Placeholder

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

ERASMUS+ Cooperation for innovation and the exchange of good practices Strategic Partnerships for School Education

Δημοσίευση: 21/01/2019

Key Action 2
PROJECT NUMBER - 2018-1-EL01-KA201-047823
CODESKILLS4ROBOTICS:
Promoting Coding & STEM Skills through Robotics:
Supporting Primary Schools to Develop Inclusive Digital Strategies for All

Δυο λόγια για το έργο

Το έργο CODESKILLS4ROBOTICS στοχεύει στην ανάπτυξη, πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση ενός ολοκληρωμένου πακέτου μάθησης το οποίο θα υποστηρίξει τα δημοτικά σχολεία στην ανάπτυξη των δικών τους ψηφιακών στρατηγικών ενσωμάτωσης για την προώθηση του προγραμματισμού, της ρομποτικής και των δεξιοτήτων STEM. Το εν λόγω πακέτο μάθησης θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα εργαλεία, πόρους και υλικό για την ενσωμάτωση του προγραμματισμού και της ρομποτικής στα δημοτικά σχολεία. Η ομάδα-στόχος είναι από τη μια μαθητές δημοτικού σχολείου ηλικίας 9-12 ετών με έμφαση σε παιδιά με λιγότερες ευκαιρίες και σε κορίτσια και από την άλλη εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι θα ενισχύσουν το επαγγελματικό τους προφίλ μέσα από το πρόγραμμα συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης στο οποίο θα συμμετάσχουν.

CODESKILLS4ROBOTICS at a Glance

Programming and computational thinking skills are becoming ever more important in our society and working life: an increasingly digitalized economy has transformed the labor market and brought digital skills to the forefront of the educational scene. As emphasized by the 2015 new priorities ET 2020, “knowing how to code is empowering. It allows to understand the digital world we live in and to shape it. Basic coding skills are essential for accessing the jobs of tomorrow and today”. In light of these recommendations, ICT school curricula have been shifting their focus from computer literacy to digital literacy, i.e. on teaching students not only how to work a computer, but mostly how a computer works and how to make it work for you. Often selected as an introductory channel to programming, robotics effectively initiates students to various STEM disciplines while promoting transversal employability skills such as problem solving, leadership and creativity.

In the above context, the CODESKILLS4ROBOTICS project pioneers:

•    To design, pilot-test and evaluate a complete tool kit that will support primary schools in developing their own digital-inclusive strategies for the promotion of coding, robotics and STEM skills;
•    To develop an educational pack containing all the essential materials, tools and resources for the introduction of coding and robotics to primary schools; the educational pack will be based on a targeted Digital Competence Framework, which will also serve as a basis for the monitoring and assessment of the students’ progress;
•    To introduce the Open Badges system as a method to validate and award the coding skills acquired by both teachers and students, in conjunction with an online assessment tool developed to this purpose; a mobile app meant to support teaching, learning and assessment will also be developed;
•    In accordance with the 2018 Digital Education Action Plan for EU, to design a strong campaign as part of the EU Code/Robotics Week; CODESKILLS4ROBOTICS Competitions will be organized at the regional, national and EU level, thus promoting transnational cooperation.
Consortium:


Duration: 28 Months (01/09/2018 - 31/12/2020)
Project Website: http://codeskills4robotics.eu/

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean