Έρχεται ρύθμιση για τμήματα πενταετή Μηχανικών

Ο Πρύτανης του ΠΑΔΑ Κ. Μουτζούρης και μέλη της Διοικούσας έχουν ολοκληρώσει τις διεργασίες με το υπουργείο Παιδείας, γεγονός που σημαίνει ότι επισπεύδονται οι σχετικές διαδικασίες νομοθέτησης.

06/03/2019

Ενημερώθηκε: 06/03/2019, 08:25

Άκουσε το άρθρο

Ρύθμιση για την απόκτηση πενταετών σπουδών, όπως είναι σε όλες τις Πολυτεχνικές Σχολές της χώρας, ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας να εντάξει στο πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να καταθέσει , προς ψήφιση, στη Βουλή μέχρι τέλος του μήνα.

Μέχρι στιγμής, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι  η ρύθμιση θα αφορά μόνο τα οκτώ τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Πάντως κύκλοι του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, μιλώντας στο esos, διατύπωσαν την αισιοδοξία τους ότι το ζήτημα των πενταετών θα ρυθμιστεί με το πολυνομοσχέδιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες  ο Πρύτανης του ΠΑΔΑ Κ. Μουτζούρης και μέλη της Διοικούσας έχουν ολοκληρώσει τις διεργασίες με το υπουργείο Παιδείας, γεγονός που σημαίνει ότι επισπεύδονται οι σχετικές διαδικασίες νομοθέτησης.

Υπαγωγή στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017

Ουσιαστικά εάν προωθηθεί και ψηφιστεί η ρύθμιση   τα   τμήματα αυτά, κατόπιν αίτησής τους προς το υπουργείο Παιδείας, υπάγονται  στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματικά προσόντα αποφοίτων Τ.Ε.Ι., που προβλέπει τα εξής:

1. Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα (υποχρεωτικά εξάμηνα για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών), οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος, αν στο πρόγραμμα σπουδών:

α) περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:

αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες,

ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου,

γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,

β) προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.

 Για την υπαγωγή στην παρούσα διάταξη, η Σύγκλητος του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος, απευθύνει αίτημα στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος, ύστερα από γνώμη του Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. και της Α.Δ.Ι.Π., και εφόσον πληρούνται τα κριτήρια της παραγράφου 1, εκδίδει σχετική διαπιστωτική απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι γνώμες του προηγούμενου εδαφίου δίνονται εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.

Σχόλια (21)

Κι άλλος Καθηγητής ΑΕΙ - μηχανικός
|

Πόσο σωστά μιλάει ο συνάδελφος καθηγητής ΑΕΙ - μηχανικός. Όλα όσα αναφέρει είναι σωστά, απλά κάποιοι δεν θέλουν ή δεν τους βολεύει να αντικρύσουν την πραγματικότητα. Όλα όσα βιώνουμε αποτελούν απλά "βαφτίσια", που θα οδηγήσουν σε μια έκρηξη του συνολικού αριθμού των εισακτέων σε τμήματα μηχανικών, δυσανάλογη προς το μέγεθος του πληθυσμού της χώρας και των δυνατοτήτων απασχόλησης στην εγχώρια αγορά. Φυσικά, οι καθηγητές θα αναγκαστούν να ρίξουν τα στάνταρ της διδασκαλίας και της απονομής των πτυχίων, αφού οι εισακτέοι δεν θα έχουν τα ουσιαστικά προσόντα για να παρακολουθήσουν τα προγράμματα, υπό την πίεση της κοινωνίας που θα μεταφερθεί στους "κακούς" πανεπιστημιακούς που κόβουν και ξανακόβουν τα "παιδιά" στα μαθήματα. Αυτό φυσικά θα έχει ολέθριες επιπτώσεις στο μέσο επίπεδο των σπουδών και στην εικόνα που θα αποκτήσουν τα ελληνικά ΑΕΙ στο εξωτερικό. Τα αποτελέσματα θα τα δούμε μετά από 5 χρόνια όταν ακόμη περισσότεροι απόφοιτοι θα θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό για να βρουν απασχόληση, όμως δεν θα μπορούν γιατί θα έχει πληγεί καίρια η εικόνα των ελληνικών ΑΕΙ. Και φυσικά, οι πραγματικά αξιόλογοι μαθητές-φοιτητές αυτής της χώρας θα πρέπει να παλαίψουν ακόμη πιο σκληρά για να ξεφύγουν από το τέλμα που θα έχει δημιουργηθεί.
Το ερώτημα βέβαια παραμένει. Γιατί πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος τα ΑΕΙ της χώρας? Για να προετοιμάζει τα παιδιά του για μετανάστευση? Πραγματικά δεν μπορώ να δεχτώ το επιχείρημα ότι όλοι αυτοί οι χιλιάδες μηχανικοί με τα "ίσα" δικαιώματα που θα αποφοιτούν κάθε χρόνο από τα ελληνικά ΑΕΙ θα βρουν εργασία στη χώρα μας... Εκτός βέβαια κι αν αρχίσουν να στελεχώνουν τις θέσεις που παλιότερα καταλαμβάνονταν από τους αποφοίτους ΤΕΙ, ΙΕΚ κλπ. αφού δεν θα υπάρχουν κάποιοι για να τις καταλάβουν πλέον. Είναι λοιπόν αναβάθμιση αυτό το οποίο συμβαίνει ή μήπως μαζική υποβάθμιση?

ΠΑΔΑ
|

Οι σχολές μηχανικών σαφώς και θα πρέπει να γίνουν 5ετους φοιτήσεως,διότι σε άλλη περίπτωση οι πτυχιούχοι ΠΑΔΑ θα έχουν μειωμένα Ε.Δ. .
Αυτό όμως έπρεπε να είχε προβλεφθεί εκ συστάσεως του ΠΑΔΑ.
Αν γίνει τώρα θα πρέπει στην απόφαση να συμπεριληφθούν διαδικασίες και για τους προηγούμενους όσοι είναι αυτοί
Με λίγα λόγια αγαπητοί μου εάν δεν μπουν στο παιχνίδι και οι πτυχιούχοι τότε ξεχνάμε τα περί 5ετους φοιτήσεως.
Τέλος εάν μείνουμε 4τους φοιτήσεως, μου φαίνεται θα αρχίσουμε αγώνες όπως και παλαιότεροι πτυχιούχοι ΤΕΙ ,για τα Ε.Δ. μας.
Έτσι έχουν τα πράγματα και είναι τσεκαρισμένο.

αποφοιτος
|

Οι μηχανικοι 4ετους ; Σας παρακαλω ας μας ενημερωσει καποιος

5ετια και κυβερνητικοί βουλευτές
|

Η 5ετια θα περάσει μόνο αν δεν υπάρχει αντίδραση των κυβερνητικων βουλευτών όπως αναφέρεται στο σημερινό δημοσίευμα του esos. Το πιθανότητες υπάρχουν οι μηχανικοί στο επάγγελμα, βουλευτές να δεχτούν κάτι τέτοιο;;;; μάλλον καμία

ΛΕΟ
|

Καποιοι αναρωτιουνται στα σχολια οτι μετα την μετατροπη των σχολων μηχανικών παδα 5ετεις, για τη περεταίρω ρυθμιση ΕΔ. Μα αν γινουν 5ετη, θα ισοτιμηθουν αυτόματα με τις πολυτεχνικές καθώς θα ειναι 5ετη ΠΕ. Το θεμα ειναι οι παλαιοι αποφοιτοι θα ισοτιμηθουν οπως οι παλιοι τοπογραφοι του ΕΜΠ που ηταν 3ετους φοιτησης και πήραν integrated (και ειναι ακομα ενεργοι) ή απλα θα παραμείνουν στο νομοθετημενο μηδεν?

Κάποιος κακοπροαίρετος
|

<<Ουσιαστικά εάν προωθηθεί και ψηφιστεί η ρύθμιση τα τμήματα αυτά, κατόπιν αίτησής τους προς το υπουργείο Παιδείας, υπάγονται στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Τ.Ε.Ι.>>
Δηλαδή οι πολιτικοί μηχανικοί ΠΑΔΑ θα έχουν master χωρίς ΕΔ
Κανένας μηχανικός (ΠΑΔΑ) δεν θα γράφεται στο ΤΕΕ?
Ο υβριδισμός στο επάγγελμα του μηχανικού θα συνεχιστεί?
Ποίο το νόημα τότε στο εγχείρημα ??

Δημητρης. ΠΑΔΑ. Μηχανολογος
|

Ποτε θα ψηφιστει το πολυνομοσχεδιο στη βουλη ?

Πανεπιστήμιο Εφαρμ. Επιστημών?
|

Που είναι οι σχολιαστές / υποστηρικτές της μετεξέλιξης του ΠαΔΑ σε Πανεπιστήμιο Εφαρμ. Επιστημών? Γιατί σιωπούν άραγε?
Τόσα σχόλια κάνανε στο παρελθόν (γεμάτα με σιγουριά και στόμφο!) - τώρα ούτε ένα? -Θέλουμε να γελάσουμε/ να σας ακούσουμε...

NIKOLAOS
|

Η ΑΣΠΑΙΤΕ πρώην ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ θα πρέπει να μετεξελιχθεί σε αυτόνομο: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ στο ΠΑΔΑ ή μόνη της σε αυτόνομο: ΑΘΗΝΑΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ .
Ας δούμε λίγο την αρχική της πορεία και ας μην την κλείσουμε:
Το πρώτο πρόγραμμα σπουδών της ΣΕΛΕΤΕ διαμορφώνεται με τη βοήθεια ξένων εμπειρογνωμόνων (ChiappanoM., Jones W., Thayer H., VanderedeL.), καθώς και αμερικανών καθηγητών (Harris K. και Cannon G.) που προσκαλούνται από το εξωτερικό για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στη νεοσύστατη Σχολή. Παράλληλα αποστέλλονται με υποτροφίες στην Αμερική οι πρώτοι έλληνες εκπαιδευτικοί όπου εξειδικεύονται σε θέματα που αφορούν την παιδαγωγική της τεχνικής εκπαίδευσης. Πρότυπο για την περαιτέρω διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών της ΣΕΛΕΤΕ αποτελεί, μεταξύ άλλων, και η γαλλική ÉcoleNormaleSupérieured’ EnseignementTechnique (ENSET) η μετέπειτα ÉcoledeCachan. Είναι αξιοσημείωτο ότι στην εποχή της έντονης κοινωνικής και οικονομικής ανασυγκρότησης του ελληνικού κράτους, η ΣΕΛΕΤΕ παρουσιάζεται στα εκπαιδευτικά δρώμενα με ένα μοναδικό για την εποχή πρόγραμμα σπουδών, διεθνών προδιαγραφών, που συνδύαζε τις τεχνικές με τις ανθρωπιστικές σπουδές και τη θεωρία με την πράξη, με κορυφαίο σημείο αναφοράς και αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας τις Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας (ΠΑΔ) σε εικονικές και πραγματικές σχολικές τάξεις – θεσμό καθόλου αυτονότητο στη δεκαετία του ’60.

Πολιτικός Μηχανικός MSc
|

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΟΡΕΙΕΣ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ , ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΚΟΙ ΝΕΟΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΟΙ ΘΑ ΠΑΛΕΨΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΑΜΕΝΗ ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΣΒΗΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΕΥΘΗΝΗΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΧΤΥΠΑΕΙ ΛΙΓΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΑΕΡΑΣ!

πολίτης
|

Το μακρινό 1998-99 (πάνε 20 και πλέον χρόνια) ο τότε υπουργός παιδείας ο μακαρίτης Γ. Αρσένης εισάγει το Θεσμό των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής τότε στο Πολυτεχνείο Κρήτης Φοιτητές και Καθηγητές το πολέμησαν μέχρι εσχάτων τελικά κρίθηκε αντισυνταγματικός ο νόμος και τα ΠΣΕ αναπαύθηκαν εν ειρήνη. Μήπως οι φοιτητές των Πολυτεχνικών σχολών θα πρέπει να κάνουν το ίδιο αλλά και μήπως και οι φοιτητές των ΤΕΙ ?

Ολυμπιακιώτης
|

Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη

Απόφοιτος Λογιστικής MSC
|

@Μηχανικός καθηγητής ΑΕΙ.
Αξιότιμε κ. Καθηγητά τα ΑΤΕΙ είναι ΑΕΙ από το 2001 σύμφωνα με τον Νόμο 2916 άρθρο 1 παράγραφος 1 .
Ίσως θέλατε να πείτε την μετατροπή των Ανώτατων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων σε Πανεπιστήμια μικρή αλλά ουσιώδης παρατήρηση .

Eυαγγελία
|

Μία σοβαρή πολιτική σε σχέση με τα επίπεδα των ελληνικών πτυχίων δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση "τάζω για να έχω την ησυχία μου και τις ψήφους μου". Υπάρχει το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF- European Qualifications Framework) το οποίο αποσαφηνίζει την ανγνώριση ακαδημαϊκών/επιστημονικών προσόντων (τα επαγγελματικά προσόντα καθορίζονται από τις εθνικές νομοθεσίες). Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν (το γνωρίζουν οι καθηγητές μας, το γνωρίζουν οι φοιτητές μας, άραγε το γνωρίζει το υπουργείο μας;) τα 8 επίπεδα σπουδών δεν αρκούνται μόνο στο αν κάποιος σπουδάζει 10, 9 ή 8 εξάμηνα, αλλά ορίζει μία πληθώρα δεξιοτήτων και γνωστικών ικανοτήτων για το κάθε επίπεδο. Η επιπολαιότητα με την οποία το υπουργείο έχει χειριστεί το θέμα είναι βέβαιο ότι θα έχει την αντίδραση της ίδιας της Ε.Ε. από τη μία και βεβαίως και διάφορων κατηγοριών αποφοίτων. Ο ΔΟΑΤΑΠ επίσης θα δεχτεί πληθώρα (αιτιολογημένων...) αιτημάτων για επανεξέταση του τίτλου σπουδών ο οποίος αποκτήθηκε σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Δεν μπορεί π.χ. ο τίτλος ΜAGISTER ARTIUM να υπάγεται σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία στο επίπεδο 7, σύμφωνα με τον ΔΟΑΤΑΠ δε να έχει αναγνώριση επιπέδου 6. Επίσης δεν μπορεί να υποβαθμίζεται ο κόπος του Έλληνα φοιτητή τετραετούς φοίτησης στο επίπεδο ΒACHELOR τριετούς φοίτησης των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.

Μεταπτυχιακός Φοιτητής Χημικού-Απόφοιτος Επιστήμης Τροφίμων
|

@Μηχανικός-Καθηγητής ΑΕΙ

Απορίας άξιο είναι αν ένας Καθηγητής όπως λέτε πως είστε, εν έτει 2019 δεν γνωρίζει την νομοθεσία και την Διάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Δεν υπάρχει ''ΑΤΕΙ'' και ''ΑΕΙ''. Απ'το 2001 υπάρχουν ΑΕΙ ήτοι ΤΕΙ και Πανεπιστήμια.
Τα ''ΑΤΕΙ'' δεν ''μετατρέπονται'' όπως κακώς και με ειρωνεία αναφέρεστε σε ''ΑΕΙ'' , αλλά γίνονται Πανεπιστημιακά νέα τμήματα με μικρές διαφοροποιήσεις στα προγράμματα σπουδών αφού ο εκσυγχρονισμός τους μετά τις αλλεπάλληλες προσθήκες μαθημάτων στα προγράμματα σπουδών τους, έκανε τα περισσότερα τμήματα των ΤΕΙ να έχουν πανομοιότυπα προγράμματα σπουδών με αντίστοιχα ευρωπαϊκά τμήματα. Μπορείτε να το διαπιστώσετε και μόνος σας με λίγη αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Αν εξαιρέσουμε την Αισθητική και κοσμετολογία ποιό άλλο τμήμα σε ΤΕΙ μπορούσε να λειτουργήσει σαν ΙΕΚ; Μπουρδολογίες Κύριε καθηγητά είναι αυτά. Εχουμε κάνει στον εν λόγω διαδικτυακό ιστότοπο εκτενή αναφορά σχετικά με τα τμήματα των ΤΕΙ που παντού στον κόσμο είναι ενταγμένα σε πανεπιστήμια και η Ελλάδα ακόμα και μέχρι το 2019 τα είχε απαξιωμένα.
1) Τεχνολογία Τροφίμων βγαίνεις Τεχνολόγος Τροφίμων
2) Λογοθεραπεία βγαίνεις Λογοθεραπευτής
3) Εργοθεραπεία βγαίνεις Εργοθεραπευτής
4) Φυσιοθεραπεία βγαίνεις Φυσιοθεραπευτής
5) Τεχνολογία Ιατρικών Εργαστηρίων βγαίνεις Τεχν. Ιατρικών Εργαστηρίων ή Βιοιατρικός Επιστήμονας
κ.α.

Τα εν λόγω τμήματα παίρνουν τίτλους σπουδών αποκλειστικά απο ΤΕΙ και ακόμα δεν το έχετε καταλάβει.

Μηχανικός - Καθηγητής ΑΕΙ
|

Οι συνενώσεις και μετατροπές ΑΤΕΙ σε ΑΕΙ έχουν ως αποτέλεσμα
(α) την κατάργηση στη χώρα των universities of applied sciences,
(β) την Πανεπιστημιοποίηση ειδικοτήτων που μόνο σε επίπεδο επαγγελματικής εκπαίδευσης ΙΕΚ έχουν νόημα και ύπαρξη στο εξωτερικό
(γ) την δημιουργία νέων τμημάτων ΑΕΙ ώστε συνολικά το επίπεδο φοιτητών και σπουδών να πέσει ακόμη πιο χαμηλά αλλά η ελληνική οικογένεια να καμαρώσει το βλαστάρι της φοιτητή σε ΑΕΙ
(δ) την αύξηση της απόστασης μεταξύ μέσου επιπέδου σπουδών ελληνικών ΑΕΙ και αντίστοιχων εξωτερικού και άρα την σταδιακή περιθωριοποίηση των πρώτων
και πολλά άλλα….
Τα βλέπουμε, τα καταλαβαίνουμε, δεν κάνουμε κάτι για αυτό διότι νομίζουμε ότι σε κάποιο βαθμό μας βολεύει όλους (γονείς, διδάσκοντες, υποψήφιους φοιτητές κλπ)
Το επόμενο βήμα είναι γνωστό και το βιώνουμε ήδη:
Μετεγγραφές αθρόες μεταξύ ομοειδών τμημάτων.
Κόντρα σε όλα αυτά, υπάρχουν αρκετοί φοιτητές που με τη βοήθεια των καθηγητών τους μαθαίνουν, προοδεύουν, ανοίγουν τα φτερά τους και πετούν ψηλά, στο ύψος που αρμόζει στις ικανότητες και τη δυναμική τους.
Σε αυτούς αξίζει να ελπίζουμε.

Απόφοιτος Λογιστικής Msc
|

Δυστυχώς όλο το θέμα με την μη αντιστοίχιση των πτυχίων ΤΕΙ με τα νέα ξεκινάει και τελειώνει στους μηχανικούς. Οι προθέσεις του υπουργείου για την παραπάνω διάταξη θα ήταν αγνές αν τα υπόλοιπα πτυχία ΤΕΙ 4 έτους διάρκειας με 240 ects τα ισότιμουσε μιας και ανήκουν στο επίπεδο 6 αμφότερα και μιας και τα πρώην ΤΕΙ καταργήθηκαν. Κάτι τέτοιο όμως δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί και πιστεύω πως και η εν λόγω ρύθμιση δίνει ένα ακόμη επιχείρημα στο υπουργείο για την υποβάθμιση των πτυχίων των ΤΕΙ.

Πανεπιστήμιο
|

Εγω δεν καταλαβαινω κατι. Γιατι τα τμηματα πολυτεχνικων σχολων και αλλων σχολων με 5ετεις σπουδες να παιρνουν διπλωμα ή πτυχιο ισοτιμο με μεταπτυχιακες σπουδες; Αφου προκειται για προπτυχιακες σπουδες. Γιατι ο αποφοιτος μεταπτυχιακου προγραμματος να θεωρειται ισοτιμος με τον αποφοιτο προπτυχιακου προγραμματος; Δεν ειναι βλακεια αυτο; Στην τελικη, ας γινουν 4 χρονια ολες οι 5ετεις σπουδες. Αν παλι, πρεπει να παραμεινουν 5 χρονια λογο πολλων μαθηματων και γι' αυτο τον λογο δεν γινεται να γινουν 4 χρονια, τοτε να παραμεινουν 5 χρονια αλλα να παιρνουν πτυχιο επιπεδου 6 και οχι 7. Να μην ειναι ισοτιμα με μαστερ. Ειναι αδικο και βλακεια αυτο. Για ολα τα πανεπιστημια μιλαω.

το σωστό σωστό
|

Όχι σε πτυχία δύο ταχυτήτων.

Για να εξασφαλιστούν όμως και οι απόφοιτοι των τετραετών θα πρέπει να υπάρξει ρύθμιση ότι

τεραετές + συναφές μάστερ = επαγγελματικά δικαιώματα 5ετούς

5ετη σημαίνει μαστερ
|

Άρα να θεωρήσουμε ότι όλα τα πενταετή θα δίνουν μαστερ πλέον. Εξαιρετικό νέο...το επόμενο βήμα αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα των συγκεκριμένων μηχανικών.

Ντον
|

Δωστα ολα για τις εκλογες...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ