Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Υπουργός:Προσπαθούμε να καταφέρουμε να εισάγονται οι υποψήφιοι στα ΑΕΙ μόνο με το Απολυτήριο Λυκείου

"Είμαστε κοντά να νομοθετήσουμε την τρίτη Λυκείου"
Δημοσίευση: 17/12/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε το απολυτήριο Λυκείου να έχουμε πολύ λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες και να καταφέρουμε  να έχουμε  ένα σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα δίνει τη δυνατότητα να εισάγονται οι απόφοιτοι  (και) με μόνο με το Απολυτήριο Λυκείου.

Αυτό δήλωσε  ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, μιλώντας σήμερα στη Βουλή για τον Κρατικό Προυπολογισμό, και τόνισε:

  •  Είμαστε κοντά να νομοθετήσουμε την τρίτη Λυκείου.
  • Η Γ Λυκείου στη χώρα μας  είναι μια   τάξη σχεδόν φάντασμα.
  •  Είμαστε μια χώρα χωρίς τρίτη Λυκείου και την ευθύνη έχει συνολικά η κοινωνία και όχι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πασχίζουν να μπορέσουν  να της δώσουν ουσιαστικό περιεχόμενο.  

 Διευκρίνιση σχετικά με δημοσιεύματα ιστοσελίδων για το νέο εξεταστικό σύστημα

Με αφορμή την ομιλία του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στη Βουλή και την παρερμηνεία που γίνεται από ορισμένες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες σχετικά με το θέμα της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το νέο σύστημα, το Υπουργείο αναφέρει:

Στη σημερινή του ομιλία του ο κ. Γαβρόγλου δεν είπε τίποτα διαφορετικό από αυτό που έχει ήδη εξαγγελθεί. Δηλαδή, ότι το νέο σύστημα, που θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή τον Ιανουάριο, θα δίνει την δυνατότητα εισαγωγής σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είτε με Πανελλαδικές Εξετάσεις, είτε -για πρώτη φορά- σε συγκεκριμένες σχολές ελεύθερης πρόσβασης, μόνο με το απολυτήριο του Λυκείου.

Το συγκεκριμένο απόσπασμα της ομιλία του υπουργού:

«Όπως καλά γνωρίζετε είμαστε πολύ κοντά στο να νομοθετηθεί η Γ’ Λυκείου. Η Γ’ Λυκείου, στη χώρα μας είναι σχεδόν μια τάξη ‘φάντασμα’. Είμαστε μια χώρα χωρίς Γ’ Λυκείου και για αυτό έχει ευθύνη η κοινωνία στο σύνολο και όχι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι πασχίζουν να της δώσουν ουσιαστικό περιεχόμενο. Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε το απολυτήριο του Λυκείου, να έχουμε πολύ λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες και να καταφέρουμε να έχουμε ένα σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα δίνει τη δυνατότητα να εισάγεται κανείς (και) με μόνο το απολυτήριο».

Σχόλια (10)

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
17 Δεκ 2018 18:43

Κε Υπουργέ έχετε ανακοινώσει εδώ και 3,5 μια πραγματικά αξιόπιστη πρόταση για την αναμόρφωση της Γ λυκειου, αλλά προσωπικά ,επιτρέψετε μου, απορώ γιατι δεν τη νομοθετησατε . Ξέρετε εσείς όπως και όλοι μας ότι η παθογένεια της Γ λυκειου πρέπει να θεραπευτεί. Έχετε ανακοινώσει ότι αμέσως μετά τις γιορτές θα το πράξετε. Επίσης θέλω να ξέρετε ότι αξίζει στη Γ Λυκειου να αναμορφωθει διότι αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει και τις μικρότερες τάξεις θετικά . Πράγματι λοιπόν είναι δίκαιο και πρέπει να γίνει επιτέλους πράξη. Τα χρονικά περιθώρια όμως είναι οριακά ........

 
Μουρικης
17 Δεκ 2018 18:43

"Είμαστε κοντά να νομοθετήσουμε την τρίτη Λυκείου."

Το παράδοξο του Αχιλλέα και της χελώνας...
Από πρόπερσι ανακοινώνεται και νομοθετείται

 
ΗΡΕΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
17 Δεκ 2018 23:13

ΤΕΛΙΚΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Κ.ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΘΕΙ. ΤΗΝ ΕΒΓΑΛΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΝΑΜΙΣΥ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΗΡΕ ΠΙΣΩ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΗ. ΜΟΙΑΖΕΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ . ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΞΕ, ΙΕΠ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΙ ΑΝΕΔΕΙΞΑΝ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ, Ο ΙΔΙΟΣ ΠΗΡΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΙΣΩ, ΑΝΑΙΡΕΣΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ , ΤΩΡΑ ΠΑΛΙ ΤΟΝΘΥΜΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΞΑΝΑ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ. ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΟΛΗ ΤΗ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΙΧΜΑΛΩΤΗ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΟΜΟΘΕΤΕΙ....ΚΑΤΑΤΑ ΛΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΥΜΕΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΜΕΘΑ...ΜΗΠΩς ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΛΛΟΥ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

 
ΤΕΟ
18 Δεκ 2018 13:43

Ήμουν νιός και γέρασα... Εδώ και τρία χρόνια έχουν εξαγγείλει τις αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων, το οποίο θα εφαρμοστεί για τους υποψήφιους του 2020 και ακόμη το μελετούν. Κρίμα για τα παιδάκια που έχουν καταντήσει πειραματόζωα, και για τους γονείς τους που καλούνται να πληρώνουν τα φροντιστήρια τους. Ευτυχώς που οι εκλογές δεν αργούν...

 
ΗΡΑ*
18 Δεκ 2018 19:47

κ. Γαβρογλου δήλωσε : "Προσπαθούμε να καταφέρουμε να εισάγονται οι υποψήφιοι στα ΑΕΙ μόνο με το Απολυτήριο Λυκείου..." Κι εμείς, κ. Υπουργέ, απ' την πλευρά μας μάταια "προσπαθούμε να καταφέρουμε να καταλάβουμε" τι σόι γλώσσα είναι αυτή που χρησιμοποιείτε! Δεν μπαίνω στην ουσία της δήλωσής σας, γιατί δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να επαναλαμβάνουμε τα ίδια και τα ίδια...

 
5 εξεταζόμενα
18 Δεκ 2018 20:47

Προσπαθήστε περισσότερο, όπως λέμε και στους μαθητές μας, η προσπάθεια μετράει.
Δεν ξέρω το απόφθεγμα στα ΛΑΤΙΝΙΚΑ

 
Δον Κιχώτης
18 Δεκ 2018 22:16

Είναι τραγικά όλα αυτά που συμβαίνουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από τη Μεταπολίτευση και μετά. Ο κάθε Υπουργός εισηγείται σημαντικούς νόμους γνωρίζο-ντας πως ο επόμενος είναι πολύ πιθανό να τους αλλάξει. Το τραγικότερο είναι η αδρά-
νεια των γονέων που έχουν παιδιά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Μήπως έχει έρθει η ώρα να αρχίσουν τα πολιτικά κόμματα να συζητούν την προσθήκη στο Σύνταγμα ενός άρθρου, που να δίνει αυξημένο κύρος και αυξημένες αρμοδιότητες στον Υπουργό και τους Υφυπουργούς Παιδείας;

 
Νικόλαος
18 Δεκ 2018 22:31

Το Λύκειο πρέπει να είναι ανεξάρτητο από την Ανώτατη εκπαίδευση με κοινή τρίτη Λυκείου για όλους η οποία θα τελειώνει 1 μήνα νωρίτερα ώστε να μπορούν οι απόφοιτοι να προετοιμαστούν για τις Πανελλήνιες. Η Εισαγωγή στην Δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να γίνεται με πανελλήνιες εξετάσεις, βάση του 9,5 στα μαθήματα εισαγωγής της κάθε σχολής και ο απόφοιτος του Λυκείου θα συμμετέχει σε όσα μαθήματα επιθυμεί . Η κάθε σχολή θα ανακοινώνει το Μάρτιο τον αριθμό των φοιτητών που μπορεί να δεχτεί και τα μαθήματα τα οποία θα ληφθούν υπόψιν για την εισαγωγή σε αυτές συν ένα ποσοστό που θα προσμετράται ο βαθμός των 3ων τάξεων του Λυκείου. Οι φοιτητές θα υποβάλουν το αίτημα τους ηλεκτρονικά γνωρίζοντας τους βαθμούς τους, σε όσες σχολές επιθυμούν. Οι σχολές θα επιλέγουν με φθίνουσα σειρά βαθμολογίας έως τη συμπλήρωση των θέσεων. Όταν συμπληρωθούν οι θέσεις θα βγαίνουν εκτός δυνατότητας επιλογής από το ηλεκτρονικό σύστημα και θα θέτουν προθεσμία για την οριστική εγγραφή των φοιτητών. Αν κάποιος αριθμός θέσεων μείνει κενός λόγω μη οριστικής εγγραφής θα ξαναμπαίνουν στο σύστημα μέχρι τη συμπλήρωση τους. Η διαδικασία θα ολοκληρώνεται 1 Σεπτεμβρίου. Όσοι δεν τα καταφέρουν θα μπορούν να σπουδάσουν σε ιδιωτικά ΑΕΙ που θα λειτουργούν με αυστηρή κρατική εποπτεία.

 
20 ΧΡΟΝΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
19 Δεκ 2018 12:32

Αγαπητέ κύριε Υπουργέ

μην προσπαθείτε να ανακαλύψετε την Αμερική. Την ανακάλυψαν άλλοι.

1) Πάρτε ένα ξένο σύστημα εισαγωγής χωρίς Πανελλήνιες (οι οποίες είναι η ουσία των δεινών της Παιδείας μας ) και εφαρμόστε το. Φανείτε ρηξικέλευθος και φροντίστε για την υστεροφημία σας. Κανείς δεν θα σας θυμάται εάν δεν καταργήσετε τις Πανελλήνιες.
2)) Εγγράψτε όλους τους εκπαιδευτικούς των φροντιστηρίων αύριο σε ένα μητρώο -επετηρίδα και σε βάθος χρόνου 10 ετών διορίστε τους λύνοντας το πρόβλημα της παραπαιδείας.
2) Ζητήστε να επιστρέψουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα (χωρίς προσκόματα ) τόσα νέα παιδιά που σπουδάζουν στο εξωτερικό και οι γονείς τους πληρώνουν από πίσω τους. Λύστε έτσι το ζήτημα που σας κατηγορούν για φυγή των νέων προς τα έξω.
3) Δώστε αυτοδίκαια ελεύθερες μετεγγραφές σε αδέλφια από και προς οπουδήποτε στα Πανεπιστήμια για να μην συντηρούν οι γονείς 3 σπίτια που για τη σημερινή εποχή είναι αδύνατο αν όχι εγκληματικό.
Ιδέες κύριε υπουργέ έχουμε γιατί ανήκουμε στον αριστερό χώρο . Μένετε όμως εσείς για να τις εφαρμόσετε.
Αυτά τα ολίγα.
Με εκτίμηση
Δρ. Θ.Χ
20 χρόνια μαχόμενος εκπαιδευτικός από κάθε θέση για να μάθω γράμματα στα παιδιά μας.

 
Κωστας_Δ
19 Δεκ 2018 18:12

Θα το γράφω σε κάθε αναφορά που θα γίνεται για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ:
1). Υπάρχουν σοβαρά, συγκεκριμένα ζητήματα και ερωτήματα που αφορούν το αδιάβλητο και το αξιόπιστο της αξιολόγησης με το νέο σύστημα όσον αφορά τις "τοπικές" εξετάσεις. Αυτές που θα γίνονται για το απολυτήριο αλλά θα δίνουν και μόρια (το 10%) για την εισαγωγή με τη διαδικασία των πανελλαδικών.
Ο τρόπος που ανακοινώθηκε ότι θα γίνονται (προσμέτρηση προφορικών βαθμών (εδώ γελάμε!)) και γραπτής εξέτασης σε διαφορετικά θέματα για εισαγωγή στις ίδιες θέσεις (άδικο), με τα γραπτά να περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο χωρίς ύπαρξη βαθμολογικού κέντρου, με έναν βαθμολογητή, ο οποίος μάλιστα δε θα υφίσταται έλεγχο του πώς διορθώνει, αφού θα είναι ο μοναδικός διορθωτής!
Προχειρότητα, αναξιοπιστία, κίνδυνος διαφθοράς, αδικία με θέματα αλλού εύκολα και αλλού δύσκολα, πίεση καθηγητών για μεγάλες βαθμολογήσεις (στα προφορικά και όχι μόνο) ειδικά στις τοπικές κοινωνίες κ.λ.π.
2). Κατάργηση μαθημάτων βαρύτητας. Άδικο! Δεν είναι δυνατό να έχουν όλα τα μαθήματα την ίδια βαρύτητα. Άδικη οριζοντίωση...
3). Διπλή εξέταση στα ίδια μαθήματα. Γιατί;
4). Επιλογές μαθημάτων εξέτασης και διδασκαλίας. Ρωτήστε τα πανεπιστήμια να σας απαντήσουν τι θέλουν να γνωρίζουν οι πρωτοετείς τους και μετά κάντε τις αλλαγές. Όχι ανάποδα...
5) Όχι βιασύνες και προχειρότητες σε ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως η εισαγωγή στα ΑΕΙ. Συναίνεση και συνεννόηση πρώτα... Εδώ όλες οι Επιστημονικές Ενώσεις διαφωνούν με το νέο σύστημα και έχουν δίκιο.
Και τα παιδιά δεν είναι πειραματόζωα να λέμε θα το εφαρμόσουμε πρώτα και μετά βλέπουμε...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean