Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν”. Κεραμέως: Πολιτική προτεραιότητα αιχμής για τη ΝΔ η αναμόρφωση και ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης"

Δημοσίευση: 17/01/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η αναμόρφωση και ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης αποτελεί πολιτική προτεραιότητα αιχμής στο κυβερνητικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία.

Αυτό τόνισε η Τομεάρχης Παιδείας  της Νέας Δημοκρατίας,   Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου  «Συνέργειες ΕΚΠΑ, Γεωπονικού Παν/μίου Αθηνών, Παν/μίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις»,

«Για εμάς, η καταπολέμηση της νεανική ανεργίας, η αναστροφή της τάσης μαζικής φυγής των προσοντούχων νέων μας και η σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία αποτελούν εθνικούς στόχους, και θεωρούμε ότι αυτοί μπορούν να επιτευχθούν σε μεγάλο βαθμό μέσω της ενίσχυσης του τεχνολογικού τομέα της εκπαίδευσης», είπε χαρακτηριστικά η Ν. Κεραμέως.

Αυτό, πρόσθεσε, είναι το δικό μας όραμα, και θα παλέψουμε για να το κάνουμε πράξη. Το δικό σας όραμα, από την άλλη, το δικό σας σχέδιο για τον τεχνολογικό τομέα της εκπαίδευσης είναι η συρρίκνωσή του, η σταδιακή εξάλειψή του.

Η τομεάρχης της ΝΔ άσκησε έντονη κριτική στην Κυβέρνηση η οποία , όπως είπε, έχει ως πρωταρχική μέριμνα να καταργήσει μονοκοντυλιά τεχνολογικά ιδρύματα, σχολές και τμήματα και να φτιάξει νέα, χωρίς σχέδιο, χωρίς καμία στρατηγική στόχευση, συνενώνοντάς τα όπως-όπως.

«Αυτήν την τακτική επιλέγετε ως όχημα για την πλήρη αποδιοργάνωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Και, δυστυχώς, χωρίς καμία συστολή, συνεχίζετε ακάθεκτοι το καταστροφικό σας έργο στην ανώτατη εκπαίδευση, κλείνοντας επιδεικτικά τα αυτιά σας στις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, στις πάσης φύσεως αντίθετες φωνές», υπογράμμισε η Ν Κεραμέως.

Η τομεάρχης της ΝΔ   απευθυνόμενη στον Κ. Γαβρόγλου τον ρώτησε:

▪ Εντάσσονται οι «συνέργειες», όπως κατ’ ευφημισμόν τις αποκαλείτε, σε κάποιο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό;
▪ Υπηρετούν κάποια συγκεκριμένη στόχευση για την ανώτατη εκπαίδευση; Και, αν ναι, σε ποιο χρονικό ορίζοντα; Απαντούν σε σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας;
▪ Ακολουθούν προκαθορισμένα ακαδημαϊκά κριτήρια; Ποια είναι αυτά;
▪ Έχουν εκπονηθεί σχετικές μελέτες σκοπιμότητας;
▪ Έχουν εκπονηθεί μελέτες βιωσιμότητας;
▪ Έχει ληφθεί μέριμνα για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων;
▪ Ζητήθηκε η άποψη της καθ’ ύλην αρμόδιας αρχής, της ΑΔΙΠ; Ελήφθησαν υπ’ όψιν οι αξιολογήσεις της για τα ιδρύματα;

“Ξέρετε ποια είναι η απάντηση, κυρίες και κύριοι. Όχι σε όλα” σημείωσε η Ν. Κεραμέως.

Ως προς την ΑΔΙΠ, σχολίασε την στάση της Κυβέρνησης : «Η έννοια των ανεξαρτήτων αρχών από ότι φαίνεται σας είναι παντελώς άγνωστη. Τοποθετήσατε πάλι σύμβουλο της Κυβέρνησης, προσωπικό σας σύμβουλο, ως επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση» και συνέχισε «διότι η ΑΔΙΠ έχει επανειλημμένως επικρίνει την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας που επιχειρείτε, και εσείς ως αντίδραση υποβαθμίσατε το έργο της, την αποψιλώσατε από αρμοδιότητες, την αγνοήσατε συστηματικά, της επιτεθήκατε λεκτικά σε συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Γιατί όλα αυτά; Γιατί δεν αντέχετε την κριτική, δεν αντέχετε τον έλεγχο, δεν αντέχετε τα θεσμικά αντίβαρα που είναι εγγενή στις δημοκρατίες. Γι αυτό αποστρέφεστε τις ανεξάρτητες αρχές».

Κλείνοντας, η Ν. Κεραμέως αναφέρθηκε στην τροπολογία για σύστημα διενέργειας μόνιμων διορισμών των εκπαιδευτικών, τονίζοντας τα εξής:

«Επί της ουσίας σχετικά με τους διορισμούς. Πρέπει να καταγράψουμε αναλυτικά τα κενά τα οποία υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς σε όλη την επικράτεια με σκοπό να τα καλύψουμε, και πρέπει να ανανεώσουμε ηλικιακά το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης. Επίσης, είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, με αυταπάρνηση, υπό πολύ δύσκολες εργασιακές συνθήκες, έχουν σηκώσει στους ώμους τους το μεγάλο βάρος των οργανικών ελλείψεων στα σχολεία για περισσότερο από 10 χρόνια. Οφείλουμε, λοιπόν, να το λάβουμε υπ’ όψιν μοριοδοτώντας την διδακτική προϋπηρεσία με αυξημένο συντελεστή. Ωστόσο, υπάρχουν εξίσου πολύ άξιοι και προσοντούχοι νέοι, οι οποίοι όμως δεν έχουν διδακτική προϋπηρεσία, γιατί δεν έχουν προλάβει ακόμα να την αποκτήσουν. Γι’ αυτούς τους νέους λοιπόν δεν πρέπει να υπάρξει κάποια μέριμνα; Φυσικά και πρέπει. Προκειμένου να έχουν όλοι μια ευκαιρία για αξιοκρατικό διορισμό στο δημόσιο σχολείο, προτείνουμε τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού, η επίδοση στον οποίο θα καταλαμβάνει περίπου 30% στο σύνολο των μορίων.
Με τον τρόπο αυτό, θα διασφαλίσουμε την ύπαρξη ενός αντικειμενικού, αδιάβλητου και δίκαιου συστήματος. Εκτός από την επίδοση στον διαγωνισμό και την διδακτική προϋπηρεσία, στους πυλώνες κριτηρίων, προτείνουμε να περιλαμβάνονται τα ακαδημαϊκά προσόντα και τα κοινωνικά κριτήρια. Οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες οφείλουν να λάβουν την ξεχωριστή μέριμνα της Πολιτείας».

Σχόλια (1)

 
Φοιτητης
18 Ιαν 2019 17:22

Δυστυχώς βλέπουμε μια αξιωματική αντιπολίτευση κατώτερη των περιστάσεων. Ημιμαθείς σε θέματα παιδείας και ΑΝ γίνουν κυβέρνηση να προσπαθήσουν να φτιάξουν κάτι που δεν θα είναι χαλασμένο αν όλα πάνε καλά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ