Τον Ιανουάριο θα κατατεθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ , ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, μιλώντας στον Τ/Σ “Κόντρα”.
Ειδικότερα ο υπουργός Παιδείας είπε τα εξής:
- Εμείς μετά από συζήτηση που κάναμε εσωτερικά και δημόσια προτείνουμε ένα σύστημα που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τονΙούνιο του 2020,για τα παιδιά δηλαδή που θα φοιτήσουν το Σεπτέμβριο του 2020.
- Θα είναι ένα σύστημα που θα έχει στοιχεία διαφορετικότητας τα οποία σιγά-σιγά με τα χρόνια θα είναι αυτά τα κυρίαρχα και θα περιθωριοποιηθούν τα άλλα.
- Πρέπει να είμαστε σαφείς ποιο πρόβλημα πάμε να λύσουμε. Και το πρόβλημα είναι τελικά ότι είμαστε μια χώρα χωρίς τη Γ Λυκείου.
- ΗΓ Λυκείου δεν υπάρχει στη χώρα μας, είναι μόνο στα χαρτιά.
- Διότι τα μυαλά των παιδιών είναι μόνο στα Φροντιστήρια.
- Έχουν ήδη από τη Β Λυκείου μπει στη λογική της Γ Λυκείου.
- Μετά το Πάσχαδεν πάει κανείς στο σχολείο.
- Αυτός είναι ένας εκφυλισμός. Η ως κοινωνία να αποφασίσουμε ότι δεν έχουμε Γ Λυκείου και ότι όλοι θα ξοδεύουμε χρήματα για να πηγαίνουν στην παραπαιδεία ή θα πρέπει το σχολείο να αποκτήσει ένα κύρος.
- Εμείς λέμε οι εγκύκλιες σπουδές να τελειώνουν στο τέλος της Β Λυκείου και η Γ Λυκείου να είναι ένα προπαρασκευαστικό έτος ,δηλαδή λίγα μαθήματα πολλές ώρες.
- Το πολλές ώρες δεν σημαίνειπολύ περισσότερη ύλη, αλλά σημαίνει μια λελογισμένη αύξηση της ύλης,ώστε και ο καθηγητής να μπορεί να κάνει τη δουλειά του σαν άνθρωπος
- Τα παιδιά της Γ Λυκείου, που βράζει το αίμα τους πάνε στο, σχολείο και τα μισά κοιμούνται διότι κοιμήθηκαν αργά, διότι έπρεπε να λύσουν τα θέματα των Φροντιστηρίων , το μυαλό τους είναι στις ασκήσεις των Φροντιστηρίων.
- Οι εκπαιδευτικοί έχουν απέναντί τους αυτά τα παιδιά και πρέπει ως εκπαιδευτικοί να μην ακυρώνονται.
- Αρα όλο το σύστημα έχει και πολλές ουρές. Κοστίζει τις οικογένειες κάθε χρόνο 2,5 δισ ευρώ και η μεγάλη πλειοψηφία των υποψηφίων εισάγονται και σε σχολές που δεν θέλουν να πάνε.
- Είναι ένα σύστημα που κοστίζει ακριβά, καταστρέφει την παιδεία και δεν είναι και αποτελεσματικό
- Ο κόσμος θεωρεί οτι επειδή είναι αδιάβλητο το σύστημα είναι και παιδαγωγικά σωστό.
- Έχουμε ένα Σχέδιο. Θα νομοθετηθεί τον Ιανουάριο .
- Συναντώ μαθητές στο γραφείο μου και στα σχολεία. Δεν βγάζουμε Δελτία Τύπου γι αυτά γιατίδεν χρειάζεται όλα να τα προπαγανδίζουμε.
- Εχω ακούσει ορισμένες αντιρρήσεις που έχουν. Θα τις πάρουμε υπόψιν αυτές τις αντιρρήσεις και θα κάνουμε ένα σύστημα που για πρώτη φορά θα μπορούν οι υποψήφιοι να μπαίνουνσε κάποια τμήματα μόνο με το απολυτήριο, σε ορισμένα άλλα με το υπάρχον σύστημακαι σιγά-σιγά το Λύκειο θα κερδίζει σε κύρος και εγκυρότητα
Οι θέσεις των σχολιαστών επί τεχνικών θεμάτων όπως ισοδυναμία θεμάτων, αντικειμενικος τρόπος βαθμολόγησης γραπτών , ισορροπία στους προφορικους βαθμούς σε διαφορετικά σχολεία και αμεσότητα στην έκδοση αποτελεσματων χωρίς προχειρότητα , η εισαγωγη σε σχολες να γινεται μεσω ενος πεδιου είναι ορθά αφού στηρίζονται σε επιχειρήματα. Στο πρόσφατο παρελθόν τα έχω επισημάνει επίσης. ΟΜΩΣ οι θέσεις διαμαρτυρίας λόγω αντικαταστασης των Λατινικων από την Κοινωνιολογια στερούνται επιχειρηματων διότι η απάντηση είναι στην ανακοίνωση του υπουργού και εκεί αναλύονται οι λόγοι της εν λόγω αντικαταστασης ήδη από τις 3 Σεπτεμβρίου 2018 . Επίσης πισωγύρισμα είναι οι θέσεις που στερούνται επιχειρηματων όπως και η μη επιδίωξη του ωφελίμου για τους μαθητές