Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Οι ΣΥΝ.Ε.Κ. για τα ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Δημοσίευση: 12/12/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με αφορμή και τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της μουσικής εκπαίδευσης  σχέδιο νόμου για τα Μουσικά Σχολεία , τις αντιδράσεις και την απόσυρση των επίμαχων διατάξεων από πλευράς του  ΥΠΠΕΘ   οι ΣΥΝΕΚ επισημαίνουν :

•    Κάθε αλλαγή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου ή άλλων διατάξεων που αφορούν στα Μουσικά Σχολεία και στην καλλιτεχνική εν γένει εκπαίδευση στη χώρα μας, πρέπει να υπηρετεί τη βελτίωση, την αναβάθμιση  και την ενίσχυση της λειτουργίας αυτών των σχολείων.

•    Η εξασφάλιση χρηματοδότησης και αυτόνομης κτηριακής υποδομής (όπου δεν υπάρχει), η άμεση έκδοση και διανομή δωρεάν εγχειριδίων για τα μαθήματα μουσικής παιδείας, η συνεχής ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών και μεθόδων διδασκαλίας όλων των μαθημάτων μουσικής και ιδιαίτερα των μουσικών οργάνων, η ομαδική ή εξατομικευμένη διδασκαλία αυτών, όπου απαιτείται, η συνέχιση της απρόσκοπτης μεταφοράς και σίτισης των μαθητών είναι, μεταξύ άλλων, μέτρα που θα προάγουν το επίπεδο σπουδών και κατάρτισης (στα μουσικά όργανα) στα σχολεία αυτά.

•    Η επανεξέταση του περιεχόμενου σπουδών και της διδασκόμενης ύλης και η κατάταξη σε επίπεδα, σε συνεργασία  και με το Υπουργείο Πολιτισμού,  μπορεί να οδηγήσει σε δυνατότητα Πιστοποίησης των επιπέδων για μαθητές των Μουσικών σχολείων και οποιουδήποτε πολίτη επιθυμεί, με τη θεσμοθέτηση εξετάσεων αντίστοιχων με αυτές των Κρατικών Πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και πληροφορικής.

•    Δεν είμαστε αντίθετοι στην αντικατάσταση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής με μία Επιστημονική Επιτροπή υψηλού επιπέδου γνώσεων στη μουσική παιδεία, επιλεγμένη με διαφάνεια και βάσει συγκεκριμένων προσόντων, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με θέματα γνώσεων, δεξιοτήτων, περιεχομένου σπουδών, μεθόδων διδασκαλίας, σχολικών εγχειριδίων κ.α., έχοντας πάντα ως κύριο στόχο την εξασφάλιση της ποιότητας της μουσικής παιδείας και εκπαίδευσης. Αντίθετα, τα γενικότερα εργασιακά θέματα και τα θέματα των  υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, επιλογή διευθυντών κ.α.) θα πρέπει να διέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.  

•    Η στήριξη της μουσικής και καλλιτεχνικής παιδείας δεν είναι «πολυτέλεια» αλλά αναγκαιότητα. Ιδιαίτερα σε μια εποχή που ανθεί η εμπορευματοποίηση και η μαζική κατανάλωση της υποκουλτούρας των τηλεθεαμάτων, η τέχνη και ο πολιτισμός είναι αντισώματα που θα πρέπει να μπολιάζουν και να αναβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο.

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΚ

Σχόλια (6)

 
Εκπαιδευτικος
12 Δεκ 2018 18:09

Οι ΣΥΝΕΚ υπονοουν οτι οι Καλλιτεχνικες Επιτροπες απαρτιζονταν απο προσωπα χαμηλου επιπεδου μουσικων γνωσεων.Ντροπη ανθρωποι της αριστερας να προβαινουν σε τετοιες δηλωσεις!Η αψογη λειτουργια των Μουσικων Σχολειων τοσα χρονια οφειλεται ακριβως στην καταρτιση, την αφοσιωση και την εργατικοτητα ΟΛΩΝ οσων εχουν εμπλακει σε αυτα μεχρι τωρα. Δεν χρειαζεται λοιπον κανενας "απο μηχανης θεος" για τα Μουσικα Σχολεια...Ας ασχοληθουν οι ΣΥΝ.Ε.Κ με πραγματικες προβληματικες δομες της δημοσιας εκπαιδευσης που ταλανιζουν την ελληνικη κοινωνια.

 
Εκπαιδευτικός & γονέας
12 Δεκ 2018 21:53

Διαβάζοντας το κείμενο της ανακοίνωσης των ΣΥΝΕΚ δεν μπορεί κανείς παρά να εντοπίσει τρανταχτές ομοιότητες (για να μη πω αντιγραφή...) με τις δηλώσεις του υπουργού... Τυχαίο;;
Μερικές παρατηρήσεις:
1) Πώς θα μπορούσε ένας διευθυντής μουσικού που δεν έχει την απαιτούμενη μουσική και καλλιτεχνική παιδεία να εκτιμήσει τις ανάγκες ενός τέτοιου σχολείου;
2) Δεδομένου ότι ήδη τα ατομικά μαθήματα, στις περισσότερες περιπτώσεις μόνο ατομικά δεν γίνονται (όταν γίνονται...) , τι αποτελέσματα νομίζετε ότι θα έχει το διαζευκτικό ή στην παρακάτω πρόταση: ".... η ομαδική ή εξατομικευμένη διδασκαλία αυτών, όπου απαιτείται....";
3) Αλήθεια, τι εννοεί το υπουργείο με τον όρο "...εξάλειψη των στρεβλώσεων" στην λειτουργία των μουσικών σχολείων; Εννοεί μήπως ότι τα υπόλοιπα σχολεία γενικής παιδείας δουλεύουν καλά βαδίζουν στον "ίσιο δρόμο" και πρέπει και τα μουσικά-καλλιτεχνικά να ευθυγραμμιστούν με αυτά; Αλοίμονό μας!!!!
4) Όντως τα μουσικά - καλλιτεχνικά σχολεία είναι "ακριβά" σχολεία, αλλά μήπως το αξίζουν (και με το παραπάνω..) σε σχέση με το παραγόμενο αποτέλεσμα;; Αν επικρατήσουν λογιστικού τύπου λογικές στη λειτουργία των σχολείων τότε ας κλείσουμε όλα τα σχολεία !!!!!!!!!!!!

 
BT
12 Δεκ 2018 23:48

Απαράδεκτη ανακοίνωση των ΣΥΝΕΚ, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τις παντελώς αστήρικτες και επιστημονικά αιολες ρυθμίσεις που προωθεί το Υπουργείο. Ας μας αποκαλύψει επιτέλους αυτό το Υπουργείο την επιστημονική ομάδα η/και τη βιβλιογραφία την οποία συμβουλεύτηκε γι αυτή του την ... απορρύθμιση. Πώς γίνεται τα μουσικά όργανα, που εκ της φύσης του αντικειμένου, διδάσκονται ατομικά παντού στον κόσμο, τώρα να σχεδιάζεται η ομαδική διδασκαλίας τους και αυτό να θεωρείται βελτίωση, αναβάθμιση, προαγωγή του θεσμού και άλλα τέτοια αδιανόητα. Να μας γνωρίσουν τέτοιους μουσικούς για να μάθουμε κι εμείς, οι αδαείς, πώς γίνεται. Να μας κάνουν και σεμινάρια επί πληρωμή. Να τους πληρώσουμε, δηλαδή, για να μας φανερωσουν το μυστικό.
Σε ο,τι αφορά τα προγράμματα σπουδών, να τους πληροφορήσουμε ότι, μόλις το 2015, καταρτισθηκαν και εκδόθηκαν προγράμματα για 28 μαθήματα μουσικής παιδείας, έκτασης 900 και πλέον σελίδων.
Θα ήταν επίσης χρήσιμο να μας πουν οι ΣΥΝΕΚ και το Υπουργείο, ποιός τους είπε ότι οι υπηρεσιακές μεταβολές γίνονται εκτός ισχυουσών διατάξεων. Θα ήταν σα να λένε ότι το σύνολο του προσωπικού μουσικής παιδείας των Μουσικών Σχολείων τοποθετήθηκε περίπου παρανόμως, εκτός διατάξεων. Αλήθεια, τα σκέφτονται αυτά που λένε;
Είναι συνδικαλιστικό όργανο αυτό που φιλοδοξεί να εκπροσωπεί καθηγητές; Ντροπή τους.

 
Εκπαιδευτικός Μουσικού Σχολείου
13 Δεκ 2018 06:26

Επισημάνσεις στην από 12-12-2018 ανακοίνωση: "Οι ΣΥΝΕΚ για τα Μουσικά Σχολεία":

1. Η διδασκαλία μουσικών οργάνων στα Μουσικά Σχολεία πρέπει να παραμείνει ατομική και ιδιαίτερα εφόσον επίκειται η νομοθέτηση του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος "Μουσική Εκτέλεση" για εισαγωγή στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου και Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑ.ΜΑΚ.
2. Ήδη υπάρχουν επίπεδα σε μουσικά μαθήματα στο ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) Μαθημάτων Μουσικής Παιδείας για τα Μουσικά Σχολεία [υπ. αρ. 203617/Δ2/11-12-2015 Υ.Α. (Β΄2858)].
3. Ήδη υπάρχει "Επιστημονική Επιτροπή υψηλού επιπέδου γνώσεων στη μουσική παιδεία". Είναι η Καλλιτεχνική Επιτροπή βάσει του Ν. 1824/1988, αρθ. 16 Ι (Α΄296). Αυτό φαίνεται τόσο από τις συγκροτήσεις της και το έργο της στα 30 χρόνια του θεσμού. Μεταξύ άλλων, οι γνωμοδοτήσεις της Καλλιτεχνικής Επιτροπής για τη μετάθεση και απόσπαση των εκπαιδευτικών διαμορφώνουν τη στελέχωση των Μουσικών Σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί με το έργο τους έχουν συμβάλλει στην καταξίωση του θεσμού στην κοινωνία.

 
Από ένα Μουσικό Σχολείο
14 Δεκ 2018 18:02

Κύριοι, ακόμη και τα Ωδεία, που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικα κριτήρια, δεν διανοουνται να καθιερώσουν ομαδικά μαθήματα μουσικών οργάνων. Στη συνέντευξη του στην ΕΡΑ, στις 6-12-2018, σύμβουλος του Υπουργού Παιδείας μίλησε για τα Ωδεία και την παρωχημένη νομοθεσία που τα διέπει. Εάν τα Ωδεία εφαρμόζουν το Β.Δ. του 1957 και θεωρούνται "οπισθοδρομικα", ας σπεύσουν να μιμηθούν τη ρύθμιση που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας το 2018. Και αυτό ας θεωρηθεί πρόοδος... Ο,τι και να πει κανείς!!!
Ένα είναι βέβαιο: ότι αυτό που σχεδιάζουν να ρυθμίσουν δεν έχουν ιδέα πώς θα το εφαρμόσουν.

 
μουσικός/εκπαιδευτικός
14 Δεκ 2018 18:31

Υποστηρίζετε την ομαδική διδασκαλία μουσικών οργάνων και ότι αυτό είναι μέτρο που προάγει το επίπεδο σπουδών και κατάρτισης. Μάλιστα. Πως ακριβώς γίνεται αυτό; Παίζει βιολί, τσέλο, κιθάρα, ο εκπαιδευτικός και τα παιδιά μιμούνται "ομαδικά" σαν να ήταν μια άσκηση γυμναστικής σε νηπιαγωγείο; Ή μήπως ο εκπαιδευτικός δείχνει ένα κομμάτι στο πιάνο και τα παιδιά, ομαδικά, κάνουν πως παίζουν με τα δάκτυλα στο θρανίο; Φωστήρες, δώστε μας τα φώτα σας να μάθουμε κι εμείς οι επαγγελματίες που τόσα χρόνια κάνουμε λάθος το επάγγελμά μας, να μάθουμε κι εμείς επιτέλους πως διδάσκεται ΟΜΑΔΙΚΑ ένα μουσικό όργανο!
Όχι, αυτό το μέτρο δεν προάγει το επίπεδο σπουδών και κατάρτισης(!!!), αλλά το υποβαθμίζει, το ξεφτιλίζει. Με τις υγείες σας και εις ανώτερα... γιατί κατώτερα δεν πάει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ