Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

“Χείμαρρος” σε “μίνι” συνέντευξη στο esos ο πρόεδρος του ΕΑΠ

Μιλάει για το ενδεχόμενο συνένωσης με το ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας - Απαντά στους καθηγητές του ΕΑΠ, τους Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Αποκαλύπτει οτι με το υψηλο κόστος των βιβλίων θα μπορούσε να έχει δύο πλήρως εξοπλισμένα εκτυπωτικά κέντρα
Δημοσίευση: 12/02/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Χείμαρρος” είναι ο πρόεδρος του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Καθηγητής Βασίλης Καρδάσης, στη “μινι” Συνέντευξη που του ζητήσαμε σχετικά με τις συζητήσεις που ξεκίνησαν να συγχωνευθεί το Ιδρυμα που διοικεί με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

Ο πρόεδρος του ΕΑΠ:

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ότι η ιδέα για τη δημιουργία ενός νέου Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου προέκυψε από την επίγνωση της διαμορφωμένης κατάστασης στο διεθνές και εθνικό περιβάλλον της ανώτατης εκπαίδευσης.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ: Υπάρχουν εκατοντάδες ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό που διαθέτουν διττό χαρακτήρα, συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όποιος δεν το διακρίνει εθελοτυφλεί και προτιμά την αδράνεια και τη στασιμότητα.

ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΕΙ: Το εγχείρημα διαθέτει μόνο ακαδημαϊκά κριτήρια. Συνιστά

ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Τα μέλη ΔΕΠ -κατά το συνήθειο τους σε οποιαδήποτε απόπειρα εκσυγχρονισμού του ΕΑΠ μέχρι σήμερα- προτάσσουν με εξαιρετική συνέπεια μία ρητορική καταστροφολογίας. Είναι δυστυχώς το καταφύγιο εξαιτίας της έλλειψης οποιασδήποτε πρότασης εκ μέρους τους για τη στρατηγική και το μέλλον του Ιδρύματος. Εθελοτυφλούν με έωλα επιχειρήματα απέναντι στο καινούργιο που βρίσκεται επί θύραις, αγνοούν τις εξελίξεις στον διεθνή και εθνικό πανεπιστημιακό χώρο, έχουν μείνει σε παρωχημένα πρότυπα εκπαίδευσης που αφορούν το μακρινό παρελθόν. Επί των ημερών της παρούσας Διοικούσας δεν κατέθεσαν ουδεμία πρόταση για τη στρατηγική ακαδημαϊκής και διοικητικής ανάπτυξης του ΕΑΠ.

ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΚΟΣΜΗΤΟΡΕΣ: Στο εάν νομιμοποιούμαι να έχω άποψη για το μέλλον του ΕΑΠ μάλλον αγνοούν ότι είμαι πρόεδρος της Διοικούσας

ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ: Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαν περιορισμένη πληροφόρηση από μεμονωμένη πηγή. Καλό θα ήταν να έχουν προηγουμένως απευθυνθεί στη Διοίκηση του Ιδρύματος.

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ: Για τα βιβλία του το Ίδρυμα κατέβαλε ετησίως ένα ανεπίτρεπτα υψηλό ποσό με το οποίο μπορούσε να συστήνει, ετησίως επαναλαμβάνω, δύο πλήρως εξοπλισμένα εκτυπωτικά κέντρα και έτσι να μειωθεί το κόστος της οικονομικής συνδρομής των φοιτητών του.  

ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΚΡΙΝΟΥΝ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΦΟΙΤΗΤΩΝ: Αυτή τη στιγμή στο Ίδρυμα φοιτούν περί τους 40.000 φοιτητές, που είναι ο μεγαλύτερος αριθμός ενεργών φοιτητών που έχει παρουσιάσει ποτέ το ΕΑΠ. Εάν αυτό συνιστά κατάρρευση, τότε οι έννοιες χάνουν τη σημασία τους.

ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ: Μέσα από τη ρύθμιση του Υπουργείου θα καμφθούν οι αδικαιολόγητες αντιστάσεις των ακαδημαϊκών δομών που απέτρεψαν μέχρι τώρα την επικαιροποίηση του εκπαιδευτικού υλικού και την ανανέωση των Προγραμμάτων Σπουδών.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ: Όσον αφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα των φοιτητών, πράγμα που εκκρεμεί αδικαιολόγητα από την Πολιτεία επί πολλά χρόνια, η δικαίωση χιλιάδων φοιτητών, συσχετίζεται απολύτως με την αναβάθμιση και την ανανέωση του περιεχομένου σπουδών.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

esos: Ως πρόεδρος του ΕΑΠ συμφωνείται με τη συγχώνευση άλλου Ιδρύματος, όπως το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας;

Απάντηση: Η πρόταση από το Υπουργείο προσδίδει στο πανεπιστήμιο τη δυνατότητα αφενός να θωρακίσει τις προπτυχιακές σπουδές εξ αποστάσεως κι αφετέρου να διαμορφωθεί σε ένα σύγχρονο ίδρυμα που θα διαθέτει δύο διακριτές περιοχές παροχής εκπαίδευσης, συμβατικής (δια ζώσης) και εξ αποστάσεως.

esos:  Η ιδέα για τη συγχώνευση του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας με το ΕΑΠ , προήλθε από που;

Απάντηση:    Η ιδέα για τη δημιουργία ενός νέου Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου προέκυψε από την επίγνωση της διαμορφωμένης κατάστασης στο διεθνές και εθνικό περιβάλλον της ανώτατης εκπαίδευσης. Το ΕΑΠ κινείται πλέον σε έναν πλήρως ανταγωνιστικό χώρο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αφού πολλά ΑΕΙ της ημεδαπής και της αλλοδαπής προσφέρουν σπουδές και εξ αποστάσεως.

esos:  κε πρόεδρε θα μπορούσαν  να λειτουργήσουν μέσα στο ΕΑΠ Σχολές με Δια Ζώσης παρακολούθηση μαθημάτων;

Απάντηση: Υπάρχουν εκατοντάδες ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό που διαθέτουν διττό χαρακτήρα, συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όποιος δεν το διακρίνει εθελοτυφλεί και προτιμά την αδράνεια και τη στασιμότητα. Καθόσον θα έρθει μια στιγμή που όταν θα έχουν πάρει δραματική τροπή τα πράγματα, θα έχει υπονομευτεί και κάθε προσπάθεια αναμόρφωσης και ανάπτυξης. Γιατί δεν καταστράφηκαν ακαδημαϊκοί κολοσσοί  με αιώνες παραδοσιακής εκπαίδευσης και θα καταστραφεί το ΕΑΠ, το οποίο μάλιστα στο διαμορφούμενο πλαίσιο διατηρεί την αποκλειστικότητα παροχής προπτυχιακής εκπαίδευσης εξ αποστάσεως;

esos:  Για τους φοιτητές που σήμερα φοιτούν στο ΕΑΠ αναμένεται η βελτίωση της θέσης τους ή η χειροτέρευσή της;

Απάντηση: Οι φοιτητές που σήμερα φοιτούν στο ΕΑΠ θα παραμείνουν φοιτητές ενός μεγαλύτερου ΑΕΙ, που θα προσφέρει παράλληλα και συμβατικές σπουδές. Θεωρούμε ότι μέσα από τη ρύθμιση του Υπουργείου θα καμφθούν οι αδικαιολόγητες αντιστάσεις των ακαδημαϊκών δομών που απέτρεψαν μέχρι τώρα την επικαιροποίηση του εκπαιδευτικού υλικού και την ανανέωση των Προγραμμάτων Σπουδών. Όσον αφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα των φοιτητών, πράγμα που εκκρεμεί αδικαιολόγητα από την Πολιτεία επί πολλά χρόνια, η δικαίωση χιλιάδων φοιτητών, συσχετίζεται απολύτως με την αναβάθμιση και την ανανέωση του περιεχομένου σπουδών. Επιπλέον ένα ίδρυμα, το οποίο θα ενταχθεί στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο που διέπει όλα τα ΑΕΙ της χώρας, θα διεκδικήσει από καλύτερους όρους την επίλυση αυτού του κομβικού ζητήματος.   

esos:  Το Κίνημα Αλλαγής έκανε λόγο για πειραματισμούς αναφορικά με το ενδεχόμενο συγχώνευσης του ΕΑΠ με άλλο ΑΕΙ.Τι απαντάται;

Απάντηση: Το εγχείρημα διαθέτει μόνο ακαδημαϊκά κριτήρια. Συνιστά αδιανόητη άποψη ο λόγος περί πειραματισμού, ειδικά όταν αναφέρεσαι στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον της ανώτατης εκπαίδευσης. Άλλωστε τα νέα επιπλέον Τμήματα που θα δημιουργηθούν θα προσδώσουν συνολικά τη φυσιογνωμία ενός σύγχρονου και καινοτομικού ως προς τα επιστημονικά αντικείμενα δημοσίου ΑΕΙ.

esos: Ο Σύλλογος Διδασκόντων μίλησε για καταστροφική για το ΕΑΠ η συγχώνευσή του με το ΤΕΙ Δυτ Ελλάδας. Πως το σχολιάζεται;

Απάντηση: Τα μέλη ΔΕΠ -κατά το συνήθειο τους σε οποιαδήποτε απόπειρα εκσυγχρονισμού του ΕΑΠ μέχρι σήμερα- προτάσσουν με εξαιρετική συνέπεια μία ρητορική καταστροφολογίας. Είναι δυστυχώς το καταφύγιο εξαιτίας της έλλειψης οποιασδήποτε πρότασης εκ μέρους τους για τη στρατηγική και το μέλλον του Ιδρύματος. Εθελοτυφλούν με έωλα επιχειρήματα απέναντι στο καινούργιο που βρίσκεται επί θύραις, αγνοούν τις εξελίξεις στον διεθνή και εθνικό πανεπιστημιακό χώρο, έχουν μείνει σε παρωχημένα πρότυπα εκπαίδευσης που αφορούν το μακρινό παρελθόν. Επί των ημερών της παρούσας Διοικούσας δεν κατέθεσαν ουδεμία πρόταση για τη στρατηγική ακαδημαϊκής και διοικητικής ανάπτυξης του ΕΑΠ.

esos:  Οι Κοσμήτορες του ΕΑΠ που διατύπωσαν αρνητική άποψη για το ενδεχόμενο συγχώνευσης του ΕΑΠ με το ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας άφησαν και αιχμή στο πρόσωπο σας με την εξής αναφορά: “Η πρωτοβουλία σας αυτή δεν υπέχει καμίας νομιμοποίησης, από τη στιγμή που δεν την εκφράσατε ή δεν τη θέσατε υπόψη οιουδήποτε ακαδημαϊκού  οργάνου”. Τι απαντάται;

Απάντηση: Μετέφερα μια ιδέα στον Υπουργό και μετά από 3 ημέρες την υπέβαλα προς συζήτηση στο αρμοδιότερο όργανο που είναι η Διοικούσα Επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν οι Κοσμήτορες και ένα επιπλέον μέλος ΔΕΠ. Στο εάν νομιμοποιούμαι να έχω άποψη για το μέλλον του ΕΑΠ μάλλον αγνοούν ότι είμαι πρόεδρος της Διοικούσας, ότι μαζί με εξαίρετους συνεργάτες συμβάλαμε ανιδιοτελώς στην ανάπτυξη του Ιδρύματος, και εκ του νόμου έχουμε την ευθύνη για τη διοικητική και ακαδημαϊκή λειτουργία του πανεπιστημίου.

esos: Το μέλος της Διοικούσας και Κοσμήτορας του ΕΑΠ Α. Λιοναράκης με άρθρο του  το esos δηλώνει μεταξύ άλλων ότι το ΕΑΠ “κινδυνεύει να χαθεί σ έναν κυκεώνα πολιτικών αποφάσεων και θεσμικών (και ασφαλώς προσωπικών) επιλογών”. Πως το σχολιάζεται;

Απάντηση: Εκτιμώ βαθύτατα την προσφορά και το έργο του Κοσμήτορα Αντώνη Λιοναράκη. Έχει συμβάλει όσο κανένας στην υπόσταση του ΕΑΠ. Είμαι σίγουρος ότι οι εξελίξεις θα διαψεύσουν τους φόβους του.

esos:  Πρόσφατα 48 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή “πυροβολούν” με σειρά ερωτημάτων τη διοίκηση του ΕΑΠ. Είναι υπερβολικοί, έχουν δίκιο, άδικο;

Απάντηση: Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαν περιορισμένη πληροφόρηση από μεμονωμένη πηγή. Καλό θα ήταν να έχουν προηγουμένως απευθυνθεί στη Διοίκηση του Ιδρύματος. Ο Απολογισμός που δημοσιεύσαμε αποτελεί τρόπον τινά απάντηση στην Ερώτησή τους.

esos:  Στην αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς ζητήσατε δημοσίως συγγνώμη από τους φοιτητές του ΕΑΠ σχετικά με τα βιβλία. Σήμερα δουλεύουν “ρολόι” όλα στα ΕΑΠ ή αισθάνεστε την ανάγκη να ζητήσετε συγγνώμη και για άλλα ζητήματα;

Απάντηση: Για τα βιβλία του το Ίδρυμα κατέβαλε ετησίως ένα ανεπίτρεπτα υψηλό ποσό με το οποίο μπορούσε να συστήνει, ετησίως επαναλαμβάνω, δύο πλήρως εξοπλισμένα εκτυπωτικά κέντρα και έτσι να μειωθεί το κόστος της οικονομικής συνδρομής των φοιτητών του.  Η «κρίση του βιβλίου» μας οδήγησε στον εξορθολογισμό της εκτύπωσης των βιβλίων, με ευνοϊκές συνέπειες για τους φοιτητές και τον προϋπολογισμό του ΕΑΠ.

esos:  Σας θυμίζω δήλωση του υπουργού Παιδείας: “Εμείς είμαστε υπέρ των εκλογών με κάλπες, όπως έχουν γίνει στις φοιτητικές εκλογές του Μαΐου, να αναδείξουν τους εκπροσώπους τους και να συμμετέχει ένας προπτυχιακός, ένα μεταπτυχιακός και ένας υποψήφιος διδάκτορας με δικαίωμα λόγου στη Διοικούσα Επιτροπή του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου”. Εγινε κάτι επ αυτού;

Απάντηση:  Κατά τη γνώμη μας σε ένα Ίδρυμα του οποίου οι φοιτητές του διαμένουν σε όλη την έκταση της επικράτειας ή σε πόλεις του εξωτερικού, η εκλογή εκπροσώπων τους είναι ανέφικτη. Κι αυτό διότι η διαδικασία της εκλογής απαιτεί την ενημέρωση αλλά και την εξασφάλιση της ισότιμης συμμετοχής ΟΛΩΝ ανεξαιρέτως των φοιτητών, όπου και αν διαμένουν. Η ηλεκτρονική ψηφοφορία κατά τη γνώμη μας σε ένα εύρος 40.000 φοιτητών με τη διασπορά των φοιτητών του ΕΑΠ καθίσταται ανεδαφική. Επισημαίνεται ότι η ισότιμη συμμετοχή και του τελευταίου φοιτητή συνιστά θεμελιώδες συστατικό της δημοκρατικής διαδικασίας εκλογής. Η Διοίκηση του ΕΑΠ έχει επανειλημμένα γνωστοποιήσει στο Υπουργείο Παιδείας αυτού του είδους τα προβλήματα.

esos:  Βουλευτές της ΝΔ μίλησαν για   κατάρρευση αρκετών Προγραμμάτων Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) σύμφωνα με  συγκριτικά στοιχεία του αριθμού εισακτέων φοιτητών του ακαδημαϊκού έτους 2018-2019 ως προς αυτού των εισακτέων των δύο προηγούμενων ετών.Ποια είναι η αριθμητική εικόνα;

Απάντηση: Αυτή τη στιγμή στο Ίδρυμα φοιτούν περί τους 40.000 φοιτητές, που είναι ο μεγαλύτερος αριθμός ενεργών φοιτητών που έχει παρουσιάσει ποτέ το ΕΑΠ. Εάν αυτό συνιστά κατάρρευση, τότε οι έννοιες χάνουν τη σημασία τους. Και επιπλέον αγνοείται επιδεικτικά ότι το 2015 το ΕΑΠ ήταν το μοναδικό Ίδρυμα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και σήμερα συμμετέχει στον πλήρη ανταγωνισμό. Επίσης με την πάροδο του χρόνου κάποια Προγράμματα κλείνουν τον κύκλο τους. Γι’ αυτούς τους λόγους η στρατηγική ανάπτυξης που έθεσε στόχο η Διοίκηση συνέβαλε στην ίδρυση 13 νέων Προγραμμάτων που συνεισέφεραν χιλιάδες νέους φοιτητές στο Ίδρυμα.

Σχόλια (38)

 
Ασπρωτας
12 Φεβ 2019 18:40

Σταρατες απαντήσεις στα ανησυχα μέλη ΔΕΠ του ΕΑΠ.

 
ΑΛΛΕΡΓΙΚΟΣ ΣΤΟ ΣΑΝΟ- Καθηγητής Πανεπιστημίου LIDL-SYRIZA
12 Φεβ 2019 19:06

Πέστα σύντροφε! Μέχρι και ειδικό Συριζομεταπτυχιακό φτιάξαμε, αυτό για την μεταμαρξιστική οικονομία, περιζήτητο παντού (στη Κούβα, Βενεζουέλα, κλπ).

 
Kώστας
12 Φεβ 2019 19:20

Ο πρόεδρος που ενδιαφέρετε εμπράκτως για το ίδρυμα και έχοντας πάρει προτωβουλίες εκεί που άλλοι δεν ήθελαν μόνο λέει τα πράγματα σταράτα.
προς τι τόσος φόβος πια από τους ΔΕΠ του ΕΑΠ;

 
Αριστογατος
12 Φεβ 2019 19:20

Το ΕΑΠ εκτός από παράρτημα στον Πύργο να έχει και στο Μεσολόγγι.
Καλά τα λέει ο Βασίλης μπράβο στο esos για την πληροφόρηση.

 
ότι ναναι
12 Φεβ 2019 19:36

Για ποιά ανάπτυξη μιλάει ο Διορισμένος Πρόεδρος; Για δώστε μας μερικά νούμερα όταν αναλάβατε και τώρα. Πόσοι φοιτητές κανανε αίτηση τότε; πόσοι τώρα; πόσο ήταν το αποθεματικό του ΕΑΠ, πόσο τώρα; που ήταν η δημοτικότητα του ΕΑΠ; που είναι τώρα; Πότε παίρνανε τα βιβλία τους οι φοιτητές τότε; πότε τα παίρνουν (αν τα παίρνουν) τώρα; Σε πόσο χρόνο απαντούσε το helpdesk σ εερωτήματα υπηρεσιών τότε, σε πόσο χρόνο τώρα; Πως γινόταν οι ηλεκτρονικές ΟΣΣ πριν και πως πήγαν να γίνουν φέτος που πήγατε να τα τινάξετε στον αέρα όλα; Αφού λοιπόν το ΕΑΠ "πετάει" με την διαχείρηση που του κάνατε πάτε τώρα να το καταργήσετε εντελώς από φορέα εξ αποστάσεως εκπαιδευσης και να το κάνετε ενα πανεπιστημιάκι (με μία Σχολή ΤΕΙ) που θα έχει και εξ αποστάσεως μαθήματα. Αίσχος!

 
Νίκος
12 Φεβ 2019 19:56

Η αλήθεια είναι ότι όσο πιο πολλά λέει κάποιος, τόσο πιο πολύ εκτίθεται.

 
Jimmys
12 Φεβ 2019 20:01

Θετική κίνηση , το ΕΑΠ έχει υψηλό επίπεδο σπουδών και με το διττό σύστημα θα περισσότερες δυνατότητες.

 
Δημήτρης Λεκάκης
12 Φεβ 2019 20:21

Αγαπητό ESOS , καλό θα ήταν να ρωτάτε για πιο φλέγοντα θέματα όπως για την κατάσταση των ανθρωπιστικών σπουδών στο ΕΑΠ, τα επαγγελματικά δικαιώματα και ποιοί είναι αυτοί που κοντά 25 χρόνια έχουν αλυσοδεμένους τους φοιτητές των προγραμμάτων ΕΛΠ και ΕΠΟ. Γιατί δεν μιλάει κάνεις; Να μας πει ο Πρόεδρος αν δέχεται και από ποιους πιέσεις να μην γίνεται ούτε κουβέντα γι'αυτα τα θέματα; Η κατάσταση από τραγική .

 
greek statistics
12 Φεβ 2019 20:24

..ας δει το ΕΑΠ πόσοι φοιτητές το επιλέγουν πλέον σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο...ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Έχουν περάσει τόσες διοικούσες επιτροπές με αρνητικά αποτελέσματα...όλες βέβαια φροντίζουν να κουνάνε το δάχτυλο στους καθηγητές και τους διδάσκοντες του ΕΑΠ και να αποχωρήσουν επιτυχημένες με εμπλουτισμένο βιογραφικό.

 
Ζαιμης
12 Φεβ 2019 20:55

Η βάση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου είναι η ΑΝΟΙΚΤΟΤΗΤΑ απο όπου απορρέει και η ανάγκη για ΕξΑΕ. Δηλαδή η αρχή οτι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση οφείλει να είναι διαθέσιμη ως κοινωνικό αγαθό σε όλους, όποιοι και αν είναι, όπου και να βρίσκονται, όσους περιορισμούς και αν έχουν.
Τα συμβατικά πανεπιστήμια ΔΕΝ είναι ανοικτά. Έχουν σύστημα εισαγωγής (μέσω Πανελληνίων), και στη συνέχεια για τις σπουδές έχουν συγκεκριμένους όρους πρόσβασης, με περιορισμούς ως προς το χώρο και χρόνο, που κάνουν ανέφικτη την παρακολούθηση σε πολλές ομάδες ενηλίκων με περιορισμούς και άλλες παράλληλες υποχρεώσεις.

 
Ποιος θα πληρώνει τη νυφη;
12 Φεβ 2019 21:19

Δηλαδή το αποθεματικό που προκύπτει απο τα δίδακτρα των 40000 φοιτητων του ΕΑΠ, θα πηγαίνει για να καλύπτει τις ανάγκες των 3-4000 δεκαοκτάριδων φοιτητών δια ζώσης, αντί για τις ΑεξΑΕ υποδομές που χρειάζεται το ίδιο για την εκπαίδευση ενηλίκων;

 
TERS
12 Φεβ 2019 21:22

Αφου το ΕΑΠ τα πάει τόσο καλά και έχει τόσους πολλούς φοιτητές που σπουδάζουν σε αυτό, γιατί χρειάζεται να αναπτυχθεί σε συμβατικό;

 
Question
12 Φεβ 2019 21:24

to EAP einai aftoxrimatodotoumeno, meso ton diaktron ton foititon tou. To simbatiko xrimatodoteitai apo tin politeia. To mikto, simbatiko-ejae, apo pou tha xrimatodoteite?

 
τερατα και σημεια
12 Φεβ 2019 21:42

Ωραια λογική. Δηλαδή το μόνο πανεπιστήμιο που δίνει δυνατότητα να σπουδάζουν κάποιοι που άλλως δεν μπορουν , αναπηροι, φυλακισμενοι, πολύτεκνοι, μεταναστες, κ κυριως η εργατική ταξη, δηλ οσοι για βιοποριστικους λογους δεν μπόρεσαν όταν ήταν νέοι, θα παει να γινει συμβατικό , απο αριστερή μαλιστα διοίκηση. Τι άλλο θα δούμε!

 
αντικοινωνικη αναπτυξη
12 Φεβ 2019 21:50

Το ΕΑΠ είναι το μόνο πραγματικά προσβασιμο λαϊκό πανεπιστήμιο, θα είναι κρίμα να σταματήσει να προσφέρει τη δυνατότητα σπουδών στις λαϊκές οικογενειες

 
alalazonas
12 Φεβ 2019 22:10

Μερικές φορές και αυτές οι ακαδημαικες δημοκρατικές διαδικασίες έχουν και τα όρια τους....όπως φαίνεται.

 
ΔΙΑVIOU
12 Φεβ 2019 22:28

Τι ποσοστό ειναι οι φοιτητές πάνω απο 35 ετων στα πανεπιστημια και τι ποσοστό στο ΕΑΠ?

 
μηχανικός
13 Φεβ 2019 00:46

καλά τα λέει ο πρόεδρας, ας γίνει blended

ας κάνει κάτι και για το αυτοδιοίκητο, για τις εκλογές φοιτητών (γίνεται μέσω internet μην λέμε τα ίδια κάθε φορά) και για τα δικαιώματα ΕΛΠ/ΕΠΟ χθες

είμαι υπέρ της αλλαγής

 
@ΔΙΑVIOU
13 Φεβ 2019 02:02

Στα συμβατικά το ποσοστό των άνω των 35 είναι μεγαλύτερο από το ΕΑΠ λόγω των αιωνίων φοιτητών που δεν υπάρχουν στο ΕΑΠ. Επιπλέον, ειδικά την τελευταία 10ετία το ΕΑΠ έχει γεμίσει με 20ρηδες και στα νέα μεταπτυχιακά. Το πρόβλημα του ΕΑΠ όμως είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα στα προπτυχιακά του που ακυρώνει όλα τα υπόλοιπα θετικά, αμαυρώνει την γενική εικόνα του και δημιουργεί τεράσττια προβλήματα στους πτυχιούχους του.

 
ΣΕΠ
13 Φεβ 2019 03:47

Δεδομένης της τεράστιας επιτυχίας της διορισμένης διοίκησης μέχρι σήμερα ας κρατήσει κανείς τα παρακάτω επιτεύγματα. Πρώτη φορά στην ιστορία του ιδρύματος δεν έχουν μέχρι και σήμερα όλοι οι φοιτητές το σύνολο των βιβλίων τους τα οποία και έχουν πληρώσει. Πρώτη φορά στην ιστορία του ιδρύματος δεν έχουν καταβληθεί τα οδοιπορικά ακόμα και της προηγούμενης χρονιάς σε όλους τους ΣΕΠ. Πρώτη φορά στην ιστορία του ιδρύματος τα μέλη ΣΕΠ έκαναν γιορτές απλήρωτοι. Τέτοια διοικητική αποτελεσματικότητα ούτε σε περίπτερο δε συναντά κανείς όχι σε ακαδημαϊκό ίδρυμα.

 
Αιρετικός
13 Φεβ 2019 09:16

1. Η διεθνής πρακτική είναι να προσφέρουν τα ακαδημαικά ιδρύματα τόσο εξ' αποστάσεως εκπαίδευση όσο και συμβατικές σπουδές. Τα επιτυχημένα παραδείγματα των Κυπριακών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μπορούν να βοηθήσουν στην κατεύθυνση αυτή.
2. Η διεθνής πρακτική επιτρέπει σε ιδρύματα να δίνουν πτυχία εξ' απόστάσεως και συμβατικά σε όλες τις επιστήμες (π.χ. αρχιτεκτονική, νοσηλευτική, μηχανικοί κ.λ.π.). Τα πτυχία αυτά αναγνωρίζονται από το ελληνικό κράτος ως ισότιμα εδω και αρκετά χρόνια.
3. Τα Ευρωπαικά Πανεπιστήμια που σχεδιάζεται να λειτουργήσουν στην Ευρώπη και θα απονέμουν τίτλους σπουδών μετά απο συνεργασία ιδρυμάτων απο διαφορετικές χώρες θα αξιοποιήσουν την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση για να παρέχουν κοινά πτυχία.
Αυτή είναι η διεθνής πρακτική και ο πρόεδρος που βλέπει τι συμβαίνει σε όλο το κόσμο προσπαθεί να ανοίξει ένα παράθυρο στο μέλλον. Ας μην πετροβολούμε στην χώρα ότ ιμας φοβίζει.

 
ΓΣ
13 Φεβ 2019 11:15

Δυστυχώς η κατάσταση στο ΕΑΠ είναι τραγική τα τελευταία χρόνια. Ξεκινάει το εξάμηνο και οι φοιτητές δεν έχουν βιβλία, καθηγητές ΣΕΠ ειδοποιούνται για να αναλάβουν καθήκοντα και να κάνουν μάθημα 2-3 μέρες πριν το μάθημα (φανταστείτε για κάποιον που πρώτη φορά κάνει μάθημα στο ΕΑΠ, πόσο καλά προετοιμασμένος θα πάει). Γενικά είναι διάχυτη η εντύπωση ότι το σύστημα είναι στον αυτόματο πιλότο. Ενώ τόσα χρόνια οι διαδικασίες έτρεχαν σε συγκεκριμένες εύλογες προθεσμίες, εδώ και 2-3 χρόνια όλα γίνονται απελπιστικά αργά, μετά την τελευταία στιγμή. Είναι κρίμα.

Η τυχόν συνένωση του ΕΑΠ με ΤΕΙ ή άλλη σχολή θα σημάνει και την καταστροφή του. Και αυτό γιατί με ποιά λογική θα λειτουργεί Πανεπιστήμιο του οποίου μια σχολή είναι "δωρεάν παιδεία" με είσοδο από Πανελλήνιες/Κεντρικές όπως αλλιώς τις λέμε, εξετάσεις, και μια άλλη σχολή *προπτυχιακή* πάλι, θα λειτουργεί (εξ'αποστάσεως) με δίδακτρα; Δε νομίζω ότι είναι καν νόμιμο αυτό, δεν έχει νομικό προηγούμενο και υποψιάζομαι ότι θα περιμένει κόσμος στην ουρά να προσφύγει (και μάλλον να δικαιωθεί τελικά). Γενικά δίνεται η εντύπωση ότι βάλθηκαν να το τινάξουν στον αέρα. Το ΕΑΠ είναι ίσως το μόνο Πανεπιστήμιο που - λόγω του ειδικού χαρακτήρα του - δεν "χωράει" να συγχωνευθεί με κανένα άλλο "κλασσικό" ΑΕΙ.

 
@Αιρετικός
13 Φεβ 2019 11:31

Ο Πρόεδρος "που βλέπει το μέλλον" και έχει συρικνώσει το ΕΑΠ από τότε που το ανέλαβε θα το επιτύχει αυτό με την συγχώνευση με μία Σχολή ΤΕΙ;

 
Προς ΓΣ
13 Φεβ 2019 11:47

Δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά που αναφέρεις. Εντάσσονται στην στοχευμένη λάσπη κατά της συγκεκριμένης διοίκησης του ΕΑΠ, προφανώς πολιτικά υποκινούμενη.

 
@Προς ΓΣ
13 Φεβ 2019 12:52

Ισχύουν όλα, δυστυχώς, και τα αναφέρω έχοντας ζήσει και δει εκ των έσω. Είναι εύκολο να λέμε ότι τα κακώς κείμενα και όσα δε μας βολεύουν είναι "στοχευμένη λάσπη", "πολιτικά υποκινούμενα" και λοιπά. Το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς και για τα δικά σας σχόλια. Εχετε να πειτε κάτι για τα πραγματικά περιστατικά που αναφέρω με βιβλία, διαδικασίες αναθέσεις;

 
Επαγγελματικά δικαιώματα
13 Φεβ 2019 12:54

Εξαιτίας του προβλήματος με τα επαγγελματικά δικαιώματα σε κάποια πτυχία που έχει καταστρέψει πολλούς πτυχιούχους, ο κόσμος είναι καχύποπτος με όλα τα προπτυχιακά που προσφέρει γιατί "δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει" αν το ίδιο το ίδρυμα δεν φροντίζει για τα πτυχία του. Έτσι έγινε πλέον κυρίως ίδρυμα μεταπτυχιακών, αρκεί να δει κανείς τη σύνθεση των φοιτητών.

 
Άκης
13 Φεβ 2019 13:08

Όχι και συρρίκνωση!! Με νέα τμήματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών και αύξηση θέσεων στους εισακτέους!!
Το θέμα με τα προβλήτα οργάνωσης είναι άλλο.

 
@Αιρετικός
13 Φεβ 2019 18:48

Εκτός από τα παραπάνω που σωστά αναφέρεις, υπάρχει όμως και το θέμα της πρόσβασης στην γνώση χωρίς εξετάσεις και χωρίς προυποθέσεις, και η οργάνωση της ώστε να καλύπτει ενηλίκους και ώριμους φοιτητές (και όχι κλασικούς νέους φοιτητές, είναι διαφορετικές οι ανάγκες των μέν και των δε). Τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια έχουν άλλο target group και άλλο σημείο έναρξης, και συνεπώς άλλη οργάνωση της γνώσης και στα εξ' αποστάσεως τμήματα τους. Αυτό αφορά από την οργάνωση των σπουδών έως την οργάνωση της ύλης.

 
Θεσπρωτός
13 Φεβ 2019 19:02

Κανείς δεν αναφέρει το οτι στο ΕΑΠ βρίσκονται και το τρέχουν (γιατι οι εξ' αποστάσεως σπουδές θέλουν ισχυρές διοικητικές δομές απο πίσω να τις τρέχουν) κάπου 300 εν ομηρία συμβασιούχοι διοικητικοί υπάλληλοι - εδώ και δεκαετίες- , οι οποίοι αν συνενωθεί διοικητικά με το ΤΕΙ θα αντικατασταθούν από τους διοικητικούς του ΤΕΙ, και θα επέλθει διοικητικό χάος στο ΕΑΠ χειρότερο απο αυτό που ήδη υπάρχει λόγω της συνήθους ελληνικής γραφειοκρατίας.
Μιλάμε για εν δυνάμει 300 θέσεις ανεργίας, και ένα διοικητικό μπάχαλο που θα ακολουθήσει.

 
@@Αιρετικός
13 Φεβ 2019 19:02

Δηλαδή όταν αναφέρεστε σε ενήλικους φοιτητές, σημαίνει ότι υπάρχουν κάπου και ανήλικοι φοιτητές. Πού υπάρχει αυτό, σε ποια χώρα? Τι θα πει διαφορετικές ανάγκες. Πάντως εγώ σε μεταπτυχιακό μάλιστα τμήμα του ΕΑΠ είδα 20ρηδες στη μεγάλη πλειοψηφία, δεν ξέρω για ποιες εποχές αναφέρεστε ή τι θέλετε να πείτε.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean