Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Οι ΣΥΝ.Ε.Κ. για το σύστημα διορισμών

Δημοσίευση: 19/11/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εκρηκτικές διαστάσεις έχει πάρει πλέον το πρόβλημα της αδιοριστίας και οι μηδενικοί διορισμοί που επέβαλαν την τελευταία δεκαετία οι μνημονιακές πολιτικές. Η δημόσια εκπαίδευση έχει κάθε χρόνο χιλιάδες κενά που καλύπτονται με προσλήψεις αναπληρωτών, οι οποίοι πηγαίνουν  σε ολόκληρη την επικράτεια εγκαταλείποντας τις οικογένειες τους, βιώνοντας την εργασιακή ανασφάλεια και αβεβαιότητα, και μη γνωρίζοντας στο τέλος της κάθε σχολικής χρονιάς πού θα βρεθούν και αν και πότε θα δουλέψουν την επόμενη.

Το τελευταίο διάστημα, ως αποτέλεσμα των πολύχρονων αγώνων του κλάδου (μόνιμων και αναπληρωτών), υπήρξε δέσμευση της Πολιτείας για 15.000 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών την επόμενη τριετία. Η θετική αυτή εξέλιξη ανοίγει πλέον το δρόμο των διορισμών. Η ενίσχυση των αγώνων του συνδικαλιστικού κινήματος  για αύξηση των δαπανών και ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης θα δημιουργήσει προϋποθέσεις για νέες χιλιάδες προσλήψεις τα επόμενα χρόνια. Είναι προφανές ότι η κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς θα δημιουργήσει ένα νέο τοπίο στη Δημόσια Εκπαίδευση, ανεβάζοντας την ποιότητα της παρεχόμενης μόρφωσης και βελτιώνοντας τις εργασιακές συνθήκες όλων των εκπαιδευτικών.

Μεγάλο όμως και σύνθετο πρόβλημα παραμένει ο τρόπος διορισμού που ετοιμάζεται να εξαγγείλει το Υπουργείο το αμέσως επόμενο διάστημα. Ο νέος τρόπος διορισμού, αντικειμενικά, είναι ένα περίπλοκο ζήτημα. Η χρόνια αδιοριστία, οι χιλιάδες αναπληρωτών που μέχρι τώρα καλύπτουν πραγματικά κενά σε όλη την Ελλάδα, τα προηγούμενα συστήματα διορισμού, οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ, οι προσφυγές και οι αποφάσεις του ΣτΕ, έχουν δημιουργήσει πολλές κατηγορίες συναδέλφων.

Η ΟΛΜΕ μετά και από το τελευταίο της Συνέδριο, κατέληξε σε απόφαση για το νέο σύστημα διορισμού, που δημιουργεί πλαίσιο που δεσμεύει το βασικό προσανατολισμό της Ομοσπονδίας. Τα σημεία  αυτού του πλαισίου  είναι:

•    Μόνιμοι διορισμοί για όλους όσοι εργάζονται ως αναπληρωτές.
•    Κριτήρια διορισμού: α) Προϋπηρεσία  β) Επιτυχόντες ΑΣΕΠ  γ) Παλαιότητα πτυχίου  δ) Κοινωνικά κριτήρια.
•    Προστασία της προϋπηρεσίας κατά 100%

Σε κάθε περίπτωση, βασικός μας προσανατολισμός είναι η κατά προτεραιότητα μοριοδότηση όλης της προϋπηρεσίας.

Το επόμενο διάστημα ο κλάδος, μαζί με τις συλλογικότητες των αναπληρωτών και των αδιόριστων, θα διεκδικήσει λύση στο πλαίσιο των θέσεων της ΟΛΜΕ, ώστε να υπάρξει θετική διέξοδος σε ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζει η δημόσια εκπαίδευση και να στηριχτούν οι συνάδελφοι-ισσες αναπληρωτές-τριες που συγκεντρώνουν πολλά χρόνια προϋπηρεσίας, και που σε δύσκολες συνθήκες στήριξαν το δημόσιο σχολείο σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, με τους αγώνες μας συνεχίζουμε να διεκδικούμε:

•    Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.
•    Μαζικούς διορισμούς ΤΩΡΑ για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών σε Γενική και Ειδική Αγωγή. Πρόσληψη αναπληρωτών για πραγματική αναπλήρωση και τοποθετήσεις τους υποχρεωτικά από τα ΠΥΣΔΕ.  
•    Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση, κατάργηση αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και αναπληρωτών ΕΣΠΑ. Κατάργηση της ελαστικής εργασίας, πλήρη και ίσα εργασιακά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΚ

Ετικέτες: 
ΣΥΝΕΚΔιορισμοι

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean