Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Υφ. Παιδείας: Το νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών στη Βουλή μέχρι τέλος του χρόνου

Δεν προβλέπεται γραπτός διαγωνισμός
Δημοσίευση: 21/11/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Πριν τις γιορτές των Χριστοιυγέννων  θα προσπαθήσουμε  να φέρουμε  στη Βουλή, αφού πρώτα τεθεί  σε Δημόσια Διαβούλευση, το Σχέδιο Νόμου  για τους μόνιμους διορισμούς.

Β. Το Σχέδιο Νόμου δεν θα προβλέπει διορισμούς εκπαιδευτικών με γραπτό   διαγωνισμό.

Γ. Λόγω ΣτΕ, θα εφαρμοστεί  ενιαίο σύστημα για μόνιμους διορισμούς και για πρόσληψη αναπληρωτών μετέπειτα.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε η υφυπουργός Παιδείας Μ. Τζούφη στη συνάντηση με το  Δ.Σ. της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής(ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.)

Οπως ήδη έχει ανακοινωθεί σε βάθος τριετίας, θα προσληφθούν, για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια, 15.000 εκπαιδευτικοί: 4.500 το 2019, 5.250 το 2010, 5.250 το 2021.

Ο Κ. Γαβρόγλου προ ημερών στη Βουλή δήλωσε:

«Όπως ξέρετε, έχουμε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αναπληρωτών καθηγητών οι οποίοι τα χρόνια της κρίσης έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και στήριξαν το εκπαιδευτικό μας σύστημα και πρέπει και εμείς να δούμε με ποιο καλύτερο τρόπο -πάντα μέσα στο πλαίσιο των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας- θα μπορέσουμε να καταλήξουμε στο σύστημα των προσλήψεων».  

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝ. Ε. Λ. Ε. Α.

Πραγματοποιήθηκε στις 20.11.2018 η προγραμματισμένη συνάντηση του Δ.Σ. της ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α. με την Υφυπουργό Παιδείας κ.Τζούφη Μερόπη. Συμμετείχαν στη συνάντηση επιπλέον από το συντονιστικό αναπληρωτών ο κ.Στεργιόπουλος Σπύρος και η κ. Ζενεζή Κυριακή.

Βασικό θέμα της συνάντησης ήταν οι επερχόμενοι διορισμοί στην ΕΑΕ όπως και συναφή θέματα.

Η Υφυπουργός ανέφερε ότι αυτοί οι διορισμοί δεν θα γίνουν με ένα σύστημα ξεκομμένο από τους διορισμούς της γενικής εκπαίδευσης και πώς πρόκειται για ένα γιγάντιο εγχείρημα.

Σε ερώτησή μας για το πότε προβλέπεται να κατατεθεί το σχετικό ν/σ απάντησε ότι η πρόθεση του Υπουργείου είναι να έχει κατατεθεί μέχρι τέλος του έτους. Επίσης είπε ότι θα προηγηθεί δημόσια διαβούλευση.

Σε ερώτησή μας αν το ΑΣΕΠ θέτει προαπαιτούμενα όπως ακούγεται απάντησε αρνητικά και συμπλήρωσε ότι γίνεται προσπάθεια να φτιαχτεί τελικά ένα σύστημα μοριοδότησης που να ειναι κατά το δυνατόν ισορροπημένο στα μοριοδοτούμενα προσόντα (κοινωνικά, προυπηρεσία, ακαδημαϊκά) ενώ ξεκαθάρισε πώς δεν πρόκειται να γίνει γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ.

Από μεριάς μας καταθέσαμε το αίτημά μας να μην είναι προαπαιτούμενο το μεταπτυχιακό και οι διορισμοί να γίνουν με βάση την προϋπηρεσία χωρίς να υπάρχει ανώτατο όριο σε αυτήν. Η Υφυπουργός μας είπε ότι συγκεντρώνονται όλες οι απόψεις και γίνεται η επεξεργασία τους.

Επίσης ζητήσαμε οι διορισμοί να γίνουν σε πραγματικά οργανικά κενά με βαση τις πραγματικές ανάγκες (μαθητικό δυναμικό, τμήματα σε κάθε ΣΜΕΑΕ) τόσο για το διδακτικό προσωπικό των δύο βαθμίδων όσο και για το ΕΕΠ και ΕΒΠ αφού φυσικά αφαιρεθούν οι οργανικές θέσεις που είναι ήδη καλυμμένες.      

Ακόμη να καλυφθούν κατά προτεραιότητα όλα τα οργανικά κενά των ΣΜΕΑΕ και των δύο βαθμίδων τόσο σε διδακτικό προσωπικό όσο και σε ΕΕΠ και ΕΒΠ και των ΚΕΣΥ και να προβλεφθούν οργανικές θέσεις στα τμήματα ένταξης και των δύο βαθμίδων πράγμα που ειδικά στην Δ.Ε. αποτελεί ζητούμενο.

Συμπληρώσαμε ότι, ειδικά για το θεσμό των Τ.Ε., πρέπει το θεσμικό πλαίσιο να γίνει πιο ευέλικτο και να μπορεί να λειτουργεί Τ.Ε. σε κάθε σχολείο αφού είναι αδύνατον να υπάρχει σχολείο χωρίς να χρειάζεται για ένα ποσοστό μαθητών/τριών η κάλυψή τους από τον ενταξιακό αυτό θεσμό άποψη που βρήκε σύμφωνη την Υφυπουργό.

Η Υφυπουργός ξεκαθάρισε κατόπιν ερώτησής του Δ.Σ. της ΕΝΕΛΕΑ για τα ποσοστά στην κατανομή των θέσεων διορισμών μεταξύ των βαθμίδων ή/και του ΕΕΠ&ΕΒΠ όπως και οτιδήποτε σχετικό, ότι όλα βρίσκονται σε διαδικασία αξιολόγησης και επεξεργασίας.

Αναφορικά με την παιδαγωγική επάρκεια και για το αν θα τίθεται ως προαπαιτούμενη ή θα μπορεί να αποκτάται και μετά τον διορισμό απάντησε ότι και αυτό είναι ακόμη προς μελέτη.  

Σχετικά με τις οργανικές θέσεις που θα δοθούν σε διορισμούς εκφράσαμε την άποψη πώς πρέπει - πέρα από τη νομική διάσταση του θέματος - να δοθούν πρώτα σε μεταθέσεις καθώς υπάρχει και η ηθική διάσταση.

Τέλος επαναλάβαμε την θέση μας για εφαρμογή του άρθρου 22 του ν.1566/85 περί συγκρότησης –μεταξύ άλλων- συμβουλίου ειδικής αγωγής (Σ.Ε.Α.) στο Υπ. Παιδείας καθώς για μας είναι ανεπίτρεπτο η εκπαιδευτική πολιτική στην ειδική αγωγή να σχεδιάζεται διαχρονικά από ελάχιστα έως και ένα άτομο.

Τονίζουμε ότι η συζήτηση έγινε σε επίπεδο γενικών αρχών και όχι σε εξειδικευμένα θέματα επιμέρους μοριοδοτήσεων.

Σχόλια (11)

 
Διορισμοί 4500 εκπαιδευτικών
21 Νοε 2018 16:29

Το Σχέδιο Νόμου δεν θα προβλέπει διορισμούς εκπαιδευτικών με γραπτό διαγωνισμό.

Αυτό πώς ειναι αξιοκρατικό; Δε θα έπρεπε σε κάποιο ποσοστό να μετρήσει ένας διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ?

 
ασεπιτης
21 Νοε 2018 17:49

οι κύριοι του υπουργείου που μετράνε τα πάντα με ψηφαλάκια πρέπει να ξέρουν ότι θα ικανοποιήσουν μεν κάποιους καταργώντας το γραπτό διαγωνισμό και μαζί την αξιοκρατία, αλλά θα δυσαρεστήσουν τους περισσότερους, όλους αυτούς που τελείωσαν τα προηγούμενα χρόνια και περιμένουν να τους δοθεί απλά μια ευκαιρία. Μαζί χάνει και η εκπαίδευση την ευκαιρία να στελεχωθεί από τους καλύτερους. Έτσι κι αλλιώς θα μου πείτε οι καλύτεροι με αυτά και αυτά έφυγαν και προσφέρουν σε άλλες χώρες τις υπηρεσίες τους ...

 
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ
21 Νοε 2018 18:35

........ΕΚΕΙ θα τα πούμε....

 
Ερώτηση στην κα Κεραμέως
21 Νοε 2018 18:38

Αναμένουμε και την θέση της ΝΔ για τις προσλήψεις χωρίς διαγωνισμό ΑΣΕΠ ,γιατί ο Μητσοτάκης δηλώνει συνεχώς ότι δεν θα υπάρξουν διορισμοί στο δημόσιο χωρίς διαγωνισμό.Με το σύστημα που θα ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ, που είναι η επαναφορά της επετηρίδας και η επιστροφή της εκπαιδευσης 20 χρόνια πίσω ,δεν έχει καμία ελπίδα ο δάσκαλος με σειρά πχ 14.000 ή η νηπιαγωγός με 13.000 σειρά να διεκδικίσει ισότιμα και αξιοκρατικά μια θέση επειδή απλά με την συριζαίικη λογική είχε την ατυχία να γεννηθεί αργότερα.Αν η ημερομηνία γέννησης έχει σχέση με την αξιοκρατία και το δίκαιο ρωτήστε τους.Πάντως συμφέρει την ΝΔ να ψηφίσουν τέτοιο νόμο.Θα κερδίσουν αν κερδίσουν οι κυβερνώντες 15.000 ψήφους και θα χάσουν 105.000 των υπολοίπων εκπαιδευτικών που περιμένουν μια ευκαιρία μέσω διαγωνισμού για να ελπίζουν.Πολλαπλασιάστε επί τους γονείς και θα ψάχνει ο ΣΥΡΙΖΑ το πάνω από 20% που ελπίζει για να έχει λόγο στις μετέπειτα εξελίξεις.

 
Άνεργος πτυχιούχος φιλολογίας
21 Νοε 2018 20:02

Ο μόνος αξιόπιστος τρόπος είναι γραπτός διαγωνισμός αλλά αυτοί βιάζονται να διορίσουν στην ειδική αγωγή και πάνε άρον-άρον για προχειροσυστήματα. Αναμένω με αγωνία την 24-11 που θα παρουσιάσει η ΝΔ το πρόγραμμά της για την παιδεία. Ας μας δοθεί μια ευκαιρία..

 
Πλατάρος Γιάννης
21 Νοε 2018 22:35

***Είναι τραγικό να μην βάζει ΙΧΝΟΣ αξιοκρατίας σε αυτά που εξαγγέλλει.
*** Είναι τραγικό να εξαγγέλλεται σύστημα οριακά παράνομο.
*** Είναι τραγικό για το Πολίτευμα να υπάρχει διατύπωση υπουργού, ότι «Λόγω ΣτΕ, θα εφαρμοστεί ενιαίο σύστημα για μόνιμους διορισμούς και για πρόσληψη αναπληρωτών μετέπειτα.» (Αυτό θέλει μια κάποια ανάλυση -επαφίεται ως άσκηση- για κατανόηση...
*** Είναι εγκληματικό να μην υπάρχει καμία ελπίδα για έναν τόπο...

 
Οριγένης
22 Νοε 2018 09:44

Η 527/2015 είναι σαφής: "ο βαθμός της γραπτής εξέτασης και η συναπτή κατάληψη θέσης διοριστέου νομιμοποιεί την προυπηρεσία που αποκτήθηκε με οποιοδήποτε τρόπο". Το Υπουργείο κάνει ότι δεν καταλαβαίνει πως έχει τεθεί θέμα νομιμότητας προυπηρεσιών. Το Υπουργείο με τις μεθοδεύσεις του στο νέο σύστημα διορισμών όχι μόνο δεν θα διορίσει τους έχοντες προυπηρεσία, αλλά θα τους οδηγήσει εκτός και των πινάκων αναπληρωτών. Ο γραπτός διαγωνισμός με σημαντική μοριοδότηση της προυπηρεσίας είναι η μόνη νόμιμη λύση στο θέμα. Τα ίδια ακριβώς έγιναν με τα 24μηνα, τα 30μηνα και τον ενιαίο πίνακα διορισμών και σήμερα είναι καταργημένα!

 
Υπάρχει αντιπολίτευση;
22 Νοε 2018 11:41

Στην προχθεσινή δημοσκόπηση το 75% των ερωτηθέντων δεν ήταν ικανοποιημένοι από την αντιπολίτευση.Το 85% από την κυβέρνηση.Συνταγματικά τον Σεπτέμβριο έχουμε εκλογές και η κυβέρνησή που αποχωρεί νομοθετεί για ωράρια ,διορισμούς ,επιλογές,επιτροπές που θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο που δεν θα είναι αυτή κυβέρνηση αλλά οι ...άλλοι που όμως αυτοί οι άλλοι δηλ. η ΝΔ δεν μιλάει και δεν εκφράζει καν άποψη.Να συμπεράνω ή ότι συμφωνεί πλήρως άρα ας το σκεφτούν καλύτερα αυτοί που θα την ψηφίσουν ή ότι δεν έχουν άποψη που είναι χειρότερο ή ότι δεν τους ενδιαφέρει γιατί θεωρούν σίγουρο ότι θα κυβερνήσουν που είναι ακόμη χειρότερο.Εκτός αν ετοιμάζονται για συγκυβέρνηση οπότε έτσι δικαιολογείται και η αλαλία της ΝΔ.Δεν υπάρχει ελπίδα από κανέναν.

 
SL^2
22 Νοε 2018 15:09

Με το σύστημα διορισμών που θα εξαγγελθεί δεν υπάρχει καμία πιθανότητα δυστυχώς να συμφωνήσουν όλοι! Ούτε καν οι αναπληρωτές και οι αδιόριστοι που κυρίως τους αφορά. Και σ' αυτό το θέμα θα επικρατήσει δυστυχώς ο κοινωνικός αυτοματισμός. Η κάθε κατηγορία θα προτάσσει ότι εξυπηρετεί την ίδια αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι δεν υπάρχει ουδεμία συνοχή στην κοινωνία μας. Βέβαια οι λιγότεροι γνωρίζουν τους συνταγματικούς περιορισμούς μετά την αναθεώρηση του 2011 και ότι το άρθρο 103 παραγρ 7 του Συντάγματος ορίζει ότι: "7. Η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά, πλην των περιπτώσεων της παραγράφου 5, γίνεται είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως νόμος ορίζει. ...". Άρα οι επιλογές διορισμού είναι δύο και μόνον: είτε διαγωνισμός είτε με επιλογή βάσει αντικειμενικών κριτηρίων. Το διαγωνισμό τον επιθυμούν οι πιο νέοι που δεν έχουν προϋπηρεσία, που έχουν αντοχές και λιγότερες υποχρεώσεις κ επομένως μπορούν να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο για διάβασμα εξετάσεων, έχουν πιο πρόσφατα διδαχτεί τη σχετική ύλη λόγω μικρού χρόνου αποφοίτησης απο τα πανεπιστήμια, η πρόσληψή τους θα ανανεώσει το γερασμένο εκπ/κό δυναμικό της χώρας κλπ. Από την άλλη πλευρά υπάρχει η προϋπηρεσία, που σε αρκετές περιπτώσεις είναι μεγάλη και δεν πρέπει να περικόπτεται, η εμπειρία που δεν πρέπει να παραγνωρίζεται, το γεγονός ότι κάποιοι προγραμμάτισαν τη ζωή τους προσανατολιζόμενοι στη δημόσια εκπ/ση, έχουν εξυπηρετήσει τη δημόσια εκπ/ση επί σειρά ετών και υπό αντίξοες συνθήκες κλπ κλπ. Επιπλέον αμφισβητούνται κάποια κοινωνικά κριτήρια ή ποια εξ αυτών θα έχουν τη μεγαλύτερη βαρύτητα κλπ. Αυτά είναι σε γενικές γραμμές οι απόψεις που ακούγονται και ο καθένας καταλαβαίνει ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά δύσκολο και δυσεπίλυτο θέμα οποιοσδήποτε και αν είναι ο υπουργός. Και υπάρχουν τόσο για αυτό το θέμα όσο και για άλλα διάφοροι δημοσιολογούντες, χωρίς νομικές γνώσεις, οι οποίοι εφευρίσκουν μονίμως νομικά κωλύματα, παράτυπες ή αντισυνταγματικές διατάξεις ακόμη και πριν δημοσιοποιηθούν αυτές (!) και μάλιστα υποδεικνύουν στους άλλους τι να πράξουν! Η γνώμη μου είναι ότι προσφέρουν πολύ κακές υπηρεσίες διότι παρασύρουν αρκετούς, δυναμιτίζουν, ποινικοποιούν την εκπ/κή διαδικασία κλπ αντί να αρθρώνουν νηφάλιο και τεκμηριωμένο λόγο!

 
Φφφφ
25 Νοε 2018 18:38

Προφάσεις.Το ζήτημα είναι ότι κάποιοι θέλουν έναν άδικο διορισμό χωρίς κόπο.Όμως οι θέσεις θα είναι λίγες και θα υπάρξει εμφύλιος εντός των αναπληρωτών. Αν υποθέσουμε ότι οι διορισμοί θα είναι 5000,οι αναπληρωτές είναι 20.000.Δεν χωράμε όλοι στο δωμάτιο.Κάποιοι θα μείνουν έξω.
Δίκαιο είναι να γίνει γραπτός διαγωνισμός και οι αναπληρωτές αντικειμενικά έχουν προτεραιότητα για δύο λόγους:
1) Τους δίνονται πολλά μόρια με βάση το νόμο Διαμαντοπούλου
Νόμος 3848/2010 (ΦΕΚ 71/Α/19-5-2010)
2)Γνωρίζουν πολύ καλά την σχολική ύλη, διότι την διδάσκουν.
Επισημαίνω ότι η εξεταστέα ύλη Εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ , είναι συνδυασμός Πανεπιστημιακής ύλης και σχολικής.

Επισυνάπτω τις προσαυξήσεις του Ν.Διαμαντοπούλου.

Νόμος 3848/2010 (ΦΕΚ 71/Α/19-5-2010)

(γ) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία:
Η προϋπηρεσία από 0 έως και 8 μήνες: 0,10 μονάδες για κάθε
μήνα
Η προϋπηρεσία από 8 έως και 16 μήνες: 0,15 μονάδες για κάθε
μήνα
Η προϋπηρεσία από 16 έως και 24 μήνες: 0,20 μονάδες για κά-
θε μήνα
Η προϋπηρεσία από 24 έως και 32 μήνες: 0,30 μονάδες για κά-
θε μήνα
Η προϋπηρεσία από 32 έως και 40 μήνες: 0,35 μονάδες για κά-
θε μήνα
Η προϋπηρεσία από 40 έως και 60 μήνες: 0,40 μονάδες για
κάθε μήνα
Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία είναι 16,80 μονάδες.

 
Η αξιοπρεπής αληθινή άποψη .....
01 Δεκ 2018 12:21

Από τη στιγμή που ένας λαός δεν διαμαρτύρεται για αυτές τις τρελές σκέψεις κατάργησης της αριστείας και του χαρίσματος για τους διδάσκοντες, επειδή ενδόμυχα ο καθένας ελπίζει προσωπικά στο " Άγιο" ρουσφέτι, τελικά πείνας και υποβάθμισης, ο λαός αυτός είναι καταδικασμένος από χέρι. ΔΥΣΤΥΧΩΣ. Φτάνει πια η κοροϊδία προς τους ίδιους μας τους εαυτούς. Όποιος έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και πατάει στα πόδια του όχι μόνο δεν φοβάται την οποιαδήποτε αξιολόγηση αλλά την επιδιώκει σε συνεχή βάση και μάλιστα την επιδιώκει μετά μανίας. Όποιος όμως ...........................

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean