28 υπουργοί Παιδείας σε 44 χρόνια

Εννιά φορές άλλαξε ονομασία το υπουργείο Παιδείας

12/11/2018

Ενημερώθηκε: 13/11/2018, 13:08

Άκουσε το άρθρο

Σαν τα «πουκάμισα» αλλάζουν οι υπουργοί Παιδείας, παρατηρεί κανείς ,κοιτάζοντας τον πίνακα με τις φωτογραφίες των διατελεσάντων υπουργών  (η φωτό που κατέγραψε ο φακός του esos), που βρίσκεται αναρτημένος στην αίθουσα συσκέψεων ,  δίπλα στο γραφείο του   υπουργού Παιδείας.

Οι υπουργοί με τη μεγαλύτερη θητεία ήταν  ο Γεράσιμος Αρσένης από 25 Σεπτεμβρίου 1996  έως 13 Απριλίου 2000 και ο Πέτρος Ευθυμίου, από 13 Απριλίου 2000    έως  10 Μαρτίου 2004.

Όσον αφορά τα επαγγέλματα των υπουργών Παιδείας, κυριαρχεί η κατηγορία των καθηγητών ΑΕΙ.

Δείτε παρακάτω  όλα τα πρόσωπα που διετέλεσαν υπουργοί από τη μεταπολίτευση μέχρι και σήμερα, καθώς και το χρονικό διάστημα που κράτησαν στα χέρια τους το "τιμόνι" του υπουργείου:

                                             Από                      Εως

Νικόλαος Λούρος     24 Ιουλίου 1974     21 Νοεμβρίου 1974     

Παναγιώτης Ζέπος     21 Νοεμβρίου 1974     5 Ιανουαρίου 1976     

Γεώργιος Ράλλης     5 Ιανουαρίου 1976     28 Νοεμβρίου 1977     

Ιωάννης Βαρβιτσιώτης     28 Νοεμβρίου 1977     10 Μαΐου 1980     

Αθανάσιος Ταλιαδούρος     10 Μαΐου 1980     21 Οκτωβρίου 1981     

Ελευθέριος Βερυβάκης     21 Οκτωβρίου 1981     5 Ιουλίου 1982     

Απόστολος Κακλαμάνης     5 Ιουλίου 1982     25 Απριλίου 1986     

Αντώνης Τρίτσης     25 Απριλίου 1986     9 Μαΐου 1988     

Απόστολος Κακλαμάνης     9 Μαΐου 1988     22 Ιουνίου 1988     

Γιώργος Παπανδρέου     22 Ιουνίου 1988     2 Ιουλίου 1989     

Βασίλης Κοντογιαννόπουλος     2 Ιουλίου 1989     12 Οκτωβρίου 1989     

Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος     12 Οκτωβρίου 1989     23 Νοεμβρίου 1989     

Κώστας Σημίτης     23 Νοεμβρίου 1989     13 Φεβρουαρίου 1990     

Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος     13 Φεβρουαρίου 1990     11 Απριλίου 1990     

Βασίλης Κοντογιαννόπουλος     11 Απριλίου 1990     10 Ιανουαρίου 1991     

Γιώργος Σουφλιάς     10 Ιανουαρίου 1991     13 Οκτωβρίου 1993     

Δημήτρης Φατούρος     13 Οκτωβρίου 1993     8 Ιουλίου 1994     

Γιώργος Παπανδρέου     8 Ιουλίου 1994     25 Σεπτεμβρίου 1996     

Γεράσιμος Αρσένης     25 Σεπτεμβρίου 1996     13 Απριλίου 2000     

Πέτρος Ευθυμίου     13 Απριλίου 2000     10 Μαρτίου 2004     

Μαριέττα Γιαννάκου     10 Μαρτίου 2004     19 Σεπτεμβρίου 2007     

Ευριπίδης Στυλιανίδης     19 Σεπτεμβρίου 2007     8 Ιανουαρίου 2009     

Άρης Σπηλιωτόπουλος     8 Ιανουαρίου 2009     7 Οκτωβρίου 2009

Άννα Διαμαντοπούλου     7 Οκτωβρίου 2009     7 Μαρτίου 2012     [5]

Γεώργιος Μπαμπινιώτης     7 Μαρτίου 2012     17 Μαΐου 2012     

Αγγελική - Ευφροσύνη Κιάου     17 Μαΐου 2012     21 Ιουνίου 2012

Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος     21 Ιουνίου 2012    9 Ιουνίου 2014 

Ανδρέας Λοβέρδος     9 Ιουνίου 2014     25 Ιανουαρίου 2015    

Αριστείδης Μπαλτάς     27 Ιανουαρίου 2015     28-8-2015     

Φρόσω Κιάου     28-8-2015     22-9-2015     

Νικόλαος Φίλης     23 Σεπτεμβρίου 2015     5 Νοεμβρίου 2016     

Κώστας Γαβρόγλου     5 Νοεμβρίου 2016         

Ονομασία του υπ. Παιδείας

Το υπουργείο Παιδείας “βαφτίστηκε” εννιά φορές, παίρνοντας τις ακόλουθες ονομασίες:

 ,,,,,, – 1926     Υπουργείο Εκκλησιαστικών και Δημοσίου Εκπαιδεύσεως

1926 – 1949     Υπουργείο Θρησκευμάτων και Παιδείας

1949 – 1955     Υπουργείο Θρησκευμάτων και Εθνικής Παιδείας

1955 – 2009     Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

2009 – 2012     Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

2012 – 2013     Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

2013 – 2015     Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

2015/1 - 2015/9     Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

2015/9 –  μέχρι και σήμερα    Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ο  Γιώργος Ράλλης  εισηγήθηκε  την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση για  την υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση και την καθιέρωση της δημοτικής σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης .

Ο Απόστολος Κακλαμάνης   ίδρυσε τα ΤΕΙ, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.[5]

Ο Γιώργος Παπανδρέου  πήγε να καθιερώσει το Εθνικό Απολυτήριο σε αντικατάσταση  του Απολυτηρίου  του Λυκείου, αλλά ο διάδοχός του Γεράσιμος Αρσένης, ανέστειλε την εφαρμογή  αυτού του θεσμού .

Ο Βασίλης Κοντογιαννόπουλος  ως υπουργός Παιδείας στην Κυβέρνηση  Κωνσταντίνου Μητσοτάκη κατέθεσε  πολυνομοσχέδιο  που αφορούσε  όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης. Το περιεχόμενό του  χαρακτηρίστηκε  αναχρονιστικό και συντηρητικό , προκαλώντας τις  μεγαλύτερες μαθητικές και φοιτητικές κινητοποιήσεις .  Ο κ. Κοντογιαννόπουλος παραιτήθηκε από υπουργός Παιδείας όταν μέσα σε κατειλημένο σχολείο   δολοφονήθηκε ο καθηγητής  Νίκος  Τεμπονέρας  .

Η μεταρρύθμιση  του Γεράσιμου Αρσένη   που στη συνέχεια υιοθετήθηκε στο μεγάλο μέρος της , προκάλεσε κύμα καταλήψεων από μαθητές Λυκείου.  

Η Μαριέττα Γιαννάκου  έφερε τη μεταρρύθμιση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση η οποία προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις.

Η Αννα Διαμαντοπούλου έφερε το νέο νόμο πλαίσιο, ο οποίος για πρώτη φορά , ψηφίζεται   με συντριπτική πλειοψηφία στη βουλή και από   κόμματα της αντιπολίτευσης    ενώ επί θητείας της ξεκίνησε η εφαρμογή του Νέου Σχολείου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (10)

Αντωνης
|

Οι μισοι γκρεμισαν και οι αλλοι μισοι κατεδαφισαν..... Στη παιδεια εκαναν τα πειραματα τους ,ολοι οι ασχετοι, πλην 2-3 με αποκορυφωμα το σημερινο μπουμπουκι.....

Καθηγητές Εφαρμογών ΤΕΙ και πρωην ΚΑΤΕΕ
|

Έπρεπε να έχει ιδρυθεί η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας το 1980 και να αξιολογηθούν όλα τα τότε ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και Σχολές). Να υπάρχει μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για κάθε δεκαετία (1980-1990-2000) και να οριστούν απαιτήσεις για την ίδρυση νέων ιδρυμάτων και σχολών.

Το γεγονός ειναι ότι κάποιοι τότε ήθελαν να αναβαθμίσουν τις θέσεις τους και η πολιτική ηγεσία ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε να θέσει αυστηρά κριτήρια για σύγχρονη ακαδημαϊκή εκπαίδευση.

Η ΑΔΙΠ λειτούργησε μόλις το 2005, και οι πρώτες αξιολογήσεις έγιναν πριν λίγα χρόνια. Πολύ αργά για να μπορέσουν να διορθωθούν τα λάθη τεσσάρων δεκαετιών, όταν το κάθε πανεπιστήμιο και το κάθε ΤΕΙ μονίμως ζητούσε έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας για περισσότερα τμήματα.

Η ρίζα του προβλήματος είναι εκείνη την εποχή, όταν ορισμένοι πίστεψαν ότι με τα πολυάριθμα τμήματα ΤΕΙ (11 ΤΕΙ, με τρεις-τέσσερις σχολές το καθένα) θα αυξηθεί εύκολα και χωρίς κόστος ο φοιτητικός πληθυσμός στην Ελλάδα και θα πάρουν όλοι από ένα "χαρτί".

Το ίδιο μοτίβο ακολούθησαν και τα Πανεπιστήμια, χωρίς συνεργασίες μεταξύ των σχολών μιας και τα ΤΕΙ δεν ήταν μέρος της Ανώτατης Εκπαίδευσης ούτε σχεδιάστηκαν για να γίνουν (σπουδες, επιλογή καθηγητών, έρευνα κτλ.)

Ακόμα και σήμερα, έχουμε ρυθμίσεις μέχρι το 2022 για καθηγητές Εφαρμογών χωρίς διδακτορικό...

https://www.esos.gr/arthra/54969/diataxi-gia-toys-kathigites-efarmogon-…

Ποτέ κανένα ΑΕΙ στην Ελλάδα δεν προχώρησε με δική του απόφαση σε συγχώνευση σχολών και τμημάτων. Καμία μελέτη για τις πραγματικές ανάγκες της χώρας.

bob mastoras
|

@Ίδρυση ΤΕΙ και Πανεπιστημίων
Η μετεξέλιξη ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ έγινε την ίδια εποχή και με την ίδια πολιτική ηγεσία με την οποία καταργήθηκαν οι παιδαγωγικές ακαδημίες και ιδρύθηκαν τα ΠΤΔΕ στα πανεπιστήμια. Κατά την γνώμη μου αυτή η διαφοροποίηση χρήζει εξήγησης. Και η εξήγηση δεν μπορεί να είναι τα οράματα και οι παραισθήσεις αλλά κάτι ποιο πεζό. Σίγουρα θα έπαιξε ρόλο η ύπαρξη στην μία περίπτωση ενός εγκατεστημένου κλάδου με πανεπιστημιακές περγαμηνές και συνεπώς διαθέτοντος συμβολικό κεφάλαιο, αρκετά πολυπληθούς και στην άλλη περίπτωση η ανυπαρξία του. Οι δάσκαλοι διέτρεχαν μία 2ετή εκπαίδευση και με την αλλαγή πήραν την υποσχετική για δυνατότητα αναβάθμισης με διαδικασίες εξομοίωσης. Τους είχε δοθεί δυνατότητα σύγκλισης και έτσι δεν αντιδράσανε. Αντίθετα στους χώρους των ΤΕΙ ακόμα θεωρείται από ορισμένους αδιανόητο να γίνουν διαδικασίες εξομοίωσης και η όλη προσπάθεια αποβλέπει στην διατήρηση του χάσματος ΠΕ - ΤΕ. Είναι εξόφθαλμος ο χαρακτήρας της προσπάθειας αυτής και η επιτυχία του ολοκληρωτική.

Σοφία
|

" Προς ABC13 Νοε 2018 11:19
Ήξερα κάποτε ένα μοναχό που βάφτιζε το κρέας-ψάρι και το καταβρόχθιζε. Στο δικό σου μυαλό θα ήταν σίγουρα μέγας μεταρρυθμιστής"

Τι εννοείτε Κύριε? Είναι ντροπή σας να αναφέρεστε υποτιμητικά σε ιδρύματα τα οποία ξεπέρασαν τον ιστορικό τους ρόλο και έχουν ( Ένα μεγαλο μέρος από αυτά) πανεπιστημιακές υποδομές, σπουδαίο ακαδημαϊκό προσωπικό, υψηλό επίπεδο φοιτητών , και δικαίωμα για διδακτορικά από φέτος. Φυσικά και είναι επόμενο να φτάσουν εκεί ως ιδρύματα. Ποιο κρέας να βαφτίσει ψάρι ακριβώς και μπούρδες?

ΓΣ
|

Πολύ ωραίο άρθρο/επισήμανση. Είναι γελοίο - συνεχείς αλλαγές, όλοι με δήθεν μεταρυθμίσεις,ο καθένας ότι του κατέβει ή ότι του ψυθιρίζουν ο ένας και ο άλλος. Ολοι λειτουργούν αποσπασματικά, να διορθώνουμε την προηγούμενη χαζομάρα με μια νέα, την οποία θα διορθώσει ο επόμενος. Καληνύχτα.

Ίδρυση ΤΕΙ και Πανεπιστημίων
|

Η μετεξέλιξη των πρώην ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ, που προτιμήθηκε αντί της ενσωμάτωσής τους στα Πανεπιστήμια, όπως συνέβη την ίδια εποχή με τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες, ήταν από τα ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΛΑΘΗ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ότι ακόμα και σήμερα, σχεδόν 40 χρόνια μετά, προσπαθούμε να διαχειριστούμε αυτή την άναρχη διασπορά τμημάτων και σχολών -σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ- δείχνει την απουσία οράματος για τη δημιουργία μιας σύγχρονης ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα, από όλα τα κόμματα.

Φτάσαμε 2020, όλες οι ευρωπαϊκές χώρες αναπτύσσονται με υψηλές ταχύτητες και εμείς μένουμε όλο και πιο πίσω από τις εξελίξεις εξαιτίας των βαριδίων που συσσωρεύσαμε.

Προς ABC
|

Ήξερα κάποτε ένα μοναχό που βάφτιζε το κρέας-ψάρι και το καταβρόχθιζε. Στο δικό σου μυαλό θα ήταν σίγουρα μέγας μεταρρυθμιστής

ABC
|

Τρεις είναι οι σημαντικότεροι μεταρρυθμιστές: Α. Κακλαμάνης ίδρυσε τα ΤΕΙ, Π. Ευθυμίου αναβάθμισε τα ΤΕΙ σε ΑΕΙ, Κ. Γαβρόγλου συνένωσε τα ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια.

Ανυπαρξία σχεδιασμού
|

Ποτέ τα τελευταία 40 χρόνια δεν υπήρχε σοβαρός στρατηγικός σχεδιασμός για την εκπαίδευση, σε όλες τις βαθμίδες.

Μέχρι σήμερα παραμένει το αίτημα για καθιέρωση Υποχρεωτικής Ενιαίας 14χρονη εκπαίδευση, για τις ηλικίες 4 έως18 ετών:

2 έτη Προσχολική Αγωγή + 4 έτη Δημοτικό + 6 έτη Γυμνάσιο + 2 έτη Λύκειο

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ