Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

28 ερωτήσεις- απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο

Το Σχέδιο Νόμου θα κατατεθεί , προς ψήφιση, στη Βουλή τον Γενάρη
Δημοσίευση: 19/12/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το esos προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές της Β Λυκείου, οι οποίοι θα “εγκαινιάσουν το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, ετοίμασε 28 ερωτήσεις- απαντήσεις για το  νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο, βασισμένες στις τελευταίες ανακοινώσεις που έκανε   ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Άλλωστε όπως διαβεβαίωσε ο Κ. Γαβρόγλου όποιες τροποποιήσεις γίνουν στο αρχικό σχέδιο η κεντρική φιλοσοφία δεν θα αλλάξει.

Το Σχέδιο Νόμου, σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις του Κ. Γαβρόγλου,  θα κατατεθεί , προς ψήφιση, στη Βουλή τον Ιανουάριο.

1. Από πότε θα ισχύσει το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ

Οι αλλαγές  θα ισχύσουν από το 2019 – 2020. Δηλαδή το νέο σύστημα  θα  το “εγκαινιάσουν  οι μαθητές που φοιτούν στη Β Λυκείου, το τρέχον σχολικό έτος  2018-19.

2. Τα Προγράμματα Σπουδών θα είναι τα σημερινά;

Το υπουργείο Παιδείας  με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζονται νέα προγράμματα σπουδών για το γ]Γυμνάσιο και  για την Α’ και Β’ Λυκείου.

3. Οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν επί των νέων δεδομένων;

 Θα θεσμοθετηθεί το Εθνικό Σχέδιο Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών, μέσα από το οποίο  θα γίνει η σχετική επιμόρφωση.

4. Ποιος ο ρόλος της Β και Γ Λυκείου;

Στη Β Λυκείου θα ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες σπουδές και στη Γ Λυκείου ο μαθητής θα  αποκτά έναν χαρακτήρα προπαρασκευαστικής τάξης για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

5. Οι αλλαγές αυτές αφορούν και τα ΕΠΑΛ;

Οι προτάσεις αυτές θα ισχύουν για το Γενικό Λύκειο, ενώ για τα Επαγγελματικά Λύκεια τα πράγματα θα συνεχίσουν να έχουν όπως είναι σήμερα.

6. Ποιες αλλαγές θα έχουν στη Β Λυκείου κατά το νέο σχολικό έτος 2018-19;

Στη Β Λυκείου το μόνο που θα αλλάζει από φέτος είναι ότι το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας θα αντικατασταθεί από το μάθημα Πολίτης και Δημοκρατία και με το αντίστοιχο εγχειρίδιο και από του χρόνου θα υπάρχουν οι άλλες σχετικές αλλαγές.

7. Ποιες αλλαγές θα ισχύσουν από του χρόνου στη Γ Λυκείου;

Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, γίνονται τέσσερις, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.

8. Σε μαθήματα;

Αντικαθίσταται το μάθημα των Λατινικών με το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Το μάθημα των Αρχών της Οικονομικής Θεωρίας εμπλουτίζεται το περιεχόμενό του για να αναδειχθεί και η κοινωνική διάσταση της οικονομίας.

9. Τι περιλαμβάνει η κάθε ομάδα Προσανατολισμού ;

Τα βασικά μαθήματα της κάθε ομάδας είναι τα ίδια με την αντίστοιχη σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας η  αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφ' ενός γιατί από όλο το φάσμα των επιστημών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου τα Λατινικά αφορούσαν μόνο τα Τμήματα Φιλολογίας και αφ' ετέρου γιατί με την εξαιρετικά περιορισμένη εξεταστέα ύλη τους προκαλούσαν στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων.

Επίσης, τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους.

Η σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών διαιρείται σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού, την Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές» και την Ομάδα Προσανατολισμού «Σπουδές Υγείας». Η πρώτη οδηγεί στο δεύτερο και η δεύτερη στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο.

Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

10. Οι συντελεστές βαρύτητας;

Καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας. Όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια ακριβώς βαρύτητα.

11. Ποια είναι τα υποχρεωτικά μαθήματα;

Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία υποχρεωτικά μαθήματα: το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας ενιαίο μάθημα για 6 ώρες, το μάθημα των Θρησκευτικών για 1 ώρα και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής για 2 ώρες, ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).

12. Τι θα ισχύσει για τα ειδικά  μαθήματα;

Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι μπορεί να χρειαστούν και για την εισαγωγή τους σε κάποια Τμήματα.

13. Η ύλη των μαθημάτων θα αυξηθεί;

Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα, αλλά σε καμία περίπτωση αναλογικά με την αύξηση ωρών.  

14. Θα υπάρξουν τρίμηνα ή τετράμηνα;

θα υπάρχουν οι βαθμοί των τετραμήνων οι οποίοι θα προσδιορίζονται όπως περίπου προσδιορίζονται και σήμερα, εκτός προφανώς τη Φυσική Αγωγή, δε θα μετράει στον υπολογισμό των βαθμών των τετραμήνων.  

Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα (βλ. παραπάνω), τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

15. Οι ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις κάθε πότε θα γίνονται;

 Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα , τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

16. Από ποιους  θα επιλέγονται τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων;

Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη.

17. Επιτηρητές ποιοι θα είναι;

Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος.

18. Στα ιδιωτικά σχολεία;

Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο.

19. Τα γραπτά των μαθητών από ποιους εκπαιδευτικούς θα διορθώνονται;

Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου γειτονικού σχολείου.

20. Πως θα προκύπτει ο βαθμός του Απολυτηρίου;

Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα, ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ ́ Λυκείου.

21. Πως θα γίνεται η εισαγωγή στα ΑΕΙ;

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Β’ Λυκείου (τον Ιούλιο), όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης (μηχανογραφικό) με τις 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν.

Αυτό θα το κάνουν για πρώτη φορά οι μαθητές που θα φοιτήσοουν τη νέα σχολική χρονιά στη Β Λυκείου.

22. Οι μαθητές της Β Λυκείου που δεν θα κάνουν την Α δήλωση χάνουν δικαιώματα;

Οι μαθητές που δε θα υποβάλουν την Α ́ δήλωση του Ιουλίου χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με ή χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις για τη χρονιά αυτή.

Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ δείχνουν ότι δεν μπορεί να είναι ούτε πολύ μικρότερος, ούτε πολύ μεγαλύτερος.

23. Θα υπάρξει πρόγραμμα  Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού προς τους μαθητές της Β. Λυκείου;

Η δυνατότητα των αποφοίτων της Β’ Λυκείου να συμπληρώσουν ένα πρώτο μηχανογραφικό με περιορισμένο αριθμό προτιμήσεων αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία ωρίμανσης των προβληματισμών και της στοχοθεσίας τους.

Η συμπλήρωση   της δήλωσης προτίμησης θα αποτελεί την κατάληξη προγράμματος Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το οποίο θα πραγματοποιείται μέχρι τη λήξη των προαγωγικών εξετάσεων της Β ́ Λυκείου.

Με τον τρόπο αυτόν θα προηγείται η ενημέρωση και η συμβουλευτική και θα ακολουθεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού.

Σ' αυτή τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού πρωτεύοντα ρόλο θα διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι, γνωρίζοντας τις επιδόσεις και κλίσεις των μαθητών, θα μπορούν να τους προσανατολίσουν καταλλήλως.

24. Πως θα γνωρίζει ο μαθητής τα  τμήματα που μπορεί να εγγραφεί χωρίς Πανελλαδικές και αυτά που θα πρέπει να εισαχθεί μέσω Πανελλαδικών;   

Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και τον αριθμό εισακτέων που θα έχει αποφασιστεί ανά Τμήμα, θα προκύψει ένας αριθμός Τμημάτων για τα οποία ο αριθμός των προτιμήσεων θα είναι ίσος ή μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Αυτά τα Τμήματα, στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ).

25. Και πότε ενημερώνονται οι μαθητές γι αυτά τα τμηματα;

Λίγες μέρες αργότερα, ο μαθητής ενημερώνεται για το ποιες από τις προτιμήσεις του αντιστοιχούν σε ΤΠΠΕ και ποιες σε ΤΕΠ. Από το σύνολο των δηλώσεων θα προκύψουν:

(1) Αυτές στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον ΤΕΠ και,

(2) Αυτές στις οποίες όλα τα Τμήματα είναι ΤΠΠΕ.

26. Πότε θα γίνουν οι Πανελλαδικές;

Οι μαθητές της κατηγορίας  ΤΠΠΕ, θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μιας και από τις προτιμήσεις τους στη δήλωση του Ιουλίου δεν έχει προκύψει κανένα «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

27. Πότε θα δηλώσουν οι μαθητές της κατηγορίας ΤΕΠ δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές;

Τον Φεβρουάριο, οι μαθητές της κατηγορίας ΤΕΠ δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν
συμπεριλάβει στην αρχική τους δήλωση.

Η δήλωση του Φεβρουαρίου είναι οριστική και δεσμευτική. Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στη δήλωση του Ιουλίου μπορεί:

(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,

(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στη δήλωση του Ιουλίου, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την απόκτηση του απολυτηρίου της Γ ́ Λυκείου.

28. Πως θα διαμορφωθεί η τελική βαθμολογία του μαθητή που δήλωσε ότι θα συμμετάσχει στις Πανελλαδικές;

Για τους μαθητές που θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές, ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων θα διαμορφωθεί κατά 90% από τον μέσο όρο των βαθμών τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% από τον βαθμό του απολυτηρίου.

Η ποσόστωση αυτή προτείνεται να ισχύσει το πρώτο έτος εφαρμογής του νέου συστήματος, δηλ. στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020.

Όσο το σύστημα καθιερώνεται και ενισχύεται, το ποσοστό του βαθμού του απολυτηρίου θα αυξάνεται σταδιακά.

Σχόλια (92)

 
20 ΧΡΟΝΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
19 Δεκ 2018 23:13

Αγαπητέ κύριε Υπουργέ

μην προσπαθείτε να ανακαλύψετε την Αμερική. Την ανακάλυψαν άλλοι.

1) Πάρτε ένα ξένο σύστημα εισαγωγής χωρίς Πανελλήνιες (οι οποίες είναι η ουσία των δεινών της Παιδείας μας ) και εφαρμόστε το. Φανείτε ρηξικέλευθος και φροντίστε για την υστεροφημία σας. Κανείς δεν θα σας θυμάται εάν δεν καταργήσετε τις Πανελλήνιες.
2)) Εγγράψτε όλους τους εκπαιδευτικούς των φροντιστηρίων αύριο σε ένα μητρώο -επετηρίδα και σε βάθος χρόνου 10 ετών διορίστε τους λύνοντας το πρόβλημα της παραπαιδείας.
2) Ζητήστε να επιστρέψουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα (χωρίς προσκόματα ) τόσα νέα παιδιά που σπουδάζουν στο εξωτερικό και οι γονείς τους πληρώνουν από πίσω τους. Λύστε έτσι το ζήτημα που σας κατηγορούν για φυγή των νέων προς τα έξω.
3) Δώστε αυτοδίκαια ελεύθερες μετεγγραφές σε αδέλφια από και προς οπουδήποτε στα Πανεπιστήμια για να μην συντηρούν οι γονείς 3 σπίτια που για τη σημερινή εποχή είναι αδύνατο αν όχι εγκληματικό.
Ιδέες κύριε υπουργέ έχουμε γιατί ανήκουμε στον αριστερό χώρο . Μένετε όμως εσείς για να τις εφαρμόσετε.
Αυτά τα ολίγα.
Με εκτίμηση
Δρ. Θ.Χ
20 χρόνια μαχόμενος εκπαιδευτικός από κάθε θέση για να μάθω γράμματα στα παιδιά μας.

 
Anti-Nazi
19 Δεκ 2018 20:20

@εντός, όσο επιμένεις να θες να έχεις το τελευταίο σχόλιο για τη δημιουργία εντυπώσεων, τόσο θα συντάσσουμε άλλα δέκα. Ενάντια στον σκοταδισμό, στην λασπολογία και στα fake ebacc, αντιπαραβάλλουμε την αλήθεια, τη λογική, την επιστήμη και το δημόσιο διάλογο.

Στη διαβούλευση θα τολμήσετε να γράψετε με ονοματεπώνυμο;

 
Άγγλος ασθενής
19 Δεκ 2018 20:05

Δε βλέπουμε το προφανές, αυτό που βλέπεις εσύ.
Αν ξαναδιαβάσεις τη συζήτηση μέχρι τώρα, υπάρχει μια ικμάδα ελπίδας.

ΥΓ: αυτό είναι το πρόβλημα, τα ζητήματα είναι πιο σύνθετα από την ανάγνωση 5 γραμμών. όποιος μπορεί...μπορεί.

 
εντος
19 Δεκ 2018 18:19

δεν βλεπετε το προφανες και δινετε ερμηνειες σε απλο κειμενο 5 γραμμων αλλο οσοι τοδαν καταλαβαν εκτος απο σας τι να κανω δεν ειναι δικο μου προβλημα

 
Λογική
19 Δεκ 2018 14:29

@εντός

Περιμένουμε να δούμε το κείμενο που κανείς μας δε μπορεί να βρει στην επίσημη ιστοσελίδα του EBacc και που αποδεικνύει τον ισχυρισμό σου, που τόσες φορές μας έγραψες.

Ένα απλό copy paste είναι να κάνεις

 
English teacher
18 Δεκ 2018 21:11

Εντος

Κάνε copy paste το αντίστοιχο κομμάτι γιατί κανένας δεν το βρίσκει ή δεν το μεταφράζουμε σωστά

 
βρετανικό φλέγμα
18 Δεκ 2018 19:44

Οι φυσικές επιστήμες δίνουν 2 GCSEs: Φυσική και Βιοχημεία.

Η άλλη επιλογή δίνει 3 GCSEs (3 of the following: Chemistry, Physics, Biology, Computer Science).

τα προσοντα δεν αποδίδονται στη δευτεροβάθμια απο φορείς ΝΠΔΔ αλλά στην τριτοβάθμια

 
@ εντος
18 Δεκ 2018 19:11

Για πολλοστή φορά, όταν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί με τα πιστεύω μας, τα πράγματα δεν είναι άσχημα για την πραγματικότητα. Κατά τα λοιπά εξακολουθήστε να διατυπώνετε την άποψή σας με αυτήν την μορφή κείμενου και τα κακομεταφρασμένα Αγγλικά, της αποδίδετε την πραγματική της αξία.

 
εντος
18 Δεκ 2018 18:30

και φυσικα γιατην ταμπακερα οτι παιρνεις παραπανω προσοντα αν παρεις κυριες επιστημες στο αγγλικο λυκειο ουτε μια πειστικη εξηγηση

 
Σχολείο 21ου αιώνα
18 Δεκ 2018 17:37

@εντος παρά την φιλότιμη προσπάθεια (εκ προθέσεως ή από άγνοια) να εκτρέψεις τη συζήτηση και να πριονίσεις το δέντρο, σε ενημερώνω ότι όχι μόνο έχει βγάλει τέτοιες ρίζες που δεν κινδυνεύει, αλλά έχει πλέον γίνει δάσος που συγκροτεί τη μεγάλη εικόνα, όπως φαίνεται σε όλες τις αλλαγές που συντελούνται διεθνώς και που δεν μπορείς ή δεν θέλεις να αντιληφθείς. Η προσπάθειά σου λοιπόν είναι μάταιη και δεν θα είχε αξία να ασχοληθούμε αν δεν υποθήκευε το μέλλον των παιδιών μας.

Σε περιμένουμε, όπως και την εκπαίδευση της χώρας μας, σε ένα νέο σχολείο στο οποίο η Πληροφορική είναι όχι μόνο θεμελιώδες (core) γνωστικό αντικείμενο αλλά και όχημα μετασχηματισμού του ίδιου του σχολείου στο σύνολό του, το σχολείο του 21ου αιώνα (google and translate). Αν δεν μπορείς να το κατανοήσεις δεν πειράζει, τουλάχιστον προσπάθησε να ανοίξεις τα μάτια και τα αυτιά σου.

 
@εντός
18 Δεκ 2018 12:52

Οι φυσικές επιστήμες δίνουν 2 GCSEs: Φυσική και Βιοχημεία
Η άλλη επιλογή 3 GCSEs (3 of the following: Chemistry, Physics, Biology, Computer Science).

Για αυτό μάλλον και το ΙΕΠ πρότεινε Βιοχημεία, γιατί μελέτησε τι κάνουν οι άλλοι τώρα και όχι τι κάνανε πριν 40 χρόνια...

 
Αγγλικό Απολυτήριο
18 Δεκ 2018 12:34

Ο χημικός φίλος μας εντός (προσποιείται) ότι δεν καταλαβαίνει ότι η Επιστήμη Υπολογιστών είναι θεμελιώδες γνωστικό αντικείμενο στο νέο λύκειο (και όχι περιφερειακό όπως τα οικονομικό και η Κοινωνιολογία),
Ότι σε κάποια σχολεία είναι βασικό αντικείμενο και σε κάποια επιλεγόμενο με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών.
Ότι αποτελεί εφόδιο για τις σχετικές σχολές, όπως και τα άλλα αντικείμενα των επιστημών.

Στο Α-test είναι στην οικογένεια των Μαθηματικών και όχι των (Φυσικών) Επιστημών.

Το Combined Science αποδίδει 2 GCSEs
Η επιλογή 3 of the following: Chemistry, Physics, Biology, Computer Science: αποδίδει 3.

Ισχύει το αντίθετο από αυτό που (προσπαθείς με λάθος σύνταξη να) διατυπώσεις.
Μπορείς να αναφερθείς και πάλι στις στοιχειώδεις γνώσεις μηχανικού που έγραψες και στο άρθρο σου;

 
Ebacc
18 Δεκ 2018 12:02

@εντός

Η επιστήμη υπολογιστών είναι θετική επιστήμη και επιλεγόμενο θεμελιώδες (core) γνωστικό αντικείμενο στη θετική κατεύθυνση και στο νέο αγγλικό απολυτήριο, όπως και στο διεθνές, στο AP test και βέβαια στο νέο λύκειο Κύπρου.
Εναλλακτικά μπορείς να πάρεις:
- Συνδυασμό (combined) των Φυσική, Βιολογία, Χημεία (τις κύριες φυσικές επιστήμες)
- 3 μεμονωμένες (single) από τις 4 ακόλουθες επιστήμες: Φυσική, χημεία, Βιολογία, Επιστήμη Υπολογιστών.
Δηλαδή με απλά λόγια μπορείς να πάρεις εναλλακτικά Πληροφορική ή χημεία.
Αν θες να σπουδάσεις πολυμερή επιλέγεις χημεία, αν θες να σπουδάσεις Πληροφορική επιλέγεις αντίστοιχα.

Σε κάθε περίπτωση διδάσκεσαι 3 μαθήματα και βαθμολογείσαι για το καθένα από αυτά. Τι σημαίνει GCSE είναι homework, αλλά εκτιμώ ότι έχει κολλήσει η βελόνα.

 
Fear of truth
18 Δεκ 2018 11:54

3 ,Δεκεμβρίου 2018

Από το επίσημο site:

Science
Pupils need to take one of the following options:

GCSE combined science – pupils take 2 GCSEs that cover the 3 main sciences, biology, chemistry, and physics
3 single sciences at GCSE – pupils choose 3 subjects from biology, chemistry, physics, and computer science

 
sakis_glent
18 Δεκ 2018 01:12

Η πληροφορική θα πρεπει να δινεται ως επιλογη αντι της χημειας στη θετικη κατευθυνση. Αυτα που γραφουν ορισμενοι χημικοι παραπανω ειναι τραγελαφικά. Τα ΑΕΙ άλλωστε εχουν απαντήσει για το ποιο μπουκέτο μαθημάτων θέλουν να έχουν οι φοιτητες τους

 
εντος
17 Δεκ 2018 23:08

ολοι το δαν και ολοι εβγαλαν τα συμπερασματα τους και αποδειξη οτι σταματησε η σχετικη σας επιχειρηματολογια για αγγλικο λυκειο

 
διεθνες απολυτηριο
17 Δεκ 2018 21:42

παρακαλω, οχι ψευδη στο δημοσιο διαλογο. αν γραφετε οτι η επιστημη υπολογιστων αποτελει χαμηλο προσον παρακαλω αλλαξτε ημερομηνία και εξασκειστε τις δεξιοτητες αναγνωσης και αντιληψης κειμενου.

σας διαβαζουν και αλλοι που δεν εχουν κατανοηση...

 
ebacc
17 Δεκ 2018 21:19

μα δεν παιρνεις λιγοτερα προσοντα (αν εχει σύνταξη και νοημα αυτη η προταση)
επισης η επιστημη υπολογιστων δεν ειναι κυρια φυσική επιστήμη
δεν ειναι καν φυσικη επιστημη
ρωτησε και την ΕΑΧ

 
εντος
17 Δεκ 2018 16:57

π ολυ ωραια για εξηγησε μου τωρα γιατι στο ebacc αν επιλεξεις computer science παιρνεις λιγοτερα προσοντα απο το αν επιλεξεις κυρια επιστημή

 
και λίγη ακόμα επιμόρφωση...
17 Δεκ 2018 14:18

Το παρακάτω κείμενο (του 21ου αιώνα) είναι από το Stanford (Stanford Encyclopedia of Philosophy), δεύτερου καλύτερου πανεπιστημίου σε διεθνή κατάταξη.

Δείχνει τη σύνδεση της φιλοσοφίας της Επιστήμης των Υπολογιστών με τη φιλοσοφία των άλλων θετικών επιστημών.

The Philosophy of Computer Science

First published Tue Aug 20, 2013; substantive revision Thu Jan 19, 2017

The philosophy of computer science is concerned with those ontological, methodological, and ethical issues that arise from within the academic discipline of computer science as well as from the practice of software development.

Thus, the philosophy of computer science shares the same philosophical goals as the philosophy of mathematics and the many subfields of the philosophy of science, such as the philosophy of biology or the philosophy of the social sciences.

The philosophy of computer science also considers the analysis of computational artifacts, that is, human-made computing systems, and it focuses on methods involved in the design, specification, programming, verification, implementation, and testing of those systems.

The abstract nature of computer programs and the resulting complexity of implemented artifacts, coupled with the technological ambitions of computer science, ensures that many of the conceptual questions of the philosophy of computer science have analogues in the philosophy of mathematics, the philosophy of empirical sciences, and the philosophy of technology.

Other issues characterize the philosophy of computer science only.

ΥΓ: Ευχαριστώ πολύ το esos για την φιλοξενία.

 
Επιμόρφωση
17 Δεκ 2018 13:42

@εντος

Μπορώ, αλλά μια τέτοια επιμόρφωση είναι καλύτερα να στηρίζεται στον επιστημονικό ορισμό και σε επιστημονική ορολογία που υπάρχει σε αντίστοιχα επιστημονικά κείμενα.

Έτσι είναι βέβαιο ότι πληροφορεί αντικειμενικά και αμερόληπτα τον αναγνώστη και δε μπορεί ν' αμφισβητηθεί από ημιμαθείς ή αμαθείς που συνηθίζουν να λένε ό,τι θέλουν και ό,τι να 'ναι.

Αν κάνατε την ερώτηση γιατί το κείμενο σας φαίνεται δύσκολο κι έχετε άγνωστες λέξεις μπορείτε με google search να μάθετε την ερμηνεία τους.
Προϋποθέτει βέβαια σωστή χρήση του συντακτικού της ελληνικής γλώσσας και στοιχειώδη γνώση του πληκτρολογίου.
Εναλλακτικά, υπάρχει και το copy-paste.

 
σιγουρα?
17 Δεκ 2018 12:24

θεωρεις οτι μπορεις να συζητήσεις @εντος με επιχειρήματα?
η απαντηση ειναι οχι
βοηθησες ωστοσο στην διατυπωση γενικων συμπεράσματων

 
εντος
16 Δεκ 2018 14:21

επιμορφωση μπορει; να τοπεις με δικα σου λογια?

 
φύλακες
16 Δεκ 2018 14:15

εχουν γνωση οι φύλακες
και τωρα που ζητουν οι σχολες προφιλ φοιτητων να δειτε που η ισονομια θα ζητησει εξω λατινικα, πληροφορικη και βιολογία αποντις εξετασεις
αλλωστε στο εθνικο απολυτηριο της χωρας ...εκείνης τελος παντων ετσι θα ηταν το 1980

 
@ΧΗΜΙΚΟΣ
16 Δεκ 2018 13:25

Προς επιμόρφωση

(από Wikipedia, το κείμενο έχει 12 παραπομπές σε αξιόπιστα εξαιρετικά επιστημονικά συγγράμματα)

Επιστήμη υπολογιστών ονομάζεται η θετική και εφαρμοσμένη επιστήμη η οποία ερευνά τα θεωρητικά θεμέλια και τη φύση των δομών δεδομένων, των αλγορίθμων και των υπολογισμών, από τη σκοπιά της σχεδίασης, της ανάπτυξης, της υλοποίησης, της διερεύνησης, της ανάλυσης και της προδιαγραφής τους. Ασχολείται με τη συστηματική μελέτη της σκοπιμότητας, της δομής, της έκφρασης και του μηχανισμού των μεθοδικών διεργασιών (ή αλγορίθμων) που αποτελούν την επεξεργασία, την αποθήκευση, την επικοινωνία και την πρόσβαση στα δεδομένα.

Η επιστήμη υπολογιστών δεν πρέπει να συγχέεται με τη θεωρία πληροφορίας, ένα πεδίο των εφαρμοσμένων μαθηματικών. Επίσης, η ιδιότητα του επιστήμονα υπολογιστών δεν πρέπει να συγχέεται με την επαγγελματική ιδιότητα του προγραμματιστή, δηλαδή ατόμου βιοποριζόμενου από την ανάπτυξη λογισμικού υπολογιστών, εφόσον η επιστήμη υπολογιστών δεν συνίσταται στον ίδιο τον προγραμματισμό μα στην επιστημονική μελέτη των αλγορίθμων και της σχεδίασης, ανάλυσης και κατασκευής υλικού ή λογισμικού υπολογιστών και αποδοτικών, αυτοματοποιημένων υπολογιστικών υποδομών για τη μηχανική εκτέλεση αλγορίθμων.

Η επιστήμη υπολογιστών αξιοποιεί επομένως τον προγραμματισμό όχι ως αυτοσκοπό, μα ως ένα από τα βασικά εργαλεία της και από τα κύρια αντικείμενα μελέτης της. Ωστόσο, είναι σύνηθες ένας επαγγελματίας προγραμματιστής να έχει σπουδάσει σε κάποιον βαθμό την επιστήμη υπολογιστών.

Τέλος, η επιστήμη υπολογιστών δεν πρέπει να συγχέεται απλά με τις δεξιότητες χρήσης Η/Υ και έτοιμων πακέτων λογισμικού (π.χ. επεξεργαστών κειμένου κλπ.), αφού η απλή χρήση των υπολογιστών δεν έχει επιστημονικό χαρακτήρα και σκοπό.

 
εκπαίδευση
16 Δεκ 2018 12:02

σε λιγα μηνύματα γονεα βλεπεις το παλιο να βρυχαται για να κρατησει τα "κεκτημενα" του για να διατηρησει το χτες.
κι ομως εχουμε 2020 σχεδον... πως καποιος ζητα να γυρισει η κοινωνια 40 χρονια πισω?

εθνικο απολυτηριο αλα γκρεκα

 
Dijsktra
16 Δεκ 2018 01:44

@ΧΗΜΙΚΟΣ

Η ημιμαθεια είναι πολύ χειρότερη της άγνοιας. Θεωρείς ότι πληροφορική είναι ο υπολογιστής. Πλανασαι πλανην οικτρά. Ο υπολογιστής είναι απλώς ένα εργαλείο. Υπάρχουν πάρα πολλά άλλα από πίσω: Θεωρητική πληροφορική, θεωρία υπολογισμού, τεχνητή νοημοσύνη, εξόρυξη γνώσης, τηλεπικοινωνίες, ρομποτική.

Η λάσπη σας καθαρίζεται σε χρόνο DT από την καταιγίδα που έρχεται..

 
εντος
16 Δεκ 2018 00:04

αγαπητε προφιλ τον δρομο ηδη τον ανοιξαν οι σχολες πληροφορικης που ζητησαν οι ιδιες να ειναι και στη θετικη που δεν ειναι εξεταζομενο η αεππ

 
@χημικος
15 Δεκ 2018 23:31

ολη η αληθεια σε ενα κείμενο που αποτυπωνει την καταντια για το πως βλεπουμε την εκπαιδευση..
οποτε αγαπητοι γονεις και μαθητές καταλαβαίνετε

 
εΠιστήμη υπολογισΤών
15 Δεκ 2018 23:25

σας ενημερωνω οτι εχετε μεινει λιγο (οχι και τοσο λιγο) πισω
στη θεωρηση των επιστημων
πολυ πριν το 1999...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ