Παρέμβαση του esos : Τα θετικά και αρνητικά των ανακοινώσεων των Προγραμμάτων Σπουδών

Τα Προγράμματα Σπουδών και η ανακοίνωσή τους δεν «φώτισαν» το τοπίο που παραμένει θολό

23/02/2019

Ενημερώθηκε: 23/02/2019, 19:04

Άκουσε το άρθρο

Ο  υπουργός Παιδείας Κ.  Γαβρόγλου και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  βιάστηκαν να δημοσιοποιήσουν το περιεχόμενο των Προγραμμάτων Σπουδών για κάθε μάθημα, χωρίς να ανακοινώσουν τα πιο βασικά συστατικά του συστήματος.

Ούτε η εξεταστέα ύλη   ανακοινώθηκε ούτε οι λεπτομέρειες του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η ανακοίνωση αυτή απλώς άφησε τους γονείς και τους μαθητές της Α και της Β΄ (κυρίως) Λυκείου να εξακολουθούν να αναρωτιούνται για τους όρους φοίτησης και εκπαίδευσης στη Γ΄ Λυκείου.

Η ανακοίνωση των Προγραμμάτων Σπουδών:

1.    Δεν αποσαφηνίζει οσοσδήποτε και την ύλη.

2.    Ειδικά σε ορισμένα μαθήματα τα οποία αλλάζουν δραματικά δεν αποσαφηνίζει ούτε τους όρους μάθησης ούτε τους όρους εξέτασης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας που θα συνεξετάζει δύο αντικείμενα.

3.    Δε φωτίζει ουσιωδώς το τι τελικώς θα συμβεί με τα εξεταζόμενα μαθήματα αν και όποτε ανακοινωθεί ο νέος τρόπος εισαγωγής. Το ότι, για παράδειγμα, απουσιάζει Πρόγραμμα Σπουδών για τα Λατινικά δε σημαίνει , με απόλυτη βεβαιότητα, ότι δεν θα εξετάζονται τελικώς.

Επομένως, τα Προγράμματα Σπουδών και η ανακοίνωσή τους δεν «φώτισαν» το τοπίο που παραμένει θολό.

Με αυτό το δεδομένο και με αυτές τις ασάφειες εντοπίζουμε ορισμένα θετικά και βέβαια αρνητικά.

Στα θετικά εγγράφεται η αύξηση της ύλης και η ανάγκη για κριτικό πνεύμα.

Ενδέχεται, εάν και εφόσον τα Προγράμματα αυτά ισχύσουν, να θεραπευτούν παθογένειες του συστήματος διδασκαλίας και αξιολόγησης τις οποίες έχουν επισημάνει έγκριτοι πανεπιστημιακοί αλλά και εκπαιδευτικοί των άλλων βαθμίδων με πρώτο τον Πρόεδρο του ΕΟΕ κ. Δάσιο.

Να περιοριστεί δηλαδή η παπαγαλία και η στειρότητα των θεμάτων, να επιτραπούν τα διαβαθμισμένα θέματα, επομένως και η εκλογίκευση των επιδόσεων.

Στα θετικά, επίσης, ανήκει και η προσαρμογή της Γ  Λυκείου στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών που στοχεύουν στη συνέχιση των σπουδών τους.

Οπότε μάλλον περιορίζεται η απαξίωση των Λυκείων που οδηγεί στο φαινόμενο να είναι άδειες οι τάξεις της Γ  Λυκείου από τους τελευταίους μήνες.

Στα αρνητικά βεβαίως εγγράφεται το ότι η αλλαγή ξεκινά από την τελευταία τάξη και το σύστημα εισαγωγής· εκεί που θα έπρεπε κανονικά να καταλήγει.

Και ότι στην ουσία δεν έχει ανακοινωθεί  ακόμη, και ενώ τελειώνει και ο Φεβρουάριος, οτιδήποτε σαφές για το νέο σύστημα εισαγωγής.

Κάτι που επηρεάζει τόσο τον κρατικό σχεδιασμό, όσο και την οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας από τους εκπαιδευτικούς.

Καλό είναι να θυμίσουμε, για πολλούς λόγους,  ότι το βασικό πλαίσιο για το νέο σύστημα όπως έχει τεθεί μέχρι τώρα ελάχιστα αποκλίνει από το σχέδιο που είχε παρουσιαστεί επί υπουργίας Κ. Αρβανιτόπουλου στο παρελθόν.

Γιατί είναι στα θετικά η αύξηση της ύλης

Όταν οι μαθητές εγκλωβίζονται σε μικρή ύλη:

α) παπαγαλίζουν
β) οδηγούνται σε φροντιστηριακές συνταγές
γ) διαγωνίζονται σε αναγκαστικά «εύκολα» θέματα, οπότε συνωστίζονται στο άριστα και παίζει ρόλο η τυχαιότητα
δ) ευνοούνται οι προνομιούχοι γιατί αναγκαστικά προσεγγίζουν ευκολότερα την τελειότητα
ε) είναι ανεπαρκείς φοιτητές διότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις πανεπιστημιακές απαιτήσεις

ΑΝΤΙΘΕΤΑ η αύξηση της ύλης και τα διαβαθμισμένα θέματα περιορίζουν τις παραπάνω παθογένειες και επιτρέπουν στους ικανούς και εργατικούς μαθητές να φιλοδοξούν

Θυμηθείτε ότι στα πολύ παλαιά συστήματα που εξέταζαν όλη την ύλη επιτρεπόταν και σε φτωχότερους επαρχιώτες να διαπρέπουν
(εδώ βέβαια παίζει ρόλο και η απαξίωση των σχολών που αποθαρρύνει κυρίως τα φτωχότερα παιδιά, αλλά αυτό είναι μία άλλη τεράστια κουβέντα…)

 

Σχόλια (25)

Maro Petran
|

Αυξημένες ώρες διδασκαλίας με ταυτόχρονη αύξηση της ύλης ακυρώνει το σκεπτικό του Υπουργείου που είναι η εμπέδωση και κατανόηση στο σχολείο. Το σχολείο δεν θα γίνει πότε Φροντιστήριο κυρίως γιατί οι διδάσκοντες μπορεί να ενδιαφέρονται μπορεί και όχι, μπορεί να είναι επαρκείς μπορεί και όχι. Στο Φροντιστήριο δεν αφήνεται τίποτα στην τύχη!

Μητέρα μαθητού Β λυκείου
|

1)Ο υπουργός ξεκίνησε να μας προετοιμάζει για την αλλαγή εισαγωγής στα ΑΕΙ λέγοντας ότι πρέπει το σύστημα ν΄αλλάξει και να γίνει έτσι, ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν χρόνο να χαρούν την ηλικία τους, να γνωρίσουν τον έρωτα,να διασκεδάσου, να φύγουν απ΄την πίεση των φροντιστηρίων και οι γονείς ν΄ανασάνουν οικονομικά ξεφεύγοντας ακόμη και απ΄τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών.......!!!
Μόνο εγώ το θυμάμαι?????

Αντί να μας απαλλάξει λοιπόν, εκτός του άγχους και της απογοήτευσης μας πρόσθεσε και έξοδα .... Θα πληρώνουμε και ψυχολόγους για να διαχειριστούμε τις εξαγγελίες του/τους......

Αγανακτισμένος πατέρας
|

Ντροπή για υπουργείο να κοροϊδεύει τους μαθητές. Από το 2016 αλλάζει το Σύστημα Πρόσβασης . Από λόγια και θεωρίες χορτάσαμε.Για αυτό οι μαθητές της Β΄ Λυκείου , θα μαυρίσουν το ΣΎΡΙΖΑ στις εκλογές που έρχονται.

Έγκαιρα η ύλη?
|

Αν θέλει ο υπουργός να πανηγυρίζει για έγκαιρη ανακοίνωση της ύλης θα πρέπει πριν τον Ιούνιο να ανακοινώσει την ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ύλη. Αλλιώς έχει προκαλέσει αναστάτωση και μόνο...

Πλατάρος Γιάννης
|

Συμφωνώ με την προσέγγιση του χρήστη «χψ» Η ύλη όλων των μαθημάτων να είναι η ύλη όλων των τάξεων και του Γυμνασίου συμπεριλαμβανομένου. Από κει και πέρα όμως επ ΄ ουδενί τα θέματα δεν θα είναι παπαγαλίας, αλλά αποκλειστικά κρίσεως. Δεν θα εξετάζεται ΚΑΘΟΛΟΥ η «θεωρία» αλλά οι εφαρμογές της, πάνω στις ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ των μαθημάτων.
Μπορούν τα θέματα να είναι τέτοια, που να αποκλείουν 80% τα φροντιστήρια σε χρόνο και χρήματα.
Δίνω μοναδικό παράδειγμα , ωστόσο ενδεικτικό για το τι εννοώ:
«Τα καζανάκι του αυτοκινήτου στάζει νερό. Σημειώστε κάποια πράγματα που σκέπτεστε από τα παρακάτω 7. »
1. Ο Βενζινοπώλης νοθεύει την βενζίνη με νερό.
2. Τα παιδιά που πλέουν εξωτερικά το αμάξι με τις μάνικες, δεν προσέχουν.
3. Προχθές που έβρεχε και ήταν οι δρόμοι μισοπλημμυρισμένοι μπήκε νερό.
4. Κάνω πολλά χιλιόμετρα συνεχόμενα.
5. Κάνω πάρα πολύ μικρές διαδρομές με το αμάξι λ.χ σπίτι- δουλειά στην ίδια επαρχιακή πόλη.
6. Είναι πολύ φυσιολογικό.
7. Κάτι άλλο συμβαίνει απ΄όλα τα προηγούμενα.
Τέτοια θέματα πρέπει να μπαίνουν: Κρίσεως. Δεν είναι δυνατόν να μαθαίνει ένας μαθητής 12 χρόνια τι είναι οι υδρατμοί και να τους μπερδεύει με το νερό. Δεν είναι επίσης δυνατόν να έχει γράψει όλες τις στοιχειομετρικές καύσεις στην οργανική Χημεία με CxHy , CvH2v+2 , CvH2v+1-OH, τέλειες ημιτελείς, ατελείς και να μην γνωρίζει ότι τα καυσαέρια όλων των μηχανών εσωτερικής καύσεως είναι και υδρατμοί. Ότι οι καμινάδες και οι εξατμίσεις βγάζουν αόρατο νερό, ορατό υπό συνθήκες. Ότι τα αεροπλάνα που πετούν πολύ ψηλά, δεν μας ψεκάζουν (αναγκαστικά) κτλ.
Για τους Μαθηματικούς που κάνουν κατευθύνσεις κτλ έχω μια πανδύσκολη ερώτηση κρίσεως:
«Το σημείο (3,6 ) γνωρίζουμε ότι ανήκει στην γραφική παράσταση της συνάρτησης y=f(x) Τότε για το σημείο (3,7) γνωρίζουμε:
1. Ανήκει στην συνάρτηση.
2. Δεν ανήκει στην συνάρτηση.
3. Δεν υπάρχει τρόπος να το γνωρίζουμε από τα παραπάνω δεδομένα.
4. Ανήκει σε μια άλλη συνάρτηση.
5. Δεν ισχύει τίποτε από τα προηγούμενα.
Το τι ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ότι μαθαίνουν οι μαθητές μας, έστω κι αν βάζουμε τακτικά «διαμορφωτικές αξιολογήσεις» δεν έχει καμία σχέση με το τι μαθαίνουν πραγματικά και απολύτως καμία με το τι τελικά τους μένει...
Όμως ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ πρέπει να διδάσκονται με «διαδικασίες επίλυσης προβλήματος» που είναι η μόνη διδακτική στρατηγική που μπορεί να υπηρετήσει τον βασικό σκοπό και στόχο της εκπαίδευσης (Να μαθαίνουμε πώς να μαθαίνουμε, αυτορρύθμιση, αυτομάθηση, μεταγνώση ) μαζί με κάποιες άλλες σύγχρονες συγγενικές εκπαιδευτικές στρατηγικές όπως αγκυροβολημένη μάθηση, επανανακαλυτική μάθηση, κατασκευή γνώσης , πραγματικά προβλήματα, μοντελοποίηση, λυτική προβλημάτων.
Πάμε τεχνολογικά σε έναν κόσμο όπου η πληροφορία και το εργαλείο παρέχονται αφειδώς , δωρεάν και έγκυρα. Η όποια επίλυση προβλήματος αφορά συνδυασμό εργαλείων και αυτό, δηλαδή ο ακριβής και ικανός συνδυασμός εργαλείων, δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ. Αυτό θέλουμε να κάνουν τα παιδιά. Αστό το πνεύμα υπάρχει στο STEM . Προς τα εκεί πάμε. Δηλαδή, οι μαθητές, πρέπει να μπορούν να λύνουν πραγματικά προβλήματα, έχοντας στο οπλοστάσιό τους, κομπιουτεράκια, κινητά, διαδίκτυο, όλα τα εκπαιδευτικά λογισμικά του Υπουργείου, όλα τα εικονικά εργαστήρια που υπάρχουν, όλα τα εξελιγμένα επαγγελματικά εργαλεία, Mathematica, στατιστικά πακέτα όπως SPSS , TLG (Θησαυρός Ελληνικής γλώσσας) όλα τα λεξικά που υπάρχουν, όλες οι ψηφιακές βιβλιοθήκες που υπάρχουν σε όλες τις Γλώσσες. Με αυτά τα δυνητικά εργαλεία πρέπει να γίνεται το μάθημα, με απόλυτη γνώση των εργαλείων από τον καθηγητή.
Στα Σχολεία συζητάνε αν χαζεύουν οι μαθητές με την χρήση αριθμομηχανών και αν πρέπει να επανέλθουμε στις πράξεις με το χέρι. Κανείς δνε υποψιάζεται ότι εκφράζει απόψεις Μεσαιωνικές...
Γι αυτά το Υπουργείο ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙΠΟΤΑ!
Αυτοί οι λίγοι που γνωρίζουν, οι περί το Υπουργείο, ΑΣΦΑΛΩΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΛΕΝΕ, αλλά ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΙΠΟΤΑ...
Αποτέλεσμα να φροντιστηριοποιείται το Λύκειο. Δεν μηδενίζω την προσπάθεια, καταγγέλλω απλώς ότι το σωστό είναι καταγεγραμμένο παγκοσμίως βιβλιογραφικά και το Υπουργείο κάνει τον Κινέζο επειδή δεν μπορεί να έλθει σε ρήξη με τον λαϊκισμό που το ίδιο έχει καλλιεργήσει απολύτως σκόπιμα και συνειδητά. Λαϊκισμός (=κάτι που πολύ μας αρέσει, αλλά όχι αποτελεσματικό μεσομακροπρόθεσμα) έχει γίνει το συνώνυμο της πολιτικής για εκπαιδευτικούς, Γονείς και μαθητές. Δεν αναπτύσσω το που και το πώς. Όλοι τα ξέρετε...Έχει χαθεί η καλή πίστη. Και καλό να φαίνεται κάτι, δεν θα το πιστώσουμε ούτε και θα πούμε «πέρασε και ένα σωστό κατα ...λάθος!» Γνωρίζουμε ότι ο καλλιεργούμενος λαϊκισμός θα το απαλείψει σε σύντομο χρονικό σημείο από την πρώτη εφαρμογή του. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση απαίτησε συνεννόηση και διαβούλευση και συναίνεση. Εισέπραξε ΧΛΕΥΗ και ΕΙΡΩΝΕΊΑ μέσα στην Βουλή και εκτός ενώ γνωρίζουν ότι ΔΕΝ θα είναι στην Κυβέρνηση όταν θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά τα θεσπίσματά τους.
Μηδέν σοβαρότητα, μηδέν ευθύνη, μηδενική αίσθηση συνέχειας του Κράτους.
Επομένως η μόνη αποτίμηση που κάνω συνοψίζεται στην λέξη «ντροπή» . Είναι τόσο συνηθισμένη τελευταία που δεν κάνει εντύπωση σε κανένα. Τα σχέδια των μαθητευόμενων μάγων, αυτών που έχουν ως πρόταγμα το ψεύδος, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σοβαρά. Μόνο σκωπτικά και μόνον με χιούμορ, διότι δεν έχουμε όλοι τις ίδιες αντοχές στην πολιτική απάτη. ΕΛΕΟΣ!

Μανωλης
|

Διαφωνώ πλήρως με την προσέγγιση του υπουργείου. Η τρίτη λυκείου που παρουσιάζεται, δεν είναι παρά ένα φροντιστήριο, ένα σκαλί που προετοιμάζει μονομερώς τους μαθητές για να μπουν σε μια συγκεκριμένη ομάδα σχολών στο πανεπιστήμιο. Δεν είναι αυτός ο ρόλος του σχολείου και το ξέρουμε όλοι.
Επιπλέον, σε αυτόν τον φροντιστηριακό ρόλο, το ...φροντιστήριο θα είναι πάντα καλύτερο

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Απολύτως εύστοχη η προσέγγιση του esos . Απλώς το υπουργείο δεν έχει πλέον πολιτικό χρόνο να ψηφίσει τις αλλαγές που υποσχέθηκε. Είμαστε πλέον σε προεκλογική περίοδο με ότι αυτό συνεπάγεται. Έτσι για άλλη μια φορά οι υποσχέσεις και οι βαρύγδουπες εξαγγελίες θα είναι απλώς λόγια. Η μη ψήφιση των αλλαγών που εξαγγελθηκαν από την κυβέρνηση είναι συνειδητή επιλογή της. Δικαιολογία δε χωράει και οποιοδήποτε επιχείρημα εκ μέρους του υπουργείου , δεν ευσταθεί . Το δίκαιο δεν έγινε πράξη.

Μαθητής Β λυκείου
|

Αν ισχύσουν τα νέα προγράμματα σπουδών, με αυτή την ύλη οι μαθητές της β λυκείου θα να αναγκάστουν να αυξήσουν τις ώρες των φροντιστηρίων, γιατί μπορει να αυξήθηκαν οι σχολικές ωρες, αλλά οι ώρες διαβάσματος παραμένουν ίδιες... Πώς θα προλάβουν τα φροντιστήρια να βγάλουν τετοια ύλη? Και πως γίνεται με την νοοτροπία που υπάρχει στα δημόσια ΓΕΛ ένας υποψήφιος φοιτητης να προετοιμαστεί από εκεί και μόνο για τις πανελλήνιες? Αυτό το σχέδιο πετυχαίνει το αντίθετο από αυτό που υποτίθεται ότι προσπαθεί να πετύχει. Και αυτοί που την "πληρωνουν" στο τέλος είναι μόνο οι μαθητές και οι γονείς τους .

Κρίμα για τα παιδιά
|

Αύξηση ύλης ακόμα και με αύξηση ωρών, χωρίς άλλες δομικές αλλαγές, οδηγεί σε χειρότερο προαπαιτούμενο για τους μαθητές. Φυσικά και θα αυξηθούν τα φροντιστήρια, όποιος έχει ελάχιστα εμπλακεί το αναγνωρίζει αμέσως. Πάλι άγνοια και εμμονή!

Κωνσταντίνος
|

Μεγάλη μπίζνα για τα φροντιστήρια θα είναι εάν το Υπουργείο υιοθετησει την ύλη του αναλυτικού προγράμματος ως ύλη εξετάσεων . ΟΛΟΙ θα ξεκινούν από τα μέσα της Β Λυκείου να κάνουν την ύλη της Γ και αλίμονο σε αυτόν που θα περιμένει το σχολείο για να τα διδαχθεί .

Αν το υπουργείο θέλει να δώσει ευκαιρία και σε οικονομικά αδύνατους μαθητές θα πρέπει να μην αλλάξει την ύλη ( ή να την αλλάξει ελάχιστα ) και να αυξήσει ( όπως σωστά προβλέπει ) τις ώρες διδασκαλίας.

Λευτέρης
|

Το Σχόλιο της @Γιώτας είναι κατά βάση σωστό! Αν δεν αλλάξει η νοοτροπία των λειτουργών της δημόσιας εκπαίδευσης, όλα είναι ασκήσεις επί χάρτου! Τα φροντιστήρια θα κάνουν χρυσές δουλειές!

Χαρης
|

Οι μαθητές και γονείς της Β λυκείου περιμένουν από το καλοκαίρι μήνα μήνα να ψηφιστεί το νέο νομοσχέδιο και ακόμη και σήμερα βρίσκονται σε αβεβαιότητα.
Ο υπουργός ανακοινώνει συνέχεια ότι το νομοσχέδιοθα ψηφιστεί εως το τέλος του Ιουλίου, Σεπτεμβίου, Δεκεμβρίου, Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και τώρα Μαρτίου.
Αν αυτό θεωρείται συνέπεια απέναντι στους μαθητές και τους γονείς που αγωνιούν πείτε μου και εμένα να το ξέρω και αν αυτή η κατάσταση δίνει το παράδειγμα συνέπειας που πρέπει να διακρίνει τα παιδιά μας.

ΠΑΠΑΣ
|

Η ΥΛΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΝ ΑΡΚΕΤΕΣ ΩΡΕΣ ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ Η ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΩΡΕΣ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΥΛΗ ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΩΡΕΣ .ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΥΠΟΨΗ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ. ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ. ΑΥΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ. ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΝ ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ( ΑΟΘ) ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΚΑΠΩΣ Η ΥΛΗ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ.

Απλά πράγματα
|

Απλά πράγματα:
Βάζουμε το "κακό" ΙΕΠ να ανακοινώσει ως ύλη τα "άπαντα" της Φυσικής, της Πληροφορικής κ.λ.π και μετά το "καλό" ΥΠΕΠΘ τη μειώνει!!
Εκλογές τικ τακ τικ τακ

ΧΗΜΙΚΟΣ
|

Το πρόγραμμα σπουδών που ανακοινώθηκε, είναι πρόταση του ΙΕΠ, πρός το υπουργείο, το υπουργείο, θα την αποδεχτεί;
Επί της ουσίας, το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε για τη ΧΗΜΕΙΑ, είναι εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας και λογικής θα τολμούσα να αναφέρω.
Τα παιδιά της Γ΄Λυκείου, είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ, όλες αυτές τις έννοιες, έχοντας διδαχθεί ΜΟΝΟ Χημεία Γενικής Παιδείας, στην Α΄και Β΄ Λυκείου.

Γιωτα
|

Η αύξηση της ύλης έχει ως βάση την αύξηση των ωρων στο σχολείο. Με τους καθηγητές των σχολειων που έχουμε. Τραγικό. Οσο και να αλλάξουν οι δομες, τα συστηματα το έμψυχο δυναμικό ειναι το κλειδι και εκεί υπάρχει ΤΕΡΑΣΤΙΟ πρόβλημα οου δεν ειναι η εκπαίδευση τους αλλά η νοοτροπία. Αρα τη αύξηση της υλης θα πρέπει να την καλυψουν στα φροντιστήρια. Πονάει αλλα αυτη είναι η σκληρη πραγματικότητα. Ολα τα αλλα ειναι ευσεβεις πόθοι. Οποτε θα περασουν ωραια τα παιδακια. Ελιωναν και τωρα θα γονατισουν πρωι απόγευμα.

Πάνος
|

Άλλο λελογισμένη αύξηση ύλης και άλλο τέτοιο άνοιγμα της ύλης που συμπεριλαμβάνει τα πάντα σχεδόν.
Οι μαθητές δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν και να εμπεδώσουν, μέσα σε ένα χρόνο και ανεξάρτητα των ωρών διδασκαλίας, τόσο μεγάλη ύλη όπως αυτή που προτάθηκε (αν προτάθηκε ύλη). Μην ξεχνάμε οτι έχουμε απέναντι μας μαθητές και όχι φοιτητές 1ου έτους.

Όμηρος
|

Και μόνο ότι φτάνουμε Μάρτιο και δεν έχει ανακοινωθεί επί της ουσίας τίποτε για το πώς θα διαγωνιστούν τα παιδιά της Β' Λυκείου στις εξετάσεις φτάνει να ακυρώσει τα όποια θετικά. Αυτή η αναβλητικότητα δεν έχει προηγούμενο και κατατάσσει -νομίζω- τον Γαβρόγλου στους χειρότερους των υπουργών Παιδείας που έχουν περάσει

5ο μάθημα;;
|

Ποιος σκέφτηκε αυτήν την ιδέα στο παρελθόν και πότε με τα μαθήματα γέφυρες;;

ΧΨ
|

Η ύλη στα Μαθηματικά πρέπει να ειναι όλη η ύλη του Λυκείου, Αλγεβρα Γεωμετρία, Τρίγωνομετρια, Αναλυτική Γεωμετρία, Αναλυση Γ λυκείου, Στατιστική, Πιθανότητες. Και τα θέματα να είναι πάνω στις βασικές εννοιες και όχι σε τεχνάσματα. Για να είμαστε χρήσιμοι στους μαθητές και όχι ευχαριστοι. Αντίστοιχα και στα άλλα μαθήματα.

Στράτος
|

Γράφετε: "Το ότι, για παράδειγμα, απουσιάζει Πρόγραμμα Σπουδών για τα Λατινικά δε σημαίνει , με απόλυτη βεβαιότητα, ότι δεν θα εξετάζονται τελικώς".
Μας ετοιμάζουν και κάτι τέτοιο;

Και το μόνιμο ερώτημα: Τελικά κάθε μαθητής επιλέγει ένα μόνο πεδίο; Δεν θα υπάρχει 5ο μάθημα για το άνοιγμα και δεύτερου πεδίου;

ΕΝ
|

«Όταν οι μαθητές εγκλωβίζονται σε μικρή ύλη...»
Είστε σίγουροι ότι γνωρίζετε την ύλη;
Φυσική, χημεία, μαθηματικά, βιολογία δεν την λες λίγη με τίποτα.
Για τα υπόλοιπα ίσως ισχύει το ίδιο, απλά δεν το γνωρίζω.

Βλάχος Αριστοτέλης
|

Και οι 5 θετικοί λόγοι για την αύξηση της ύλης εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι ισχύουν απ' την άλλη πιστεύω ότι όλοι είναι λανθασμένοι. Όλοι οδηγούν στην αύξηση των φροντιστηρίων (πλούσιων και φτωχότερων οικογενειών) με ότι συνεπάγεται για τα χαμηλότερα εισοδήματα χωρίς να εξασφαλίζεται αυτό που αναγράφεται στο ε) δηλαδή φοιτητές με επαρκείς γνώσεις.
Υπάρχουν δύο τρόποι να μη μάθουν τα παιδιά: 1) Να μην τους διδάξεις τίποτα 2) Να τους διδάξεις πάρα πολλά.

3.
|

@esos είσαι και μαρτυριάρης έτσι;

ΧΨ
|

Συμφωνώ απόλυτα ότι η αύξηση της ύλης προάγει την κριτικη σκεψη των υποψηφίων και εξοστρακιζει την παπαγαλια, τις φροντιστηριακες συνταγες.Αυτό σε συνδυασμό με επιλογή κατάλληλων θεμάτων στις εξετασεις , αναγκαστικά θα οδηγήσει την διδασκαλία σε κατεύθυνση κατανόησης των εννοιων. (Τα θέματα στα μαθηματικά τα τελευταία 2 χρόνια είναι σε αυτήν την λογική ) Πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να σταματήσει να τρελαίνει τους μαθητές με ακατασχετη ασκησιολογια αλλά ο υποψήφιος να μην κατέχει τις βασικές έννοιες.Η πλειοψηφια των υποψηφιων λυνει ασκησεις μηχανικα χωρις να καταλαβαινει τι κανει ,γιατι το κανει.Θυμηθείτε την τράπεζα θεμάτων (η επιτομή της παπαγαλιας)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ