Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Κ. Μητσοτάκης: Κεντρική πρόταση μας η αναθεώρηση του άρθρου 16 για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια

“Είναι καιρός τα παιδιά μας να πάψουν να φεύγουν για σπουδές στο εξωτερικό”
Δημοσίευση: 12/02/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Κεντρική πρότασή μας είναι και η αναθεώρηση του άρθρου 16 για τα Πανεπιστήμια που, δυστυχώς, κρατάει πίσω τη χώρα μας εδώ και 44 χρόνια” δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, με αφορμή την έναρξη της συζήτησης για την Αναθεώρηση του Συντάγματος, στη Βουλή, και υπογράμμισε:

  • Η Πολιτεία πρέπει να εγγυάται την ποιοτική δημόσια ανώτατη εκπαίδευση, δίνοντας ευκαιρίες σε όλους.
  • Αλλά πρέπει και να επιτρέπει αυτό που ισχύει σε όλο τον κόσμο: τη λειτουργία και ιδιωτικών, μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων. Υπό τον έλεγχο, βεβαίως πάντα, ειδικής Ανεξάρτητης Αρχής, υψηλού κύρους.
  •  Είναι καιρός τα παιδιά μας να πάψουν να φεύγουν για σπουδές στο εξωτερικό. Να έχουν περισσότερες δυνατότητες σπουδών στην Ελλάδα και οι οικογένειες τους να μην επιβαρύνονται με δυσβάστακτα έξοδα.
  • Η Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί σε εκπαιδευτικό κέντρο όλης της Μεσογείου.
  • Αξιοποιώντας το σημαντικό επιστημονικό δυναμικό της εντός και εκτός Ελλάδος.
  • Αλλά και εξασφαλίζοντας σημαντικά έσοδα από χιλιάδες ξένους φοιτητές που θα σπουδάζουν στην χώρα μας.
  • Το πέτυχε η Κύπρος.
  • Γιατί να μην το πετύχουμε και εμείς;
  •  Καλώ, λοιπόν, τους βουλευτές όλων των κομμάτων, κυρίως του ΣΥΡΙΖΑ, έστω και την τελευταία στιγμή, να κατανοήσουν αυτήν την αυτονόητη αναγκαιότητα.
  • Και να συναινέσουν στην αλλαγή του άρθρου 16, ώστε η επόμενη βουλή να μπορεί να αναθεωρήσει το περιεχόμενό του.
  • Διαφορετικά, η ευκαιρία αυτή κινδυνεύει να χαθεί για αλλά 10 χρόνια.
  •  Ας αφήσουμε πίσω μας τις αγκυλώσεις άλλων εποχών.
  • Η Παιδεία πρέπει στην πράξη να γίνει κεντρικός μοχλός για την ανάπτυξη και την πρόοδο της χώρας μας.
  • Είναι ώρα ευθύνης για όλους.

Σχόλια (13)

 
@νδ
12 Φεβ 2019 16:43

σωστός, να αξιολογηθούν και οι μεγάλοι καθηγητές των δημόσιων πανεπιστημίων πόσο αξίζουν, όμως υποκρύπτει τεχνηέντως ότι στην κύπρο τα δίδακτρα για ένα πτυχίο 4ετούς φοίτησης φτάνουν τα 80.000,00€ χώρια τα υπόλοιπα έξοδα ενός φοιτητή. Προς τι λοιπόν τόση ενασχόληση με την ίδρυση ανωνύμων εταιριών πανεπιστημίων, μήπως εκεί στη νδ σας ενδιαφέρουν τα κοινωνικά στρώματα που διαθέτουν τέτοια ποσά για τις σπουδές των τέκνων τους, μήπως θέλετε να κυβερνήσετε για το 1% του ελληνικού πληθυσμού; Εξάλλου ποιοι θα είναι οι καθηγητές αυτών των πανεπιστημίων; θα είναι οι σημερινοί ωρομίσθιοι και ακαδημαϊκοί υπότροφοι που εργάζονται στα ΑΕΙ !!!

 
@@νδ
12 Φεβ 2019 17:00

Ναι, να αξιολογούνται ολοι οι καθηγητές πρέπει. Οποιος πληρώνεται απο τον φορολογούμενο πρέπει να αξιολογείται - τελεία. Δεν είναι κομματικό το θέμα, είναι λογική και αξιοπρέπεια.

Τα δίδακτρα δε χρειάζεται να είναι 80000, δεν πάνε στο Λονδίνο!. Ουτε απευθύνονται στο 1%. Βάλε κάτω τα χρήματα που ξοδεύει ένας γονιός για α) 6 χρόνια φροντιστήρια, ιδιαίτερα, κλπ, β) διαβίωση σε άλλη πόλη για το παιδί-φοιτητή. Πολλοί θα πλήρωναν αυτά τα λεφτά για φοίτηση σε ιδιωτικό ΑΕΙ στην πολη τους, με λιγότερο άγχος σε σχέση με τις Πανελληνιες. Οπότε το κόστος μπορεί να είναι ανταγωνιστικό. Το άλλο είναι ότι κάποιοι που φεύγουν έξω για να σπουδάσουν σε Β'κατηγορίας ΑΕΙ του εξωτερικού (ΔΕΝ εννοώ Oxford/Harvard κλπ), θα μείνουν εδώ (τονίζω *κάποιοι*, όχι όλοι, αλλά και αυτοί κάτι είναι).

Το ποιοι θα είναι οι καθηγητές εξαρτάται: αν ένα ΑΕΙ δώσει αξιολογους μισθούς (οπως παλαιότερα γινόταν αυτό και καθηγητές ΑΕΙ έβγαζαν έξτρα διδάσκοντας τα Σαββατοκύριακα σε ιδιωτικά ιδρύματα) ,τότε θα μπορεσει να πάρει και πολύ καλούς καθηγητές απο τα Δημόσια ΑΕΙ ή Ελληνες απο το εξωτερικό που θέλουν να γυρίσουν. Αν θέλει να δίνει 800 ευρώ το μήνα, προφανώς δε θα προσελκύσει τους καλύτερους, είτε είναι καθηγητές είτε είναι ωρομίσθιοι/υπότροφοι κλπ.

 
@@@@ νδ
12 Φεβ 2019 17:33

"Ναι, να αξιολογούνται ολοι οι καθηγητές πρέπει. Οποιος πληρώνεται απο τον φορολογούμενο πρέπει να αξιολογείται - τελεία. Δεν είναι κομματικό το θέμα, είναι λογική και αξιοπρέπεια. "

Ένα μέλος ΔΕΠ που καταλαμβάνει μία θέση σε κάποιο ΑΕΙ (Πανεπιστήμιο ή/και ΤΕΙ), ξεκινώντας έστω από τη βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή, επιλέγεται κατόπιν ΚΡΙΣΗΣ και διορίζεται με 3-ετή θητεία. Στην 3ετία πάνω ΚΡΙΝΕΤΑΙ για το αν θα μονιμοποιηθεί ή όχι. Για να πάει στη βαθμίδα του Αναπληρωτή καθηγητή, ΚΡΙΝΕΤΑΙ πάλι με ανοικτή διαδικασία. Τέλος ΚΡΙΝΕΤΑΙ πάλι με τον ίδιο τρόπο για τη βαθμίδα του Καθηγητή.

Τι άλλη ακριβώς αξιολόγηση εννοείται;
Πείτε μου μία άλλη περίπτωση στο δημόσιο που ισχύει κάτι αντίστοιχο, με ανοικτές διαδικασίες κάθε φορά.

 
Μια προταση τα λεει ολα..
12 Φεβ 2019 17:36

«Υπό τον έλεγχο, βεβαίως πάντα, ειδικής Ανεξάρτητης Αρχής, υψηλού κύρους.»..
Μα καλά κ. Μητσοτακη, η αρχή αυτή δεν θα είναι η ΑΔΙΠ που τόσο υπερασπίζεστε; α.. ξέχασα αυτή είναι καλή μόνο για τα δημόσια ΑΕΙ, στα ιδιωτικά θα εχουμε διαφορετικά «standards»... Ωραία αρχή!

 
Νίκος Κ
12 Φεβ 2019 17:52

Από τη μια η Ν.Δ. τάχα διαμαρτύρεται ότι άνοιξαν πολλά δημόσια Πανεπιστήμια κι από την άλλη θέλει πλήθος από ιδιωτικά "Πανεπιστήμια" (και με δάνεια για τους φοιτητές ώστε να είναι δια βίου φεσωμένοι).

 
Στυλιανίδης και ιδιωτικά
12 Φεβ 2019 17:54

Ο υπουργός Παιδείας επί Καραμανλή Β' του Σιωπηλού, Ε. Στυλιανίδης ξεκίνησε να ιδρύσει το Πανεπιστήμιο Ανατ.Μεσογείου με στόχο την προσέλκυση χιλιάδων αλλοδαπών φοιτητών με δίδακτρα.Σε λίγο καιρό οι αριστερές ιδεοληψίες της τότε ΝΔ τον απομάκρυναν από το Υπουργείο που είχε κάνει αξιόλογο έργο.Έκτοτε η ΝΔ τον αγνόησε και στην Ροδόπη που εκλέγονταν δεν επαναεξελέγει γιατί εκλέχτηκαν τρεις μουσουλμάνοι και κανείς μη μουσουλμάνος βουλευτής.Το σχέδιο και το όραμα του το πήρε η Κύπρος με τα σημερινά αποτελέσματα.Σαν μετααριστερή ΝΔ που λέτε ότι είστε,σε αντιδιαστολή με τον άλλοτε κραταιό φιλοαριστερό καραμανλισμό,ωφείλετε να τον αποκαταστήσετε αναγνωρίζοντας ότι αν τον ακούγατε τότε ,σήμερα στην Ελλάδα θα φοιτούσαν χιλιάδες αλλοδαποί προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί φοιτητές και θα εισέρεε και το αντίστοιχο πολύτιμα συνάλλαγμα.

 
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
12 Φεβ 2019 18:07

Υπό τον όρο να μή διδάσκουν σε αυτά οι νυν καθηγητές ΑΕΙ

 
Δημήτρης
12 Φεβ 2019 18:10

Συμφωνώ απολύτως, ΑΛΛΑ πρώτα φτιάξτε τα δημόσια πανεπιστήμια!

 
Solwn
12 Φεβ 2019 18:17

"“Είναι καιρός τα παιδιά μας να πάψουν να φεύγουν για σπουδές στο εξωτερικό”"

Για να μαστε ειλικρινείς..πείτε καλύτερα... είναι καιρός οι πολυεθνικές και οι μεγάλοι όμιλοι να απομιζούν τα λεφτά των φοιτητών..

 
ΧΨ
12 Φεβ 2019 18:32

Το φροντιστήριο και η προετοιμασία που κάνουν οι μαθητές στα 6 Χρόνια, θα εκλειψει? Δηλαδή στο ιδιωτικό πολυτεχνείο θα πηγαίνουν άνετα χωρίς δυνατές βάσεις σε μαθηματικά και φυσική? Γιατί τότε δεν μιλάμε για πανεπιστήμια αλλά για μαγαζιά παραγωγής αγραμματων πτυχιούχων. Σπουδές ανώτατες για όλους, εξασφάλισμενη ανεργία για όλους. Αντί να ζητάμε να κλείσουν πολλά από τα υπάρχοντα τμήματα και να γίνουν πόλοι αριστειας αυτά που θα μείνουν κανουμε το ακριβώς αντίθετο. 12 πολυτεχνικές σχολες σε μια χώρα 9 εκατομμυρίων και δημιουργούνται και αλλες. Για το επίπεδο των φοιτητών δεν μιλάει κανείς. Που αλλού συμβαίνουν αυτα;

 
ΑΛΛΕΡΓΙΚΟΣ ΣΤΟ ΣΑΝΟ
12 Φεβ 2019 19:08

Εδώ γράφουν αυτοί που δεν καταλαβαίνουν ότι μέχρι και η ΤΟΥΡΚΙΑ έχει ιδιωτικά πανεπιστήμια;

 
Καθηγητής Πανεπιστημίου
12 Φεβ 2019 20:37

Παρότι καθηγητής σε Ίδρυμα συμφωνώ απολύτως. Είμαστε τριτοκοσμική χώρα που αφήνει δεκάδες χιλιάδες αλλοδαπούς φοιτητές να μην σπουδάζουν στην Ελλάδα ενώ παράλληλα άλλοι τόσοι Έλληνες πάνε στο εξωτερικό. Είμαστε η μοναδική χώρα που δεν έχει ιδιωτικά Πανεπιστήμια και αυτό πρέπει να σταματήσει. Ναι να αξιολογούνται όλοι δεν είναι κακό και αργά ή γρήγορα το σύστημα θα ισορροπίσει. Τέλοςμ είναι παράλογο να έχουμε αφήσει τα Ιδρύματα να ριμάζουν και να μην παιρνουμε χρηματοδοτήσεις από ιδιωτικό Τομέα.

 
ΗΡΑ*
12 Φεβ 2019 22:43

@ Καθηγητής Πανεπιστημίου

Προσωπικά αμφιβάλλω αν είστε καθηγητής Πανεπιστημίου. Ένας καθηγητής Πανεπιστημίου δεν κάνει τόσα και τέτοια ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ