρήτη, και είναι φανερό ότι πρέπει να συνενωθούν.

γ) Το ΟΠΑ (πρώην ΑΣΟΕΕ), το ΠΑΠΕΙ (πρώην Βιομηχανική Σχολή), η Πάντειος και η Χαροκόπειος πρέπει να συνενωθούν σε ένα Αττικό Πανεπιστήμιο Οικονομικών και Κοινωνικών Σπουδών, με συγχωνεύσεις μεταξύ τμημάτων (πχ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικά, Πληροφορική)

δ) Το ΕΜΠ θα μπορούσε να συγχωνευτεί διοικητικά με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.

ε) Δεν είναι σωστό να λειτουργεί το Παν. Μακεδονίας με σχολές ανεξάρτητες από το ΑΠΘ.

στ) Το Παν. Αιγαίου με σχολές σε 6 νησιά, και τώρα το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, έχουν τεράστια διασπορά μεταξύ των τμημάτων και αυτό το μοντέλο ανάπτυξης δεν ωφελεί την εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα ενός ΑΕΙ.

κ.ο.κ.

Η Ελλάδα χρειάζεται περίπου 10-12 ΑΕΙ, μαζί με ειδικές περιπτώσεις, όπως Ακαδημία Καλών Τεχνών, στρατιωτικές σχολές κτλ.

Τα ΑΕΙ ήδη υπάρχουν στην Αττική (3-4 ΑΕΙ), τη Θεσσαλονίκη (ΑΠΘ), την Πελοπόννησο (Παν. Πατρών), την Θράκη (ΔΠΘ), τη Θεσσαλία (Παν. Θεσσαλίας) και την Κρήτη (Παν. Κρήτης, με την απορρόφηση του Πολυτεχνείου).

αναλογίες
|

Το ΕΚΠΑ λειτουργεί αδιαλείπτως από την ίδρυσή του στις 3 Μαΐου 1837 και είναι το μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, Ποιος ο λόγος 40 χρόνια μετά να δημιουργηθεί ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα το ΕΜΠ που χρειάστηκε 30 χρόνια για να αναγνωριστεί ως ΑΕΙ (γιατί άραγε;) Και αναγνωριστεί ως ΑΕΙ δεν σημαίνει αναγνωριστεί ως Πανεπιστήμιο.

Βλέπει κανείς αναλογίες;

Iraklis
|

Τα περισσότερα ΤΕΙ έχουν λάβει εξαιρετικές αξιολογήσεις από την ΑΔΙΠ που συγκροτείται από καθηγητές πανεπιστημίων του εξωτερικού. Εκτός αυτού ανήκουν στο επίπεδο 6 του EQF όπως όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Συγκεκριμένα, είμαι πτυχιούχος Μηχανολόγος/Μηχανικός απόφοιτος ΤΕΙ και Chartered Engineer στο Ινστιτούτο Μηχανολόγων Μηχανικών του Ηνωμένου Βασιλείου. Για να γίνω Chartered έπρεπε το πτυχίο μου να περάσει από academic assesment το οποίο και έγινε. Με λίγα λόγια οι μηχανικοί ΤΕΙ αναγνωρίζονται παντού στην Ευρώπη ως ισότιμοι των συναδέλφων του άλλων Πανεπιστήμίων εκτός από την χώρα τους. Είναι καιρός να ανοίξουμε τα μάτια μας και να κοιτάξουμε έξω από τον μικρόκοσμό μας.

Σχολια χωρις λογο
|

Γιατί τόσα σχόλια; Απλά μια πρόταση νόμου είναι από 4 βουλευτές .. λείπουν άλλοι 100 περίπου !

Iraklis
|

Εργάστηκα επί διετία στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης κορυφαίου κατασκευαστή βαρέων μηχανημάτων σαν Development Engineer στην Αγγλία. Στην ομάδα μου υπήρχαν απόφοιτοι Γαλλικών Πολυτεχνείων, Αγγλικών Πανεπιστημίων (μερικοί εκ των οποίων ήταν απόφοιτοι του Imperial College), Αμερικάνων πανεπιστημίων. Έκανα project management σε 5ετές συνεργατικό project συνολικού budget 50.000.000 λιρών μεταξύ 3 πολυεθνικών και 2 πανεπιστημίων (Imperial και Loughborough). Είμαι CEng (Chartered Engineer) στο ΙΜechE (Institution of Mechanical Engineers) έχοντας περάσει αναλυτικό academic assesment απόλυτα επιτυχημένα. Στην Αγγλία είμαι Μηχανολόγος/Μηχανικός ισότιμος με οποιοδήποτε άλλο πανεπιστήμιο στον κόσμο, στην Ελλάδα είμαι απόφοιτος ΤΕΙ. Το μήνυμα απευθύνεται στον κύριο που λεει ΚΑΤΕΕ--->ΤΕΙ---->ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Τα πάντα σε αυτό τον κόσμο εξελίσσονται κύριε μου και προχωρούν, εάν βολεύει κάποιους η στασιμότητα είναι πρόβλημά τους. Τα ΤΕΙ έχουν λάβει άριστες αξιολογήσεις απο την ΑΔΙΠ και έχουν πλέον κορυφαία προγράμματα σπουδών (από το 2001) ισάξια των πανεπιστημίων τόσο των εντός όσο και των εκτός των συνόρων.

@@ΚΑΤΕΕ-->ΤΕΙ-->ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
|

"... τα ΤΕΙ αποτελούν 17 χρόνια τώρα μέρος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης..."
Τα ΤΕΙ αποτελούσαν μέρος της τριτοβάθμιας από την πρώτη στιγμή δηλαδή το 1983. Τότε ήταν αδιαβάθμητα δηλαδή δεν είχαν χαρακτηρισθεί ούτε ανώτερα ούτε ανώτατα. Ο όρος «τριτοβάθμια» είναι νεολογισμός ακριβώς εκείνης της περιόδου για να μην δεσμευτεί ο νομοθέτης ως προς το ανώτατος-ανώτερος. Από το 2001 εντάχθηκαν στην ανώτατη. Και υπήρξε και δέσμευση στο νομοθέτημα του 2001 για μη διάκριση των πτυχίων πριν και μετά το 2001.

ΤΕΙ ως Πανεπιστήμια
|

Τα περισσότερα από τα 14 ΤΕΙ που λειτουργούσαν σε όλη την Ελλάδα (μέχρι και το 2017) ήταν σαφώς απαξιωμένα σε σχέση με τα πανεπιστήμια, τόσο σε σπουδές όσο και στα υπόλοιπα σκέλη της ακαδημαϊκής δραστηριότητας.

Τα ΤΕΙ ΔΕΝ ιδρύθηκαν ως ΑΕΙ και άργησαν πολύ να καλύψουν τις ακαδημαϊκές απαιτήσεις. Δεν μπορούμε στην Ελλάδα να θεωρούμε ότι η ίδρυσή τους ήταν επιτυχήμενο "πείραμα" για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

@ ΤΗΟΜΑΣ
|

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο οργανώθηκε ως ίδρυμα το 1887 σε τρεις Σχολές (Πολιτικών Μηχανικών, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και Μηχανολόγων Μηχανικών) με τετραετή φοίτηση και υψηλού επιπέδου διδασκαλία σε Μαθηματικά και Φυσική, από καθηγητές που είχαν μεταπτυχιακές σπουδές σε πανεπιστήμια της Ευρώπης. Το 1914-1917 αναγνωρίστηκε και ως επισήμως ως ΑΕΙ, ενώ το ΤΕΕ συγκροτήθηκε το 1923.

Επομένως, δεν ήταν ορθή στρατηγική ανάπτυξης της Γ'βθμιας το 1980, σχεδόν έναν αιώνα μετά, να δημιουργήσουμε Τεχνολογικά Ιδρύματα με λιγότερες ακαδημαϊκές απαιτήσεις.

Φτάσαμε 2018 και ως χώρα δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε άλλα σαράντα χρόνια ώστε να αναβαθμιστούν τα ΤΕΙ από μόνα τους.

@ΚΑΤΕΕ-->ΤΕΙ-->ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
|

Να σου υπενθυμίσω ότι βρισκόμαστε στον ''21το'' αιώνα και η λογική του μικρού Πολυτεχνείου δεν υφίσταται πλέον αφού τα ΤΕΙ αποτελούν 17 χρόνια τώρα μέρος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης....ενημερώσου. Διοργανώνουν αυτοδύναμα Masters και πολύ σύντομα και Διδακτορικά (Phd).

@ ΚΑΤΕΕ-->ΤΕΙ-->ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ09
|

Από ποιο χρονοντούλαπο ξεπρόβαλες; Μην εκφέρουν άποψη η συνταξιούχοι ..

THOMAS
|

@ΚΑΤΕΕ-->ΤΕΙ-->ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Δημοσιεύτηκε βασιλικό διάταγμα το οποίο αφορούσε την ίδρυση στην Αθήνα σχολείου τεχνιτών,το οποίο άρχισε τη λειτουργία τον επόμενο χρόνο. Είχε τον τίτλο Βασιλικό Σχολείο των Τεχνών, και ουσιαστικά ήταν μία κυριακάτικη τεχνική σχολή που κατάρτιζε τους τεχνίτες (μαστόρους, οικοδόμους, αρχιμαστόρους). Σύντομα έγινε γνωστό ως «Πολυτεχνείο».Από το σχολείο των τεχνιτών προήλθε το σημερινό Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Το σχολείο αυτό λειτούργησε αρχικά και διαμορφώθηκε σε ίδρυμα, όπου η παράδοση μαθημάτων ήταν πια καθημερινή και χωρίστηκε σε δύο τμήματα:Βιομηχανικών Τεχνών
Καλών Τεχνών

bd
|

Σιγα μη περασει...Δεν ειναι καν του ΣΥΡΙΖΑ...

ΚΑΤΕΕ-->ΤΕΙ-->ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
|

Ντροπή και αίσχος για το επαίσχυντο ψηφοθηρικό νομοσχέδιο. Δεν έφτανε τόσα χρόνια η αποδόμηση της κοινωνίας που προκάλεσε το κόμμα από το οποίο προέρχονται οι προτείνοντες παρά συνεχίζουν ακάθεκτοι την ισοπέδωση και υπό το νέο!
Αλλά φταίει και το ΤΕΕ που κοιμάται όρθιο! Που δεν κατακεραυνώνει εν τη γενέσει αυτές τις απόπειρες!
Αλλά και εσείς οι ίδιοι, στους οποίους απευθύνονται τα δικαιώματα (αν τα πάρετε), θα διαμαρτύρεστε όταν οι απόφοιτοι των 2ετών κύκλων (βλέπε νέα ΚΑΤΕΕ), που έρχονται , αρχίσουν να διεκδικούν τα δικαιώματα που μια ζωή ορέγεστε!
Άντε και διδάκτορες (όσο για την εξίσωση πρώτου βαθμού και την άγνοια επίλυσης από τους περισσότερους μη πω τίποτα)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ