Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Επιστολή 36 μαθητών στον Κ.Γαβρόγλου για το νέο τρόπο εισαγωγής στα 4 τμήματα μουσικών σπουδών στα Πανεπιστήμια Μακεδονίας, Ιονίου και Ιωαννίνων

Ζητάμε, κύριε Υπουργέ να ξανασκεφτείτε την απόφαση σας αυτή βασιζόμενος στο αίσθημα του δικαίου και στο σεβασμό απέναντι στον σκληρό αγώνα που δίνουμε εμείς οι μαθητές υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις και οι γονείς μας
Δημοσίευση: 02/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμε κύριε Γαβρόγλου,

Με αφορμή την υπουργική απόφαση της 14ης  Φεβρουαρίου, που αφορά την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και με την ιδιότητα της εκπροσώπου των μαθητών της τρίτης λυκείου του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης, σας στέλνω αυτήν την επιστολή θέλοντας να εκφράσω τον προβληματισμό και την έντονη διαφωνία μας σχετικά με την απόφαση αυτή. Πιστεύω ότι η επιστολή μου θα βρει στο πρόσωπο σας τον κατάλληλο αποδεκτή αφού σκεπτόμενος με το αίσθημα του δικαίου θα αναθεωρήσετε την απόφαση σας να ισχύσει από φέτος.

Μέχρι σήμερα οι ενδιαφερόμενοι μαθητές για αυτά τα τέσσερα μουσικά τμήματα εξετάζονταν πανελλαδικώς εκτός από τα μαθήματα της κατεύθυνσης, ΜΟΝΟ στο μάθημα της Αρμονίας και στο μάθημα της Ανάπτυξης των Μουσικών Ικανοτήτων. Φέτος όμως ΤΡΕΙΣ μήνες πριν τις πανελλήνιες μας ανακοινώνετε ότι ο τρόπος εισαγωγής στα τμήματα αυτά αλλάζει και ζητάτε από εμάς να προετοιμαστούμε σε άλλα οκτώ μαθήματα εκ των οποίων κάποια δεν τα έχουμε διδαχθεί ποτέ.

Αναλυτικότερα:

•    το μάθημα της Μουσικής Τεχνολογίας υπάρχει μόνο στα Μουσικά Σχολεία και μάλιστα είναι μάθημα επιλογής που διδάσκεται από καθηγητή με ειδικότητα. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω ότι στο σχολείο μας δεν διδάσκεται αυτό το μάθημα λόγω έλλειψης καθηγητή.

•     Το μάθημα της Μορφολογίας διδάσκεται μόνο στη δευτέρα Λυκείου και είναι μονόωρο μάθημα ενώ το μάθημα της Παραδοσιακής και Λαϊκής Μουσικής δεν υπάρχει στα Μουσικά Σχολεία.

•    Το μάθημα της Ιστορίας της Μουσικής διδάσκεται στη δευτέρα, τρίτη Γυμνασίου και στην πρώτη Λυκείου εάν έχει σταλεί καθηγητής μουσικής, με σημειώσεις που επιλέγει ο ίδιος από μία γενικότερη ύλη, καθώς δεν υπάρχουν αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια από το Υπουργείο Παιδείας για τα Μουσικά Σχολεία. Στο σχολείο μας, όπως και σε πολλά άλλα Μουσικά Σχολεία, οι μόνιμοι καθηγητές μουσικής είναι λίγοι και δεν επαρκούν για να συμπληρώσουν τις διδακτικές ώρες, με αποτέλεσμα να γίνονται από αναπληρωτές καθηγητές, οι οποίοι έρχονται ακόμη και μετά τα Χριστούγεννα.  

•     Τα παιδιά των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων δεν διδάσκονται κανένα από αυτά τα μαθήματα.

Η εγκύκλιος της 22 Φεβρουαρίου αναφέρει τον τρόπο και τα μαθήματα εξέτασης, ωστόσο δεν προσδιορίζει την εξεταζόμενη ύλη. Ακόμη αναφέρει για το αντικείμενο της Μουσικής Γνώσης ότι οι υποψήφιοι μπορούν να συμβουλευτούν τα μουσικά εγχειρίδια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι δυνατόν κύριε Υπουργέ ΤΡΕΙΣ μήνες πριν τις πανελλήνιες να προετοιμαστούμε στα οκτώ μαθήματα διαβάζοντας όλα τα βιβλία της Δευτεροβάθμιας;

•    Θα ορίσετε συγκεκριμένα βιβλία για αυτά τα μαθήματα ή θεωρείτε ότι είναι δυνατόν να αφομοιώσουμε λίγους μήνες πριν τις πανελλήνιες την ύλη όλων αυτών των βιβλίων  που αναφέρονται στα εξεταζόμενα αντικείμενα; Δεν θεωρείτε ότι είναι άδικη αυτή η αντιμετώπιση προς τους φετινούς υποψηφίους;

•     Επιπλέον όσον αφορά το μάθημα της Μουσικής Αντίληψης δεν προσδιορίζεται στην εγκύκλιο το πόσες φορές θα ακούμε την κάθε ερώτηση και το περιεχόμενο της άσκησης της αναγνώρισης της μουσικής χροιάς και των μοτίβων διαστημάτων καθώς αποτελούν άγνωστο τρόπο εξέτασης για εμάς.

•    Δεν αναφέρεται επίσης το πότε και πού θα γίνουν οι εξετάσεις εισαγωγής καθώς και το αν το είδος των κομματιών που θα επιλέξουμε για την εξέταση καθορίζει και την μετέπειτα ειδίκευση εντός του Πανεπιστημίου.

Ζητάμε, λοιπόν, κύριε Υπουργέ να ξανασκεφτείτε την απόφαση σας αυτή βασιζόμενος στο αίσθημα του δικαίου και στο σεβασμό απέναντι στον σκληρό αγώνα που δίνουμε εμείς οι μαθητές υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις και οι γονείς μας. Στην περίπτωση που απορρίψετε το αίτημα μας, ζητάμε από εσάς να προσδιορίσετε ακριβώς την ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων με τίτλους των σχολικών εγχειριδίων και με ακριβείς σελίδες, όπως ισχύει σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, σκεπτόμενος ότι η απόφαση σας ανακοινώνετε ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ και ότι είναι αδύνατον να εξεταστούμε σε ύλη που δεν έχει οριστεί. Επιπλέον να μας ενημερώσετε για το μάθημα της μουσικής αντίληψης και για την ημερομηνία εξέτασης μας.

Κλείνω την επιστολή μου, κύριε Υπουργέ έχοντας την ελπίδα ότι, κι αν δεν στηρίξετε το αίτημα μας να μην ισχύσει από φέτος, τουλάχιστον θα ξαναδείτε με τη δέουσα προσοχή το θέμα της ύλης λαμβάνοντας υπόψη σας ότι βρισκόμαστε στις παραμονές των εξετάσεων.
 

Με σεβασμό

Κ.Κ.
Μαθήτρια της Γ λυκείου του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης
Υποψήφια για τα Μουσικά Τμήματα

Υ.Γ. Συνημμένα υποβάλλω και τα ονόματα των συμμαθητών μου που συνυπογράφουν τις απόψεις μου.
Ακολουθούν τα ονόματα 35 μαθητών (σ.σ. για ευνόητους λόγους το esos δεν δημοσιεύει τα ονόματα )

 

Σχόλια (6)

 
ερωτών
02 Μαρ 2019 15:02

θα ήθελα να ρωτήσω κάτι πρακτικό : η επιστολή είναι ανοιχτή και εστάλη στα μέσα (και στο esos εδώ) ή εστάλη και στο μέιλ του υπουργού στο υπουργείο; στη δεύτερη περίπτωση έλαβε άραγε αριθμό πρωτοκόλλου που εστάλη και στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των αποστολέων μαθητών;

 
Χάρης Κυρ
02 Μαρ 2019 15:13

Εαν οι εξαγγελλίες αφορούν το έτος 2019-20, γιατί οι μαθητές λένε πως έχουν τρεις μήνες να προετοιμαστολύν σε νέα αντικείμενα;

 
Mia
02 Μαρ 2019 15:52

Έχουν ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο τα παιδιά, δεν είναι δυνατόν να αλλάζει ο τρόπος και η ύλη που θα εξεταστείς εντελώς απροειδοποίητα 3 μήνες πριν τις εξετάσεις. Δεν μπορεί να ανακαλύπτει κανείς ότι θα μετράει σε ποσοστό 10%το απολυτήριο όταν το 1ο τετράμηνο έχει τελειώσει εδώ και ένα μήνα!
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ η κίνηση του υπουργείου, σε καμία σοβαρή χώρα δεν γίνονται αυτά.
Όταν γίνεται κάτι τέτοιο, ποιος εγγυάται ότι ο υπουργός δεν θα βγάλει αύριο εγκύκλιο,που θα αλλάζει πχ την ύλη και τον τρόπο εξέτασης για την αρχιτεκτονική ή για οποία άλλη ομάδα σχολών θεωρήσει ότι πρέπει να «αναμορφώσει»?
Αυτά τα παιδιά θα πρέπει να έχουν τη συμπαράσταση όλων μας! Και πραγματικά θαυμάζω το ψύχραιμο ύφος της επιστολής - και την ευγένεια της. Ο υπουργός και όσοι πήραν αυτή την απόφαση δεν την αξίζουν.

 
Ιωάννης
02 Μαρ 2019 19:47

Αγαπητοί μαθητές της Γ' λυκείου του μουσικού σχολείου Κατερίνης,
ως μαθητής επίσης της Γ' λυκείου του μουσικού σχολείου Άρτας θέλω να σας αναφέρω τους εξής προβληματισμούς μου σε ότι έχει σχέση με όσα αναφέρονται στο άρθρο. Καταρχάς, πως είναι δυνατόν να διαμαρτύρεστε για το νομοσχέδιο έπειτα από ένα (και περισσότερο) μήνα από την ψήφισή του. Ένα νομοσχέδιο το οποίο ήταν δημιοσιεύμενο για αρκετό διάστημα πριν την ψήφιση του. Θεωρώ πως θα ήταν προτιμότερο να είχατε διαμαρτυρηθεί πριν την ψήφισή του και όχι σήμερα, μετά από τόσο καιρό. Και αμέσως θα σας αναφέρω τους λόγους για τους οποίους έχω αυτή την άποψη.
Αρχικά, παρατήρησα πως τόσο καθηγητές οσο και γονείς και μαθητές, πίστευαν πως το νομοσχέδιο δεν ίσχυε για εμάς που δίνουμε φέτος. Όμως ήδη από το Νοέμβριο του 2018 το υπουργείο Παιδείας είχε ανάρτησει μια ανακοίνωση στην οποία αναφερόταν ότι θα γίνει τροποποίηση προκειμένου οι εξετάσεις να ισχύσουν από φέτος δηλαδή για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020. Ακόμη όμως οι περισσότεροι ισχυρίζονταν λανθασμένα πως δε θα ίσχυε για εμάς.
Φυσικά, η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής μας έχει ταράξει όλους, όμως οι περισσότεροι μαθητές που στοχεύουμε για αυτές τις σχολές αφιερώνουμε πλέον τον περισσότερό μας χρόνο προκειμένου να διαβάζουμε αυτά τα μαθήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην αφιερώνουμε τον απαραίτητο χρόνο για τα μαθήματα κατεύθυνσης όπως παλαιότερα. Και εδώ θα αναφερθώ στα φροντιστήρια. Πολλοί μαθητές έχουμε σταματήσει τα μαθήματά τους από τα φροντιστήρια προκειμένου να έχουμε τον απαραίτητο χρόνο για τα μαθήματα στα οποία καλούμαστε να αγωνιστούμε. Η "επιστροφή" του κοινού συστήματος εισαγωγής με τα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού θα ήταν σκέτη αποτυχία για εμάς. Είναι λογικό κάποιος να πει πως τα φροντιστήρια δεν έχουν καμία σχέση με αυτό καθώς το σχολείο είναι αυτό που οφείλει να δώσει στους μαθητές τα απαραίτητα εφόδια για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Όμως, χωρίς τη βοήθεια που λαμβάνουμε από το φροντιστήριο όλοι οι μαθητές είναι απαραίτητη προκειμένου να επιτύχουμε στις εξετάσεις. Σίγουρα λοιπόν κάθε μαθητής που έχει σταματήσει τα φροντιστήρια και τον αγώνα στα μαθήματα προσανατολισμού "ακυρώνεται" από την εισαγωγή του με τον παλιό τρόπο εισαγωγής, καθώς θα είναι ακόμη πιο δύσκολο να διεκδικήσει μια θέση με περισσότερο από ένα μήνα χωρίς την απαραίτητη προετοιμασία.
Στη συνέχεια, αναφερθήκατε στο γεγονός ότι πολλά από τα μαθήματα που έχουν προστεθεί δε διδάσκονται στα σχολεία εκτός των μουσικών σχολείων. Όμως, δεν έγινε κανένας λόγος για το μάθημα της αρμονίας και της Α.Α.Ι. το οποίο αποτελεί ειδικό μάθημα για όλες τις μουσικές σχολές και δε διδάσκεται επίσης στα σχολεία εκτός των μουσικών σχολείων. Και πάλι λοιπόν ο κάθε μαθητής έπρεπε να καταφύγει στην ιδιωτική εκπαίδευση προκειμένου να μπει στη σχολή που θα ήθελε.
Ακόμη, είναι φανερό πως το νέο σύστημα εισαγωγής είναι σαφώς καλύτερο, καθώς ο μαθητής αγωνίζεται σε μαθήματα τα οποία έχουν σχέση με αυτό που θέλει να σπουδάσει, αυτο που αγαπάει. Πολλοί αξιόλογοι μουσικοί και φυσικά εννοώ μαθητές, χάνουν την ευκαιρία να σπουδάσουν το αντικείμενο που τους αρέσει, διότι δεν είναι δυνατοί στα μαθήματα προσανατολισμού. Στην Άρτα στεγάζεται το τμήμα μουσικής επιστήμης και τέχνης το οποίο εντάχθηκε στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Μέχρι και τις τελευταίες εξετάσεις πολλοί από τους φοιτητές οι οποίοι έρχονταν ήταν εντελώς άσχετοι από μουσική, με αποτέλεσμα το επίπεδο της σχολής να είναι χαμηλότερο από όσο θα μπορούσε να είναι πραγματικά. Με το νέο σύστημα εισαγωγής αυτό πλέον θα πάψει να ισχύει καθώς οι νέοι φοιτητές θα έχουν γνώσεις στη μουσική.
Δεν είμαι αντίθετος στο γεγονός ότι δεν υπάρχει σαφής ύλη των μαθημάτων, όμως θα ήταν καταστροφική κάθε επαναφορά του παλαιού συστήματος!

 
Μαρια
03 Μαρ 2019 01:22

Ιωαννη.
Συμφωνω με την αποψη οτι εαν επαναφερθει το προιγουμενο συστημα θα υπαρχει σιγουρη αποτυχια απ την στιγμη που εγω η ιδια σταματησα το φροντιστηριο στην κατευθυνση εδω και εναμιση μηνα αλλα αυτο δεν κανει την αποφαση του υπουργου αξιολογη.
Φυσικα, ανυπομονουσα να ασχοληθω αποκλιστικα με μουσικα θεματα και μαθηματα εδω και καιρο αλλα ως μαθητρια γενικου λυκειου δεν εχω διδαχθει ποτε βυζαντινη μουσικη και μουσικη τεχνολογια, μουσικη ιστορια και μορφολογια εχω να κανω εδω και πεντε χρονια και στο πρωτο τετραμηνο θεωροντας οτι εχω υπεραρκετα μαθηματα δεν εδωσα βαση στο σχολειο για το απολυτηριο.
Και ας μη ξεχασουμε οτι η αποφαση για το οχτω μαθηματα εγινε τρεις μηνες πριν τις πανελληνιες που ακομη δεν εχει οριστει η ημερομηνια του και υπαρχουν πολλα αναπαντητα ερωτηματα οσον αναφορα π.χ. την υλη που θα εξεταστουμε.
Η πραξη του υπουργου με αυτη την αποφαση ,η οποια ειμαι σιγουρη οτι εγινε κατω απο την συνεχει πιεση των πανεπιστημιων με την επιθυμια να μας ελαφρυνουν και φυσικα να μας μορφωσουν, δειχνει ποσο αδιαφορει για την μουσικη παιδεια .

 
Μια
03 Μαρ 2019 10:50

@Χαρης Κυρ, οι αλλαγές ισχύουν «από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις του 2019 (δηλαδή για την εισαγωγή στο ακαδημαϊκό έτος 2019-2020)».

Και...@Ιωαννης, ίσως έχεις δίκιο και το σύστημα έπρεπε να αλλάξει. Όμως ήδη και ο Νοέμβριος που όπως αναφέρεις έγινε γνωστή η ΠΡΟΘΕΣΗ να αλλάξει, είναι αργά για παιδιά που ήδη από το καλοκαίρι προετοιμάζονταν με συγκεκριμένο τρόπο και σε συγκεκριμένα μαθήματα.
Σε σχέση με τις οποίες αλλαγές γίνονται στις εισαγωγικές, πιστεύω πως το μόνο δίκαιο είναι να ισχύουν μόνο από τους μαθητές που τη χρονιά της ψήφισης θα πάνε Α λυκείου. Ο. Μαθητής πρεπει να φτάνει στην Γ λυκείου και τις εξετάσεις έχοντας προετοιμαστεί σε όλο το λύκειο για αυτές, έχοντας προλάβει να εμπεδώσει όλη την ύλη που προβλέπεται, και χωρίς αλλαγές από τη στιγμή που μπαίνει στην Α και μέχρι να αποφοιτήσει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean