Τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου του 2020

Την πρότασή του για τα Προγράμματα Σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής .
Οπως ανακοινώθηκε από το ΙΕΠ "Ο καθορισμός της διδακτέας και εξεταστέας ύλης και οι σχετικές οδηγίες θα ακολουθήσουν".
Πατήστε αντίστοιχα παρακάτω για να ανοίξετε τα Προγράμματα Σπουδών
Τα Προγράμματα Σπουδών στηρίζονται στη δομή της Γ’ τάξης του Γενικού Λυκείου, όπως έχει εξαγγελθεί στις 3/9/2018, βασικό στοιχείο της οποίας είναι οι τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού με κοινό εξεταζόμενο εξάωρο μάθημα σε όλες
Α. Τα Νέα Ελληνικά, και,
Β. Τρία εξεταζόμενα εξάωρα μαθήματα σε κάθε Ομάδα
- Αρχαία Ελληνικά,
- Ιστορία,
- Κοινωνιολογία,
- Μαθηματικά,
- Φυσική,
- Χημεία,
- Βιολογία,
- Πληροφορική,
- Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.
Επιπλέον, τα Προγράμματα Σπουδών συμπληρώνονται με:
Α. Την Φυσική Αγωγή (2 ώρες),
Β. Τα Θρησκευτικά (1 ώρα) και
Γ. Μαθήματα επιλογής (ένα μάθημα 2 ωρών) (ξένες γλώσσες και σχέδιο).
Τα Προγράμματα Σπουδών, τονίζει σε ανακοινωθέν το ΙΕΠ, αποσκοπούν στην εξασφάλιση της δυνατότητας των εκπαιδευτικών να σχεδιάζουν τα μαθήματα και να επιτελούν το έργο τους στην τάξη με άνεση χρόνου.
Για τον λόγο αυτόν, η γενναία αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εξεταζόμενων μαθημάτων συνοδεύεται από μία προσεκτική και λελογισμένη αύξηση της ύλης.
Τα προγράμματα , σημειώνει τοπ ΙΕΠ, που δημοσιοποιούνται έχουν σχεδιαστεί για να εξασφαλίσουν την ομαλή μετάβαση μαθητών και εκπαιδευτικών στη νέα δομή, θα ισχύσουν, στη μορφή που προτείνονται, κατά το σχολικό έτος 2019-2020, υποστηρίζονται δε από τα διαθέσιμα σχολικά εγχειρίδια.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Ο Σύλλογος Μελών ΔΕΠ της Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ για το νόμο 4777/2021
- Εγκύκλιος: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2021
- Εγκύκλιος για τις δράσεις και εκδηλώσεις σχολείων για τον εορτασμό των διακοσίων χρόνων από την επανάσταση του 1...
- Πανελλαδικές: Από 8 έως 19 Μαρτίου οι αιτήσεις-δηλώσεις των αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
- Βουλή: Τροπολογία για το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ
- Έγκριση πίστωσης για προκηρύξεις εξέλιξης (26) θέσεων καθηγητών Πανεπιστημίων
- Πρύτανης Παν. Ιωαννίνων: Δέχθηκα τηλεφώνημα από τη υπουργό 10:30 το βράδυ για την κατάληψη της Πρυτανείας
- Σύγκλητος ΑΠΘ:Έκκληση στους φοιτητές να σταματήσουν την κατάληψη η οποία συνεχίζεται για 10η ημέρα
- Μ. Τζούφη: Πιέσεις υπ. Παιδείας στη Σύγκλητο του Παν. Ιωαννίνων για παρέμβαση της Αστυνομίας στην κατάληψη της Πρυτανε...
- Σύγκλητος Παν. Ιωαννίνων: Τα αιτήματα των «καταληψιών» της Πρυτανείας ευθυγραμμίζονται απόλυτα με τις αποφάσεις των συ...
Σχόλια (40)
Τελείως απογοητευμένη από το υπουργείο Παιδείας και φέτος ... Πρώτον με τα φετινά θέματα της θετικής κατεύθυνσης που ισοπεδωσαν και τους καλούς μαθητές και δεύτερον με την ελλειπή ενημέρωση σχετικά με το καινούργιο πρόγραμμα σπουδών . Επίσης , τα παιδιά που θέλουν να ξαναδώσουν ποιο σύστημα ακολουθούν και πια τα προνόμια τους;
Στην ύλη των Αρχαίων Ελληνικών υπάρχει "δημιουργική ασάφεια"!!! Μήπως θα μπορούσε να μας εξηγήσει κάποιος τι σημαίνει "φάκελος υλικού" και για ποιον λόγο η ύλη είναι μεγαλύτερη όταν οι μαθητές δεν μπορούν να αφομοιώσουν την ήδη υπάρχουσα ύλη, που είναι μικρότερη;
Χημεια ηλεκτρόλυση??? Μόνο οι παλιοί χημικη θα μπορέσουν να διδάξουν
καλά είναι όλα αυτά αλλά με την αύξηση της ύλης στην πράξη οι μαθητές θα αναγκαστούν να κάνουν περισσότερες ώρες μαθήματα εκτός. Θα τα πληρώνει ο υπουργός;;;
Δηλαδή το μάθημα των Νέων Ελληνικών διπλασιάζεται αφού θα δίνουν και Λογοτεχνία εκτός από την Έκθεση. Κατά τ' άλλα τους πείραξαν τα Λατινικά, ένα μάθημα πολύτιμο για δεκάδες σχολές. Τώρα βάζουν τον υποψήφιο γιατρό ή ηλεκτρολόγο να απαντούν σε ερωτήσεις του τύπου:
-Γιατί η στιχουργική διαφοροποιείται ή υιοθετείται σε αυτό το
στίχο/στροφή/ποίημα;
-Πώς συνδέεται ένα σχήμα λόγου που επικαλούμαι με το επιχείρημα
που υποστηρίζω;
-Πώς η δομή των προτάσεων (παρατακτική υποτακτική σύνταξη,
ασύνδετο) φωτίζει το συναίσθημα των ηρώων;
-Πώς τα ρήματα που δηλώνουν εικόνες αποκαλύπτουν/
συμβολοποιούν τη συναισθηματική κατάσταση του ήρωα ή του
ποιητικού υποκειμένου;
Ἠ για τη διάκριση του γένους ή είδους που ορίζεται
από κριτήρια, όπως:
δομής (π.χ. το σονέτο, το επιστολικό μυθιστόρημα)
έκτασης (π.χ. το διήγημα, η νουβέλα, το μονόπρακτο)
σκοπού ή αποτελέσματος (π.χ. σάτιρα, παρωδία, κωμωδία, τραγωδία)
θέματος (π.χ. μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας).
Η ύλη της χημείας είναι τεράστια, είναι μια τερατώδες ύλη. Το 2015 αυξήθηκε πολύ και τώρα πάει να αυξηθεί και άλλο. Είναι ύλη 2 ετών. Άλλη μια φορά το υπουργείο μας δείχνει την ασχετοσύνη. Δεν μπορεί να παραδοθεί και ούτε μπορεί να αφομοιωθει από μαθητή. Είναι η καταστροφή της χημείας. Διδάσκω την χημεία 20 χρόνια και πιστεύω πως η ύλη της Β λυκείου θα πρέπει να πάει στη Β λυκείου. Θα γίνει μεγάλο μπάχαλο, θα χασουν όλοι την μπάλα και οι μοναδικοί ζημιωμενοι και με καμμένα εγκεφαλικά κύτταρα θα είναι οι μαθητές. Δυστυχώς αυτοί που παίρνουν τέτοιες αποφάσεις είναι επικίνδυνοι και καταστροφικό. Πρέπει να ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις προς αποφυγή αυτού του διδακτικού εκτρώματος!!!!
Η ύλη στην ιστορία σχεδόν διπλασιάστηκε και παραμένει εκτός Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός που καταργήθηκε από την ύλη το 2015. Η κοινωνιολογία όταν θα αρχίσουν οι δεύτερες και τρίτες αναθέσεις θα κλαίνε αυτοί που τώρα χαίρονται....όσο για τη λογοτεχνία παρέα με την έκθεση ας ρωτήσουν τους μαθητές του επαλ που τους τα φόρτωσαν μαζί από την περσινή χρονιά.... Αυτοί μέχρι και ποίηση θα σας βάλουν να γράψετε....
Να μάθει δημιουργική γραφή, δεν αντιλέγω, αλλά όχι και να εξετάζεται σε αυτήν για την εισαγωγή στην Ιατρική ή αλλού. Φαντάζομαι καταλαβαίνετε τη διαφορά.
Επίσης πώς και ποιος θα αξιολογήσει/βαθμολογήσει τη δημιουργική γραφή; Αν είναι να τυποποιηθεί ώστε να γίνει "μετρήσιμη" η επίδοση σε αυτήν τότε θα αναιρεθεί ο δημιουργικός της χαρακτήρας!
Είμαι, ακόμη, αντίθετος στο να συμπεριληφθεί η Λογοτεχνία στα εξεταζόμενα μαθήματα για τους υποψήφιους των προσανατολισμών πλην ανθρωπιστικού. Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα με την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας.
Αν και δεν είμαι σίγουρος τι είναι η δημιουργική γραφή, θα προτιμούσα σίγουρα να το μάθει το παιδί μου που δίνει για ιατρική, παρά να μάθει μόνο βιολογία όπως θα πρότειναν κάποιοι εδώ μέσα
Δεν πρέπει να εξετάζεται η δημιουργική γραφή. Αλλά αν μπορούν να συντάξουν ένα κείμενο με επιχειρήματα. Αυτό δεν χρειάζεται ταλέντο, μαθαίνεται.
Οι Επιστήμες σήμερα - πολύ περισσότερο οι Θετικές - θεμελιώνονται πάνω στον Υπολογιστική Σκέψη. Αυτό το ανέκδοτο με ΟΠ "Θετικών" Σπουδών χωρίς Πληροφορική, στ' αλήθεια, για πόσο ακόμα ελπίζουν να συνεχιστεί κάποιοι;
Κείμενα μαζι με έκθεση;;;Βάλτε και την φιλοσοφία....Εξαιτίας ας πλέον όσα παιδια δεν είχαν αρχίσει καθόλου μαθήματα 3της τωρα θα τους βγει η πίστη για να καταφέρουν να τα βγάλουν ολα και να τα γνωρίζουν τουλάχιστον καλα...Το σύστημα για το σχολείο για τα 6ωρα καλο ειναι Αλλα τουλάχιστον για την ύλη που θα αυξηθεί να την αυξήσετε στα παιδια της φετινής πρώτης και Οχι σε εμας...Αν θέλατε να αυξήσετε και σε εμας να το λέγατε νωρίτερα.Τωρα το κάθε παιδι κουβαλάει 50 κιλα άγχος με αυτα που κανετε...Ακου εδω κείμενα με έκθεση και το βάζετε και σε εμας που εχουμε ενα χρόνο ακομα τι να πω....
Μερικές παρατηρήσεις:
1. Πολύ σωστή η σκέψη για στατιστική στα μαθηματικά.
2. Τα προγραμματα σπουδών είναι πυροτεχνήματα μέχρι να δούμε εξεταστεα ύλη και νέο σύστημα.
3. Μεγάλο πρόβλημα η μη ύπαρξη γεφυρών μεταξύ των επιστημονικών πεδίων.
4. Γιατροί και βιολόγοι χωρίς μαθηματικά, Πληροφορικες και Πολυτεχνείο χωρίς αλγοριθμική επηρεάζουν μελλοντικές καριέρες.
5. ΠΣ Πληροφορικής μεταξύ αλλων: "οι μαθητές να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη...επιστήμης της πληροφορικής...αξιοποίηση τους από άλλες επιστήμες...αναπτύξουν ικανότητες υπολογιστικής σκέψης...". Όσοι κάνουν πως δεν ξέρουν τι γεννά και προάγει η πληροφορική παιδεία, είναι οι ίδιοι απερίγραπτα μικροί για να ομιλούν ή να διδάσκουν στα παιδιά.
ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ....
ΣΕ ΠΟΙΑ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ;;;
ΠΟΤΕ Ο ΜΕΣΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ;;;
ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ..
@jordan
όπως μιλάμε, σκεφτόμαστε.
δεν το προτείνεις σοβαρά... ΔΕΝ έχουν ιδέα στο σεπτό υπουργικό καθίδρυμα ΤΙ αποφασίζουν, ΤΙ κάνουν, ΤΙ λένε τα χαρτιά, ΤΙ υπογράφουν κλπ κλπ (για ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ θέμα εκπαιδευτικό ή διοικητικό- και οι υπάλληλοι μια από τα ίδια. και όσοι σκαμπάζουν μόκο, γιατί αυτοί θα βγάλουν το φίδι από την τρύπα; ). Άλλα θα καταλάβουν , άλλα θα κάνουν σε κάθε περίπτωση. Δεν υπάρχει σωτηρία.
@Αλεξανδρος
Αυτο που ανακοινωθηκε δεν ειναι η υλη. Δεν ειναι καν τα βιβλια. Ειναι η προταση του ΙΕΠ για τα βιβλια της Γ λυκειου απο την επομενη σχολικη χρονια. Η υλη καπου θα χαθηκε στην πορεια...
Πρέπει επιτέλους ο κύριος Υπουργός και οι συμβουλάτορες του να ακούσουν τους μάχιμους εκπαιδευτικούς! Απέναντί τους έχουν παιδιά ηλικίας 17 χρονών και όχι πειραματόζωα!Όταν οι εκπαιδευτικοί που θα κληθούν να εφαρμόσουν το νέο σύστημα έχουν πλήρη άγνοια των "νέων μεθόδων" τι περιμένουμε να συμβεί;
Η χρονιά 2019-2020 μπορεί να χαρακτηριστεί και ως η καταστροφή της θεωρητικής..δεν γίνεται 170-180 σελίδες ύλη ιστορία + άλλες πόσες κοινωνιολογία απλά είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ..
Ευτυχώς πάντως που η πρόταση του Υπουργείου στηρίζει το Λύκειο ως σχολείο γενικής παιδείας και εκπαίδευσης!!! Πλήρης φροντιστηριοποίηση στο βωμό της εισαγωγής στα ΑΕΙ. Κρίμα...
@ ΣΤΕΛΙΟΣ
Οι εγκύκλιες σπουδές ολοκληρώνονται στη Β΄ τάξη και η Γ΄ Λυκείου παίζει ρόλο προπαρασκευαστικής τάξης για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Το τι είναι και τι σημαίνει άνθρωπος θα πρέπει να το έχει μάθει … πριν από τη Γ΄ τάξη.
@Μαρία, @Κώστας_Δ
18 ώρες για την ειδικότητα της ιατρικής, 6 ώρες για τη γενικότητα του τι είναι και τι σημαίνει άνθρωπος.
@Μαρία: Και όχι μόνο αυτό! Οι αφηγηματικοί τρόποι του Καρυωτάκη να έχουν την ίδια βαρύτητα με τη Βιολογία και τη Χημεία για να κρίνουν ποιος θα μπει στην Ιατρική!
Είπαμε, κανένας σεβασμός απέναντι στους άριστους μαθητές. Ντροπή...
Απλά το ΙΕΠ ανακοίνωσε το περιεχόμενο σπουδών για το κάθε μάθημα, από βιβλία που ήδη χρησιμοποιουνται στη Γ Λυκειου. Ο Κος Υπουργός είχε υποσχεθεί ότι θα ανακοινωθεί η διδακτεα και εξεταστέα ύλη και μάλιστα νωρίτερα 4 μήνες από κάθε άλλη φορά. Άρα τα προγράμματα σπουδών δεν βοηθούν στη μείωση του άγχους των μαθητών της Β Λυκειου, αλλά προκαλούν σύγχυση και περισσότερη αβεβαιότητα. Επιτέλους ο Κος Γαβρογλου ας τολμήσει να ψηφίσει τις αλλαγές που υποσχέθηκε ο ίδιος αλλά και ο Κος Πρωθυπουργός και όχι να ανακοινώνει τα ήδη υπάρχοντα προγράμματα σπουδών. Εάν δεν το πράξει , δε θα έχει καμία απολύτως δικαιολογία διότι είχε περιθώριο πολιτικού χρόνου να κάνει πράξη το δίκαιο που υποσχέθηκε. Είμαστε πλέον αυστηροί πολίτες και δεν ανεχόμαστε ανακολουθίες. Η ώρα του πολίτη έρχεται και οι πολίτες θα εκφραστούν για να αποδώσουν ευθύνες ...........
Αν δεν ανακοινωθεί τουλάχιστον η εξεταστέα ύλη όλα τα παραπάνω δεν έχουν μεγάλη σημασία. Αλλά ακόμα και να ανακοινωθεί μπορεί και πάλι να είναι στον αέρα αφού "νέο σύστημα" στην ουσία δεν υπάρχει.
Περισσότερο άγχος προκάλεσε όλο αυτό παρά ξεκαθάρισε το τοπίο.
Σκόρπιες ανακοινώσεις από ΙΕΠ και Υπουργείο, κρυφτούλι με... νέες ανακοινώσεις (εξεταστέα ύλη, νέο σύστημα) που ΘΑ γίνουν στο μέλλον και χρονοδιάγραμματα που πάνε περίπατο με το χρόνο να τρέχει.
Κανένας σεβασμός στα παιδιά και μάλιστα στα άριστα παιδιά. Η τιμωρία έρχεται... θα είναι δίκαιη και θα γίνει πράξη.
Φέξε μου και γλίστρησα...
Να διαβάζεις για Ιατρική και να πρέπει να μάθεις τους αφηγηματικούς τρόπους στα ποιήματα του Καρυωτάκη! Πάτε καλά ;;;;
Προβληματισμοί: Έχω την εντύπωση ότι είχε δηλωθεί νωρίτερα ότι δεν θα αυξηθεί η ύλη, τουλάχιστον όπου αυτή ομολογουμένως ήταν μεγάλη. Τώρα βλέπω, για παράδειγμα, στα αρχαία ελληνικά μάλλον αύξηση. Ίσως και προσθήκη νέου βιβλίου; Να θυμίσω ότι τα αρχαία ελληνικά ήταν 5ωρο μάθημα, άρα η αύξηση των ωρών διδασκαλίας είναι μόνο 1 την εβδομάδα. Με την προηγούμενη ύλη και τις 5 ώρες η ύλη έβγαινε ασθμαίνοντας και ήταν απαγορευτική η οποιαδήποτε διδακτική καινοτομία (ομαδοσυνεργατικές μέθοδοι, ΤΠΕ κτλ), καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι αυτά απαιτούν περισσότερο χρόνο. Πώς θα στηριχθεί το νέο πνεύμα στις μεθόδους διδασκαλίας με αύξηση της ύλης; Ζήτω η μετωπική διδασκαλία και πάλι; Ειδικά για τα αρχαία ελληνικά ήταν αναγκαία ακόμα και η μείωση της ύλης, αν θέλουμε ουσιαστικότερη προσέγγιση της αρχαίας ελληνικής σκέψης.
ειναι δυνατον να αυξηθει τοσο πολυ η υλη της ιστοριας???????
υπαρχει το σωστο 4+1
και το θελουμε...
Σελίδες