Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών: Αδικία έναντι των εκπαιδευτικών που εργάζονται ως αναπληρωτές σε ιδιωτικά σχολεία

Αν θέλουμε να υποστηρίζουμε τη δικαιοσύνη και την ισονομία, καλείται ο υπουργός Παιδείας να αλλάξει την παράγραφο δ στο άρθρο 9, και να διατυπώσει με σαφήνεια την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία
Δημοσίευση: 27/12/2018
Alt Text: 
Σχολείο λύκειο
Σχολείο λύκειο
Title Text: 
Σχολείο λύκειο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με το Άρθρο 9 παράγραφος δ του σχεδίου προς διαβούλευση  η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών που εργάζονται ως αναπληρωτές σε ιδιωτικά σχολεία θα προσμετρηθεί μόνο στην περίπτωση που:

«α) οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν απολυθεί αποκλειστικά και μόνο για κατάργηση των ιδιωτικών σχολικών μονάδων, τάξεων ή τμημάτων και β) έχουν συμπληρώσει υπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομισθίου σε δημόσια σχολεία επί δύο (2) τουλάχιστον πλήρη διδακτικά έτη έως την λήξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης».

Με βάση τα παραπάνω, η προϋπηρεσία των περισσοτέρων εκπαιδευτικών που εργάζονται ως αναπληρωτές σε ιδιωτικά σχολεία δε θα προσμετρηθεί.

Εύλογα ερωτήματα αναδεικνύονται:

•    Γιατί να μετρήσει η προϋπηρεσία μόνο αν κλείσει το σχολείο, καταργηθεί η τάξη ή το τμήμα;

•    Ποια είναι η ποιοτική διαφορά που καθιστά τότε τον εκπαιδευτικό ως έχοντα προϋπηρεσία;

•    Πώς είναι δυνατόν ένας νέος να έχει προλάβει αλλά και να έχει την ευκαιρία να εργαστεί τόσο στο δημόσιο (2 χρόνια) όσο και στο ιδιωτικό σχολείο;

•    Θεωρείτε κατωτέρου ποιότητας την ιδιωτική εκπαίδευση και θέλετε να έχει δοκιμαστεί ο εκπαιδευτικός στο δημόσιο σχολείο για να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία του;

•    Οι μαθητές που διδάσκονται από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά σχολεία ολοκληρώνουν την βαθμίδα που φοιτούν και περνούν στην επόμενη με τα ίδια δικαιώματα όπως και οι μαθητές στο δημόσιο. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί όμως που τους δίδαξαν δεν έχουν προϋπηρεσία; Δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους συναδέλφους της δημόσια εκπαίδευσης; Γιατί;

Επιπλέον, στα ιδιωτικά σχολεία οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου επιμερίζονται σε κατηγορίες, όπως διετείς συμβάσεις και συμβάσεις αναπλήρωσης νομίμως απουσιαζόντων εκπαιδευτικών (π.χ. σε περιπτώσεις άδειας κύησης). Καταγράφεται ρητά στη σύμβαση ότι εργάζεσαι ως εκπαιδευτικός (με συγκεκριμένη ιδιότητα π.χ. δάσκαλος) φέροντας τις σφραγίδες του υπουργείου παιδείας. Ποια είναι λοιπόν η αιτία που η προϋπηρεσία δεν προσμετράται;

Αν θέλουμε να υποστηρίζουμε τη δικαιοσύνη και την ισονομία,  καλείται ο υπουργός Παιδείας να αλλάξει την παράγραφο δ στο άρθρο 9, και να διατυπώσει με σαφήνεια την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία για όλες τις περιπτώσεις.

Πέικος Γιώργος
Αναπληρωτής Δάσκαλος σε Ιδιωτικό Σχολείο

Σχόλια (9)

 
Γιαννης Σπαλας
27 Δεκ 2018 08:50

Απολυτη αδικια. Αφου η ιδιωτικη προϋπηρεσια προσμετραται αυτουσια στους αναπληρωτες γιατι να μην προσμετραται και τωρα στον ενιαιο πινακα;

 
΄Εκπληκτος
27 Δεκ 2018 09:31

Με ποια κριτήρια, είπαμε, προσλαμβάνονται στα ιδιωτικά σχολεία; Βάσει ποίου ενιαίου πίνακα τοποθετούνται σε ιδιωτικά σχολεία μεγάλων πόλεων ενώ άλλοι οργώνουν την Ελλάδα;
Για να ξαναδούμε, λοιπόν, τι είναι δίκαιο....

 
Κώστας
27 Δεκ 2018 10:28

Η διάταξη αυτή είναι απόλυτα αντισυνταγματική και θα ακυρωθεί από το ΣΤΕ. Απλά θα έχουν προλάβει να διοριστούν όσοι επιδιώκεται να διοριστούν με τη διατύπωση της διάταξης και οι υπόλοιποι θα ταλαιπωρούνται για κάποια χρόνια με δικαστικά έξοδα και λοιπά για να αποδείξουν το αυτονόητο.
Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία δεν προσμετράται με βάση τον τρόπο που προσλήφθηκε κανείς αλλά με την πραγματοποίησή της σε ομοειδείς σχολικές μονάδες. Σύμφωνα με το νόμο τα ιδιωτικά και τα δημόσια σχολεία είναι ισότιμα οπότε δεν χωράει διάκριση στην εκπαιδευτική προϋπηρεσία.
Και στα δημόσια σχολεία η εκπαιδευτική προϋπηρεσία αποκτήθηκε με διάφορους τρόπους και όχι με ένα και ενιαίο σύστημα. Από την κατάργηση της επετηρίδας μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει πολλές και διάφορες ρυθμίσεις.

 
Περί προϋπηρεσίας
27 Δεκ 2018 11:33

Ενώ σε όλους τους υπόλοιπους δημόσιους φορείς και Υπουργεία στις προκηρύξεις ΑΣΕΠ για θέσεις μόνιμου προσωπικού με σειρά προτεραιότητας δεν ισχύει η επιλεξιμότητα προϋπηρεσίας (δεδομένου τύπου), στο Υπ. Παιδείας και δευτεροβάθμια εκπαίδευση προς έκπληξή μας εκτιμάται μόνο η προϋπηρεσία π.χ. σε γυμνάσια-λύκεια-ΣΔΕ και μόνο μέσω συγκεκριμένων προκηρύξεων (π.χ. αν κάποιος εργάστηκε ως αναπληρωτής σε λύκειο και η επιλογή του δεν είχε γίνει βάσει της προκήρυξης-πίνακα αναπληρωτών, τότε δεν μετράει!). Δηλαδή δεν μετράει η διδακτική προϋπηρεσία που αποκτήθηκε εν γένει σε όλες τις δομές εκπαίδευσης και κατάρτισης, ακόμα και αν είναι του ίδιου του Υπ. Παιδείας! Δηλαδή εκεί δεν γίνεται διδασκαλία, παρά μόνο στα σχολεία;

Για παράδειγμα, ένας που έχει από τυπική εκπαίδευση-τριτοβάθμια (ανώτερη βαθμίδα) δεν συνυπολογίζεται για διορισμό στην τυπική εκπαίδευση-δευτεροβάθμια (κατώτερη βαθμίδα)! Άλλο παράδειγμα, μόνιμοι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (!) αναλαμβάνουν έργο σε δομές κατάρτισης ενηλίκων (!), π.χ. ΙΕΚ, τα οποία χορηγούν επαγγελματικά δικαιώματα ΔΕ, και μάλιστα κατά προτεραιότητα (συνήθως έχουν λίγα προσόντα χωρίς μάλιστα την πιστοποίηση ΕΟΠΠΕΠ, όπως ζητείται από τους εκτάκτους). Ένας όμως έκτακτος που έχει διδασκαλία σε ΙΕΚ, αυτή η προϋπηρεσία δεν προσμετράται για τη δευτεροβάθμια! Αυτά τα εξόφθαλμα πρέπει να διορθωθούν άμεσα...

Επίσης (έκπληξη!) στους αναπληρωτές γενικής παιδείας για χρόνια δεν μοριοδοτούνταν ακαδημαϊκοί τίτλοι που χορηγεί το Υπ. Παιδείας κατά την επιλογή καθηγητών, οι οποίοι πρόκειται να στελεχώσουν τις εκπαιδευτικές δομές του Υπ. Παιδείας! Ποιος επιτέλους είχε καταφέρει όλα αυτά τα στεβλά;

 
Ο.Κ
27 Δεκ 2018 15:22

Αδικία αποτελεί το γεγονός ότι ως τώρα μετρούσε η προυπηρεσία των απολυμένων από ιδιωτικά σχολεία στους πίνακες που αφορούν αναπληρωτές για τα δημόσια σχολεία.
Αδικία αποτελεί,επίσης, το γεγονός ότι άνθρωποι που έχουν περάσει στον ΑΣΕΠ ή/και δουλεύουν χρόνια σε δημόσια σχολεία σε διάφορα μέρη της Ελλάδας χάνουν κάθε χρόνο πολλές θέσεις στον πίνακα από ανθρώπους οι οποίοι δούλευαν σε ιδιωτικά σχολεία, δίπλα στο σπίτι τους και οι οποίοι στην πλειοψηφία τους δε θα στρεφόταν από επιλογή ποτέ στην δημόσια παιδεία.
Καλό είναι να έχουμε όλοι δουλειά, αλλά να μην συγχέουμε και βασικά πράγματα στο μυαλό μας ανάλογα με το συμφέρον μας!!!

 
Δημήτρης
28 Δεκ 2018 01:40

Άδικη, παράλογη, αντισυνταγματική η διάταξη... Ισότιμη μέχρι τώρα η προϋπηρεσία σε δημόσιο και ιδιωτικό σχολείο. Ισότιμοι και οι τίτλοι σπουδών που εκδίδονται. Κοινό το πρόγραμμα, η ύλη κοκ. Μέχρι τώρα έφταιγαν οι μνημονιακές κυβερνήσεις για την απαξίωση και την εξόντωση των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία! Ποιο το σκεπτικό αυτού του αποκλεισμού; Ποια σκοπιμότητα υποκρύπτεται εδώ, αξιότιμε κ. Υπουργέ, αν δεν πρόκειται για βαρύτατο ατόπημα; Άμεση διαγραφή της κατάπτυστης παρ. 4.δ του άρθρου 9.

 
Ηλίας
28 Δεκ 2018 20:58

Όταν η πρόσληψη σε ιδιωτικό και δημόσιο σχολείο δεν γίνεται με τους ίδιους όρους και με ίδια κριτήρια γιατί πρέπει να αντιμετωπίζονται το ίδιο στους διορισμούς;

 
Γιώργος
29 Δεκ 2018 10:37

Η ευκολία με την οποία κάνετε γενικεύσεις μπορεί με ευκολία να οδηγήσει σε πλάνη και δεν αρμόζει σε παιδαγωγούς των οποίων η βασικός στόχος είναι η προαγωγή της την κριτικής σκέψης και της ηθικής...

Συνάδελφοι, τα τελευταία δέκα χρόνια περίπου μάλλον έχετε ξεχάσει ότι στο δημόσιο δεν γίνονταν διορισμοί και ως αναπληρωτές δεν εργάζονταν στο δημόσιο όλοι οι εκπαιδευτικοί επειδή κυρίως δεν είχαν την ευκαιρία.

Επίσης αυτοί που εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία δεν εργάζονται στο σπίτι τους επειδή τυχαίνει να έχετε έναν γνωστό που το κάνει...

Σκεφτείτε ότι όπως δηλώνουμε για αναπληρωτές σε όλη την Ελλάδα έτσι στέλνουμε βιογραφικό και στα ιδιωτικά που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα...

Όσον αφορά τα κριτήρια διορισμού αναπληρωτών στο δημόσιο και στο ιδιωτικό μπορεί κανείς να ασκήσει κριτική και στα δύο. Όπως και για τις δυσκολίες που έχει η εργασία και στις δύο περιπτώσεις.

Το πρόβλημα για μένα που βλέπω να διογκώνεται αυτές τις μέρες είναι ότι πολλοί παιδαγωγοί αντι να εκφράζουν προτάσεις με επιχειρήματα που διαπνέονται από ηθική και σεβασμό στις ανάγκες όχι μόνο του εαυτού τους αλλά και του άλλου, αναλώνονται στο "να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα".

 
Πέτρος
29 Δεκ 2018 12:46

Σωστά Ηλία, στα ιδιωτικά σχολεία για παράδειγμα δε κοιτούν αν έχεις μεταπτυχιακό αλλά την ποιότητά της δουλειά σου στο μεταπτυχιακό π.χ. που το έκανες (9 μήνες στην Ιταλία;); ποια ήταν η διπλωματική σου εργασία; ποιες είναι οι δημοσιεύσεις σου; ποιες οι συμμετοχές σου σε συνέδρια; περνάς από πολλαπλές συνεντεύξεις και δειγματικές διδασκαλίες μέχρι να γίνει η τελική επιλογή, με πληθώρα συναδέλφων που είναι το ίδιο άξιοι με εσένα για μία θέση αλλά και συνεχή αξιολόγηση κάθε μέρα αφού προσληφθείς...

Ωστόσο οι παραπάνω προβληματισμοί μου Ηλία (και κάθε Ηλία) είναι διχαστικοί αν σταματήσουν εκεί. Οι δυσκολίες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο δημόσιο είναι πολύ μεγάλες και γνωστές. Έχουν όμως να κάνουν με την ανοργανωσιά και έλλειψη μέριμνας από το κράτος. Μη στρέφεστε εναντίων των συναδέλφων. Διεκδικήστε το καλύτερο για εσάς και όχι το χειρότερο για τον άλλον. Ανοίξτε το μυαλό και την πένα σας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean