Μικρή καθυστέρηση: Γράφονται ακόμη οι αλλαγές για το Λύκειο και νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Το Σχέδιο θα περάσει από το υπουργικό Συμβούλιο, από όπου ο υπουργός Παιδείας θα λάβει το “πράσινο φως” για να προχωρήσει στην κατάθεσή του , προς ψήφιση , στη Βουλή

29/01/2019

Ενημερώθηκε: 02/02/2019, 19:28

Άκουσε το άρθρο

“Ακόμη  ετοιμάζεται το Σχέδιο αλλαγών για το Λύκειο και νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ”.

Αυτή ήταν η κοφτή απάντηση ανώτατης αξιόπιστης πηγής της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, στην ερώτησή μας πότε θα ανακοινωθέν το αναμενόμενο Σχέδιο (σ.σ η κατάθεση του Σχεδίου Νόμου στη Βουλή θα γίνονταν μέσα στον Γενάρη , σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας).

Σε άλλη ερώτησή μας ότι υπάρχουν πληροφορίες ότι οι αλλαγές δεν θα φορούν τους μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β Λυκείου αλλά της Α Λυκείου το διέψευσε κατηγορηματικά.

Η ίδια πηγή παρά τις επίμονες ερωτήσεις μας απέφυγε να προσδιορίσει πότε ακριβώς θα ανακοινωθεί το  Σχέδιο, λέγοντας ωστόσο ότι δεν θα είναι τις επόμενες ημέρες.

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες το Σχέδιο θα περάσει από το υπουργικό Συμβούλιο, απ όπου ο υπουργός Παιδείας θα λάβει το “πράσινο φως” για να προχωρήσει στην κατάθεσή του , προς ψήφιση , στη Βουλή.

Οι αλλαγές στο Λύκειο και νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Τμήματα που θα «κοκκινίζουν» και τμήματα που  θα «πρασινίζουν» στο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώνουν οι υποψήφιοι, θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Το χρώμα  δεν θα είναι μόνιμο για κανένα τμήμα, αλλά θα το αποκτά κάθε χρόνο , ανάλογα με τη ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων.

Το κόκκινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα που θα έχουν μεγάλη μεγαλύτερη ζήτηση  . Σε αυτά τα τμήματα   οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων
 
Το πράσινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα με τι μικρότερη ζήτηση και θα δίνεται το “σήμα” στους υποψηφίους ότι μπορούν  να εισαχθούν ελεύθερα με το βαθμό του Απολυτηρίου.

28 ερωτήσεις- απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο

Το esos προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές της Β Λυκείου, οι οποίοι θα “εγκαινιάσουν το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, ετοίμασε 28 ερωτήσεις- απαντήσεις για το  νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο, βασισμένες στις τελευταίες ανακοινώσεις που έκανε   ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Άλλωστε όπως διαβεβαίωσε ο Κ. Γαβρόγλου όποιες τροποποιήσεις γίνουν στο αρχικό σχέδιο η κεντρική φιλοσοφία δεν θα αλλάξει.

1. Από πότε θα ισχύσει το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ

Οι αλλαγές  θα ισχύσουν από το 2019 – 2020. Δηλαδή το νέο σύστημα  θα  το “εγκαινιάσουν  οι μαθητές που φοιτούν στη Β Λυκείου, το τρέχον σχολικό έτος  2018-19.

2. Τα Προγράμματα Σπουδών θα είναι τα σημερινά;

Το υπουργείο Παιδείας  με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζονται νέα προγράμματα σπουδών για το γ]Γυμνάσιο και  για την Α’ και Β’ Λυκείου.

3. Οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν επί των νέων δεδομένων;

 Θα θεσμοθετηθεί το Εθνικό Σχέδιο Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών, μέσα από το οποίο  θα γίνει η σχετική επιμόρφωση.

4. Ποιος ο ρόλος της Β και Γ Λυκείου;

Στη Β Λυκείου θα ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες σπουδές και στη Γ Λυκείου ο μαθητής θα  αποκτά έναν χαρακτήρα προπαρασκευαστικής τάξης για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

5. Οι αλλαγές αυτές αφορούν και τα ΕΠΑΛ;

Οι προτάσεις αυτές θα ισχύουν για το Γενικό Λύκειο, ενώ για τα Επαγγελματικά Λύκεια τα πράγματα θα συνεχίσουν να έχουν όπως είναι σήμερα.

6. Ποιες αλλαγές θα έχουν στη Β Λυκείου κατά το νέο σχολικό έτος 2018-19;

Στη Β Λυκείου το μόνο που θα αλλάζει από φέτος είναι ότι το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας θα αντικατασταθεί από το μάθημα Πολίτης και Δημοκρατία και με το αντίστοιχο εγχειρίδιο και από του χρόνου θα υπάρχουν οι άλλες σχετικές αλλαγές.

7. Ποιες αλλαγές θα ισχύσουν από του χρόνου στη Γ Λυκείου;

Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, γίνονται τέσσερις, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.

8. Σε μαθήματα;

Αντικαθίσταται το μάθημα των Λατινικών με το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Το μάθημα των Αρχών της Οικονομικής Θεωρίας εμπλουτίζεται το περιεχόμενό του για να αναδειχθεί και η κοινωνική διάσταση της οικονομίας.

9. Τι περιλαμβάνει η κάθε ομάδα Προσανατολισμού ;

Τα βασικά μαθήματα της κάθε ομάδας είναι τα ίδια με την αντίστοιχη σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας η  αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφ' ενός γιατί από όλο το φάσμα των επιστημών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου τα Λατινικά αφορούσαν μόνο τα Τμήματα Φιλολογίας και αφ' ετέρου γιατί με την εξαιρετικά περιορισμένη εξεταστέα ύλη τους προκαλούσαν στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων.

Επίσης, τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους.

Η σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών διαιρείται σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού, την Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές» και την Ομάδα Προσανατολισμού «Σπουδές Υγείας». Η πρώτη οδηγεί στο δεύτερο και η δεύτερη στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο.

Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

10. Οι συντελεστές βαρύτητας;

Καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας. Όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια ακριβώς βαρύτητα.

11. Ποια είναι τα υποχρεωτικά μαθήματα;

Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία υποχρεωτικά μαθήματα: το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας ενιαίο μάθημα για 6 ώρες, το μάθημα των Θρησκευτικών για 1 ώρα και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής για 2 ώρες, ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).

12. Τι θα ισχύσει για τα ειδικά  μαθήματα;

Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι μπορεί να χρειαστούν και για την εισαγωγή τους σε κάποια Τμήματα.

13. Η ύλη των μαθημάτων θα αυξηθεί;

Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα, αλλά σε καμία περίπτωση αναλογικά με την αύξηση ωρών.  

14. Θα υπάρξουν τρίμηνα ή τετράμηνα;

θα υπάρχουν οι βαθμοί των τετραμήνων οι οποίοι θα προσδιορίζονται όπως περίπου προσδιορίζονται και σήμερα, εκτός προφανώς τη Φυσική Αγωγή, δε θα μετράει στον υπολογισμό των βαθμών των τετραμήνων.  

Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα (βλ. παραπάνω), τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

15. Οι ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις κάθε πότε θα γίνονται;

Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα , τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

16. Από ποιους  θα επιλέγονται τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων;

Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη.

17. Επιτηρητές ποιοι θα είναι;

Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος.

18. Στα ιδιωτικά σχολεία;

Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο.

19. Τα γραπτά των μαθητών από ποιους εκπαιδευτικούς θα διορθώνονται;

Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου γειτονικού σχολείου.

20. Πως θα προκύπτει ο βαθμός του Απολυτηρίου;

Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα, ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ ́ Λυκείου.

21. Πως θα γίνεται η εισαγωγή στα ΑΕΙ;

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Β’ Λυκείου (τον Ιούλιο), όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης (μηχανογραφικό) με τις 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν.

Αυτό θα το κάνουν για πρώτη φορά οι μαθητές που θα φοιτήσοουν τη νέα σχολική χρονιά στη Β Λυκείου.

22. Οι μαθητές της Β Λυκείου που δεν θα κάνουν την Α δήλωση χάνουν δικαιώματα;

Οι μαθητές που δε θα υποβάλουν την Α ́ δήλωση του Ιουλίου χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με ή χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις για τη χρονιά αυτή.

Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ δείχνουν ότι δεν μπορεί να είναι ούτε πολύ μικρότερος, ούτε πολύ μεγαλύτερος.

23. Θα υπάρξει πρόγραμμα  Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού προς τους μαθητές της Β. Λυκείου;

Η δυνατότητα των αποφοίτων της Β’ Λυκείου να συμπληρώσουν ένα πρώτο μηχανογραφικό με περιορισμένο αριθμό προτιμήσεων αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία ωρίμανσης των προβληματισμών και της στοχοθεσίας τους.

Η συμπλήρωση   της δήλωσης προτίμησης θα αποτελεί την κατάληξη προγράμματος Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το οποίο θα πραγματοποιείται μέχρι τη λήξη των προαγωγικών εξετάσεων της Β ́ Λυκείου.

Με τον τρόπο αυτόν θα προηγείται η ενημέρωση και η συμβουλευτική και θα ακολουθεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού.

Σ' αυτή τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού πρωτεύοντα ρόλο θα διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι, γνωρίζοντας τις επιδόσεις και κλίσεις των μαθητών, θα μπορούν να τους προσανατολίσουν καταλλήλως.

24. Πως θα γνωρίζει ο μαθητής τα  τμήματα που μπορεί να εγγραφεί χωρίς Πανελλαδικές και αυτά που θα πρέπει να εισαχθεί μέσω Πανελλαδικών;   

Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και τον αριθμό εισακτέων που θα έχει αποφασιστεί ανά Τμήμα, θα προκύψει ένας αριθμός Τμημάτων για τα οποία ο αριθμός των προτιμήσεων θα είναι ίσος ή μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Αυτά τα Τμήματα, στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ).

25. Και πότε ενημερώνονται οι μαθητές γι αυτά τα τμηματα;

Λίγες μέρες αργότερα, ο μαθητής ενημερώνεται για το ποιες από τις προτιμήσεις του αντιστοιχούν σε ΤΠΠΕ και ποιες σε ΤΕΠ. Από το σύνολο των δηλώσεων θα προκύψουν:

(1) Αυτές στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον ΤΕΠ και,

(2) Αυτές στις οποίες όλα τα Τμήματα είναι ΤΠΠΕ.

26. Πότε θα γίνουν οι Πανελλαδικές;

Οι μαθητές της κατηγορίας  ΤΠΠΕ, θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μιας και από τις προτιμήσεις τους στη δήλωση του Ιουλίου δεν έχει προκύψει κανένα «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

27. Πότε θα δηλώσουν οι μαθητές της κατηγορίας ΤΕΠ δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές;

Τον Φεβρουάριο, οι μαθητές της κατηγορίας ΤΕΠ δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν
συμπεριλάβει στην αρχική τους δήλωση.

Η δήλωση του Φεβρουαρίου είναι οριστική και δεσμευτική. Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στη δήλωση του Ιουλίου μπορεί:

(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,

(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στη δήλωση του Ιουλίου, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την απόκτηση του απολυτηρίου της Γ ́ Λυκείου.

28. Πως θα διαμορφωθεί η τελική βαθμολογία του μαθητή που δήλωσε ότι θα συμμετάσχει στις Πανελλαδικές;

Για τους μαθητές που θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές, ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων θα διαμορφωθεί κατά 90% από τον μέσο όρο των βαθμών τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% από τον βαθμό του απολυτηρίου.

Η ποσόστωση αυτή προτείνεται να ισχύσει το πρώτο έτος εφαρμογής του νέου συστήματος, δηλ. στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020.

Όσο το σύστημα καθιερώνεται και ενισχύεται, το ποσοστό του βαθμού του απολυτηρίου θα αυξάνεται σταδιακά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (20)

Μάχιμος Εκπαιδευτικός
|

Είναι πέρα για πέρα ΑΔΙΚΟ για τους μαθητές που πάνε φέτος Β Λυκείου και ειδικά της Θεωρητικής κατεύθυνσης, που δεν γνωρίζουν ακόμη το 4ο Μάθημα .
Απαράδεκτο το υπουργείο που παίζει προεκλογικά παιχνίδια με τους μαθητές.
Έπρεπε οι μαθητές να γνωρίζουν το νέο Σύστημα εισαγωγής από την Α΄Λυκείου και όχι στο παρά πέντε.
Μα τέτοια ανικανότητα ! Έλεος πια.

Σπάρτακος
|

Κρίμα! Άλλη συμπεριφορά περιμέναμε! Σεβασμό στα παιδιά που αγωνιούν!

ΧΨ
|

Το νέο σύστημα εισαγωγής που προτείνεται έχει αρκετά θετικά στοιχεία. Σχετικά με την δήλωση τμημάτων στη β λυκείου , διατηρώντας το δικαίωμα στο λάθος ,έχω να παρατηρησω το εξης : Νομίζω ότι θα πρέπει για τα τμήματα που θα δηλώσει ο μαθητης στη β να παίρνει ένα μπόνους στη βαθμολογία. Τότε θα έχει ένα κίνητρο να δηλώσει αυτα που πραγματικά επιθυμεί. Και έτσι θα μείνουν και ''πρασινα''τμήματα. Διαφορετικά θα δηλώσει ένα τμήμα υψηλόβαθμο και εννιά τμήματα χαμηλής ζήτησης και τον Φεβρουάριο θα αποφασίσει τι θα κάνει. Οπότε στη β δεν θα αποτυπωθουν οι πραγματικές προτιμησεις των υποψηφίων και θα έχουμε κωμικό τραγικές καταστάσεις.

Υποψήφιος φοιτητής
|

Στα επαλ λέει δε γίνονται αλλαγές αλλά σε ποια ακριβώς ΤΕΙ θα εισαχθούν οι απόφοιτοι (αφού όλα γίνονται ΑΕΙ), θα αλλάξει το ποσοστό εισαγωγής τους στα ΑΕΙ;

Λευτέρης
|

Άμεσα πρέπει να εφαρμοστεί. Δεν αντέχουμε άλλο την υποβάθμιση του ΓΕΛ ! Οι τελευταίες αλλαγές μας αποτελείωσαν. Δεν υπάρχει κίνητρο μάθησης σε πολλούς μαθητές. Είναι απάνθρωπο να βασανιζόμαστε στην προσπάθειά μας να ανταποκριθούμε στοιχειωδώς στο αναλυτικό πρόγραμμα. Άραγε αυτοί/αυτές που εισηγήθηκαν τις αλλαγές έχουν κάποια σχέση με την τάξη;

KIN
|

Το νέο εξεταστικο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ πρέπει να ισχύσει από τη φετινή Β Λυκειου και γι αυτό πρέπει να μην προσμετρηθει ο βαθμός του απολυτηριου στο σύνολο των μορίων μόνο για του χρόνου στις σχολές υψηλής ζήτησης. Αν αναβληθεί η εφαρμογή του νέου εξεταστικου συστήματος ώστε να αφορά την Α Λυκείου, τότε δεν θα εφαρμοστεί ποτέ. Το υπουργείο καθυστερεί αδικαιολογητα την εφαρμογή του πράγμα που σημαίνει αβεβαιότητα για τους μαθητές -γονείς -εκπαιδευτικόυς. Τα χρονικά περιθώρια είναι ελάχιστα αν σκεφτεί κανείς ότι η ελεύθερη πρόσβαση στις σχολές ήταν εξαγγελία του πρωθυπουργού και μάλλον θα αποτελέσει προβεβλημενη δράση της κυβέρνησης προεκλογικά.

Γιώργος
|

Το μοναδικό που ενδιαφέρει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου είναι η πολυδιαφημιζόμενη "ελεύθερη είσοδος" στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό είναι που θα πουλήσει στις επόμενες εκλογές. Για το λόγο αυτό και η παράλογη βιάση να εφαρμοστεί το νέο σύστημα στους μαθητές που κοντεύουν να τελειώσουν την Β΄ Λυκείου και αισθάνονται ακόμη στον αέρα...

Φώτης
|

Απαράδεκτο να ισχύσει για τους φετινούς μαθητές της Β' Λυκείου. Αλλά δεν τους νοιάζει ... τα δικά τους παιδιά θα σπουδάσουν στο εξωτερικό (όπως συμβαίνει με τους περισσότερους) . Να μην ξεχάσουμε εμείς οι γονείς να τιμήσουμε στις εκλογές τα ''ξεφτέρια'' .

Γιώργος
|

Καλά, σε αυτό το υπουργείο έχουν μαζευτεί όλοι οι αμπελοφιλόσοφοι και συνέχεια συζητούν; Παίζουν με την αγωνία των παιδιών της Β΄Λυκείου που δεν ξέρουν τι ακριβώς θα τους ξημερώσει; Θαυμάστε συνέπεια: Ο υπουργός έλεγε σε όλους τους τόνους ότι οι μαθητές της Β΄Λυκείου από τον Σεπτέμβριο θα έχουν γνώση για το καινούργιο σύστημα. Από τον Σεπτέμβριο πήγαμε στο "μέχρι τα Χριστούγεννα", όπου θα ψηφιζόταν οπωσδήποτε (!!!) το νομοσχέδιο. Από εκεί, η ψήφιση μετατέθηκε για τον καινούργιο χρόνο. Ο Γενάρης πέρασε και θα υπάρξει ακόμα μια "μικρή καθυστέρηση". Εντάξει, παιδιά, μην βιάζεστε. Οι ΥΠΗΚΟΟΙ είναι υπομονετικοί και περιμένουν!

Eva
|

Είναι δυνατόν τα παιδιά της Β΄Λυκείου να μην ξέρουν ακόμη πώς θα εξετασθούν;
Τι κάνουν οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων;

Κωστας_Δ
|

Αν είναι το νέο σύστημα αυτό που ανακοινώθηκε το Σεπτέμβριο, το οποίο έχει πολλά "κενά ασφάλειας" ως προς το αδιάβλητο αλλά και στην ισότιμη αξιολόγηση (βλέπε "τοπικές εξετάσεις", κατάργηση μαθημάτων βαρύτητας), καλύτερα να μη γίνει καμιά αλλαγή!
Αν πληγεί το κύρος των εξετάσεων (μόνο αυτό μας έμεινε...) οι συνέπειες θα είναι ανυπολόγιστες για όλους...

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Κε Υπουργέ έχετε χάσει το τεκμήριο της καλής προθεσεως της ελεύθερης εισαγωγής στα ΑΕΙ σχετικά με τις αλλαγές στο λύκειο. Έχετε διατυμπανισει εδώ και 2 χρόνια την ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ αρχής γενομένης με τις εξαγγελίες του Κου Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ προ 2ετιας. Αρκετοί όπως και εγω σας πίστεψα. Ύστερα από 2 χρόνια διαπιστωνουμε ότι οι εξαγγελίες ήταν μόνο λόγια και δεν έγιναν πράξεις. Επαληθεύεται ο κανόνας που διέπει τις κυβερνήσεις ότι πρώτη έγνοια τους είναι να κυβερνούν πάρα να παράγουν έργο και να κάνουν πράξη τις υποσχέσεις τους. Να σας θυμίσω ότι έρχεται η ώρα του πολίτη ο οποίος με δημοκρατικό αίσθημα ευθύνης θα εκφραστεί στην κάλπη.

ΗΡΕΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΕΝΤΙΜΟ ΚΑΙ ΒΛΑΚΩΔΕΣΤΑΤΟ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟ ΦΕΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΗ Β ΛΥΚΕΙΟΥ. Β ΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΜΕ ΜΙΑ ΝΟΜΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2020 ΔΕΝ Θ ΑΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ Β ΛΥΚΕΙΟΥ

Jony
|

Δεν εχει ο ανθρωπος εναν σοβαρο συμβουλο να του πει οτι ειναι απαραδεκτο οι μαθητες της Β Λυκειου να μη γνωριζουν το συστημα. Χαλασε ο κοσμος να εφαρμοστει απο τους επομενους; Και αλλοι υπουργοι επαιξαν με το συστημα για τους γνωστους λογους εντυπωσεων αλλα οχι και ετσι...

Νεο λυκειο
|

μη βιάζεστε, ο κουράκης το ανακοίνωσε μεγάλη βδομάδα...

delagrecia
|

"Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ"... έχει επεξεργαστεί μοντέλα το ΥΠΠΕΘ! Χαχαχαχαχα! Θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι με αυτά που θα δούμε το καλοκαίρι (αν εφαρμοστεί).

Στράτος
|

Προφανώς οι άνθρωποι ζούνε μακριά από σχολεία, την αγωνία μαθητών και των γονέων τους, τις ανησυχίες εκπαιδευτικών και φροντιστών.
Όλα για αυτούς είναι πολιτικά παιχνίδια. Αφού ετοιμάσουν το σχέδιο νόμου μετά θα χρειαστεί να εξασφαλίσουν και την πλειοψηφία στη Βουλή για την ψήφισή του! Το γράφω μετά τον σημερινό τραγέλαφο διακοπής της διαδικασίας ψήφισης του νομοσχεδίου για το ΑΣΕΠ. Και έπεται συνέχεια...

Νομικός
|

Τι ερασιτέχνες τι απαράδεκτοι είναι αυτοί ρε παιδιά. Ανακοινώνουν το σύστημα για τους μαθητές της Β΄Λυκείου όταν αυτοί αποφοιτούν από τη Β΄Λυκείου!

δρ. Μαύρος
|

Αυτές οι εξαγγελίες ήταν προγραμματισμένες για τέλη Ιούλη (μετά από καθυστερήσεις) και αναβλήθηκαν λόγω της πυρκαγιάς στο Μάτι. Τώρα - μετά από 6 ολόκληρους μήνες κι ενώ το σχολικό έτος βρίσκεται στο μέσον του, θυμήθηκαν να μας πουν ότι θα καθυστερήσουν λίγο ακόμα!
Τι να σχολιάσεις πια;

Νεο λυκειο
|

γράψε-σβήσε θα χαλάσει το πληκτρολόγιο.
ας ξαναδούμε το βίντεο της παρουσίασης να δούμε ότι: "εμεις στο υπουργειο ξερουμε να φτιάχνουμε καλά σχέδια"..

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ