Έκκληση μελών ΔΕΠ ΕΑΠ προς Βουλευτές: Εμποδίστε τη συγχώνευση του Πανεπιστημίου μας με άλλο ΑΕΙ

“Μία τέτοια προοπτική, που δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά, που θα ακυρώσει την επένδυση που έκαναν στην εκπαίδευση οι πάνω από 30.000 απόφοιτοι του ΕΑΠ, οι οικογένειές τους και οι 40.000 και τωρινοί φοιτητές/τριες του”

04/03/2019

Ενημερώθηκε: 04/03/2019, 16:09

Άκουσε το άρθρο

Έκκληση προς τους Βουλευτές να ενώσουν τη φωνή τους   με τη φωνή της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΕΑΠ και της κοινωνίας, για ένα αυτοτελές πανελλαδικό Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στην υπηρεσία του τόπου, πρωτοπόρο στον χώρο της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ΕΜΠΟΔΙΖΟΝΤΑΣ την όποια επιχειρούμενη συγχώνευση-αλλοίωση της φυσιογνωμίας του, απηύθυναν με κοινό ανακοινωθέν οι Κοσμήτορες του Ελληνικούς Ανοικτού Πανεπιστημίου   Αντώνης Λιοναράκης, Αθανάσιος Μιχιώτης,  Ιωάννης Καλαβρουζιώτης και ο Εκλεγμένος Εκπρόσωπος των μελών ΔΕΠ του ΕΑΠ Αυγουστίνος Δημητράς.

Στο κοινό ανακοινωθέν  τονίζονται τα εξής:

Αυθαίρετη η πρότασης του διορισμένου προέδρου του ΕΑΠ: Στην περίπτωση του ΕΑΠ δεν υπήρξε καμία ‘εκ των κάτω πρόταση/εισήγηση’ για συγχώνευση, καθώς η ιδέα της συγχώνευσης εκφράστηκε αυθαίρετα, από τον διορισμένο Πρόεδρο της ΔΕ του ΕΑΠ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ του ΕΑΠ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ με την πανεπιστημιακή κοινότητά του. Στην περίπτωση του ΕΑΠ, είναι ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΥΣΣΩΜΗ όχι μόνο Η ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ του ΕΑΠ αλλά και η ίδια η κοινωνία που επί 20 και πλέον χρόνια έχει αγκαλιάσει τον θεσμό της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που προσφέρει το ΕΑΠ, όπως αποδεικνύουν και οι περίπου 10.000 υπογραφές που έχουν συγκεντρωθεί και αντιτίθενται στη συγχώνευση του Πανεπιστημίου.

Εκτός του πλαισίου του άρθρου 16: Συγχώνευση του ΕΑΠ με άλλο συμβατικό Ίδρυμα, κινείται εκτός του πλαισίου του άρθρου 16 του Συντάγματος, διότι ματαιώνει τον ειδικό σκοπό και την ειδική αποστολή του ΕΑΠ εντός του πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως έχουν κατοχυρωθεί από τον ιδρυτικό του νόμο και έχουν αναγνωριστεί συνταγματικώς από τη νομολογία του ΣτΕ. Ταυτόχρονα, η επιχειρούμενη διαδικασία είναι ευθέως αντίθετη με τα άρθρα 13 και 14 των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την προάσπιση της ακαδημαϊκής ελευθερίας και το δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Θα ακυρώσει την επένδυση που έκαναν στην εκπαίδευση οι πάνω από 30.000 απόφοιτοι του ΕΑΠ, οι οικογένειές τους και οι 40.000 και τωρινοί φοιτητές/τριες: Η πανεπιστημιακή κοινότητα του ΕΑΠ θα συνεχίσει σύσσωμη και με αποφασιστικότητα τον αγώνα της προκειμένου να εμποδίσει μία τέτοια προοπτική, που δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά, που θα ακυρώσει την επένδυση που έκαναν στην εκπαίδευση οι πάνω από 30.000 απόφοιτοι του ΕΑΠ, οι οικογένειές τους και οι 40.000 και τωρινοί φοιτητές/τριες του, που θα οδηγήσει ταχύτατα στην αλλοίωση της φυσιογνωμίας του ΕΑΠ, στην υποβάθμισή του και τελικά στην ακύρωση της αποστολής και της ύπαρξής του. Η πρόοδος της χώρας μέσω της παιδείας, η ανάγκη εμβάθυνσης της δημοκρατίας στην παροχή ποιοτικής τριτοβάθμιας και διά βίου εκπαίδευσης στους πολίτες της χώρας απαιτεί την ενίσχυση του ΕΑΠ και όχι τη διάλυσή του.

ΚΑΛΕΣΜΑ – ΕΚΚΛΗΣΗ
ΣΥΣΣΩΜΗΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
Του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Προς ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
Για ΜΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ
ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Αξιότιμες κυρίες και Αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές,

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), ιδρύθηκε με τον Ν.2552/97. Είναι ένα Δημόσιο αυτοχρηματοδοτούμενο Πανεπιστήμιο, απολύτως ισότιμο με τα υπόλοιπα ΑΕΙ της χώρας και παρέχει στους αποφοίτους του επαγγελματική αναγνώριση, ανάλογη με αυτήν των αντίστοιχων αποφοίτων των λοιπών συμβατικών ΑΕΙ.

Αποστολή του ΕΑΠ είναι:
●    να παρέχει ανοικτή και εξ αποστάσεως προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση και επιμόρφωση προς όλους, στη βάση ενός περιβάλλοντος μάθησης από απόσταση,
●    να προάγει την επιστημονική έρευνα,
●    να εισάγει καινοτόμες μεθοδολογίες ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικών διαδικασιών.
 
Το ΕΑΠ είναι το μοναδικό Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα:
●    που δομεί τη λειτουργία του στη βάση θεσπισμένων καινοτόμων ανεξάρτητων Μονάδων εξειδικευμένων στις ανάγκες της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, της εκπαίδευσης ενηλίκων και της διά βίου εκπαίδευσης,
●    που παρέχει αναγνωρισμένη ανοικτή πανεπιστημιακή εκπαίδευση (χωρίς εξετάσεις εισαγωγής),
●    με φοιτητές σε όλη την ελληνική επικράτεια αλλά και το εξωτερικό,
●    με φοιτητικο-κεντρικό μοντέλο εκπαίδευσης,
●    με τη μεγαλύτερη διείσδυση και απήχηση σε παραγωγικές τάξεις.

Αξιότιμες κυρίες και Αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές,

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο υπηρετώντας πιστά την ακαδημαϊκή αποστολή και τον κοινωνικό του ρόλο, έχει καταξιωθεί ακαδημαϊκά και απολαμβάνει καθολικής κοινωνικής αποδοχής, έχοντας κατορθώσει να εμβαθύνει τη δημοκρατία στην παροχή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα μέσω της ανοικτής πρόσβασης σε πανεπιστημιακές σπουδές προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου, εφαρμόζοντας μεθοδολογίες ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Σε μία εποχή που οι διεθνείς στοχεύσεις είναι οι Ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι, τα Ανοικτά Δεδομένα, τα Ανοικτά Πρότυπα, το Ανοικτό Λογισμικό, το Ανοικτό Περιεχόμενο, η Ανοικτή Επιστήμη, η πρόταση για συγχώνευση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου με ένα συμβατικού τύπου/διά ζώσης Ίδρυμα, αποτελεί παγκόσμιο παράδοξο, καθώς ΚΑΝΕΝΑ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ δεν έχει στραφεί ή συγχωνευθεί στη συμβατικού τύπου/διά ζώσης τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μία τέτοια ενδεχόμενη συγχώνευση, θα αλλοιώσει τον ακαδημαϊκό και κοινωνικό χαρακτήρα του, θα ακυρώσει την αποστολή του, θα αναστρέψει την αναπτυξιακή του πορεία και τελικά θα το συρρικνώσει, καθώς η συλλειτουργία του ΕΑΠ με προγράμματα συμβατικής εκπαίδευσης στο ίδιο πανεπιστήμιο μόνο ως τροχοπέδη θα λειτουργήσει.

Στην περίπτωση του ΕΑΠ δεν υπήρξε καμία ‘εκ των κάτω πρόταση/εισήγηση’ για συγχώνευση, καθώς η ιδέα της συγχώνευσης εκφράστηκε αυθαίρετα, από τον διορισμένο Πρόεδρο της ΔΕ του ΕΑΠ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ του ΕΑΠ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ με την πανεπιστημιακή κοινότητά του. Στην περίπτωση του ΕΑΠ, είναι ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΥΣΣΩΜΗ όχι μόνο Η ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ του ΕΑΠ αλλά και η ίδια η κοινωνία που επί 20 και πλέον χρόνια έχει αγκαλιάσει τον θεσμό της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που προσφέρει το ΕΑΠ, όπως αποδεικνύουν και οι περίπου 10.000 υπογραφές που έχουν συγκεντρωθεί και αντιτίθενται στη συγχώνευση του Πανεπιστημίου.

Συγχώνευση του ΕΑΠ με άλλο συμβατικό Ίδρυμα, κινείται εκτός του πλαισίου του άρθρου 16 του Συντάγματος, διότι ματαιώνει τον ειδικό σκοπό και την ειδική αποστολή του ΕΑΠ εντός του πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως έχουν κατοχυρωθεί από τον ιδρυτικό του νόμο και έχουν αναγνωριστεί συνταγματικώς από τη νομολογία του ΣτΕ. Ταυτόχρονα, η επιχειρούμενη διαδικασία είναι ευθέως αντίθετη με τα άρθρα 13 και 14 των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την προάσπιση της ακαδημαϊκής ελευθερίας και το δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Το ΕΑΠ είναι ένα πανελλαδικό Πανεπιστήμιο με άμεση και έμμεση οικονομική θετική επίπτωση στην ελληνική κοινωνία, που διαχέεται και στις 13 διοικητικές περιφέρειες της χώρας. Σε τί εξυπηρετεί λοιπόν μία ενδεχόμενη τέτοια απόφασή το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ;

Η πανεπιστημιακή κοινότητα του ΕΑΠ θα συνεχίσει σύσσωμη και με αποφασιστικότητα τον αγώνα της προκειμένου να εμποδίσει μία τέτοια προοπτική, που δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά, που θα ακυρώσει την επένδυση που έκαναν στην εκπαίδευση οι πάνω από 30.000 απόφοιτοι του ΕΑΠ, οι οικογένειές τους και οι 40.000 και τωρινοί φοιτητές/τριες του, που θα οδηγήσει ταχύτατα στην αλλοίωση της φυσιογνωμίας του ΕΑΠ, στην υποβάθμισή του και τελικά στην ακύρωση της αποστολής και της ύπαρξής του. Η πρόοδος της χώρας μέσω της παιδείας, η ανάγκη εμβάθυνσης της δημοκρατίας στην παροχή ποιοτικής τριτοβάθμιας και διά βίου εκπαίδευσης στους πολίτες της χώρας απαιτεί την ενίσχυση του ΕΑΠ και όχι τη διάλυσή του.

Αξιότιμες κυρίες και Αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές,

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να ενώσετε τη φωνή σας με τη φωνή της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΕΑΠ και της κοινωνίας, για ένα αυτοτελές πανελλαδικό Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στην υπηρεσία του τόπου, πρωτοπόρο στον χώρο της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ΕΜΠΟΔΙΖΟΝΤΑΣ την όποια επιχειρούμενη συγχώνευση-αλλοίωση της φυσιογνωμίας του.

Για την ακαδημαϊκή κοινότητα του ΕΑΠ

Αντώνης Λιοναράκης, Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών
Αθανάσιος Μιχιώτης, Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών
Ιωάννης Καλαβρουζιώτης, Κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας
Αυγουστίνος Δημητράς, Εκλεγμένος Εκπρόσωπος των μελών ΔΕΠ του ΕΑΠ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (9)

ΩΚΑΜΑΝ
|

Ευτυχώς αγαπητοί μου( υπουργός, πρυτάνεις, κοσμήτορες κ.λ.π. ) που όλο αυτό το χρονικό διάστημα σκεφτήκατε και τους φοιτητές. Μήπως σε όλο αυτό υπάρχει μόνο τον εαυτό σας, γιατί στο κάδρο έχετε μπει μόνο εσείς κ . Ήθελα να συστήσω στον υπουργό να μη ρίχνει άλλα πυροτεχνήματα μέσω του esos όπως το σημερινό για συγχώνευση του ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας με το Παν/μιο Πελοποννήσου ή με διάφορες άλλες δηλώσεις. Επίσης ήθελα να συστήσω στον υπουργό να "εκμεταλλευτεί" τις διαφωνίες των Αχαιών και να ιδρύσει ένα Πανεπιστήμιο στη Δυτική Ελλάδα με έδρα το Μεσολόγγι αξιοποιώντας τις πάνω από 20.000 τ.μ. εγκαταστάσεις και τα 800 στρέμματα του ιδιόκτητου Αγροκτήματος.

Ότι να'ναι..
|

"Θα ακυρώσει την επένδυση που έκαναν στην εκπαίδευση οι πάνω από 30.000 απόφοιτοι του ΕΑΠ, οι οικογένειές τους και οι 40.000 και τωρινοί φοιτητές/τριες"!
Από που το συμπέραναν αυτό ακριβώς? Θα επιστραφούν τα πτυχία που έδωσε?
υπήρχε σχετική ρήτρα στα πτυχία σε περίπτωση συγχώνευσης? (only in Greece!)

Γιώργος
|

Το Πανεπιστήμιο Πατρών ίσως να μη θέλει το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος.
Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, μήπως το θέλει;
Έγινε αυτή η συζήτηση που αν καταλήξει θετικά, λύνεται έμμεσα και το πρόβλημα του ΕΑΠ;

@ΛΜ
|

Αυτό που κουράζει, και είναι υπερβολικό, είναι η εμμονή για συγχωνεύσεις-αχταρμά άσχετων μεταξύ τους ιδρυμάτων, με σκοπό...ποιός ξέρει τι, ο κόσμος να χαλάσει.

@ΕΑΠ και Διεθνές...
|

Σοβαρά μιλάτε; Η συνένωση του ΔΙΠΑΕ με άσχετα ΤΕΙ στην Καβάλα, Σέρρες και αλλου δεν αλλοιώνει το ρόλο του ΔΙΠΑΕ; Γνωρίζετε τι κανει το ΔΙΠΑΕ; Τα προγράμματα σπουδών του; Ποιοι διδάσκουν; Πως αξιολογήθηκε; Πως αξιολογήθηκαν τα ΤΕΙ με τα οποία συνεννώθηκε; Το ΔΙΠΑΕ θα μπορούσε να εξελιχθεί αν ενισχύονταν με θέσεις ΔΕΠ (κάτι το οποίο δεν ήταν στο χερι του ΔΙΠΑΕ αλλά των Υπουργών). Με τη συνένωση τελείωσε το ΔΙΠΑΕ, και μετασχηματίζεται σε άλλο ένα αχταρμά τμημάτων διασκορπισμένων γεωγραφικά και σε γνωστικά αντικείμενα. Αν αυτό εσείς θεωρείτε ότι "δεν το αλλοιώνει", ΟΚ.

ΛΜ
|

Αγαπητοί κοσμήτορες του ΕΑΠ,

Θεωρώ ότι οι υπερβολές τις οποίες αναφερετε τις τελευταίες εβδομάδες,, μάλλον κουραζουν με την συνεχή επανάληψη τους και πιθανότητα υποτιμούν τα οποία ορθά και ρεαλιστικά επιχειρήματα σας.

ΕΑΠ και Διεθνές Πανεπιστήμιο
|

Η αντίστοιχη συνένωση που έγινε με ένα "ιδιαίτερο" πανεπιστήμιο όπως το Διεθνές δε φαίνεται να αλλοιώνει τον τρόπο λειτουργίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου. Στο ΕΑΠ γιατί προκαταβάλουμε ότι θα αλλοιώσει το ρόλο του και δε θα είναι απλά το Πανεπιστήμιο ομπρέλλα που θα βοηθήσει στη μετεξέλιξη των γειτονικών ΤΕΙ

@ΕΑΠ-ΠΛΗ
|

Αγαπητέ/ή, να σου εξηγήσω εγώ: Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο ανοικτό πανεπιστήμιο που να ενσωμάτωσε "κλασσικού" τύπου εκπαίδευση. Είναι ξένα μεταξύ τους αυτά τα δύο. Η ταυτότητα του ΕΑΠ είναι ανοικτή, εξ-αποστάσεως εκπαίδευση. Πες μου εσύ (που λένε) τι σχέση έχει αυτό με το άλλο κομμάτι που θα προστεθεί - αν γίνει η συγχώνευση - το οποίο θα είναι "κλειστή" και όχι εξ-αποστάσεως εκπαίδευση, δηλαδή είσοδος με τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Καμια σχέση με το τωρινό ΕΑΠ. Οπότε γι'αυτό χάνει την ταυτότητά του.
Και επίσης, κάτι για το οποίο ΚΑΝΕΝΑΣ δε μιλάει. Δεν υπάρχει περίπτωση να "επιβιώσει" ΑΕΙ του οποίου σε μια σχολή μπαίνεις με δίδακτρα (όπως τώρα το ΕΑΠ) και σε μια άλλη σχολή με Πανελλήνιες και δωρεάν. Θα ακυρωθούν τα πάντα με την πρώτη προσφυγή στα δικαστήρια - δεν υπαρχει περίπτωση να διατηρηθεί τέτοιο καθεστώς.

ΕΑΠ-ΠΛΗ
|

Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί ακριβώς χάνει την ταυτότητα του το ΕΑΠ; Αν συνεχίσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που ακριβώς είναι το πρόβλημα; Θέλω να πω, γιατί δεν μπορεί το κάθε ίδρυμα να έχει τον ρόλο του;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ