Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Σχολιασμός στον νόμο του ΥΠΠΕΘ για τους διορισμούς

Δημοσίευση: 17/01/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Π. Πλατάρος -Μαθηματικός

Θέτουμε υπ΄όψιν των πτυχιούχων των Καθηγητικών σχολών και Παιδαγωγικών Τμημάτων, κάποιες σκέψεις μας, σχετικές με την μοριοδότηση του νόμου για τις προσλήψεις Εκπαιδευτικού προσωπικού.

Προσεκτική  μελέτη θέλει ο παρακάτω πίνακας που πρέπει να αναγνωστεί κριτικά και στοχαστικά από τον κάθε έναν  από τους  150.000 δυνητικώς ενδιαφερομένων που θα αιτηθούν για μια μόνιμη θέση εργασίας στη Δημόσια Εκπαίδευση.

Πριν διαβάσουμε τον πίνακα:

Υποθέτουμε  ότι υπάρχουν  δύο υποψήφιοι, ο ένας  με προϋπηρεσία και ο άλλος χωρίς προϋπηρεσία. Έχουν αμφότεροι  πάρει πτυχίο με  βαθμό  κοντά στο 6+,  είναι  άγαμοι,  έχουν πιστοποίηση ΤΠΕ 1» και τίποτε άλλο.  Αμφότεροι έχουν από 20 μόρια έκαστος και χρειάζονται και κάτι επί πλέον για να διοριστούν:

Ερωτήματα και Εικασίες:

1)    Διαφαίνεται σαφώς, ότι οι  προϋπηρεσιούχοι  με 50+ μήνες διορίζονται άπαντες, αφού ο πλέον επιμελής πολυμαθής, πολύγλωσσος χωρίς προϋπηρεσία, δεν τον φθάνει.

2)    Είναι όμως πράγματι έτσι; Διότι εάν οι έχοντες 50+ μήνες είναι παραπάνω από 15.000, ούτε αυτοί θα διοριστούν και θα διοριστούν οι 15.000 πρώτοι σε προϋπηρεσία μόνον , όπου ο τελευταίος διοριστέος θα διαθέτει λ.χ. 65 μήνες ή κάτι κοντά στο 65 . Μόνον το Υπουργείο το γνωρίζει και το γνωρίζει καλώς.

3)    Στους 15.000 διοριστέους, είναι ζήτημα αν τελικά χωρέσουν και 5-6 άτομα μηδενικής προϋπηρεσίας, όπου όλα θα έχουν και διδακτορικό , και μεταπτυχιακό  και άριστη γνώση μιας Γλώσσας τουλάχιστον. Κανένας άλλος δεν θα χωρέσει.

Γράφοντας τα παραπάνω, έχουμε κάνει τις εξής σιωπηρές συντρέχουσες παραδοχές στα αποτελέσματα, που τις δηλοποιούμε:

α) Ότι θα βγει ξανά Κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ

β) ότι οι διορισμοί αυτοί δεν θα είναι σαν τους 20.000 διορισμούς του Φίλη που «έκανε» 3 τουλάχιστον φορές στο παρελθόν.  

γ) Ότι ο νόμος των διορισμών δεν είναι Αντισυνταγματικός (Είναι!)

δ) Ότι η ΝΔ δεν θα έλθει πρώτο κόμμα. Ότι δεν θα διεξαχθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ, όπως δεσμεύθηκε στην Βουλή ο Αρχηγός της Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σήμερα 17 Ιανουαρίου, έγινε απεργία για να διορισθούν άπαντες με προϋπηρεσία, όπως ζητούν ανοικτά  η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ.
Ισοδυνάμως, για να μην διοριστούν οι 5-6 μηδενικής προϋπηρεσίας .

Προσωπικώς, αυτό καταλάβαμε…

Σχόλια (15)

 
Προσωπικώς, άλλο κατάλαβα!
17 Ιαν 2019 21:03

Η εξαπλούστευση που κάνετε οδηγεί σε συγκεκριμένα συμπεράσματα που είναι σε μεγάλο βαθμό δεν είναι σωστά. Κάνετε μία πολύ συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης που δεν είναι αντιπροσωπευτική του συνόλου. Δεν είναι όλα έτσι όπως, απλοϊκά, τα παραθέτετε!

Υπάρχει και η (μεγάλη) κατηγορία αυτών που έχουν μόρια προϋπηρεσίας ((π.χ 80)) τα οποία μάζεψαν δηλώνοντας μόνο συγκεκριμένες περιοχές (π.χ Αθήνα ή άλλες μεγάλες πόλεις) και άλλοι που μάζεψαν περισσότερα (π.χ 95) κυνήγώντας την προϋπηρεσία και υπηρετώντας σε νησιά και κορφοβούνια. Οι πρώτοι είχαν μία παραπάνω άνεση να κάνουν ένα μεταπτυχιακό και όσοι το έκαναν πριμοδοτούνται πλέον με +20 μόρια για διορισμό ενώ οι δεύτεροι, λόγω οικονομικών, συγκοινωνιακών και άλλων συνθηκών, τους ήταν πολύ πιο δύσκολο και έμειναν στην προϋπηρεσία μόνο (καθώς ξέραμε όλοι πως μόνο αυτό μετρούσε!).

Κρίνοντας από τον εαυτό μου, μόνιμος σε τουριστικό νησί εδώ και χρόνια, μπορώ να σας πω πως δύσκολα θα μπορούσα να κάνω μεταπτυχιακό, λόγω του υψηλού κόστους διαβίωσης, λόγω μετακινήσεων και άλλων υποχρεώσεων καθώς δεν υπάρχει πανεπιστήμιο εδώ και το κόστος μετάβασης έστω και για μία εξεταστική είναι σχεδόν απαγορευτικό. Για έναν αναπληρωτή που τρέχει από νησί σε νησί κάθε χρόνο είναι ακόμα δυσκολότερο.

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη πλέον για τις επιτυχίες σε παλαιότερους διαγωνισμούς και το "ταβάνι" των 150 μορίων θίγει αρκετούς.

Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω πως αυτός ο πληθωρισμός προσόντων τελικά οδηγεί και στην απαξίωσή τους. Δε θα οφελήσει κανένα αυτό. Προσωπικά πιστεύω πως καλά είναι τα μεταπτυχιακά (όταν δεν αποτελούν στείρα γνώση που την πήραμε για χάρη του τυπικού προσόντος) αλλά όχι, δεν είναι ούτε απαραίτητα ούτε δίνουν κάποιο τρομερό αβαντάζ στη διδασκαλία σε πραγματικές συνθήκες.

 
Πλατάρος Γιάννης
17 Ιαν 2019 23:05

@ Για το τι καταλάβατε.
Μόνο μελέτη περίπτωσης δεν είναι. Μελέτη του όλου συστήματος είναι εκλαϊκευμένη με όσα στοιχεία θα μπορούσα να διαθέτω αλλά και να είναι προσιτά σε όλους. Δεν απαντώ στα άλλα ζητήματα που θέτετε, διότι αφορούν άλλες πτυχές, που δεν σχολιάζω καθόλου. Έχω άποψη επί όλων που θέτετε, αλλά δεν ενδείκνυται για να φτιάξουμε ένα σεντόνι.
Στόχος του σημειώματος ήταν μόνο να στοιχειοθετήσει το συμπέρασμα στις 4 τελευταίες αράδες και να προκαλέσει προβληματισμό για το πόσο ποίοι και πώς κοροϊδεύουν ποίους και σε τι βαθμό. Γενικώς ως Κοινωνία καιως Λαός έχουμε την κουλτούρα του αλληλοκοροϊδέματος και της αξίωσης της επιβολής του προσωπικού μας συμφέροντος ως γενικού Κοινωνικού καλού. Αρχαιόθεν αυτό και πάρα πολύ λυπηρό και αδιόρθωτο. Να ξέρετε πάντως, ότι κάποιες από τις γενικές αξίες μιας Κοινωνίας, οι θεμελιωδέστερες , αποτυπώνονται στο Σύνταγμα . Τελευταία το Σύνταγμα στα εκπαιδευτικά θέματα, έχει γίνει κουρελόχαρτο. Όχι ότι έχαιρε διαχρονικώς σεβασμού, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει παραγίνει το θέμα με τα αντιδημοκρατικά θεσπίσματα υπό τις ιαχές πολλών για «εκδημοκρατίκευση» Διατηρώ τον τύπο της «εξαπλούστευσης» για την οποία με κατηγορήσατε, αλλά η αρρώστια μας , είναι μια ομοιοκατάληκτη λέξη που φέρεται να είχε χρησιμοποιήσει ο μέγας εκλιπών Σαράντος Καργάκος. Για να σας το θέσω σε μια αράδα και να μην γίνομαι κουραστικός:
Η Κυβέρνηση έφτιαξε ένα αντισυνταγματικό νομοθέτημα και οι Αναπληρωτές βγαίνουν στους δρόμους υπό την πλήρη κάλυψη της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ ζητώντας ακόμα βαθύτερη και ακόμα πιο ακραία αντισυνταγματική θέσπιση. Και φυσικά, όλοι γνωρίζουν ποίο είναι το σωστό και το δίκαιο, αλλά ερίζουν για την ιδιοτέλειά τους στο όνομα του κοινού συμφέροντος.

 
John T
17 Ιαν 2019 23:50

Πρώτη φορά συμφωνώ με τα συμπεράσματα του κ. Πλαταρού.

 
Νίκη
18 Ιαν 2019 10:30

Κύριε Πλαταρέ,
Πιστεύετε ότι το σύστημα θα καταπέσει νομικά και ότι η διενέργεια γραπτού διαγωνισμού ασεπ (που δίνει ελπίδες και σε εμάς χωρίς προϋπηρεσία) θα είναι το επόμενο βήμα; (έστω και αν μετράει 30%)

 
NTT
18 Ιαν 2019 11:21

Αν καταπέσει, ας καταπέσει γρήγορα....και δεν έχω τίποτα εναντίον μεταπτυχιακών, σεμιναρίων κτλ. όταν αυτά γίνονται για προσωπική επιμόρφωση, με προσωπική θέληση.
Αυτή η επιβολή που έρχεται τώρα και τα καθιστά πλέον αναγκαία για πρόσληψη/διορισμό και σε μικρό χρονικό διάστημα, φαίνεται πως κάπου αποσκοπεί.

Μπαίνουν κριτήρια που χρόνια τώρα δεν μετρούσαν. Δώσε και κάποιο χρονικό όριο στην εφαρμογή του.

 
Πλατάρος Γιάννης
18 Ιαν 2019 15:05

@ Απαντήσεις στα τελευταία σχόλια:
Ναι, πιστεύω βαθύτατα λογικά αλλά και νομικά (όσο το έχω νομικά) ότι θα καταπέσει τελικώς.
Γιατί το πιστεύω;
Διότι είναι αστείος ο ισχυρισμός των κυβερνητικών ότι τα Ακαδημαϊκά και η Προϋπηρεσία μετρούν 120-120 . Μα!......Θα πει κάποιος...... Έτσι δεν φαίνεται;
Άλλο το «φαίνεσθαι» και άλλο το «είναι.» Το ον και το όντως όν. Η Εικονική πραγματικότητα, με την ίδια την πραγματικότητα.
Απόδειξη:
Τριαντάρης που έχει πάρει πτυχίο με 10 , έχει πάρει και δεύτερο πτυχίο και έχει πάρει και δύο διακριτά Μεταπτυχιακά και έχει κάνει και Διδακτορικό και γνωρίζει και δύο ξένες Γλώσσες Άριστα, και έχει και παιδάκια και έχει παρακολουθήσει και ετήσιο σεμινάριο σε ΑΕΙ, Δεν πιστεύω να υπάρχει και να κατοικεί στην Ελλάδα. Προ της πλήρους αναξιοκτατίας που επικρατεί (εσχάτως και με ιδεολογική υποστήριξη) δεν πιστεύω να υπάρχει ούτε για δείγμα. Τα αναλύω στον πίνακα , τον οποίο συνιστώ να εμπεδώσετε, κοιτώντας τον προσεκτικά και επαληθεύοντάς τον.
Το συμπέρασμα που μπορεί να προκύπτει, ποίο είναι;
Τα έγραψα:
α) ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΤΕΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ. (Πολύ ισχυρό συμπέρασμα)
Αντίλογος: Μα αυτοί που κάνουν πορείες και οι ΔΟΕ-ΟΛΜΕ που συνηγορούν στο αίτημά τους «ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΜΕ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ» είναι ...χαζοί; Ξέρεις εσύ και δεν ξέρουν ΑΥΤΟΙ που είναι και οι ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ τι ζητούν;;;
Απαντώ:
Ναι, απορώ και γω, έχω σηκώσει τα χέρια ψηλά, μένω Ενεός (και Άναυδος -γωνία , όπως έλεγα σε παλιό ανέκδοτο) Δεν ξέρω πώς μηχανισμοί παραπληροφόρησης έφτιαξαν αυτές τις πορείες και απεργίες, όταν ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ , ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ, ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ.
Αντιθέτως:
ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΤΕ ΜΗΔΕΝΙΚΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΕΙΤΕ ΚΑΤΟΧΟΙ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΜΗ ΙΚΑΝΗΣ.
Στο άρθρο έγραψα ότι ΙΣΩΣ προσληφθούν 5-6 άτομα μηδενικής προϋπηρεσίας κατ΄επιταγήν του κανόνος «όλοι οι κανόνες έχουν τις εξαιρέσεις τους» Κατά βάθος πιστεύω το «ούτε ένας με μηδενική προϋπηρεσία, ανεξαρτήτως προσόντων.»
Πιστεύω να το έχετε πλησιάσει και σεις μόνοι σας αυτό το συμπέρασμα, με τα αντικειμετικά στοιχεία που έχετε (τα λειψά που έχω και γω)
150.000 αιτήσεις θα γίνουν.
35.000 έχουν προϋπηρεσία από 12 -180 μήνες
15.000 είναι οι διοριστέοι.
120 τα μέγιστα μόρια από προϋπηρεσία.
120 τα μέγιστα από Ακαδημαϊκά προσόντα (Το πείραξαν αυτό τελευταία στιγμή, δεν το έχω υπολογίσει, το αύξησαν μέσω του βαθμού πτυχίου, αλλά αυτή είναι ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΟΜΟΙΟΒΑΡΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗ)
Με αυτά τα στοιχεία μπορεί κάποιος να βγάλει δυσμενέστερα συμπεράσματα ή ευμενέστερα για τους πτυχιούχους μηδενικής προϋπηρεσίας;;;;;
ΟΣΤΟΣΟ:
Πρέπει ΟΛΟΙ να κάνουν αίτηση, ΑΣ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ, για να μπορούν ΜΕΤΑ να δικαιωθούν δικαστικά με ΟΜΑΔΙΚΗ προσφυγή Αντισυνταγματικότητας όπου όταν οι δικαστές την εκδικάσουν να μπορέσουν να εφαρμόσουν ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ και τις ΕΠΙΤΑΓΕΣ του Συντάγματος για Αξιοκρατία, ίσες ευκαιρίες ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ ΚΤΗΣΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥ. Άλλο η επιδότηση της προϋπηρεσίας και των Κοινωνικών κριτηρίων και ΑΛΛΟ Η ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΤΟΥΣ!
Δηλαδή:
Ο Δικαστής του Σ.τ.Ε. θα δεί ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ, ότι ΑΠΑΝΤΕΣ ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΤΕΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗ ΥΨΗΛΗ !!! (πάνω από 65 μήνες εικάζω) . Μετά θα δει τον ΚΑΝΕΝΑ ή τους 5-6 ΔΙΟΡΙΣΤΕΟΥΣ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΗ (το «5-6 άτομα » στους ΧΙΛΙΑΔΕΣ είναι ένα μηδενικό ποσοστό.
Σημειωτέον ότι οι Δικαστές ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΡΙΣΗΣ εντός ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ του Συντάγματος.
Εσείς τι λέτε;
Δεν θα καταλάβουν με τα απτά, ισχύοντα, επίσημα στοιχεία που θα έχουν στα χέρια τους ότι υπάρχει ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΧΟΝΤΩΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ;;;;;;;;;;;;;
Και θα εκπέσει.....
Μην ξεχαστεί κάποιος και πεισθεί ότι δεν διορίζεται και ΑΡΑ, ΔΕΝ κάνει αίτηση!...Αίτηση πρέπει να κάνουν όλοι για να ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ, άλλως αυτοαπενεργοποιούνται. Όλοι οι πτυχιούχοι, ανεξερτήτως προσόντων, πρέπει να κάνουν αίτηση, είτε έχουν ελπίδες, είτε δεν έχουν.
Ελπίζω να σας έπεισα και για το τελευταίο...

 
Ηλίας
18 Ιαν 2019 15:35

Αυτό που προσωπικά θεωρώ άδικο είναι ότι μερικές χιλιάδες ταλαίπωροι εμπαίζονται από τις ηγεσίες του υπουργείου από το 2010 και μετά . Μία είπαν πως κλειδώνουν οι πίνακες, μετά τους ξεκλείδωσαν και τώρα μετράνε και τα πτυχία και η προϋπηρεσία ως ένα βαθμός. Έτρεχαν άλλοι σε πανεπιστήμια και άλλοι σε νησιά, με προσωπικό κόστος, ελπίζοντας σε διορισμό. Κλασσικοί μεγάλοι χαμένοι αυτοί που δεν έχουν προϋπηρεσία και τα λεφτά να τα σκάσουν για μεταπτυχιακά.

Επίσης, συμφωνώ με την άποψη που γράφτηκε πιο πάνω για τον "πληθωρισμό προσόντων" ο οποίος, να προσθέσω, παραμένει κακοπληρωμένος και με άσχημες συνθήκες εργασίας.

 
pe19
18 Ιαν 2019 17:31

Νόμος από μια κυβέρνηση κουρελού όπως είχε χαρακτηρίσει ο καθηγητής Μπαλτάς το πρώτο νόμο της πρώτης φοράς Αριστερά κυβέρνησης.Τυχαίο ?

 
Πλατάρος Γιάννης
18 Ιαν 2019 18:22

@ Ηλίας
Το τελευταίο μεγάλο κόλπο γκρόσο ήταν το Προεδρικό Διάταγμα Παυλόπουλου του 2004 όταν ήταν Υπουργός και κατάφερε να νομιμοποιήσει κάποιες χιλιάδες Συνταξιούχων αντισυνταγματικά. Τότε το Σ.τ.Ε. είχε μια οριακή απόφαση ότι όλα έγιναν Συνταγματικά. Ήταν άλλες εποχές όμως , ήταν μέσα στους διοριστέους ομάδες ευπαθέστατες όπως καθαρίστριες, έγιναν αορίστου. (Αορίστου=περίπου μόνιμος)
Τώρα έχουν αλλάξει οι συνθήκες, τα πράγματα έχουν επιδεινωθεί στο έπακρο, οι όποιοι διοριστέοι θα είναι ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ , οι επόμενοι σε 20 χρόνια κι Αν.....
Ο Δικαστής του Σ.τ.Ε. είναι ιδιαιτέρως ευφυής και μορφωμένος σφαιρικά. Δε νθα αφήσει να περάσει ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ νόμος. Πρέπει να δοθεί το δικαίωμα στην εργασία σε ΟΛΟΥΣ τους Έλληνες, ισότιμα, κατά τα προσόντα τους (αξιοκρατία) και κατά το κράτος Πρόνοιας (Κοινωνικά κριτήρια) Και η Προϋπηρεσία είναι ένα κομμάτι αξιοκρατίας, καθώς Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ, είναι αντικειμενικό προσόν. Ωστόσο, μετρά υπέρμετρα, αφύσικα υπέρμετρα, φωτογραφικά. Πρέπει και στους ανθρώπους με μηδενική προϋπηρεσία να δοθεί ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ. Όχι όμως να διορισθεί ένας στους χίλιους όπως ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΝΟΜΟΣ. Ο δικαστής που θα έχει στα χέρια του τα πραγματικά στοιχεία και όχι τα εικαζόμενα όπως προσωπικώς εικάζω εδώ, θα κρίνει δίκαια και θα κηρύξει αντισυνταγματικές τις προσλήψεις. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ είναι Η ΛΥΣΗ. Μόνο ΑΥΤΗ η λύση προασπίζει τα ΑΠΛΑ ΠΤΥΧΙΑ. Η τεθνεούσα αντικειμενικώς και εκ των πραγμάτων επετηρίδα την οποία βρυκολάκιασαν για τους Αναπληρωτές, δνε μπορεί να είναι ένα κριτήριο δίκαιο για όλη την κοινωνία. Έχουμε 20.000 Αναπληρωτές ενεργούς . Έχουμε 35.000 πρόσωπα με προϋπηρεσία από 1 έως 15 χρόνια. ΑΠ ΑΥΤΟΥΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΤΕΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΠ΄ΑΥΤΟΥΣ. Κάτι λιγότερο από τους μισούς απ΄αυτούς!!! Και υπάρχουν άλλοι 120.000 εντελώς ξέχωροι, μηδενικής προϋπηρεσίας, που είναι ΑΠΟ ΧΕΡΙ (=εκ των προτέρων) ΕΞΩ.
Είναι δυνατόν ένα τέτοιο ΠΡΑΜΑ να είναι ΝΟΜΟΣ του Κράτους; Στην Ελλάδα όλα γίνονται, αλλά υπάρχουν και κάποια όρια σύγκρουσης συμφερόντων, όπου εδώ ενέχεται και το δίκαιο, έστω παρεμπιπτόντως. Συνεπώς, ποτέ δεν πρόκειται να περάσει ένας τέτοιος νόμος από το Σ.τ.Ε.

 
ΣΜ
18 Ιαν 2019 18:40

Συμφωνώ μέχρι ...κεραίας με τα σχόλια του κ. Πλατάρου.
Ο νόμος είναι κομμένος και ραμμένος για τους έχοντες προϋπηρεσία, οι οποίοι θα διοριστούν κατ' αποκλειστικότητα, αν και όταν γίνουν διορισμοί με αυτό το σύστημα.
Σαν πιο ...καχύποπτος, επειδή δε μπορώ να εξηγήσω με καμία λογική την αντίδραση των συνδικαλιστών της ...γνωστής κομματικής ταυτότητας, πιστεύω ότι: και οι αντιδράσεις, και η επαναστατική γυμναστική είναι στο κόλπο, ώστε να λειτουργήσουν ως προπέτασμα καπνού για την προφανή μονομέρεια του νόμου. Οι δεκάδες χιλιάδες συνάδελφοι, στους οποίους δε δόθηκε η δυνατότητα για καμιά προϋπηρεσία, λόγω της άτυπης επετηρίδας εδώ και δέκα χρόνια, πρέπει να αντιληφθούν ότι δεν έχουν καμία πιθανότητα να διοριστούν όσα ακαδημαϊκά προσόντα και αν έχουν σωρεύσει.

 
Νίκος Σαλτερής
18 Ιαν 2019 23:35

Γιάννη, είναι όπως τα λες είναι. Αθλιότητες από την μεριά του Υπουργείου (σταθερή αξία διαχρονική και διακομματική) και αφελής αντιμετώπιση από την εκπαιδευτική κοινότητα. Όταν σκέφτομαι ότι οι εκπαιδευτικοί που θα διοριστούν με αυτό τον τρόπο θα διδάξουν μέχρι το 2050 χοντρικά με πιάνει θλίψη. Αν προσθέσει κανείς την έλλειψη αξιολόγησης - όχι απλά διδακτικών δεξιοτήτων αλλά και στοιχειωδώς γνώσεων διδακτικών αντικειμένων - και το "αυτοποιημένο" σύστημα μονιμοποίησης, μπορεί να δει και πολλούς εφιάλτες για τα εγγόνια και τα δισέγγονά. Βέβαια, δεν πιστεύω ότι τελικά θα γίνου διορισμοί και μάλιστα στους αριθμούς που υπόσχονται για απλά δεν έχει προηγηθεί αξιολόγηση ουσιαστικών αναγκών ανά βαθμίδα και κλάδο, βέβαια, αναδιοργάνωση του δικτύου σχολικών μονάδων και υλοποίηση της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Όταν και αν γίνουν τα δυο πρώτα, θα κλάψουμε όλοι μαζί. Μόλις δε κοπεί και το κόλπο των παράλληλων στηρίξεων, η ανεργία των εκπαιδευτικών θα φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη. Και βέβαια, για να δοθεί πράσινο φως από υπουργό οικονομικών για "μαζικούς' διορισμούς στο δημόσιο - ακόμα και εκτός εποπτείας από τους πάντα παρόντες δανειστές - ξεχάστε του. Υπάρχουν άλλες ανάγκες στο δημόσιο τομέα, Αλίμονο στο επάγγελμα και στους συναδέλφους που κοροϊδεύουν μαζί Κυβέρνησης (παρούσα και μελλούμενη πιθανόν) και συνδικάτα

 
Πλατάρος Γιάννης
20 Ιαν 2019 13:22

@Προσωπικώς, άλλο κατάλαβα!
Λόγω του ευγενικού σας ύφους, σας χρωστάω μια συμπληρωματική απάντηση, για λόγους πληρότητας.
Σε αυτά που λέτε, ότι δηλαδή οι κατοικούντες εν Αθήναις και Πανεπιστιμίοις, έχουν πλεονέκτημα για να κάνουν μεταπτυχιακό και άρα να πάρουν πλεονέκτημα τα 20 μόρια , ενώ οι υπηρετούντες σε νησιά ποτέ δεν θα μπορούσαν είναι απολύτως σωστό, αλλά ουδεμία σχέση έχει με την αλήθεια.
Είναι πραγματικά φοβερό, να γράφεις κάτι απολύτως σωστό (διότι είναι ένα απλό ορθό δεδομένο) αλλά να μην έχει σχέση με το συμπέρασμά σου που θέλεις να φθάσεις, διότι καίγεσαι έχοντας προφανώς προσωπικό (σεβαστό έως ενός ορίου ) συμφέρον.
Να το δούμε ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
α) Εκεί που σε στέλνουν να υπηρετήσεις είναι ένας συνδυασμός δικής σου επιλογής και σειράς κατάταξης στην επετηρίδα αναπληρωτών.
β) Αυτοί που υπηρετούν Αθήνα προηγούνται από σένα σε χρόνο κτήσης πτυχίου συν κοινωνικά μόρια και όσοι θέλουν, αν μπορούν , κάνουν και μεταπτυχιακό. Εσύ από το νησί που υπηρετείς μπορείς να κάνεις ισότιμο μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως, μερικής παρακολούθησης, ήτοι με λίγα μαθήματα κατ' έτος, όπου τα 6 χιλιάρικα που κοστίζει, δεν τα δίνεις εφ΄άπαξ, αλλά κάθε εξάμηνο, και να τα μοιράσεις 3 χρόνια . Δύο μηνιάτικα τον χρόνο είναι. . Και στον άλλο στοιχίζει το πήγαινε- έλα στο Πανεπιστήμιο και ο χρόνος που είναι πρωί και πρέπει να την κοπανάει από την δουλειά του ή να τσακώνεται με τον προγραμματιστή ή να τρέχει να παρακολουθήσει, ή να έχει κενά γιατί δεν μπορεί να το διευθετήσει. Εσύ κάθεσαι στην καρεκλίτσα σου, όποτε αδειάζεις, όποτε εσύ θέλεις, όποτε ευκαιρείς, όποτε έχεις όρεξη, γράφεις τις εργασίες σου και εξετάζεσαι κάνοντας και χρήση θεσμοθετημένης επί τούτω άδειας. Μπορεί να μην μπορείς με αυτά τα δεδομένα. Δεν μιλάς και δεν διαμαρτύρεσαι και δεν γκρινιάζεις. διότι δεν είμαστε ίσοι εκ κατασκευής , εκ Θεού. Έχουμε τεράστιες ανισότητες:
1. Με τον ίδιο μας τον εαυτό από χρόνο σε χρόνο, αφού δεν έχουμε σταθερή διάθεση θυμική, δεν έχουμε σταθερές γνώσεις, δεν έχουμε σταθερές ανάγκες, δεν έχουμε σταθερές δυνατότητες εκπλήρωσης αναγκών , δεν έχουμε σταθερή ρέντα ή σταθερή ατυχία, δεν έχουμε σταθερό διαθέσιμο εισόδημα.
Το παραπάνω 1. σημείο , αφορά ένα και μόνον πρόσωπο, εσένα τον ίδιο!
Κάμε τώρα σε σύγκριση μεταξύ ανθρώπων:
2. Άλλοι γεννήθηκαν πλούσιοι, άλλοι μεσαίοι, άλλοι φτωχοί. Άλλοι γεννήθηκαν ευφυείς άλλοι μεσαίοι, άλλοι ηλίθιοι. Άλλοι γεννήθηκαν με προβλήματα υγείας, άλλοι όχι. Άλλοι με μια τάση εργατικότητας, άλλοι με μια τάση τεμπελιάς. Άλλοι αποδείχθηκαν τελικώς τυχεροί και άλλοι άτυχοι. Σε άλλους ίσχυσε ο νόμος της Φυσικής επιλογής σε άλλους όχι. Σε κάποιους έτυχε το λαχείο κυριολεκτικά ή μεταφορικά, ομοίως σε κάποιους έπεσε ο ουρανός στο κεφάλι τους, κάποιοι περνούν ανέφελον βίον. Επομένως;;;;;;
Ο Σχολιασμός ενός νόμου, πρέπει να λαμβάνει υπ΄όψιν του τα πάντα. Υπάρχουν εκ γενετής ανισότητες, όπου μια οργανωμένη κοινωνία οφείλει να αμβλύνει . Δυστυχώς δεν μπορεί να εξαλείψει. Η ιδεολογία της εξάλειψης των ανισοτήτων, είναι ΕΦΙΚΤΗ με την «δυστυχοποίηση» όλων. Αν θεωρούμε ως ιδεολογικό μας πρόταγμα την κοινωνική ισότητα, αυτή ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ με την βίαιη ισοπέδωση πάντων και πασών σε ένα επίπεδο κατώτατο, όπου μαθηματικώς και φυσικώς, όλοι ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ. Αν πάμε στο να γίνουν όλοι ίσοι σε ΑΝΩΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, προσκρούουμε σε ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ. Επομένως, έχουμε ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ.
Τι μπούμε να κάνουμε;;;;;
ΑΜΒΛΥΝΣΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ!
Δεν έχουμε λογικώς καμία απολύτως επιστημονική ευχέρεια να ΣΚΕΦΘΟΥΜΕ την ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ. Με αναγκαίο ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ ΤΗΝ ΕΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑ.
Ο Θεός μας έπλασε ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ. Αν δεν πιστεύεις πουθενά και Η ΦΥΣΗ ΜΑΣ ΕΠΛΑΣΕ ΜΕ ΤΟ DNA ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.
Σε καθεστώς ανελευθερίας, όπου θα απαγορεύευται το τεμπελίκι, θα απαγορεύεται λ.χ. το ξενύχτι για να είμαστε παραγωγικοί στην δουλειά, θα απαγορεύεται το «έτσι γουστάρω» που έχουμε καθιερώσει ως Έλληνες και ως Ευρώπη (λιγότερο εμφανώς) είναι ΕΦΙΚΤΗ μια ΣΧΕΔΟΝ ΙΣΟΤΗΤΑ. Αλλά θα είναι θνησιμαία και θνησιγενής...(Που να το αναπτύξω κι αυτό, πάρε ως παράδειγμα την Οκτωβριανή Επανάσταση που κατέληξε...)
Καταλήγω:
Έχουμε πολύ βαθειά κουλτούρα παρτακισμού. Ενωνόμαστε όταν κινδυνεύουν τα ατομικά μας δικαιώματα. Μεμψιμοιρούμε. Ακατάπαυστα. Το ίδιο κάνετε και σεις. Με την οπτική σας φαίνεται να έχετε το δικό σας δίκιο. Αλλά υπάρχει και το όλον, η ολιτική ματιά, η επισκόπιση, το ζουμάουτ η μακροσκοπική θεώρηση. Εκεί θα καθιερωθούν γενικές αρχές πάγιες (δεν έχουμε στην Ελλάδα) διαρκείς (σαν τα πουκάμισα τις αλλάζουμε) για να είναι ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ ΔΙΚΑΙΕΣ.
Να φωνάξετε εσείς προσωπικά, μαζί με όλες τις Ομοσπονδίες και Σωματεία να να ζώσετετε εξετάσεις ΑΣΕΠ και απολύτως τίποτε άλλο! Ούτε μεταπτυχιακά, ούτε προϋπηρεσία ούτε κοινωνικά. Ούτε καν βαθμό πτυχίου!!!
Ένα τέτοιο μέτρο θα υπερασπιζόταν την ΑΞΙΑ του πτυχίου και ΜΟΝΟΝ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ. Και εξετάσεις μόνο στο επιστημονικό αντικείμενο! Μπορείτε να την αντέξετε την αλήθεια που εκστομίζετε ότι «εμείς υπερασπιζόμαστε την αξία του πτυχίου;» Με το να λέτε (ισοδυνάμως σε διατύπωση) ότι «εμείς ισχυριζόμαστε ότι οι έχοντες παλιά πτυχία είμαστε ανώτεροι καθ΄όλα και εμείς και μόνον εμείς πρέπει να διοριστούμε κια τα νέα πτυχία έχουν μηδεβική αξία και δνε πρέπει να διοριστεί ΚΑΝΕΝΑΣ έχων μόνο το πτυχίο του;»
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΛΕΤΕ , ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΙΣΧΥΡΙΖΕΣΤΕ ΣΕ ΙΣΟΔΥΝΑΜΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ;
Δεν μπορούμε όμως να αλληλοκοροϊδευόμαστε, για λόγους ευρύτερου Κοινωνικού συμφέροντος...

 
ΗΡΑ*
20 Ιαν 2019 19:08

@ Νίκος Σαλτερής

Για να καταλήξουμε σ' αυές τις "αθλιότητες" ,κ. Σαλτερή, συνέβαλε και η ΔΗΜΑΡ ή μήπως όχι; Ποια ήταν η αναλογία τότε που συνέπραξε στην 3η κατά σειρά μνημονιακή κυβέρνηση; 3 - 2 - 1... Διόρθωσέ με εσύ που τα ξέρεις καλύτερα... Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε...

 
Άγνωστος
20 Ιαν 2019 20:30

Τελικά ο πίνακας για τις προσλήψεις των αναπληρωτών θα είναι κλειστός για τρία χρόνια ή αφορά μόνο τους μόνιμους διορισμούς; Εμείς που θα αποφοιτήσουμε φέτος από τις σχολές μας θα περιμένουμε το 2022 να κάνουμε χαρτιά (δεν έχει σημασία το ότι δεν έχουμε πιθανότητες να μας καλέσουν, απλά γιατί να μην έχουμε δικαίωμα στις αιτήσεις);

 
Βάσια
21 Ιαν 2019 20:49

Το σύστημα είναι απόλυτα φωτογραφικό για τους έχοντες προϋπηρεσία!!! Ένα απλό παράδειγμα, λαμβάνοντας υπόψιν τις αλλαγές τελευταίας στιγμής (!!!) που αφορούν το βασικό πτυχίο:
Έστω δύο απόφοιτοι ίδιας ειδικότητας, οι οποίοι έχουν και οι δύο τον ίδιο βαθμό πτυχίου ίσο με 10. Στον πρώτο δόθηκε η ευκαιρία να αποκτήσει τη μέγιστη δυνατή προϋπηρεσία και στον δεύτερο να αποκτήσει όλα τα ακαδημαϊκά προσόντα. Τα μόρια του 1ου υποψηφίου θα είναι: 120 (από προϋπηρεσία) +10 x 2.5 (από βαθμό πτυχίου) = ΣΥΝΟΛΟ: 145 μόρια.
Τα μόρια του 2ου υποψηφίου θα είναι: 40 (διδακτορικό) + 20 (1ο μεταπτυχιακό) + 8 (2ο μεταπτυχιακό) + 7 (2ο πτυχίο) + 10 x 2.5 (από βαθμό πτυχίου) + 7 (άριστη γνώση 1ης ξένης γλώσσας) + 7 (άριστη γνώση 2ης ξένης γλώσσας) + 4 (γνώση υπολογιστών) + 2 (σεμινάριο) = ΣΥΝΟΛΟ: 120 μορια.
Άρα ο 1ος έχει μαζέψει 145 μόρια και ο 2ος 120 μόρια!!! Λοιπόν, για ποια ισότητα ευκαιριών μιλάμε (τύπου 120-120);;; ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ ΠΛΕΟΝ!!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ