Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Επετηρίδα ή ΑΣΕΠ

Δημοσίευση: 14/01/2019
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το κείμενο που επισυνάπτεται έχει συγγραφεί πριν τριάντα περίπου χρόνια και αποτελεί το πρώτο τεκμηριωμένο κείμενο που δημοσιεύθηκε στην Ελλάδα (το 1990) σχετικά με το αδιέξοδο στο οποίο είχε περιέλθει το σύστημα επιλογής και διορισμού εκπαιδευτικών με βάση την επετηρίδα διοριστέων (με κριτήριο την ημερομηνία κατάθεσης αίτησης για διορισμό) και την αναγκαιότητα για θεσμοθέτηση νέου συστήματος επιλογής των μελλοντικών εκπαιδευτικών δια μέσου διαγωνισμού.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Παρά το γεγονός ότι έχουν παρέλθει τριάντα περίπου χρόνια από τη συγγραφή του, το άρθρο παραμένει ουσιαστικά και σχεδόν εξ ολοκλήρου επίκαιρο ακόμα και σήμερα.  Για το λόγο αυτό είναι χρήσιμο μέσα στο πλαίσιο της συζήτησης που αναπτύσσεται με αφορμή τις προωθούμενες αλλαγές στο σύστημα επιλογής και διορισμού των εκπαιδευτικών.

Σχόλια (5)

 
Δημήτρης Κ.
14 Ιαν 2019 10:28

Εξαιρετικό άρθρο!
Ίσως η πιο τεκμηριωμένη θέση που έχω διαβάσει.
Μακάρι να είχε υιοθετηθεί τόσα χρόνια. Το Δημόσιο Σχολείο θα ήταν πολύ καλύτερο! Είναι αδιανόητο να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί χωρίς ποτέ να τους έχει δει ανθρώπινο μάτι! Τα "χαρτιά" δεν εξασφαλίζουν καταλληλότητα.

 
Νίκος Ι.
14 Ιαν 2019 13:37

Ανοησίες. Σε όλον τον οργανωμένο πλανήτη η επιλογή προσωπικού γίνεται μέσω σοβαρής και αξιολογημένης επιστημονικά συνέντευξης.
Τα υπόλοιπα είναι για συντήρηση εκλογικής πελατείας.

 
Παναγιώτης Κ.
14 Ιαν 2019 17:56

Ένα άρθρο που συγκεντρώνει και αξιολογεί σκέψεις και επιχειρήματα που ανταλλάσσουν και σήμερα οι εκπαιδευτικοί μεταξύ τους σύμφωνα με το σύστημα διορισμών. Είναι εντυπωσιακό πώς μετά από τόσα χρόνια το άρθρο παραμένει επίκαιρο και εξαιρετικά εύστοχο.
Η διαδικασία της συνέντευξης είναι δύσκολο και σήμερα να εφαρμοστεί αποτελεσματικά στην Ελλάδα. Μπορεί κάποιος να δει τι αποτέλεσμα (και τι νόημα) έχει η διαδικασία της αξιολόγησης στους Δημόσιους Υπαλλήλους όπως έχει εφαρμοστεί μέχρι στιγμής. Χρειάζεται πρώτα να αλλάξει άρδην η νοοτροπία για να θεωρήσουμε ευρύτερα τη συνέντευξη αποτελεσματικό μέσο επιλογής-αξιολόγησης στο Δημόσιο τομέα.

 
Στάμος
14 Ιαν 2019 21:43

Αξιόλογο άρθρο, διότι περιγράφει με σαφήνεια την (τότε) κατάσταση, θέτει τα ζητήματα και προτείνει εναλλακτικές λύσεις, αναφέροντας με επιχειρήματα τα υπέρ και τα κατά και, τέλος, καταλήγει σε τεκμηριωμένες προτάσεις.

 
Apostolos
15 Ιαν 2019 14:17

Από το άρθρο φαίνεται ξεκάθαρα το πρόβλημα ππου υπήρχε ήδη από την δεκαετία του 80 στην εκπαίδευση. Ένα πρόβλημα που γνώρισε ύφεση χάρη στους οικονομικούς μετανάστες από τα Βαλκάνια που έδωσαν πνοή στην εκπαίδευση κατά την δεκαετία του 90.
Σήμερα βρισκόμαστε πάλι στο σημείο μηδέν. Δεν καταφέραμε τόσα χρόνια να δημιουργήσουμε μια οικονομία όπου τουλάχιστον οι απόφοιτοι των θετικών επιστημών να μην χρειάζεται να στραφούν στην εκπαίδευση για να αντιμετωπίσουν την ανεργία τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean