Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Υπουργείο: Οι 192 δράσεις και μεταρρυθμίσεις των υπουργών Παιδείας Α. Μπαλτά, Ν. Φίλη και Κ. Γαβρόγλου

Κ. Γαβρόγλου:Οι μεταρρυθμίσεις μας «απειλούν» πολιτικές και κόμματα που έβλεπαν και την Εκπαίδευση ως σημαντικό τμήμα μιας πολιτικής κουλτούρας που την χαρακτήριζε η διαπλοκή, ο νεποτισμός και η παράκαμψη των δημοκρατικών προταγμάτων.
Δημοσίευση: 28/12/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις 192 δράσεις και μεταρρυθμίσεις των υπουργών Παιδείας των τριών τελευταίων ετών , Αρ. Μπαλτά, Νίκου Φίλη και Κ. Γαβρόγλου, παρουσιάζει το υπουργείο σε ειδικό ιστότοπο, με προλογικό σημείωμα του νυν υπουργού στο οποίο τονίζονται τα εξής:

Δεν έχουμε  αυταπάτες: Υπάρχουν πολλά που δεν έχουμε κάνει: υστερούμε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στη συγγραφή νέων βιβλίων, στη φοιτητική μέριμνα, για να αναφέρουμε ορισμένους καίριους τομείς.

Κοινωνική  αποδοχή:Τελικό, κριτήριο επιτυχίας των πρωτοβουλιών μας θα είναι η κοινωνική τους αποδοχή .

Διαπλοκή και νεποτισμός: Γνωρίζουμε ότι οι μεταρρυθμίσεις μας «απειλούν» πολιτικές και κόμματα που έβλεπαν και την Εκπαίδευση ως σημαντικό τμήμα μιας πολιτικής κουλτούρας που την χαρακτήριζε η διαπλοκή, ο νεποτισμός και η παράκαμψη των δημοκρατικών προταγμάτων.

Κάποιοι «ξεβολεύονται»: Γνωρίζουμε ότι κάποιοι «ξεβολεύονται» λόγω των πρωτοβουλιών μας.

Αναμενόμενες οι αντιδράσεις από όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται»: Οι αντιδράσεις από όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται» αποτελεί αναμενόμενη αντίδραση σε κάθε προσπάθεια που μετασχηματίζει ουσιωδώς το εκπαιδευτικό πεδίο και αναδιανέμει ρόλους και ευθύνες.

Τελικός κριτής η κοινωνία: Ωστόσο, τελικός κριτής είναι η κοινωνία που μας παρακολουθεί όλους καθημερινά. Αυτή κρίνει το υπουργείο με δεδομένες τις υπαρκτές αδυναμίες του αλλά και το εξίσου υπαρκτό μεταρρυθμιστικό του έργο, που κύριο στόχο έχει την βελτίωση και την επέκταση της Δημόσιας Παιδείας προς όφελος όλων των πολιτών. Κρίνει όμως εξίσου και όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται».

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Οι δράσεις και μεταρρυθμίσεις

Ειδικότερα οι 192 δράσεις και οι μεταρρυθμίσεις, όπως παρουσιάζονται στον ιστότοπο του υπουργείου Παιδείας, κατά τομέα έχουν ως εξής:

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

        1. Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου:
        2.  Εμπλουτισμός του Ωρολόγιου Προγράμματος Διδασκαλίας με μαθήματα ειδικοτήτων σε 3500 Πολυθέσια Δημοτικά Σχολεία και στα 834 Ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία της χώρας, με στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών στην Εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας, στο πλαίσιο των αρχών της ισονομίας και της δικαιοσύνης.

        3. Δυνατότητα λειτουργίας Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος σε όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας.
        4. Θεσμοθέτηση της Δίχρονης Προσχολικής Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης.
        5. Ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων με αρμοδιότητες που αφορούν στη λειτουργία του Σχολείου.
        6. Δημιουργία Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών σε 913 Δημοτικά Σχολεία με την αντίστοιχη οικονομική ενίσχυσή τους.
        7. Τοποθέτηση Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία.
        8. Εφαρμογή του Προγράμματος «Η Τσάντα στο Σχολείο» τουλάχιστον για δυο Σαββατοκύριακα το μήνα.
        9. Υλοποίηση προγράμματος κολύμβησης στα Δημοτικά Σχολεία.
        10. Ρύθμιση της λειτουργίας Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων με νέο κοινό Προεδρικό Διάταγμα που αντιστοιχεί στις ανάγκες ενός σύγχρονου δημοκρατικού Σχολείου.
        11. Επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου με κλήρωση από το σύνολο των μαθητών της τάξης.
        12. Εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα.
        13. Νέο βιβλίο Μαθηματικών στην Ε΄ Δημοτικού.
        14. Θεσμοθέτηση δεύτερου Υποδιευθυντή στα Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
        15. Επέκταση Προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» σε πάνω από 150000 μαθητές, σε 950 Δημοτικά Σχολεία της χώρας.
        16. Εξοπλισμός με ηλεκτρονικούς υπολογιστές όλων των Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων.
        17. Έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων με την έναρξη του σχολικού έτους και 50% έκπτωση στους ναύλους των πλοίων για τη μετακίνησή τους.

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

        18. Όλοι οι εκπαιδευτικοί, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, όπως και τα βιβλία, στα σχολεία από την έναρξη ήδη του σχολικού έτους κατά τα δυο τελευταία χρόνια.
        19. Αναβάθμιση της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου και του απολυτηρίου, με εξάωρη διδασκαλία των 4 μαθημάτων των επιστημονικών πεδίων και δυνατότητα, για πρώτη φορά, ελεύθερης πρόσβασης σε αριθμό Τμημάτων ΑΕΙ.
        20. Αύξηση του διδακτικού χρόνου – μείωση εξεταστικού φόρτου – προσπάθεια περιορισμού της αποστήθισης και της παραπαιδείας.
        21.  Τετράμηνα αντί για τρίμηνα στο Γυμνάσιο.
        22.  Καθιέρωση των Συνθετικών Εργασιών, με δυνατότητα αντικατάστασης των ωριαίων διαγωνισμάτων του Β΄ τετραμήνου στο Γυμνάσιο.
        23.  Δραστική μείωση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
                 Γυμνάσιο: μείωση σε 4 για κάθε τάξη, από 12 (Α΄ Γυμνασίου), 13 (Β΄ Γυμνασίου) και 14 (Γ΄ γυμνασίου) που ήταν προηγουμένως.
                 Γενικό Λύκειο: μείωση σε 8 από 14 (Α΄ Λυκείου), σε 6 από 16 (Β΄ Λυκείου) και σε 4 από 14 (Γ΄ Λυκείου).
                 Επαγγελματικό Λύκειο: μείωση σε 6 από 14 (Α΄ Λυκείου), σε 6 από 16 (Β΄ Λυκείου) και σε 6 από 13-18 (Γ΄ Λυκείου).
        24.  Επαναλειτουργία των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας στο Γυμνάσιο, περισσότερα από 500 Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (ΣΚΑΕ) με 1000 εκπαιδευτικούς σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις.
            25. Θεσμοθέτηση ειδικής εξεταστικής περιόδου για τους μετεξεταστέους στα τέλη Ιουνίου (και όχι το Σεπτέμβριο), με ενδιάμεση ενισχυτική διδασκαλία.
            26. Εξορθολογισμός στη διδακτέα ύλη όλων των μαθημάτων και εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών.
                Eφαρμόζονται ήδη τα Θρησκευτικά και οι Ξένες Γλώσσες.
                Εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών και εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα της Ιστορίας από τη Γ΄ Δημοτικού έως και την Α΄ Λυκείου.
                Νέα προγράμματα σπουδών για την Α΄, τη Β΄ και τη Γ’ Λυκείου.
            27. Μείωση της διάρκειας φοίτησης στα Εσπερινά Λύκεια (ΓΕΛ - ΕΠΑΛ), από τετραετή σε τριετή.
            28. Λειτουργία τριών νέων Καλλιτεχνικών Σχολείων (Κερατσίνι, Περιστέρι, Κοζάνη) και τριών νέων Μουσικών (Καστοριά, Λειβαδιά, Σάμος). Προγραμματίζεται η λειτουργία δύο νέων, στην Ελευσίνα και στο Λασίθι.
            29. Πρόνοια για την ολοκλήρωση των εγκυκλίων σπουδών για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (Ρομά και Μουσουλμανόπαιδες).
            30. Θεσμοθέτηση ηλεκτρονικής εξέτασης για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.
            31. Θεσμοθέτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής και παροχή δωρεάν προαιρετικών μαθημάτων προετοιμασίας για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου.
            32. Εισαγωγή νέων θεσμών στο Γυμνάσιο: Θεματική Εβδομάδα, Ημέρες Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Έτος Γνωστικού Αντικειμένου.
            33. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και εφαρμογή του νέου πλαισίου για τις Δημιουργικές Εργασίες.
            34. Επιμόρφωση και εφαρμογή στο Γυμνάσιο των πιλοτικών προγραμμάτων της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών και της παιδαγωγικής Φρενέ.
            35. Εκσυγχρονισμός και ενοποίηση της νομοθεσίας για τη λειτουργία της Δευτεροβάθμιας, Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που λειτουργούσε με νομοθεσία του 1979.
            36. Κατάργηση της αναγραφής του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
            37. Κατάργηση της διάκρισης δικαιολογημένων – αδικαιολόγητων απουσιών (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ).
                Άμεση επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων, περιορισμός της γραφειοκρατίας και βελτίωση της διαδικασίας παρακολούθησης της φοίτησης.
            38. Συνένωση Ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με κοινές αναθέσεις.

Επαγγελματική Εκπαίδευση

        39. Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
         40. Πλαίσιο Ποιότητας της Μαθητείας, με στόχο την επέκταση και αναβάθμιση του θεσμού.
          41.   Πλαίσιο Ποιότητας για τα Προγράμματα Σπουδών.
           42.  Εθνική και Τεχνική Επιτροπή για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, καθώς και συλλογικά όργανα για την παρακολούθηση της Μαθητείας με τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων.
        43. Επαναλειτουργία Ειδικοτήτων.
            44. Επαναφορά των 2500 εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που ήταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας-απόλυσης, και επανασύσταση όλων των οργανικών θέσεων 50 ειδικοτήτων εκπαιδευτικών.
            45. Επαναλειτουργία όλων των τομέων και των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, που είχαν καταργηθεί το 2013 λόγω της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών.
        Αναμόρφωση του Επαγγελματικού Λυκείου.
           46.  Nέα δομή, με την οποία εξασφαλίζεται η παροχή γενικής παιδείας, τεχνολογικών -επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση (Α΄ τάξη ενιαία, Β τάξη επιλογή τομέα, Γ΄ τάξη επιλογή ειδικότητας).
            47.Εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών και εκπαιδευτικού υλικού (βιβλία και εργαστηριακοί οδηγοί), καθώς και αναβάθμιση του εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και των Εργαστηριακών Κέντρων.
            48. Αύξηση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ.
        Θεσμοθέτηση και λειτουργία του Προγράμματος «Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας», με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.
           49. Σταδιακή ένταξη όλων των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ στην Τάξη Μαθητείας.
           50. Συνεχής διεύρυνση και ενίσχυση του θεσμού σε όλες τις σχολικές μονάδες.
            Συνεχής αύξηση του αριθμού των μαθητευομένων που εντάσσονται στο νέο θεσμό κάθε σχολική χρονιά (τετραπλασιασμός στα 3 χρόνια εφαρμογής του θεσμού).
        51.Διεύρυνση στις εκπαιδευτικές προοπτικές των αποφοίτων ΕΠΑΛ .
            52.Πρόσβαση σε ΤΕΙ (ποσοστό θέσεων 20%), Στρατιωτικές Σχολές, ΙΕΚ κ.ά.
            53.Καθιέρωση της πρόσβασης σε Πανεπιστήμια και αύξηση των εισακτέων από 1% σε 5% των θέσεων.
            54.Νέες διετείς Δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και προνομιακή πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑΛ σε αυτά.
        55.Εφαρμογή του Προγράμματος «Μια νέα Αρχή για τα ΕΠΑ.Λ», όπου προβλέπεται.
           56. Στελέχωση των ΕΠΑΛ με Ψυχολόγους.
            57.Εφαρμογή εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας στα μαθήματα των Νέων Ελληνικών και των Μαθηματικών. Υλοποιείται με την ταυτόχρονη παρουσία δυο εκπαιδευτικών στην τάξη και στοχεύει στη βελτίωση του γλωσσικού και αριθμητικού γραμματισμού των μαθητών.
            58.Υλοποίηση Σχεδίων Δράσης με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας.
            59.Εξοπλισμός των ΕΠΑΛ  με υποδομές τηλεδιασκέψεων και τηλε-εκπαίδευσης.
            60.Ενεργοποίηση και προώθηση του θεσμού του Συμβούλου Καθηγητή και του Συμβουλίου Τάξης, με στόχο τη δημιουργία γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και συλλόγου διδασκόντων.
        61. Χορήγηση Επαγγελματικών δικαιωμάτων.
            Στις ειδικότητες των προηγούμενων δομών ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, που δεν είχαν χορηγηθεί από το 2006.
            62. Στις ειδικότητες του νέου ΕΠΑΛ, για πρώτη φορά πριν ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους οι πρώτοι τελειόφοιτοι.
      63.   Ίδρυση νέων Εσπερινών ΕΠΑΛ και θεσμοθέτηση - ίδρυση παραρτημάτων ημερήσιων ΕΠΑΛ σε νησιά.

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

       64.  Ενίσχυση και αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) με στόχο τον ανασχεδιασμό της νομοθεσίας και του θεσμικού πλαισίου με ενταξιακό προσανατολισμό.
       65. Ίδρυση, μετά από 8 χρόνια, 40 Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και 570 Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
       66. Εφαρμογή του Ολοήμερου Προγράμματος σε όλα τα Ειδικά Νηπιαγωγεία και Ειδικά Δημοτικά Σχολεία.
        67.Επέκταση του προγράμματος της μαθητείας και στους αποφοίτους των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων.
        68.Διπλασιασμός των προσλήψεων εκπαιδευτικών σε όλες τις δομές ειδικής αγωγής.
        69.Υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης μεταξύ μαθητών Ειδικών και Γενικών Σχολείων.
       70. Δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης συλλογής στατιστικών δεδομένων για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με σκοπό τον καλύτερο σχεδιασμό εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής για την ειδική αγωγή και ενταξιακή εκπαίδευση.
        71.Αναβάθμιση λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) και του ρόλου των εκπαιδευτικών τους.
        72.Έγκαιρη και επαρκής στελέχωση των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και επίσπευση των διαδικασιών για την έκδοση των σχετικών αξιολογήσεων.
        73.Αύξηση των εγκρίσεων για την υποστήριξη μαθητών στο Γενικό Σχολείο, με εκπαιδευτικούς ή σχολικούς νοσηλευτές ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό, και για πρώτη φορά πρόσληψη προσωπικού για την υλοποίηση των συγκεκριμένων προγραμμάτων από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
        74.Προσαρμογή Ωρολόγιων Προγραμμάτων των Ειδικών Νηπιαγωγείων και Ειδικών Δημοτικών Σχολείων στα αντίστοιχα των Σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης και εφαρμογή 6ωρου Υποχρεωτικού Προγράμματος στα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία.
            Οι μαθητές σχολούν στις 13:15 αντί στις 12:25 που σχολούσαν επί σειρά ετών.
        75.Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής.
        76.Ίδρυση των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων και σύνδεση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία με την αγορά εργασίας.
        77.Επέκταση του θεσμού του Σχολικού Συνεταιρισμού στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής.
        78.Τοποθέτηση Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα Σχολεία Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Νέες Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου

           79. Δημιουργία Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού - Περιφερειακός Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός (ΠΕΚΕΣ).
                Το ΠΕΚΕΣ αποτελείται από Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου όλων των ειδικοτήτων και έχει σκοπό την υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής, την οργάνωση της επιμόρφωσης και την παιδαγωγική καθοδήγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, μέσα από διεπιστημονική και συλλογική λειτουργία.

            80.Εκπαιδευτική και συμβουλευτική υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
             81.   Σε κάθε Διεύθυνση Σπουδών (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) δημιουργούνται:

Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ). Τα ΚΕΣΥ, με αυξημένο προσωπικό, συνδράμουν ως υποστηρικτική και συμβουλευτική δομή το έργο των εκπαιδευτικών και καλύπτουν τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού.

Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ). Τα ΚΕΑ έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Υγείας και του Πολιτισμού στα Σχολεία όλων των βαθμίδων.

            82.Ενίσχυση της Παιδαγωγικής Αυτονομίας της Σχολικής Μονάδας.
              83.  Ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου, καθώς ο Σύλλογος αναλαμβάνει την ευθύνη να προγραμματίζει συλλογικά και να αποτιμά το εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται στο Σχολείο.
                84.Κινητοποίηση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας με τρόπο ουσιαστικό και αντιπροσωπευτικό, καθώς ενεργοποιείται το Σχολικό Συμβούλιο που λειτουργεί σε κάθε Σχολείο και αποτελείται από το Σύλλογο Διδασκόντων, τα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και τον εκπρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Σχολική Επιτροπή.

            85.Θεσμοθέτηση συστήματος επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης, σύμφωνο με τις αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της διαφάνειας.
               86. Για πρώτη φορά οι 13 Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι μέχρι σήμερα επιλέγονταν ως μετακλητοί υπάλληλοι, που διορίζονταν με απόφαση του εκάστοτε Υπουργού, θα επιλέγονται και αυτοί, όπως όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, με 3ετή θητεία, από Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής στο οποίο προΐσταται ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ.

            87.Κατάργηση της «τιμωρητικής» αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
              88.  Κατάργηση του ΠΔ 152/2013, το οποίο προκάλεσε προβλήματα στη λειτουργία των Σχολείων, καθώς διαπνεόταν από ανορθολογικές προβλέψεις –όπως η ύπαρξη σταθερών ποσοστών κατηγοριοποίησης των εκπαιδευτικών– καθώς και από «τιμωρητικό» χαρακτήρα, λόγω της σύνδεσής του με τη μισθολογική εξέλιξη, τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα τη δημιουργία δυσπιστίας, αμφισβήτησης και αντίθεσης από την εκπαιδευτική κοινότητα, που ακύρωσε στην πράξη κάθε προσπάθεια εφαρμογής του.

Ιδιωτική Εκπαίδευση

       89. Διασφάλιση του εκπαιδευτικού ρόλου των Καθηγητών στα Ιδιωτικά Σχολεία.
          90.  Επιτροπή δικαστών για καταχρηστικές απολύσεις, συμπλήρωση ωραρίου εντός του σχολείου με εναλλακτικούς τρόπους, κατάργηση της «οικιοθελούς» μείωσης ωρών των καθηγητών κ.ά.
        91.Επαναφορά ελέγχου και εποπτείας των Ιδιωτικών Σχολείων στο Υπουργείο Παιδείας και προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά.
        92.Μείωση γραφειοκρατίας, αλλά και έλεγχος ποιότητας, ταυτόχρονα, στα Ωρολόγια Προγράμματα, στις παρεκκλίσεις και τις πρόσθετες Εκπαιδευτικές Δράσεις ώστε γονείς και μαθητές να εξασφαλίζονται.
        93.Εγγραφή μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν στα Δημόσια Σχολεία.
        94.Αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών των Ιδιωτικών Σχολείων που εργάζονται πλέον στη Δημόσια Εκπαίδευση (μισθολογική εξέλιξη).

Εκπαίδευση Προσφύγων

        95.Δημιουργία Δομών Υποδοχής Εκπαίδευσης των Προσφύγων (ΔΥΕΠ), ως προενταξιακό Εκπαιδευτικό Σχήμα για τα νεοεισερχόμενα προσφυγόπουλα που διαμένουν σε Κέντρα Φιλοξενίας Προσφύγων, και αυξημένος αριθμός Τάξεων.
        96.Δημιουργία ειδικού Αναλυτικού Προγράμματος ΔΥΕΠ, Τάξεων Υποδοχής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού υλικού και σχετικής πλατφόρμας από ΙΕΠ.
        97.Δημιουργία Τάξεων Υποδοχής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
        98.Δημιουργία του θεσμού των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) ως συνδέσμου ανάμεσα στα Σχολεία και τα Κέντρα Φιλοξενίας Προσφύγων.
        99.Ένταξη στην Πρωινή Σχολική Ζώνη προσφυγόπουλων που ζουν, μέσω στεγαστικών προγραμμάτων, σε νησιά.
        100.Λειτουργία περισσότερων από 25 Νηπιαγωγείων εντός των Δομών Φιλοξενίας Προσφύγων.
        101.Για πρώτη φορά φοίτηση των προσφυγόπουλων στα ΕΠΑΛ.
        102.Φοίτηση περισσότερων από 8000 προσφυγόπουλων στο Σχολείο, από το σχολικό έτος 2017-2018 κ.εξ.
        103.Ένταξη υπηρεσιών διερμηνείας, πιλοτικά, σε διαδικασίες εκπαίδευσης των προσφύγων.
        104.Πιλοτικό πρόγραμμα καταγραφής και αναγνώρισης των ακαδημαϊκών προσόντων των προσφύγων, σε συνεργασία με το Συμβούλιο της Ευρώπης.
        105.Διεύρυνση της λειτουργίας των Τμημάτων Υποδοχής στα Δημόσια Σχολεία και επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για απασχόληση στις ΔΥΕΠ, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Μειονοτική Εκπαίδευση

       106. Σύσταση Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
        107.Πιλοτικό πρόγραμμα για την αξιοποίηση της μητρικής γλώσσας στην Εκπαιδευτική Διαδικασία, μέσω της ταυτόχρονης παρουσίας στην τάξη συνεργατών-γλωσσικών διευκολυντών σε 15 Νηπιαγωγεία της Θράκης, με αμιγή μειονοτικό μαθητικό πληθυσμό.
        108.Επέκταση του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου Ξάνθης, με νέες αίθουσες και λειτουργία αποκλειστικά σε πρωινή βάρδια.
       109. Νέα φάση του Προγράμματος «Εκπαίδευση για τα Παιδιά της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη», που αποτελεί βασικό μοχλό Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης για το συγκεκριμένο μαθητικό πληθυσμό και παρουσιάζει εξαιρετικά εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
        110.Συμπληρωματικό-υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για τους μαθητές της Μουσουλμανικής Μειονότητας που φοιτούν σε Δημόσια και Μειονοτικά Γυμνάσια, καθώς και στα Ιεροσπουδαστήρια.
        111.Συμπληρωματικό-υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για τους μαθητές των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων.
        112.Καθορισμός, για πρώτη φορά, Ωρολόγιου Προγράμματος για τα Μειονοτικά Γυμνάσια της Θράκης, με τις απαραίτητες προσαρμογές που επιβάλλονται από το δίγλωσσο πρόγραμμα των σχολείων αυτών.
       113. Ωρολόγιο Πρόγραμμα για τα Μειονοτικά Δημοτικά, με τις απαραίτητες προσαρμογές που επιβάλλονται από το δίγλωσσο πρόγραμμα των Σχολείων αυτών.
        114.Δικαίωμα μετεγγραφής, για πρώτη φορά, για τους φοιτητές της Μουσουλμανικής Μειονότητας που εισάγονται στα ΑΕΙ με την ποσόστωση του 0,5%.
        115.Πρόβλεψη για θέσεις Κοινωνικών Λειτουργών, Ψυχολόγων και Δασκάλων από τη Μουσουλμανική Μειονότητα στα ΚΕΣΥ Ροδόπης και Ξάνθης.
        116.Πρόβλεψη για θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου για το Μειονοτικό Πρόγραμμα των Μειονοτικών Σχολείων.
        117.Νομοθετική ρύθμιση που εναρμονίζει το καθεστώς λειτουργίας και διοίκησης του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου Ξάνθης σύμφωνα με όσα ισχύουν σε όλα τα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης.

Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση Εξωτερικού

        118.Ανασχεδιασμός του νομικού πλαισίου που διέπει την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο εξωτερικό, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση και βελτίωσή της, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ελληνικής καταγωγής μαθητών του εξωτερικού και των ατόμων μη ελληνικής καταγωγής που επιθυμούν να γνωρίσουν την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό.
        119.Άρση αντικινήτρων για τη στελέχωση των Σχολείων του εξωτερικού, όπως η διατήρηση της οργανικής θέσης των εκπαιδευτικών που αποσπώνται (Άρθρο 94, Ν. 4547/2018).
       120. Σταδιακή αύξηση του προϋπολογισμού για την κάλυψη των επιμισθίων, των εξόδων μετακίνησης των εκπαιδευτικών και των εξόδων λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων.
        121.Έγκαιρη διαδικασία αποσπάσεων και παρατάσεων αποσπάσεων των εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2018-2019, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.
        122.Συνεχής υποστήριξη των ελληνικών Σχολείων και των Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας & Πολιτισμού (ΤΕΓ) με εκπαιδευτικό υλικό.
        123. Ίδρυση ελληνικού Νηπιαγωγείου στις Βρυξέλλες.
        124.Αναγνώριση ισοτιμίας του Γυμνασίου και του Λυκείου «Αθηνά», στο Βουκουρέστι.
        125.Υποστήριξη και στελέχωση των Εδρών Νεοελληνικών Σπουδών σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού.
        126.Καθορισμός κριτηρίων για την επιλογή των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού και συγκρότηση επιτροπής αξιολόγησής τους.
        127.Δημιουργία συντονιστικού γραφείου Εκπαίδευσης στα Βαλκάνια με έδρα το Βουκουρέστι

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

            128.Νέος νόμος για την οργάνωση και λειτουργία των ΑΕΙ, ο οποίος βρίσκεται πλέον σε πλήρη εφαρμογή:
                129.Θέσπιση ακαδημαϊκών κανόνων σε όλα τα επίπεδα των σπουδών (προπτυχιακών, μεταπτυχιακών, διδακτορικών, Δια Βίου Εκπαίδευσης).
               130. Διασφάλιση της δωρεάν πρόσβασης στα μεταπτυχιακά σε όσους δεν έχουν τις οικονομικές δυνατότητες και αυστηρός έλεγχος του κόστους κάθε μεταπτυχιακού προγράμματος.
                131.Διαφάνεια στη διαχείριση κονδυλίων.
                132.Επαναφορά του Πανεπιστημιακού Ασύλου, επαναφορά της φοιτητικής εκπροσώπησης στα Όργανα Διοίκησης, συμμετοχή όλων των μελών της Ακαδημαϊκής Κοινότητας στα Όργανα Διοίκησης.
                133.Εκλογή Αντιπρυτάνεων με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο και μονοσταυρία.
                134.Ίδρυση Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης εντός των ΑΕΙ για διετή Προγράμματα Σπουδών με δωρεάν φοίτηση και παροχή επαγγελματικών πιστοποιητικών ευρωπαϊκών προσόντων για αποφοίτους ΕΠΑΛ.
                135.Νέα αρχιτεκτονική της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα από τον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας, με τη δημιουργία νέων Τμημάτων και συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ανά Περιφέρεια.

                Σε όλες τις περιπτώσεις, μετά από διάλογο με την Ακαδημαϊκή Κοινότητα και τοπικούς φορείς, δημιουργούνται νέα Τμήματα, με στόχο την ισχυροποίηση των Ακαδημαϊκών Μονάδων και τη δημιουργία προοπτικών αναβαθμισμένης παρουσίας στον ελληνικό και διεθνή χώρο, μέσω και της δημιουργίας Ερευνητικών Κέντρων εντός των Πανεπιστημίων.

                Έχουν ήδη θεσμοθετηθεί:
                    Η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, μετά από τη συνένωση των ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά.
                    Οι συνέργειες του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του ΤΕΙ Ηπείρου.
                    Οι συνέργειες του Ιονίου Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
                Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες και προγραμματίζεται η νομοθέτηση για:
                    Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τις συνέργειες του με το ΤΕΙ Θεσσαλίας και Τμήματα του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.
                    Το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Συγκρότημα Ευρίπου και τις συνέργειες του με Τμήματα του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.
                    Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και Τμήματα του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.
                Δρομολογείται η ολοκλήρωση των διαδικασιών για:
                    Διεθνές Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
                    Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
                    Πανεπιστήμιο Πατρών και ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
                    ΤΕΙ Κρήτης.
                136.Ενίσχυση των Πανεπιστημίων με διδακτικό προσωπικό.
                    1000 θέσεις μελών ΔΕΠ (πρώτη φορά μετά το 2010).
                    3700 θέσεις για νέους επιστήμονες, για την απόκτηση διδακτικής εμπειρίας στα ΑΕΙ, με βελτιωμένες συνθήκες εργασίας.
                    137. Επέκταση των δυνατοτήτων μετεγγραφής, με τη θεσμοθέτηση της μετεγγραφής αδελφών φοιτητών, ώστε καμιά οικογένεια να μην έχει την επιβάρυνση συντήρησης τριών σπιτιών.
                   138.  Οργάνωση προγραμμάτων ενίσχυσης οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών με προπτυχιακές υποτροφίες σε 3685 φοιτητές ευπαθών κοινωνικών ομάδων (3420 € ετησίως).
                139. Αύξηση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ μετά από 8 χρόνια μείωσής της.
                39 εκ. € ετησίως για επίδομα ενοικίου σε δικαιούχους φοιτητές.
                140. Αύξηση στις Μεταπτυχιακές και Μεταδιδακτορικές Υποτροφίες από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
                141.Επέκταση Ψηφιακών Υπηρεσιών προς φοιτητές. Αυτοματοποίηση των διαδικασιών υποβολής αιτήσεων και υπολογισμού δικαιούχων, με αποτέλεσμα την εντυπωσιακή αύξηση της ταχύτητας και την αξιόπιστη ανταπόκριση των υπηρεσιών.
                142.Διοργάνωση Διδακτορικών Σπουδών από Τμήματα των ΤΕΙ βάσει κριτηρίων.
                143.Θεσμοθέτηση ενιαίων και αδιάσπαστων Τίτλων Σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου που παρέχονται από πενταετή προγράμματα σπουδών και δημιουργία προϋποθέσεων για τη ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Τμημάτων ΤΕΙ.
                144.Εξορθολογισμός της Οικονομικής Διαχείρισης των Ερευνητικών Προγραμμάτων που υλοποιούν οι ΕΛΚΕ των ΑΕΙ και των Ερευνητικών Έργων.
                145.Ίδρυση του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΣΕΚΑΑΔ) για τη μελέτη της σχέσης των πτυχίων με την εργασία και τα επαγγέλματα.
                146.Επιτροπές Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας σε κάθε ΑΕΙ και Ερευνητικό Κέντρο.
                147.Σύσταση Επιτροπής για την Ακαδημαϊκή Ελευθερία και Ειρήνη στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Έρευνα και Καινοτομία

           148. Nέος νόμος για την Έρευνα, που αναδιαμορφώνει το θεσμικό πλαίσιο και ενισχύει τους δημοκρατικούς θεσμούς και τη διαφάνεια στη λειτουργία των Ερευνητικών Κέντρων.
            149.Nόμος για τη συγκρότηση Επιτροπών Ηθικής και Δεοντολογίας στην Έρευνα.
            150.Ίδρυση τον Οκτώβριο του 2016 του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ), για τη στήριξη νέων επιστημόνων, με εμπροσθοβαρή κατανομή των πρόσθετων πόρων (240 εκ. € για την τριετία 2017-2019).
               150. Αποτελεί ένα νέο θεσμό, που καλλιεργεί την ερευνητική κουλτούρα και αναμορφώνει το ακαδημαϊκό/ερευνητικό τοπίο της χώρας με όρους συνέπειας, συνέχειας, εμπιστοσύνης και διαφάνειας, επιδιώκοντας την επιστημονική ποιότητα και αριστεία.
               151. Προκήρυξη δράσεων ύψους 111,5 εκ. €, μέσα σε δυο χρόνια από την ίδρυσή του, που προσέλκυσαν 7012 προτάσεις.
            152.Αύξηση δαπανών έντασης γνώσης από 1,48 δις € το 2014 σε 2,03 δις € το 2017, φτάνοντας το 1,14% του ΑΕΠ (ιστορικά το υψηλότερο ποσοστό για τη χώρα).

            153.Αύξηση των δαπανών έντασης γνώσης τόσο στο Δημόσιο όσο και στον Ιδιωτικό τομέα. Στο Δημόσιο τομέα έφτασαν το επίπεδο του 2009 και στον Ιδιωτικό παρατηρήθηκε αύξηση κατά 49%, κυρίως από ίδια έσοδα καινοτόμων επιχειρήσεων, γεγονός ενδεικτικό της εμπιστοσύνης στο οικονομικό περιβάλλον που αναδύεται.

            154.Άνοδος του ποσοστού του αριθμού των καινοτόμων επιχειρήσεων στην Ελλάδα κατά την τριετία 2014-2016 στο 57% (από 51% κατά την τριετία 2012-2014), που ξεπέρασε το μέσο όρο στην ΕΕ.

            155.Σύνδεση της αύξησης της καινοτομικότητας με σημαντική αύξηση στην καινοτομία σε προϊόντα ή διαδικασίες, φτάνοντας το 47,1% το 2014-2016, σε σχέση με το 38,7% το 2012-2014. Σημειώνεται ότι η καινοτομία σε προϊόντα ή διαδικασίες συνήθως χαρακτηρίζεται από μεγάλη προστιθέμενη αξία.

           156. Έχουν ήδη δοθεί:
                13,5 εκ. € σε 582 υποτροφίες για υποψήφιους διδάκτορες.
                34 εκ. € σε 192 ερευνητικά έργα μεταδιδακτόρων.

            157.Ενίσχυση Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας (οικονομικά κίνητρα, συνεργατικά έργα, ενίσχυση τμημάτων R&D επιχειρήσεων, Υπέρ-Ταμείο Συμμετοχών EquiFund).

            158.Δράση: «Ερευνώ - Δημιουργώ - Καινοτομώ» (Α΄ κύκλος): 360 εκ. € σε 685 ερευνητικά έργα, από τα οποία τα 488 αφορούν συνεργασίες επιχειρήσεων με δημόσιους ερευνητικούς φορείς. Για πρώτη φορά τόσο υψηλή χρηματοδότηση, η οποία υπολογίζεται ότι θα στηρίξει περί τις 4400 νέες θέσεις εργασίας.

            159.Δημιουργία και λειτουργία Υπέρ-Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (EquiFund), το οποίο ιδρύθηκε με πρωτοβουλία της Πολιτείας το 2016, με ελάχιστο συνολικό επενδυτικό κεφάλαιο 300 εκ. €, για τη δημιουργία νεοφυών επιχειρήσεων που προέρχονται από το ερευνητικό οικοσύστημα και τη στήριξη της λειτουργίας καινοτόμων επιχειρήσεων σε πρώιμο στάδιο, αλλά και κατά τη μεγέθυνσή τους.

           160. Έναρξη της λειτουργίας του Εθνικού Δικτύου Ιατρικής Ακριβείας με έμφαση στην Ογκολογία.
                161.Στόχος είναι η έρευνα και οι κλινικές εφαρμογές της για την πρόληψη και θεραπεία του καρκίνου με σύγχρονες προσεγγίσεις μοριακής ιατρικής. Από τη δράση του Δικτύου αναμένεται να προκύψουν αποτελεσματικότερες και μειωμένου κόστους θεραπείες, που σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας θα είναι προσβάσιμες για όλους τους πολίτες. Επέκταση της δράσης του Δικτύου το προσεχές τρίμηνο ώστε να καλύπτει και τις καρδιαγγειακές ασθένειες.

            162.Έρευνα και εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών στην Αγροδιατροφή, ώστε να πιστοποιηθούν και να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα εκείνα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγροτικής παραγωγής που αναδεικνύουν και δίνουν επιπλέον σημαντική αξία στα ελληνικά αγροτικά προϊόντα. Ξεκίνησε τη λειτουργία του το Δίκτυο «Οι Δρόμοι της Ελιάς», ενώ άμεσα θα λειτουργήσουν τα Δίκτυα «Οι Δρόμοι της Μέλισσας» και «Οι Δρόμοι των Αμπελώνων».

Νέα Γενιά

        163.Χάραξη εθνικής στρατηγικής «Νεολαία ’17-’27». Πλαίσιο στόχων, υποστόχων και δεικτών πάνω στους οποίους διαμορφώνεται η πολιτική για τους νέους μέσα στην επόμενη δεκαετία.
        164.Επανίδρυση Συντονιστικού Διοικητικού Φορέα, αρμόδιου για την παρακολούθηση της Εθνικής Στρατηγικής, το συντονισμό και την αξιολόγηση της πολιτικής για τη Νέα Γενιά.
        165.Δημιουργία δικτύου συνεργασίας για την προώθηση θεμάτων νεολαίας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και συμμετοχή στη Στρατηγική Συνεργασία «Europe Goes Local» της EE.
        166.Επαναφορά του προγράμματος της ΕΕ Erasmus plus/Youth στη χώρα μας, μετά τον αποκλεισμό του 2014.
       167. Στήριξη των πρωτοβουλιών διαβούλευσης με τους νέους σε τοπικό επίπεδο και της δημιουργίας Συμβουλίων Νέων, Εφήβων και άλλων σχημάτων στο πλαίσιο Δήμων.
        168.14 προγράμματα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς για τη στήριξη «Νέων σε κίνδυνο» (Θερινά Σχολεία Φυλακών, Νομική Βοήθεια, Στήριξη Εφήβων μέσα από τη μουσική), με κόστος πάνω από 220.000 € και 1706 επωφελούμενους.
        169.Προγράμματα, προώθησης της απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα της παραγωγής, «Τριπτόλεμος», με τη συνεργασία 6 Πανεπιστημιακών και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, 1100 νέους επωφελούμενους και κόστος 200.000 €.
       170. Υποστήριξη της συμμετοχής 35 νέων καλλιτεχνών στις Biennale Νέων Δημιουργών της Ευρώπης και της Μεσογείου (Μιλάνο 2015 και Τίρανα 2017) και υποτροφίες σε νέους δημιουργούς που συμμετείχαν σε διακρατικά πολιτιστικά προγράμματα.
        171.Διακρατικά προγράμματα συνεργασίας Ελλάδας-Ιαπωνίας και Ελλάδας-Αυστραλίας για την ανταλλαγή και την ενίσχυση της κινητικότητας των νέων.
       172. Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου με νέους πρόσφυγες και μετανάστες, με 180 επωφελούμενους.

Δια Βίου Μάθηση

        173.Νομοθετική πρωτοβουλία που σχετίζεται τόσο με την πιστοποίηση των προσφερόμενων Προγραμμάτων όσο και με την πιστοποίηση των εκροών στη Γενική Εκπαίδευση Ενηλίκων και στη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση.
        174.Νομοθετική πρωτοβουλία για τη δυνατότητα ίδρυσης σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), ΔΙΕΚ ενηλίκων αποφοίτων Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και Τμημάτων εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας εντός των καταστημάτων κράτησης και του Ιδρύματος Αγωγής Ανηλίκων Αρρένων Βόλου.
        Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ).
            175.Πραγματοποίηση εξετάσεων πιστοποίησης για τους αποφοίτους των ΔΙΕΚ για 46 από τις νέες ειδικότητες που καθιερώθηκαν το 2013.
            176.Διασύνδεση των πληροφορικών τους συστημάτων και δημιουργία πληροφορικού συστήματος καθολικής παρακολούθησης καταρτιζομένων τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά ΙΕΚ.
            177.Ανασχεδιασμός εξαμήνου Πρακτικής Άσκησης.
            178.Κατάρτιση νέων μεταβατικών οδηγών σπουδών σε παραπάνω από 50 ειδικότητες.
        178.Επανασχεδιασμός του θεσμού των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης που αφορά στη Γενική Εκπαίδευση Ενηλίκων και προσφέρονται από τους Δήμους.
           179. Μείωση του κόστους ανά ωφελούμενο.
            180.Βελτίωση της δομής της διοίκησης, με τη μετάθεση του εποπτικού ρόλου στις Περιφέρειες, και δημιουργία ενός ευέλικτου μοντέλου λειτουργίας για την προσαρμογή της Δομής σε περιπτώσεις νέων αναγκών (π.χ. προσφυγικό).
           181. Συνέργειες με άλλα Επιχειρησιακά Προγράμματα.
        Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ).
            182.Αύξηση στις δομές των ΣΔΕ κατά 7 μονάδες, για την κάλυψη αναγκών κοινωνικά ευάλωτων ομάδων.
            183.Συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης για το σχεδιασμό Προγράμματος Επιμόρφωσης που αφορά στους μόνιμους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, που έχουν αποσπαστεί ή επιθυμούν να αποσπαστούν, σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και πραγματοποίηση 3 πιλοτικών σεμιναρίων.

Θρησκεύματα

        184.Εισαγωγή του νέου Μαθήματος των Θρησκευτικών, που ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες και το χαρακτήρα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, μακριά από κάθε λογική κατηχητικού και επιβολής.
        185.Κατάργηση του υποχρεωτικού της Σαρία για τα μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης – γεγονός με ιδιαίτερη σημασία για τα δικαιώματα της γυναίκας.
        186.Διαφάνεια στη χρηματοδότηση των Μουφτειών της Θράκης, με την ανάληψη των εξόδων λειτουργίας τους από το Κράτος.
        187.Εγγύηση της θρησκευτικής ελευθερίας μέσω της συντόμευσης των διαδικασιών αδειοδότησης Ευκτήριων Οίκων.
        188.Ολοκλήρωση και παράδοση του Τεμένους της Αθήνας – υλοποίηση μιας κρίσιμης πολιτικής επιλογής, που εκκρεμεί από το 2006, για τη θέση του Ισλάμ στην Ελλάδα, αλλά και για την εικόνα της Ελλάδας στον ισλαμικό κόσμο.
        189.Καταπολέμηση του αντισημιτισμού μέσω σειράς πολιτικών και συνεργασιών με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδας, κυριότερη των οποίων είναι η διοργάνωση Εκπαιδευτικού Προγράμματος που ολοκληρώνεται με την επίσκεψη μαθητών/-τριών στο Μουσείο του Άουσβιτς.
        190.Ανάπτυξη του διαθρησκευτικού διαλόγου, με την υποστήριξη της δράσης του Διορθόδοξου Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου, του Ερευνητικού Ιδρύματος Μοχάμετ Άλι και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδας.
        191.Δράσεις ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τη θέση της γυναίκας στις σύγχρονες κοινωνίες, σε συνεργασία με τις σημαντικότερες θρησκευτικές κοινότητες της χώρας μας.
        192.Διασφάλιση της λειτουργίας Σχολείων ιστορικών θρησκευτικών κοινοτήτων, μέσω της απόσπασης εκπαιδευτικών της Δημόσιας Εκπαίδευσης για την υποστήριξή τους.

Σχόλια (16)

 
ερρίκος
28 Δεκ 2018 13:53

ποιος τα γραφει αυτα στο υπουργείο
γιατι η εκπαίδευση εχει "κάτσει" αγαπητοί

 
ΚΤ
28 Δεκ 2018 14:21

"...Αναμενόμενες οι αντιδράσεις από όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται»: Οι αντιδράσεις από όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται» αποτελεί αναμενόμενη αντίδραση σε κάθε προσπάθεια που μετασχηματίζει ουσιωδώς το εκπαιδευτικό πεδίο και αναδιανέμει ρόλους και ευθύνες...."
Ακριβως το αντιθετο εγινε με την απόσυρση του αρθρου 61 ν. 4405/2016 οπου εδινε τη δυνατότητα στα μελη ΕΔΙΠ μετα απο αξιολογηση -εκλεκτορικο-να ενταχθουν σε θεσεις λεκτορα (θεση μη βαθμιδας ΔΕΠ). Αλλαγη πολιτικης? Τι να πει κανεις για την επομενη πολιτικη (νομος Γαβρογλου) οπου με μισο εκλεκτορικο και χωρις διδακτορικο κανουν λεκτορες τους καθηγητες εφαρμογών. Δεν αναφερουμε καν την απαξιωση των ΕΔΙΠ λογω της μισθολογικης διαφορας με τα ΕΕΠ και βεβαια τωρα με τους Τει/ Λεκτορες...

 
Χρόνης
28 Δεκ 2018 14:22

Διάλυση χάος μπάχαλο.

 
απολογισμός
28 Δεκ 2018 15:17

ετοιμάζει απολογισμό για την κεραμεως;

 
Εκπαιδευτικος
28 Δεκ 2018 15:24

Σε ποιους τα λένε αυτά; σίγουρα όχι σε εκπαιδευτικους
Γιατί ξέρουμε από πρώτο χέρι τι ισχύει π.χ ακόμα υπάρχουν κενά, ακόμα μοιράζονται παράλληλες στηρίξεις σε τρία παιδιά, οι συντονιστές κάνουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα
Στοιβαγμένοι σε γραφεία χωρίς τα βασικά, στα σχολεία δεν πάνε αφού δεν υπάρχει αποζημίωση, τα ΚΕΑ δεν έγιναν, υπολειτουργούν γιατί το προσωπικό ξέρει ότι θα αλλάξει, η αξιοκρατία στους περιφερειακούς θα είχε νόημα αν εφαρμοζόταν όσο διάστημα κυβερνούν και όχι τώρα και πολλά άλλα (μα δε ντρέπονται, σε ποιους τα λένε;)

 
THOMAS
28 Δεκ 2018 16:54

Που είναι τα Επαγγελματικά Δικαιώματα , δεν κάνατε ούτε εσείς τίποτα όπως και οι προηγούμενοι, μόνο όταν τα δώσετε θα ισχύει αυτό που λετε.

"...Αναμενόμενες οι αντιδράσεις από όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται»:

 
Κωστας_Δ
28 Δεκ 2018 18:42

Όσοι είμαστε στην εκπαίδευση απλά γελάμε. Αν και θα έπρεπε να κλαίμε.

 
Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας
28 Δεκ 2018 18:51

-...έβλεπαν και την Εκπαίδευση ως σημαντικό τμήμα μιας πολιτικής κουλτούρας που την χαρακτήριζε η διαπλοκή, ο νεποτισμός και η παράκαμψη των δημοκρατικών προταγμάτων.-

χαχαχαχα....!!!Μπα σε καλό σου ρε Γαβρόγλου χρονιάρες μέρες!Μου βγαλες το μελομακάρονο απ τη μύτη!

 
ΔΚ
28 Δεκ 2018 20:49

Για τον Νόμο - έκτρωμα των Μπαλτά -Κουράκη για την ψήφο των καθηγητών στην εκλογή Διευθυντών, κουβέντα?

 
Τσάτρα-Πάτρα
28 Δεκ 2018 22:24

Μάλλον πάμε για εκλογές .....

 
Νομίζουν στο Υπουργείο ότι μας δουλεύουν.
28 Δεκ 2018 22:41

Ενώ οι κυριότεροι τους νόμοι κρίθηκαν αντισυνταγματικοί νομίζουν ότι δεν έχει χωνευθεί ακόμη ο σανός που τάιζαν τον κόσμο.Αντισυνταγματικές ψηφοφορίες για Διευθυντές Σχολείων και Εκπαίδευσης; Δύο αποφάσεις ΣτΕ για την διδασκαλία των Θρησκευτικών;Δικαίωση από δικαστήρια Διευθυντών Εκπαίδευσης του 2016;Αν γράψω και τις άλλες θα ξημερώσουμε.Ή αυτές που βρίσκονται σε δικαστική εκκρεμότήτα.Η μόνη τους Παρέμβαση είναι ότι έσπασαν στην ιστορία της εκπαίυ κάθε ρεκόρ νομοθέτησης και εφαρμογής αντισυνταγματικών νόμων.Αμ και το άλλο που το βάζετε;Υπουργός Παιδείας απόφοιτος Λυκείου και Προϊστάμενος Πρυτάνεων, καθηγητών ΑΕΙ-ΤΕΙ και Εκπαιδευτικών.Αυτό και αν είναι παρέμβαση παγκόσμιας έμπνευσης και πατέντας ΣΥΡΙΖΑ.

 
Γιάννης
28 Δεκ 2018 22:53

"κόμματα που έβλεπαν και την Εκπαίδευση ως σημαντικό τμήμα μιας πολιτικής κουλτούρας που την χαρακτήριζε η διαπλοκή, ο νεποτισμός και η παράκαμψη των δημοκρατικών προταγμάτων."

Μα ακριβώς τα ίδια λέει η πλειοψηφία του εκπαιδευτικού κόσμου και για εσάς.
Και σίγουρα το ξέρετε!

 
ΝΊΚΟΣ
28 Δεκ 2018 22:58

Κάτι δεν πάει καλά με εσάς τα σχολεία έχουν την μεγαλύτερη κρίση από συστάσεως ελληνικού κράτους και εσείς περηφανεύεστε για τις δράσεις σας;Ευτυχώς ο Λαός θα σταματήσει αυτή την κατρακύλα!

 
ΒΓ
29 Δεκ 2018 02:20

Σε σχεση με τους προηγουμενους ειναι μακραν καλυτεροι.

 
petran
29 Δεκ 2018 11:28

Όποιος εκπαιδευτικός συγκρίνει με τους προηγούμενους, μπορεί να έχει αντικειμενική γνώμη

 
Δασκάλα
30 Δεκ 2018 17:32

Το Δημοτικό Σχολείο έχει καταντήσει ένας απλός χώρος απασχόλησης των παιδιών. Εκπαιδευτικοί μπαινοβγαίνουν στις τάξεις και στα σχολεία προσπαθώντας μέσα σε 40 λεπτά να παραστήσουν ότι διδάσκουν είτε μουσική, είτε θέατρο, είτε γαλλικά, είτε εικαστικά, είτε υπολογιστές (χρησιμοποιώντας τον μαυροπίνακα αφού πολλά σχολεία δεν έχουν Η/Υ). Οι δάσκαλοι προσπαθούν με 3ωρα και 4ωρα καθημερινά να διδάξουν Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσική κλπ. και την ίδια στιγμή να επιλύσουν τα συνηθισμένα προβλήματα των μικρών παιδιών. Το ολοήμερο έχει καταντήσει παιδοστοιβακτήριο... 40-60 ή και παραπάνω παιδιά, από 6 έως 12 ετών, στοιβάζονται σε μια αίθουσα για να φάνε και να διαβάσουν στο ϊδιο σημείο αμέσως μετά...αν έχουν μαθήματα γιατί οι οδηγίες του Υπουργείου είναι να μην βάζουμε εργασίες στο σπίτι...οπότε τον περισσότερο καιρό οι μαθητές κάθονται για 2 ώρες χωρίς να κάνουν τίποτα και απλά κοιταζόμαστε όλοι μεταξύ μας...πόσο να συζητήσουν...πόσο να ζωγραφϊσουν... πόσο να τσακωθούν; Όσοι γονείς έχουν αντιληφθεί αυτή την κατάσταση γράφουν τα παιδιά σε ιδιωτικά κέντρα μελέτης, τα οποία κάνουν χρυσές δουλειές και φαντάζομαι ότι θα στέλνουν ευχαριστήριες επιστολές στο Υπουργείο που φρόντισε η παραπαιδεία να ξεκινά από το Δημοτικο. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι πλέον να μοιράζουν τα σχολικά γεύματα, να συνοδεύουν τα παιδιά στα μαθήματα κολύμβησης και να επιβλέπουν το Ολοήμερο. Εφαρμόστε και την Αξιολόγηση να γελάσουμε κι άλλο!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ