Placeholder

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ

Τι είπαν ΟΙΕΛΕ και υπ. Παιδείας για το νέο σύστημα διορισμών

Δημοσίευση: 31/12/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις θέσεις τους για την επιλογή των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, με τους ίδιους όρους επιλογής που ισχύουν και για τη δημόσια εκπαίδευση, μέσω δηλαδή της διαδικασίας ΑΣΕΠ, ανέπτυξαν οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ, στη σημερινή συνάντηση έκτακτη με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Ο υπουργός Παιδείας επιφυλάχθηκε να μελετήσει τις παραμέτρους του ζητήματος και να απαντήσει στο επόμενο διάστημα.

Η θέση αυτή , όπως ανακοίνωσε η ΟΙΕΛΕ, αποτελεί διαχρονικό αίτημα της Ομοσπονδίας που έχει επικυρωθεί πολλάκις από τα Συνέδριά της, ενώ είχε γίνει το 2010 αποδεκτή και από τους εκπροσώπους των σχολαρχών, οι οποίοι είχαν συμφωνήσει σε επιλογή εκπαιδευτικών για τα ιδιωτικά σχολεία σε ποσοστό 75% από τον Πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ.    

Στη συνάντηση, αναπτύχθηκαν οι βασικές θέσεις της ΟΙΕΛΕ σχετικά με το νέο σύστημα διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση.

Αφού διευκρινίστηκαν ορισμένα ζητήματα που έθετε το σχέδιο νόμου, κατατέθηκε το επιχείρημα της αναγκαιότητας για υψηλότερη μοριοδότηση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, ενώ ταυτόχρονα σημειώθηκε ότι είναι σημαντική, κυρίως για τους νέους εκπαιδευτικούς, η αναγνώριση ακαδημαϊκών προσόντων.

Ωστόσο, εκφράστηκε η επιφύλαξή της ΟΙΕΛΕ για την πιστοποίηση συγκεκριμένων προσόντων (πληροφορικής, ξένων γλωσσών) που συχνά γίνεται με αδιαφανείς διαδικασίες.

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ, η συνάντηση έγινε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα.

Σχόλια (4)

 
Ο.Κ
02 Ιαν 2019 20:46

Ο υπουργός δεν έχει συναντηθεί ακόμη με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ και συναντήθηκε με εκπροσώπους της ΟΙΕΛΕ για διορισμούς που αφορούν τη δημόσια εκπαίδευση; Είναι φανερό ότι έχουμε χάσει τον προσανατολισμό μας!

 
Ιωάννης Νάκης
04 Ιαν 2019 01:04

Είμαι διορισμένος εδώ και 29 χρόνια. Τότε που διορίστηκα υπήρχε μια αναλογία μέσων, μεσαίων και μικρών ηλικιών στην εκπαίδευση. Τα νιάτα και ο ενθουσιασμός, οι νέες γνώσεις αναμειγνύονταν με την πείρα. Σε κάθε σύλλογο εκπαιδευτικών γινόταν σοβαρό έργο. Σήμερα στο σχολείο που είμαι διευθυντής έχουμε έναν Σύλλογο με μέσο όρο ηλικίας τα 50 έτη. Θα συνεχίσουμε να είμαστε οι ίδιοι λογικά για την επόμενη δεκαετία. Το ίδιο συμβαίνει και στα διπλανά σχολεία. Κοιτάζω τη γενική συνέλευση και βλέπω φαλακρούς ή ασπρομάλληδες και κυρίες σεβαστές. Παππούδες και γιαγιάδες να το πω ωμά. Αποφοίτησα το 1986. Θα εκπαιδεύσω τις γενιές που θα κυβερνήσουν τη χώρα μας μετά από σαράντα ή πενήντα χρόνια. Με ποια εφόδια; αυτά που πήρα στις σπουδές μου; Μιλάω ωμά αλλά η νέα Ελλάδα έχει ανάγκη και την πείρα και τον ενθουσιασμό και κυρίως προσόντα. Για μένα - που ήμουν φανατικός υπέρ της επετηρίδας - ένας είναι ο δρόμος: γραπτός διαγωνισμός ανά διετία και μετά τα όποια ακαδημαϊκά προσόντα και η προϋπηρεσία. Σα χώρα έχουμε ανάγκη τους αρίστους χωρίς παραθυράκια. Αυτά μας κάναν 1000 υποκατηγορίες. Χρειάζεται μαχαίρι. Προέχει το εθνικό από το ατομικό συμφέρον. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

 
Εκπαιδευτικός
04 Ιαν 2019 17:26

@Ιωάννης Νάκης - Απόλυτα σωστός!! Γραπτός διαγωνισμός=δικαιοσύνη. Τα επιπλέον προσόντα μπορούν να μοριοδοτηθούν αργότερα. Άλλωστε δεν είναι όλα τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά το ίδιο άξια και δύσκολα.

 
Διορισμοί εκπαιδευτικών σε Α'βαθμια και Β'βαθμια
05 Ιαν 2019 00:51

Με τον γραπτό διαγωνισμό πάλι δεν εξασφαλίζεται απόλυτη αξιοκρατία, τα γραπτά μπορούν μόνο να δείξουν ποιοι είναι εντελώς ακατάλληλοι για μια θέση εργασίας όχι ποιοι είναι οι πλέον κατάλληλοι.

Το σωστό θα ήταν να υπάρχει αξιολόγηση σε στάδια:

α) Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ

β) Μεταπτυχιακοί / διδακτορικοί τίτλοι σπουδών / Διδακτική προϋπηρεσία σε ιδιωτικό ή/και δημόσιο τομέα

γ) Σειρά συνεντεύξεων από ειδικευμένο προσωπικό (πχ. ψυχολόγους, διευθυντές σχολείων, σχολικούς συμβούλους κ.α.).

Αλλά δυστυχώς για το (β) και το (γ) δυστυχώς εδώ και 40 χρόνια ως κράτος και ως κοινωνία αδυνατούμε αφενός να οργανώσουμε διαδικασία αξιολόγησης των μεταπτυχιακών σπουδών και αφετέρου να επιτύχουμε διαφάνεια και εργασιακή εντιμότητα στη διαδικασία των προσωπικών συνεντεύξεων, άρα τα αντιμετωπίζουμε δικαίως με δυσπιστία ως προτεινόμενα κριτήρια αξιολόγησης. Η διδακτική προϋπηρεσία, από την άλλη, δεν εγγυάται την ποιότητα του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Αναφορικά με το (α), σε έναν γραπτό διαγωνισμό με 4000 ή 5000 υποψηφίους για λιγότερες από 200 θέσεις κάθε χρόνο είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να αξιολογηθούν δίκαια όλοι οι υποψήφιοι - αδύνατον στη διαφορά του μισού ή του εκατοστού του βαθμού να κριθεί κάποιος για την καταλληλότητά του για δάσκαλος ή καθηγητής για τα υπόλοιπα 30 χρόνια.

Δυστυχώς, η Ελλάδα αντιμετωπίζει τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα - οι μαθητές και οι φοιτητές ολοένα λιγοστεύουν, ενώ οι νέοι άνθρωποι ξενιτεύονται αντί να δημιουργήσουν οικογένεια στην πατρίδα τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean