Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η εργασία-έρευνα για τις αντιλήψεις των Καθηγητών Μαθηματικών για τη χρήση και την ένταξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία του μαθήματος των μαθηματικών

Δημοσίευση: 11/11/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δείτε την εργασία-έρευνα που παρουσιάστηκε στο  3ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή για το Εκπαιδευτικό Υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες  που πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο στις 9, 10 και 11 Νεοεμβρίου 2018. Η εργασία έχει τίτλο: «Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Μαθηματικών) για τη χρήση και την ένταξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία των Μαθηματικών».

Εισηγητές:

Καραγιάννης Ιωάννης,ΣΕΕ Μαθηματικών

 Τσομαρέλη Τριανταφυλλιά, ΜEd. Αγγλικής Φιλολογίας

ΕΡΓΑΣΙΑ ΡΟΔΟΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ (1)

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΡΟΔΟΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ppt

Σχόλια (10)

 
Λένα
11 Νοε 2018 21:23

Ευχαριστούμε που μοιράζεστε με όλους τη δουλειά σας.Ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα.

 
check
11 Νοε 2018 22:29

Έρευνα πριν από 10 χρόνια... ενδιαφέροντα συμπεράσματα μπορούν να εξαχθούν για το παρελθόν... Σήμερα τι γίνεται;

 
Ιωάννης Ζάντζος
11 Νοε 2018 23:16

Φαίνονται αρκετά πράγματα ενδιαφέροντα από την έρευνά σας.
Η βιβλιογραφία σας όμως (άρθρα που έχουν δημοσιευθεί πριν πολλά χρόνια) χωρίς τη χρήση κάποιων πρόσφατων μελετών αποτελεί αρνητικό παράγοντα.
Επίσης, ας σταματήσουμε πλέον να τις λέμε "νέες τεχνολογίες", έχουν ποια 'παλαιώσει'.
Καλύτερα να τις ονομάζουμε "ψηφιακές τεχνολογίες"!

 
ΜΙΚΗΣ
12 Νοε 2018 07:39

Από ότι φαίνεται και από την εμπειρία μας οι απόψεις των εκπαιδευτικών δεν έχουν αλλάξει και πολύ παρόλο που έχουν προσφερθεί πολλά επιμορφωτικά προγράμματα.Επομένως, από ότι είδα, τα συμπεράσματα είναι επίκαιρα και επαληθεύονται και από άλλες έρευνες.Υπάρχει όμως πιο σύγχρονη βιβλιογραφία.

 
Άρθρο
12 Νοε 2018 16:00

Η εργασία έχει παλιά βιβλιογραφία, δυστυχώς στην επιστήμη δεν αρκεί "η εμπειρία μας".

 
ΗΡΑ*
12 Νοε 2018 17:07

Επαινετέα η ερευνητική σας προσπάθειά αλλά και με σοβαρές αδυναμίες. Εν τάχει : Το δείγμα είναι μικρό και μη αντιπροσωπευτικό, δεδομένου ότι συμμετείχαν μαθηματικοί που υπηρετούσαν σε σχολείο ( Γυμνάσια - Λύκεια ) ΜΟΝΟ της Ρόδου. Το "εργαλείο" (ερωτηματολόγιο) για τη εμπειρική σύλληψη των αντιλήψεων των μαθηματικών παρουσιάζει σοβαρές αδυναμίες. Κι ακόμη: εκπονήθηκε από τους ίδιους τους συντελεστές της ερευνητικής προσπάθειας; Έγινε πρώτα κάποια δοκιμαστική προσπάθεια αν αυτό "συλλαμβάνει" όντως τις αντιλήψεις των μαθηματικών; Και για να το πούμε με άλλα λόγια: Συλλαμβάνει εμπειρικά αυτό για το οποίο εκπονήθηκε; ; Δεν γίνεται καμιά αναφορά, ούτε καν στο θεωρητικό πλαίσιο ( σκόπιμα;), για τις υπάρχουσες διαφορές, τουλάχιστον σε θεωτικό επίπεδο στη σχετική βιβλιογραφία μεταξύ στάσεων/ αντιλήψεων, πεποιθήσεων και εφαρμοζόμενων διδακτικών πρακτικών. Άλλο πράγμα σε τι θεό πιστεύω κι άλλο πράγμα αν ακοιλουθώ στιην πράξη αυτό που πιστεύω. Οι ερωτήσεις για τις αντιλήψεις είναι πολύ λίγες και δυστυχώς με τέσσερις διαφορετικές δυνατότητες απάντησης ( ναι/όχι, καθόλου/απολύτως, χαμηλό/άριστο και πολλαπλών επιλογών. Όλα αυτά σε συνολικά δέκα τέσσερις (14 ) ερωτήσεις ! Τα συμπεράσματα που εξάγονται δεν εναρμονίζονται με τα ποσοτικά στοιχεία που παρουσιάζονται στους πίνακες. Ενδεικτικά : Από πού προκύπτει ότι το επίπεδο των γνώσεων των ερωτηθέντων μαθηματικών είναι μέτριο όταν 41(39,4%) το χαρακτηρίζουν πολύ καλό, οι 30 (28,8%)
αρκετά καλό, οι 18 (17,3%) μέτριο, οι 8 (7,7%) χαμηλό και οι 7(6,7%) άριστο ; Αθροίσοντας τα ποσοστά επί τοις % από "άριστα" έως και "αρκετά καλό" έχουμε 75%, ενώ αυτά του "μετρια" +"χαμηλό" έχουμε ακριβώς 25% . Παρόμοια αναντιστοιχία υπάρχει και στα συμπεράσματα για τους λόγους που οι συγκεκριμένοι μαθηματικοί ΔΕΝ χρησιμοποιούν τις Ν.Τ. στο μάθημά τους : Π.χ. δεν μπορούν να μπαίνουν στο ίδιο "τσουβάλι" ανασταλτικών παραγόντων από τους συντελεστές της ερευνητικής προσπάθειας - οι ερωτώμενοι μαθηματικοί δεν το κάνουν και γι' αυτό απαντούν όπως απαντούν - η έλλειψη επιμόρφωσης και η έλλειψη αυτοπεπεοίθησης. Εδώ μάλλον υπάρχει σύγχυση μεταξύ αίτιου και αιτιατού (= αποτελέσματος), δεδομένου ότι είναι σχεδόν β'εβαιο (;) πως η έλλειψη της αναγκαίας επιμόρφωσης μάλλον ενισχύει την έλλειψη αυτοπεπείθησης. Χωρίς αυτό πάλι να σημαίνει πως έχουμε να κάνουμε με μονογραμμική σχέση. Γι αυτό το τελευταίο - αναφέρομαι στο εύρος της έλλειψης αυτοπεποίθησης - θα χρειάζόνταν άλλες 2 - 3 σχετικές ερωτήσεις: με επιμόρφωση, ανεξάρτητα από επιμόρφωση, χωρίς επιμόρφωση . Τέλος, σχετικά με την "ανακάλυψη" της γνώσης τα στοιχεία είναι ελλειπέστατα, τόσο στο θεωρητικό πλαίσιο έως και στα - γενικώς και αορίστως επ' αυτού - εξαγόμενα συμπεράσματα. αλλά δεν θέλω να μπω σ' αυτή τη συζήτηση,γιατί θα πάει μακριά η βαλίτσα. Η θέση μου για τις Ν.Τ. στη διδασκαλία των Μαθηματικών και όχι μόνο: ΔΕν υποκαθιστούν ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑ/ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ, ΟΥΤΕ ΚΣΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟ ΟΤΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ....

 
ΜΙΚΗΣ
12 Νοε 2018 20:50

Μπράβο σας.Αυτά που νιώθω καθημερινά επιβεβαιώνονται ως προς τις ΤΠΕ.

 
Πλατάρος Γιάννης
12 Νοε 2018 20:57

Τα αποτελέσματα της έρευνας ταυτίζονται με την αίσθηση που είχα ως τώρα για τις ΤΠΕ και τους Μαθηματικούς και μου διευρύνουν και λίγα κλικ την αντίληψη.
Την αίσθηση την έχω αποκτήσει από το 2008 στην επιμόρφωση Β και στις σχετικές μεταπτυχιακές σπουδές. Και η γενική πραγματικότητα, είναι πολύ κοντά στα αποτελέσματα της εργασίας σας.
Συνεχίζουμε την επιμόρφωση, αλλά πρέπει να γίνουν πολλά δομικά στο ΑΠΣ σε σχέση με τις ΤΠΕ. Πολύ μεγάλο βαρίδι η μη υποχρεωτικότητα της επιμόρφωσης στις ΤΠΕ. Ανυπέρβλητο... (Άλλο θέμα αυτό)

 
Μαρία Λελε
13 Νοε 2018 06:42

Συμφωνώ με τον κ.Πλατάρο

 
Πανος
13 Νοε 2018 15:37

Όσοι.έχουμε περάσει από τα Δωδεκάνησα ξέρουμε τι θα πει σχολικός σύμβουλος Μαθηματικών.Δημιουργικός και ακούραστος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ