Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Σημεία ομιλίας του Κ. Γαβρόγλου στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας

Δημοσίευση: 17/01/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στη φιλοσοφία του νέου συστήματος μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, που στηρίζεται σε τρεις πυλώνες -προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά προσόντα και κοινωνικά κριτήρια-  αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου κατά την ομιλία του στη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».

Ανακοινώνοντας το σύστημα μοριοδότησης όπως διαμορφώνεται μετά τη δημόσια  διαβούλευση, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Η προϋπηρεσία πρέπει να ισορροπεί με τα ακαδημαϊκά κριτήρια», και σημείωσε: «Καλούμαστε να προτείνουμε ένα δίκαιο σύστημα. Και το δίκαιο σύστημα σημαίνει ότι κάθε κοινωνική κατηγορία θα πρέπει να θεωρεί ότι υπάρχει για αυτήν κάποια σκέψη για το πώς θα μπορεί η ίδια να δει το μέλλον της. Το Σύνταγμα της χώρας μιλά για αξιοκρατία, για ισότητα πρόσβασης στο επάγγελμα. Η προϋπηρεσία πρέπει να είναι ισοδύναμη με τα ακαδημαϊκά κριτήρια. Ενώ όλες οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μάς έλεγαν ‘να μην πέσετε κάτω από τους 84 μήνες οροφής στην προϋπηρεσία’, εμείς το πήγαμε στους 120 μήνες. Εκατόν είκοσι μήνες είναι 12 χρόνια προϋπηρεσίας».

➢    «Προϋπηρεσία και ακαδημαϊκά προσόντα αντισταθμίζουν το θεωρητικό σκέλος του γραπτού διαγωνισμού»

Ο υπουργός ανάφερε ότι δεν θα υπάρχει γραπτός διαγωνισμός «όχι επειδή θέλουμε να κάνουμε ‘χατίρι’ σε κάποιον κόσμο, αλλά γιατί πιστεύουμε ότι επιστημονικά και παιδαγωγικά δεν παίζει τον ρόλο που θα έπρεπε να παίζει ένας διαγωνισμός στους εκπαιδευτικούς. Δεν μπορεί για έναν εκπαιδευτικό που έχει προϋπηρεσία, να παίζεται το μέλλον του σε μια εξέταση διάρκειας τριών ωρών και να ακυρώνει την δυνατότητα που έχει ωριμάσει μέσα από την προϋπηρεσία. Για εμάς, η προϋπηρεσία μαζί με τα ακαδημαϊκά προσόντα αντισταθμίζουν το θεωρητικό σκέλος που προσφέρει ο γραπτός διαγωνισμός».

➢    «Η μιζέρια στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος σημαίνει πολιτικό αδιέξοδο όποιων δείχνουν αυτή τη  μιζέρια»

Ο κ. Γαβρόγλου κάλεσε την αξιωματική αντιπολίτευση και τα υπόλοιπα κόμματα να επιδοκιμάσουν ρητά την απόφαση της κυβέρνησης για 15.000 διορισμούς σε βάθος τριετίας, που γίνονται για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας: «Η μιζέρια στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος σημαίνει πολιτικό αδιέξοδο όποιων δείχνουν αυτή τη  μιζέρια» και απαντώντας στην ‘φιλολογία’ περί απολύσεων τόνισε: «Το άθροισμα των νεοδιοριζόμενων μονίμων μαζί με τους αναπληρωτές που θα προσλαμβάνουμε, θα είναι το ίδιο με σήμερα».

➢    «Νέες θέσεις ΔΕΠ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και στο  Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας»

Ως «ιστορικό βήμα για τα τρία Ιδρύματα» ΕΚΠΑ, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, χαρακτήρισε ο κ. Γαβρόγλου τις συνέργειες των Ιδρυμάτων που προχωρούν σε τομές και υπερβάσεις για την ακαδημαϊκή εξέλιξή τους. Από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι οι συνέργειες θα συνοδευτούν με:

•    65 νέες θέσεις ΔΕΠ για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
•    53 νέες θέσεις ΔΕΠ για το Πανεπιστήμιο Αθηνών και
•    25 νέες θέσεις ΔΕΠ για το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο

Ως προς την επιπλέον χρηματοδότηση των τριών Πανεπιστημίων, ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε ότι το κάθε Ίδρυμα θα λάβει 600 χιλιάδες ευρώ από το ΕΣΠΑ.

Σχόλια (1)

 
ΠΠ
18 Ιαν 2019 14:15

«Προϋπηρεσία και ακαδημαϊκά προσόντα αντισταθμίζουν το θεωρητικό σκέλος του γραπτού διαγωνισμού» K.Γαβρόγλου

Προϋπηρεσία και ακαδημαϊκά προσόντα πρέπει με ΓΡΑΠΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ του ΑΣΕΠ να εξεταστεί αν συγκροτούν τον κατάλληλο στοχαστικοκριτικό εκπαιδευτικό για την διδακτική πράξη του και τον θεωρητικό σχεδιασμό της, ώστε τα παιδιά μας να έχουν στις τάξεις τους καλύτερους και τους καταλληλότερους.
Το ότι πήρα το Πτυχίο μου, το Μεταπτυχιακό μου, έχω και οικογένεια-παιδιά-πολύτεκνος, ειδική κατηγορία κτλ. και δουλεύω τόσα χρόνια αναπληρωτής δε σημαίνει ότι είμαι και ο καλύτερος/-η...!
Γιατί να μην εξεταστούν οι υποψήφιοι για μονιμοποίηση στα βασικά θεωρητικά αντικείμενα των σπουδών τους (ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΤΗ ΒΑΣΗ) και να πριμοδοτηθούν έπειτα με την προϋπηρεσία τους, και τα ακαδημαϊκά και κοινωνικά κριτήρια που διαθέτουν;;;;
Εργαλεία τέτοιου είδους εξέτασης είναι εύκολο να δομηθούν από την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Να μου πεις ότι τώρα με τέτοιες υποχρεώσεις και σε τέτοια ηλικία ποιος να κάτσει να προετοιμαστεί για εξετάσεις; Μα αν το εργαλείο εξέτασης δομηθεί ώστε να μετράει βασικές γνώσεις σχεδιασμού και υλοποίησης της διδασκαλίας κάποιων βασικών διδακτικών αντικειμένων όλοι οι διδακτικά και παιδαγωγικά επαρκείς καλά θα πάνε στις εξετάσεις και θα διοριστούν.
Αν κάποιοι/κάποιες δε τα καταφέρουν στα βασικά, γιατί να μη διοριστούν - μονιμοποιηθούν επιτυχόντες/-ούσες χωρίς προϋπηρεσία;;;
Άλλωστε αυτοί που θα μείνουν εκτός μονιμοποίησης, και έχοντες την προϋπηρεσία ως βάση, αναπληρωτές θα εργαστούν και την επόμενη χρονιά!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean