Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τα 36 σημεία του προγράμματος της ΝΔ για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Δείτε επίσης αναλυτικά το πρόγραμμα της ΝΔ για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 24/11/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Παρουσιάστηκε σήμερα σε εκδήλωση,  στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος”, από την τομεάρχη παιδείας της Νέας  Δημοκρατίας Νίκη Κεραμέως ,   το πρόγραμμα του κόμματος για την παιδεία.

Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά  το πρόγραμμα

Στην εκδήλωση ομιλία  απηύθυναν ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης και  ο Αντιπρόεδρος του κόμματος Κωστής Χατζηδάκης.

Τα 36 σημαντικότερα σημεία του προγράμματος της ΝΔ όπως τα ανακοίνωσε η Νίκη Κεραμέως, είναι τα εξής:

1. Ψηφιακές δεξιότητες

Το δημόσιο σχολείο μετατρέπεται σε μια σύγχρονη και δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας. Με έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ομαδική δουλειά) και ψηφιακών δεξιοτήτων (χρήση υπολογιστών, ψηφιακή επικοινωνία, ασφαλής χρήση διαδικτύου), αντί για ενθάρρυνση της αποστήθισης και της παπαγαλίας.

2. Προγράμματα Σπουδών

Τα προγράμματα σπουδών εμπλουτίζονται με νέες, δημιουργικές και διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας και νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως η επιχειρηματικότητα, η οδική συμπεριφορά, ο εθελοντισμός, η αντίδραση σε φυσικές καταστροφές κ.ο.κ.

3. Μαθητές σε επιχειρήσεις

Καθιερώνεται η δυνατότητα «άσκησης» σε επιχειρήσεις, ώστε οι μαθητές να εξοικειώνονται με την πραγματική οικονομία, και να επιλέγουν το αντικείμενο σπουδών τους με μεγαλύτερη σιγουριά.

4. Καθιερώνεται Εθνικό Απολυτήριο

Καθιερώνεται Εθνικό Απολυτήριο, το οποίο θα αποκτάται με την επιτυχή ολοκλήρωση του Λυκείου. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί και των 3 τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επίσης, καθιερώνονται οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλο το Λύκειο, με επιλογή των θεμάτων μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.

5. Επαγγελματική Εκπαίδευση

Αλλάζει ριζικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.

6. Συνεργασίες ΑΕΙ

Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα θα εξελιχθούν σε αναπτυξιακούς πυλώνες σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αναπτύσσοντας συνεργασίες και δικτυώσεις με τον κόσμο της παραγωγής και της επιχειρηματικότητας, με κοινωνικούς φορείς, και με ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού.

7. Ιδιωτικά Πανεπιστήμια

Στόχος είναι η Ελλάδα να αναδειχθεί σε ισχυρό περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης και έρευνας. Για αυτό και η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει την αναθεώρηση των παραγράφων του άρθρου 16 του Συντάγματος που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση, προκειμένου να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα οποία θα ιδρύονται υπό αυστηρούς όρους, και θα λειτουργούν με διαφάνεια, αξιολόγηση και λογοδοσία.

8. Αυτονομία Σχολικών Μονάδων

Μεγαλύτερη αυτονομία στις εκπαιδευτικές μονάδες, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς:

Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου σε επίπεδο οργανωτικό και διοικητικό, αλλά και σε επίπεδο παιδαγωγικό. Ο εκπαιδευτικός αποκτά μεγαλύτερη ελευθερία να εμπλουτίζει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας, και να διαμορφώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες των μαθητών.

9. Αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα τα ΑΕΙ

Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα γίνονται πραγματικά αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα.

10. Κατάργηση των νόμων Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου

 Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε άμεση κατάργηση των νομοθετικών πρωτοβουλιών των κ.κ. Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου και ψήφιση ενός σύγχρονου νόμου πλαισίου για τα Ανώτατα Ιδρύματα που θα τους δίνει τη δυνατότητα να αποφασίζουν από μόνα τους τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες τους.

11. ΑΕΙ με ιδίους πόρους

Αντίστοιχα, θα διαμορφωθεί πλαίσιο που θα επιτρέπει στα ιδρύματα να προσελκύουν πόρους από ιδιωτικές πηγές και να τους διαχειρίζονται με τον πιο αποδοτικό τρόπο, αλλά με τήρηση αυστηρών κανόνων διαφάνειας και λογοδοσίας.

12. Αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ

Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα αποκτούν την αρμοδιότητα να καθορίζουν τα ίδια τον ετήσιο αριθμό εισακτέων και τη βάση εισαγωγής. Καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών στα ν+2 έτη, εκτός εξαιρέσεων που θα αποφασίζονται από τα αρμόδια όργανα του εκάστοτε ιδρύματος.

13. Κουπόνι ύψους 180 ευρώ  για κάθε παιδί για  παιδικό σταθμό

Εκπαιδευτικό σύστημα που δημιουργεί ίσες δυνατότητες και περισσότερες ευκαιρίες για όλους

Κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού. Για κάθε παιδί που δεν βρίσκει θέση σε δημοτικό παιδικό σταθμό, η οικογένεια του, εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια, θα λαμβάνει κουπόνι ύψους 180 ευρώ το μήνα για 10 μήνες το χρόνο, το οποίο και θα μπορεί να εξαργυρώνει σε βρεφονηπιακό σταθμό της επιλογής της.

14. Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας

Δημιουργείται ένα Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, ξεκινώντας από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

15. Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια

Αντίστοιχα, ιδρύονται και Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

16. Πιστοποιητικά Πληροφορικής και Ξένων Γλωσσών  μέχρι Α Λυκείου

Όλοι οι μαθητές αποκτούν πιστοποιητικό βασικών γνώσεων Πληροφορικής μέχρι την Α’ Λυκείου, ενώ μέσα στα σχολεία θα προσφέρεται εκμάθηση ξένων γλωσσών και θα διενεργούνται εξετάσεις για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.

17. Μεταπτυχιακά προγράμματα

Σε όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα προβλέπεται συγκεκριμένος αριθμός υποτροφιών, που θα χορηγούνται με βάση τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και την οικονομική κατάσταση των φοιτητών.

18. Πρακτική  άσκηση  στα Πανεπιστήμια

Ενισχύεται ο θεσμός της πρακτικής άσκησης στα Πανεπιστήμια, ώστε οι φοιτητές να αποκτούν πολύτιμη εργασιακή εμπειρία και να ενισχύουν τις προοπτικές απασχόλησής τους στη συνέχεια.

19. Εσωτερικό πρόγραμμα κινητικότητας φοιτητών

Καθιερώνεται εσωτερικό πρόγραμμα κινητικότητας για τους φοιτητές μεταξύ των Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

20. Ενίσχυση των μέτρων προστασίας στα σχολεία

Προτεραιότητα για το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας αποτελεί η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας για τους μαθητές και τους γονείς, με ενίσχυση των μέτρων προστασίας στα σχολεία και τον περιβάλλοντα χώρο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, μέσα από την ευαισθητοποίηση και ενδυνάμωση των μαθητών.

21. Κατάργηση του ασύλου

Κατάργηση του ασύλου. Αυτεπάγγελτη επέμβαση των δημοσίων αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, και πειθαρχικές ευθύνες όταν οι Πρυτανικές Αρχές δεν ενημερώνουν έγκαιρα τα αρμόδια δημόσια όργανα για παραβατικές πράξεις.

22. Αξιολόγηση   σχολικών μονάδων

Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς με τη χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων.

23. Αξιολόγηση   εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι σήμερα κρατάνε τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο όρθιο.

Ο στόχος της αξιολόγησης δεν είναι ο στιγματισμός και η τιμωρία, αλλά η διαρκής βελτίωση και η επιβράβευση της προσπάθειας, και για αυτό η αξιολόγηση θα συνδέεται με τη διαδικασία επιμόρφωσης και κατάρτισης, για συνολική βελτίωση του εκπαιδευτικού δυναμικού.

 

24. Επαναφορά θεσμού Σχολικών Συμβούλων

Ο θεσμός των Σχολικών Συμβούλων επαναφέρεται με νέο καθηκοντολόγιο.

25. Αξιολόγηση Καθηγητών ΑΕΙ και  προγραμμάτων σπουδών

Στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.) καθιερώνεται ως ο βασικός θεσμός αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των Ιδρυμάτων. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δημοσιοποιούνται ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια και η δημόσια πληροφόρηση, και να αναδεικνύονται οι καλύτερες πρακτικές (εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές).

26. Χρηματοδότηση ΑΕΙ με βάσει  τα αποτελέσματα της αξιολόγησης

Η κρατική χρηματοδότηση προς τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών, και συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

27. Ακαδημαϊκός Χάρτης των ΑΕΙ

Επιπλέον, ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας (π.χ. συγχωνεύσεις/ενοποιήσεις Πανεπιστημίων-ΤΕΙ) θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π. και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων

28. Το ΙΕΠ θα αντικατασταθεί με το ΕΚΕΕΤ

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής  Πολιτικής θα αντικατασταθεί με το Εθνικό Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας και  Τεκμηρίωσης (ΕΚΕΕΤ)

29. Ιδιωτικά Σχολεία

Θα αναθεωρηθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση με κατάργηση των αναχρονιστικών διατάξεων.

30. Δια Βίου Μάθηση

31. ΣΑΕΠ- Κέντρα Δια Βίου Μάθηση

 
32. ΕΛΚΕ

Το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ των ΑΕΙ θα απλοποιηθεί.

33. Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης

34. Καταργούνται οι Γενικές Γραμματείες

Καταργούνται οι Γενικές Γραμματείες Νέας Γενιάς και Δια Βίου Μάθησης και δημιουργείται μία Γενική Γραμματεία  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

35. Επανιδρύεται η Γενική Γραμματεία ΑΕΙ

36.Το Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών που θα επιλέξει η ΝΔ

Οι διορισμοί εκπαιδευτικών   θα γίνονται βάσει αντικειμενικού συστήματος επιλογής στο οποίο θα συνυπολογίζονται προϋπηρεσία, παιδαγωγική κατάρτιση και επιστημονική κατάρτιση…”

Ας είμαστε ειλικρινείς. Έχουμε ένα εκπαιδευτικό δυναμικό που είναι σε μεγάλο βαθμό γερασμένο.

Δεν έχουν γίνει μόνιμοι διορισμοί από το 2008.

Εμείς λέμε το εξής:Στο βαθμό που τα δημοσιονομικά της χώρας μας το επιτρέπουν, στο βαθμό που θα έχουμε μελετήσει αναλυτικά τις ανάγκες, τις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε εκπαιδευτικής μονάδας θα προχωρήσουμε με προτεραιότητα σε προσλήψεις στα ζητήματα Παιδείας, ξεκινώντας από την Ειδική Αγωγή.

 

Σχόλια (48)

 
Έλλειψη ιδεών για την Παιδεία
24 Νοε 2018 16:40

1) Τι σημαίνει «θεσμός άσκησης ΜΑΘΗΤΩΝ» στις επιχειρήσεις; Αν δεν μπορούν να βρουν οι νέοι 24-34 ετών εργασία, ποιο το νόημα να στείλουμε 14χρονους μαθητές στις επιχειρήσεις, οι οποίοι δεν έχουν ακόμα ούτε πτυχίο ούτε καν Απολυτήριο; Με τι κριτήρια θα επιλέξει ένας μαθητής σε ποια επιχείρηση θα ενταχθεί;...

2) Η κινητικότητα φοιτητών μεταξύ ελληνικών ΑΕΙ (!) μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί. Στόχος του Erasmus+ είναι η διαβίωση σε μια άλλη χώρα, όχι η μετακίνηση από την Ξάνθη στα Χανιά για έξι μήνες.

3) Αδικαιολόγητη εμμονή με την τεχνολογική λυκειακή εκπαίδευση (ΕΠΑΛ). Είναι απαραίτητη η *Ενιαία* Γενική Παιδεία για ΟΛΟΥΣ τους μαθητές - επιτέλους ας καταλάβουν οι πολιτικοί ότι τα ΟΛΑ σημερινά παιδιά θα ζήσουν στον 21ο αιωνα και δεν μπορούν να διαχωρίζονται τα παιδιά στο Γυμνάσιο.

Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα πρέπει να ενταχθούν προγράμματα επιλογής τεχνικής ειδίκευσης στο απογευματινό πρόγραμμα του Ενιαίου Λυκείου και να ενισχυθεί η μεταλυκειακή κατάρτιση (ΙΕΚ).

5) Για το Γενικό Λύκειο ελάχιστες αναφορές πλην της ατυχούς έμπνευσης να μετρούν οι βαθμοί και των τριών τάξεων (Α', Β' και Γ' Λυκείου) - κάτι που θα δώσει νέα ώθηση στην ιδιωτική φροντιστηριακή διδασκαλία...

Από τα λίγα θετικά:

α) η αναφορά στα Πρότυπα Σχολεία - πρέπει να ενισχυθούν κατά προτεραιότητα οι περιφερειακές μονάδες και όχι η Αττική και η Θεσσαλονίκη.

β) η αναφορά στην προσχολική αγωγή (νηπιαγωγείο από 4 έτη) - αναμένουμε την εξειδίκευση της πρότασης.

Γενικά, απογοητευτικά ελλιπής σχεδόν σε όλα τα σημεία η σημερινή παρουσίαση.

Περιμένουμε πρωτότυπες ιδέες και ρεαλιστικές προτάσεις για το Εκπαιδευτικό Θέμα από την αξιωματική αντιπολίτευση, και από όλα τα κόμματα του κοινοβουλίου.

Αντιθέτως, συσσωρεύτηκαν αρκετοί "μοδάτοι νεολογισμοί" (buzzwords) - digital skills, soft skills, spin-offs, technology transfer - αλλά καμία σαφήνεια στο πώς θα ενισχυθούν πραγματικά οι τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης μετά από μια δεκαετία κρίσης.

Δεν είναι η σύνδεση με τις επιχειρήσεις η "μαγική απάντηση" για όλα τα προβλήματα στην ελληνική παιδεία, και αυτό πρέπει να το καταλάβουν τα κομματικά επιτελεία.

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
24 Νοε 2018 16:42

Από μια πρώτη αλλά προσεκτική ματιά στο πρόγραμμα που ανακοίνωσε η ΝΔ για την παιδεία επισημαίνω 2 σημεία κομβικης σημασίας που κατά την ταπεινή μου γνώμη προκαλούν ανησυχία : 1ο σημείο είναι αυτό που αφορά την αξιολόγηση της εκπαιδευτικης πράξης και από γονείς και μαθητές . Η Ελληνική κοινωνία δεν είναι ώριμη για αυτό λόγω νοοτροπίας, ειδικά αν συνδεθεί η αξιολόγηση με απολύσεις. (Θυμόμαστε τις απολύσεις επί Κου Αρβανιτοπουλου ) .2ο σημείο είναι η λήψη εθνικού απολυτηριου μέσω τράπεζας θεματων που μάλλον θα οδηγήσει σε διαρροή μαθητών από ΓΕΛ σε ΕΠΑΛ (Θυμόμαστε όταν εφαρμόστηκε η ΤΘ 35 % των μαθητών έμειναν είτε στάσιμοι είτε παραπεφθηκαν στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου 2014 και το υπουργείο αναγκαστικά άλλαξε τους όρους προαγωγής και απόλυσης μέσα σε κλίμα πιέσεων από την κοινωνία )

 
Ηλιας
24 Νοε 2018 17:19

Καμια ενδειξη φαντασιας η οραματος. Κοπτικη ραπτικη παλαιων αποτυχημενων συνταγων σε ολες τις βααθμιδες. πολλα απο οσα αναφερονται ηδη ειναι νομοθετημενα και λειτουργουν...

 
@Ηλιας
24 Νοε 2018 18:25

"Αποτυχημένες συνταγές" θεωρείτε αυτά που ήδη λειτουργούν σε όλη σχεδόν την υφήλιο πλην Ελλάδας; Ηδη είναι νομοθετημένη η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Ηδη είναι νομοθετημένη η κατάρτηση του σχιζοφρενικού "ασύλου"; Ηδη ο ακαδημαϊκός χάρτης των ΑΕΙ προκύπτει μέσω της ΑΔΙΠ και όχι μέσω της "δημιουργικότητας" ας πουμε του εκάστοτε Υπουργού και των ad hoc επιτροπων που ο ίδιος στήνει;.... Καλό είναι να μην αφήνουμε την ιδεολογία να μας παρασύρει.

 
Ο καθενας παιρνει οτι του αξιζει
24 Νοε 2018 18:41

Τσιμουδιά για το ΠαΔΑ... ακούτε συνάδελφοι απόφοιτοι;

 
Αποδυτηριάκιας
24 Νοε 2018 18:42

Τα έβαλαν με τους Σχολικούς Συμβούλους κορυφαία στελέχη του Τομέα Παιδείας της ΝΔ και την πάτησαν. Υποτίμησαν στελέχη με βιογραφικό, επιστημοσύνη και κομματικό έρεισμα.
Η αντίστροφη άρχισε για τα ΠΕΚΕΣ. Ας πρόσεχαν...

 
Πρόγραμμα παιδείας αυτισμού
24 Νοε 2018 18:44

Αυτή η εμμονή της συστηματικής ενασχόλησης των μικρών παιδιών του Δημοτικού με τον Η/Υ και το Διαδίκτυο, συνάδει με την υγιή ανάπτυξή τους;
Έχετε υπόψη σας στελέχη της ΝΔ τις ιατρικές έρευνες για την αρνητική επίπτωση του Η/Υ στην εγκεφαλική λειτουργία των μικρών παιδιών και στην ομαλή ψυχική τους εξέλιξη;
Ό,τι έχουν περιορίσει τα σύγχρονα κράτη στην εκπαίδευσή τους, εμείς εδώ θα το ακολουθήσουμε, με σημαντικό μάλιστα ετεροχρονισμό, λες και ανακαλύψαμε και την πυρίτιδα; Καλά δεν πήρατε χαμπάρι ότι όλα τα μικρά παιδιά πριν καν πάνε ακόμα στο Νηπιαγωγείο είναι κολλημένα πάνω σε ένα tablet σαν αφιονισμένα;
Κύριε Μητσοτάκη έχετε σκοπό με τα εκπαιδευτικά σας στελέχη να οδηγήσετε σε ομαδική λοβοτομή και εγκεφαλική τύφλωση ΌΛΑ τα μικρά ελληνόπουλα, μαζί και το παιδάκι του κυρίου Χατζηδάκη, που αναφέρατε στην ομιλία σας; Για ψαχτείτε λίγο, πριν κάμετε όλες αυτές τις δήθεν βαρύγδουπες ανακοινώσεις σας για την παιδεία.
Η κυρία Κεραμέως όλο τα πρόγραμμα το διάβαζε λοξοκοιτάζοντας αριστερά της, προφανώς σε κάποια οθόνη, με το tablet στο χέρι και μάλιστα με μεγάλη περηφάνεια. Αυτό ήταν η αποθέωση της απόλυτης ψηφιακής εξάρτησης, αφού δεν μπορούσε να κοιτάξει ΚΑΤΑΜΑΤΑ το ακροατήριό της και να μιλήσει από ΜΝΗΜΗΣ και όχι από ΟΘΟΝΗΣ. Μήπως ετοιμάζετε να δημιουργήσετε στα Δημοτικά Σχολεία μαζικά τους αυριανούς αυτιστικούς πολίτες, που αντί για βλεμματική επαφή με τον άλλο άνθρωπο, θα του μιλούν κοιτάζοντας την οθόνη;
Για ψαχτείτε καλύτερα εκεί στη ΝΔ.

 
Δημητρης
24 Νοε 2018 18:57

Πολύ καλές προτάσεις, αρκετές από αυτές δοκιμασμένες χρόνια σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες όπως η άσκηση μαθητων σε επιχειρήσεις που εφαρμόζει η Κύπρος από τη δεκαετία του 80 και έχω άποψη γιατί υπήρξα μαθητής εκείνη την εποχή και όντως έκανα μαθητεία μιας εβδομάδας σε ενα εργοστάσιο σοκολατοποιίας. Ήταν εξαιρετική εμπειρία.
Φυσικά τα πιστοποιητικά πληροφορικής και ξένων γλωσσών είναι θετικό και αυτονόητα.
Από τα ενδιαφέροντα τα πειραματικά επαγγελματικά Λύκεια και η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης .

 
Αλέξανδρος Π.
24 Νοε 2018 19:19

Αυτοί που δεν έχουν ένα σχέδιο για την αποπληρωμή των τεράστιων χρεών τους μας λένε ότι έχουν σχέδιο για να κυβερνήσουν τη χώρα . Ευχαριστουμε δεν θα πάρουμε...δεν θέλουμε άλλη μια χρεωκοπία. Να πλήρωσετε τα χρέη σας κύριοι και κυρίες της ΝΔ, να μάθετε να διαχειρίζεστε τα οικονομικά του κόμματός σας και μετά να ζητήσετε από τους έλληνες την φήφο τους. Δεν πληρώνουμε άλλο τα δανεικά σας και αγύριστα.

 
Σχολές και τμήματα
24 Νοε 2018 19:50

Καλο θα ηταν να κανει και κατι ακομα η νεα δημοκρατια οταν κυβερνησει.Αυτο θα ηταν καλο απο τωρα να γινει.Να διορισει σε ολα τα γυμνασια,επαγγελματικα λυκεια και γενικα λυκεια και στα ιεκ (στα δημοτικα δεν χρειαζεται τοσο) ατομα τα οποια η δουλεια τους στα σχολεια θα ειναι να παρακολουθουν τους μαθητες στα διαλειμματα,σε μονοημερες εκδρομες,σε γιορτες κλπ (την ωρα των μαθηματων δεν χρειαζεται φυσικα) για περιπτωσεις οπως η βια,καυγαδες κλπ και ναι αυστηροι στους μαθητες,να τους πηγαινουν τους θητες στον διευθυντη οποτε ειναι η αναγκη και να ριχνει αποβολες ο διευθυντης.Πιστευω πως μονο ετσι θα σταματησει η βια στα σχολεια κατα 99%.το θυμα δεν θα υποστηριξει τον εαυτο του γιατι φοβαται,ουτε θα παει στον διευθυντη απο μονος του.Λιγο δυσκολο να παει.Ουτε στους γονεις του θα το πει,ουτε οι μαθητες θα τον υποστηριξουν και οι καθηγητες και να το μαθουν ακομα τιποτα δεν κανουν.Γι' αυτον τον λογο λεω να υπαρξουν τετοια ατομα που η δουλεια τους θα ειναι αυτη και θα πληρωνονται για αυτον τον λογο.Εσεις μπορει να σκεφτειτε και να πειτε,οτι αφου η βια αντιμετωπιζεται και αλλιως,δεν χρειαζεται να διοριστουν τετοια ατομα και να πληρωνονται αδικα.Ελα ομως που δεν αντιμετωπιζεται η βια με το να κανει κατι το ιδιο το θυμα,γι' αυτον τον λογο θα πρεπει να διοριστουν ανθρωποι οι οποιοι θα παρακολουθουν τους μαθητες στα διαλειμματα πιο πολυ.Αυτα τα εχει σκεφτει κανει σας?Τα εχουν σκεφτει οι πολιτικοι ή ειμαι ο μονος που τα σκεφτηκε ή μηπως ειμαι απο τους λιγους που τα σκεφτηκε?Παντως,καλο θα ειναι να εφαρμοστει ενας νεος τετοιος νομος.

 
giorgos
24 Νοε 2018 20:06

για την ειδικη αγωγη ακουστηκε τιποτα;

 
Γιάννης
24 Νοε 2018 20:08

ΦΙΛΟΕΥΡΩΠΑΙΚΗ κατεύθυνση, ρεαλιστικό κ κυρίως αξιοκρατικό το σχέδιο.
Καμία σχέση με το σκοταδισμό του σύριζα κ την ισοπέδωση που έφερε στην παιδεία.
Ειδικά η έμφαση στην αξιολόγηση των πάντων κ η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, αν κ αυτονόητες πτυχές κάθε σοβαρού κράτους, στη χώρα μας φαίνεται (επί Σύριζα) όνειρο απατηλό.
Θετικότατη η αναφορά κ στον τρόπο επιλογής των στελεχων...
Επιτέλους: έμφαση στην αριστεία!
Λίγη υπομονή ακόμη για την εφαρμογή του...

 
ΑΛΛΑΞΕ ΤΗΝ ΤΩΡΑ
24 Νοε 2018 20:11

5. Επαγγελματική Εκπαίδευση

Αλλάζει ριζικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.@
Αυτό το ακουώ απο την ΝΔ απο το 2004!!!!!!! Τι αλλαγες εννοεί. Γενοκότητες...Κυριακο άλλαξε την δεν εχει καμμία σχέση με την εκπαίδευση!!!!

 
μητρόπουλος
24 Νοε 2018 20:14

Έλλειψη ιδεών για την Παιδεία@ Συμφωνώ σε όλα....τι σημαίνει επαγγελματική κατάρτιση όταν ο άλλος ακαδημαικά δεν έχει γνώσεις ουτε λυκειου...Η επαγγελματικα εκπαιδευση στα ΙΕΚ με πλήρη επαγγελματικα δικαιώματα στο αντικείμενο τους..αλλά να ειναι κάτοχοι ήδη λυκειου

 
Στράτος
24 Νοε 2018 20:20

Μερικά πρώτα ερωτήματα από τα πολλά που γεννήθηκαν με τις σημερινές εξαγγελίες:

-Τράπεζα Θεμάτων με προαγωγικές εξετάσεις σε όλες τις τάξεις Λυκείου. Η γνωστή παλιά Τράπεζα Θεμάτων ή άλλη; Κοινά θέματα για όλα τα σχολεία ή άντληση θεμάτων με τυχαίο τρόπο (όπως έγινε παλαιότερα); Προαγωγικές σε όλα τα μαθήματα ή σε μερικά;

- Εκδρομές: Ποιος είπε στην κ. Κεραμέως για τις 13 εγκρίσεις; Που τις βρήκαν αλήθεια;

- Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Σαφές ότι συνδέεται με το μισθολόγιο (ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη των αρίστων). Το βασικό ερώτημα: Ποιοι θα είναι οι αξιολογητές; Τι θα αξιολογούν και με ποια κριτήρια;

- Αυτονομία σχολικών μονάδων! Με εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν ωράριο σε 2-3 σχολεία; Χωρίς πόρους; Με κοινά προγράμματα σπουδών και εξετάσεις με Τράπεζες Θεμάτων;

- Αξιολόγηση σχολικών μονάδων από γονείς και μαθητές με ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια. Ανώνυμα ερωτηματολόγια ή επώνυμα; Για ποιο σκοπό;

- Τα ΑΕΙ καθορίζουν τον αριθμό εισακτέων. Κατώτατη βάση εισαγωγής: Βέβαιη η μείωση του αριθμού των εισακτέων από τα δύο μέτρα.

Αυτά για αρχή.

 
Alekos
24 Νοε 2018 20:34

Η κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων και η αντικατάστασή του με το νέο θεσμό των Συντονιστών Εκπαιδευτικού 'Έργου, η θεσμοθέτηση της αξιολόγησης μέσω του Ν. 4547/2018, έγιναν με η σύμφωνη γνώμη των Θεσμών. Κάνουν λάθος στν ΝΔ όσοι νομίζουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα κερδίσει τις εκλογές εμφανιζόμενος ως Μαδούρο...

 
PE19
24 Νοε 2018 21:37

@Στράτος
Την αξιολόγηση από κάτω προς τα πάνω την εισήγαγε πρώτη φορά η παρούσα κυβέρνηση με τρόπο χυδαίο και με επίφαση δημοκρατίας αρχικά με την μυστική ψηφοφορία για την επιλογή Δ/ντων και μετά με τα ερωτηματολόγια με 2 ερωτήσεις σωστού λάθους !!!! Φυσικό και επόμενο είναι να το επεκτείνει ο επόμενος.
Συνάδελφε με τη λογική Γαβρόγλου κάνω πανεπιστήμιο σε κάθε χωρίο και το ΤΕΙ επεξεργασίας τούβλων το αναγάγω σε Πανεπιστήμιο χωρίζοντάς το στα δύο (οριζόντια τούβλα και κάθετα) και δημιουργώντας θέσεις, ποιο τέτοιο πανεπιστήμιο (ΤΕΙ δε θα υπάρχουν) θα βάλει βάση πάνω από 5 ??? Δεν θα έχει φοιτητές. Το μέλλον δε των χαμηλής ζήτησης ΑΕΙ το βλέπω προδιαγεγραμμένο σαν αποτέλεσμα των επιλογών των κυβερνήσεων (και αυτών που κυβερνούν και των επόμενων) ή κλείσιμο ή ιδιωτικοποίηση (μάλλον το δεύτερο) 3τοβάθμια charter school τα βλέπω.
Με τη σημερινή λογική του φτιάχνω γεφύρι αφού φτιάξω ποτάμι δεν θα μείνει τίποτα όρθιο. Μαθητές με μηδενικές γνώσεις. Καθηγητές κάπου να τραβιούνται λάστιχο και κάπου να μπαίνουν 3-3 στην τάξη. Τμήματα ΑΕΙ πάρε κόσμε λεφτά υπάρχουν χωρίς επαγγελματικό προσανατολισμό και λόγο ύπαρξης πέρα της εξυπηρέτησης ημετέρων. Το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι απλά Μαύρο. Δεν ξέρω αν οι νεοφιλελεύθερες απόψεις της ΝΔ είναι η λογική συνέχεια της καμένης Γης που παραδίδεται σήμερα.
Μήπως τελικά υπάρχει σχέδιο και οδηγούμαστε σε πλήρη ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης? Και Μπαλτάς – Γαυρόγλου μαζί με Μητσοτάκη είναι όψεις του ίδιου νομίσματος ?

 
γυρισμός στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
24 Νοε 2018 22:10

Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί κατακρίνεται η αποστήθιση, κοινώς η παπαγαλία.
Η αποστήθιση των αρχαίων κειμένων, ακόμα και η απλή ανάγνωσή τους έχει ευεργετικά αποτελέσματα στη γλωσσική ανάπτυξη, στην όξυνση ανώτερων νοητικών λειτουργιών, ακόμα και θεραπευτική αξία δύναται να έχει σε περιπτώσεις δυσλεξίας. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ τόσο βίαια μας απέκοψε από το πρωτότυπο αρχαίο κείμενο και γιατί τώρα το συνεχίζει ο Μητσοτάκης και τόσο αβίαστα αφορίζει την αποστήθιση, κοινώς την παπαγαλία;
Η διδασκαλία της αποστήθισης στα παλαιότερα εκπαιδευτικά ελληνικά συστήματα, που τα έχουμε όλοι αφορίσει, βοήθησε να βγουν δεινότατοι ομιλητές της ελληνικής γλώσσας, ακόμα και από απλούς αποφοίτους του πάλαι ποτέ εξατάξιου γυμνασίου. Μπορούμε να πούμε το ίδιο για τους σημερινούς αποφοίτους Λυκείου;
Οι "Μουσουλμάνοι" αποστηθίζουν το Κοράνι, οι δε Ιάπωνες απονέμουν ειδικό σήμα σε όσους αποστηθίσουν ολόκληρα τα έργα του Ομήρου.
Πώς θα αναπτύξετε κύριε Μητσοτάκη με τα εκπαιδευτικά στελέχη σου την κριτική σκέψη των ελληνόπαιδων, αν δεν τροφοδοτήσετε το νου τους με αυτούσια την αρχαία γνώση, αν δεν τους ξυπνήσετε την ιερή μνήμη των προγόνων τους;
Με τα ξυλοκέρατα των ξένων εκπαιδευτικών συστημάτων που λιβανίζεις εσύ και τα εκπαιδευτικά στελέχη σου θα κάνετε τη νέα γενιά ετοιμοπόλεμη;
Μόνο με τα όπλα των ΕΛΛΗΝΩΝ, ως γλώσσα, ιστορία, αρετές, ιδανικά, αρχές μπορείς να οπλίσεις τα νέα παιδιά της Ελλάδας στις προκλήσεις του μέλλοντος και όχι με τα ξυλοκέρατα της όποιας εσπερίας, η οποία ΟΜΩΣ έχει σε περίοπτη θέση αυτά που εσύ τόσο αβασάνιστα εξοβέλισες.
"Ότι κάνουμε θα το κάνουμε μοναχοί μας" έλεγαν οι ήρωες του 1821, ας το ξαναπούμε, μήπως και σωθούμε αυτή την ύστατη ώρα μας.

 
Σωτηρία
24 Νοε 2018 22:12

Ποια ΠΕΚΕΣ;
Η παιδεία κρέμεται από το φιλότιμο των εκπαιδευτικών.
Τουλάχιστον με τους ΣΣ είχαμε κάπου να απευθυνθούμε.
Επαναφορά των ΣΣ ΆΜΕΣΑ!
Φτάνει με την τραγωδία των ΣΕΕ.......

 
Ντριμ-Ντριμ τραλαλό
24 Νοε 2018 22:19

όΛΑ ΣΩΣΤΆ ΣΤΟ ΔΡΌΜΟ ΠΡΟς ΤΑ ΜΠΡΟΣΤΆ.

 
Sakis
24 Νοε 2018 22:20

Καταρχάς ο κ.Μητσοτάκης με το παραπάνω σχέδιο ήδη έχει λύσει το θέμα των Ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα (και όλων των μορφών ανώτατης ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα) κάτι το οποίο θα έπρεπε η χώρα να το έχει λύσει ήδη από τις αρχές του αιώνα και βέβαια δεν έχει καμία σχέση με το άρθρο 16 του Συντάγματος (αλλά και αυτό σύντομα θα αναθεωρηθεί διότι δεν γίνεται διαφορετικά). Επίσης διάβασα κ.Μητρόπουλε αυτό που αναφέρετε ότι οι απόφοιτοι των ΙΕΚ είναι ήδη απόφοιτοι Λυκείου(;). Τι σχέση έχει το απολυτήριο του Λυκείου με το Δίπλωμα του ΙΕΚ? Εκτός και αν δεν το κατάλαβα καλά οπότε καλό είναι να το αναλύσετε λίγο το παραπάνω θέμα!!!

 
ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ
24 Νοε 2018 22:28

@ Στράτος.
Όταν η ΝΔ δήλωνε ότι θα καταργήσει το νόμο 4547/2018 μας έλεγες συνέχεια " Δεν λέει αν θα επαναφέρει το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου". Τώρα που η ΝΔ δια στόματος Νίκης Κεραμέως δηλώνει με τον πλέον επίσημο τρόπο ότι θα επαναφέρει το θεσμό , τί έχεις να πείς;
Τόσο καιρό μας έλεγες με απόλυτη σιγουριά ότι η Ν.Δ. δεν έχει σχέδιο. Τώρα που παρουσίασε συγκροτημένο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα, αρχίζεις να βάζεις ερωτηματικά και απορίες προσπαθώντας να πετάξεις τη μπάλα αλλού. Καλύτερα να σιωπήσεις. Αν θέλεις να ρωτάς, ρώτα καλύτερα το υπουργείο και ενημέρωσέ μας τι λένε για την πλήρη αποτυχία του θεσμού των ΠΕΚΕΣ και την παντελή απουσία των ΣΕΕ από τα σχολεία. Πότε θα ολοκληρωθεί η λειτουργία των ΚΕΣΥ; Μάλλον στο υπουργείο είχαν ως μόνο στόχο τους Σχολικούς Συμβούλους.
Ρωτάς για την αξιολόγηση και τη συνδέεις αρνητικά με τους Σχολικούς Συμβούλους. Αν την κάνουν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου θα είναι καλή η αξιολόγηση. Ενώ αν την κάνουν Σχολικοί Σύμβουλοι θα είναι κακή.
Επίσης ο θεσμός της Τράπεζας θεμάτων έχει αναγνωρισθεί θετικά ακόμη και από πόρισμα εθνικού διαλόγου της Βουλής επί προεδρίας Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων του Κ. Γαβρόγλου.
Ρωτάς για την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Σου θυμίζω ότι η ΝΔ μίλησε για βαθμούς ελευθερίας στη σχολική μονάδα. Για αυτονομία μιλούσε ο ΣΥΡΙΖΑ διαρκώς από τον Οκτωβριο του 2017 όταν δημοσιοποίησε το σχέδιο για τις δομές που μετά από μερικούς μήνες κατέληξε να γίνει ο νόμος 4547.
Ρωτάς για τα ερωτηματολόγια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Για τα ανώνυμα ερωτηματολόγια της αντισυνταγματικής διαδικασίας επιλογής διευθυντών το 2017 δεν λές κουβέντα. Ούτε για την ανώνυμη αξιολόγηση των διευθυντών από τους εκπαιδευτικούς με βάση το νόμο 4547/2018 λες κουβέντα. Προφανώς η λογική σου είναι: Ότι κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι καλό ενώ ότι πει η ΝΔ κατακριτέο. Δεν μας πείθεις.
Για όλα αυτά Στράτο. "Κρείττον του λαλείν το σιγάν" που έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι.

 
Καθηγητής ΑΕΙ
25 Νοε 2018 00:38

Με εύλογο ενδιαφέρον περίμενα να μάθω τις προτάσεις της ΝΔ για την Παιδεία.
Η απόλυτη απογοήτευση....
ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΑΟΡΙΣΤΟΛΟΓΙΕΣ του τύπου:"Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα γίνονται πραγματικά αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα" ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΕ Η ΝΔ ΔΕΝ ΗΤΑΝ; ΚΑΙ ΑΝ ΟΧΙ, ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ;
ή του τύπου: "Αλλάζει ριζικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς." ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ;
Πρακτική Άσκηση ΜΑΘΗΤΩΝ σε Επιχειρήσεις!!!!!!!!!
Δηλαδή ανήλικοι μαθητές θα εργάζονται σε επιχειρήσεις;;;;;;;;
Η δήλωση του κ. Μητσοτάκη πριν λίγες εβδομάδες ότι η ΝΔ θα μπλοκάρει τη μετεξέλιξη των ΤΕΙ που πήγε;
Μήπως η δέσμευση για κατάργηση όλων των νόμων που θεσπίστηκαν από τους τους Υπουργούς Παιδείας Φίλη, Μπαλτά και Γαβρόγλου εμπεριέχει τις απαντήσεις;;;;

Ευτυχώς, ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗ ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ κ. Μητσοτάκη!!!!!......

Ξαναζεσταμένο φαγητό, αοριστολογίες, και Πραγματική τραγωδία τα όσα διάβασα.

 
Ιωάννης Χ
25 Νοε 2018 01:11

Το πρώτο που πρέπει να γίνει για την παιδεία είναι η αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών καθώς και η συνέχεια των μαθημάτων από βαθμίδα σε βαθμίδα (δημοτικό->γυμνάσιο->λύκειο->πανεπιστήμιο)
Σε γενικές γραμμές υπάρχουν αρκετές αξιόλογες προτάσεις που πιστεύω θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου απο το βάλτο και την πλήρη ισοπέδωση στην οποία το έχει φέρει η σημερινή κυβέρνηση.

 
ΕΛΕΝΗ
25 Νοε 2018 08:23

Φέρτες μας πίσω τους Σχολικούς Συμβούλος μαι δώστε τους δουλειά.Αυτό που κάνατε είναι χάος για την υποστήριξη των σχολείων

 
KIN
25 Νοε 2018 08:44

Προβλέπω το κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ λόγω της ανακοίνωσης του προγράμματος παιδειας από τη ΝΔ. Στη ΝΔ χρεώνεται το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού εστι διότι εμμένει σε προτάσεις που την έριξαν από την κυβέρνηση το 2015 και της πιστώνεται η τόλμη και η ειλικρίνεια να διατυπώνει τις ίδιες προτάσεις μη φοβουμενη το πολιτικό κόστος κατά το ρητό στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βροντα. Άλλη μια 4ετια αντιπολιτευσης για τη ΝΔ ξεκίνησε .........

 
Συμβασιούχοι ΑΕΙ
25 Νοε 2018 09:26

Με τους συμβασιούχους που εργάζονται για πολλά χρόνια και προσφέρουν στα ΑΕΙ, τι θα γίνει? Έχει να μας πει κάτι η ΝΔ?

 
Ηλιας
25 Νοε 2018 11:36

Καλο θα ηταν οι απαντήσεις να μην ειναι εντελώς ανώνυμες ωςτε να μπορει κάποιος στη συνέχεια των αναρτήσεων να απαντήσει. Κάποιος μου συνέστησε να μην αφήνω την ιδεολογία να με παρασύρει. Η ιδεολογία μου δεν ειναι κατι για το οποίο εχω να απολογηθώ σε κανέναν και βέβαια οποίος με γνωρίζει ξέρει πολυ καλα οτι οι ιδεολογικές ταμπελίτσες δεν μου ταιριαζουν και τις απεχθάνομαι. Ολα τα επιμέρους δεν απαντώνται αγαπητε μεςα στις δυο γραμμές απο τις οποίες προσπάθησες να υπερθεματίσεις επι του σχεδίου. Γνωρίζεις κατι για τις συγχωνεύσεις παν-τει που μαλλον δεν ξερουμε. Είχα την αισθηση οτι σε όλες τις επιτροπές συμμετέχουν μέλη ΔΕΠ απο τα ιδρύματα που διαμορφώνουν τα νεα σχήματα. Δηλαδή τι προτείνεται ; η ΑΔΙΠ να προχωρήσει στη συγχώνευση του πανεπιστημιου Πελοποννήσου με το ΤΕΙ Κρήτης π.χ. ;;; εξάλλου σε όλη αυτη διαδικαςια η ΑΔΙΠ ήδη συμμετέχει στην πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών. Δεν μπορω να καταλάβω σε προηγούμενο στάδιο πως μπορει να συνεισφαιρει; και μια σύντομη αναφορά για το άσυλο το οποίο, όπως και ο νομοθέτης λέει, δεν ισχύει όταν εκτελούνται αξιόποινες πράξεις. Ας εφαρμόσουμε κατ αρχήν αυτο και αν δε λειτουργήσει ας το καταργήσουμε. Όσο για τις αποτυχημένες συνταγές αφορούν στα συμβούλια διοίκησης τα οποία τα δοκιμάσαμε και απότυχαν παταγωδώς να εξυπηρετήσουν το σκοπό τους. Και πολλα πολλα ακομα για τον γενικό σχολιασμό μου περί ελειψης φαντασίας και οράματος καθώς και για το ξαναζεσταμένο φαγητό η τα ήδη θεσμοθετημένα θέματα.

 
Stavros Τ.
25 Νοε 2018 12:16

Είμαι εκπαιδευτικός και καθημερινά παρατηρώ τα σχόλια συναδέλφων για κάθε είδους θέμα που αφορά στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Στις ΤΠΕ η γραπτή έκφραση με κεφαλαία γράμματα σημαίνει ότι "φωνάζω κάτι δυνατά" ή "εκφράζω κάτι με θυμό". Το ίδιο εξέφρασα κι εγώ παραπάνω αγανακτισμένος από τη μη σωστή χρήση της λέξης "παιδεία". Οι πολιτικοί και οι δημοσιογράφοι λανθασμένα μιλούν για την "παιδεία" εννοώντας την "εκπαίδευση". Ωστόσο, αναρωτιέμαι γιατί κι εμείς να κάνουμε το ίδιο λάθος; Άλλο το νόημα της έννοιας "παιδεία" και άλλο το νόημα της έννοιας "εκπαίδευση". Παιδεία είναι το απαύγασμα της έννοιας "εκπαίδευση" και δεν φαίνεται ότι την κερδίζουν όλοι όσοι αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες μέσα από τη διαδικασία της εκπαίδευσης. Γιατί, λοιπόν, αυτή τη λανθασμένη αντίληψη της έννοιας "παιδεία" να την διαιωνίζουμε;

 
Τα 5+1 σημεία του διαλόγου
25 Νοε 2018 13:00

Σε κάθε περίπτωση καλό είναι όλοι οι σχολιαστές να καταλάβουν ότι διαφέρουν οι συμβάσεις του γραπτού λόγου στο Διαδίκτυο:

1) Αφήνετε ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ και ΚΕΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. Το μεγαλό ενιαίο κείμενο (wall of text) κουράζει ακόμα περισσότερο όταν εμφανίζεται σε μια ηλεκτρονική οθόνη.

2) Ιεραρχήστε τα σημεία σας (με αρίθμηση ή γράμματα). Να ειναι ευδιάκριτες ενότητες.

3) Διαχωρίστε τις παραθέσεις άλλων κειμένων από τη δική σας άποψη, είτε με εισαγωγικά είτε με κάποιο άλλο τρόπο.

4) Είναι επιτρεπτό να προσπαθείτε να τονίσετε κάποια σημεία - καλό να μη γίνεται κατάχρηση ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ, γιατί εκτός από κούραση δίνει κακή εντύπωση (σημαίνει ότι κάποιος φωνάζει, ακριβώς όπως και στον γραπτό έντυπο λόγο).

5) Για το περιεχόμενο: Είναι θετικό κάθε σχόλιο να έχει εισαγωγή, κύριο μέρος και επίλογο. Η Έκθεση Ιδεών στο σχολείο διδάσκεται από φιλολόγους για να μπορούμε να επικοινωνούμε επιχειρηματολογώντας με παρρησία και σαφήνεια και στην υπόλοιπη ζωή μας.

Αν σας βοηθά, σκεφτείτε ότι παρουσιάζετε το κείμενο σας σε ένα καθηγητή - τι σχόλια θα σας έκανε ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο;

ΥΓ. Μέχρι χθες τα σημεία ήταν 27. Σήμερα είναι 36. Επειδή οι προτάσεις καλύπτουν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης θα έπρεπε η παρουσίαση και ο σχολιασμός να γίνεται ξεχωριστά για την Α'βθμια, τη Β'βθμια και την Γ'βθμια --- όλα μαζί δε βοηθούν την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean