Placeholder

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ

«Κύμα» φυγής εκπαιδευτικών από τα ιδιωτικά σχολεία εν μέσω σχολικής χρονιάς για να διοριστούν στο δημόσιο

Ιδιοκτήτες Ιδ. Σχολείων: Αυτό όχι μόνο έχει διαταράξει τον προγραμματισμό και την ομαλή λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων εν μέσω του σχολικού έτους, αλλά έχει συγχρόνως αναστατώσει λόγω των συνεχών αλλαγών τους γονείς και μαθητές των ιδιωτικών σχολείων
Δημοσίευση: 04/02/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πολύ μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών που μέχρι σήμερα απασχολούνταν σε πληθώρα ιδιωτικών σχολείων της Αττικής και ιδίως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, παραιτήθηκε αυτοδικαίως, (κατά την έννοια της παραγράφου 10 του άρθρου 30 του Ν. 682/1977) λόγω διορισμού τους στη δημόσια εκπαίδευση, με υποχρέωση μάλιστα αμεσότατης ανάληψης των νέων καθηκόντων τους (εντός ελάχιστων ημερών) και όχι από την αρχή του επόμενου διδακτικού έτους.

Αυτό αναφέρει ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων σε επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας Κώστα  Γαβρόγλου και σημειώνει τα εξής:

Χωρίς  καμία δυνατότητα από πλευράς του εκάστοτε Σχολείου να ακουσθεί

Και αυτό έχει επισυμβεί «αυτοδικαίως», χωρίς δηλαδή καμία δυνατότητα από πλευράς του εκάστοτε Σχολείου να ακουσθεί ή έστω να αιτηθεί τη μετάθεση της ανάληψης των καθηκόντων των εν λόγω εκπαιδευτικών στο Δημόσιο για το επόμενο διδακτικό έτος και παρά το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί (ως άλλωστε και οι λοιποί), έχουν συμβληθεί με το εκάστοτε ιδιωτικό Σχολείο με συμβάσεις εργασίας (ορισμένου ή αορίστου χρόνου κατά περίπτωση) και δυνάμει αυτών τους έχουν εμπιστευθεί (τα Σχολεία και οι γονείς των μαθητών τους) τη μόρφωση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών για τη δεδομένη χρονική περίοδο.

Ο Ν. 682/1977

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρ.10 του άρθρου 30 του Ν. 682/1977, αν επρόκειτο για οποιονδήποτε άλλο λόγο παραίτησης εκπαιδευτικού (πλην του διορισμού στο Δημόσιο) κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, θα απαιτείτο κατά νόμο η συναίνεση του ιδιοκτήτη του ιδιωτικού σχολείου, άλλως ελλείψει τέτοιας, το σχετικό αίτημα του εκάστοτε εκπαιδευτικού θα κρινόταν ως προς τη συνδρομή του «αποχρώντος λόγου» από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.  Αντίθετα, στην υπό κρίση περίπτωση της εξαίρεσης από τον εν λόγω
κανόνα λόγω «αυτοδίκαιης» παραίτησης συνεπεία του διορισμού στη δημόσιο, δεν προβλέπεται καμία διαδικασία συναίνεσης του ιδιοκτήτη, ή έστω εξέτασης του αιτήματος από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ή τήρησης οποιασδήποτε διαδικασίας με προφανή βλάβη των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων κατ’ αδικαιολόγητη δυσμενή διάκριση προς αυτούς των δημοσίων του αντίστοιχου μάλιστα τμήματος.

Αναστάτωση

Καθίσταται προφανές από τα ανωτέρω ότι το γεγονός αυτό όχι μόνο έχει διαταράξει τον προγραμματισμό και την ομαλή λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων εν μέσω του σχολικού έτους (ενδεικτικά: ανακατανομή ωρών διδασκαλίας μεταξύ εκπαιδευτικών, εύρεση αναπληρωτών και έναρξη απασχόλησής τους, εγκλιματισμός και επιμόρφωση αυτών, γνωριμία τους με το νέο σχολείο, τους συναδέλφους και τις οικογένειες των μαθητών), αλλά έχει συγχρόνως αναστατώσει λόγω των συνεχών αλλαγών τους γονείς και μαθητές των ιδιωτικών σχολείων.

Εμπιστοσύνη, αλληλοεκτίμηση, και συνεργασία μεταξύ των μαθητών και διδασκόντων

Και αυτό διότι ως γνωστόν η διαδικασία της διδασκαλίας, της μάθησης και της διαπαιδαγώγησης δεν είναι μία απλή και άψυχη τυπική διαδικασία διεκπεραίωσης, αλλά μία διαρκής δημιουργική διαδικασία που προϋποθέτει την βαθμιαία σφυρηλάτηση σχέσης εμπιστοσύνης, αλληλοεκτίμησης, και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και διδασκόντων ειδικά στις μικρές και ευαίσθητες ηλικίες των πρώτων τάξεων του δημοτικού. Πράγματι είναι λοιπόν άξιο απορίας πώς θα δύναται ο νεοδιορισθησόμενος εκπαιδευτικός να παρακολουθήσει και να εκτιμήσει την πρόοδο των μαθητών, όταν αγνοεί την προγενέστερη πορεία τους (όπως άλλωστε και τους ίδιους τους μαθητές) και πλησιάζει το διδακτικό έτος στη λήξη του ;

Αποκατάσταση της ομαλότητας

Επειδή για τους λόγους αυτούς δεν μπορούμε να δεχθούμε την ερήμην των σχολείων «αυτοδίκαιη παραίτηση» που καθιστά ανήμπορα τα ιδιωτικά σχολεία -για λόγους που κείνται πέραν των ιδίων- να υπηρετήσουν τους σκοπούς της παιδείας, όπως τους έχουν οραματιστεί και τους ενυλώνουν από την αρχή της λειτουργίας τους και εμποδίζουν τη διατήρηση του υψηλότατου επιπέδου των υπηρεσιών τους, που κατά κύριο λόγο στηρίζεται στην επιλογή του έμψυχου δυναμικού, του διδακτικού τους προσωπικού.  Και για την αποκατάσταση της ομαλότητας στον τόσο κρίσιμο για το μέλλον της χώρας μας κλάδο της εκπαίδευσης, σας καλούμε να μεριμνήσετε, προωθώντας την παρούσα επιστολή και σε κάθε αρμόδια Υποδιεύθυνση ή Υπηρεσία, ώστε τυχόν γενόμενοι διορισμοί «της τελευταίας στιγμής» εν ενεργεία εκπαιδευτικών του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο να μετατίθενται για το επόμενο σχολικό έτος για την προστασία των συμφερόντων των μαθητών.

Τη λίστα με τα ιδιωτικά σχολεία που έφυγαν οι εκπαιδευτικοί ζητά η ΟΙΕΛΕ

Δόλια και παραπλανητική χαρακτηρίζει η ΟΙΕΛΕ την επιστολή του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων  (ΣΙΣ) προς τον υπουργό Παιδείας , σύμφωνα με την οποία υπάρχει κύμα φυγής εκπαιδευτικών για να διοριστούν στο δημόσιο.

ΟΙ ΟΙΕΛΕ  κάνει λόγο για  θρασύτητα των εκπροσώπων του ΣΙΣ και  ζητά από τον Σύνδεσμο να δημοσιοποιήσει  τα  ιδιωτικά σχολεία που αποχωρούν οι εκπαιδευτικοί.

Η ΟΙΛΕ ισχυρίζεται πως    δεν φεύγουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που καλούνται να υπηρετήσουν ως αναπληρωτές  και διερωτάται μήπως φεύγουν  αυτοί που έχουν να πληρωθούν πάνω από μισό χρόνο και μιας σειράς άλλων λόγων που υπόκεινται στην παράβαση της εργασιακής νομοθεσίας από την πλευρά των σχολαρχών;

Οπως σημειώνει η ΟΙΕΛΕ  οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που αποχώρησαν φέτος, επί της ουσίας θυσιάστηκαν, καθώς με την παραίτησή τους έχασαν όλη τους την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση ελαχιστοποιώντας κάθε πιθανότητα να ενταχθούν στον Πίνακα Διορισμών.  

Σχόλια (6)

 
Δρόσος Μιραμπίλης
04 Φεβ 2019 23:55

Τώρα δηλαδή οι ιδιοκτήτες κόπτονται για τη διατάραξη του εκπαιδευτικού κλίματος, αν τα παιδιά αλλάξουν δάσκαλο... Και αποζητούν την έγκριση του διευθυντή εκπαίδευσης! Στις αναιτιολόγητες απολύσεις, των οποίων ήταν αναφανδόν υπέρμαχοι βέβαια, το αντίστοιχο επιχείρημα προφανώς δεν θα ίσχυε...
Μήπως τα θέλετε όλα δικά σας, "κύριοι";

 
Απορία
05 Φεβ 2019 17:23

Καλά, πώς είναι δυνατόν να μετατεθεί ένας διορισμός αναπληρωτή για το επόμενο σχολικό έτος; Σε ποια πραγματικότητα ζουν οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων;

 
Alex
05 Φεβ 2019 19:43

... και σε μια τελική τι είναι αυτό που οδηγεί στην παραίτηση των εκπαιδευτικών;;;; Όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος!!!!!

 
Πλάκα κάνουμε?
06 Φεβ 2019 15:18

Καλωσήρθατε ιδιοκτήτες ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ σχολείων στον ιδιωτικό τομέα!!! Όταν δεν σε ικανοποιεί η δουλειά σου ψάχνεις να βρεις κάτι καλύτερο και αν το βρεις φεύγεις! Έτσι δεν πάει αυτό..? Αν θέλετε το προσωπικό σας φροντίστε να το κρατήσετε!!!

Αλήθεια, γιατί να σκίζεται ένας εκπ/κός του ιδιωτικού σχολείου για να πάει σε ένα δημόσιο όπου :

α) Θα βρεθεί μακριά από τον τόπο κατοικίας για αρκετά χρόνια (με ό,τι συνεπάγεται αυτό)
β) Οι αποδοχές του θα είναι χαμηλές (κάτω απο χιλιάρικο για όσους δεν έχουν 16+ χρόνια προϋπηρεσίας)
γ) Μάλλον θα χρειαστεί να τρέχει σε 2+ σχολεία για να καλύψει ανάγκες και κενά

Έχετε δει κανένα να φεύγει από τα "καλά" για να πάει να βρει τα "χειρότερα"???

 
Μακης
06 Φεβ 2019 15:57

Τα σχόλια είναι ενδεικτικά του προβλήματος αυτής της χώρας: όλοι εναντίον όλων, και να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα. Δεν είμαι "πελάτης" ιδιωτικού σχολείου, αλλά τι πιό λογικό από το να μη θέλει κάποιος να αλλάζει δασκάλους και καθηγητές στη μέση της χρονιάς! Υπάρχει κάποιος που δεν το θεωρεί πρόβλημα; Ολοι ξέρουμε πότε αρχίζει η σχολική χρονιά. Και το κράτος και οι ιδιώτες (θα έπρεπε να) γνωρίζουν πόσους δασκάλους θέλουν και που. Δεν είναι νευροχειρουργική ή όλη ιστορία! Ξέρουμε πόσους μαθητές (περίπου) έχουμε και που, ξέρουμε στατιστική.
Δεν είναι σωστό ουτε ορθολογικό να δημιουργούνται συνθήκες απο το κράτος όπου οι δάσκαλοι να εγκαταλείπουν τις θέσεις τους στη μέση της χρονιάς.
Ολοι μας θα το κατανοούσαμε αν επρόκειτο για έκτακτες περιπτώσεις και λίγα άτομα, απλως απο ένα σημείο και μετά είναι λογικό να δημιουργεί πρόβλημα. Γιατί είναι τόσο δύσκολο και "εξωπραγματικό" οι διορισμοί (πλην *λιγων* πραγματικά έκτακτων περιπτώσεων) να γίνονται πριν το ξεκίνημα της νέας χρονιάς; Ελεος. Κάτι τέτοια θα έπρεπε να διέπονται από κοινή λογική, όχι να ενεργοποιούν "ταξικά" αντανακλαστικά.

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
26 Φεβ 2019 09:53

Κρίμα που ο ιδιωτικός τομέας δεν είναι ελκυστικός για τους εκπαιδευτικούς...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ