Placeholder

ΙΣΟΤΙΜΙΕΣ

“Μπλόκαρε” ο ΔΟΑΤΑΠ στην ισοτιμία των ξένων πτυχίων με τα integrated masters

Ανοιχτή γραμμή Κ. Γαβρόγλου με ΔΟΑΤΑΠ για να λυθεί το πρόβλημα
Δημοσίευση: 25/01/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Μπλόκαραν” , σύμφωνα με πληροφορίες του esos, οι υπηρεσίες του   ΔΟΑΤΑΠ στα δεκάδες αιτήματα πτυχιούχων Πανεπιστημίων εξωτερικού που ζητούν ισοτιμία και αντιστοιχία των αντίστοιχων πτυχίων τους με integrated masters.

Πρόκειται για πτυχία που οι κάτοχοί τους ήδη έχουν λάβει ισοτιμία-αντιστοιχία με τα αντίστοιχα ελληνικά και τώρα ζητούν σε αυτούς τους τίτλους    σπουδών να χορηγηθεί  ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)

Ο νόμος  3328/2005 βάσει του οποίου λειτουργεί ο ΔΟΑΤΑΠ δεν έχε αυτή τη δικαιοδοσία.

Ωστόσο το πρόβλημα είναι αρκετά πολύπλοκο καθώς θα πρέπει να τηρηθούν οι διαδικασίες που ορίζει ο σχετικό νόμος για τα  integrated masters.

Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες του esos, η πρόεδρος του ΔΟΑΤΑΠ Καθηγήτρια Ελένη Παπαδοπούλου έχει ανοιχτή γραμμή με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου για να προωθηθεί στη Βουλή, σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Ηδη το υπουργείο βρίσκεται στο στάδιο επεξεργασίας σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας.

Τι χορηγούν σήμερα τα ελληνικά ΑΕΙ

Τα προπτυχιακά τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ που με υπουργική απόφαση  έχει δοθεί η δυνατότητα απονομής ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στους αιτούντες χορηγούν σχετικές βεβαιώσεις.

Διπλώματα integrated master θα χορηγηθούν για πρώτη φορά στους πρώτους αποφοίτους του τρέχοντος ακαδημαικού έτους 2018-19.

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες επεξεργασίας από το υπουργείο Παιδείας αιτημάτων τμημάτων ΑΕΙ να απονέμουν    ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master), στην ειδικότητα εκάστου Τμήματος, επιπέδου 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Ηδη ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου  μέχρι σήμερα υπέγραψε σχετικά αποφάσεις για δεκάδες τμήματα.

Στο μεταξύ η ΑΔΙΠ δεν έχει γνωμοδοτήσει για πολλά τμήματα στα γραπτά ερωτήματα του υπ. Παιδείας.

ΤΟ ΕΣΕΚΑΑΔ δεν έχει γνωμοδοτήσει για κανένα τμήμα διότι όπως δήλωσε στο esos ο πρόεδρός του Καθηγητής Σπύρος Γεωργάτος δεν προσέρχονται στις προγραμματισμένες συνεδριάσεις εκπρόσωποι φορέων με αποτέλεσμα να μην υπάρχει  απαρτία.

Ειδικότερα, ο υπουργός Παιδείας , έχει υπογράψει μέχρι σήμερα για τα ακόλουθα τμήματα:

Τα τμήματα που αναγνωρίζονται ως integrated master

ΑΕΙ    ΤΜΗΜΑ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ    

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ    

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ   

ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ    

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ

ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ    

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ  ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ    

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ    

ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ  

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ    

ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Υπαγωγή στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017

Ουσιαστικά τα παραπάνω τμήματα υπάγονται  στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματικά προσόντα αποφοίτων Τ.Ε.Ι., που προβλέπει τα εξής:

1. Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα (υποχρεωτικά εξάμηνα για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών), οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος, αν στο πρόγραμμα σπουδών:

α) περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:

αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες,

ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου,

γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,

β) προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.

2. Για την υπαγωγή στην παρούσα διάταξη, η Σύγκλητος του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος, απευθύνει αίτημα στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος, ύστερα από γνώμη του Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. και της Α.Δ.Ι.Π., και εφόσον πληρούνται τα κριτήρια της παραγράφου 1, εκδίδει σχετική διαπιστωτική απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι γνώμες του προηγούμενου εδαφίου δίνονται εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.

Ετικέτες: 
masterΔΟΑΤΑΠ

Σχόλια (9)

 
Γιώργος Παπαδόπουλος
25 Ιαν 2019 15:56

Υπάρχουν πληροφορίες προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί το υπουργείο, δηλαδή αν θα τους ικανοποιήσει το αίτημα ή όχι;

 
Μακης
25 Ιαν 2019 19:26

Ποιό ακριβώς είναι το πρόβλημα που μπλόκαρε τον ΔΟΑΤΑΠ ξέρουμε; Π.χ. παλαιότερα αν είχες κάνει σπουδές μηχανικού Bachelor + Masters σε ΗΠΑ σου αναγνωριζόταν *και τα δύο μαζί* ως *ενα* διπλωμα Μηχανικού ΕΜΠ ή παρόμοια. Τι άλλαξε τώρα; Επειδή ο Μηχανικός ΕΜΠ έχει "integrated master" ονομασία (χωρίς να αλλαξε κάτι στο πρόγραμμα σπουδών) ξαφνικά μπλόκαρε η διαδικασία; Μόνο επειδή αλλάξαμε τις ταμπέλες;
Η μεγάλη "πλάκα" θα γίνει όταν κάποιος με "integrated master" παει έξω και προσπαθήσει να πεισεί ότι έχει μεταπτυχιακό, εκεί θα σας δω...

 
Eυαγγελία
25 Ιαν 2019 20:01

Έως τώρα ΚΑΝΕΝΑΣ υπουργός παιδείας δεν φρόντισε σοβαρά ώστε να εναρμονιστούν τα ελληνικά πτυχία στην ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Τώρα τι άλλαξε;
Απλά: μας τρίζουν τα δόντια και μας υποχρεώνουν να εντάξουμε τα πτυχία μας στα 8 επίπεδα σπουδών. Σύμφωνα λοιπόν με αυτά τα επίπεδα:
Κάτοχος Διπλώματος ή Magister Artium π.χ. γερμανικού πανεπιστημίου (αυτοί οι τίτλοι πληρούν τα κριτήρια των δικών μας "integrated master" καθώς η φοίτηση διαρκούσε 8, 9 ή 10 εξάμηνα, κάλυπταν τόσες ώρες σπουδών όσο τα απαιτούμενα για Master 300 ECTS και έδιναν άμεση πρόσβαση σε διδακτορικό) εντάσσεται στο επίπεδο 7. Η αναγνώριση του ΔΟΑΤΑΠ όμως αντιστοιχεί με το επίπεδο 6. Εδώ είναι το πρόβλημα και οφείλει να επιλυθεί.
Το αντίθετο τώρα: 4ετούς φοίτησης σπουδές στην Ελλάδα δεν μπορούν να ενταχθούν στο επίπεδο 7 γιατί δεν δίνουν το δικαίωμα της εκπόνησης διδακτορικού, είναι όμως σαφώς πάνω από το ευρωπαϊκό επίπεδο 6 στο οποίο εντάσσονται οι ευρωπαϊκοί τίτλοι Bachelor μετά από τριετή φοίτηση.

 
Εκεί ειναι το πρόβλημα
25 Ιαν 2019 22:32

@ευαγγελια.

Επιτέλους μια!!! Σχολιάστρια που γράφει για την ουσία των πραγμάτων.
Όταν στην υπόλοιπη (ενωμένη) Ευρώπη ο πρώτος κύκλος σπουδών επιπέδου 6 ειναι ΜΟΝΟ 3 έτη και με την παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού (1,5 - 2 έτη) ο υποψήφιος ανταγωνιστής του έλληνα αποφοίτου (Γάλλος, Βέλγος, Ολλανδός, Πολωνός) εχει καταφέρει σε 4-5 χρόνια να βρίσκεται στο επίπεδο 7 ενώ ο Έλληνας με τα 4 έτη σπουδών (+2 χάρισμα) {που δεν υπάρχει στην υπόλοιπη Ευρώπη καθώς δεν σου επιτρέπουν παρα μόνο με σοβαρότατη αιτία να αργήσεις ούτε 6μηνο} δεν εχει ακόμα αποφοιτήσει για το πτυχίο επιπέδου 6 καταλαβαίνουμε όλοι μας πιστεύω σε πόσο χειρότερη θέση βρίσκεται στην αγορά εργασίας.
Η συνήθης πρακτική μάλιστα στην Ευρώπη ειναι να κάνουν και 2ο μεταπτυχιακό ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ(ΟΧΙ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΕΙ) ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ.
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ!
ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΑΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ.
Λυπάμαι για τα κεφαλαία που έγραψα, δεν μπορώ αλλο να διαβάζω σοφιστείες από αρμόδιους και αναρμόδιους. Έχουμε τον τροπο μας, μας το αναγνωρίζουν όλοι οι φοιτητές ERASMUS+ που έρχονται στα ελληνικά ΑΕΙ. Αν τον προσαρμόσουμε στην ευρωπαϊκή κοινότητα ειναι σίγουρο οτι τα ΑΕΙ μας θα αποκτήσουν ακόμα περισσότερες διακρίσεις.
Αλλά ξέχασα ... ειναι και το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας, τι θα κάνουμε με την ανεργία των νέων, πως θα δεχθεί η ακαδημαϊκή κοινότητα τέτοιες αλλαγές, που θα βρούμε τα λεφτα (να μην κάνουμε κακοδιαχείριση εννοώ) και αλλά πολλά .
Ομως ΖΩ άρα ελπίζω (μήπως) τα παιδιά μου ζήσουν σε καλύτερο κόσμο.

 
Akis
26 Ιαν 2019 01:51

Όλα όσα έχω διαβάσει παραπάνω σχετικά με τα επίπεδα σπουδών, τα Integrated Masters και Bachelor είναι πραγματικά τελείως για ανθρώπους σαν τον Υπουργό παιδείας (και όλοι οι προηγούμενοι) που παίζουν με τις τύχες των νέων. Σε όλη την Ε.Ε. ισχύει το ακόλουθο: Πρώτο πτυχίο (3 ή 4 χρόνια αναλόγως την ειδικότητα) με BSc(Honors) - Επίπεδο 6 - Δεύτερο πτυχίο (Master) με 1ή2 χρόνια φοίτησης αναλόγως την ειδικότητα - Επίπεδο 7 και PhD (3 χρόνια σπουδές) - Επίπεδο 8 και Δίπλωμα ΙΕΚ (με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα σε όλη την Ε.Ε - Επίπεδο 5 (ή αντίστοιχος τίτλος Higher National Diploma). Έλεος πιά. Δεν μπορούν να διαβάσουν 2 γραμμές και μας παιδεύουν όλους? Εδώ το ΣΑΕΠ δεν δουλεύει και μας κοροϊδεύουν όλους. Θα δουλέψει το ΔΟΑΤΑΠ που είναι η ίδια υπηρεσία (ίδιος ρόλος)!!!

 
Φ. Κώστας
26 Ιαν 2019 12:57

Παρτε master παιδια με το τσουβαλι. Παρτε και διδακτορικα σε λιγο.
Ολοι μαστεραδες γιναμε, και μετα σου λεει γιατι με οκτω πτυχια και δυο μαστερ γινεσαι ντελιβερας.

 
Δημητρης
26 Ιαν 2019 21:12

Εχει λογικη δλδ στη μια χωρα το πτυχιο μου να ειναι μαστερ και στην Ελλαδα να ειναι κιντερ εκπληξη μετα απο χρονοβορα διαδικασια?Εφοσον αναγνωριζεις τιτλο σπουδων απο το συγκεκριμενο πανεπιστημιο θα τον αναγνωρισεις οπως τον δινουν στον κατοχο.

 
Sakis
27 Ιαν 2019 00:26

Κύριε Φ.Κώστα παραπάνω διάβασα το σχόλιο σας παραπάνω και θέλω να σας πώ ότι ο Έλληνας εργοδότης τον ενδιαφέρει κυρίως ο υπάλληλος να εργάζεται πολλές ώρες την ημέρα με αμοιβές εργάτη και όχι πτυχιούχου . Ναι ο ντελιβεράς μπορεί να έχει και διδακτορικό διότι ο εργοδότης δεν ενδιαφέρεται για την μόρφωση αλλά για την μεγαλύτερη απόδοση αλλά με το χαμηλότερο κόστος.

 
Mania
21 Μαρ 2019 09:22

Υπάρχουν πληροφορίες αν λύθηκε τελικά το πρόβλημα;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean