Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ανοικτός ο υπ. Παιδείας για αλλαγές στο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών

Είναι εντελώς προφανές, ότι οτιδήποτε βασίζεται στο «όχι διαγωνισμός», «ισόρροπη μοριοδότηση προϋπηρεσίας και ακαδημαϊκών», μπορούμε να συζητήσουμε διάφορες προτάσεις
Δημοσίευση: 07/01/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θα έρθουν και αύριο οι φορείς, οι οποίοι θα μας θέσουν και διάφορα ερωτήματα και στις απαντήσεις θα ξεκαθαριστούν και την Τετάρτη, νομίζω, θα ξεκαθαριστούν ακόμα περισσότερο. Είναι εντελώς προφανές, ότι οτιδήποτε βασίζεται στο «όχι διαγωνισμός», «ισόρροπη μοριοδότηση προϋπηρεσίας και ακαδημαϊκών», εκεί μέσα, νομίζω ότι μπορούμε να συζητήσουμε διάφορες προτάσεις.

Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σχετικά με την τροπολογία για το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών και τόνισε τα εξής:

Τα περί «να δούμε πώς θα τα κάνετε» κ.λπ., είναι εκ του πονηρού

Καταρχήν, δημόσια ή ιδιωτικά ο καθένας θα πρότεινα να «χαιρετίσει» το γεγονός, ότι για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια δεσμευόμαστε για 15.000 διορισμούς. Είναι θέμα συνείδησης δημοκρατικής να πούμε ότι μετά την απίστευτη ταλαιπωρία που περάσαμε ως χώρα, για πρώτη φορά υπάρχει δέσμευση. Αυτά τα περί «να δούμε πώς θα τα κάνετε» κ.λπ., είναι εκ του πονηρού, θα μου επιτρέψετε. Είναι 15000 διορισμοί, θα γίνουν το 2019 οι 4500, το 2020 οι 5250 και το 2021 οι 5250.  Αυτό, το κέρδισε η ελληνική κοινωνία, δεν το κερδίζει η κυβέρνησή μας, δεν κερδίζει κανένας άλλος.

25.000 διορισμοί

Όποιος λέει να αποσυρθεί το Σχέδιο, δεν θέλει  τους διορισμούς. Το άλλο που λέτε 25.000 διορισμός (σ.σ. πρόταση του ΚΚΕ) τώρα, ξέρετε και εσείς, ότι δεν γίνονται αυτά τα πράγματα.
 
Θέλετε να γίνουν οι διορισμοί με το σύστημα της Α.Διαμαντοπούλου

Άρα, λέγοντας να αποσυρθεί, δεν θέλετε τους διορισμούς και ακόμα και εάν θέλετε τους διορισμούς, θέλετε να γίνουν με το σύστημα της κυρίας Διαμαντοπούλου, το οποίο ήταν με εξετάσεις, ήταν η προϋπηρεσία πολύ χαμηλότερη από τα επιστημονικά. Αυτή είναι η πραγματική αλήθεια και σε αυτό δεν θα έχουμε ευγένεια. Απόσυρση, σημαίνει αυτό το πράγμα. Άλλο να πείτε «διαφωνούμε με τα νούμερα, πρέπει να είναι περισσότερα» κ.λπ, το κατανοώ, αλλά όταν πηγαίνουμε σε τέτοια ακραία αιτήματα, απόσυρση του νομοσχεδίου και διορισμούς τώρα 25.000, νομίζω, ότι η ελληνική κοινωνία το βλέπει και λέει ότι εν πάση περιπτώσει αυτό αν μη τι άλλο δεν αποτελεί μια πρόταση που μπορούμε να δούμε την επόμενη μέρα.

Απολύσεις

Μιλάτε για απολύσεις. Επειδή μιλάνε πάρα πολλοί με μια ευκολία που προφανώς δεν ξέρουν τι σημαίνει αυτό. Καμία απόλυση λοιπόν. Προσέξτε όταν μιλάτε για απολύσεις, διότι το σύνολο των μόνιμων και των αναπληρωτών τα επόμενα χρόνια θα είναι το ίδιο που είναι σήμερα. Υπάρχουν τα χρήματα, υπάρχουν οι πιστώσεις, υπάρχουν οι εγγραφές, το σύνολο, λοιπόν, θα είναι το ίδιο. Για ποιες απολύσεις λέγατε; Για να δούμε. Για ποιες ακριβώς; Ότι κάποιοι που είναι σήμερα αναπληρωτές δεν θα είναι στους πίνακες; Δεν μπορεί να μην είναι στους πίνακες.

Απόφαση του ΣτΕ

Βεβαίως, καταλαβαίνω επειδή υπάρχει απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας την οποία τη γνωρίζετε και όσοι το λέτε και όχι μόνο εσείς, που λέει ότι πρέπει να είναι ενιαίοι οι πίνακες, άρα ενιαία τα κριτήρια, ρωτάω θέλετε να προχωρήσουμε σε ρυθμίσεις που έρχονται αντίθετες στο Συμβούλιο της Επικρατείας; Ναι ή όχι; Διότι εάν είναι «ναι», τότε πάλι παίρνετε την ευθύνη να τιναχτούν τα πάντα στον αέρα. Εδώ, λοιπόν, δεν γίνεται κανείς να είναι σε 2, 3,5 βάρκες.
Υπάρχουν ορισμένα πράγματα στα οποία να είμαστε κατηγορηματικοί. Πρώτον. Το θέμα του Συμβουλίου Επικρατείας, ως προς τους ενιαίους πίνακες και το δεύτερο, η επιταγή του συντάγματος.

Διότι τυχαίνει  να υπάρχει και ένα Σύνταγμα που λέει πως, πρέπει να έχουν πρόσβαση οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι πολίτες μας σε επαγγέλματα. Εκεί λοιπόν η ερμηνεία του Συντάγματος προσέξτε γιατί το μπερδεύουν πάρα πολλοί ότι υπάρχει νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεν υπάρχει σε αυτό να είμαστε ειλικρινείς. Υπάρχει όμως ερμηνεία που ερμηνεύει αυτό με ένα τρόπο που λέει ότι ειδικά για τους εκπαιδευτικούς η προϋπηρεσία πρέπει να είναι το ίδιο περίπου με τα ακαδημαϊκά κριτήρια. Άλλοι λένε ότι πρέπει να είναι πολύ περισσότερο, κανένας δεν λέει ότι πρέπει να είναι λιγότερο και εμείς σεβόμενοι ακριβώς τους αναπληρωτές προτείνουμε προϋπηρεσία 120 μηνών. Υπάρχει κάπου 120 μήνες και δεν το έχω καταλάβει;

Η ΟΛΜΕ

Η γνωμοδότηση που είχε εξασφαλίσει η ΟΛΜΕ από ένα πασίγνωστο δικηγορικό γραφείο έλεγε για 84 μήνες. Πάμε λοιπόν στους 120 μήνες  και σε αυτό ξέρουμε ότι θα υπάρχει ένα ποσοστό που είναι λιγότερο του 1% στο οποίο δε θα μετράνε οι έξτρα μήνες γιατί έχουν και πάνω από 120 μήνες. Όπως καταλαβαίνετε όταν η ερμηνεία του Συντάγματος σου επιβάλλει το ακαδημαϊκό να είναι στο ίδιο επίπεδο με την προϋπηρεσία τότε αναγκαστικά καθαρά μαθηματικά πρέπει να υπάρχει ένα ανώτατο όριο και στα δύο ακριβώς για να μπορούν να συγκρίνονται.

Συνταγματική αναθεώρηση

Έχουμε συνταγματική αναθεώρηση ελπίζω εσείς να προτείνετε συνταγματική αναθεώρηση ότι οι Έλληνες πολίτες δεν πρέπει να έχουν μια ισότιμη πρόσβαση στο επάγγελμα γιατί αυτό λέει το Σύνταγμα. Αυτό λέει. Προτείνετε εσείς ότι δεν πρέπει να έχουν λοιπόν. Επίσης να ξέρετε ότι πρώτη φορά προτείνουμε ένα σύστημα όπου δεν προτάσσεται κανείς. Τα θυμάστε αυτά; Προτασσόταν διάφοροι, ξεχάστηκαν πολύ γρήγορα φαίνεται. Δέκα χρόνια αδιοριστίας φαίνεται είχαν πρόβλημα και στη μνήμη της κοινωνίας μας. Εδώ υπήρχε όλων των ειδών η πελατειακή σχέση και προτασσόταν λέει, δεν υπάρχουν αυτά, υπάρχει κανονική μοριοδότηση, κανονικοί ενιαίοι πίνακες και δεν ευνοείται κανείς επειδή  στο Υπουργείο έχει την τάδε ή τη δείνα επαφή. Είναι σαφές επειδή υπάρχει μια κριτική σε αυτό να την αποδεχτούμε. Είναι σαφές ότι το σύστημα διορισμού δεν είναι ένα σύστημα που επαναφέρει την επετηρίδα. Να είμαστε καθαροί σε αυτό. Γιατί; Γιατί θεωρούμε ότι το Σύνταγμα είναι αυτό που σας είπα και επίσης θεωρούμε ότι πρέπει και οι νεότεροι πολίτες αυτής της χώρας να βλέπουν τον εαυτό τους να έχουν τη δυνατότητα να μπουν και αυτοί στον πίνακα και να πάρουν τη σειρά τους με τα κριτήρια που λέμε και όχι μόνο με την επετηρίδα. Διότι ξέρετε η κοινωνία μας αποτελείται  από πάρα πολλές ομάδες. Καταλαβαίνω τη μεγάλη δυσκολία που έχουν όλοι αυτή τη στιγμή, αλλά πρέπει να υπάρχει και ένα θέμα δικαίου το οποίο να μην αδικεί προφανέστατα τους αναπληρωτές που σήκωσαν ένα τεράστιο βάρος όλο αυτό το διάστημα αλλά ταυτόχρονα να δίνει και τη δυνατότητα να δίνει και την ελπίδα να μην αποκλείει και τους νέους που έχουν κάποια  ακαδημαϊκά κριτήρια. Επίσης υπάρχει μια συζήτηση που λέει  γιατί δεν υπάρχει οροφή στην προϋπηρεσία σε κάποιες άλλες περιπτώσεις. Γιατί οι άλλες περιπτώσεις δεν είναι για μόνιμους διορισμούς, είναι για ΙΔΑΧ, είναι για αορίστου χρόνου, μην μπερδεύουμε το ένα με το άλλο. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μόνιμους διορισμούς, δεν έχουμε να κάνουμε με αορίστου χρόνου. Τώρα θέλω να είμαστε επίσης  πάρα πολύ σαφείς ως προς τις δικές μας προθέσεις.

Προτείνουμε  συγκεκριμένη μοριοδότηση

Εμείς, σε αυτό που μοιράστηκε, προτείνουμε μια συγκεκριμένη μοριοδότηση. Τα ακαδημαϊκά κριτήρια είναι το διδακτορικό, είναι ο μεταπτυχιακός τίτλος, δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος, το πτυχίο, το δεύτερο πτυχίο, η γνώση μιας ξένης γλώσσας, δεν έχουμε εδώ για την γνώση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας, και τα λοιπά. Θα ήθελα την Τετάρτη, που θα συζητήσουμε το κατά άρθρον, να έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις, όποιοι θέλουν προφανώς, ως προς τη μοριοδότηση. Και εμείς, με βάση αυτά, που έχουν κατατεθεί στην διαβούλευση και με βάση αυτά που ακούμε, θα αρχίσουμε την Ολομέλεια μοιράζοντας τη νέα μοριοδότηση που θα είναι αποτέλεσμα συνεννοήσεων μεταξύ μας. Οι βασικές αρχές αποτυπώνονται σε αυτό που έχουμε καταθέσει, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν και κάποιες διαφοροποιήσεις, που αυτές, νομίζω, πρέπει να γίνουν με βάση αυτά που συζητήθηκαν στη διαβούλευση και αυτά που θα συζητήσουμε την Τετάρτη.

Ερωτοαπαντήσεις

Δεν θα ήθελα να μακρηγορήσω. Υπάρχει ένα κείμενο, το οποίο, υποθέτω, έως αύριο το βράδυ θα δημοσιοποιηθεί, που είναι ερωτοαπαντήσεις γύρω από αυτά τα ζητήματα. Σας είπα για το θέμα των αμετάθετων που το λύνουμε, όπως επίσης και για το θέμα των δικαιωθέντων, μετά τον ΑΣΕΠ του 2008, που αυτά εντάσσονται στα άρθρα του νομοσχεδίου.

Οι απόψεις των φορέων  

Εγώ, ως προς τη φιλοσοφία του συστήματος διορισμού, είχα να πω αυτά. Νομίζω, ότι θα έχουμε πολλές λεπτομέρειες που θα ξεκαθαρίσουμε την Τετάρτη. Θα έρθουν και αύριο οι φορείς, οι οποίοι θα μας θέσουν και διάφορα ερωτήματα και στις απαντήσεις θα ξεκαθαριστούν και την Τετάρτη, νομίζω, θα ξεκαθαριστούν ακόμα περισσότερο. Είναι εντελώς προφανές, ότι οτιδήποτε βασίζεται στο «όχι διαγωνισμός», «ισόρροπη μοριοδότηση προϋπηρεσίας και ακαδημαϊκών», εκεί μέσα, νομίζω ότι μπορούμε να συζητήσουμε διάφορες προτάσεις.

Σχόλια (4)

 
Δάσκαλος
08 Ιαν 2019 13:55

Δεν καταλαβαίνω γιατί «όχι διαγωνισμός».

 
homo faber et ludens
08 Ιαν 2019 16:35

Θυμίζω ότι ο διαγωνισμός σε αντίθεση με μία εξέταση προσβλέπει στην σχετική κατάταξη και όχι στην αποτίμηση σε σχέση με ένα μέτρο. Στρέφει λοιπόν τον έναν άνθρωπο ενάντια στον άλλο. Δεν είναι αποδεκτή παρά μόνο για κατατακτήριες αποφοίτων ΤΕΙ στα τμήματα που ήδη τελείωσαν.

 
John T
08 Ιαν 2019 16:48

@Δάσκαλος Γιατί δεν το θέλουν οι ψηφοφόροι - καθηγητές

 
Είμαι φιλολογος
08 Ιαν 2019 17:16

31 ετών, δουλεύω από φοιτητής με ιδιαίτερα και τα τελευταία 7 χρονια σε φροντιστήριο λυκείου με 35 διδακτικές ώρες (αρχαία και λατινικα). Είχα περάσει σε εξετάσεις για μεταπτυχιακο (που δεν είχε διδακτρα γιατί έτσι κι αλλιώς δεν είχα να πληρωσω) αλλά λόγω του ότι απαιτούσε 2 απογεύματα υποχρεωτική παρακολούθηση το άφήσα γιατί δεν είχα την οικονομικη ευχερεια να μειώσω τις διδακτικές μου ώρες. Με το συγκεκριμένο σύστημα διορισμου που αποκλείει γραπτες εξετάσεις δεν έχω καμία πιθανότητα να διοριστω ποτέ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ