Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

15 χρόνια με το ίδιο περιεχόμενο σπουδών στη Φυσική Αγωγή

Δημοσίευση: 11/12/2018
Alt Text: 
Σχολείο
Σχολείο
Title Text: 
Σχολείο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Το Δ.Ε.Π.Π.Σ. και τα Α.Π.Σ. της φυσικής αγωγής δεν έχουν εκσυγχρονίσει το περιεχόμενο σπουδών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από το 2003, επισημαίνει σε ανακοινωθέν η Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΕΛΦΑ).

Η Ενωση των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγης κρίνει   αναγκαίο «το Δ.Ε.Π.Π.Σ. και τα Α.Π.Σ. να εκσυγχρονίσουν το περιεχόμενο σπουδών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, όπου τούτο κρίνεται αναγκαίο και εισάγουν αρκετές καινοτομίες για να στηρίζουν τις προσπάθειες των μαθητών για κατανόηση, για να προάγουν την εννοιολογική αλλαγή, τη μεταγνωσιακή επίγνωση και τη γνωσιακή ευελιξία».

Παράλληλα για την υπάρχουσα κατάσταση 2018-19  η  ΠΕΝΕΛΦΑ, καταγράφει ατ εξής:

Το ωράριο της φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο από την Α έως και την Δ τάξη είναι τρεις (3) ώρες και στην Ε και ΣΤ τάξη δύο (2) ώρες την εβδομάδα. Στο γυμνάσιο είναι 2 ώρες την εβδομάδα. Στο γενικό λύκειο επικρατεί ο παραλογισμός δηλαδή στην Α είναι δύο (2) ώρες, στη Β τάξη μια (1) ώρα και στη Γ τάξη δύο (2) ώρες την εβδομάδα. Στο τεχνικό - επαγγελματικό λύκειο στην Α τάξη είναι δύο (2) και στη Β και Γ τάξη μια (1) ώρα την εβδομάδα.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καθώς και πλήθος ψηφισμάτων και οδηγιών από διεθνείς φορείς υγείας και εκπαίδευσης, συστήνουν, ότι θα πρέπει να εξασφαλίζονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης τουλάχιστον τρεις (3) ώρες Φυσικής Αγωγής ανά εβδομάδα με την προοπτική για επέκταση του ελαχίστου αυτού ορίου όσο το δυνατόν περισσότερο.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει εκδώσει εφαρμοστική εγκύκλιο, κατά χρηστή διοίκηση, για την πλήρη εκτέλεση του γράμματος και πνεύματος της απόφασης του ΣτΕ, όσον αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος της φυσικής αγωγής από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70. Το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αριθμό 1858/18.9.2017 απόφασή του αναφέρει ότι: «…η ανάθεση του εν λόγω μαθήματος σε εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ70 μπορεί να γίνεται κατά την ειδικώς αιτιολογημένη κρίση του αρμοδίου για την ανάθεση οργάνου, μόνο εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) ελλείπει ειδικός εκπαιδευτικός... β) οι ακαδημαϊκές σπουδές του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού του κλάδου ΠΕ70 στον οποίο γίνεται η έκτακτη ανάθεση, καλύπτουν επαρκώς το ανατιθέμενο ειδικό μάθημα».

Δεν δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές-αθλητές μας από το 2013 να ολοκληρώσουν την μαθητική τους εκπαίδευση σύμφωνα με τις αγωνιστικές τους υποχρεώσεις με την δημιουργία αθλητικών σχολείων, με σκοπό τη δωρεάν εξασφάλιση υψηλής παιδείας και κυρίως προπονητικών αθλητικών μονάδων, με στόχο επιδόσεις παγκοσμίου ολυμπιακού επιπέδου και στελέχωση των εθνικών μας ομάδων.

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου έχει σταματήσει από το 2015. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου η οποία δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να «ελέγξει» τους εκπαιδευτικούς αλλά για να υποστηρίξει όλες τις παραμέτρους του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ενώ η υλικοτεχνική αθλητική υποδομή θα πρέπει να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην επίτευξη των στόχων μας, εντούτοις διαπιστώνεται ότι η υπάρχουσα είναι ελλειμματική, προβληματική και μερικές φορές επικίνδυνη για την ακεραιότητα των μαθητών μας.

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής με σκοπό τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και την αύξηση του ενθουσιασμού των μαθητών είναι ανύπαρκτη μέχρι σήμερα (στη μέση της σχολικής χρονιάς) με τον νέο θεσμό των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Η επιμόρφωση υποστηρίζει σθεναρά  τόσο το παιδαγωγικό όσο και το διδακτικό έργο των διδασκόντων, αποβλέπει δε από τη μια στην ατομική κατάρτιση και ταυτόχρονα να προτρέπει σε συνεργατικές δράσεις και συλλογική προσπάθεια για όλα τα εμπλεκόμενα μέλη της σχολικής κοινότητας. Βρίσκεται σε στενή σχέση με την εκπαιδευτική έρευνα και τη σχολική πρακτική και ενσωματώνει ποικίλες επιμορφωτικές δραστηριότητες και αξιοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία προβλέποντας κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς.

Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο του Υφυπουργείου Πολιτισμού για τον Αθλητισμό  δίνει επαγγελματικά δικαιώματα «Εκπαιδευτή, Προπονητή Αθλημάτων» σε διπλωματούχους Ινστιτούτων και Κέντρων Κατάρτισης, χωρίς να έχουν πανεπιστημιακές γνώσεις για να εκπαιδεύσουν τα παιδιά μας, τα οποία είναι ταυτόχρονα και μαθητές. Αγνοεί ότι η άσκηση αν δεν είναι στοχευμένη και στηριγμένη σε αμιγώς παιδαγωγικές - επιστημονικές αρχές, θέτει σε κίνδυνο την υγεία τόσο του παιδιού, όσο και του έφηβου μαθητή.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ετικέτες: 
ΠΕΝΕΛΦΑ

Σχόλια (2)

 
Δημήτρης
11 Δεκ 2018 22:00

Το Υπουργείο δεν έχει εκδώσει εφαρμοστική εγκύκλιο όσον αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 στο πνεύμα της απόφασης του ΣτΕ.
Το Υπουργείο έχει εκδώσει εφαρμοστική εγκύκλιο όσον αφορά τη διδασκαλία της Ευέλικτης Ζώνης από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, άνευ απόφασης του ΣτΕ.
Οπότε, ΠΕ70 - ΠΕ11 ... σημειώσατε Χ!

 
Μπλάιντ Τζάστις
12 Δεκ 2018 22:07

Εξαίρετες, όπως πάντα, οι απόψεις της Πανελλήνιας Ένωσης των Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Ε.Λ.ΦΑ).

Σωστά διατυπώνει ότι το Υπ. Παιδείας έχει καθυστερήσει για πάνω από 15 χρόνια να αναβαθμίσει/εκσυγχρονίσει την εκπαιδευτική της πολιτική στο χώρο της Φ.Α.
Αποτελεί ασυγχώρητο σφάλμα και των τριών κομμάτων που κυβέρνησαν (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ) εναντίον της υγείας των Ελλήνων πολιτών.

Από το 2007 η Ε.Ε. (Επιτροπή Πολιτισμού και Παιδείας) κάνει παρατηρήσεις, με επιστημονικές αποδείξεις, στους κυβερνώντες μας να δουν σοβαρά την βελτίωση της δημόσιας υγείας των νέων παιδιών της μέσα από την Φ.Α. και τον Σχολικό Αθλητισμό, κυρίως μέσα από την αύξηση των ωρών του μαθήματος .

Εκτός από την τροποποίηση των βασικών οδηγιών διδασκαλίας του μαθήματος Φ.Α. (ΔΕΠΠΣ κ' ΑΠΣ), όπως σωστά προτρέπει η ΠΕΝΕΛΦΑ, το Υπ. Παιδείας οφείλει να πάρει συμβουλές από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες για να πράξει βασικά πράγματα όπως:
- Να διδάσκεται η Φ.Α. στο Νηπιαγωγείο.
- Να δίνεται η δυνατότητα στον Γυμναστή να μπορεί να προετοιμάζει σχολική αθλητική ομάδα (π.χ. μέσω έξτρα ωρών Φ.Α. εκτός Ω.Π. τύπου "Ενισχυτικής Διδασκαλίας" ή όπως οι μουσικοί με τη "Χορωδία" τους). Η προπόνηση μιας σχολικής ομάδας σήμερα εντός ή εκτός Ω.Π. γίνεται παράτυπα χωρίς καμία νομοθεσία να καλύπτει τον συνάδελφο Γυμναστή.
-

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean