Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Μαθητικό επίδομα για οικονομικά αδύναμους μαθητές ζητά η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Μαγνησίας από το υπουργείο Παιδείας

Θετική η υφυπουργός Οικονομικών η οποία ξεκινά συζητήσεις με τους συναρμόδιους υπουργούς
Δημοσίευση: 15/02/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μαθητικό επίδομα για τους οικονομικά αδύναμους μαθητές , είναι μεταξύ    των  δέκα  οικονομικών και εκπαιδευτικών μέτρων που προτείνει  η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Το θέμα πήραν στα χέρια τους η υφυπουργός Οικονομικών και Βουλευτής Μαγνησίας Κατερίνα Παπανάτσιου  και οι Βουλευτές Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος και Μάκης Μπαλλής  , οι οποίοι ενημέρωσαν τα συναρμόδια υπουργεία και ζήτησαν άμεση συνάντηση ώστε να εξετασθούν   οι προτάσεις   και να βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα.

Ειδικότερα η  ΔΔΕ  Μαγνησίας, προτείνει:

Μέτρα οικονμικής υποστήριξης

1.    Παροχή μαθητικού επιδόματος με σκοπό να ανταπεξέλθουν στις βασικές ανάγκες τους οι μαθητές με διαβιωτική δυσχέρεια,  στη χορήγηση του οποίου, για λόγους αντικειμενικότητας και διαφάνειας,  θα πρέπει να εμπλέκονται οι σύλλογοι διδασκόντων  και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και με ειδική μέριμνα,  ώστε οι παροχές αυτές να μην αξιοποιούνται από τρίτους αλλά από τους ίδιους μαθητές. Σημειώνουμε ότι η χορήγηση  οικονομικής ενίσχυσης σε οικογένειες  μαθητών  του ν. 3016/2002 το οποίο ενσωματώθηκε στον ν.  4472/2017  είχε δυσκολίες στην εφαρμογή του και δεν αξιοποιούνταν  πάντα για τις ανάγκες των ιδίων.

2.     Διεύρυνση του νομοθετικού πλαισίου ούτως ώστε να μην πραγματοποιείται διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και άλλων παροχών σε οικογένειες μαθητών.

3.    Λήψη μέριμνας για την πλήρη σίτιση για όλους τους παραπάνω μαθητές, εντός του σχολείου τουλάχιστον.

4.    Ειδική μέριμνα επιχορήγησης από το σχολείο του αντιτίμου για  σχολικές δραστηριότητες των μαθητών, εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις, εκπαιδευτικές ανταλλαγές, ευρωπαϊκά προγράμματα κ.λπ.

5.    Πραγματοποίηση συχνής και εμπεριστατωμένης ενημέρωσης για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών, όσο και των οικογενειών τους.

Μέτρα εκπαιδευτικής υποστήριξής τους:

1.    Επέκταση της ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας κάποιων σχολείων, ως ολοήμερα γυμνάσια και λύκεια,  ούτως ώστε να διευκολύνονται οι μαθητές στη μελέτη και την προετοιμασία τους για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας αλλά και να ασχολούνται με δράσεις πολιτισμού, αθλητισμού και εποικοδομητικής ψυχαγωγίας.

2.    Τοποθέτηση ψυχολόγων και άλλων επιστημόνων κοινωνικής και ανθρωπιστικής  ειδίκευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με σκοπό τη διερεύνηση προβλημάτων και ενημέρωση των οικογενειών των μαθητών, κατά τα πρότυπα των ΕΠΑΛ και του θεσμού των ΕΔΕΑΥ.

3.    Δωρεάν μετακίνηση, όχι μόνο από και προς τις σχολικές μονάδες, αλλά και  για τις μετακινήσεις οι οποίες απαιτούνται από τις εξωσχολικές δραστηριότητες και τις προσωπικές τους ανάγκες,  ανεξαρτήτως  χιλιομετρικής απόστασης κι ανεξαρτήτως ωραρίου.

4.    Λήψη ειδικής μέριμνας για τις απουσίες τους.

5.    Ενημέρωση για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών όσο και των οικογενειών τους. Διαπιστώθηκε ότι πλείστες οικογένειες, κυρίως χαμηλού εκπαιδευτικού επιπέδου δε γνωρίζουν βασικά δικαιώματά τους και θεσμοθετημένες παροχές οι οποίες αποσκοπούν στη βελτίωση της διαβίωσης τους. Έτσι το σχολείο, δια των μαθητών του, δύναται να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης αυτών των οικογενειών.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ
ΠΕΡΙΦ. Δ/ΝΣΗ Π. & Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
———————————
Ταχ. Δ/νση:     Επτά Πλατανίων 16
Τ.Κ. :        38333   ΒΟΛΟΣ
Πληροφορίες: Ρηγώ Φασουράκη,
        Αχιλλέας Καρέτσος,
        Αναστασία Ανδρουλάκη
Τηλέφωνο:    24210 72198
                           24210 47386
Fax :        24210 50364
e-mail:         mail@dide.mag.sch.gr    Φ.2
Βόλος, 11/2/2019
Αρ. Πρωτ.:1348  

    ΠΡΟΣ
    Υπουργό Παιδείας Έρευνας και     Θρησκευμάτων
    κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

ΘΕΜΑ:   « Αναγκαιότητα ειδικής πρόνοιας για Μαθητές με Διαβιωτική Δυσχέρεια »     

Κύριε Υπουργέ,
δεδομένης της θεσμικής θέσης σας, με βάση τις παραγράφους 1 και 7 του άρθρου 14 της Υ.Α. Φ353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002 (ΦΕΚ 1340/Β/2002) απευθυνόμαστε σε σας ως κορυφαία προϊστάμενη αρχή μας, για να σας ενημερώσουμε τόσο για ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα που αποκτά ιδιαίτερες προεκτάσεις στην  εκπαίδευση και αφορά μαθητές που διαβιούν σε συνθήκες ένδειας, όσο και για να σας εκθέσουμε τις απόψεις μας για την αναγκαιότητα ειδικής πρόνοιας αυτού του μαθητικού πληθυσμού. Σημειώνουμε ότι οι απόψεις αυτές βασίζονται και στις προσωπικές μας διαπιστώσεις και εκτιμήσεις αλλά και στις σύμφωνες διαπιστώσεις διευθυντών σχολείων, εκπαιδευτικών, γονέων και πολιτών.

Συγκεκριμένα, τελευταία ήρθαν στη δημοσιότητα γεγονότα τα οποία ανέδειξαν μία κατάσταση η οποία είναι γνωστή στην εκπαιδευτική κοινότητα εδώ και αρκετά χρόνια. Η κατάσταση αφορά μαθητές μας οι οποίοι βιώνουν δυσχερείς συνθήκες διαβίωσης που φτάνουν έως την ακραία ένδεια προκαλώντας σοβαρές αρνητικές συνέπειες για αυτούς.

Τα εν λόγω δημοσιεύματα παρουσίασαν ελάχιστο μόνο μέρος του ζητήματος. Πληροφορίες μας αναφέρουν περιπτώσεις μαθητών κατά τις οποίες είναι δυσχερής έως αδύνατη η οικονομική ανταπόκρισή τους σε πρωταρχικές ανάγκες διαβίωσης, τόσο μέσα στο σχολείο, όσο κι έξω από αυτό.

Τέτοιες είναι:

•    Δυσχέρεια στην ανταπόκρισή τους στα έξοδα σίτισης, κατά την παραμονή τους στο  σχολείο, αλλά και μετά το πέρας των μαθημάτων.
•    Δυσχέρεια στην προετοιμασία τους για τα μαθήματα, λόγω συνθηκών που επικρατούν στο σπίτι εξαιτίας διακοπών ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και λοιπών παροχών.
•    Δυσχέρεια στην καταβολή αντιτίμου εισιτηρίου για τη μεταφορά τους από και προς τις σχολικές μονάδες, αλλά και στις εξωσχολικές τους υποχρεώσεις και ανάγκες.
•    Δυσχέρεια στην κάλυψη σχολικών εξόδων για γραφική ύλη, σχολική ενδυμασία (φόρμα, παπούτσια γυμναστικής, φόρμα εργαστηρίου, είδη σχεδίου – καλλιτεχνικών κ.λπ.)
•    Δυσχέρεια ανταπόκρισης στα έξοδα προμήθειας προσωπικών ειδών, ακόμη και ειδών πρώτης ανάγκης.
•    Δυσχέρεια στην κάλυψη ακόμα και του ελάχιστου αντιτίμου για τη συμμετοχή τους σε σχολικές δραστηριότητες, όπως εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές, μαθητικές ανταλλαγές και άλλες  τέτοιες δράσεις.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις συνηγορούν ότι είναι υπαρκτή μία ευάλωτη κοινωνική ομάδα μαθητών οι οποία χρήζει ιδιαίτερης μέριμνας. Είναι εκείνη η ομάδα μαθητών με Διαβιωτική Δυσχέρεια.
Η διαβιωτική τους δυσχέρεια επιδρά κατάφορα αρνητικά στις σχολικές τους επιδόσεις, στην πλημμελή παρακολούθηση των μαθημάτων τους και την προετοιμασία τους γι αυτά, στον ψυχισμό τους, στην κοινωνική τους ένταξη και στη γενικότερη εκπαιδευτική τους απόδοση, επηρεάζοντας το μέλλον τους. Το πρόβλημα αναδεικνύεται εντονότερα, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι μαθητές μας, ως ανήλικοι, δεν έχουν καμία δυνατότητα παρέμβασης και επίλυσής του. Επιπλέον εντείνεται, όταν η δυσχέρεια αυτή αφορά σε βασικά αγαθά τα οποία θεωρούνται δεδομένα για την πλειονότητα των συμμαθητών τους.

Μέχρι τις μέρες μας το πρόβλημα επιλύεται κατά το μάλλον ή ήττον με  αποσπασματικές και περιστασιακές –κυρίως- λύσεις. Ενδεικτικές λύσεις αποτελούν η οικονομική ενίσχυση μαθητών μετά από εκκλήσεις συνδικαλιστικών και μη οργανώσεων, η ανάληψη εξόδων διαβίωσης από Συλλόγους Διδασκόντων Σχολείων, η συνεισφορά ιδιωτών σε τρόφιμα, η κάλυψη εξόδων εκδρομών και σχολικών ειδών από συλλόγους κ.ά.. Οι λύσεις αυτές περιορίζουν το πρόβλημα, συνήθως ευκαιριακά, αλλά ταυτόχρονα καταδεικνύουν το μέγεθός του και την επίδρασή του στους μαθητές μας.

Αξιόλογο μέτρο πρόνοιας για τους μαθητές με Διαβιωτική Δυσχέρεια στην περιοχή μας αποτελεί η πραγματοποίηση πρωινής σίτισης 241 μαθητών από την Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος. Όμως, ο αριθμός αυτών των μαθητών αναδεικνύει και το μέγεθος του προβλήματος και την αναγκαιότητας λήψης μέτρων για όλους τους μαθητές, αφού συνάγεται ότι, εάν τέτοια περιστατικά συμβαίνουν στη Μαγνησία, είναι βέβαιο ότι συμβαίνουν και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Επί πλέον, κατά την άποψή μας, η λήψη μέτρων πρόνοιας για τους  μαθητές με Διαβιωτική Δυσχέρεια, συνάδει με τους  σκοπούς  της εκπαίδευσης όπως αυτοί  προσδιορίζονται από το άρθρο 1 παρ. 1 και 2 του ν. 1566/1985 ΦΕΚ 167/Α/30-9-1985) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»  καθώς επίσης και με τα αναφερόμενα στα άρθρα 26, 27 & 28 του ν. 2101/1992 (ΦΕΚ 192 Α) «Κύρωση της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα  του παιδιού»  περί κοινωνικής αξίας και ισοτιμίας, εξασφάλισης όλων των αναγκαίων  προϋποθέσεων και μέσων από την πολιτεία, το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση, τον σεβασμό της προσωπικότητας κάθε μαθητή, της προσφοράς χρηματικής βοήθειας, όταν παρίσταται ανάγκη.
Έτσι, θεωρούμε ότι το μείζον αυτό θέμα της στήριξης των μαθητών με Διαβιωτική Δυσχέρεια δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί με αποσπασματικές και κατά περίπτωση προσπάθειες. Το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί  με γενική, κεντρική, πολιτειακή μέριμνα.
Το πρώτο και καίριο βήμα το οποίο, κατά την άποψή μας, πρέπει να γίνει είναι ο προσδιορισμός των Μαθητών με Διαβιωτική Δυσχέρεια, με συγκεκριμένα κριτήρια, όπως ισχύει και για άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Σε αυτόν τον προσδιορισμό, οι σύλλογοι διδασκόντων και οι διευθυντές των σχολείων μπορούν να αποτελέσουν καθοριστικής σημασίας γνωμοδοτικό παράγοντα.
Ακολούθως θα πρέπει να θεσμοθετηθούν και να ληφθούν μέτρα πρόνοιας γι αυτούς τους μαθητές. Η πρόνοια θα πρέπει να έχει δύο σκέλη: Μέτρα βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσής τους και μέτρα για την εκπαιδευτική υποστήριξή τους.

Κατωτέρω παραθέτουμε τις απόψεις μας οι οποίες αφορούν τα μέτρα εκπαιδευτικής υποστήριξής τους:

1.    Επέκταση της ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας κάποιων σχολείων, ως ολοήμερα γυμνάσια και λύκεια,  ούτως ώστε να διευκολύνονται οι μαθητές στη μελέτη και την προετοιμασία τους για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας αλλά και να ασχολούνται με δράσεις πολιτισμού, αθλητισμού και εποικοδομητικής ψυχαγωγίας.
2.    Τοποθέτηση ψυχολόγων και άλλων επιστημόνων κοινωνικής και ανθρωπιστικής  ειδίκευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με σκοπό τη διερεύνηση προβλημάτων και ενημέρωση των οικογενειών των μαθητών, κατά τα πρότυπα των ΕΠΑΛ και του θεσμού των ΕΔΕΑΥ.
3.    Δωρεάν μετακίνηση, όχι μόνο από και προς τις σχολικές μονάδες, αλλά και  για τις μετακινήσεις οι οποίες απαιτούνται από τις εξωσχολικές δραστηριότητες και τις προσωπικές τους ανάγκες,  ανεξαρτήτως  χιλιομετρικής απόστασης κι ανεξαρτήτως ωραρίου.
4.    Λήψη ειδικής μέριμνας για τις απουσίες τους.
5.    Ενημέρωση για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών όσο και των οικογενειών τους. Διαπιστώθηκε ότι πλείστες οικογένειες, κυρίως χαμηλού εκπαιδευτικού επιπέδου δε γνωρίζουν βασικά δικαιώματά τους και θεσμοθετημένες παροχές οι οποίες αποσκοπούν στη βελτίωση της διαβίωσης τους. Έτσι το σχολείο, δια των μαθητών του, δύναται να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης αυτών των οικογενειών.

Στη συνέχεια, προς ενημέρωσή σας,  παραθέτουμε τις απόψεις μας, οι οποίες αφορούν γενικά μέτρα βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των μαθητών μας, τα οποία θεωρούμε ότι αποτελούν αντικείμενο ευρύτερης πολιτειακής μέριμνας και για το λόγο αυτό, έχουμε αποταθεί στους Υπουργούς και Βουλευτές της περιοχής μας.

1.    Παροχή μαθητικού επιδόματος με σκοπό να ανταπεξέλθουν στις βασικές ανάγκες τους οι μαθητές με διαβιωτική δυσχέρεια,  στη χορήγηση του οποίου, για λόγους αντικειμενικότητας και διαφάνειας,  θα πρέπει να εμπλέκονται οι σύλλογοι διδασκόντων  και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και με ειδική μέριμνα,  ώστε οι παροχές αυτές να μην αξιοποιούνται από τρίτους αλλά από τους ίδιους μαθητές. Σημειώνουμε ότι η χορήγηση  οικονομικής ενίσχυσης σε οικογένειες  μαθητών  του ν. 3016/2002 το οποίο ενσωματώθηκε στον ν.  4472/2017  είχε δυσκολίες στην εφαρμογή του και δεν αξιοποιούνταν  πάντα για τις ανάγκες των ιδίων.
2.     Διεύρυνση του νομοθετικού πλαισίου ούτως ώστε να μην πραγματοποιείται διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και άλλων παροχών σε οικογένειες μαθητών.
3.    Λήψη μέριμνας για την πλήρη σίτιση για όλους τους παραπάνω μαθητές, εντός του σχολείου τουλάχιστον.
4.    Ειδική μέριμνα επιχορήγησης από το σχολείο του αντιτίμου για  σχολικές δραστηριότητες των μαθητών, εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις, εκπαιδευτικές ανταλλαγές, ευρωπαϊκά προγράμματα κ.λπ.
5.    Πραγματοποίηση συχνής και εμπεριστατωμένης ενημέρωσης για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών, όσο και των οικογενειών τους.

Κύριε Υπουργέ,
σας εκφράζουμε  την ιδιαίτερη ανησυχία ολόκληρης της εκπαιδευτικής οικογένειας της Μαγνησίας για το φαινόμενο της διαβιωτικής δυσχέρειας μαθητών μας, τις σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις τους σ’ αυτούς, αλλά και τις προσδοκίες μας για τη λήψη απαραίτητων μέτρων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, για τον περιορισμό του.

                    Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

                     Δρ  Σωκράτης Σαβελίδης                    

 

Ετικέτες: 
ΔΔΕ Μαγνησίας

Σχόλια (13)

 
Λαικισμός και τζάμπα όλα.
15 Φεβ 2019 10:59

ή δώσε και σε μένα μπάρμπα.Από που θα βρεθούνε αυτά τα λεφτά κύριε και μιμητή του "Τσοβόλα δώστα όλα" και μετά τρέξε για δανεικά στους ξένους;360 δις είναι το εξωτερικό χρέος,κοντά στα 400 δις το εσωτερικό και άλλα 200 δις τα χρέη νοσοκομείων και άλλων οργανισμών.Έχουμε φαληρίσει κύριε και ζητάς να πληρωθούν από τους ληστρικούς φόρους του 19% που πληρώνει το 80% της φορολογίας του εισοδήματος και άλλα μαδούρεια επιδόματα κάνοντας ανακατανομη της φτώχειας προς τα κάτω;Περιορίσου στα καθήκοντα σου και άσε τα οικονομικά για τους αρμόδιους.Και σαν καλή κίνηση θα έβλεπα από τώρα να έδινες πρώτος εσύ το πολύ καλό επίδομα του διευθυντή εκπαίδευσης που παίρνεις σε έναν από αυτούς που ζητάς να το πληρώσουν οι άλλοι.Δώσε πρώτος το καλό παράδειγμα κύριε.Δώσε το επίδομα σου και τον μισό μισθό σου.Απορώ γιατί καθυστερούν οι επιλογές των Διευθυντών εκπαίδευσης.

 
Ι.Κ.
15 Φεβ 2019 12:25

Με την ανεργία που υπάρχει σε τόσες οικογένειες,θα έπρεπε να δοθεί κάποιο επίδομα για να καλυφθούν τα έξοδα των παιδιών που πάνε στο σχολείο.

 
Θέλω και εγώ επίδομα κ.Σαβελίδη.
15 Φεβ 2019 12:52

Είμαι μονόμισθος με ένα παιδί άνεργο και το άλλο να σπουδάζει σε άλλη πόλη.Στην λέσχη δεν σιτίζεται γιατί σαν μισθωτός έχω ακαθάριστα πάνω από 20.000 € που είναι το όριο.Έχουμε και λέμε:200 € νοίκι,250 € για φαι κλπ,ΔΕΗ,νερό,θέρμανση,κινητό πάμε στα περίπου 600 με 650 € το μήνα.Με τα υπόλοιπα 700 € ζούμε(;) τρία άτομα με ΔΕΗ,νερό κλπ.Στο εκκαθαριστικό μου φαίνεται ότι πληρώνω 67€ για την ανεργία και την αλληλεγγύη των άλλων.Δηλ πληρώνω για την ανεργία που δεν πήρε ποτέ το άνεργο παιδί μου και για την αλληλεγγύη που δεν ξέρω που πάει.Θέλω λοιπόν και εγώ το επίδομα σας κ.Σαβελίδη.Γιατί με εξαιρέσατε;Μπορώ να περάσω να το πάρω από εσάς τον ίδιο που σαν πλούσιος φιλάνθρωπος το μοιράζετε απλόχερα; Θα περίμενα από εσάς να πείτε να επιδοτηθούν θέσεις εργασίας για να δουλέψουν τα παιδιά μας.Αλλά εκλογές έρχονται και ο γαλάζιος ΣΥΡΙΖΑ δεν ασχολείται με τέτοια ψιλά και ανούσια αλλά να μοιράζει φράγκα με τις τσέπες άλλων.

 
ΑΛΛΕΡΓΙΚΟΣ ΣΤΟ ΣΑΝΟ
15 Φεβ 2019 14:21

"Διεύρυνση του νομοθετικού πλαισίου ούτως ώστε να μην πραγματοποιείται διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και άλλων παροχών σε οικογένειες μαθητών". ΘΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΣΥΚΩΤΙ!

 
@ Ι.Κ.
15 Φεβ 2019 14:59

Να το πληρωσετε το επιδομα εσεις και ο Σαβελιδης απο την τσεπη σας.Εγω λεφτα δεν εχω και η εφορια ,μαζι με τον ΕΝΦΙΑ με γδαρανε.

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
15 Φεβ 2019 15:07

τέτοια μέτρα ανάλογα δεν λάβατε για τους πολύτεκνους που εξαθλιώσατε.αλλά ο τσακαλώτος και η φωτίου λέγανε (οταν ψηφισθηκαν τα νεα επιδοματα τεκνων 1-1-2019) οτι οι πολυτεκνοι και οι τριτεκνοι αποτελουσαν πελατειακη σχεση της Ν.Δ.ενω εσεις τωρα κοιτετε την προεκλογικη σας βαση και σωτηρια εκει στο Βολο!

 
panos
15 Φεβ 2019 17:19

κ.Σαβελίδη, μήπως ετοιμάζεστε για είσοδο σε κάποιο ψηφοδέλτιο της Ν.Δ;

 
Δικαιούχος των επιδομάτων Σαβελίδη.
15 Φεβ 2019 17:41

Αφού ο κύριος Σαβελίδης ανέλαβε καθήκοντα Υπουργού Οικονομικών,Προέδρου της υπό κατάρρευση ΔΕΗ και λοιπών κονωφελών οργανισμών,Δημάρχου,Μητροπολίτη,Υπουργού Κοινωνικής Πρόνοιας και Πολιτικής, Πρόεδρου Φιλόπτωχων Συλλόγων κλπ γιατί όσα ζητά δικές τους αρμοδιότητες είναι και όχι του Διευθυντή Εκπαίδευσης που είναι ο ίδιος θα περάσω από την ΔΔΕ Μαγνησίας και από το γραφείο του στις 27 του μηνός που πληρώνεται να εισπράξω το επίδομα του.Θα αφήσω και τον λογαριασμό της ΔΕΗ να τον πληρώσει από τον μισθό του μέχρι να νομοθετηθούν και να υλοποιηθούν οι προτάσεις του.Καλώ και τους υπόλοιπους που καλύπτονται από τις ευεργετικές του προτάσεις να είναι εκεί.Ραντεβού λοιπόν στο γραφείο του Σαβελίδη του Φιλεύσπαχνου ή Σαβελίδη του Ευεργέτη του Μέγιστου Οικονομολόγου.

 
ΜΑΓΝΗΣΙΩΤΕΣ,ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ,ΡΟΜΑ
15 Φεβ 2019 19:14

φοροφυγάδες και μη . Έχοντες και κατέχοντες. Έμπλεοι ενθουσιασμού διάβασαν όλοι τις ριζοσπαστικές προτάσεις του Διευθυντή Εκπαίδευσης των φτωχών κ. Σαβελίδη και περιμένουν την άμεση υλοποίηση τους . Συγκίνηση προκάλεσε και η ομοψυχία όλων των βουλευτών των κομμάτων .Επιτέλους η συριζονουδου σε. πλήρη ομοψυχία σαν προπομπός της μελλοντικής συνκυβέρνησης Όλοι θα είναι στις 27 Φεβρουαρίου στο γραφείο του σωτήρα τους ,του σύγχρονου Ρομπέν των φτωχών κ. Σαβελίδη για συμπαράσταση ,παραλαβή των οικονομικών ενισχύσεων και παράδοση των λογαριασμών για εξόφληση .

 
ΠΑΠΑΣ
15 Φεβ 2019 19:31

ΚΎΡΙΕ ΣΑΒΕΛΙΔΗ .......ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ..........ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΟΧΕΣ.........!!! ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΒΓΑΖΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ......ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ......ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ.......ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ...............ΣΙΩΠΗ.......ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.......!!!

 
Πλατάρος Γιάννης
16 Φεβ 2019 13:26

Ο ΔΕ έχει δικαίωμα τυπικά οριακά να κάνει τέτοιες πολιτικές προτάσεις, ιδίως με τον επιτημονικοφανή τρόπο που τις διατυπώνει,όπως και όλοι οι πολίτες. Υπόμνημα θέτει στην εκτελεστική εξουσία. Φυσικά και ξενίζονται άπαντες διότι αυτού του είδους τις ανεύθυνες προτάσεις τις κάνουν οι συνδικαλιστές. Γι αυτούς το έχουμε συνηθίσει. Επίσης έχουμε εν δυνάμει και ντε φάκτο προεκλογική περίοδο, ενώ κατοικούμε και εν Ελλάδι, οπότε τέτοιου είδους προτάσεις είναι «πολιτικές» με την χυδαία -αρνητική έννοια της λέξης, η οποία λέξη κατάντησε να έχει αρνητική έννοια απ΄την ευτελιστική χρήση και πρακτική της, εδώ και αιώνες σε αυτόν τον τόπο. Όλοι κάνουν «πολιτική» . Ανέξοδη, με τις τσέπες των άλλων. Όλοι προτείνουν οικονομικές παροχές χωρίς οικονομοτεχνική μελέτη. Όλοι επικρίνουν τις προτάσεις των συνομιλητών τους χωρίς όμως να αντιπροτείνουν την δική τους πρόταση . Όχι σε αυτό, όχι σε εκείνο όχι στο άλλο, όχι στο παράλλο, αλλά δεν σας λέω την δική μου πρόταση, ώστε ο λεγόμενος «λαός» να μπορεί να σκεφθεί ό,τι θέλει, ό,τι τον βολεύει. Εγώ ο αρνητής των πάντων να μην χρεωθώ.... Στον αντίποδα αυτού του φαινομένου, υπάρχει η πρόταση η μαξιμαλιστική, η άκριτη , η ατεκμηρίωτη, η μη σταθμισμένη, η ουτοπική, η μη ρεαλιστική, η ανεφάρμοστη, η ακριβή, η εξωφρενική, η χωρίς οικονομοτεχνική μελέτη, η ευχετική. Και τα δύο φαινόμενα συνιστούν τον χυδαίο λαϊκισμό με τον οποίο νοείται η πολιτική, μετά το 1980, αφού το ΠΑΣΟΚ έταξε τα πάντα στους πάντες και κατά μέγιστο ποσοστό το ....ΠΕΤΥΧΕ! Το «πέτυχε», αλλά με δανεικά λεφτά. Με υπερδανεισμό. Ενώ το εμπορικό ισοζύγιο είχε έλλειμμα 20%+ από τα μέσα του ΄80 Και ο δανεισμός ήταν για μισθούς και συντάξεις. Στην αρχή και για μισθούς και συντάξεις , μετά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ. Μετά ήλθε ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΑ η αρχική χρεωκοπία, που έχουμε έως σήμερα.
Η κύρια χρεωκοπία ΔΕΝ έχει επέλθει και ο λαός δια της ποιότητας των αντιπροσώπων του, κάνει ό,τι μπορεί ανθρωπίνως, για να επέλθει η κύρια και οριστική χρεωκοπία πολύ πιο σύντομα απ΄ό,τι προβλέπει η οικονομική θεωρία με τα Δημοσιονομικά δεδομένα μας.
Πολιτικά, η λογική των επιδομάτων, σπρώχνει την Χώρα στην υπερφορολόγηση , άρα στην έλλειψη επενδύσεων, άρα στην αύξηση της ανεργίας, άρα στην μεγαλύτερη κρίση, όπου το επίδομα είναι όρος επιβίωσης και ισχυρό αίτημα της Κοινωνίας. Μόλις περιέγραψα τον φαύλο κύκλο της δομικής κομμουνιστικοποίησης (οικονομικά) της Χώρας. Οι σωστές πολιτικές της Δύσης για το οικονομικό μοντέλο που ακολουθούμε (τάχα) θέλουν επενδύσεις άρα μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων, άρα λιγότερο Κράτος που απορροφά μισθούς για θέσεις τεχνητές και άχρηστες, αφού η τεχνολογία μπορεί να τις μειώσεις στο έπακρο μέσω της επανάστασης της Πληροφορικής, αλλά δεν γίνεται συνειδητά διότι έχει γίνει επιλογή πολιτικής προσλήψεων στο Δημόσιο για εξασφάλιση μόνιμης εργασίας.
Τα παραπάνω τα γνωρίζουν ΟΛΟΙ, ας καμώνονται ότι δεν τα ξέρουν...
Μόνο με αύξηση της παραγωγής θα ξεκολλήσουμε. Με αύξηση εξαγωγών. Με προστιθέμενη αξία μεγαλύτερη στα προϊόντα μας. Τι να λέω; ΟΛΟΙ ΤΑ ΞΕΡΟΥΝ!
Στην εποχή της ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (Singularity, Τεχνολογική μοναδικότητα) , ο ΣΥΡΙΖΑ, αύξησε την ΜΙΣΘΟΔΟΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ (όχι για συντάξεις, μόνο για μισθούς) κατά 2,5 δισεκατομμύρια ετησίως!
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ!
ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΚΑ, ΔΙΟΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΑΧΡΗΣΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ.
Φυσικά, όλα εδώ πληρώνονται και όσο δεν το κατανοούμε (όσο κάνουμε ότι δεν το κατανοούμε) θα το πληρώνουμε και θα το πληρώσουμε πάρα πολύ ακριβά, περισσότερο απ΄όσο ήδη το έχουμε πληρώσει. «Πόσο χειρότερα μπορούν να γίνουν τα πράγματα απ΄όσο ήδη είναι;» Απάντηση: Αφάνταστα χειρότερα. Ο εχθρός του κακού είναι το χειρότερο.
Οι προτάσεις του ΔΕ της Μαγνησίας, είναι ένα επιφαινόμενο ενός επιφαινομένου.
Την ουσία της σκιαγραφήσαμε δι ολίγων και δεν αλλάζει...

 
ΔΩΣΑΜΕ,ΔΩΣΑΜΕ ΚΥΡΙΕ ΣΑΒΕΛΙΔΗ
16 Φεβ 2019 21:21

Δίνουμε εισφορά αλληλεγγύης 60 με 70 ευρώ το μήνα.Δηλαδή από 720 ως 840 ευρώ το χρόνο.Συν για την καταπολέμηση της ανεργίας.Πόσα ακόμα πρέπει να δώσουμε από το υστέρημα μας κε Σαβελίδη για να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες των ανθρώπων στη χώρα ; Πόσο περισσότερο πρέπει επιπλέον να πληρώνουμε μέσω της ΔΕΗ πάλι για όσους δεν πληρώνουν το ρεύμα;Πόση αυξημένη εφορία πρέπει να πληρώνουμε για να καλύπτεται η χασούρα αυτών που δεν την πληρώνουν; Πόσα άλλα πρέπει να πληρώνουν αυτοί που δουλεύουν και τα δηλώνουν υποχρεωτικά;

 
Οι πόροι για τις προτάσεις Σαβελίδη υπάρχουν.
17 Φεβ 2019 13:13

Χωρίς επιβάρυνση των φορολογούμενων και του προϋπολογισμού.Να δημιουργηθεί ένα νέο ταμείο στο οποίο θα διοχετεύεται αυτόματα το επίδομα θέσης ευθύνης του κυρίου Σαβελίδη και όσων άλλων Διευθυντών Εκπαίδευσης που συμφωνούν μαζί του.Στο ίδιο ταμείο θα διοχετεύεται επίσης η αποζημίωση συμμετοχής σε επιτροπές των βουλευτών που υπέγραψαν τις προτάσεις του και όσων άλλων βουλευτών συμφωνούν μαζί του.Ας ονομαστεί το ταμείο παροχής επιδομάτων όπως θέλουν οι δωρητές." Σαβελίδειο Ταμείο Στήριξης" ή ότι άλλο επιθυμούν.Έτσι θα υλοποιηθούν οι φιλάνθρωπος προτάσεις τους από τα δικά τους έσοδα και όχι των άλλων.Όταν κάνεις μια πρόταση δίνεις πρώτος το παράδειγμα και μετά ίσως να σε μιμηθούν και άλλοι.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ