Placeholder

ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Υπουργός: Πρωτοετείς “αστέρια” κόβονται στα Μαθηματικά και Φυσική στις Πολυτεχνικές και Φυσικομαθηματικές Σχολές

Που σημαίνει ότι αυτά τα παιδιά έχουν μάθει να περνάνε εξετάσεις..
Δημοσίευση: 01/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για πρωτοετείς φοιτητές  “αστέρια” που κόβονται από το πρώτο εξάμηνο στα μαθήματα Μαθηματικά και Φυσική στις Πολυτεχνικές και Φυσικομαθηματικές Σχολές  έκανε λόγο ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, επικαλούμενος Στατιστική Ερευνα.

Ειδικότερα ο υπουργός Παιδείας, είπε τα εξής:

  • Οι μαθητές που εισάγονται στις Φυσικομαθηματικές Σχολές και τα Πολυτεχνεία, με πολύ υψηλές βάσεις, το πρώτο εξάμηνο στα μαθήματα    Φυσική   και  Μαθηματικά κόβονται κατά 40%
  • Αυτά τα παιδιά που θεωρούνται αστέρια.
  • Που σημαίνει ότι αυτά τα παιδιά έχουν μάθει να περνάνε εξετάσεις..
  • Αλλο μαθαίνω να περνάω εξετάσεις και άλλο μαθαίνω σε βάθος κάποιο τομέα.
  • Εμείς θέλουμε να ξαναφέρουμε στην επιφάνεια τη λειτουργία του σχολείου. Οχι τεχνικές μόνο  να περνάς τις εξετάσεις.

Σχόλια (19)

 
Ιωάννης
01 Μαρ 2019 17:33

Στην χώρα της εξετασιολαγνείας και του αποκλεισμου , κάποιος Επιτέλους έπρεπε να το πει , εύγε.

 
THOMAS
01 Μαρ 2019 18:37

Η σοβαρότερη παρατήρηση που έχει κάνει Υπουργός παιδείας μετά την μεταπολίτευση, άρα δεν παίζει ρόλο με τι βαθμό περνάς από το φροντιστήριο, σημασία έχει τι μαθαίνεις και πόσο στροφάρει το μυαλό σου όταν σπουδάζεις

 
Δημήτρης
01 Μαρ 2019 19:08

Και αυτό θα το πετύχετε μειώνοντας τις εξετάσεις στο γυμνάσιο και Α,Β λυκείου και αυξάνοντας τις εξεταστικές απαιτήσεις της Γ. Και περιμένετε ένας λογικός άνθρωπος να ασπαστεί αυτόν τον παραλογισμό....

 
Σιδερης Κωνσταντίνος
01 Μαρ 2019 19:23

Υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ του διαβάζω και του μελετω!

 
Μια
01 Μαρ 2019 20:23

Ξεχνάει κάτι ο υπουργός... πολλά από αυτά τα παιδιά που έχουν λιώσει στο διάβασμα την προηγούμενη χρονιά για να μπουν σε μια σχολή, στο 1ο εξάμηνο το ρίχνουν έξω, δεν πατάνε σε μαθήματα, διαβάζουν ελάχιστα και πηγαινουν να δώσουν το μάθημα έχοντας ασχοληθεί ελάχιστα αφού ξέρουν ότι έτσι και αλλιώς συνέπεια δεν υπάρχει. Επίσης κάποιοι απλά δεν ενδιαφέρονται να συνεχίσουν, γράφονται στη σχολή για να έχουν τα φοιτητικά προνόμια (ασφάλιση, πάσο κλπ) και ετοιμάζονται για να ξαναδώσουν πανελλαδικές.
Επίσης, τι εννοεί «μαθητές αστέρια»? Τα στατιστικά αφορούν βαθμούς συγκεκριμένων μαθητών που μπήκαν έχοντας γράψει άριστα στα μαθηματικά, η το σύνολο των εισαχθέντων? Ξέρετε, κάποια από αυτά τα τμήματα δεν είναι καθόλου υψηλόβαθμα.

Στατιστικές και συμπεράσματα μπακάλικα, της πλάκας....

 
HΡΕΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
01 Μαρ 2019 23:06

ΣΥΝΟΨΙΖΩ...
Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΥΝΟΕΙ ΚΥΡΙΩΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΥΝΘΕΤΙΚΕΣ Η ΑΦΑΙΡΕΤΙΚΕΣ. ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ Η ΛΟΓΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΣΕ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗΣ ΗΔΗ ΛΥΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΕΣ...
ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΛΛΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ. ΝΑΙ, ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝ ΕΦΟΣΟΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΜΙΑ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ.
ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΑΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΕΡΕΥΝΕΣ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ Τ Α ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΕΥΚΟΛΙΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΕΛΚΥΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΕΚΕΙ , ΑΛΛΑ ΕΔΩ ΘΕΛΟΥΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΗ ΓΙ ΑΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΡΟΚΟΠΗ.

 
Πανεπιστήμιο
02 Μαρ 2019 03:51

Αστερι και αριστος μαθητης δεν γινεσαι με το να κατσεις να γραψεις αριστα σε συγκεκριμενα μαθηματα. Σε ολα τα μαθηματα πρεπει να γραφεις αριστα. Αν γραψεις αριστα π.χ στα 4 πανελλαδικα δεν εισαι αριστουχος. Ειναι μια βλακεια και μιση αυτο που λενε ολοι οι Ελληνες.

Σε ολα τα μαθηματα θα πρεπει να γραφεις 20 για να εισαι αριστουχος, που ειναι παρα πολυ δυσκολο να συμβει αυτο και κανεις δεν το πετυχαινει. Επισης, στο πανεπιστημιο, κακως που θεωρεισαι αριστουχος απο 8,5 και πανω. Αριστα σημαινει ο ανωτατος βαθμος. Αρα, μονο με βαθμο 10 θα πρεπει να θεωρεισαι αριστουχος.Με το 8,5 να εισαι απλα, πολυ καλος. Τα μαθηματικα και η φυσικη ειναι απο την φυση τους πολυ δυσκολα μαθηματα γι' αυτο κοβονται στις εξετασεις αρκετοι φοιτητες.

 
Μισες αλήθειες
02 Μαρ 2019 11:04

Αρκετά από τα αστέρια, σπουδάζουν με υποτροφίες στο εξωτερικό και δεν ρισκάρουν ούτε μια μέρα στην αβεβαιότητα σπουδών και καριέρας στην Ελλάδα. Θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά στην χώρα μας για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τα αστέρια.

Αναφορικά με τα συγκεκριμένα στατιστικά, πραγματικά δεν γνωρίζω πως μπορεί κανείς να τα έχει από το υπουργείο καθότι τέτοια στοιχεία συνήθως δεν δίνονται από τα Ιδρύματα.

Από σχετική εμπειρία πάντως στην Ελλάδα δεν έχω δει αστέρια να πισωγυρίζουν ούτε από κούραση ούτε από έλλειψη γνώσης.

Τα παραδείγματα που επικαλούνται από το Υπουργείο (χωρίς να διστάζουν να δυσφημούν συνολικά μαθητές, φοιτητές και καθηγητές) φαντάζουν περιπτώσεις όπως αναφέρθηκε παραπάνω @Μια

 
Νίκος Ι.
02 Μαρ 2019 11:40

Κε Υπουργέ,
μήπως ο τρόπος εξέτασης δεν επιβραβεύει τα αστέρια, όπως τα αποκαλείτε, αλλά όσους έχουν μάθει τις τεχνικές επίλυσης των προβλεπόμενων θεμάτων;
Μήπως πρέπει να αλλάξει η δομή των θεμάτων και η λογική της επιτροπής εξετάσεων;
Μήπως, τελικά, το σύστημα δεν αναδεικνύει τους αστέρες της γνώσης αλλά τους αστέρες της παπαγαλίας μεθοδολογιών θεμάτων;
Για σκεφτείτε κι αυτό.

 
Back to reality
02 Μαρ 2019 14:05

Αν έχουν μόνο μάθει να περνάνε εξετάσεις τότε γιατί δεν πέρασαν και τις εξετάσεις στο πανεπιστήμιο... Στο πρώτο έτος αρκετοί φοιτητές χαλαρώνουν, αυτή είναι η παργματικοτητα...

 
Καθηγητης Μαθηματικων ΑΕΙ
02 Μαρ 2019 18:20

Λοιπον, συγνωμη που θα το θεσω ετσι, αλλά λέει σαχλαμαρες λαϊκίστικου στυλ. Ειμαι 20 χρόνια σε ΑΕΙ και διδάσκω μαθηματικά. Υπάρχει απολυτη συσχέτιση ανάμεσα στους βαθμούς των πανελλαδικών και στην επίδοση των φοιτητών στα μαθηματικά. Ο κ. υπουργός κάτι άλλο έχει στο μυαλό του μάλλον, δεν ξέρω τι. Ενας φοιτητής που αρίστευσε στα Μαθηματικά στις εισαγωγικές εξετάσεις θα τα πάει απο πολύ καλά ως άριστα και στα μαθηματικά 1ου έτους. Το να "κοπει" είναι κάτι εξαιρετικά σπάνιο - δε λέμε ότι δε συμβαίνει αλλά πολύ σπάνια. Μιλάμε για τους φοιτητές που εμφανίζονται στο μάθημα και παρακολουθούν - όχι για αυτούς που το δήλωσαν και δεν πάτησαν ποτέ για τον Α ή Β λόγο και έτσι "κόπηκαν". Είναι απολύτως ανακριβής η "εικονα" που επιχειρεί να δημιουργήσει ο κ. Υπουργος με αυτή τη δήλωση.

 
Επιτέλους
03 Μαρ 2019 09:52

Έρχονται παιδιά στο πανεπιστήμιο και δεν έχουν αναπτύξει καμία ικανότητα σύνθεσης. Δεν μπορούν να κάνουν καμία πρωτότυπη παρατήρηση. Διαπιστώνω με λύπη ότι μόνο όσοι προέρχονται από οικογενειακό περιβάλλον που προάγει την ανάπτυξη ανάλογων δεξιοτήτων προχωράνε. Οι απόφοιτοί μας δεν διακατέχονται από επιστημονικότητα, αλλά γίνονται μαστόρια στο ξεγλύστρημα στις εξετάσεις.

 
Αριστογατος
04 Μαρ 2019 09:19

Πρόχειρη επιχειρηματολογία εκ μέρους σου Κώστα. Γιατί να μην βγάλω το συμπέρασμα ότι όλοι οι πρωτοετείς το έχουν ρίξει έξω την 1η χρόνια ή ότι υπάρχει διαφορά στον τρόπο διδασκαλίας, όχι απαραίτητα εις βάρος του Λυκείου. Μπορεί η αλήθεια να είναι κάπου στη μέση.

 
Σάκης
04 Μαρ 2019 11:00

Είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι συμφωνώ για πρώτη φορά με τα λεγόμενα του Υπουργού. Επιτέλους κάποιος είπε αυτό που ήξεραν όλοι.

 
Ν.Κ.
04 Μαρ 2019 14:24

Ως γονέας πρωτοετούς φοιτητή Πολυτεχνικής σχολής, αλλά και ως μαθηματικός, θα ήθελα να ρωτήσω τον Υπουργό αν ρώτησε ποτέ τους συμβούλους του για ποιο λόγο παρουσιάζονται τέτοια φαινόμενα.
Μαθητές οι οποίοι ουδέποτε έχουν διδαχθεί γραμμική άλγεβρα, αναλυτική γεωμετρία και ακολουθίες, καλούνται μέσα σ'ένα τσεκουρωμένο εξάμηνο να καλύψουν ένα σοβαρό κενό γνώσης που προέρχεται από το Λύκειο.
Οι Πανεπιστημιακοί καθηγητές από την πλευρά τους ξεκινάνε την ύλη σα ν' απευθύνονται σε αποφοίτους Λυκείου άλλων ετών, που τα συγκεκριμένα μαθήματα τα είχαν διδαχθεί επί ένα έτος.
Έτσι εκεί που άλλες εποχές τα Μαθηματικά του πρώτου έτους ήταν μια καλή επανάληψη της ύλης της Γ' Λυκείου με εμβάθυνση σε συγκεκριμένους τομείς, σήμερα είναι ένα παντελώς άγνωστο τοπίο για τους πρωτοετείς.
Παρακολουθώντας λοιπόν το θέατρο του παραλόγου και τις εξαγγελίες για το νέο πρόγραμμα σπουδών της Γ' Λυκείου, αναρωτιέμαι μήπως αντί στοχαστικού λογισμού θα ήταν πιο χρήσιμη μια ύλη που να συνδέει τις απαιτήσεις του πρώτου έτους του Πανεπιστημίου με την διδαχθείσα ύλη του Λυκείου, ώστε να είναι πιο ομαλή η μετάβαση.
Όσον αφορά την κριτική ικανότητα των μαθητών θα μπορούσαν να διδάσκονται βασικές αρχές Μαθηματικής Λογικής (όπως συνέβαινε και στο παρελθόν ως εισαγωγική ύλη της Α' Λυκείου) και ν'αναβαθμιστεί η διδασκαλία της Ευκλείδειας Γεωμετρίας που έχει δυστυχώς απαξιωθεί εντελώς.
Αυτό που η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θέλει ν' ανακαλύπτει τον τροχό κάθε φορά, ώστε να κάνει εξαγγελίες και να ενδύεται το μανδύα του τάχα εκσυγχρονιστή της παιδείας πραγματικά με ξεπερνά.
Αν πιστεύετε ότι παλαιότερα η κατάσταση ήταν καλύτερη στα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα Κε Υπουργέ η λύση είναι απλή επαναφέρετε την παλαιά ύλη διδασκαλίας. Ίσως ο εκσυγχρονισμός βρίσκεται σε πιο παλιές και δοκιμασμένες λύσεις. Δεν είναι ντροπή και σίγουρα τα παιδιά μας δεν είναι πειραματόζωα του κάθε συμβουλάτορα.

 
Μάκης
07 Μαρ 2019 17:33

Παίρνουμε μια στατιστική ερευνα και τη διαβαζουμε οπως μας βολεύει.
Πριν 25 χρονια που εδινα πανελλαδικες, στα μαθηματικα ειχαμε ολη την ανάλυση, μιγαδικους , ακολουθιες , αλγεβρικές δομες ,αναλυτική γεωμετρια ,πινακες ,στατιστικη ,πιθανοτητες ,τα οποια με βοηθησαν πολυ να προχωρησω στο μαθηματικό τμημα .Ποια ειναι η ύλη σήμερα ? Δυστυχως απο όλα αυτα εμεινε μονο η ανάλυση . Οι ταξεις ολου του λυκειου υπεστησαν μεγαλες περικοπες υλης ,οι ωρες μειωθηκαν . Στα πρωτα ετη των πολυτεχνειων αλλα και των τει-αει διδασκονται όλα αυτα τα αντικείμενα . Λοιπον κ. γαβρογλου μην επιδιδεστε σε κυνηγι μαγισσων . Αν νομίζετε οτι η μαθηματική παιδεια αποκταται σε μια νυχτα μαλλον εσεις ειστε βαθιά νυχτομένος . Αν νομίζετε οτι ο μαθητης θα ξυπνησει μια μερα στην τριτη λυκειου και θα πει τωρα θα μαθω μαθηματικα ειστε εκτος πραγματικοτητας.

 
Απόφοιτος ΜΙΤ
07 Μαρ 2019 19:50

Είναι όπως τα λέει ο Μάκης παραπάνω. Όταν τελείωσα το Λύκειο στην Α' δέσμη μαθαίναμε και μιγαδικούς, και ανάλυση, και ακολουθίες, και αλγεβρα. Αυτά με βοήθησαν όταν πήγα να σπουδάσω έξω, (ΜΙΤ) γιατί αν είχες ένα βαθμό απο 18 και πάνω στα μαθηματικά της Α' δέσμης, στο 1ο έτος "πετούσες" κυριολεκτικά και ήσουν άριστος με πολύ λίγη προσπάθεια. Τώρα τα παιδιά δε μαθαίνουν τίποτε απο τα παραπάνω, μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο και ο διδάσκων τρέχει να προλάβει, και το πρόγραμμα σπουδών αντί να προχωρήσει σε αρκετό βάθος αναγκάζεται να "ασχοληθεί" με τα βασικά που πλέον δεν τα εχει ο εισακτέος.

Τα παραπάνω είναι γνωστά στους πάντες που έχουν ασχοληθεί με την εκπαίδευση στα Μαθηματικά. Τώρα, γιατί οι διάφοροι Υπουργοί και συμβουλάτορες τους κάνουν αυτές τις "ασχήμιες", δε μπορώ να καταλάβω, αλλά σίγουρα δεν έχει να κάνει με τίποτα ακαδημαϊκό.

 
Σοφία
08 Μαρ 2019 10:07

Δεν έχει να κάνει το θέμα με την ύλη, έχει να κάνει με τον τρόπο που διδάσκονται τα Μαθηματικά και τα άλλα μαθήματα στο σχολείο και κυρίως βέβαια στο φροντιστήριο, το οποίο είναι το μόνο που γονείς και μαθητές υπολογίζουν.
Ώρες ατελείωτες φροντιστηρίων από Α' Λυκείου και ίσως νωρίτερα. Μαθαίνουν απέξω δέκα - είκοσι μεθόδους επίλυσης και τέρμα. Αποκτάνε παπαγαλίστικη λογική η οποία στο πανεπιστήμιο δε μπορεί να εφαρμοστεί γιατί απλά δεν είναι αυτή η λογική των μαθημάτων (τουλάχιστον στο Τμ. Φυσικής και στις περαιτέρω σπουδές που έκανα εγώ...).
Όσο για το ρόλο του σχολείου, ας είχαμε περισσότερες απαιτήσεις ως μαθητές, γονείς και κοινωνία, ας μην τρέχαμε στα φροντιστήρια με το παραμικρό (λεφτά υπήρχαν!), ας μην ανεχόμασταν να αδειάζει η Γ' Λυκείου γιατί τα παιδιά έχουν φροντιστήριο (σιγά μην πάω σχολείο!) και μάλλον δεν θα ήταν έτσι η κατάσταση.
Γιατί μπαίναμε στο πανεπιστήμιο με φροντιστήριο μόνο στη Γ' Λυκείου από ένα 2ωρο την εβδομάδα σε κάθε μάθημα και τώρα δε γίνεται; Μήπως μάθαμε να μας τα μασάνε όλα;

 
Γιάννης
11 Μαρ 2019 13:51

Να μας πει ο Υπουργός πως τα πηγαίνουν οι φοιτητές των παιδαγωγικών σχολών στα μαθηματικά του 2ου έτους. Αναφέρομαι σε εκείνους που περνούν χωρίς να εξεταστούν πανελλαδικώς στα μαθηματικά στην Γ Λυκείου...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ