Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Η Ευρωπαϊκή εμπειρία των Ανοικτών Πανεπιστημίων – Τι ισχύει τελικά;

Δημοσίευση: 20/02/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αντώνης Λιοναράκης, Καθηγητής Ανοικτής και εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης, Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του ΕΑΠ

Μόνο ο Υπουργός Παιδείας και ο Πρόεδρος του ΕΑΠ ισχυρίζονται ότι τα ανοικτά πανεπιστήμια στην Ευρώπη έχουν διπλό (υβριδικό) εκπαιδευτικό ρόλο. Επειδή το επιστημονικό μου αντικείμενο είναι η ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διερευνώ αυτά τα θέματα από το 1982, με το ηθικό δικαίωμα που έχω επίσης ως αυτός που σχεδίασε εξ αρχής τη λειτουργία το ΕΑΠ και καθιέρωσε δημιουργικά την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Ελλάδα, σας ενημερώνω ότι

·       Το κάθε Ανοικτό Πανεπιστήμιο στην Ευρώπη ακολουθεί δικό του μοντέλο

·       Το ΕΑΠ εξ αρχής ακολούθησε το Βρετανικό Open University ως μοντέλο που θεωρείται το καλύτερο στον κόσμο

·       Υπάρχουν εξ αποστάσεως πανεπιστήμια (UNED Ισπανίας) που δεν είναι ανοικτά

·       Υπάρχουν ιδρύματα που προσφέρουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες (CNED Γαλλία)

·       Όλα σχεδόν τα συμβατικά πανεπιστήμια της Ευρώπης προσφέρουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Αλλά ΚΑΝΕΝΑ ΑΝΟΙΚΤΟ ή / και ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ

Αυτά είναι τα πιο σημαντικά Ανοικτά ή / και εξ αποστάσεως Πανεπιστήμια στην Ευρώπη

·      FernUniversität in Hagen (Γερμανία)

·       The Open University of the Netherlands (OUNL) (Ολλανδία)

·       The Open University (Μεγάλη Βρετανία)

·       The Open University of Cyprus (OUC) (Κύπρος)

·       The National Distance Education University (UNED) (Γαλλία)

·       Universidade Aberta (UAb) (Πορτογαλία)

·      Telematic University UNINETTUNO (Ιταλία)

·       The Universitat Oberta de Catalunya (Ισπανία)

·      The National Institute for Digital Learning (NIDL) (Ιρλανδία)

ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η μόνη περίπτωση συγχώνευσης ιδρυμάτων τέτοιου τύπου ήταν το Institute of Multimedia Education της Ιαπωνίας που ενσωματώθηκε στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Ιαπωνίας, αλλά απλά το πρώτο ήταν ερευνητικό κέντρο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ενσωματώθηκε με το άλλο που ήταν πανεπιστήμιο. Και τα δύο ήταν στο ίδιο αντικείμενο.

Σε περίπτωση που συγχωνευτεί το ΕΑΠ με οποιαδήποτε συμβατικό ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, η συγχώνευση αυτή θα λειτουργήσει ως καταλύτης στη φιλοσοφία του και θα αλλοιώσει την ίδια του την ύπαρξη. Θα υπάρξει μέγας κίνδυνος να μεταμορφωθεί σε ένα ερμαφρόδιτο κακότεχνο σχήμα και να χαθεί η μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και όλες οι ιδιαιτερότητες που εφαρμόζει με επιτυχία εδώ και 22 χρόνια.

Σχόλια (7)

 
Μισα λεγονται
20 Φεβ 2019 12:29

Ποια ειναι η επιτυχια? Που μπορουν ν απασχοληθουν οι πτυχιουχοι αυτης της σχολης? Τι πτυχια δινει, εχουν επαγγ. δικαιωματα? Αυτα δεν ενδιαφερουν?

 
arte
20 Φεβ 2019 13:36

Τα μεταπτυχιακά όμως του ΕΑΠ, παρά τις επιμέρους ενστάσεις που έχει κανείς, προσφέρουν πολλά, ουσιαστικά και τυπικά. Η αλήθεια είναι ότι με τις νομοθετικές ρυθμίσεις των τελευταίων ετών ( τρόπος πρόσληψης ΣΕΠ κ.α) το ΕΑΠ υποβαθμίζεται διαρκώς και, αντί να μετατραπεί σε πλήρως αυτοδύναμο Ίδρυμα, γίνεται μέσο άσκησης ''κομματικής '' εκπαιδευτικής πολιτικής. Ο δε κ.Λιοναράκης έχει δίκιο σε όσα γράφει. Αλλά ποιος ακούει; Αφού ο κάθε Υπουργός, βουλευτής, Πρόεδρος κ.λ.π μπορεί να γράφει ο,τι θέλει χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση, χωρίς γνώση . Και έτσι λαμβάνονται και οι αποφάσεις..

 
ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
20 Φεβ 2019 15:06

ΤΟ ΕΑΠ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ 39 ΜΕΛΗ ΔΕΠ.
ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 2000 ΜΕΛΗ ΣΕΠ (ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ - ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΜΕ ΤΡΙΕΤΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ) ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ.

 
Κίνδυνος
20 Φεβ 2019 16:37

Εδώ κινδυνεύει να διαλυθεί το ΕΑΠ κι εσύ μιλάς για επαγγελμ. δικαιώματα;

 
Γιάννης Καραλιώτας
20 Φεβ 2019 22:30

Σε ό,τι αφορά το ζοφερό μέλλον της ύπαρξης του ΕΑΠ, ως έχει, μέσα από μια τέτοια συνένωση, συμφωνώ ανεπιφύλακτα.
Με την 22ετή επιτυχή εφαρμογή της μεθοδολογίας ε,α,ε, επιτρέψτε μου τη διαφωνία. Το αντίθετο τεκμηριώνει η ερημία της σπουδαστικής πλατφόρμας, με μόνες λειτουργίες αυτές της τυπικής ενημέρωσης περί Γ.Ε.και βαθμολογίας. Το προσέξατε;
Παρά την, τουλάχιστον, 20ετή εφαρμογή της στα φόρα του OU UK αλλά και στην αυστραλιανή και αμερικάνικη ε.α,ε., η ανοικτή διαδραστική επικοινωνία φοιτητών-διδασκόντων-φοιτητών είναι ακόμα ζητούμενο και καταλήγει στο να επικοινωνούμε, με τον τρόπο που επικοινωνούμε, στα 'κοινωνικά δίκτυα'. Μήπως είναι ώρα να ψαχτούμε λιγάκι;

 
Manos Perakis
20 Φεβ 2019 23:06

Αυτά τα παραμύθια για τα επαγγελματικά δικαιώματα (που υποτίθεται πως δεν υπάρχουν) τα διακινούν οι απόφοιτοι δυο σχολών του ΕΑΠ, του ΕΠΟ και ΕΠΛ. Ενώ έχουν ήδη επαγγελματικά δικαιώματα (εδώ και καιρό) θέλουν να μπορούν να συμμετέχουν στον ΑΣΕΠ για καθηγητές Ιστορίας στην Β-βαθμια, ενώ η ειδικότητά τους είναι πολιτισμολόγοι. ΟΙ άλλες σχολές που ξέρω ΦΥΕ, ΠΛΗ και ΔΕΟ, έχουν πλήρη Ε.Δ και απασχολούνται όπου οι αντίστοιχοι των άλλων ΑΕΙ. Πρέπει να σταματήσει πια αυτή η παραπληροφόρηση και η δυσφήμιση εκ των έσω.

 
αποριες
21 Φεβ 2019 22:24

Η ευρωπαικη εμπειρια τι λεει για τα δικαινματα των πτυχιουχων? Τι πτυχια παιρνουν?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean