Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Το «ξέσπασμα» της προέδρου της ΑΔΙΠ στη Βουλή μετά τα υποτιμητικά σχόλια του Κ. Γαβρόγλου για την Ανεξάρτητη Αρχή

«Η ΑΔΙΠ θεωρεί ακατάλληλο τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζεται η ένταξη υφιστάμενων προγραμμάτων σπουδών των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια»
Δημοσίευση: 08/01/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Ξέσπασε» η πρόεδρος της ΑΔΙΠ , Καθηγήτρια Ν. Παισίδου , μετά τα   υποτιμητικά σχόλια του υπουργού  για την Ανεξάρτητη Αρχή στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (Διαβάστε εδώ τα σχόλια του υπουργού Παιδείας)

Έχω να δηλώσω δυνατά και καθαρά, τα εξής είπε σήμερα στη Βουλή  η πρόεδρος της ΑΔΙΠ:

1.    Η ΑΔΙΠ έχει ως αρμοδιότητα τη διατύπωση γνώμης, από την οποία δεν παραιτείται, δεν την υποτιμά και ουδέποτε προφασίστηκε φόρτο εργασίας. Δουλειά της είναι τόσο η πιστοποίηση όσο και η γνωμοδότηση.

2.    Η πιστοποίηση δεν είναι απλώς μια αποδεκτή διαδικασία διασφάλισης ποιότητας, αλλά επιθυμητή και ωφέλιμη για τα Ιδρύματα σύμφωνα με τις δηλώσεις τους, τόσο στο πλαίσιο της πρόσφατης Συνόδου των Πρυτάνεων των Πανεπιστημίων, όσο και των έγγραφων και δημοσιευμένων δηλώσεων τους, όπως του ΕΚΠΑ, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, του Πανεπιστημίου  Αιγαίου, του Δημοκριτείου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και άλλων.

3.    Δεν υπάρχει «χαρτούρα» πιστοποίησης, όλα γίνονται ηλεκτρονικά, βάσει της υφιστάμενης ακαδημαϊκής δραστηριότητας και τίποτα δεν είναι πρόσθετο.

Η Αξιολόγηση …θέλει τρόπο

«Η Αξιολόγηση δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο» είπε με νόμημα η κ. Παισίδου και συνέχισε:

  •  Και λέγοντας «τρόπο», εννοούμε τον επιστημονικό τρόπο, ο οποίος εφαρμόζεται σε όλα τα συστήματα  Διοίκησης Ποιότητας παγκοσμίως, σύμφωνα με τις Αρχές της Επιστήμης.
  •  Αυτός ο τρόπος δεν είναι τίποτε άλλο, παρά μόνον το ότι η λήψη αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα βασίζεται σε δεδομένα.
  •  Αυτό ακριβώς πρότεινε και η ΑΔΙΠ να κάνει το Υπουργείο κατά την αναμόρφωση του Χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης: να βασιστεί σε μελέτες, οι οποίες, φυσικά, χρησιμοποιούν επιστημονική μεθοδολογία με στοιχεία και όχι με περιγραφές, ιδέες και εικασίες χωρίς τεκμηρίωση.

Η πρόεδρος της ΑΔΙΠ επέκρινε τη διαδικασία συγχωνεύσεων τονίζοντας  τα εξής:

Α. Στην παρούσα αιτιολογική έκθεση ομολογείται ότι το εγχείρημα εξορθολογισμού και αναδιάταξης της αρχιτεκτονικής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ξεκίνησε με την ίδρυση του ΠΑΔΑ.

Β. Δηλαδή ενός νέου πανεπιστημίου, χωρίς να προηγηθεί συνολική επιστημονική μελέτη, τεκμηρίωση, σχεδιασμός, πρόταση, συζήτηση, συμπεράσματα και, στη συνέχεια, να ληφθούν οι αποφάσεις.

Γ. Προς επίρρωση των παραπάνω, ως αρνητικά στοιχεία της Ανώτατης Εκπαίδευσης καταγράφονται στην αιτιολογική έκθεση η σημαντική και απρογραμμάτιστη αύξηση των Τμημάτων που υπήρξε στο παρελθόν, η αλληλοεπικάλυψη γνωστικών αντικειμένων, η χωρική τους διασπορά, στοιχεία, ωστόσο, που χαρακτηρίζουν και την παρούσα «νέα» αρχιτεκτονική.

Για τους παραπάνω λόγους, είπε η κ. Παισίδου, το Συμβούλιο της ΑΔΙΠ καθόρισε τις προϋποθέσεις, οι οποίες θα έπρεπε να εφαρμοστούν για τις επιχειρούμενες μεταβολές στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ως εξής:

1. Επεσήμανε την αναγκαιότητα εκπόνησης επιστημονικής μελέτης για τις ακαδημαϊκές, οικονομικές και κοινωνικές παραμέτρους που συνδέονται με τη μεταβολή αυτή.

2. Επεσήμανε ότι από τη διαδικασία των αξιολογήσεων αναδείχτηκαν τα δυνατά και αδύναμα σημεία όλων των ΑΕΙ. Τα συμπεράσματα θα έπρεπε να αποτελέσουν δεδομένα για τη συγκεκριμένη μελέτη, η οποία, ασφαλώς, θα έπρεπε να προηγηθεί της ψήφισης όλων των σχετικών νομοθετημάτων.

3. Η ΑΔΙΠ θεωρεί ακατάλληλο τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζεται η ένταξη υφιστάμενων προγραμμάτων σπουδών των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια. Η ένταξη αυτή θα έπρεπε να γίνει μετά από αξιολόγηση του συνόλου των δομικών στοιχείων των προγραμμάτων σπουδών: της φυσιογνωμίας και του σκοπού τους, του γνωστικού τους αντικειμένου και της διάρθρωσής τους σε μαθήματα, του διαθέσιμου διδακτικού προσωπικού και των σχετικών υποδομών και υποστηρικτικών υπηρεσιών. Η αξιολόγηση αυτή θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες για την κάθε επιστημονική περιοχή, υπό την εποπτεία και οργάνωση της ΑΔΙΠ.

Σχόλια (6)

 
Κωνσταντίνος
08 Ιαν 2019 22:34

Το έχω ξαναπεί:Εδώ και τριανταπέντε έτη,οι διάφοροι υπουργοί Παιδείας σε συνεργασία με τους συμβούλους τους,αποφασίζουν,ανεξάρτητα όχι μόνο από τις ανάγκες της χώρας,αλλά κι ανεξάρτητα από τις τοπικές ή περιφερειακές ανάγκες και ιδρύουν τμήματα τα οποία όταν αυξάνονται σε ικανοποιητικό βαθμό,αποτελούν Πανεπιστήμια.Σ'αυτή την προσπάθεια επέκτασης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,συντέλεσαν με την επιδοκιμαστική τους ψήφο και οι βουλευτές των περισσότερων κομμάτων που ψήφισαν τους σχετικούς νόμους και οι περιφερειάρχες,νομάρχες κλπ.που προπαγάνδισαν και αγωνίστηκαν γιά τον ερχομό των τμημάτων στις περιοχές τους και κυρίως τα ενίσχυσαν οικονομικά στα πρώτα τους χρόνια.Βέβαια έτσι η κατανομή τους πολλές φορές ήταν στρεβλή,αφού όποιες πόλεις και όποιες περιφέρειες είχαν περισσότερες ψήφους,κατάφερναν να επιβάλουν τις απόψεις τους.(Βλέπε δύο ΤΕΦΑΑ σε Θεσσαλονίκη και Σέρρες,περισσότερα τμήματα στο Βόλο απ' ό,τι στη Λάρισα,στην Καρδίτσα απ' ό,τι στα Τρίκαλα,υπερσυγκέντρωση τμημάτων στην Πάτρα σε σχέση με το Αγρίνιο,θνησιγενή τμήματα στη Στερεά και τη Δυτική Ελλάδα όπου τελικά τα τοπικά πανεπιστήμια έκλεισαν κλπ.)Η αλήθεια είναι ότι όταν ιδρύεται ένα τμήμα Θεατρικών Σπουδών στο Ναύπλιο,ας πούμε έχει μικρότερη απήχηση στην αγορά εργασίας των φοιτητών απ' ό,τι ένα τμήμα Μηχανικών Υπολογιστών και Πληροφορικής ΤΕΙ στη Σπάρτη,αλλά οι πρώτες επιλογές στηρίχτηκαν κι από τα δύο μεγάλα κόμματα ιδιαίτερα στις προεκλογικές περιόδους.Μία τέτοια είναι κι αυτή που διανύουμε.Δηλαδή τυπικά η ΑΔΙΠ έχει δίκιο.
Όμως όταν στο λεκανοπέδιο υπάρχουν ήδη διπλά, τριπλά και τετραπλά αντικείμενα που πληρούν τυπικά τους όρους που θέτει η ΑΔΙΠ που αφορούν κυρίως την πληθώρα και τη διαθεσιμότητα μελών ΔΕΠ σ'αυτή την περιοχή και μία πληθώρα τριτοβάθμιων ιδρυμάτων που αξιώνουν τον τίτλο του Πανεπιστημίου με δύο και τέσσερα και πέντε και έξι τμήματα,τότε η κυβέρνηση πρέπει να αψηφήσει τα λεγόμενά της και ν'αποκαταστήσει τη χρόνια αδικία που υφίσταται σε βάρος της επαρχίας.

 
@Κωνσταντίνος
08 Ιαν 2019 23:52

Δηλαδή η μόνη ανησυχία για την τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να είναι το πώς θα φέρουμε τμήματα στα Τρίκαλα και πώς θα κλείσουν όλες οι άλλες αντίστοιχες ανταγωνιστικές σχολές που λειτουργούν εκτός Τρικάλων; Πολύ καλά τα λέει η ΑΔΙΠ και ο τοπικισμός δεν πρέπει να είναι σύμβουλος σε τέτοια θέματα. Οι υποδομές υλικές και κοινωνικές και τα δίκτυα που έχουν δημιουργηθεί σε βάθος δεκαετιών δεν πρέπει να απαξιωθούν γιατί τις χρειάζεται η εκπαίδευση αλλά και γιατί δεν αντέχει το κράτος να δημιουργήσει νέες σε κάθε γωνιά της χώρας, αφήνοντας άλλες να ερημωσουν στην τύχη τους, μόνο και μόνο για κάποιες ψήφους από "αδικημένες" πόλεις, κωμοπόλεις κλπ.

 
Γιάννης Μ.
09 Ιαν 2019 02:15

Καμιά γνωμοδότηση για grecomasters θα βγάλει η ΑΔΙΠ;

 
Thomas Paschalis
09 Ιαν 2019 12:06

@ Γιάννης Μ.
Δίκιο έχεις Γιάννη, για τα grecomasters σιγή ιχθύος από την ΑΔΙΠ.

 
απορίες
09 Ιαν 2019 13:52

Στο σχέδιο "Αθηνά" είχε εκφράσει γνώμη η ΑΔΙΠ;
Γιατί δεν διαμαρτυρήθηκε τότε, που δεν τη ρώτησε κανείς;
Προς τι λοιπόν οι όψιμες ευαισθησίες;

 
Μηχανικος ΤΕ
09 Ιαν 2019 14:43

Για τα grecomaster και τα επαγγελματικά δικαιώματα δεν είπατε τίποτα όμως

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean